Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tweak gaat glasvezel aanbieden via netwerk van T-Mobile

Tweak gaat glasvezel aanbieden op het netwerk dat door T-Mobile en Primevest is aangelegd. Dat begint in de wijk Segbroek in Den Haag. Tweak wil ook in andere gebieden waar glasvezel van T-Mobile en Primevest ligt zijn abonnementen aanbieden.

Vanaf 10 mei kunnen klanten in de Haagse wijk Segbroek het Tweak-abonnement in gebruik nemen. Per direct is Tweak-glasvezel daar te bestellen. Klanten krijgen het eerste jaar een korting van 5 euro per maand als ze voor 1 juli een abonnement afsluiten.

Tweak is na T-Mobile de tweede provider die zijn diensten aanbiedt via het glasvezelnetwerk dat vorig jaar door T-Mobile en Primevest is aangelegd in Segbroek. In de wijk in Den Haag zijn 32.000 huizen aangesloten op het netwerk. Het netwerk is door de initiatiefnemers opengesteld voor derden, maar concurrent KPN besloot desondanks om in dezelfde wijk nog een glasvezelnetwerk aan te leggen.

Later dit jaar kunnen ook bewoners van de Haagse wijk Loosduinen Tweak-abonnementen afnemen. Ook daar ligt glasvezel van T-Mobile en Primevest. Ook zal Tweak later actief worden op hetzelfde netwerk in Rotterdam en Eindhoven. In totaal heeft het glasvezelnetwerk van T-Mobile en Primevest 130.000 aansluitingen.

T-Mobile maakte eerder deze maand bekend een miljoen Nederlandse huishoudens van glasvezel te willen voorzien via het samenwerkingsverband Open Dutch Fiber. Ook dat netwerk zal worden opengesteld voor partijen zoals Tweak.

Tweak-abonnement Internet Only Internet en bellen Alles-in-1
Internetsnelheid up/down 1Gbit/s 1Gbit/s 1Gbit/s
Televisie Nee Nee Canal Digital via internet
Prijs per maand eerste jaar (actie voor 1 juli) 36 euro 39 euro 54,95 euro
Reguliere prijs per maand 41 euro 44 euro 59,95 euro

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-04-2021 • 15:47

170 Linkedin

Reacties (170)

Wijzig sortering
We hebben hier nu T-Mobile gigabit internet voor 25 euro per maand i.c.m. een unlimited mobiel abonnement, en op zich zijn we niet ontevreden; het ligt er bijna nooit uit. Al leek de combinatie met een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro even wat lastig, tot bleek dat de T-Mobile glas-naar-UTP-converter daar niet lekker mee samenwerkt. Resulteerde in packet loss. Nu een ZTE ZXHN F3100 converter (had ik nog liggen van KPN) geplaatst ipv die van T-Mobile, en geen enkel probleem meer. Staat nog netter ook :-)

Maar goed, alleen de reverse DNS mogelijkheid en een IPv6 tunnel, met uitzicht op native Pv6, zou mij de meerprijs van Tweak al waard zijn.

[Reactie gewijzigd door Tijsbeer op 19 april 2021 16:08]

Wat grappig; nog iemand met exact hetzelfde probleem hier. Die media converter is een vreemd verhaal; je zou verwachten dat ze beiden gewoon 1000FDX praten maar om één of andere onverklaarbare reden krijg je er packetloss mee. Met de USG heb ik daar geen last van gehad; met een RJ45 naar SFP adapter werkt het wél op de UDM-P (op de tweede WAN poort dus). Nu met een fiber SFP module rechtstreeks aangesloten en dat werkt ook zonder problemen. Ik kan het niet verklaren in ieder geval.
Haha, ja, ik had ook al een SFP module in m'n winkelmandje bij een webshop, maar ik probeerde eerst tóch nog even die andere mediaconverter. En inderdaad, anderen met een USG hebben met de T-Mobile converter geen problemen; het is specifiek (weer...) een UDM probleempje. Ben wel blij dat ik het op deze manier heb kunnen oplossen :-)
Ik (her) gebruik de spf adapter van de draytek apparaat van T-mobile icm met mijn UniFi switch/USG.
Enige twee problemen die ik heb gehad was een foute patch in een centrale kast (koste ongeveer 2 weken voordat was opgelost, want ik gebruik geen t-mobile hardware) en een defecte USG die opeens geen WAN signaal zag. (Nieuwe en klaar)
Ook een goeie oplossing inderdaad! Top dat ze die Draytek met SFP leverden vroeger; ik kreeg helaas een Zyxel modem en een losse mediaconverter.
Nog eenvoudiger zelfs ;) wan out in wan in en volgens mij ben je dan klaar.
Ja maar geeft wel meer mogelijkheden tot failure op de lijn. Die mediaconverters komen standaard met de verkeerde instelling (manual gigabit FDX) en dat wil nog wel eens gedoe geven bij installatie of later als je een apparaat herstart.

