Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Nokia is nog steeds bezig met goedkope Android-telefoon

Nokia werkt ook na de overname door Microsoft nog verder aan een Android-apparaat, zo beweert een Chinese site. Aangenomen werd dat de ontwikkeling van dat toestel was stilgelegd na de overname-aankondiging, maar het project zou al in vergevorderd stadium zijn.

De Chinese website CTechnology meldt dat de ontwikkeling van het toestel nog niet is stilgelegd. Volgens de website zou het r&d-team van Nokia in Beijing nog steeds doorwerken aan het project. De ontwikkeling van het toestel, dat zou draaien op een Snapdragon 200 8225Q-soc, zou al in een vergevorderd stadium zijn en fabrikant Foxconn zou al meer dan 10.000 toestellen hebben geproduceerd. Nokia zou volgens het gerucht pas stoppen met de ontwikkeling van het toestel op het moment dat de aandeelhouders van Nokia de overname door Microsoft goedkeuren.

De deal tussen Microsoft en Nokia zou eind 2014 aflopen, het Finse bedrijf zou daarna ook weer Android-toestellen kunnen gaan verkopen. De productie van dit toestel zou een 'plan b' zijn voor het geval dat de Windows Phone-toestellen blijvend geen succes zouden worden.

In hoeverre deze informatie klopt is moeilijk vast te stellen. De website CTechnology zou in het verleden vaak accurate informatie gepubliceerd hebben. Ook de spaarzame info over de specificaties van het toestel, het zou om een low end-toestel gaan, zijn niet ongeloofwaardig. Het is aan de andere kant ongebruikelijk dat een bedrijf tienduizend prototypes produceert van een product dat pas een jaar later, mogelijkerwijze, op de markt kan verschijnen. Ook zijn er weinig redenen om aan te nemen dat de overname door Microsoft niet doorgaat, waardoor het niet logisch lijkt om het toestel op volle kracht door te blijven ontwikkelen.

Door Eric Scheers

Nieuwsposter

19-09-2013 • 11:33

129 Linkedin Google+

Reacties (129)

Wijzig sortering
Ik zie eerder Nokia voor weinig Blackberry binnenhengelen. Dat kan dan weer makkelijk bekostigd worden met de revenuen uit de verkoop van de eigen Lumia divisie aan Microsoft.
hoe weet je dat, er zijn een grote aantal ex Nokia klanten die zeer content zijn geweest.
Hieruit gaat er nog steeds een groep voldoende vertrouwen hebben in een goedkoop Nokia met Android. persoonlijk denk ik dat een dergelijke product zeer succesvol zou geweest zijn.

Maar aangezien Nokia overgenomen word door Microsoft zal dit hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren.
Ik ken mensen uit Finland, een kameraad + collega. En zelfs connecties met mensen die bij Nokia werken.

Niet veel mensen binnen Nokia zijn PRO WP hoor. Dat valt je juist vies tegen. Je moet nooit blind vertrouwen op een ander bedrijf zoals Microsoft. Microsoft heeft in het verleden wel vaker bedrijven figuurlijk genaaid en de afgrond in laten gaan voor eigen gewin.

Het feit dat Nokia ook de laatste kans is om WP te laten doen slagen heeft de beslissing gedaan om Nokia over te doen nemen.

Nokia had laatst ook zeer grote kritiek geuit op de trage innovatie vanuit Microsoft. Vooral qua software en de lage functionaliteit van WP tegenover de concurrentie.

Ik snap goed dat ze in het geheim nog een plan B hadden. Al kunnen ze dat niet meer doen als Microsoft een groot deel van Nokia heeft gekocht.

Als WP namelijk bleef falen dan zou Nokia Android echt wel geprobeerd hebben. Maar die keuze zou de dood van WP zijn en mogelijk de toekomst van Nokia verbeterd hebben.

Echter kunnen we allemaal wel speculeren maar Microsoft is nu de baas van het bedrijf en wat hun zeggen zal nu gebeuren. Jammer genoeg.
Niet veel mensen binnen Nokia zijn PRO WP hoor

Misschien ligt daar net het probleem bij Nokia.
Toen Symbian heer en meester was, werkte ditzelfde team ook het nieuwe team ferm tegen bij de introductie van een touch-Nokia.
Naar het schijnt had Nokia twee jaar voor de iPhone van Apple een complete touchscreentelefoon klaar. Maar uiteindelijk besloot Nokia om dit toestel NIET uit te brengen en toch maar bij het oude Symbian te blijven omdat ze vernieuwing verafschuwden.

