Nederlandse introductie Netflix laat nog op zich wachten

Netflix zal in de komende tijd nog geen intrede doen op de Nederlandse markt. Dat blijkt uit een brief die de streamingdienst naar investeerders heeft verzonden. Een Nederlandse introductie kan op zijn vroegst eind 2013 werkelijkheid worden, maar zelfs dat is onzeker.

NetflixIn de brief over internationale expansie noemt Netflix Nederland niet bij naam, maar het bedrijf geeft wel aan dat verdere internationale uitbreiding nog even op zich laat wachten. Dat betekent dat een eventuele Nederlandse introductie, die het bedrijf nog niet heeft bevestigd, er voorlopig ook niet zal zijn. Het bedrijf is niet van plan om zijn dienst in de eerste helft van 2013 in andere landen te introduceren.

Netflix denkt momenteel na over eventuele uitbreidingen aan het einde van dit jaar of volgend jaar, maar tekent aan dat er nog geen beslissingen zijn genomen. Wel noemt het bedrijf zijn uitbreiding naar Noorwegen een 'groot succes' en ziet het zich daarmee gesterkt in zijn voornemen om naar andere landen uit te breiden. Begin vorig jaar breidde Netflix uit naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland; Scandinavië volgde in de afgelopen zomer.

In oktober bleek dat Netflix op zoek was naar Nederlands personeel voor een 'lokale dienst', waarmee het bedrijf concrete plannen lijkt te hebben voor een uitbreiding naar Nederland en wellicht België. Eerder wilde een woordvoerder van Netflix niet aangeven of de dienst ook naar Nederland komt. "We willen Netflix zeker introduceren in meer landen, maar op dit moment kan ik niets zeggen over uitbreidingsplannen anders dan die in Scandinavië", aldus director corporate communications Joris Evers.

Door Joost Schellevis

Redacteur

24-01-2013 • 14:25

105 Linkedin

Reacties (105)

105
97
56
3
0
6
Wijzig sortering
De staat of BREIN zou hier in moeten investeren.
Nu moet ik een extra usenet block abonnement afsluiten om alles binnen te slepen.

Ik betaal er toch wel voor, alleen het probleem is dat ik niet de mogelijkheid heb om er legaal aan te komen...

Waarom zijn er bij de muziek industrie zoveel mogelijkheden en bij de film/serie industrie zo weinig?
Waarom zijn er bij de muziek industrie zoveel mogelijkheden en bij de film/serie industrie zo weinig?
Ik vermoed dat het bij films/series moeilijker ligt dan bij muziek, omdat je te maken hebt met lokale televistiestations die de rechten kopen, en die kun je als producent van content niet zo in de wielen rijden.

Voorbeeld: The Big Bang Theory wordt geproduceerd door Warner Brothers in opdracht van het Amerikaanse station CBS. Warner Brothers heeft de rechten van die serie in Nederland verkocht aan SBS (waar Veronica deel van uitmaakt). SBS heeft ook zo'n eigen video-on-demand-site in Nederland, en daar betalen ze natuurlijk ook rechten voor.

Warner Brothers kan neem ik aan niet zo maar die internet-rechten voor Nederland aan Netflix verkopen, want dan gaat SBS lopen klagen dat ze omzet mislopen.

Ik zeg niet dat dit soort problemen onoplosbaar zijn, maar voor elk Europees land moet dit weer apart worden geregeld, wat gewoon veel werk is.
Als ze SBS en Netflix hetzelfde rekenen zou ik eerlijk gezegd niet weten waarom dat niet kan. Wellicht dat SBS meer betaalt dan WB zou vragen als het niet exclusief was, maar dan kan dat per volgende seizoen over zijn. Ik zie SBS en Netflix gewoon als "webwinkels" waar ik een bepaald product koop (een aflevering van een serie). SBS moet niet zeuren als ik dat bij Netflix koop ipv naar SBS kijk, dat mag ik toch lekker zelf weten? :)

Die hele entertainmentindustrie moet eens met z'n tijd meegaan. Ontwikkel bijvoorbeeld een MCE- en XBMC-plugin, zodat fans vanuit hun favoriete software jouw hele aanbod kunnen bekijken.
Dat kun jij wel vinden, maar dat is helaas niet zoals het werkt.

