Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Alfaversie DayZ verkoopt 1 miljoen keer in een maand

Van de alfaversie van DayZ zijn in vier weken tijd een miljoen exemplaren verkocht, meldt ontwikkelaar Bohemia Interactive. De alfaversie van de zombie-shooter is voor 24 euro te downloaden via Steam Early Access.

Marek Španěl, directeur van Bohemia Interactive, meldt de mijlpaal via zijn pagina op Tumblr. De alfaversie van de zombie shooter is sinds 17 december verkrijgbaar via het Steam Early Access-programma. Daar is de zombie shooter voor 24 euro te downloaden. De game is nog volop in ontwikkeling. De Tsjechische studio verwacht pas eind 2014 een bètatest voor de game te gaan houden, waarna het uiteindelijke spel in 2015 op de markt zou moeten komen. De game is in ontwikkeling voor Windows, hoewel het 'vrijwel zeker' is dat er ook een consoleversie van de game komt.

DayZ is een survival horrorgame die zich afspeelt in delen van Rusland, waarbij gamers dienen te overleven in een postapocalyptische wereld. Het spel bevat geen savegames of levens, waardoor elke fout direct fataal kan zijn. Per server kunnen tot 40 spelers aan Dayz deelnemen. Het team dat bij Bohemia aan de game werkt, staat onder leiding van Dean Hall, die het concept van de game bedacht en het concept uitwerkte als mod voor Bohemia's Arma II. Hall leverde de mod-versie van DayZ in 2012 af, waarna Bohemia hem in dienst nam om met een volledig team de mod uit te werken tot volwaardige game.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

DayZ

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

14-01-2014 • 12:26

101 Linkedin Google+

Reacties (101)

Wijzig sortering
Leuk spel, heb er al ruim 25 uur ingestoken. Een paar grote verbeterpunten zijn de zombies, voertuigen en wapens. Van al die genoemde dingen is erg weinig. Niet zozeer weinig wapens, maar de uitzoek. Op dit moment heb je 1 pistool, 1 revolver, een M4A1 met verschillende attachments en een Mosin-Nagant.
Voertuigen: simpel, zijn er nog niet. Zelfs geen simpele fiets. Hier zijn volgens mij wel plannen voor. Maar voor nu is het lopen, lopen en nog eens lopen.
Zombies: je komt er bijna geen tegen. Als je in de velden buiten steden loopt zie je er af en toe eentje. Binnen grote steden zoals Chernogorsk, Elektrozavodsk en Berezino lopen er ongeveer 15 per stad. Niet zoveel dus. De reden voor dit is de enorme performance drop die plaatsvind wanneer ze bijv. 4000 zombies willen inspawnen over heel de map. Nu is het meer PVP dan survival/samenwerken. Ook het inventory system is niet helemaal snel genoeg. Het duurt soms een seconde of 3 voordat hij begint met zijn wapen te pakken of eten open te maken.

Maar het is niet helemaal doom en gloom, er zijn ook goede punten aan de standalone.
De player characters zien er levensecht uit en de omgeving is ook wat opgepimpt t.o.v ARMA II. Alle gebouwen/huizen zijn enterable en je moet nu echt goed zoeken om loot te vinden. Bij Berezino heb je nu ook een groot gecrashed schip die volledig explorable is. Bij Kamenka is er een nieuw military compound bijgedaan, bij Balota ook een paar nieuwe baracks. Ook wat betreft kleding is er van alles aangepast. In de DayZ Mod had je een vast character zonder customizable clothing. Nu kan je echt alles veranderen aan je character. Gasmaskers, Payday masks, motorhelmen, overhemden, militaire outfits etc. Ook qua melee weapons is er flink wat bijgekomen. Brandblussers, fire axes, hamers, schroevendraaiers etc.

Medisch gezien hebben de players het lastiger dan in de mod. In de ziekenhuizen vind je geen kant-en-klare bloodbags meer, morphine is zeldzaam (word gebruikt om gebroken benen te healen), en je moet ook rekening houden met andere bloedtypes. Bijv. als player 1 een bloedtype B- heeft, en de ander A+, kan hij dus geen transfusie krijgen. Als je dit wel doet zal hij waarschijnlijk doodgaan.

Als je dit spel nog niet geprobeerd hebt zou ik 'm zeker kopen.

