Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ziggo stopt met Ziggo Go-app voor Windows 10

Provider VodafoneZiggo stopt met de Ziggo Go-app om tv te kijken op Windows 10 en Windows 10 Mobile. In plaats daarvan verwijst de provider klanten naar de site, die volgens het bedrijf 'in alle grote browsers' werkt. De app is nu nog wel te installeren.

De app uit de Windows Store stopt met werken en Ziggo raadt mensen aan om de progressive web app in een browser te installeren. Daarvoor staat een melding op de site, aldus de provider. De werking van de app uit de Windows Store stopt 'over een paar weken', volgens de melding.

Wanneer dat precies zal zijn, is onbekend, zo zegt woordvoerder Erik van Doeselaar in een toelichting aan Tweakers. "De precieze datum is nog niet definitief." Het is in elk geval voor het einde van het jaar.

De app voor iOS en Android blijft wel functioneren, maar op desktops werkt het dus alleen via de site. De reden is dat weinig klanten de app op Windows 10 gebruiken, zegt Van Doeselaar. "De app wordt steeds minder gebruikt en wordt niet meer actief gebruikt op Windows 10 Mobile-smartphones", aldus Van Doeselaar. Microsoft stopte de ondersteuning voor Windows 10 Mobile zelf al een jaar geleden. De Ziggo Go-app voor Windows 10 kwam uit in 2017.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

16-10-2020 • 07:10

159 Linkedin

Submitter: jelle810

Reacties (159)

Wijzig sortering
Maakt het gewoon fatsoenlijk in de browser, niet zo moeilijk, niet alles heeft een app nodig (behalve dan voor Android TV, dat is wel zo handig, of in ieder geval cast functionaliteit, ook voor Live TV). De laaste Ziggo GO app voor Android TV heeft geen enkele intergratie met Android TV, hierin hebben ze totaal niet gekeken wat de feature-set is van Android TV, gemiste kans.
Grappig genoeg als je nu inlogt op de webversie krijg je een bericht dat je beter de app kan installeren want die geeft een betere ervaring 8)7
Grappig genoeg als je nu inlogt op de webversie krijg je een bericht dat je beter de app kan installeren want die geeft een betere ervaring........

Ja en als je dat dan doet hou je je windows 10 app en krijg je er een webbased app bij.

[Reactie gewijzigd door chrisict op 16 oktober 2020 18:08]

En wat betreft de ervaring, die is gewoon slechter. De app is zwaarder. Ik heb een zotac ci320 welke via de browser prima kijkbaat beeld op levert. De app daarintegen, is niet vooruit te branden traag en levert stotterent beeld. De proc van het ding is te traag geworden voor hedendaagse met win10. Maar goed het geeft aan dat de app programmeer technosch niet goed in elkaar zit. De webversie heeft ook nog een browser nodig om te draaien, maar is vlotter.
Ik heb een totaal andere ervaring. Ik heb een oude pc staan waar ik tv op kijk. De app werkt perfect bij mij maar de webversie is niet vooruit te branden.
Zelfs op een moderne computer hapert en stottert de app.
Webversie loopt veel soepeler.
Dat klopt, de web app van Ziggo Go wordt dan geïnstalleerd, niet de UWP app.
Precies! Ik heb juist door deze irritante melding de app geinstalleerd, die niet beter werkt. Sterker nog, het is gewoon de website in een frame.
Dat had ik dus ook. Merkwaardig weer dit.
En dat klopt in mijn geval ook. De app geeft een veel betere beeldkwaliteit en biedt meer functionaliteit. Er wordt op het moment bij mij in het dorp glasvezel van KPN aangelegd. Dus binnenkort ga ik over op KPN, en hoop ik op een betere gebruikerservaring, vooral hoop ik er op dat het tonen van de streams sneller gaat. Bij ziggo moet ik soms 10-20 seconden wachten voordat ik beeld heb...
Ik heb de App juist omdat deze een accuratere (en prettigere) ervaring geeft dan wanneer ik dezelfde dienst vanuit een browser doe.
Ik zit in een Formule 1 groepje met wat vrienden en het viel me op dat ze af en toe berichten stuurden die nog niet gebeurt waren (bij mij)
\We kwamen er toen achter dat t.v. het meest directe beeld geeft, terwijl de App ongeveer tussen 5 en 15 seconden kon achterlopen terwijl de browser vaak 15- 30 seconden achterliep.
In het buitenland heb ik over 4G met browser zelfs meegemaakt tot boven een minuut. Wat de pret nogal wegneemt als je hetzelfde zit te kijken en je weet dat er iemand gaat uitvallen in de komende minuut.
Daarom gebruik ik liever de app om het gat zo klein mogelijk te houden. Tevens koste de App me minder resources dan een Chrome tab met minder buffering momenten.
De Ziggo GO-site werkt prima in de browser. Het enige manco is dat je bij het terugkijken van de programma's van de commerciële zenders (RTL en zo) het programma niet op pauze kunt zetten en niet kunt doorspoelen. Maar dat heeft denk ik te maken met de manier waarop die zenders hun content aanbieden; Ziggo GO is daarvoor slechts het doorgeefluik, naar mijn idee. Ik heb me daar verder nog niet in verdiept :)
Veel commerciële zenders staat niet toe dat er doorgespoeld wordt. Dit is eenvoudigweg om hun verdienmodel te beschermen. Zij leven immers van de reclame. Zodra jij een programma opneemt, of 10 minuten stilzet aan het begin, kun jij later de reclame doorspoelen, en dat vinden ze niet leuk.