Door deze attidude is Nokia blijven steken in zijn 'knoppen-GSM' met Symbian. En hebben ze zo de smartphonetrein compleet gemist.

Nokia is niet enig met dit probleem hoor, kijk maar naar het Duitse merk van fototoestellen Leica en het Amerikaanse Kodak. Twee andere mastodonten die respectievelijk niet geloofde in de digitale fotografie en de andere die niet wilde overschakelen om hun eigen producten niet te dwarsbomen. Kijk maar waar deze twee nu staan...

Ik ben voorstander van Nokia en ben na drie jaar iPhone terug naar Nokia overgestapt met WP. Ik heb het mij nog steeds niet beklaagd en zolang WP verder wordt verbeterd en Nokia/MS even deftige toestellen blijft uitbrengen zal ik niet meer terug gaan naar de concurrentie.
Nokia is niet enig met dit probleem hoor, kijk maar naar het Duitse merk van fototoestellen Leica en het Amerikaanse Kodak.
Wat Kodak betreft heb je gelijk, die zaten te diep in de oude technologie konden daar niet uit stappen, ondanks dat ze een van de eerste innovators waren van de digitale fotografie.

Leica is een ander verhaal. Ten tijde van de IIf, IIf en M3 waren camera's rijkeluis-speeltjes en de oplages waren niet groot. Met de komst van de slr en de compact namen de jappanners de voorsprong over, in innovatie maar vooral in aantallen en daarmee in kostprijs, waardoor het een massaproduct werd. Wat betreft bouwkwaliteit en beeldkwaliteit bleven Zeiss, Voigtländer en Leica echter de top en vanwege de prijs werden het niche-producten (tot de productie stopte). De Leica M is bijna 60 jaar lang een niche-product geweest en de huidige digitale M9 is dat in feite nog steeds. In die zin is er niets veranderd.

De Leica-slr is een ander verhaal. De Leicaflex, SL en SLII zijn nooit echt aangeslagen, mede omdat ze achterliepen op de concurrentie. Met de R-serie is dat rechtgezet maar het is nooit een massaproduct geworden zoals de Jappanners. Na de R9 met Digital-Module-R heeft Leica zijn focus verlegd naar het middenformaat waar ze in de high-end meedraaien tegen Mamiya/Leaf, Hasselblad (Fuji-lenzen) en Pentax (en waar Zenza Bronica de handdoek in de ring heeft gegooid).
Als iemand die wat mensen daar kent, hoe groot acht je de kans dat de ovename niet doorgaat?

Leeft dat onderwerp? Dat de Finse overheid het tegen wil houden/ of iets of iemand anders dwars ligt? Ik noem maar wat.
ergens hoop ik nog op een mirakel zodanig de overname van Microsoft niet doorgaat. Nokia heeft in mijn opzicht een andere manier van werken als Microsoft, dit sprak mij aan. Microsoft heeft een manier van handelen op winst, Nokia deels ook maar veel meer service gericht.
Dit is de laatste jaren steeds verslechterd dat wel, maar met Microsoft aan het roer zal dit verergeren denk ik.

Nogmaals een Nokia op Android nu zou veel verschil kunnen maken, zeker als ze de voorbeeld van Amazon volgen. Een volledig customised versie met eigen market place, waarvan je enkel in de bron van de code ziet dat het Android is.
Hiermee kunnen ze zich onderscheiden van de rest en toch hetzelfde gebruiken als iedereen.
"ergens hoop ik nog op een mirakel zodanig de overname van Microsoft niet doorgaat. "

Dat zou tevens ook het einde van Nokia zijn dan. Ik hoop op een fusie met Jolla in de toekomst, en dat ze sailfish gaan gebruiken.

Android komt er bij mij nooit weer, en een hoop klanten van Nokia zouden ook gaan overstappen op een ander merk als ze zouden kiezen voor Android, en de Android consument heeft al keuze genoeg.