[Reactie gewijzigd door masterdome op 14 januari 2014 12:57]

Als ik zo jouw verhaal lees zou ik hem juist niet kopen. Het enige wat de standalone DayZ boven de DayZ mod heeft is dus dat het er allemaal wat strakker uitziet, je elk gebouw kunt betreden, wat nieuwe plekjes die je kunt bekijken en het feit dat je een betere inventory hebt.

Voertuigen zijn nog niet aanwezig, het aanbod aan wapens is nog zéér gering, kortom het is nu alleen nog maar een simpele versie van de DayZ mod en PvP heeft dan de voorkeur want iets anders kun je bijna niet doen.

Nu is het spel natuurlijk nog in Early Access dus er gaat van alles gebeuren maar als ik zo lees wat er in je samenvatting staat is het tegenstrijdig dat mensen ¤23,99 gaan betalen voor een standalone game waarvan de mod - die gratis is - uitgebreider is.
Betalen voor een alfaversie. Alleen in de gamesindustrie.

Heel bijzonder wereldje, met schijnbaar hele bijzondere gebruikers.
Wanneer je niet genoeg mensen hebt om een game te laten testen is dit volgens mij wel een mooie optie. De verkoopt de game in alfaversie en werkt ondertussen door de gebruikers gerapporteerde bugs weg. Ondertussen kunnen spelers de game gewoon spelen, weliswaar met hier en daar een bug, maar dat is een keuze die de speler zelf heeft gemaakt (lees: hij had ook kunnen wachten tot de release met kopen).

Steeds meer games worden al verkocht in de alfaversie, en waarschijnlijk zullen het er ook wel meer worden. Het concept werkt schijnbaar en is interessant.

Mooie verkoop cijfers overigens voor een alfaversie, zegt toch dat de genre nog altijd aanspreekt (opvallend is dat ik nog weinig 'kopieën' van deze genre heb gezien).
Als je ballen hebt, maak je die alfaversie dus gratis. Een game op een goeie manier playtesten is nml niet heel goedkoop om uit te voeren, en uit te blijven voeren. Dus daar nu juist geld voor binnenharken klinkt me juist asociaal in de oren.
denk dat je ballen moet hebben om een alpha versie te kopen. Straks is het klaar en heb ik een volledige game voor een lagere prijs.
Ik betaal lever 24 euro voor een alpha waarbij ik weet dat vrijwel het heel bedrag naar development gaat dan 50 euro voor een game zoals bf4 waarbij ik redelijk groot bedraag naar marketing gaat.

Afgezien dat door deze open alpha waarschijnlijk bij release alle bugs wel opgelost zijn, iets wat bij bf4 nog steeds niet het geval is.
Als "alle" bugs bij een final release opgelost zijn, is zo'n game best ¤40 euro waard. Ik ga geen ¤24 uitgeven om de developer te helpen met "testen", en waarvan de naam nota bene al aangeeft dat er ernstige bugs inzitten of in kunnen zitten.
Ook in de theaterwereld, daar heet het alleen een try out. En er zijn ook mensen die geld neerleggen voor prototypes van fysieke items. In de filmwereld betaal je ook meer om de première bij te wonen.

Het is dus niet zo heel bijzonder, en daarnaast vindt ik het ook niet raar dat een gebruiker het leuk vindt om een spel eerder te hebben en te helpen bij de ontwikkeling. Je krijgt 9 van de 10 keer meer voor minder.
Betalen voor een alfaversie. Alleen in de gamesindustrie.

Heel bijzonder wereldje, met schijnbaar hele bijzondere gebruikers.
Als je het principe er achter niet snapt, reageer dan ook niet met zo'n opmerking die nergens op slaat

Het is toch logisch dat met het geld van de Alpha versie de game verder wordt ontwikkeld, verder krijg je gewoon de hele game als hij klaar is, Win Win dus

Wat is het probleem??
de logica ontgaat me dat mensen al voor een alpha release gaan betalen.

moet dit een soort van nieuwe crowd funding worden ?

dan heb je dus nooit de garantie dat je ooit een volledig spel krijgt.

heb je nu bij EA ook niet daar niet van , mensen klagen nog steeds over Sim City en BF 4.

maar als dit de Norm gaat worden denk ik dat EA BF5 [als die er ooit komt ] op een zelfde manier zou uitbrengen dan hebben de mensen geen poot meer om op te staan als ze gaan klagen dat het niet fatsoenlijk werkt, want het is nog steeds alpha.
de logica ontgaat me dat mensen al voor een alpha release gaan betalen.

moet dit een soort van nieuwe crowd funding worden ?
Door de Alpha te kopen krijg je bij de release ook het volledige spel. Daarom kopen mensen de alpha.