Juist op TV worden veel series en films exclusief verkocht met bepaalde contractvoorwaarden en daar kan Netflix (of een andere organisatie) niet zomaar iets aan veranderen.

Daarnaast is het zo dat bv. HBO veel meer verdient aan het verkopen van exclusieve rechten aan bepaalde TV stations, dan dat ze nu zullen verdienen aan VOD. Dat geldt eigenlijk voor alle content providers, ook in de muziekindustrie (iTunes levert bv. veel meer op dan Spotify voor een artiest). Zolang het voor deze spelers nog niet noodzakelijk is om hun series als VOD's aan te bieden gaan ze dat ook zeker niet doen.

De enige manier omdat noodzakelijk te krijgen is als de zenders er niet meer voor willen betalen, en dat gebeurt pas als de kijkcijfers op TV tegenvallen. En hoe je het ook wendt of keert, de groep die series download is gewoon relatief klein vergeleken met mensen die nog via de TV kijken (alhoewel die groep volgende generaties natuurlijk steeds groter wordt).
Ik ben het helemaal met je eens, maar zo werkt het vast niet: in die contracten staat vast een exclusiviteitsclausule, om te voorkomen dat Warner het naast SBS ook aan RTL verkoopt. Dat dat op internet nergens op slaat klopt helemaal, maar het is waarschijnlijk wel de oorzaak :)
Misschien omdat Netflix een 'all-you-can-eat' abbonement is, en SBS een 'pay-per-view' (de internet variant)..
Als eenvoudige klant interesseert het me niet wat voor deals ze hebben gesloten, uiteindelijk ben ik de kijker en dus klant en anno 2013 wil ik kijken wanneer het mij uit komt, op iedere plek en op ieder apparaat. Aangezien hun ingewikkelde, ouderwetse modellen dat niet mogelijk maken en er wel download mogelijkheden zijn, kun je op je vingers natellen dat het dezelfde kant uit gaat als muziek.

Ik ben best bereid een bedrag te betalen maar maak het me niet moeilijk en ingewikkeld. Sinds dat Spotify in Nederland beschikbaar is heb ik een abonnement en betaal ik graag €10 per maand. Heerlijk, zorgeloos kunnen beschikken over nagenoeg alle muziek op al mijn apparaten! Nu de video industrie nog.
Prima, dan blijf ik lekker "illegaal" downloaden. Ik zou direct overstappen op Netflix als het hier beschikbaar zou zijn.

Hollywood maar klagen, maar bij gebrek aan legale alternatieven kan ik nou eenmaal niet anders. En wachten op nederlandse zenders om series op te pakken is al helemaal geen doen.

[Reactie gewijzigd door BioHazard op 24 januari 2013 14:33]

Netflix is prima in Nederland te bekijken, het enige wat je nodig bent is een creditcard en een DNS wijziging.
kan zoiets ook zonder unblock-us? Zonde van die extra kosten
Voor Firefox en Chrome kun je de Media Hint extensie gebruiken https://mediahint.com/

Bepaalde websites, waaronder Hulu en Netflix , worden dan via Media Hint proxies geladen, al je overige website bezoeken blijven ongewijzigd.