"Nogmaals een Nokia op Android nu zou veel verschil kunnen maken,"

Ja, in de vorm van een failliet Nokia. Persoonlijk vind ik Android een ramp, maar mensen die wel graag Android gebruiken hebben al keuze genoeg. Nokia zou dan opgaan tussen de andere fabrikanten, en nog een paar jaar als underdog zullen ze financieel niet overleven. Los van het feit dat hun toestellen dan ook meteen een stuk slechter worden, trager en dagelijks vastlopen is helaas inherent aan Android.

"Een volledig customised versie met eigen market place, waarvan je enkel in de bron van de code ziet dat het Android is."

Euh, het grootste probleem met de adoptie van Windows Phone is/was het app aanbod. En nog minder apps zouden nu opeens de oplossing moeten zijn? Zon marketplace komt niet van de grond, bij een overstap naar Android zullen ze het merendeel van hun klanten verliezen (die zullen naar Apple of huawei met WP8 gaan) waardoor ze geen enkele community hebben die zich gaat inzetten voor zon marketplace.

"Hiermee kunnen ze zich onderscheiden van de rest en toch hetzelfde gebruiken als iedereen."

Onderscheid in wat? veel minder apps dan de concurrenten? Het zelfde OS? Er is dan juist geen onderscheid meer met de andere telefoonfabrikanten.
Als je de aanbod bekijkt van Amazon kindle fire zie je dat daar voldoende apps voor beschikbaar zijn. Dat zijn apps die perfect op android kunnen draaien, en Amazon heeft hier succes mee op de amerikaanse markt. Nokia probeert al jaren door te breken in Amerika als Amazon dat kan kan Nokia het toch ook.

De stabiliteit van android kan een probleem zijn, maar Nokia staat bekend voor het aanpassen van hun systemen. Kijk maar naar de S60 platform, hoeveel verbeteringen heeft die niet gehad.
Je kon een S60 toestel van Samsung niet vergelijken met Nokia.

Dat ze zouden kiezen voor Meego/Sailfish zou ik ook graag zien, maar in een dergelijke geval hadden ze die nooit laten gaan.
"Dat ze zouden kiezen voor Meego/Sailfish zou ik ook graag zien, maar in een dergelijke geval hadden ze die nooit laten gaan."

Daar heb je wel gelijk in, maar de factor financiën was natuurlijk ook een belangrijk onderdeel. En in ruil voor een zak geld uit Redmond, moest dat OS wel in de ijskast.

"Kijk maar naar de S60 platform, hoeveel verbeteringen heeft die niet gehad. "

Heel veel, helaas vaak net wat te laat.

"Als je de aanbod bekijkt van Amazon kindle fire"

Maar amazone boekte ook al succes met de kindle fire, hun uitgangspositie is wat dat betreft toch wat anders dan Nokia. Een goed verkopend product met (relatief) veel gebruikers zorgt automatisch voor een behoorlijk app aanbod.

Voor Nokia ligt dat anders, Amazon heeft de tijd gehad de kindle fire succesvol te maken en heeft vervolgens geinvesteerd in een eigen app store, Nokia zou dan beide tegelijk moeten doen. Dat heeft waarschijnlijk weinig kans van slagen. Voor veel verkopen heb je veel apps nodig, voor veel apps heb je veel verkopen nodig, en vanuit de huidige positie kom je niet in dat cirkeltje.

Sailfish zou me dan toch de beste optie lijken, alle android apps tot je beschikking, en toch een eigen en goed OS. De ideale combinatie.

[Reactie gewijzigd door Brazos op 19 september 2013 17:47]

Aangezien de toestel devisie Nokia zo goed als zeker eigendom van Microsoft word zullen wij in de toekomst enkel nog wp toestellen zien verschijnen.

Maar ik zie een beetje toekomst in Jolla, they could rise out of the ashes of Nokia.
Hierdoor heb ik reeds een preorder geplaatst, helaas is het nog ff wachten op dit toestel.

