Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Last of Us krijgt tv-serie op HBO

De populaire game The Last of Us krijgt een vervolg als televisieserie. Betaalzender HBO gaat de serie maken, waarbij Craig Mazin het script gaat schrijven. Ontwikkelaar Naughty Dog wordt ook bij de productie betrokken.

Dat meldt The Hollywood Reporter op basis van een bevestiging van HBO. Er waren eerder al signalen dat er een televisieserie van The Last of Us zou worden gemaakt, maar de betaalzender heeft nu ook het groene licht gegeven om deze uit te brengen. Er is in maart al begonnen met de productie ervan, maar het was dus nog niet zeker of de serie ook zou verschijnen.

Voor het maken van de televisieserie is schrijver Craig Mazin aangetrokken. Hij werkt samen met Neil Druckmann, die als creative director bij de ontwikkeling van de game betrokken was. PlayStation Productions, Word Games en ontwikkelaar Naughty Dog doen ook mee aan de productie van de serie.

Dit jaar kwam The Last of Us: Part II uit, waarbij Sony meldde dat het de 'snelst verkopende first-party PlayStation 4 exclusive ooit' is. In de eerste drie dagen na de release werd de game meer dan 4 miljoen keer verkocht.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

21-11-2020 • 09:48

140 Linkedin

Reacties (140)

Wijzig sortering
Ik baal ervan dat dit door HBO gemaakt gaat worden. Er is geen goede manier, voor ons, om HBO series te kijken tenzij we wachten en ze op Blu-ray kunnen kopen. We hadden ooit HBO GO, maar ja, toen besloot HBO daarmee te stoppen. Nu is alleen Ziggo een optie, maar die leveren hier dan weer niet (en daarbij wil ik geen Ziggo).

Jammer dus dat ik deze serie niet zal kunnen volgen, tenzij ik uitwijk naar illegale methodes, wat ik al jaren niet meer doe.

[Edit] typo

[Reactie gewijzigd door Godjira op 22 november 2020 08:09]

Naar verwachting wordt HBO max in 2021 in Europa uitgebracht. Naast HBO zul je op die manier ook de andere content van Warner Brothers kunnen zien. Het zal mij dan ook niet verbazen als Ziggo zijn rechten HBO rechten op de lange termijn niet zal kunnen behouden en dit de enige methode zal worden om HBO te kunnen volgen.
Ik dacht dat ziggo de rechten had tot 2022 in Nederland. Kan het nu niet terugvinden.

Het is inderdaad een hele gekke deal van HBO. De helft van Nederland kan t niet zien.
Ziggo is in meer dan de helft van Nederland te krijgen hoor.

Maar ik snap je punt Echter is het zo'n deal niet ongewoon, menig dienst is bijv alleen via iOS beschikbaar.

Er zal vermoedelijk een lucratieve deal tegenover hebben gestaan.

Ik snap alleen de nieuwswaarde van dit artikel niet. Dit hebben ze 5 maart ook al op Tweakers gemeld en er staat geen extra info in dit item. Gevalletje betaald artikel/reclame?

[Reactie gewijzigd door 4Lph4Num3r1c op 21 november 2020 16:29]

Nog een keertje lezen dan.
Ziggo is in meer dan de helft van Nederland te krijgen hoor.
Dat zal best, maar niemand met gezond verstand gaat terug naar koper en meer betalen om vervolgens het privilege te mogen hebben om te betalen voor een HBO-account om 1-2 series legaal te kijken.
Je bedoelt in 2022? Want Ziggo mag HBO exclusief uitzenden t/m 31 december 2021.
Ken je niemand die wél Ziggo heeft? Ik deel met een paar vrienden mijn Ziggo GO acount als ze HBO willen kijken.. Je kan met stuk of 5 tegelijk kijken.
Tsja, maar het is de vraag of dat wel mag. Als je dan toch de regels overtreedt, dan kun je net zo goed downloaden.
Weet ik. Maar iets piraten of lenen van een kennis/vriend die het gekocht heeft is toch moreel gezien iets anders. Daarnaast mag het ook van Ziggo, dus is het wel legaal.
Ook "je aan de voorwaarden houden" is niet hetzelfde als "legaal".