Ik zit zelf bij Freedom met TV van Canal Digitaal, hiervoor bij XS4ALL met TV van XS4ALL/KPN, en die hebben allemaal hetzelfde fenomeen: doorspoelen niet toegestaan. Dat is vervelend voor de consument, maar niet in het belang van de zender, en dat is wat aan het eind het zwaarste weegt.
Dat zou idd prima zijn als opnemen van een programma ook opnemen zou zijn. Caiway even als voorbeeld neemt dus niet meer op als ik op opnemen klik.

Laats zat ik Lord of the Rings te kijken en vanwege telefoon en vermoeidheid kon ik die na anderhalf uur gekeken te hebben niet afkijken. Ik neem hem dus verder op.

Volgende dag ik wil hem verder kijken.... maar werd ik dus verplicht de eerste anderhalf uur nogmaals te kijken zonder te kunnen doorspoelen.

Dat is natuurlijk de grootste onzin die er is. Caiway gaf mij het advies om de volgende keer op pauze te drukken, en alles aan te laten staan tot ik weer verder kon kijken.
Dit is de reden dat ik alles gewoon ouderwets opneem. Ik doe dat via TVMosaic en op mijn server. Dat werkt prima en is afspeelbaar in Emby, Kodi en de TVMosaic app zelf. Jammer is dat alleen de ondersteunging ervan gestopt is, dus het kent wel een onzekere einddatum. Maar er zijn ook andere manieren, bijvoorbeeld TVHeadend als backend. Of Plex, maar van die laatste weet ik niet of ook encrypted kanalen te zien zijn.
Dit is de reden dat internetproviders zich verzetten tegen eigen hardware. Want dan moeten ze data vrijgeven waarmee je bijvoorbeeld tv zelf kan instellen. Of je telefoongegevens zelf tot je beschikking hebt.
Ik dacht inderdaad al dat het daar mee te maken had en dat snap ik ook wel. Op zich geen probleem verder, dan ga je bij het terugkijken gewoon even naar de WC of koffie zetten tijdens de reclameblokken, net zoals wanneer je normaal TV kijkt ;)
Ik vind het model van de RTL XL app op televisies dan beter. Je kunt gewoon doorspoelen, maar krijgt gewoon alle reclameblokken te zien en die moet je ook eerst kijken.
Dat is weer wat die aandeelhouders eisen in ruil voor hun investering in UPC.
Oh, kun je tegenwoordig ook offline kijken via een browser? Dan hoef ik de app niet meer te gebruiken op m'n tablet.
Hij werkt nog matig ook. Probeer maar eens televisie terug te kijken, één van de handigste functies van de app. Het geluid loopt nooit synchroon met het beeld, terwijl dat bij live TV wel zo is.
Ik heb hier totaal geen problemen met de Ziggo Go app op Android TV.
Op Nvidia Shield draait 'ie soepeler dan een CI+ Module in een LG OLED.
De AV-sync van RoJan herken ik wel, maar vaak helpt het om dan de stream even opnieuw te starten. Dit gebeurt overigens alleen met terugkijken, live loopt het altijd sync...
Ik gebruik ook de Nvidia Shield en op zich loopt de app wel soepel. Over de sync problemen wordt veel geklaagd trouwens, zonder enige reactie van Ziggo.
Een tweede probleem is dat de app nogal eens moet bufferen als het erg druk is. Bijvoorbeeld bij live televisie. Ik heb een stabiele 500/50 verbinding en Netflix heeft dat nooit, dus het moet puur aan de app liggen.
Nee, het is juist precies andersom en ik had het ook al gezien: als je naar ziggogo.tv gaat, krijg je het advies de Windows 10 app te installeren. Als je dan die app opent, krijg je het advies om de browserversie te gebruiken. Ik moest erom lachen.
Het lijkt erop dat het Microsoft niet lukt om hun ecosysteem van de grond te krijgen. Dit is weer een voorbeeld van een ontwikkelaar die de handdoek in de ring gooit.