De N900 was verre weg de beste Nokia die ik ooit gebruikt had, mede door de toetsenbord. Alle sneltoetsen die ik op mijn pc klavier had kon ik gebruiken hierop. Dit maakte werken met dit toestel veel gemakkelijker dan android toestellen met een toetsenbord. Maar hij had werk nodig, die het toen niet gekregen heeft.
Het enige nadeel die ik momenteel op de Jolla vind is het ontbreken van een toetsenbord. Mogelijk gaan ze dit verwerken in een Other Half die je er appart gaat kunnen bijkopen met mogelijk nog enkel features.
Nokia kan in principe vanaf 2014(of 2015?) zich weer vol op de telefoonmarkt storten. Zelfs Jolla zelf ziet een toekomstige fusie met Nokia vanaf 2014/15 wel zitten (stond laatst bij nieuws op de Jolla site).

Het gaat Microsoft waarschijnlijk alleen om de Lumia lijn, de naam daarvan, de licenties op de patenten daarvan, om vervolgens net als Apple helemaal de telefoons van A-Z samen te stellen.

Het is zelfs mogelijk dat het bestuur van Nokia zelf heeft aangestuurd op een mogelijke overname door Microsoft, en dat zij Wp8 niet snel genoeg vonden groeien, of innoveren.
Heb je hier een bron voor.
Dit verandert de situatie volledig, ik dacht dat de toestel divisie volledig verkocht werd zodanig dat nokia niets meer ging/kon produceren. Waardoor enkel Microsoft onder de Nokia naam onder licentie ging gebruiken en dit 10 jaar lang.
Ik ga even voor je zoeken. Bij mijn weten gaat Microsoft ook niet verder met de naam Nokia, maar heeft zij deze enkele jaar(en) in licentie genomen.

http://jollatides.com/201...d-of-nokia-as-we-know-it/

"The stipulation with Microsoft states that they will not be able to produce a (competing) mobile handset until 31st December 2015, after which they are free to do what they like."

"Nokia will also be very buoyant financially after the deal takes place in early 2014 raising a further 5.44 billion Euros from the deal with Microsoft."

"Nokia will be well positioned financially to invest heavily in Jolla if they so desire and when the shackles are lifted by the end of 2015, perhaps we might even see a Nokia phone running Sailfish come to market..."

[Reactie gewijzigd door Brazos op 19 september 2013 21:08]

Dat ze de naam nokia niet gingen gebruiken bij toestellen die vanaf nu ontwikkeld worden heb ik ook gelezen. Maar nadien hebben ze vermeld dat de naam nokia een goede imago had en deze gingen gebruiken.

Correctie schrijffouten

[Reactie gewijzigd door acizane80 op 19 september 2013 20:59]

"Maar nadien hebben ze vermeld dat de naam nokia een goede imago had en deze gingen gebruiken. "

Hmm, dat heb ik dan even gemist. De naam "Nokia" blijft eigendom van Nokia, en daarop is bij mijn weten geen 10-jarige licentie afgesloten. Voor zover ik heb begrepen gaat Microsoft de naam "Lumia" gebruiken, maar de berichtgeving over dit onderwerp is soms wel wat tegenstrijdig/onduidelijk.

Er is wel een licentie afgesloten op de naam, maar voor zover ik heb begrepen van slechts enkele jaar(en). Dat maakt het al onmogelijk dat Microsoft de naam zou gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Brazos op 19 september 2013 21:30]

Dat onderwerp leeft zeker. Puur omdat Nokia zoiets is als Philips hier is. Als men in de techniek zit zouden ze maar al te graag stage willen lopen of werken bij Nokia. Net zoals men dat hier heeft met ASML.
Een Fin koopt nog steeds gewoon een Nokia ondanks WP. Gewoon omdat het een Nokia is. ;) Vooral iedereen die dicht bij Nokia staat of er mee te maken heeft. Net zoals Duitsers voornamelijk Duitse auto's kopen en Franse mensen Franse auto's.

Een overname kan soms tegengehouden als het tegen de regels in gaat. Maar vaak niet tegengehouden door emotie en gevoelens. Zo zit de wereld niet in elkaar. Maar Obama heeft ook zijn Veto recht gebruikt. Ik weet niet hoe het in de politiek daar zit.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 19 september 2013 17:47]

je heb +2 gekregen, maar ik snap eigenlijk niet wat je wil zeggen. je beweer mensen te kennen, en die zeggen dit en dat. klinkt spannend maar gebaseerd op iets waar wij niks mee kunnen of kunnen controlleren of wat dan ook. kan net zo makkelijk spannende praat zijn terwijl je niemand ooit gesproken heb binnen nokia. bronnen zouden hierbij een +2 stem toch meer rechtvaardigen volgens mij.