Ja, door deze Alpha te kopen krijgen de makers veel meer financiële ruimte dan ze überhaupt al hadden en hebben ze gelijk een grove inschatting kunnen maken van de de eventuele interesse die mensen hebben in de game.
Dit is niet altijd zo. Bohemia gebruikte dit systeem ook bij ARMA 3. En als je goedkopere Alpha / Béta access aankoopt kan je het volledige spel kopen met korting (niet gratis).

Sommige duurdere versies van de Alpha / Béta access geven je wel gratis toegang tot het volledige spel.

Voordeel van zulk systeem, community bouwt mee de game (goedkope béta testers). En je kan het personeel betalen door de aankopen van de alpha / béta.
Problemen: aangezien de release date mikt op 2015 kan je het spel al beu zijn en is het hoogstwaarschijnlijk al sterk verouderd (wat wel vaker is met Bohemia, maar zij geven voorkeur aan gameplay en realisme).

Weet er toevallig iemand of de Engine van de standalone draait op arma 2 of op de engine van arma 3? of
Als je DayZ standalone Alpha koopt, krijg je ook de release versie iig.

En het draait op de Arma 2 engine, alhoewel als je het speelt dit enorm onwaarschijnlijk lijkt (graphics lijken veel meer Arma 3.)
Dit is complete onzin, vanaf het moment dat de eerste alpha beschikbaar was kon je dit kopen in 3 verschillende pakketten. Vrijvertaald; Basic, Deluxe en Supporter. Alle drie de versies gaven vanaf seconde 1 dat ze beschikbaar waren volledige toegang tot de alpha, beta en de volledige versie.

Wat Arma 3 wel had waren de light versies, hiermee kon je offline enkele scenarios spelen. Dit kon weggegeven worden door mensen die een van de pakketten hadden aangeschaft. Met die light versie konden mensen alleen de alpha modus spelen.
[...]


Door de Alpha te kopen krijg je bij de release ook het volledige spel. Daarom kopen mensen de alpha.
Dat moet je nog maar afwachten voor het zelfde geld raken die mensen hun enthousiasme kwijt , denk niet dat er een niet goed geld terug garantie geld bij zit.
Klopt, maar daarom betaal je ook 'slechts' E24..
Als je de ontwikkeling van de mod had gevolgd weet je de passie en toewijding van Dean Rocket Hall aan deze game. Rocket is gestopt met de mod omdat hij daarbinnen niet zijn droomgame kon maken, dat kan hij nu wel doen. Ik (en velen met mij ga ik zo vanuit) hebben daar het volste vertrouwen in. Ja, het duurt altijd even, maar qua game is het ongevenaard goed.

Bovendien heeft Bohemia wat betreft omgang met de community en game development een heel goede naam. Oké, het zit doorgaans nog vol met fouten, maar daar zjin ze heel open in en de community wordt er echt bij betrokken.

In het ergste geval, Dean hall heeft mij met zijn mod de meest bijzondere, originele en intense game ervaringen in jaaaaaaren bezorgd. Mocht de standalone het uiteindelijk toch niet worden, dan hebben hij en Bohemia die 24 euro meer dan dik verdiend voor de mod en de ondersteuning daarvan!

[Reactie gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 14 januari 2014 14:35]

de logica ontgaat me dat mensen al voor een alpha release gaan betalen.

moet dit een soort van nieuwe crowd funding worden ?
Bij crowdfunding gebeurd hetzelfde hoor. Alleen heeft niet elk project op bijvoorbeeld Kickstarter een mogelijkheid dat je alpha, beta of voor beiden access krijgt. Sommige games hebben dat wel, maar dan ligt het er aan voor hoeveel dollar je geïnvesteerd hebt in de game (tier rewards).
maar als dit de Norm gaat worden denk ik dat EA BF5 [als die er ooit komt ] op een zelfde manier zou uitbrengen dan hebben de mensen geen poot meer om op te staan als ze gaan klagen dat het niet fatsoenlijk werkt, want het is nog steeds alpha.
Maar dan kraken de mensen die wél alpha access hebben, de game dusdanig af, dat de game zich eigenlijk al in de grond gewerkt heeft voordat er een release is. Uiteindelijk kan dat als gevolg hebben, dat de game niet gereleased word en investeerders hun geld terugvragen, want er is niets geleverd.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 januari 2014 14:52]

Ja,. EA en BIS vergelijken met elkaar daar ga je a de mist in.