Legaal betekent dat je je aan de wet houdt. Volgens mij bestaat er geen wet die zegt dat je je aan alle voorwaarden van grote multinationals moet houden ;)

Diefstal is dus illegaal (overtreden wet). Account delen is overtreden van gebruiksvoorwaarden met als gevolg dat een Ziggo je de toegang mag ontzeggen.
Volgens mij bestaat er geen wet die zegt dat je je aan alle voorwaarden van grote multinationals moet houden
Oh?

Geen strafrecht maar civielrecht. Contracten, behoudens enkele voorwaarden, zijn gewoon bindend.

En ja, NL recht overtreft contractuele zaken. Maar er is geen wet die zegt dat je accounts moet kunnen delen.
Houd mij links of rechtsom niet tegen om een serie op zo'n kanaal te kijken. Ik wil er voor betalen maar ik ga naar andere kanalen als het me te moeilijk word gemaakt.
En zelfs als je wel Ziggo met HBO zou hebben, heb je geen beschikking tot het volledige HBO aanbod. Ik wou er laatst zelf eens gebruik maken voor een hbo docuserie, bleek die alleen in Amerika verkrijgbaar :/
Iptv is toch ook gewoon illegaal?

Kan je net zo goed gewoon piraten
IPTV illegaal?

IPTV is een standaard welke gebruikt word door contentaanbieders. Hoe denk je dat de TV kanalen worden gedistributeerd naar jouw thuis-netwerk? Ook al maakt je internet connectie gebruik van een coax kabel, dat betekent niet dat de door jouw aangekochtte TV signalen op dezelfde manier worden getransporteerd als voorheen.

Elke vorm van bekabeling heeft een maximaal en minimaal frequentie-bereik. Dit bepaalt de maximaal haalbare bandbreedte van de kabel zelf. Normaal gesproken maakt de ISP maar gebruik van een bepaald deel van deze bandbreedte voor internet signalen, een ander deel voor eventuele analoge signalen en de rest van de bandbreedte ligt braak.

ISP's maken graag gebruik van de braakliggende bandbreedte voor hun IPTV kanalen pakket. En nu dat analoge signalen worden afgebouwd, komt er alsmaar meer bandbreedte bij voor technieken als IPTV.

Dit is ook een van de redenen waarom IPTV niet perse bij je maandelijkse bandbreedteverbruik word geteld. Of dat je er niets van merkt tijdens je bezigheden op het internet. IPTV is ook makkelijker vol te stouwen met algemene DRM, maar ook met abonnementsgebonden DRM.

Hier een link naar de Nederlandse Wikipedia pagina over IPTV.
Ik snap werkelijk waar waarom mensen zo ontzettend moeilijk doen over illegaal. Als HBO het niet prettig voor ons maakt om het legaal te kijken, waarom zou je je druk maken dat je dan de makkelijke optie kiest.

Netflix heeft zijn zaakjes goed op orde en Netflix shows en films kijk ik al jaren legaal. Ik kies altijd de makkelijke optie, het is aan het bedrijf om daarop in te spelen. Ik ga mij echt niet slecht voelen omdat een multi miljoenenbedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft.
Waarom? Omdat het gewoon illegaal is en blijft, een bedrijf kan je gewoon een schadeclaim sturen. Het is voor mij ook makkelijker om 200 te rijden op de snelweg, dan kom ik sneller aan op m’n bestemming. Maar als de politie je ziet mag je je rijbewijs inleveren. Dat het voor jou lastig wordt gemaakt wil niet zeggen dat je het op een illegale manier mag doen. Die nieuwe laptop bij de mediamarkt? Dat is wel erg lang sparen, eigenlijk oneerlijk dat ik daar 2000 euro voor moet betalen. Het is makkelijker om er zo de winkel mee uit te lopen.
Dit is een zeer slechte vergelijking. 200 op de snelweg rijden kan dodelijke aflopen voor je zelf en andere. Een filmpje downloaden die je niet op een legale manier kan kijken is totaal wat anders. Die inkomsten had je toch al niet gehad.

En ik heb geen auto die 200 kan. Dit soort auto zijn vaak niet weggelegd voor de gewone man. Oftewel niet simpel en gemakkelijk. Een filmpje downloaden is wel simpel.