daarnaast zit je eigenlijk alleen jou afkeer t.o.v. MS te showen ipv echt wat te vermelden volgens mij.
Ik ken ook wat mensen binnen Nokia (aangezien ik op Aalto University in Espoo als visitor aan het werken ben en dat op een paar km. van Nokia ligt en er veel onderlinge connecties zijn is dat niet zo vreemd) en iedereen die ik zie die met Nokia (heeft) samen(ge)werkt heeft toch een WP hoor, de 620 is hier razend populair onder proffen, medewerkers, onderzoekers en studenten en hoewel het basis idee hier is dat ze hem kopen net omdat het een Nokia is hoor ik toch niet veel klachten buiten de batterijduur maar ze beseffen hier al te goed dat het bij de concurentie niet beter is.

Maar of dat voor heel de Nokia-crew geldig is weet ik natuurlijk niet en ik ga ook zo geen stelling maken maar de gemiddelde Fin heeft niet veel problemen met WP lijkt me, de markt lijkt 50-50 te zijn voor Android - WP met hier en daar een Apple en de grootste klagers zijn hier de Android gebruikers.
Echter kunnen we allemaal wel speculeren maar Microsoft is nu de baas van het bedrijf en wat hun zeggen zal nu gebeuren. Gelukkig. Anders was er weer een zoveelste Android geval. Android = Samsung en Nokia was daardoor per definitie gedoemd. Nu gaat het Nokia Smartphone deel naar Microsoft en kunnen ze verder gaan met mooie dingen en handige maken zoals Glance en Super Touch.
Mooie tijden nu en in de toekomst :)
Maar aangezien Nokia overgenomen word door Microsoft zal dit hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren.
Opzicht is het niet onmogelijk, op het moment betalen de meeste Android fabrikanten tussen de 5 en 15 dollar per toestel aan licenties aan Microsoft. Als Nokia van Microsoft is zouden ze die licenties niet hoeven betalen en kunnen ze dus +/- 10 dollar per toestel meer verdienen (5% van de productiekosten van een high-end toestel) of besteden aan betere onderdelen.

Microsoft verdien op het moment meer aan Android dan aan Windows Phone. Natuurlijk willen ze wel meer marktaandeel en schieten ze zichzelf in de voet als ze door Nokia Android telefoon laten maken, maar aan de andere kant zou het wel helpen met de naamsbekendheid en het imago van Nokia.

Dus in der daad, hoogstwaarschijnlijk doen ze het niet, maar het is niet onmogelijk ;)
Volgens mij heeft Microsoft daar weinig in te zeggen. Ik vermoed dat in de contracten clausules staan over tegenvallende resultaten. Als ze een pact met de duivel hebben gesloten en ze verkopen alleen maar Windows Phone, dan zou dat een enorm risico zijn: verkoopt Windows Phone niet, dan gaan ze failliet.

Wat ik dan wèl vreemd vind als dit waar is, waarom ze dan niet MeeGo achter de hand hebben gehouden. Iedereen die ik over Maemo/MeeGo heb gehoord, is (behoorlijk) enthousiast...
Als toekomstige eigenaar heeft MS daar alles over te zeggen
MS heeft niet Nokia gekocht om Android toestellen te maken, ze hebben dit gedaan om zeker te zijn dat Nokia WP toestellen blijft maken en om meer te kunnen doen met het platform.

Verder begrijp ik je punt over naamsbekendheid en imago totaal niet. Zowel MS als Nokia is uitermate bekend, dus ik zou niet weten hoe dat zou bevorderen. En het imago, tja wat is het imago van Nokia dan? Verslagen door Samsung? Dat gaat niet veranderen met Android. Als er iets zou veranderen, dan zou het zijn dat Nokia dan 1 van velen is met Android, juist nu hebben ze een unieker imago omdat de meeste mensen nog steeds denken dat WP en Nokia 1 zijn, mensen begrepen dan ook echt niet dat mijn oude WP7 niet een Nokia was maar een Samsung, en dat mijn Samsung niet Android had.

Maargoed, WP wordt een succes of niet, maar MS/Nokia gaan niet toestellen uitbrengen met Android.
De smartphone divisie is overgenomen dus de namen Asha en Lumia, de naam Nokia is niet overgenomen dus daar kunnen ze hun gang gaan.
Helaas maar de gehele telefoon divisie is overgenomen en dus alle kennis om telefoons te bouwen! Dit is het zelfde als je tegen Unilever zegt mooi jullie kunnen Android telefoons uitbrengen! Of tegen Philips zegt mooi kunnen jullie water ijsjes gaan produceren!
Er is nog niks overgenomen... Het wordt in de zin van toekomst :P
Ergens wel jammer, Nokia kan nog steeds hele goede toestellen maken. Op het moment gebruik ik een Lumia 920 en dat is een 100% meevaller. De accu gaat 4-6 dagen mee bij behoorlijk intensief gebruik, op een Iphone 4 haalde ik bijvoorbeeld net een dag.

Of Android een kans maakt bij Nokia weet ik niet, maar hopelijk komen ze snel met meer toestellen uit. Ook op het gebied van ontvangst en gesprekskwaliteit lopen ze nog steeds voorop.
Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Ik heb ook een 920. En ik gebruik de telefoon gewoon normaal. Maar elke avond moet de 920 aan het sap hoor.
WP op een 920 werkt voor mijn prima. Zo ontevreden ik ben over Windows 8.0/8.1 (op ene desktop) zo tevreden met ik met Windows Phone. Echt top!
Het enige dat ik heb aangepast is het uitschakelen van de Xbox integratie onder de game instellingen en de locatie service uitgeschakeld, want die gebruik ik niet.

Sinds ik Whatsapp weer gebruik is het iets korter, volgens de Battery app (aanrader) kan ik nu 3,5 vooruit.

Verder gebruik ik 'm voornamelijk voor bellen, ongeveer 30 gesprekken per dag van 5-10 minuten, Whatsapp, SMS, internet en 100 mails per dag. Zakelijk gebruik dus.
Wat een onzin!!!

4-6 dagen met intensief gebruik....wat versta je daar onder, kijken hoelaat het is? Ook de 920 is aan het eind van de dag met intensief gebruik gewoon leeg! Dus hou op met die onzin als je geen 920 hebt!

Namens een 920 gebruiker!
Ik denk dat hij 4 tot 6 uur bedoeld ;-)
Dat lijkt me nu ook weer overdreven.

Mijn record is 7 dagen met een L720, maar dat was geen intensief gebruik. Die heeft dezelfde accucapaciteit, maar verbruikt toch wat minder stroom door het iets kleinere scherm en lagere geklokte soc.

4-6 dagen lijkt me best mogelijk, zonder whatsapp, met GPS/bluetooth uit en zonder intensief gebruik.

Het handige aan WP8 is dat er bij de instellingen onder de batterij exact wordt aangegeven hoeveel uren het is geleden dat de telefoon voor het laatst aan de lader hing. Het lijkt me dus dat daar geen verwarring in kan ontstaan.

Misschien heeft hij wel een zeldzaam exemplaar met een buitengewoon goede accu. Of had die alles uitstaan(wifi, bluetooth, 3G, GPS)
Nokia: Hele goede hardware, Android: heel goed OS, goude combinatie lijkt me, waar kan ik pre-ordenen ? ;)
"Nokia: Hele goede hardware, Android: heel goed OS, goude combinatie lijkt me..."

Windows Phone is ook een goed OS, wat een Nokia telefoon tot zijn recht brengt. Ik vind Android toch een stuk minder, maar daarover verschillen de meningen, maar de combinatie van Nokia en WP8 is mijns inziens het beste.

[Reactie gewijzigd door Brazos op 19 september 2013 17:22]

Daardoor ben ik juist overgeschakeld naar Android ;)

Ik vind het Apple als bedrijf mentaliteit wat vies... :), alles te duur verkopen, etc..
Kijk maar naar de iPhone 5c, te belachelijk voor woorden voor een "budget" toestel

[Reactie gewijzigd door NicoJuicy op 19 september 2013 13:08]

Want waaruit blijkt dat het een budgettoestel is? De iPhone 5c is een goedkoper alternatief voor de iPhone 5s, maar dat maakt het nog geen budgettoestel? :?
Voor Apple begrippen budget, het is een 5 (pre-S) waarbij de fabricage goedkoper is gemaakt met een kunststof achterkant maar duurder wordt verkocht.

Maar hoe je een goedkope Nokia Android moet positioneren wordt ook nog een aardig marketing probleem. Inderdaad kan Apple daar vast bij helpen :D
Nee ook voor Apple begrippen is het niet budget, dat zou in dit geval de iPhone 4S zijn als je al over een budgetproduct kunt praten.
de 8225Q SOC wordt ook gebruikt in andere budget toestellen. De chinese FAEA F1 b.v. Als je die zelf importeerd ben je 120-150 euro kwijt. Vind ik aardig budget :)


In de shoothout chinese toestellen komt de FAEA F1 voorbij. Kun je je een indruk geven. Grootste probleem is dat er geen vergelijkende toestellen in die prijsklasse zijn.

En voor dat budget heb je aardig wat features, Alleen als je zo'n toestel gaat vergelijken met een 2x zoveel kostend toestel komt hij want minder uit de bus.
Ik had het over de iPhone 5c. ;)
Ik dacht dat je het over het woord "budget" had, dat het allemaal relatief is. Een budget apple is idd nog steeds een high end telefoon wat betreft prijs....
Ik vind Google als bedrijf vies, alles te duur verkopen (HEEL VEEL PRIVACY INLEVEREN), etc... Kijk maar naar de NExus serie, te belachelijk voor woorden wat je inlevert op privacy

(sorry)

ON-TOPIC:

Opvallend nieuws, er zijn een aantal dingen die kunnen kloppen, er zijn meer geruchten over een eventuele nokia met Android. Dit zouden verschillende mensen tegemoet komen denk ik. Zelf wil ik heb ik liever een Nokia met Windows Phone, een mooi en snel OS.
Eum, Google is er tenminste eerlijker over.

Jij denkt dat Apple en Microsoft niet evenveel informatie verzamelen over jou?
  • iAd
  • Bing Ads
  • Amazon Ads
Google heeft in ruil zo goedkoop mogelijk producten terug, de andere bedrijven blijven even duur :)

De Google Nexus noem je duur? Kost 200 $ bij Google zelf en hoogstwaarschijnlijk verkopen ze deze met een licht verlies, zoek eens goedkoper qua kwaliteit smartphones :)
.
Ter vergelijking, de budget iPhone kost 3 x zoveel (599 ¤), ps. let op het verschil tussen ¤ en dollar ;)

En wat bedoel je met inleveren op privacy? Bedoel je de voice search? Apple doet hetzelfde met Siri hoor, bij IBM is het zelfs verplicht uitgeschakeld :)

[Reactie gewijzigd door NicoJuicy op 23 september 2013 16:00]

gewijzigd wegens dubbele post

[Reactie gewijzigd door acizane80 op 19 september 2013 15:45]

Als je ze duur vind koop je ze gewoon niet en is dat probleem van de kaart.

Persoonlijk heb ik ook een probleem met de Apple mentaliteit maar hun prijsbepaling is daar niet één van.
Het feit dat ze de systeem zodanig sluiten dat je allerhande alternatieve manieren moet zoeken om functies die standaard afwezig zijn toe te voegen is voor mij de grootste probleem.
Als consument betaal ik voor de product die de fabrikant produceert, vanaf dan is het mijn eigendom. Dit geeft mij het recht om hiermee te doen en te laten wat ik wil. Als ik daarmee mijn garantie naar de knoppen help so be it. Maar als Apple als bedrijf bij elke software update dit ongedaan maakt iriteer ik mij eraan.
Als je dan de update niet uitvoert word je ook alle 5 minuten hieraan herinnerd.

Bij android kan je op allerhande manieren doen wat je wilt, je verliest hierdoor waarschijnlijk wel je garantie. Maar dat weet je op voorhand en je bepaalt zelf of je deze risico al dan niet neemt.
U weet ook dat Microsoft voor elk verkocht Android toestel ¤5 ontvangt?
Daarbij komt dat MS een gezond bedrijf wil.
Dus waarom niet! Ik denk tactisch gezien een slimme zet.

Het is jammer dat er een hoop mensen een vooroordeel hebben over WindowsPhone dat eigenlijk best goed werkt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True