Werkt prima, verbinding is snel genoeg voor HD streams van Netflix.
Handige extensie. Probleem wat ik had is dat Netflix mijn betaling met PayPal niet accepteerde omdat mijn land (Nederland) niet wordt ondersteund door Netflix.
Kan wel maar als je tablets, smartphones etc wil gebruiken is een DNS wel de goedkoopste optie.
Dit klopt. Ik kijk al een jaar Netflix uit de VS. Opzetten was even lastig, maar het werkt uitstekend. DNS+Netflix kosten per maand effectief 11 dollar voor onbeperkt steamen. Netflix is leuk als je 'iets leuks even snel wilt kijken'. Het is niet leuk als je de nieuwste afleveringen of films wilt volgen. Een seizoen komt ook pas beschikbaar als het volgende seizoen begint. Ondertiteling is in opmars, de meeste films hebben intussen engelse ondertiteling. Streamen is het fijnste vanaf een PC, de dedicated players zijn vaak beperkt in functionaliteit. Je vindt niet alles in hun bibliotheek. Breaking bad, The Office, Family Guy wel maar Dexter en Game of Thrones bijvoorbeeld weer niet. HD ziet er goed uit, het is wel 720 en geen 1080 en niet aanwezig voor alle films en series. Sinds ik het gebruik heb ik veel minder gedownload en veel minder normaal TV gekeken.

Ik geloof dat onbeperkte streaming abbonementen de toekomst zijn met verschillende 'content packs' die je erbij kan kopen. (Nu nog niet het geval bij Netflix.) Helaas is nu nog het businessmodel van HBO om hun content alleen via kabelmaatschappijen (deel van moederconcern) aan te bieden omdat het totale kabelpakket (met tig nutteloze zenders) meer oplevert dan de content direct verkopen aan de eindgebruiker. Uitiendelijk zal de consument niet meer traditionele TV willen maar on demand streaming en dan worden partijen zoals Netflix een beter afzetkanaal voor hun content.
En niet te vergeten Investigation Discovery. _/-\o_

Maar ik vind het zoals je zegt echt even lekker als ik in bed lig om even nog een paar series op mijn iPad te kijken.
I.D. is toch die zender die voornamelijk nagespeelde verhalen over spoken en geesten uitzenden? Zogenaamd "echt" gebeurd. Vrij brakke zender met zeer suggestieve en wetenschappelijk ondermaatse onderbouwingen.

Soms wel humor: iemand hoort een geest spreken via de babyfoon. Niemand in het huishouden heeft gesproken in de babyfoon dus het kan niet anders dat het een geest is met kwade bedoelingen... 8)7
Dat kijk ik nooit, maar wel die zaken over psychopaten, moorden en andere gekkies. Beetje zelfde programmering als TLC in de avond heeft.
Netflix is niet zo cool als het klinkt hoor, series komen er niet de volgende dag.
Maar meestal aan het einde van het seizoen of als het volgende seizoen begint komt het hele seizoen erop.

SBS is sowieso sneller dan Netflix is met hun series hoor. Zeker die gene die ik kijk: Castle en the Mentalist.
Daar kan ik me niet echt druk om maken. Zo lang de kwaliteit maar goed te doen is en de bibliotheek groot

Ik kijk nu The Soprano's en volg die met veel plezier. Dat de serie al een tijdje geleden (understatement) is uitgezonden maakt mij erg weinig uit.

Er is toch meer te kijken dan dat een normaal mens kan zien, zo lang dat zo blijft wordt je potentiele backlog alleen maar groter.

Weet iemand hier hoe het tegenwoordig met de kwaliteit van Netflix gesteld is?
De meeste content wordt in HD afgespeeld, wat waarschijnlijk 720p is.

Uiteraard ligt het ook aan de snelheid van je internetverbinding. Maar aangezien ik een vpn gebruik zullen de eisen daaraan niet zo hoog liggen :)
De meeste content wordt in HD afgespeeld, wat waarschijnlijk 720p is.
1080p of 720p afhankelijk van de content en de beschikbare bandbreedte
"Netflix Movies (HD): These guys are around 3.8Mbit, which means it's about 3600MB for a 2 hour HD movie."

Laten we het maar gewoon op 720 houden ;)
Ze hebben ook films in "SuperHD" zoals ze dat noemen.
Die zijn gewoon 1080p.
bron:http://www.engadget.com/2...ix-super-hd-3d-streaming/
Ik ben laatst in Amerika geweest en daar was de internet verbinding niet optimaal dus de kwaliteit ook niet.