Tevens rocket (de producer) heeft keer op keer gewaarschuwd om het NIET te kopen in dit stadium. En als je het wel doet prima, maar ga dan niet bitchen dat het niet af is.

BIS heeft niet enorm veel resources zoals EA, ze hebben eigenlijks ook weinig andere keuze.
Ze kunnen het niet veroorloven om miljoenen in een project te steken die vervolgens niet aan de man te brengen is. Vandaar dat ze het op deze methode doen

Meer Pre-alpha sales betekend voor hun meer budget om de game af te maken.
Hun eigen projectie van succes was 250.000 sales in Q1.

996.000 sales in de eerste maand zagen hun ook niet aankomen

[Reactie gewijzigd door osmosis op 14 januari 2014 14:03]

Helemaal mee eens. Net zo als pre-orderen. Ben ik ook helemaal klaar mee na de misser X-Rebirth.
Ik koop ook vrijwel nooit een alpha versie van een spel. Bohemian interactive is eigelijhk het enige bedrijf waar ik dat bij doe. Zowel Dayz als Arma 3 heb ik voor de final gekocht.

Waarom. Zie bijvoorbeeld hun arma reeks: Openheid, zelf servers (lan/internet) mogen hosten. Complete scripting tot je besschikking. Dit zie je ook terug ik alle verschilende mods die de community maakt. Gewoon +5 jaar fun met een game, en complete vrijheid.

Met dayz standalone gaat hetzelfde gebeuren.
Dat is toch een mooie omzet voor een game die eigenlijk niet veel vernieuwd ten opzichte van zijn voorganger (de mod).

Knap werk, ik hoop dat ze nog lekker doorsleutelen en de game wellicht nog wat uit kunnen breiden, ik merk nog wel veel mankementen tijdens het spelen..
De standalone is op moment totaal niet interresant; veel features en mogelijkheden van demo zijn hierin nog niet verwerkt.
Ontwikkelaar zal ook meer op survival focusen dan het huidige zombie (zitten er nog in, maar anders van opzet)
Wil je dayz spelen; koop de mod en niet de standalone (arma2 zodat je de mod kunt spelen)

//edit; lees dayz draadje(s) op got maar eens na

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 14 januari 2014 13:15]

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb beide, en speel eigenlijk alleen nog de standalone, al is het alleen maar omdat deze bij mij soepeler lijkt te draaien dan de vervelende Arma II omgeving, die bij mij op de pc gewoonweg belabberd draait.

Daarnaast is het niet onverstandig om de standalone aan te schaffen, zoals je voorganger het al zegt, omdat de prijs nu veel lager ligt dan dat die uiteindelijk zal worden. Je slaat dus twee vliegen in een klap, je hebt zekerheid op een game die nog afgewerkt wordt, voor een 'schappelijke' prijs, en je zorgt ervoor dat de ontwikkelaar ook inkomsten heeft om te investeren in de verdere ontwikkeling..
Heb dit spel toevallig afgelopen weekend zelf gekocht, was er in eerste instantie niet van op de hoogte dat de standalone niet dezelfde was als de mod in Arma.

Moet eerlijk zeggen dat het me niet zo heel veel uitmaakt, heb wel het idee dat de standalone nog behoorlijk wat dingen mist. Dingen die ik wel in youtube video's zag maar nog niet in de game ben tegengekomen zoals onder andere auto's.

Maar het is een goede game de insteek is erg leuk, het is alleen wel heel duidelijk door de bugs/missende functies dat hij nog in Alpha fase zit en daar moet je tegen kunnen.
Tsjah, er wordt meerdere keren gewaarschuwd als je het spel koopt dat het alpha is en nog lang niet klaar is. Dit is wat ze willen toevoegen voordat ze beta gaan (gepland eind 2014):
- Animals & hunting
- Cooking & gathering resources
- Playable user customizable vehicles
- Player created constructions in the environment
- More complex interactions with the environment and crafting options
- Streamlined user actions and interface
- Control and animations expanded and improved for fluidity
- Upgraded graphics and physics engine (including ragdoll, etc.)
- Support of user mods and more flexibility for user hosted servers and game types
Dus als je de Alpha nu koopt, hoef je niet nog eens het spel te kopen als het uit is?
Correct, Je koopt het spel met een soort van early bird korting zeg maar :)
Nou ja, 'korting'.
Tot zover bekend gaat de prijs niet omhoog bij release

Nog een reden dat ik nog even wacht met de aanschaf
Klopt, je betaalt voor de volledige game en krijgt nu al toegang tot de alpha versie.
daarom is het ook een Alpha release ;)

Ik speel zelf zowel de mod als de SA (Standalone)
Momenteel voor de ultieme ervaring zou ik aanraden de mod te spelen, maar wil je de ontwikkeling steunen van de SA dan is het zeker niet verkeerd om de early acces aan te schaffen.

(en ook het feit dat de SA duurder wordt naarmate de release dichterbij komt ;) )
"Dat is toch een mooie omzet voor een game die eigenlijk niet veel vernieuwd ten opzichte van zijn voorganger (de mod)"

Zeker weten? Achter de schermen is namelijk vrijwel alles veranderd.
Enigste wat nog enigszins gelijk is gebleven is de map chernarus en zelfs die is hevig verbouwd
Ondanks de bugs, waar je maar kennis van moet nemen omdat het een Alfa versie is. Blijft het een spel waar ik al de nodige adrenalinekicks aan heb beleefd. Een foutje kan al teveel zijn. Toch hoop ik op drukkere servers, waardoor je nog meer op je hoede moet blijven.
Mensen moeten dit spel ook niet vergelijken met de mod. Ondanks de verschillen blijft dit naar mijn mening een spel met veel meer potentie, omdat het geen mod is!

*edit*. Respect voor de makers dat ze ondanks dat het een alfa versie het al 1 miljoen keer verkocht is. Ter vergelijking: Star Citizen is ook al heeeeel veel verkocht, maar je had geen flauw idee hoe of wat. Hier kan je tenminste al in het spel stappen. Dit is geen bash richting Star Citizen, keb dit ook gebacked en volg de ontwikkeling nog steeds.

Maar zo zie je maar dat het mogelijk maken van het spelen van het spel al een hoop kan schelen. Ik hoop dat andere gamemakers hier ook van leren en ontwikkelingen van spellen toegankelijker maken. Je kan dan tijdig van de communitie betere feedback ontvangen i.p.v. zeer selectie alfa groepjes.

[Reactie gewijzigd door Squishie op 14 januari 2014 14:52]

Respect voor de makers dat ze ondanks dat het een alfa versie het al 1 miljoen keer verkocht is. Ter vergelijking: Star Citizen is ook al heeeeel veel verkocht, maar je had geen flauw idee hoe of wat. Hier kan je tenminste al in het spel stappen. Dit is geen bash richting Star Citizen, keb dit ook gebacked en volg de ontwikkeling nog steeds.

Maar zo zie je maar dat het mogelijk maken van het spelen van het spel al een hoop kan schelen. Ik hoop dat andere gamemakers hier ook van leren en ontwikkelingen van spellen toegankelijker maken. Je kan dan tijdig van de communitie betere feedback ontvangen i.p.v. zeer selectie alfa groepjes.
Zo zie je maar; de uiteindelijke klant is bereid om te betalen voor alpha toegang en geeft daarbij (voor de ontwikkelaar) gratis feedback terug aan de ontwikkelaar. Lijkt mij een mooie win-win situatie voor gamers als ontwikkelaars, goedkopere feedback kan een ontwikkelaar niet krijgen en een speler heeft al (vroegtijdig) toegang tot een game om te spelen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 januari 2014 13:19]

De win-win vraag ik me af als de markt wordt overspoeld met alfa's die je saves wissen, crashen of op een andere manier je spelplezier gaan bederven.

Bizar dat mensen bereid te zijn geld uit te geven voor 2x hetzelfde spel, eerst mod, nu standalone. En naar ik begrijp de standalone niks meer bied ( op dit moment).

Als over 10 jaar de beta uitkomt vraag ik me dan af of het nog wel leuk is om te spelen.
En dan heb je nog mensen zoals van cubeworld die er vandoor gaan met het geld....

Kortom dit kan alleen maar de markt verpesten, door verkeerde verwachtingen en belevingen.