[Reactie gewijzigd door TheDudez op 21 november 2020 13:42]

Ik vind The Last of Us nog steeds de beste game die ik ooit heb gespeeld.

Het klinkt misschien gek, maar The Last of Us Part II is dat voor mij persoonlijk zeker niet. Wat me aansprak in TLOU mis ik in TLOUII.

Ik hoop dat als deze serie uit komt dat we de kwaliteit van story-telling krijgen van TLOU en niet van TLOUII. Ik vond Ellie in TLOU2 een bordkartonnen karikatuur worden, haar karakter werd in mijn beleving een oppervlakkig vehikel om een boodschap met een cluestick in mijn schedel te slaan.

Maar ik was aan het spelen en dacht: wat Ellie nu doet in de game, de keuzes die ze maakt, dat is zij niet en dat was zij niet in de eerste game. Je kunt dat 'ontwikkeling ' noemen, ze is ouder, things change, maar het voelde voor mij gewoon als bad story telling.

Ik besef dat TLOUII erg populair is en dat veel mensen onder de indruk zijn van deze game en dat wil ik niet wegnemen.

Maar ik hoop zo dat deze serie - die ik wel wil zien - de sfeer en het gevoel van de oude TLOU weet vast te houden.

Edit: ik doel zeker niet op de thema's van homo en transsexualiteit: die thema's zijn helemaal prima en ik vind het super dat een grote titel hier aandacht aan besteed.

[Reactie gewijzigd door Q op 22 november 2020 12:20]

Ik vond deze de review van "girlfriend reviews" erg sterk over de tweede game, die heeft mij toch wel weten te overtuigen: https://youtu.be/bh5gzGs-63Y
Bedankt voor het delen van de review.

Deze review legt alles uit wat ik zelf ook begrijp. Ik kan hier niet allerlei spoilers aanhalen waarom ik het eens ben met de review qua inhoud, maar niet met de evaluatie.

Ik vind dat de executie van wat ze hebben gedaan uiteindelijk veel te ham-fisted is geweest. Het was voor mij allemaal zo in-your-face en misschien is dat onterecht, maar dat gevoel had ik niet (zelfs niet na het herspelen van TLOU) bij TLOU.

Het is prima om emotioneel bespeeld te worden als een orgel, dat is wat een goede film doet. Maar een goede film doet dat niet zoals TLOU II, waarbij gewoon alles continue standje 11 is voor mijn gevoel. Het doorbreekt de suspense of disbelief. Tempo, pacing, het voelde onnatuurlijk voor mij.

Ik ben lang bezig geweest om te bepalen waarom TLOU II voor mij niet werkt en TLOU wel. Ik kom tot de conclusie dat TLOU een soort 'hoger' doel had en dat de drijfveren van TLOU II vooral heel oppervlakkig, rudimentair en daardoor voor mij zo oninteressant zijn.

Om spoilers te vermijden: er is een theme qua emotie, en die emotie is voor mij al totaal niet interessant, het is een eendimensionale emotie waar je niet veel mee kunt. TLOU had zelf een meer 'verheven' doel, ook al blijkt dat een mirage, daar zit voor mij veel meer diepte in.

Disclaimer:
En omdat er ook hele verkeerde kritiek is geweest op TLOU II vanwege de vermeende 'social justice warrior' content: ik juig die content alleen maar toe, ik ben niet 'zo'n' criticaster (verkapte homo/trans haat).

[Reactie gewijzigd door Q op 21 november 2020 15:06]

Dit is echt al bijna een jaar bekent.
Ze hebben ook al aangegeven dat de serie het verhaal van de eerste game gaat vertellen met content van deel 2 er in.
Dit was ook de tijdlijn duidelijk te houden.
Daarnaast gaan ze dingen toevoegen die uit de game gelaten waren omdat Neil een het team dat niet goed in de game vond passen.
Het zou echter wel heel goed in de serie kunnen.

Mazin heeft al aangegeven niets toe te gaan voegen (side Story waar Joël met een Harley gaat rijden, dit was een referenties in de eerste game) en zo dicht mogelijk bij de game te blijven, al moet er wel wat veranderen omdat het een serie is en geen game.
Je speelt de serie niet een bent daardoor anders betrokken bij het verhaal.

Neil zou de film die misschien zou komen hebben gecanceld omdat hij vind dat je het verhaal van de game niet in een tijd van een film kunt vertellen.

Mazin zou iig nauw samen gaan werken met Neil om de serie en toevoeging te maken voor fans van de game.
Ook is Mazin een mega fan van de games en vind het zonde dat dat verhaal alleen bij de gamers blijft een vind dat dit verhaal door iedereen moest worden gezien.

Dit alles doet mij verwachten dat deze serie wel eens heel tof kan worden ^_^
In maart werd bekend gemaakt dat er een ‘The Last of Us’-serie in ontwikkeling was bij HBO. Dat wil zeggen dat HBO nog geen volledig seizoen heeft aangekocht maar zij geven de producenten en schrijvers de tijd om de serie te ontwikkelen.

Nu heeft HBO een zogeheten ‘series order’ gegeven ofwel HBO heeft groen licht gegeven voor een volledig seizoen waardoor er nu gekeken kan worden naar casten van acteurs en filmen. Afgelopen maart was dan ook niet officieel of de serie het levenslicht zou zien, nu wel.

Als HBO geen series order had gegeven, dan zou er ook geen serie komen (althans niet bij HBO; Sony Pictures Television kan afhankelijk van het contract met HBO wel of niet de serie bij een andere zender/streamingdienst verder ontwikkelen)

[Reactie gewijzigd door VirinR op 22 november 2020 00:05]

Craig Mazin heeft ook Chernobyl gemaakt en dat was geniaal.
Klopt, heb dus hoge verwachtingen hiervoor. Zal denk ik niet zo snel naar NL komen... voor de mensen denken dat HBO via Ziggo actief is; Ziggo heeft alleen wat zij best of van HBO vinden... niet alles dus.
En, niet iedereen heeft Ziggo, of kan Ziggo afnemen. Eigenlijk te gek voor woorden. Stel Netflix zou zeggen: "wij leveren alleen aan KPN." :? Nog gekker is het, omdat je vroeger gewoon HBO kon afnemen bij KPN, en zelfs ook HBO Go kon gebruiken op Android. Dat was een aantal jaar geleden.

Bekende voorbeelden zijn Game of Thrones en Chernobyl.
Wat ik raar vind is dat HBO in een groot aantal EU landen al wel verkrijgbaar is en in Nederland niet

=========================
How can I get HBO in Europe?

HBO is available in Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, Hungary, Macedonia, Moldova, Montenegro, Norway, Poland, Romania, Serbia, Slovak Republic, Slovenia, Spain and Sweden.
Local Sites: HBO, Cinemax
=========================

Zal wel een centen-kwestie zijn.
Hier in België is het verkrijgbaar via Telenet, maar dat is ook de Ziggo groep dus.
En, niet iedereen heeft Ziggo, of kan Ziggo afnemen. Eigenlijk te gek voor woorden.
Wees er niet treurig om, ik heb Ziggo en de laatste 5 dagen niets meer dan problemen. Net zoals de hele buurt hier, maar voordat men door heeft dat er een groter probleem is moeten er eerst 5 monteurs afspraken ingepland worden 8)7 Als Ziggo de F1 rechten niet had was ik per direct naar een andere provider gegaan, wat een bagger service.

En de overheid maar zeggen dat je thuis moet werken, maar dan moet je wel internet hebben.

Persoonlijk hoop ik dat de inbreng van Naughty Dog minimaal is, want als de serie maar enigszins als deel 2 wordt van de game dan hoef ik het niet eens te zien. De verhaallijn en de opbouw van deel 1 zijn wat mij betreft ongekend, je voelt je meteen verbonden met de main characters. Maar alles wat ze in deel 1 hebben opgebouwd heeft men in deel twee meteen afgebroken.
[...]


Wees er niet treurig om, ik heb Ziggo en de laatste 5 dagen niets meer dan problemen. Net zoals de hele buurt hier, maar voordat men door heeft dat er een groter probleem is moeten er eerst 5 monteurs afspraken ingepland worden 8)7 Als Ziggo de F1 rechten niet had was ik per direct naar een andere provider gegaan, wat een bagger service.

En de overheid maar zeggen dat je thuis moet werken, maar dan moet je wel internet hebben.

Persoonlijk hoop ik dat de inbreng van Naughty Dog minimaal is, want als de serie maar enigszins als deel 2 wordt van de game dan hoef ik het niet eens te zien. De verhaallijn en de opbouw van deel 1 zijn wat mij betreft ongekend, je voelt je meteen verbonden met de main characters. Maar alles wat ze in deel 1 hebben opgebouwd heeft men in deel twee meteen afgebroken.
Wat ik begrepen heb van alles wat ik maanden terug gelezen en gezien heb is dat ze juist het willen maken als The Last of Us 2, en woord de serie aardig woke, en als er dingen zijn waar ik niet van hou is als een serie/film woke is, of politieke rotzooi in komt, en dat Neil Druckmann mee werkt met het maken van de tv serie, en ja ik mag die man echt niet, met zijn achterlijke dingen die hij zij en deed, tegen al die fans die The Last of Us heel goed vonden en The Last of Us 2 niks vonden.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 21 november 2020 14:10]

Klopt... en raar vinden dat men HBO content illegaal download.
Ik houd hoop dat HBO na 2022 tot inkeer komt en zelf HBO Max gaat uitrollen in Euopa.

We krijgen in 2021 ook nog de Snyder cut van Justice League in een mini series formaat.
Maar je doet alsof het een soort primaire levensbehoefte is om HBO te kijken en je er recht op hebt.

HBO betaalt geld om een serie te maken en Ziggo betaalt om dit als USP te kunnen gebruiken. De mensen die Ziggo niet kunnen of willen nemen, die kunnen het dus niet zien, maar dan moet je maar zo zien dat het dan dus gewoon niet voor jou gemaakt is.
Nee, en ik snap het ook wel dat men het doet, maar zeg dan ook gewoon dat je iets doet dat niet mag.

Te vaak lees ik commentaren van mensen die lezen als 'het is hun schuld dst ik iets illegaal moet doen', terwijl het zou moeten zijn 'dankzij legitieme keuzes van hen voel ik mij genoodzaakt om, tegen de wet, mij deze content toe te eigenen'

Prima dat je daarvoor kiest (en potentieel de gevolgen van moet ondervinden) maar doe niet of een ander je ertoe dwingt.
HBO betaalt geld om een serie te maken en Ziggo betaalt om dit als USP te kunnen gebruiken.
Bovenstaande is waar, maar waarom is het tooegestaan dat Ziggo het alleenrecht heeft kunen verkrijgen?

In een leefomgeving zonder internet (vroeguh) was het inderdaad geen probleem als je (als natie) een seizoen ofzo achterliep. Met de mate en snelheid van informatiedistributie, mogelijk gemaakt door het internet, is dat echter wel enigzins problematisch.

Niet alleen voor de kijker, maar ook voor de producent. Laten we eens voorstellen dat iedereen in NL die een serie op HBO bekijkt dit ook doet en dat iedereen die dit niet kan, dat dus ook niet doet.

Dat zorgt al voor een tweedeling in gesprekken tussen werknemers bij de waterkoeler. Mocht een persoon zonder Ziggo spoilers over de serie horen in een gesprek, of "gebombardeerd" worden over de serie tijdens een surfsessie op het internet (wat bij sommige series bijna onontkoombaar is), deze persoon is dan al gauw niet meer geneigd om er enige aandacht en/of geld aan die serie te spenderen.

Dat zijn gederfde inkomsten voor de producent. Daarnaast zorgt de tweedeling ook voor meer onvrede. Mocht jij niets om de serie geven, maar je partner of kroost wel...moet jij eens opletten hoe snel en drastisch de sfeer in huis verziekt. Wat dan weer lijdt to verminderde prestaties op de werkvloer, met als gevolg minder carriere kansen waardoor er nooit genoeg geld bij elkaar wordt gesprokkeld om te verhuizen naar een regio waar men wel de serie kan bekijken.

Vergezocht? Misschien.

Het copyright systeem is niet gebouwd voor de mate en snelheid van informatiedistributie door het internet. Mensen met een instelling zoals jij deze in je post verkondigd, zijn blijkbaar een beetje vastgeroest in deze manier van denken. Het is namelijk niet zo dat mensen zonder Ziggo niet willen betalen voor de HBO producties.

Waar het werkelijke probleem zit, is het gunnen van het alleenrecht op HBO aan Ziggo. Daarvoor waren er genoeg andere mogelijkheden om HBO content legaal te bekijken. En dat dus ook gebeurde. Zodat HBO ook geld voor de waar kreeg. Kijker tevreden, HBO tevreden.

Dus opnieuw, waarom dan alleenrecht gunnen? Dat creert alleen maar problemen waar uiteindelijk niemand echt wat mee opschiet, behalve de bemiddelaar die het alleenrecht heeft weten los te weken.

Een oplossing voor gelijkmaterige distributie is bij wet vastleggen dat alleenbrecht niet meer mag worden gegund. Maar dat wel een draconische maatregel. Wat echter veel redelijker was/is: gun Ziggo het alleenrecht op 4k (en beter) uitzendingen van de serie en de andere opties tot 1080p.

Maar ja, redelijke oplossingen druisen nogal in tegen het klasse-systeem dat jij met jouw post voorstelt.
Dat ook maar Craig Mazin ook een enorme lijst met bagger gemaakt.

Dus laten we hopen dat het op niveau Chernobyl is en niet op dat van Scary Movie 4.
En ook Scary Movie 3 en 4, en Hangover 2 en 3.
Die waren niet zo geniaal.

Hopelijk geldt voor dit project het aloude gezegde: “You’re only as good as your last picture,”
Zouden ze Ellen Page vragen voor de rol van Ellie?

Ik doelde natuurlijk op het feit dat Ellen Page niet blij was met de gelijkenis tussen haar en dit personage, zoals ook @bramgozer opmerkte.

[Reactie gewijzigd door kluyze op 21 november 2020 12:03]

Dat zou gaaf zijn ja.
Tevens zien veel mensen graag dat Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister; Game of Thrones) de rol van Joel op zich gaat nemen, wat ik ook super vet zou vinden.
Dat zou een mooie keus zijn, nu nog het postuur uit deel 1 (géén 2) en dan zit het helemaal goed!

En een artikel van maart dit jaar.

[Reactie gewijzigd door Multimediaknaller op 21 november 2020 10:36]

Ellen Page is 34 jaar als ze met de opnames beginnen, beetje te oud om een 15-jarige te spelen intussen denk ik.

Kaitlyn Dever wordt geregeld genoemd, dat zou al een betere fit zijn denk ik. maar het kan ook zomaar een onbekende tiener worden die Elle gaat vertolken. Voor de rol van Joel zou ik zelf heel graag Josh Brolin zien. Zijn stem en accent passen ook perfect naar mijn mening.
Dat lijkt in eerste instantie een logische keuze, alleen was Ellen Page ten tijde van het uitkomen van het eerste deel niet zo gecharmeerd van het feit dat zij en Ellie nogal wat overeenkomsten hadden. Ze had rond die tijd haar gezicht immers al aan Beyond: Two souls verbonden.
https://www.theverge.com/...us-ripped-off-her-license
Vet! Neem aan dat ze beginnen bij deel 1? Je kan alleen al over de fireflies een serie maken.
Vet! Neem aan dat ze beginnen bij deel 1? Je kan alleen al over de fireflies een serie maken.
Nee, niet nog een keer Firefly issues ...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Firefly_(televisieserie)
Fantastisch! Deze week de PS5 binnen gekregen en eindelijk begonnen aan Part 2. Ik zat toen gelijk al te denken: hier zou je zo een film van kunnen maken.

Echt fantastische games die zich goed lenen als basis voor een film of serie.
Als er maar giraffen in zitten 😢
Dit kan een geweldige serie worden het varhaal is geweldig om als serie te brengen.
Je kan HBO Max ook nemen via VPN.

Enige waarom ik het nog niet gedaan heb is omdat het tamelijk duur is ivm Prime, Netflix. Bovendien ondersteund het nog geen 4K en HDR.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True