Maar netflix streamt gewoon in HD kwaliteit:

Netflix Movies (HD): These guys are around 3.8Mbit, which means it's about 3600MB for a 2 hour HD movie.
Netflix Movies (SD): Each of these movies are around 500-700MB each, depending on the length of the movie.
Netflix TV Shows (HD): A 30-minute TV show will be about 1500MB.
Netflix TV Shows (SD): A 30-minute TV show will be about 400MB.

http://www.apartmentthera...thly-bandwidth-doe-136401
Ik woon in Ierland en heb hier met heel veel plezier Netflix voor 7 euro per maand. Kwaliteit is prima... de eerste paar seconden vaak even iets minder als er nog gebuffert wordt, daarna tenminste zelfde kwaliteit als een DVD en ik heb zo goed als nooit last van haperingen of zo. Aanbod is ook prima... Inderdaad niet het allerallernieuwste allemaal direct op Netflix, maar dat zal me een zorg zijn... Heb al met heel veel plezier een flink aantal films (meest actuele film tot nu toe denk ik was 2012) maar vooral series bekeken (Weeds, Breaking Bad, Californication, Hercules (nostalgie) en vrij veel stand-up comedy... Erg leuk vind ik ook de grote hoeveelheid Marvel animatieseries, (Spiderman, Iron Man, etc.)

Verdere hoogtepunten zijn voor mij filmpje in de woonkamer half af kijken, dan mijn bed in en op de slaapkamer gaat het op de Xbox automatisch verder van waar ik in de woonkamer was gebleven. En als ik me buiten de deur ergens verveel kan ik gewoon op mijn telefoon Netflix kijken.

EN het hoogtepunt der hoogtepunten natuurlijk... nul komma nul reclame...

Ik hoop voor jullie dat het snel naar Nederland komt en dat jullie dan net als hier de eerste maand gratis kennis mogen maken...

Als je het hele aanbod hier in Ierland wil zien kan je denk ik gewoon even op Netflix.ie kijken... Zoniet, en wil je het aanbod weten, geef maar even een gil en dan doe ik wel wat screenshots of probeer ik ergens een lijstje to kopieeren of zo, van het aanbod...

[Reactie gewijzigd door Yalden op 24 januari 2013 19:46]

Dat maakt mij niet zo veel uit. Series kijk ik het liefst zoveel mogelijk achter elkaar.
Met een seizoen dat nog loopt werkt dat niet, want dat zit ik weer een week te wachten op de volgende aflevering.
Dus dat het aan het eind van het seizoen pas zichtbaar is vind ik geen ramp. Ik vind het wel fijn dat er geen reclame is zoals bij SBS bijv.

@Kevf hierboven:
Erg goed Ik kijk bijvoorbeeld Breaking Bad op dit moment en dat streamt prima in HD.

[Reactie gewijzigd door Meekoh op 24 januari 2013 14:42]

en dan Netflix UK of USA? Zou dat uitmaken voor de kwaliteit? Ik lees dat USA veel vaker captions/subs heeft. Dat vind ik vaak toch wel erg plezierig kijken, al is het maar dat ik dan gewoon echt alles meekrijg. Daarbij heb ik dan wel het liefst subs in het Engels.
Ik heb over Netflix USA. Gebruik inderdaad ook vaak de subs in het engels. Kijkt soms net even prettiger.
Hoe snel de series erop komen is voor mij ook niet al te belangrijk.
Maar ik hoor dat de bibliotheek van Netflix EU zwaar minderwaardig is aan Netflix US.
Als dat zo is, laat ik het toch ook zo.

Trouwens, sinds ik een abbonement heb bij Spotify heb ik nooit meer muziek gedownload.

[Reactie gewijzigd door DivineOne op 24 januari 2013 14:44]

Dat valt redelijk mee de US versie heeft nieuwere films, zoals Captain America. Echter heeft de EU bibliotheek bijvoorbeeld Stargate: SG1 die de US niet heeft.