Ik vermoed dat de meeste Windows 10 gebruikers enkel/voornamelijk conventioneel gedistribueerde win32/64 applicaties gebruiken. Microsoft lijkt zaken te willen forceren om maar gebruikers naar de Microsoft Store te trekken, maar zelfs dat helpt niet. Laatst installeerde ik Windows 10 Enterprises LTSC 2019 op een systeem met een enkel simpel doel. Na het installeren van de grafische driver bleek dat er geen configuratiescherm meer wordt meegeleverd. Die moet de gebruiker apart ophalen uit de Microsoft Store, die LTSC niet heeft. De oplossing was simpel (met wat onofficiële scripts de Microsoft Store installeren, en daarmee het configuratiescherm installeren), maar logisch en gebruiksvriendelijk is anders.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 oktober 2020 08:23]

Een app heeft op Windows 10, voor Ziggo Go althans, gewoon geen toegevoegde waarde. Het werkt net zo makkelijk via de browser. Waarom dan een app? Dat geldt natuurlijk voor meer apps op W10. Netflix bijvoorbeeld heeft alleen toegevoegde waarde om series of films offline beschikbaar te maken. Voor online gebruik kun je net zo goed de browser in.
Een app heeft op Windows 10, voor Ziggo Go althans, gewoon geen toegevoegde waarde. Het werkt net zo makkelijk via de browser.
Vervang Windows 10 eens voor een iPad of Android tablet. Is je stelling dan nog steeds waar? Hou bij het beantwoorden van de vraag in het achterhoofd dat Windows 10 ook op tablets wordt gebruikt.

Het is geen use case probleem. Er zijn redenen te bedenken om wel een applicatie aan te bieden. Denk aan betere integratie en (zoals ik hieronder een voorbeeld voor geef) betere toegang tot de hardware, wat in sommige situaties gewenst is. Het is een adoptieprobleem. Te weinig mensen gebruiken het.
Waarom dan een app? Dat geldt natuurlijk voor meer apps op W10. Netflix bijvoorbeeld heeft alleen toegevoegde waarde om series of films offline beschikbaar te maken.
En betere integratie met hardware DRM waardoor afspelen in hogere resoluties mogelijk wordt, wat niet altijd vanuit de browser kan.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 oktober 2020 07:29]

het is gewoon heel gek om te zien dat 'de appstore' op ios en android apparaten en zelfs op chromebooks heel normaal is maar dat je in windows nog steeds je setup.exe moet zien te downloaden via een vaag kanaal waar geen tot weinig echte controlle op zit.

wie weet er uit zijn hoofd van welk domein msoffice365proplusnl-nl.msi moet worden gedownload ofice.com microsoftdownloads.com.tw office365.ru - zegt u het maar.

het wordt hoog tijd dat er mogelijkheden komen voor bedrijven of voor software distributeurs om gewoon in de appstores te verschijnen. dat je net als bij bijvoorbeeld Ubuntu gewoon een personal package archive (ppa) aan de store kunt toevoegen waardoor het windows-update mechanisme je aplicatie automagisch kan updaten.

login in bij je softwareboer, koop je software, krijg een 'software sleutel' voeg die toe aan je aplicatie-beheerder, en de update-servers van bijv adobe weten precies welke update ze je moeten toesturen.
het wordt hoog tijd dat er mogelijkheden komen voor bedrijven of voor software distributeurs om gewoon in de appstores te verschijnen. dat je net als bij bijvoorbeeld Ubuntu gewoon een personal package archive (ppa) aan de store kunt toevoegen waardoor het windows-update mechanisme je aplicatie automagisch kan updaten.
Wie gaat die PPA-achtige zaken controleren?