Daarnaast is de latency slechter. Kan een afrondingsdongetje zijn, maar ik heb via sfp 1ms minder.
Die ene milliseconde wordt dan weer teniet gedaan door een Pi-hole }:O
Die draytek is ook niet alles, heeft al jaren geen update meer gehad, en heeft ongeveer eens per maand een reboot nodig
Draytek is/was een ramp. Bridging niet mogelijk en extra ballast binnen een USG-only netwerk.
Dit is de enige goed manier hoe ik het werken kreeg en nu met 0% packet loss en of andere narigheid
https://postimg.cc/V0y2FrJR
Fiber direct naar mijn router, tipje KPN doet geen Duplex broadcasting dus je moet hem geforceerd op GB Full duplex zetten.
ethernet eth5 {
description "Fiber - KPN"
dhcp-options {
default-route no-update
default-route-distance 1
name-server no-update
}
duplex full
firewall {
in {
}
local {
}
}
mtu 1512
speed 1000
vif 6 {
description "Vlan 6 - Internet"
mtu 1508
pppoe 0 {
default-route auto
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
out {
name WAN_OUT
}
}
idle-timeout 180
mtu 1500
name-server auto
password kpn
user-id kpn
}
}

[Reactie gewijzigd door duckieTM op 20 april 2021 12:57]

Hoe kom je aan een gigabit verbinding voor die prijs? Ik zit met de helft en betaal 40 euro in de maand..
TMobile geeft korting als je een TMobile internet en een TMobile unlimited data/bellen /sms hebt. Dan betaal je 25 euro voor internet en 25 euro voor unlimited bellen.data/sms. Uiteraard alleen in het gebeid waar TMobile 1GBps up/down levert
T-Mobile biedt het tegen kostprijs aan en verdient nog een beetje en met een mobiel abonnement kan het blijkbaar uit om dit aan te bieden.
korting krijg je ook als je op het KPN netwerk zit en dus max 100/100 hebt. Voor dat geld niet slecht.
Thanks. Toevallig net over gegaan van 7GB maar unlimited. Morgen even bellen :-)
Ik heb zelfde abbo, krijg alleen slechts 100mbit. De lijn kan wel meer aan maar KPN vraagt wss te veel voor hun lijntje :-)
Yup, T-Mobile biedt die actie alleen aan als je op hun eigen netwerk zit, als het via KPN (WBA) gaat is de max 100mbit omdat de reseller-tarieven voor 1Gbit te hoog zijn voor ze.
Wat een luxe. Enige optie is, en blijft voorlopig, Ziggo hier. Ik blijf maar snakken naar meer upload snelheid.
Ik heb een beetje hetzelfde hier, we hebben nu KPN 'gigabit', dwz ~940 download en ~550 upload. Nou heb ik 'echte' gigabit niet direct nodig, maar het is m.i. wel een stap in de goede richting om uiteindelijk naar 5Gb of 10Gb te gaan.

Maar ik zou sowieso wel meer keuze op prijs stellen. T-Mobile is bij mij in de regio helemaal niks waard, hoor van iedereen dat ze er de halve tijd uit liggen en veel storing hebben, maar ik zou het wel heel fijn vinden als welke andere partij dan ook gigabit aan zou gaan bieden zodat ik in ieder geval de keuze heb en niet volledig vast zit aan KPN. We hebben alleen vaste telefonie en internet van KPN, geen TV (die hebben we helemaal niet op dit moment), dus veel hebben we dan ook niet nodig.

[Reactie gewijzigd door Oon op 19 april 2021 16:32]

T Mobile heeft wel eens een dns gerelateerd probleem. Als je gewoon een ander publiek dns (bijv. 1.1.1.1) gebruikt is 90% van de uitval opgelost.
Misschien goed om te vermelden: 1.1.1.1 is een cloudflare DNS.

8.8.8.8 is ook een bekende, maar die is dan weer van Google.

https://1.1.1.1/nl/

Cloudflare heeft privacy nog wel redelijk hoog in het vaandel staan zeggen ze zelf. Zo is de data ook niet traceerbaar en wordt de boel niet gelogd en willen zij helemaal geen zicht hebben op wat je doet.
T-mobile heeft relatief vaak DNS issues.

Als je een eigen DNs gebruikt is er niks aan de hand.

Wat ook nog wel eens problemen wil geven is de zyxel router die ze leveren.

Ik draai nu al enkele maanden met eigen router en eigen DNS (openDNS) en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

De enige downtime die ik heb is als de router gaat updaten. Het netwerk zelf is gewoon goed, het is de apparatuur en config die wel eens problemen geeft.
Ja, dat ding is waardeloos. Naast de storingen buitenshuis verliest die Zyxel heel vaak een verbinding.

Uiteindelijk gaat die vervangen worden door een ander apparaat, maar moet dat nog regelen.

Tot die tijd zit ik binnen regelmatig op het 5G netwerk. Dat is wel betrouwbaar.

[Reactie gewijzigd door bilgy_no1 op 19 april 2021 23:12]

Ja precies. Dat je denkt, maar hoe dan?

Draai nu over een UDM pro rechtstreeks met glas sfp module en draait als een trein. M’n ouder via een USG en dat werkt ook heel stabiel.
Ik heb thuis de USG en deze tutorial gevolgd:
https://medium.com/@bjarn...mobile-thuis-2d286887009b

Werkt allemaal uitstekend en nog nooit uitval gehad! Heb T-mobile hun apparatuur ook nooit gebruikt maar het netwerk van T-mobile is erg stabiel te noemen dus.
Hier wel glasvezel (Haarlem) en keuze uit een abbo van knp (70 euro voor gbit lijn) of de Tmoblie thuis (fijne korting icm telefoon, maximaal abbo: op veel plekken in Nl 1gbit maar hier maar 100mbit, wegens wholesale gedoe...).
Zelfde, maar met glas via SFP in een EdgeRouter 4. Heerlijk. Mis wel de IPv6 bij TMobile.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 19 april 2021 16:28]

T-Mobile gigabit internet voor 25 euro per maand i.c.m. een unlimited mobiel abonnement
Ik hoor meer mensen over deze deal die supergoed klinkt. Alleen is het nadeel wat mij betreft dat je dus ook verplicht een mobiel abonnement daar moet nemen, en €25 is dan weer niet zo'n goede deal tenzij je serieus veel mobiele data verstookt. Anders heb je voor €10 per maand namelijk onbeperkt bellen+8GB data.

Ontopic: meer concurrentie is altijd goed :) Ik wist niet dat T-Mobile zijn netwerk hiervoor ging openstellen, hopelijk volgen meer regio's.
Anders heb je voor €10 per maand namelijk onbeperkt bellen+8GB data.
Welke aanbieder is dat?
Tja... en simpel is ook weer onderdeer van t-mobile... dus linksom of rechtsom kost 't het zelfde,
alleen met t-mobile ben je dan voor telefonie een directe klant, en is je data ook unlimited ipv 8gb.

Hoewel ik zelf met t-mobile glas ook gewoon nog bij simpel zit, ik hou ze liever apart, zodat ik beide producten ook weer makkelijker kan omzetten naar een andere partij.

Tweak levert hier nog niet de leuke abbo's op t-mobile.... mogelijk dat dat per volgende maand dus anders is (Den Haag Ypenburg)
Hoezo kost t hetzelfde, voor € 10 / maand onbeperkt bellen is toch een stuk goedkoper dan € 25?

@Olaf van der Spek Ik zit bij Ben, ook T-Mobile netwerk, voor net € 9,zoveel onbeperkt bellen en 1500 MB. Voor mij meer dan genoeg.
40 voor internet en 10,- voor mobiel vs 25 voor internet en 25 voor mobiel
Beide 50,-/maand
Ik werk hier met dezelfde setup. De UDM Pro werkt prima direct vanuit de glasvezel, geen converter nodig.
Al leek de combinatie met een Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro even wat lastig, tot bleek dat de T-Mobile glas-naar-UTP-converter daar niet lekker mee samenwerkt. Resulteerde in packet loss. Nu een ZTE ZXHN F3100 converter (had ik nog liggen van KPN) geplaatst ipv die van T-Mobile, en geen enkel probleem meer. Staat nog netter ook :-)
Je kunt rechtsreeks glas inprikken op de UDM pro. Kan je wel een linkje sturen naar de sfp module die ik heb gebruikt? Kost een tientje, en scheelt weer in conversie. Ik heb gemerkt dat de mediaconverter toch al gauw een ms toevoegd (of t zit net in de afronding dat kan ook).

Tweak op t-mobile lijkt mij ook zeer interessant met de mogelijkheden tot 10gig internet. Ik heb de bandbreedte niet continu nodig, maar als het kan voor een redelijke prijs ga ik het wel overwegen.

Edit: als in hoger dan gigabit. 2,5 of 5 is ook prima.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 19 april 2021 18:14]

Thnx voor 't aanbod! Maar de UDM hangt inmiddels in de patchkast in m'n garage, en de glasconverter in de meterkast, met een meter of acht UTP ertussen.
IPv6-Tunnel heb ik via https://tunnelbroker.net/ gratis en werkt perfect! (Mikrotik router)

[Reactie gewijzigd door Mattie112 op 21 april 2021 16:16]

Thnx! Ik ga 't 'ns proberen!
Ook wel leuk om te doen als je van IPv6 houd :)

https://ipv6.he.net/certification/
Klein nadeel, o.a. videoland en netflix werken niet als je het op je normale apparaten ook gebruikt, ze blokkeren hun blokken omdat het veel als "gratis vpn" werd gebruikt :(

Ik gebruik het daarom alleen in homab.
Ik heb geen issues met Netflix met mijn tunnel via HE, videoland gebruik ik niet. Maar miss ligt het er aan op welk endpoint je zit van HE?
Voor netflix moest ik ipv6 verkeer blokkeren, dan werkte het, alleen over videoland was vrij weinig bekend en heb er toen voor gekozen niet teveel tijd in te steken dus uitgezet.
Ik zat ol het NL endpoint, misschien dat het inmiddels wel werkt, is al een klein jaar geleden nu.
Hoe staat het trouwens met Freedom? Ze hebben in september aangegeven vanaf januari 2021 te kunnen leveren via het netwerk van Primevest (https://freedom.nl/nieuws...vezelnetwerk-van-t-mobile)
Maar tot op heden blijft het daar erg stil ook mbt beschikbaarheid in Eindhoven op het netwerk van Primevest.
Hoe staat het trouwens met Freedom? Ze hebben in september aangegeven vanaf januari 2021 te kunnen leveren via het netwerk van Primevest (https://freedom.nl/nieuws...vezelnetwerk-van-t-mobile)
Maar tot op heden blijft het daar erg stil ook mbt beschikbaarheid in Eindhoven op het netwerk van Primevest.
Helaas waren ze hier op de E-Fiber net te laat ingestapt, en was ik al bij Tweak aangemeld.
Maar de opzegging ligt al klaar om over te stappen ( worden pas in September aangesloten hier ... maar toch ;) )
Goede vraag inderdaad, ik zit zelf in Loosduinen waar inmiddels glas is aangelegd, maar dus alleen T-Mobile op levert. Na hun actie met de routing via DTAG ben ik daar hard weggerend, en zit dus inmiddels bij Freedom via een vrij trage VDSL lijn omdat ik ver van de centrale zit. En ik zou ook heel graag Freedom over glas willen afsluiten.
Dat is eind 2019 teruggedraaid
Oef da's inmiddels wel een oude }:O hoor.

Ik heb geen vast ip maar al maanden is deze niet veranderd. De laatste keer kan ik me niet herinneren, kan al goed een half jaar zijn. En ja de router is al paar keer herstart.
IPv6 mis ik totaal niet.

Als ik mag kiezen tussen VDSL of fiber, en dat mag ik, dan 100% fiber.
Maar ieder zijn of haar overwegingen natuurlijk.
Niets aan overdreven. Het DTAG verhaal was echt drama en dat is teruggedraaid maar toch heeft T-Mobile de laatste tijd weer langzaam aan routeringen aangepast waardoor veel paden minder dan optimaal verlopen.
Dit zal je niet merken in populaire/meest gebruikte diensten zoals Youtube maar wanneer je naar wat exotischere bestemmingen gaat (lees: transit verkeer) dan is T-mobile gewoon drama.
Verkeer van T-Mobile naar Fusix (o.a. provider van Freedom en waar ik colo servers heb) wordt vrolijk via Londen gerouteerd met de nodige latency en packetloss. Tenminste, dit was zo op het moment van mijn vertrek bij T-Mobile enkele maanden geleden.
Voor de meeste huis tuin en keuken gebruikers is T-mobile geen slechte provider maar heb je wat meer eisen aan je verbinding dan moet je op zoek naar een andere partij.
Zijn er hier mensen met Freedom Fiber die mij iets kunnen vertellen over hun latency? Ik zit zelf aan een overstap te denken van KPN, maar alleen als de latency niet slechter wordt.
Op speedtest.net heb ik met glasvezel van Freedom een ping van 3ms. Ik ben sowieso erg tevreden over Freedom!
Ik vind een vast ip-adres en een native IPv6 verbinding ook erg prettig anno 2021. De extra kosten heb ik graag over voor de doelstellingen die Freedom nastreeft.
Jij misschien wel, maar ik mis er dus echt helemaal niets aan, aan die IPv6.
1gbit voor 36eu p/m :9~ Hier kan ik enkel alleen van dromen.
Heb nu 1gbit voor 25 euro per maand… via tmobile zelf (uiteraard wel een combinatie korting) financieel gunstiger dan het oude 1 euro per dag van tweak. Technisch misschien wat minder, maar tot op heden geen klagen 😅
Tweak heeft, als je daar gebruik van maakt, nog wel iets anders. Namelijk een zeer goede newsserver die je er gratis bij krijgt. Daar kun je je ook los op abonneren.
daarbij een vast IP adres indien gewenst een reverse DNS.
dat heeft T-Mobile niet.

anders zal ik wel over gaan heb nu thuis ook T-mobile mobiel met 3 abbo's
Moet hier €50 per maand neerleggen voor 200/200 glasvezel van KPN 8)7
T-Mobile biedt dit zelf aan voor 25 EUR p/m in combinatie met een Unlimited Abonnement (ook 25 EUR p/m).
Dat viel mij ook al op, dat t-mobile, zonder kortingen of combi abbonementen, voor €40 euro hetzelfde kan bieden als tweak. Tweak is dus 1 euro per maand duurder. Nou kan je een betere service krijgen van tweak, dus dat moet zich nog wel bewijzen. Maar goedkoper dan t-mobile is het niet.

Ik ga zelf in juli van kpn 100/100 glasvezel naar t-mobile 1000/1000 voor €25 per maand omdat ik al een t-mobile unlimited heb op mijn mobiel. Nu nog maar afwachten hoe stabiel het t-mobile glasvezel netwerk is.
Ik ben juist overgestapt van Tweak naar T-Mobile. Wat een drama service heeft dat Tweak en dashboard/beheer is echt om te huilen!
Klopt. Ik ben een jaar bezig geweest om ze duidelijk te maken dat de extra decoder niet was geleverd. Maar nooit contact mee te krijgen, zowel telefonisch als mail.

Hierdoor na een half jaar maar het contract laten ontbinden en toen nog een half jaar bezig geweest alles te regelen.

Overigens zijn bijna al die kleine boeren gewoon onderdeel van een paar grotere concerns die allemaal ruk zijn. Uiteindelijk overgestapt naar KPN, hoewel veel beter daalt de kwaliteit daar helaas ook per maand.
Heb jaren Tweak, vorige week heb ik een vraag gesteld via de mail, zelfde dag werd ik gebeld. Vraag beantwoord. En die positieve ervaring heb ik al jaren. 1000/1000 voor €440 (incl bellen vast) per jaar is prima. Laatste 5 jaar 2* ddos storing...
Als het goed gaat is Tweak goed ja. Heb je echter je abonnement opgezegd, dan duurt het zonder overdrijven 3 maanden na het terugsturen van je apparatuur voordat je je betaalde borg terugkrijgt. Of was het bij mij nou 3,5 maand? Ze gaven als eerste reactie in ieder geval al aan dat ze 90 dagen hebben na het ontvangen van de apparatuur om het terug te storten, klantvriendelijk is anders....
Ik heb altijd perfecte service gehad van Tweak!

Alleen TV is sinds ze Sparql (en later Canal Digitaal) moesten introduceren bagger .Maar voor TV bestaan tegenwoordig gelukkig alternatieven. Dat is Tweak ook nauwelijks aan te rekenen, want de huidige markt voor TV en Content is gewoon totaal in handen van Ziggo en KPN. Kleinere partijen hebben geen onderhandelingspositie meer bij de zenderhuizen en contentaanbieders. Behalve T-mobile misschien nog wat.

Op het gebied van Internet Only is de prijs-kwaliteitverhouding van Tweak gewoon niet te kloppen. En gewoon nog lekker op de AMS-IX, in plaats van alle trucjes die T-mobile aan het uithalen is.
Tweak heeft over het algemeen ook een "Ik betaal per jaar" optie waarbij je zelfs nog 2 maanden korting krijgt. Dan betaal je 410 euro per jaar (omgerekend €34,17 per maand). Hierbij moet je nog wel je eigen apparatuur regelen.

Ow, en betere service van Tweak, die kun je vergeten... :X . Internetverbinding is wel behoorlijk stabiel, alleen last als ze weer eens een DDOS voor de kiezen krijgen, maar de helpdesk is om te janken.
Daarintegen kunnen ze bij t-mobile je any moment gaan gebruiken als pion in hun spel om peering te verkopen op hun exchange
Het 'nadeel' is alleen dat die Quadpay opties bij geen enkele provider interessant zijn als je mobiel een kleinverbruiker bent :P

De kleinere abonnementen (<5GB) zijn bij de TMobile's, VodafoneZiggo's en KPN's relatief zo duur dat het volledige voordeel dat je krijgt door te combineren wegvalt vanwege de hogere maandprijs t.o.v. een andere provider.

[Reactie gewijzigd door !mark op 19 april 2021 16:01]

Het 'nadeel' is alleen dat die Quadpay opties bij geen enkele provider interessant zijn als je mobiel een kleinverbruiker bent :P
Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar T-mobile is met zijn Uit & Thuis voordeel behoorlijk goedkoop, dat het voor mij echt een no-brainer was.

Oude situatie:
100/100Mbit/s + Simpel 5GB : €35,- + €10,- = €45,-
Nieuwe situatie:
1Gbit/1Gbit + T-mobile unlimited: €25,- + €25,- = €50,-

Kortom voor slechts 5 euro meer kreeg ik heel veel meer data, meer snelheid. Ik heb niet perse onbeperkt data nodig, sterker nog 5GB was meestal al teveel. Maar voor slechts 5 euro meer hoefde ik er niet lang over na te denken.
Ik kan alleen via KPN glasvezel en dan Tele2.
€30 voor 100/100
€10 voor 5gb 200min/sms
Zo ging het bij mij ook.
En aangezien ik elke dag in de trein zat (sinds corona niet meer) zat ik regelmatig door mijn bundel heen.
Voor mij ook een goede deal.

Het is persoonlijk. en persoonlijk kijk ik niet eens tv en heb ik dat er niet bij zitten, dat geldt lang niet voor iedereen.
ik neem aan dat je bedoeld quadpLay

quadpay vind ik wat minder dat ik echt 4x moeten betalen
ik wil liever 1x betalen voor 4x "play"
;)
Kijk eens naar hollandsnieuwe combineren met Ziggo...
Hier ook zeer tevreden met deze deal. Ook al ga ik er qua internet op achteruit omdat ik een KPN glasvezelverbinding heb en ik via T-Mobile dus maximaal 100 Mbps kan krijgen.

Ook al is dat 10x minder dan dat ik op een T-Mobile netwerk zou kunnen krijgen is het nog steeds veel goedkoper dan KPN. Ik kijk toch geen TV en gebruik toch geen vaste telefoon.

Overigens geen problemen gehad met T-Mobile verder. De geleverde standaardrouter is ook goed genoeg om met een Quest 2 draadloos VR te spelen met 30 ms delay, ook fijn.

[Reactie gewijzigd door Grotbewoner op 19 april 2021 16:35]

Dan is het hier toch eens tijd om te bellen. Klant vanaf eerste uur en betaal iets van 70 euro per maand uit men hoofd. Wel TV maar die gebruik ik nooit.
Ik ben heel snel weer van T-mobile teruggegaan naar kpn mobiel ... Wat een drama dat T-mobile in Friesland!! Dan maar 2.5 euro meer voor een stabiel 4g netwerk :)
Hier in Noord Brabant weer andersom :)
Minder betalen voor beter bereik met bellen, een 4G aansluiting voor thuis (KPN niet leverbaar in ons gebied) en sneller internet op de telefoon buiten huis. Daarbij flinke combinatie kortingen omdat heel ons huis op de televisie na op T-Mobile zit.
Het is maar net waar je staat. Hele polders hier in de buurt waar nauwelijks of gaan bereik is met kpn. Deze kant van het dorp is binnen vaak helemaal geen bereik.. met kpn dan. T-Mobile is hier binnen juist met afstand het beste netwerk.
1gbit voor 36eu p/m :9~ Hier kan ik enkel alleen van dromen.
Kan niet wachten tot ze het hebben aangesloten hier, omdat er eigenlijk te weinig animo was, kregen wij er nog een 6 maanden gratis bovenop ( alleen internet, TV kost 16€ los, maar is al opgezegd )

No Brainer om over te stappen, vanaf Ziggo, waar ik btw nog nooit issues heb gehad
Gemeente Oss misschien? Ik heb dezelfde deal.
Maar nog geen aansluitdatum...
Nee Rijsbergen/Zundert/Wernhout/Achtmaal

Dankzij de gemeente(raad) met veel ondernemers in het buitengebied is er ( nu wel ) een subsidie gekomen.
Jaren geleden was het allemaal niet nodig, want 'we hebben Ziggo en ADSL'

* toevallig dat de samenstelling van de gemeenteraad is veranderd in die jaren ;)

* FreshMaker klaagt niet

Maar voor Oss kun je globaal kijken :
https://www.e-fiber.nl/planning-oss/
https://www.e-fiber.nl/ap...r_Planning_Template-3.png
Thanks! Kende ik nog niet.

oktober '21 start, tot juli/augustus '22, pffff nog ff geduld dus...
Bizar dat KPN ook glas aanbiedt, maar dan voor hele andere prijzen.
Hopelijk gaat Tweak in de toekomst ook aanbieden via Delta Fiber. Nu betaal ik 44 euro voor 250 mbit bij Caiway wat ik in verhouding tot prijzen van Tweak belachelijk veel vind.
Helaas geen open netwerk in vergelijking met die van KPN of T-Mobile.
Wat is een open netwerk. Ik heb glas van KPN maar kan bij Tweak max 100mbit krijgen omdat dit door kpn is dichtgezet. Zo open is het dan allemaal niet vind ik
Tweak kiest er voor de hogere snelheid niet af te nemen omdat ze dat te duur vinden. KPN heeft niets dichtgezet ;) zelfde geldt voor T-Mobile op het KPN (WBA) netwerk.
Links of rechtsom, ik kan het niet afnemen dus zegt de tem open netwerk mij helemaal niets. Maar ik wist niet dat het op die manier werkt dus bedankt voor de toevoeging :)
Een open netwerk is eigenlijk niets meer dan dat een provider (bijvoorbeeld KPN) andere providers ook toegang geeft tot zijn netwerk. Er zijn ook providers die de vezel voor zichzelf houden en niemand er op laten.

Dat Tmobile en Tweak vervolgens niet meer dan 100Mbit in KPN gebieden willen leveren is meer een centenkwestie. Er zijn namelijk ook van die goedkopere providers die ervoor kiezen om wel hoger dan 100Mb te gaan.

[Reactie gewijzigd door krakendmodem op 19 april 2021 18:17]

Dat is niet helemaal waar. Wij hebben kpn en kunnen max 500/500 krijgen omdat dat bij kpn dichtgezet is. Hierdoor kunnen wij alleen 100mbit van Tweak krijgen (wat we niet gekozen hebben uiteraard). Zodra er bij ons via kpn 1gbit af te nemen is, kunnen we zo overstappen op 1gbit van Tweak. Is mij door beide partijen verteld!
Dan ben je door beide kanten verkeerd geïnformeerd. Wat @Nuevocasa hier schrijft is het enige juiste antwoord.
Dat is heel leuk dat jij denkt dat dat het juiste antwoord is. Maar dat is het niet. Er word hier geen 1gbit aangeboden, in een stad naast ons wel. Daar hadden we Tweak 1gbit, na de verhuizing kregen we een brief van Tweak dat het nog niet mogelijk was om hier 1gbit af te nemen. Bij navraag aan mijn werkgever werd mij verteld dat zodra hun de 1gbit lijnen open zetten voor onze lijn/kabel, wij bij Tweak dat ook kunnen krijgen ;)
Tweak levert alleen meer dan 100Mbit als ze eigen apparatuur in de PoP hebben staan waar ze je op aan kunnen sluiten, hebben ze dat niet moeten ze het bij KPN WBA inkopen en dat is duurder, hierbij is de keuze gemaakt niet meer dan 100/100 af te nemen en aan te bieden aan de klanten, zelfde geldt voor T-Mobile.
Het heeft helemaal niks met open of dicht zetten van lijnen te maken. Jouw werkgever heeft zich waarschijnlijk net als zoveel anderen door de klantenservice van de provider een sprookje laten vertellen dat de boze kpn iets niet toelaat en gaat daar vrolijk in mee. Jij inclusief, ondanks dat nu al 3 personen hier zeggen dat het niet klopt.
Nou dat is dan heel leuk dat jij dat zo denkt. KPN laat niet meer dan 500 toe op deze lijn, Tweak heeft hun apparatuur al in de PoP staan. En mijn werkgever is KPN ;)
Dat kan ik bevestigen. Ik heb zelfde probleem hier in Zeist waar KPN nu bezig is. Tweak gaat niet de hogere snelheden leveren want KPN maakt dat te duur. Dus ik betaal straks 47 euro voor 100/100 terwijl via ander netwerk (wat hier dus niet is) ik 41 zou betalen voor 1.000 / 1.000. :(
Zit al 10 jaar te wachten op glas hier en nu het uiteindelijk komt heb je er niks aan. Overstappen loont niet, behalve de upload, want ik ben duurder uit.
Wel tof voor de inwoners van deze wijk, ook al is T-Mobile natuurlijk ook al een stevige concurrent.
Misschien een wedstrijdje wie van de 2 het eerst ipv6 gaat uitrollen? :P
ipv6 wil ik ook graag, native ... - al moet ik me er in verdiepen OF het nuttig is voor mij ;)
Dus gaat het alleen maar om de heb. Of je er wat aan hebt maakt niets uit
Ach, er wordt al jaren geroepen dat "iedereen aan de IPv6 moet"

Dus ik zou er graag me experimenteren, zodat ik mijn kennis kan verbreden.
Het is een kip en ei verhaal, zonder IPv6 kan ik niet ( adequaat) testen, zonder getest te hebben, kan ik het niet aanraden / uitrollen.
Heb al een langere tijd 1Gb up en down glas internet only van tmobile voor slechts 35 euro's. Werkt top. :)
Voor slechts 35 euro? Hoe kom je aan dat bedrag? Heb je nog een mobiel abonnement, waardoor je 5 euro korting krijgt?
Je hebt gelijk Rens, heb het even nagekeken. Het is blijkbaar met een korting. Normaal is het 40 Euro.
al 1,5 jaar op tmobile 1gb up/down icm een unlimited mobiel abbo, dus 25eu voor internet en 25 euro voor mobiel. er is geen goedkopere concurrent. ik heb ook nog geen last van storingen oid gehad.
Succes ermee. We hebben hier T-Mobile glasvezel (omgeving Nijmegen), en ongeveer 2x per week ligt het er voor een uur uit.
Dit maakt alleen gebruik van de fysieke vezels die voor t-mobile zijn aangelegd. niet van hun brakke actieve infrastructuur
Ah, dat verklaart een hoop.
Is dat niet het KPN wba product, tot 100 Mbit leverbaar door T-Mobile? Of heb je echt het T-mobile glas van 1 Gbit?
Het is het KPN netwerk, maar T-Mobile levert de dienst. En hun DNS knalt er nogal eens uit.
AH, juist.. de DNS server. Hier gebruik toch maar standaard Pi-hole voor en publiek DNS van Google.
Pi-hole icm Google DNS? |:( :X
Er zijn toch genoeg andere betrouwbare dns server

[Reactie gewijzigd door divvid op 19 april 2021 19:57]

Of je trap gewoon Bind9 of Unbound op dezelfde meuk waarop je Pi-Hole draait, niks public recursors. Eerste keer duurt het resolven iets langer maar daarna draait het stukken beter :+
Wat naar voor je, ik heb weliswaar T-Mobile via VDSL, maar bij mij is het zeer stabiel, heb maar 1x een storing bij een landelijke storing meegemaakt. Wellicht iets aan de aansluiting?
Mwah, naar is ook wat overdreven ;) Het is gewoon onhandig. Zeker met thuiswerken, maar 2x per week is wel te overleven hoor.
Kan je dan niet je eigen DNS servers instellen? Doe ik ook bij Ziggo en is echt een verademing.
Weet je zeker dat dit niet aan DNS, je eigen WiFI of iets anders ligt. Op DNS issue, opgelost met alernatieve DNS denk ik één x een uur eruitgelegen in 4 jaar.

Werk elke dag thuis en hoor collega's vaak met issues, ik nooit.

[Reactie gewijzigd door gepebril op 19 april 2021 18:17]

Ik ben blij dat ik uberhaupt glasvezel heb maar het is caiway - net als kpn een monopolist. Wanneer zetten we internet toegang nou eens in de wet als een nutsvoorziening zodat de infra open moet blijven voor derden? En het dan meteen zo regelen dat de infra beheerder gemotiveerd is om het voor een redelijke prijs up to date en stabiel te houden.
Hoi T-Mobile, willen jullie in Delft ook glasvezel aanleggen? Alvast bedankt O-)
Zijn ze mee bezig heb ik begrepen
hmm ik weet niet of T-Mobile dat doet, volgens mij is alleen KPN bezig hier en daarmee haal je vervolgens met T-Mobile als provider maar 100mbit max. Heb liever direct T-Mobile netwerk voor de 1Gbit abonnement :D

[Reactie gewijzigd door elponchis op 19 april 2021 21:19]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.