Ook is het aantal internationale films in de EU bibliotheek beter geregeld dan die in de US.

Een ding wat ik niet zo prettig vind echter is dat er een verschil is tussen de UK en Scandinavische bibliotheken helaas, dit komt waarschijnlijkik doordat er voor de Scandinavische ondertitles nodig zijn voor alle videos in 3 talen.
Ik kan nog geen 10% van de muziek vinden die ik wil luisteren op Spotify.
ik 99,9 en dat is echt niet allemaal top 40 spul. ;)
Legale alternatieven zijn er zonder meer. De Pathé app op diverse smart tv's is behoorlijk populair onder mijn collega's, ook diegene die het andere alternatief hebben: een AppleTV waarmee je prima films kunt huren. Als je ook nog films gekocht hebt via iTunes, kun je die ook in full HD afspelen op dat ding.

Volgens mij zijn er ook nog wat alternatieven op de pc.

Dus, legale alternatieven zijn er.
Leuk voor films misschien (al is de prijs per film gewoonweg te hoog om te rechtvaardigen...) maar hoe zit het met series? Kun je die soms ook met die Pathé app bekijken?

Netflix zou voor mij een aardige uitkomst zijn. Ik zal gerust niet helemaal stoppen met downloaden (want niet alles dat ik wil kijken is beschikbaar), maar het zal waarschijnlijk wel een heel stuk minder worden. Jammer om te vernemen dat we nog steeds geduld moeten hebben...
Zou het het? Zeven euro voor één film. Dat ga ik niet betalen, als je daar ook bijna een maand voor kan kijken.
Inderdaad, er is geen enkele legale manier om hier in NL aan tv series te komen, zelf je tv series uitkiezen die je wil zien ipv dat RTL/SBS dat bepaald en ook bepaald hoeveel herhalingen je krijgt voordat er een nieuw seizoen wordt getoond (en of ze uberhaupt de volgende seizoenen tonen). Of nog erger. gecancelde series hier introduceren terwijl er nooit een eindverhaal zal worden gemaakt. Of Tenzij je paar jaar wacht totdat de shit op dvd is en daar de hoofdprijs voor betaald. pff.
Zelfs als Netflix hier wel zou zijn blijf ik downloaden. Niet meer zoveel als nu, maar er zijn dingen die wij volgen, en zij niet aanbieden. Jammer, maar helaas.
BioHazard Downloaden in Nederland is legaal van Video en Audio, alleen niet Uploaden en Software niet.

Maar wees maar niet bang hoor want Hollywood heeft nog nooit in geschiedenis zo veel geld verdient, en dan hebben we het alleen over domestic en geeneens over buiten de USA.

Domestic Box Office Sets New Yearly Record in 2012
Wat een smoesjes allemaal maar weer om je immorele gedrag goed te proberen te praten.. Als je het te duur vindt, dan kijk je het toch maar gewoon niet, het is niet alsof het een eerste levensbehoefte is.. ga lekker buitenspelen ofzo..
Pardon praat je tegen mij of iemand anders?

En wat is immorele gedrag aan downloaden?

Aangezien het hier legaal is (Video en Audio) is er niks slecht aan, ik denk dat je in een andere land dan woon of zo want downloaden is de gewoonste zaak in Nederland, waar het mag, en ook andere landen, waar het misschien niet mag, maar daar kan ik niks aan doen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 januari 2013 02:21]