Microsoft wil een gesloten speeltuin hebben, net als Android en iOS, zodat ook zij een stuk van de inkomsten kunnen krijgen. Ik kan mij voorstellen dat applicatiebakkers hier niet veel zin in hebben.
Maar het was logischer geweest om te wachten met opheffen als Windows 10 een end of life status heeft bereikt, ze zeggen dat er weinig gebruik van wordt gemaakt, maar ik ken heel mensen die er bij zweren. Veel bejaarden gebruiken de guide als vervanging van de aloude TV-gids, ik ook trouwens :o
Je weet waarom de appstores ontstaan zijn?
Bij de introductie van de iPhone begon het redelijk normaal te worden dat je eel zaken in je browser deed. Alleen gebeurde dat met Flash en ging de iPhone dat niet ondersteunen. Het alternatief, HTML5 was nog niet volwassen genoeg, dus werd de functionaliteit van de websites in een app gegoten die je via een appstore op je telefoon kon zetten.
Daarna kwam de app-war tussen iOS en Android, over wie de meeste/ beste apps in de appstore had en werden apps als essentieel voor een smartphone in de beleving van de gebruiker geëtst. Zelfs wanneer veel apps niet meer dan een portaal naar online content zijn. (Dit geldt uiteraard niet voor de 'echte' programma's die hun eigen ding doen op de smartphone.)
Het teruggaan naar de browser voelt misschien als een stap terug, maar is eigenlijk een stap vooruit. Het probleem dat via de omweg van een app opgelost moest worden is opgelost, waardoor in veel gevallen de app overbodig geworden is.
Ik gebruikte het jarenlang op een Surface Pro en in de tablet modus van mijn laptop, dus ik bekijk het juist vanuit dat perspectief. DRM had ik niet bij stilgestaan, maar laat ze dat alsjeblieft op een of andere manier via de browser regelen.

Ik kan me herinneren dat dit een paar jaar geleden icm een Intel CPU ook zo was dat je het alleen via de Microsoft Edge browser in HDR kon bekijken. Het lag iets genuanceerder zie ik, maar zie hier het artikel: nieuws: Netflix ondersteunt hdr-video's in Windows 10 alleen met Intel- of Nv...
Ik kan me herinneren dat dit een paar jaar geleden icm een Intel CPU ook zo was dat je het alleen via de Microsoft Edge browser in HDR kon bekijken. Het lag iets genuanceerder zie ik, maar zie hier het artikel: nieuws: Netflix ondersteunt hdr-video's in Windows 10 alleen met Intel- of Nv...
Dat komt omdat Microsoft speciale voorbereidingen deed in Edge om dit mogelijk te maken. Zie ook het begin van het artikel:
Netflix heeft bekendgemaakt dat het hdr gaat ondersteunen in zijn app en in browser Edge op Windows 10.
Van wat ik nu lees over Disney+ is dat zij rekening houden met ondersteuning van HDCP 2.2 via Widevine in de browser om HD content af te spelen. Mogelijk zijn er dus geen beperkingen meer op dit gebied, maar van wat ik van een tijd geleden nog weet kon UHD/4k echt alleen via Edge/de Windows 10 applicatie, in ieder geval voor Netflix.

Op desktops gebruik ik meestal Linux, en voor streaming services gebruik ik Android TV op een Nvidia Shield TV. Af en toe gebruik ik streaming services via de browser in Linux, en dan is het in situaties dat het gemis van UHD niet stoort. Netflix is in de browser te gebruiken in 1080p, ook onder Linux.

Het punt is: er is te weinig vraag naar een Ziggo Go applicatie onder Windows 10, en daarom stopt Ziggo daarmee. De speculatie is waarom die vraag zo laag is. Ja, het werkt via een browser. Dat is echter niet gebruiksvriendelijk op een tablet. Is de implicatie dat Windows 10 niet veel op tablets gebruikt wordt, en dat daardoor de subgroep die Windows 10 op een tablet gebruikt en daarmee TV kijkt via de applicatie echt te klein is?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 oktober 2020 08:21]

Ipad heeft iOS erop en daar blijft een app voor. Verder moet je je afvragen wat een Tablet is. Er zijn genoeg "laptops" waar je het toetsenbord vanaf kan halen of om kan klappen. Is het dan een Tablet? Op een scherm tussen de pakweg 9-13 inch is 1080p ruim voldoende. De bitrate is toch al vrij laag en dat heb ik liever dat dat in een beter 1080p plaatje wordt gestopt dan in een 4K wat totaal overbodig is op die grootte.

[Reactie gewijzigd door winwiz op 16 oktober 2020 10:30]

Windows tablets hebben last van een paar dingen. Het kip of ei verhaal dat veel leveranciers geen app bouwen waardoor mensen voor diverse "slimme" apparatuur toch android of ios nodig hebben, met als gevolg dat deze tablets minder kunnen.

Ten tweede is er nog steeds het oude ecosysteem, dat voor veel apps op de desktop gewoon beter werkt, waardoor de kleine hoeveelheid Windows tablets daar ook niet van mee profiteert.

De meeste mensen gebruiken een Windows tablet meer als kleine laptop (met toetsenbord en muis) dan als tablet.
Dan moet je voor netflix wel naar Edge Browser. In Chrome is de resolutie max 720p geloof ik. Wat dat betreft heeft de app wel degelijk toegevoegde waarde :).
Dan moet je voor netflix wel naar Edge Browser. In Chrome is de resolutie max 720p geloof ik.
Officieel is het 720p, maar het is een kunstmatige beperking. Met de juiste extensie kan je er 1080p van maken. Dit werkt ook in Firefox, overigens.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 oktober 2020 07:47]

Ik vind die windows10 app dan weer gewoon prima en beter werken dan de website. Maar goed.. wie ben ik?
Ik sluit me daar bij aan. Ik maak(te) gebruik van de app wanneer ik F1 had draaien naast wat anders. Ik vind het prettiger dan een website.
Helemaal mee eens inderdaad. Gebruik regelmatig de app op Windows 10, en bevalt prima. Vooral de optie om klein in de hoek van het scherm weer te geven is erg praktisch erin.
--edit--
Ah, dat kan dus ook in de web-versie. Misschien dat het toch nog wel een beetje acceptabel is dan ;)

[Reactie gewijzigd door kroegtijger op 16 oktober 2020 08:36]

En toch is er ook een reden om de Netflix app te gebruiken.
Als ik de films en series in de browser bekijk (Chrome bijvoorbeeld) dan werkt Dolby Digital niet bij mij. En mijn luidspreker systeem springt terug naar Dolby Pro Logic II.
Als ik de Netflix app gebruik dan werkt Dolby Digital wel gewoon. Dan is de geluidskaart exclusief in gebruik door de app. Maar dan kan ik bijvoorbeeld geen youtube filmpje tegelijkertijd afspelen in een browser aangezien youtube dan een melding geeft ivm je geluidskaart die niet aangesproken kan worden.

Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik het graag. (MSI X570 MEG Ace moederbord met Realtek audio, gebruik spdif om te verbinden)
Heb je wel eens geprobeerd bepaalde parameters aan chrome mee te geven?

Bijvoorbeeld deze:
--try-supported-channel-layouts
--force-wave-audio
--disable-audio-output-resampler
zoals hier omschreven: https://support.google.com/chrome/thread/21248703?hl=en

Voor mij is dit ook de reden om de, crappy, windowsapp van netflix te gebruiken.

Microsoft Edge schijnt het wel goed te doen.
Netflix heeft in de app 5.1 geluid en via de browser max stereo.
En alleen Edge browser zorgt voor 4k beeld, de andere browsers komen niet verder dan 720p of 1080p.

Dus Netflix app heeft zeker wel nut
Een app heeft op Windows 10, voor Ziggo Go althans, gewoon geen toegevoegde waarde. Het werkt net zo makkelijk via de browser.
Na ruim een week testen is mijn ervaring dat het via de browser of PWA dus totaal niet zo soepel draait als via de huidige W10 app.
30% load ipv 7% load, fullscreen net niet soepel draaiend zodat het gewoon vervelend is om te kijken.

Voor mij een flinke achteruitgang!
Ik ben voor Netflix ook weer overgestapt naar de website variant, omdat de store app van Netflix geen geluid geeft en de website 'out-of-the-box' het wel gewoon doet. Ik heb liever dat een leverancier één ding goed doet dan 10 dingen half-half. In de het kader van alle keuzes die mensen moeten maken tegenwoordig, misschien ook fijn om er gewoon vanuit te kunnen gaan dat de web app werkt voor iedereen, dan op maat gemaakte apps met hun eigen layout verschillen en code challenges.
Dit heeft toch niks met het ecosysteem te maken? Mensen kijken gewoon weinig tv op hun computer, maar dat lijkt me iets anders dan een slecht ontwikkeld ecosysteem.
En die mogelijkheid valt niet weg: in de browser krijg je dezelfde functionaliteit, dus ik snap het probleem niet zo.
Dit heeft toch niks met het ecosysteem te maken?
Wel met het ecosysteem dat Microsoft van de grond probeert te krijgen, wat Windows 10 op mobiele apparaten (tablets) moet stimuleren.
En die mogelijkheid valt niet weg: in de browser krijg je dezelfde functionaliteit, dus ik snap het probleem niet zo.
Nergens geef ik aan dat de mogelijkheid weg valt. Ik begrijp niet waarom je dit noemt.
ecosysteem geldt natuurlijk voor de 'windows store' niet voor de ziggo-tv-op-pc

en toegegeven ik heb het idee dat nog 'te veel' mensen ouderwets tvkijken omdat ze dat nu eenmaal al decennia zo doen. Dat is jammer want het zorgt ervoor dat nieuwere en modernere manieren van tv-kijken vaak te weinig aandacht en dus rendement opleveren.

ik zou maar wat graag gewoon per zender (of per gekeken minuut) betalen via een ziggo-go dienst, in mijn geval zou dat een enorme besparing moeten opleveren omdat ik op jaarbasis misschien 10 tot 15 uur tv kijk. (of ja, eigenlijk niet want nu is het gewoon niet rendabel een abonnement af te nemen)
Ik wist niet eens dat er een app was voor Windows 10, anders had ik die geïnstalleerd.

Nu heb Ik Google Chrome gebruikt om de ziggo go website als "app" te maken. Dit heb ik bijv. Ook gedaan voor Disney+.
Ontwikkelde WebApp bedient meerdere platforms, een app per platform is een wat forsere investering. Heeft weinig van doen met 'hun ecosysteem'. Verder niet ter-zake doende gereutel over je driverproblemen.
Als die Windows store goed zou werken komen de mensen vanzelf. Maar op de meeste systemen die ik tegen kom werk de Windows store niet, half, heeft problemen met inloggen, verschrikkelijk trage downloads etc.
Heeft niks met de Store of het ecosysteem van Windows 10 te maken. Het is/was gewoon een verschrikkelijk slechte app. Ik was erg blij toen er ooit een app kwam en dat ik als beta tester hem kon gebruiken. Ik was hier best over te spreken (toen was het nog de Horizon app), maar de public versie onder de Ziggo Go naam werkte zo slecht vergeleken met de website en vroege beta versie dat ik de app nooit meer heb kunnen gebruiken. Ziggo heeft of expres de app helemaal laten verpauperen, of ze zijn gewoon enorm incompetent.

Ik denk wel dat mensen op een PC minder vaak een app gebruiken vergeleken met het gebruik op een telefoon of tablet. Maar weet niet of dat nou ligt aan de Store zelf.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer bij de Ziggo Go website is dat ik echt na een dag of twee (weet niet precies hoe lang) steeds moet inloggen. Doet de 'onthoud me' optie dan niks? Erg irritant om telkens in te moeten loggen als je niet zo vaak TV kijkt.

[Reactie gewijzigd door Bose321 op 16 oktober 2020 09:03]

Blijft leuk: kijk dagelijks via Ziggo Go-app en daar verschijnt sinds vandaag een melding, dat ze gaan stoppen en of ik ziggogo.tv wil proberen. En als je dat doet verschijnt op de website de melding:
Installeer Ziggo GO app

We proberen je altijd de best mogelijke ervaring te geven met ons platform. Als onderdeel van deze verbetering willen we graag dat u een nieuwe applicatie installeert om het streamen en bekijken van uw films en programma's nog beter te maken.
Het blijft blijkbaar altijd moeilijk om zulke dingen af te stemmen binnen een bedrijf.
Die had ik van het weekend ook ineens. Denk: lekker handig dit.
Ik kijk altijd via de app, via de website werkt bij mij nl niet in Firefox.
Kijk je op de goede url (https://www.ziggogo.tv/) ? Ik gebruikte tot voorkort ook de app en ben overgegaan naar de site, ook in FireFox, en dat werkt (hier) zonder problemen. Je kan overwegen om "Enhanced tracking protection" eens uit te zetten om te kijken of dit je probleem oplost (die overigens bij mij aanstaat).
Heb het nu een week in gebruik sinds dat het ergens vorige week was aangekondigd.

Ik moet zeggen dat ik er TOTAAL NIET tevreden mee ben. Niet met de Progressive app en niet met de webversie.
Waar de native Ziggo Windows 10 app ongeveer 4% belasting heeft tijdens het afspelen zit de PWA en browser versie op 30%. Switch je naar fullscreen dan loopt het geregeld net niet helemaal synchroon waardoor het gewoon vervelend kijken is of dat het lijkt alsof het allemaal teveel moeite kost om het soepel te laten draaien.

Ik gebruikte al jaren de 'oude' Ziggo win 10 app en die draaide (en draait nog steeds) soepel zonder problemen op mijn systeem (Core i7 860 - 2.8Ghz).
De bitrate lijkt ook minder te zijn, maar misschien komt dat doordat het niet soepel loopt.

Als ik de computer in gebruik heb heb ik de app op 1 scherm fullscreen open en op de andere monitor Office achtige werkzaamheden, dus niets spannends of veeleisends.

Al met al een flinke achteruitgang dus!
Misschien dus melden bij ziggo.... want klagen daarover op tweakers heeft weinig zin, want Ziggo leest dat toch niet.. Maar ik ben met je eens, streaming via browser wil nog wel eens wat extra overhead hebben dan bij een native app..
Haha wat. Vorige week kreeg ik nog een pop-up met: hey wil je niet liever de app gebruiken? Ga naar de windows store.

Op android is de app echt om te huilen trouwens. 1 of ander helder licht heeft er voor gezorgd dat je automatische rotatie niet uit kan zetten. Dus als je je telefoon een keer beweegt wil ie wel verspringen van landscape naar portret. Dat is nog niet het domste, het beeld gaat niet vloeiend over het hapert dan een halve seconde ofzo. Paar maanden geleden was dit nog niet zo.

Oh en sinds kort, zit ik bijvoorbeeld na voetbal de start van de F1 te kijken in de kleedkamer, stopt de stream ineens en zegt de app: ja je streamed met 5 apparaten das maximum dus doe een apparaat uit. Dat is niet waar, niemand heeft mijn accountgegevens, en je krijgt het niet weg. Moet ik naar ziggogo.nl om te kijken.

De kpn itv app is nog slechter trouwens. Vooral qua interface en stabiliteit. Best zielig ofnie van KPN en Ziggo.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 16 oktober 2020 07:30]

Ziggo Go - stopt.... de ironie :+
Zo, nu kunnen ze die resources stoppen in linux en/of een kodi app :Y), geen excuses meer.
Ik gebruik de go app nu enkele jaren op een nuc. In eerste instantie baalde ik ervan dat de support stopt. Nu ben ik over naar de webversie. Deze draai ik vanuit edge, omdat die de beste support op hardware niveau geeft (dat geldt tenminste voor netflix, dus ga ik er maar vanuit dat dat ook geldt voor ziggo).
Dit gaat nu enkele weken zo, en ik merk eigenlijk maar twee verschillen tussen app en web.

1. De app 'vergat' om de paar weken de credentials
2. Web heeft soms wat gedoe met swipe-up/down om te scrollen, je moet dan met de muis de scroll balk bedienen.

[Reactie gewijzigd door sircampalot op 16 oktober 2020 07:59]

En het grappige is dat als je naar de website gaat je de vraag krijgt of je niet de go app wilt installeren voor een betere ervaring..... goed bezig ;)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True