Vroeger kon je nog gratis een beta spelen, nu betaal je voor een alfa (die volgens de kleine letters vast je pc mag wissen).
De win-win vraag ik me af als de markt wordt overspoeld met alfa's die je saves wissen, crashen of op een andere manier je spelplezier gaan bederven.
Je wordt van te voren over dergelijke acties ingelicht en kun je altijd nog kiezen wat je doet. Al zal je met niet updaten dingen missen en dan heb ik het niet alleen over bugfixes, maar ook bijvoorbeeld nieuwe features of nieuwe onderdelen in een spel.
Bizar dat mensen bereid te zijn geld uit te geven voor 2x hetzelfde spel, eerst mod, nu standalone. En naar ik begrijp de standalone niks meer bied ( op dit moment).
An sich is het maar 1x betalen, al moet je Arma II hebben voor de mod-versie van DayZ. In feite heb je dan dus eigenlijk 3 spellen, voor de prijs van 2.
Als over 10 jaar de beta uitkomt vraag ik me dan af of het nog wel leuk is om te spelen.
Waar maak jij uit op dat over 10 jaar de beta pas gereleased wordt? :? Bij de meeste Kickstarter projecten wordt van te voren al aangegeven wanneer de geplande release is? :?
En dan heb je nog mensen zoals van cubeworld die er vandoor gaan met het geld....
Rotte eieren hou je altijd, helaas, maar dat schaadt alleen het vertrouwen in crowdfunding, niet zozeer in game developers. Dat de ene ontwikkelaar wel zo doet, maakt niet dat alle ontwikkelaars zo zijn. Beetje generaliseren dit. Daarnaast zijn de ontwikkelaars een man samen met zijn vrouw, nog gewoon bezig aan de game, als ik hun Twitter timelines zo zie. (Pix_Xie en Wol_Lay)
Kortom dit kan alleen maar de markt verpesten, door verkeerde verwachtingen en belevingen.
Hoeft dus niet perse zo te zijn, het valt of staat met de backers en de ontwikkelaars.
Vroeger kon je nog gratis een beta spelen, nu betaal je voor een alfa (die volgens de kleine letters vast je pc mag wissen).
Vroeger kon je idd gratis de beta spelen en bleef het daarbij. Nu krijg je alpha access en als de funding een succes is, de uiteindelijke release van de game. Als de funding niet lukt binnen de deadline, krijg je gewoon je geld terug.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 januari 2014 15:47]

Wat ik erg mis in deze game is een wereld map dat je weet waar je bent (tenminste ik ben hem nog niet tegengekomen). En iets van een party systeem dat je bij elkaar of in ieder geval redelijk in de buurt kunt spawnen en elkaar makkelijk kan terugvinden op de wereldmap ect.
De game is verre van af nog maar bied wel echt een experience. Kan niet wachten totdat deze game af is. Tot die tijd wel een leuke teaser die steeds meer opties erbij krijgt totdat de game af is. Het concept van user feedback in de volledige game verwerken is ook geweldig.
Dat is mooi voor ze.
Ik had toevallig onlangs wat filmpjes er van gekeken; het is inderdaad nog wel heel vroege alfa, je kan vrij weinig, de zombies functioneren slecht en prestaties zijn brak. Vind de graphics ook aardig tegenvallen voor een pc game.
Het heeft wel veel potentie en ik hoop dat ze het goed af maken, want ik wil graag een goede zombie survival game spelen.

[Reactie gewijzigd door Meessen op 14 januari 2014 13:50]

Naar mijn idee duurt het allemaal veel te lang. Voor mijn gevoel bestaat DayZ echt al jaren en het is pas gepland om in 2015 af te zijn? De graphics zijn nu al achterhaald (niet het belangrijkste, weet ik ook wel, maar toch) en naar mijn idee wordt het spel links en rechts ingehaald door andere initiatieven. Een voorbeeld daarvan is Rust, waar ik veel positieve dingen over hoor en waar volgens mij al veel meer te doen valt dan in DayZ, ook al is dat ook nog een alpha game.

[Reactie gewijzigd door Therapy777 op 14 januari 2014 13:06]

Van de DayZ Standalone User Reviews op Steam:

Forced a man to eat a rotten banana and he died 10/10
A group of males handcuffed me and took my pants off 10/10
Got killed over a rotten banana 10/10
Used a ladder and died 10/10

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True