Zeg je verkeerd, downloaden is legaal ;)
Jij ook; het downloaden van audio-visueel materiaal is legaal.
nee, hij is correct, downloaden is legaal. Alleen het verspreiden van dingen die onder copyright vallen is illegaal, echter is er in Nederland een uitzondering op deze wet voor thuisgebruik van audio visuele dingen.
Alleen het verspreiden van dingen die onder copyright vallen is illegaal, echter is er in Nederland een uitzondering op deze wet voor thuisgebruik van audio visuele dingen.
Wat jij zegt is dat je (audio-visuele) dingen mag verspreiden (lees: uploaden) onder het mom van thuisgebruik. Dat lijkt me niet. Volgens mij had Einstein gewoon gelijk.
Dus ik mag geen textueel materiaal downloaden? ;)
Dat klopt, boeken hebben een uitzonderingspositie in de auteurswet. Waar je van een film of liedje een integrale kopie voor eigen gebruik mag maken (waar downloaden op neerkomt), mag je van een boek alleen enkele passages kopiëren.
Tekstueel materiaal downloaden kan dus weldegelijk illegaal zijn!
Ow dus die 7,8Gb database voor Calibri was illigaal?

Ik zal hem dan maar weer verwijderen :+
Bullshit.
Ook boeken mag je kopieren voor studie en thuisgebruik.


http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/
Uit jouw bron:
Een thuiskopie van geschriften (boeken, brochures, nieuwsbladen, tijdschriften, muziekpartituren en dergelijke) is toegestaan. Echter, deze moet normaliter beperkt blijven tot een klein gedeelte van het werk.
Er zijn wat uitzonderingen (tijdschriftartikelen, geschriften die niet meer gedrukt worden) maar daar houdt het ook wel mee op.

Het is overigens wel handig om even de relevante sectie te quoten als je linkt naar een lang/complex artikel.
Nee, dat klopt niet. Downloaden van software zonder toestemming van de softwareproducent is wel degelijk illegaal. Dus einstein is correct, maar niet volledig.
Precies..games en software mag je niet downloaden volgens mij.
Muziek en films wel.
Vertel jij me dan maar hoe ik dan een spel van Steam af kan halen, als ik software/games niet mag downloaden
het gaat hier om downloaden uit illigale bron... steam is geen illigale bron en geldt dus niet als 'downloaden' in deze context begrijpend lezen, hoe moeilijk kan het zijn!
Downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is in Nederland vooralsnog legaal. Onder auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt in de praktijk verstaan audio-visuele producten, zoals muziek en films. Hoe dat met boeken zit (die onder het auteursrecht vallen) weet ik niet precies.

Voor software (waaronder dus games) gelden andere regels. Software valt niet onder het auteursrecht, maar onder intellectueel eigendom (voor zover ik weet). Een software leverancier verstrekt jou een licentie om een kopie te mogen gebruiken. Dat kan een gratis licentie zijn, zoals bij veel open source software (GNU), of een betaalde licentie zoals voor bijvoorbeeld veel games of Microsoft Windows/Office.

Het downloaden van software waarvoor je geen licentie hebt verkregen (zij dat gratis of in betaalde vorm) is altijd illegaal. Als je een game van Steam downloadt waarvoor je hebt betaald ben je natuurlijk gewoon legaal bezig, het downloaden is dan slechts een distributiekanaal (vroeger kocht je games op CD/DVD).

Ik heb de indruk dat veel mensen deze verwarring maken dat software onder het auteursrecht valt, maar dat is dus absoluut niet zo. Als je bijvoorbeeld een kopie van Windows downloadt zonder dat je daarvoor een legale licentie hebt aangeschaft ben je dus hartstikke illegaal bezig.

[Reactie gewijzigd door Sakete op 24 januari 2013 16:48]

zover ik weet is het downloaden van software niet illegaal ( bvb een windows dvd )
het gebruik daarvan zonder licentie is dat echter wel

