Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Koch Media werkt aan nieuwe Painkiller-game en bevestigt komst Payday 3

Koch Media heeft een nieuw uitgeverslabel opgezet, genaamd Prime Matter. Onder dit label zullen een dozijn games worden uitgegeven, waaronder Payday 3, waarvan al bekend was dat Koch deze zou uitgeven. Daar komt nu ook een nieuwe Painkiller-game bij.

Koch Media omschrijft Prime Matter als een nieuwe premium gaminglabel waar studio's van over de hele wereld onder vallen. Het nieuwe label komt naast onder meer labels als Deep Silver en Milestone te staan. Prime Matter wordt gevestigd in München en zal volgens Koch flink wat nieuwe games publiceren in allerlei genres, maar ook bestaande merken oppakken, zoals die Warhorse Studios.

Een van de meest opvallende aankondigingen van nieuwe games die onder Prime Matter vallen, is een nieuwe Painkiller-game. Koch Media maakt nog weinig details over deze game bekend en zegt alleen dat er binnenkort meer informatie volgt. Het originele Painkiller kwam uit in 2004 en Painkiller: Hell & Damnation volgde in 2012. Sindsdien is er geen nieuwe game meer gemaakt in de reeks. Het is nog onduidelijk welke ontwikkelaar zich met de nieuwe Painkiller-game bezighoudt.

Verder is nu duidelijk dat Payday 3 ook komt te vallen onder Prime Matter. Deze game wordt gemaakt door het Zweedse Starbreeze Studios. Het was al duidelijk dat deze game in 2023 uitkomt voor consoles en de pc. In de Payday-games draait het om het uitvoeren van bankovervallen. In Payday 3 zal Hollywood de setting zijn.

In de lijst van games die onder Prime Matter vallen wordt ook de nieuwe game Crossfire: Legion genoemd. Dit is een futuristische rts-game die door Blackbird Interactive wordt gemaakt. Dit is de ontwikkelaar van Hardspace: Shipbreaker en Homeworld 3.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

11-06-2021 • 09:11

10 Linkedin

Reacties (10)

Wijzig sortering
Huishoudelijke mededeling over dat deze spellen met name digitaal verkocht worden, dat er daardoor geen voorraadproblemen zullen zijn, dat er in het verleden wel eens harde beloftes zijn gebroken, en dat er geen enkele reden is om een pre-order te plaatsen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 11 juni 2021 10:40]

Dat laatste geldt voor zo'n beetje alle games tegenwoordig. Voorraden zijn zo groot, dat een pre-order van een niet-Limited Edition onnodig is.
Het stuk doet alsof het nieuws is dat payday 3 door starbreeze gemaakt zou worden, maar dit was toch altijd al het geval en al jaren bekend?
Volgens mij heb ik een keer gelezen dat Starbreeze er financieel slecht voor stond, zo slecht dat ze bepaalde deals moesten maken om het uit te kunnen brengen.

Edit: nieuws: Starbreeze heeft distributiedeals Payday 3 nodig om te overleven

[Reactie gewijzigd door vliegendehommel op 11 juni 2021 09:23]

Ik dacht letterlijk deze week: ik mis painkiller 8-) _/-\o_
Dan speel je 't... Het origineel is waar je een fan van bent en dat is al meer dan 16 jaar uit en gewoon beschikbaar om te spelen.
Ik dacht letterlijk deze week: ik mis painkiller 8-) _/-\o_
Ja heb me erg vermaakt met Painkiller 2004, was een heel leuk spel, ben benieuwd of deze wat gaat woorden.
Dan speel je 't... Het origineel is waar je een fan van bent en dat is al meer dan 16 jaar uit en gewoon beschikbaar om te spelen.
Ja hij is al weer 17 jaar oud, wat gaat de tijd toch snel, heb de originele box nog liggen van Painkiller 2004

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 11 juni 2021 20:41]

Waarom niet gewoon "Painkiller Black" spelen?... Mensen moeten echt stoppen met dat verlangen naar meer van hetzelfde terwijl het origineel het ding is wat ze willen en gewoon beschikbaar is.
Ja ja, ik begrijp wel dat mensen een nieuwe/gemodernizeerde VERSIE van iets dat ze goed vonden willen. Nieuwe technologie, nieuwe eigenschappen, en dat alles. Ik wil dat ook wel eens. - Maar, wat, minstens 9 van de 10 keer dat ze daar een poging tot doen is het gewoon niet wat mensen willen en dan is het weer klagen geblazen.

Dat komt vooral vaak omdat de originele makers ervan de nieuwere versies niet maken, zoals met de opvolgers van het eerst "Painkiller"-spel, en daarbij zijn de oprichters van People Can Fly sinds ze jaren geleden iets met Epic deden alweer weggegaan en een nieuwe studio gestart (namelijk die achter "The Vanishing of Ethan Carter"). - Dus ik denk dat je lang kunt wachten op een degelijke opvolger, tenzij een studio gewoon echt de essentie begrijpt en de juiste intenties heeft.

Maar zelfs dán is het nog te hopen dat het goed uitvalt. Vooral nu dat het videospel-landschap zo veranderd is dat alleen kleinere indie-studios nog spellen als vanouds kunnen doen en zodra het onder een iets grotere uitgever valt het vaak leunt naar of micro-transactions en DLC, live-service, Battle Royale, en wat er dan ook populair is.

"Painkiller" zou onder een uitgever als Devolver Digital moeten zijn, die nogal indie-achtige en eigenwijze titels en studios steunen. Zoals "Shadow Warrior", wat eigenlijk een soort DOOM met zwaarden is. Over welke ontwikkelaar gesproken, Flying Wild Hog zouden vast een goede "Painkiller" maken.

In ieder geval; Pas op waar je om vraagt. Koch Media kan wel leuk "The legendary Painkiller is back!" op hun site zetten, maar dat valt nog te zien. Hangt erg af van welke ontwikkelaar en hoe ze het financieel behandelen. - Ik bedoel, ik speelde Overkill's 'Payday: The Heist' en ging toen over op 'Payday 2', welke leuk was voor een jaar, tot ze hun beloftes braken, waarschijnlijk door druk van de uitgever, en steeds meer DLC en ook een soort micro-transactions gingen verkopen. Ik begrijp wel dat ze een online spel moeten kunnen financiëren, maar "Payday" verloor al de indie-charme en de drijfveer van de acties in het spel zelf, namelijk hebzucht, nam in de echte wereld over.

Nou, voorlopig VERWACHT ik dat de volgende "Painkiller", naast misschien een simpele campagne, een multiplayer-gebaseerde live-service gevalletje zal zijn of worden om geld te genereren, en niet een ouderwetse maar gemoderniseerde shooter als de nieuwere DOOM of, nogmaals, Shadow Warrior of iets in die richting. - Als ze een degelijke single-player campagne maken, met heel veel creativiteit en goede gameplay erin, en dan ook iets als co-op (zonder "looter"-onzin) willen toevoegen, top!
Maar ik zie het niet snel gebeuren en zou flink afstand houden van nieuwe producten met oude bekende namen.
Ik moest het even opzoeken maar Koch Media is dus heel wat anders dan Koch Industries, het Amerikaanse bedrijf dat eigendom is van de gebroeders Koch die geregeld in opspraak zijn om hun politieke activiteiten.
Die gekke gun met die houten speer, mega! Vond het wel jammer dat painkiller zo kort was


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True