ik heb ook veel software iso's staan waarvan ik persoonlijk de licentie niet heb maar als ik die onsite bij een customer moet installeren en hij daarvoor een licentie verstrekt zijn we beiden perfect legaal.
Mee eens, precies hetzelfde hier.
En hoe is het de schuld van Hollywood dat Netflix niet in Nederland komt?
Maar ik snap ook echt NIET wat ze tegenhoudt.. Nederlanders zijn bereid om er voor te betalen, het is niet alsof we straat arm zijn. Als het in noorwegen zo'n groot succes is, waarom zou het niet in Nederland zijn? Ik wil gewoon weten wat hun argumentatie is om het nog niet hier te introduceren. Gewoon de hele redenatie waarom films hier uberhaupt zo laat uitkomen.
Maar waarom kan het in Noorwegen dan wel?
Maar waarom kan het in Noorwegen dan wel?
Om te beginnen hebben ze daar andere wetgeving, wellicht maakt die het makkelijker. Of ligt hun lokale belangenbehartiger voor de tv/film industrie minder dwars / onderhandeld sneller.

As de EU een centraal punt had waar licentiedeals gesloten konden worden zou het helemaal een feest worden.
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Stuur gewoon naar iedereen dezelfde aanbieding en zie maar wie er accepteren. Zo schiet het ook niet op.
Misschien dat er al contracten zijn met andere partijen over content die Netflix ook bevat. In zo'n geval zouden er nieuwe onderhandelingen moeten volgen, deze kunnen best wel eens stroef verlopen.
Jullie missen er niks aan... Ik heb een tijdje Netflix UK gehad (en vorige maand ook weer om te proberen of het verbeterd was, maar helaas...). Het is een slap aftreksel van wat er in Amerika te krijgen is. Weinig nieuwe series, vooral heel erg oude films, en saaie BBC zooi. Ik hoopte op de Amerikaanse series en er zitten er wel wat in maar niet wat ik zocht. Bijv. geen star trek, eureka, dat soort dingen.
Ik gebruik al een tijdje Netflix US via een VPN en dat werkt echt prima, erg veel series, ook nieuwe films, etc. Kost je een VPN account, maar je krijgt er veel voor terug!
Dat meen je niet. Ik zat met goede hoop erop te wachten, wat een teleurstelling. :(
Ja ik was ook dolblij toen ik het kon krijgen (nu alweer een jaar geleden). Maar dat bleek wel een domper. Het vervelendste is nog dat je niet eens kan zien wat ze precies hebben zonder daadwerkelijk een abonnement te hebben. Gelukkig is de 1e maand gratis, maar toen ik opnieuw lid werd om te bekijken of het verbeterd was moest ik wel betalen. Wel een paar films gekeken, maar de dingen (met name series) die ik echt wil zien staan er nog steeds niet op. Wel een paar hit series zoals 24, en ik dacht breaking bad, maar niet veel.

Ik vind het nogal armzalig allemaal.. Als ik bij een Amerikaanse collega zie wat hij allemaal krijgt. 95% van wat ik kijk staat daar wel op, en ook aardig recent, alleen niet de nieuwste films (die kan je dacht ik wel op een DVDtje huren, dat doen ze in Europa weer niet). Maar qua films/series ongeveer een jaar achter en dat is hier veel meer, en de meeste staan er helemaal niet op.

Ook valt de lokale content tegen, ik woon dan in Ierland en wij hebben gewoon officieel netflix. Maar er is bijna niets uit Ierland zelf, alleen UK en US.. Niet dat er in Ierland veel geproduceerd wordt dat de moeite is om te bekijken hoor, maar het kan wel eens handig zijn. En ik kijk vooral US series, het enige uit Engeland wat er op stond en wat ik dan nog wel leuk vond was the IT crowd, maar die had ik toch allemaal al gezien.

Wel jammer want ik ben qua muziek gewoon helemaal over op Spotify, ik doe helemaal niet meer aan downloaden. Gewoon toegang tot alle muziek voor een redelijk bedrag. Ik vind dit soort abonnementsdiensten gewoon perfect, alleen dan moet het aanbod wel behoorlijk compleet zijn. Dan zou ik er voor een videodienst ook best veel voor over hebben (veel meer dan de 7 euro per maand die netflix kost)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 januari 2013 19:23]

Met de dns-service van Unblock-us kun je gewoon schakelen tussen de verschillende beschikbare Netflix landen. Met 1 Netflix account kun je dus alles bekijken. Heb wel eens geschakeld naar Netflix UK maar kijk meestal toch gewoon naar de US versie
Unblock.us en een netflix account werkt eigenlijk behoorlijk goed. Bekijk het vaak en kan het Engels prima volgen. Voor sommigen is het gebrek aan ondertiteling vervelend maargoed.

Ook op Android werkt Netflix dan erg mooi, prima voor een android-TV stickje.
Hier ook een netflix gebruiker (Belgie) met een dns dienst.
Er zijn wel degelijk ondertitels, maar enkel in het engels. Dit maakt alles toch wel een pak duidelijker om te volgen.

Ik kijk netflix via mijn PS3 en de kwaliteit is erg goed! Ook wordt de audio meestal in 5.1 uitgezonden, wat ideaal is met mijn home cinema.
Enige jammer is dat series er niet snel op komen, meestal is het laatste seizoen niet beschikbaar.
Nou gat in de markt voor een (Europese) startup. Hopelijk hielden deze even de boot af door de geruchten dat Netflix ging uitbreiden in Europa. Nu dit toch minder hard loopt dan eerder gedacht, zie ik het wel zitten dat er een concurrent komt die dit dan maar zelf gaat aanbieden.
Nou gat in de markt voor een (Europese) startup. Hopelijk hielden deze even de boot af door de geruchten dat Netflix ging uitbreiden in Europa. Nu dit toch minder hard loopt dan eerder gedacht, zie ik het wel zitten dat er een concurrent komt die dit dan maar zelf gaat aanbieden.
Ik denk dat je daar helaas best lang op kan gaan wachten. Dit soort diensten komen niet of nauwelijks van de grond, omdat iedereen altijd loopt te zeiken over de rechten. Je zult bij iedere partij moeten aankloppen om de rechten te regelen. Lukt dat niet, dan kun je die content niet laten zien. zoeits kost bijzonder veel tijd en moeite, en de kans van slagen ligt helaas niet erg hoog, omdat contentbezitters vaak niet zitten te wachten om met een (onbekende) startup in zee te gaan. Daardoor is er geen of minimale content, en komt zoiets dus niet van de grond.
Ik heb al behoorlijk wat alternatieven gezien en bij sommige er ook aan meegewerkt, maar het gaat zo ontzettend vaak stuk op de rechten dat het niet een kwestie is van even een websiteje in elkaar zetten, er komt behoorlijk veel bij kijken.
Zolang er in Nederland geen goedkoop alternatief is met een meerwaarde, zal ik gewoon alles blijven downloaden via Usenet e.d. Voor de nieuwste films zou ik dat sowieso wel blijven doen, omdat ook deze niet heel snel op Netflix zijn te vinden.

Netflix heeft echter als voordeel dat er een gigantische bibliotheek achter schuilt waar ook veel oude films in staan die best leuk zijn om te kijken. Wat dat betreft is het sowieso al een aanvulling omdat je veel content ontdekt die je normaal ontgaan zou zijn. Geldt eigenlijk ook voor Spotify, waardoor ik vrijwel nooit meer muziek download.
Erg Jammer, maargoed dan blijven we de omweg wel gebruiken.
Lang leve proxy's :Y)
Vraag me af in hoeverre kabelmaatschappijen hier invloed op hebben? En of ze alles direct door streamen van usa, niet dat ze dadelijk alleen shows op netflix zetten die al op tv zijn geweest. En dus 1 jaar of ouder zijn.
Je zou bijna zelf zo'n dienst opstarten, al die traagheid voordat er een goed alternatief is voor het downloaden.

Door spotify bv. download ik nu nauwelijks meer muziek, maar films en series bv. weer wel, eigenlijk alleen maar. TV kijken doe ik dus ook nauwelijks, en 20euro voor een dvd/bluray of tot 60euro voor een serie uitgeven heb ik ook geen trek in.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee