Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Razer brengt Switch-achtige Kishi-gamecontroller naar iPhones voor 110 euro

Razer heeft zijn Kishi-gamecontroller voor smartphones uitgebracht voor iPhones. Voorheen was deze controller alleen beschikbaar voor Android-telefoons. De iPhone-variant wordt aangesloten via een Lightning-connector en kost 110 euro.

De iPhone-variant van de Razer Kishi werkt volgens de fabrikant met alle iPhone 11- en iPhone X-modellen, en alle Plus-varianten van oudere iPhone-series. De apparaten moeten iOS 9 of hoger draaien. De controller is volgens Razer volledig compatibel met Apple Arcade. Verder is de Razer Kishi voor iPhones identiek aan de Android-variant. De controller is nog steeds uitschuifbaar, zodat de smartphone in het midden kan worden bevestigd. Ook de knoppenindeling is hetzelfde.

Razer toonde de Kishi voor Android- en iPhone-smartphones voor het eerst tijdens de CES in januari en in juni kwam het Android-model beschikbaar. De iPhone-variant is vanaf nu beschikbaar via Razer en de Apple Online Store en kost 110 euro. De huidige Razer Kishi voor Android-smartphones kost 90 euro. Vanaf 22 september komt de gamecontroller ook beschikbaar bij 'een aantal' fysieke winkels van Apple.

Razer Kishi voor iPhones
IPhone-modellen die compatibel zijn met de Razer Kishi

iPhone 6 Plus
iPhone 7 Plus
iPhone 8 Plus
iPhone X
iPhone XS

iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter / Videostagiair

16-09-2020 • 09:30

89 Linkedin

Reacties (89)

Wijzig sortering
Helaas is deze vooral populair in combinatie met xCloud :(
Waarom is dat helaas?
Omdat xCloud geweerd is van de App Store.
Omdat xCloud nog niet op iPhones werkt en daar momenteel ook veel gedoe bij is om dat voor elkaar te krijgen.
Uhm.. xCloud werkt dus wel op iPhones, MS was al lang bezig met een testversie die gewoon goed werkte. Er was helemaal geen gedoe om het voor elkaar te krijgen. Het smoesje van Apple waarmee ze oa xCloud blokkeren is omdat zij vinden dat elke game die via de streamingdienst aangeboden wordt door hun beoordeeld moet worden, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, want Netflix is niets anders en daar hoeft toch ook niet elke film/serie beoordeeld te worden door Apple..
Omdat xCloud niet aan Apple’s (waan)idee van totale controle voldoet en dus voorlopig niet volledig op de iPhone beschikbaar zal zijn.
edit:
Waanidee omdat ze de broncode niet hebben en geen inzicht hebben in triggers als tijd of externe feature toggles. Ze kunnen niet vooraf beoordelen hoe een app op een later tijdstip gaat werken, bijvoorbeeld omdat deze nieuwe content download of andere code-paden gaat volgen.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 16 september 2020 17:15]

Hoezo is dat een waanidee? Het is hun ecosysteem, zou houden het bij, zij weren malicious apps uit hun AppStore, zij bekijken elke applicatie die wordt gesubmit grondig door. Dus zij mogen bepalen wat er in- en uitgaat, je weet dit van te voren. Vind dit altijd klinkklare onzin dat gebash op Apple, puur en alleen omdat je je favo spelletje niet kan spelen. Het is heel simpel, wil je dat spelen? Koop je een android of je gaat lekker op je PC gamen.
Omdat er hier veel meer achter zit. Zeker met xCloud wat een streamingservice is van Microsoft en dus geen 'malicious apps' is, zeker omdat er niets naar je iPhone gedownload wordt tijdens het gebruik, behalve een videostream net zoals bij een app als Netflix..
Nee, ze blokkeren het omdat ze zelf bezig zijn met een vergelijkbare service.
Het klopt wat je zegt dat er inderdaad minder malicious apps in de AppStore te vinden zijn als in de Play Store. Toch hoeft het niet te te betekenen dat als er Malicious apps zinn dat je die installeerd. Bij veel van die apps heeft een normaal persoon al door dat het fishy is, zo werkt het precies hetzelfde met websites.

Inderdaad er wordt gebasht op Apple, en vaak onterecht ook. Ze geven klanten de garantie van een goed toestel. MAAR... De laatste tijd zijn ze aan het schommelen. Je merkt dat ze alleen bezig zijn met hoe ze veel geld kunnen binnenharken en niet hoe ze klanten tevreden kunnen houden. Door de vrijheid van gebruikers op diverse manieren te beperken gaat het niet lang duren voordat de emmer bij mensen overloopt.

Dus wil jij een OS waarin er voor jou bepaalt wordt hoe het moet zijn? Of wil jij kiezen hoe je jouw toestel gebruikt?

Mij lijkt de keuze vrij simpel.
Het Apple gebash valt reuze mee. De mensen die je nu Apple ziet bashen zijn niet nieuw. Ze doen het al 10 jaar. Ik kan het weten, ik ben er één van.

Wat pijnlijk duidelijk is geworden is dat het verafgoden van Apple steeds moeilijker en moeilijker wordt. Er komt nog wel wat leuks van Apple hoor. Airpods, en de Touch Bar. Het zijn kleine stapjes, maar best de moeite waard.

Het gezeur op Apple is ook bijna nooit op de Apple producten geweest. Waar mensen steen en been over klagen zijn altijd: de extreem disproportioneel hoge prijs, de onwil om aansluiting te vinden met andere technologien, en hoe het Apple publiek een relatie met Apple heeft dat vergelijkbaar is met hoe republikeinen een relatie hebben met Trump (genaaid worden waar ze bij staan en toch ja en amen zeggen).

Maar ja, misschien kun je het alleen op mijn manier zijn als je Steve Jobs niet als persoonlijke verlosser aanvaard.
Wat heb je tegen de grote Messias Steve Jobs!?

Grapje ;)

Ze komen inderdaad met leuke producten op de markt maar zelfs dat zijn vaak aftreksels van dingen die we al hebben. Waar ze wel goed in zijn is het mainstream maken van producten. Je zag eerst bijna niemand met wireless earbuds lopen terwijl er al goed aanbod was (Bose, Jabra, Samsung). Ik heb het idee dat Apple echt voor mensen is die daadwerkelijk totaal geen verstand van technologie hebben. Ze weten niet wat ze nodig hebben, maar het werkt wel, ongeacht de prijs.

OFFTOPIC: De vergelijking van Trump begrijp ik niet helemaal.. Ja, ze moeten al zijn social media accounts verwijderen. Maar er wordt nooit verteld wat hij allemaal heeft gedaan, alleen de slechte dingen. America is zo verdeeld tussen Republicans en Democrats door a.o. fake news, complot theorieën, etc dat mensen bijna elkaar de hersens inslaan voor hun mening. Voordat je Trump basht, kijk naar wat hij wel gedaan heeft: hier
Echter heeft het daar geen toeter mee te maken. Het probleem dat Apple ziet in xCloud is dat de software extern draait en je alleen een videofeed terug krijgt. Apple wil dat alle software lokaal draait op je iPhone.
[...]


En terecht. Netwerk storing? ff spelletje doen dan? ... ohnee.
In plaats daarvan heb je liever dat Apple voor jou beslist wat jij wilt?
Ja. Daarom betaal ik ze voor dit soort dingen. Specifieke parental controls, leeftijdscategorieën.

Je betaald netflix ook zodat ze jouw suggesties kunnen doen wat je mogelijk wil zien. Vrijwel ieder product bepaalt voor jou wat je wel en niet kunt doen. Hell netflix bepaald zelfs voor je wat je wel en niet kunt zien. YT ook.

Aanbod nederland is kleiner dan VS bijvoorbeeld. Beiden hebben specifieke kinder secties.
Volgens mij snap je het punt wat ik probeer te maken niet.
Misschien moet je er dan even woorden aan geven ;) Ik kan het hier niet zo goed uit afleiden.
Nee, het gaat er om dat apple niks geen geld ziet van alle verschillende spellen die je speelt buiten de appstore om. Apple wil liefst volledige controle op alles wat op hun services draait.
Nee het gaat om controle van de inhoud en parental controls.

Ik ben een beetje klaar met het ongefundeerde gezeik hier van alles en iedereen op Apple zonder dat er ook maar even wordt gekeken naar de achterliggende redenen.

Je kan wel roepen bla bla geld, maar waar haal je dat vandaan? Uiteindelijk draait het allemaal om geld, maar Apple wil dat dus doen door een goedwerkend product niet om zeep te helpen doordat allerlei dingen ineens niet meer te controleren zijn door de klant. De inhoud van Xcloud library is niet te locken met een code. Je moet of de hele applicatie locken of niet. Je kunt dus niet zelf een potje doom eternal gaan zitten doen en ook af en toe je kinderen een “sims” laten spelen zonder dat ze bij spellen kunnen waarvan je als ouders helemaal niet wil dat ze dat kunnen. Dat is de reden waarom Xcloud niet kan.


En dan kun je roepen ja maar netflix en YT beide partijen hebben de mogelijkheid om specifieke Kids secties te hebben waar je als ouder controle hebt. Xcloud heeft dat niet.
En dan kun je roepen ja maar netflix en YT beide partijen hebben de mogelijkheid om specifieke Kids secties te hebben waar je als ouder controle hebt. Xcloud heeft dat niet.
Ik kan die redenatie volgen: dan zou het toevoegen van een Kids-sectie, al dan niet met meer dan 0 games, het probleem oplossen. Ik ben benieuwd of Apple daarin mee gaat.
Zou je zeggen right?

Alleen lijkt het er op dat een dergelijke categorie (game streaming is een heel andere categorie dan Video en audio streaming) helemaal niet in de store kan komen.

zie ook dit artikel: nieuws: Nieuwe App Store-regel biedt kleine opening voor xCloud- en Stadia-ga...
Hoe zit het dan met apps die weinig meer dan een webviewer zijn? Daarvan heeft Apple toch ook 0,0 controle over de inhoud.
Ik vind het leuk dat mensen dat argument geloven want ik houd er van als mensen nog vertrouwen durven te hebben.
Daar is een aantal jaar geleden volgens mij al een keer een artikel over verschenen toen er heel veel van die templating apps verwijderd zijn uit de store. Dat is inderdaad ook niet de bedoeling. Als dev wil je dat denk ik ook helemaal niet aangezien je dan beter een webapp kunt hebben (of zoals tweakers een mobile website). Dat hoef je en niet te betalen voor je dev account, heb je geen review proces en geen gedoe met andere dingen. Men verwacht namelijk wel dat je een minimum functionaliteit bied voor je categorie.
https://developer.apple.c...es/#minimum-functionality

daarnaast is er een losse sectie mbt HTML views
https://developer.apple.c...nes/#third-party-software
zie sectie 4.7:
4.7 HTML5 Games, Bots, etc.
Apps may contain or run code that is not embedded in the binary (e.g. HTML5-based games, bots, etc.), as long as code distribution isn’t the main purpose of the app, the code is not offered in a store or store-like interface, and provided that the software (1) is free or purchased using in-app purchase; (2) only uses capabilities available in a standard WebKit view (e.g. it must open and run natively in Safari without modifications or additional software); your app must use WebKit and JavaScript Core to run third-party software and should not attempt to extend or expose native platform APIs to third-party software; (3) is offered by developers that have joined the Apple Developer Program and signed the Apple Developer Program License Agreement; (4) does not provide access to real money gaming, lotteries, or charitable donations; (5) adheres to the terms of these App Review Guidelines (e.g. does not include objectionable content); and (6) does not offer digital goods or services for sale. Upon request, you must provide an index of software and metadata available in your app. It must include Apple Developer Program Team IDs for the providers of the software along with a URL which App Review can use to confirm that the software complies with the requirements above.
Wat een onzin zeg...

Ok dus vanaf nu wil ik dat Netflix ook alle films lokaal opslaat.
Netwerk storing? ff filmpje kijken?... ohnee.

Zoals we accepteren dat netflix een streamingdienst is, is xcloud dat ook.
Je hoeft het niet te nemen, er zijn ook lokale alternatieven.
Ach de helft van die mobiele spelletjes werken toch al niet als je geen internet verbinding hebt ook al staat het meeste lokaal opgeslagen.
Jawel hoor. Je kunt bepaalde dingen soms niet doen. Extra hartjes in ruil voor 30 seconden reclame bijvoorbeeld.
En hoe is het gelukt. Ze zijn volledig uit de app store. Ze zijn 60% van hun klanten kwijt. Ze hebben de code moedwillig verborgen voor Apple tijdens het review proces. Apple treedt daar begrijpelijk hard tegenop.
En hoe is het gelukt. Ze zijn volledig uit de app store.
Maar dat is het precies: ze zijn achteraf uit de App Store geknikkerd omdat Apple het niet op tijd door had. Als Apple het van te voren had opgemerkt dan hadden ze de update alleen maar geweigerd. Wat Apple dwars zit is niet dat Fortnite zich niet aan de voorwaarden hield maar dat hun zogenaamde reviewproces een wassen neus is gebleken.

Als jij door de politie van de weg wordt gehaald omdat de uitlaat van je auto over de weg sleept, terwijl je de dag ervoor nog door de APK bent gekomen, dan ga je toch ook niet zeggen dat de APK goed werkt?

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 16 september 2020 22:03]

Hoe kun je een feature toggle van tevoren doorhebben dan???
Hoe kun je een feature toggle van tevoren doorhebben dan???
Nu komt je tot de kern van de zaak: tenzij je de source code etc. beschikbaar hebt kan dat niet. Daarom is het idee van Apple dat ze controle hebben over wat er in de App Store verschijnt een waanidee.
Nu weigeren ze bijvoorbeeld xCloud omdat ze zogenaamd geen controle hebben over de inhoud, maar die controle hebben ze nooit gehad.
edit:
Om de discussie voor te zijn: ze hebben geen controle over wat er in de App Store verschijnt maar ze hebben alle middelen en recht om achteraf te handhaven. op een dag zullen ze dat inzien en kunnen zie cloud gamingdiensten gewoon toelaten zolang ze de middelen hebben achteraf games te verwijderen en misschien nieuwe games pas na overleg toe te laten. Dat alles gebaseerd op wederzijds vertrouwen en niet op het wantrouwen waar het huidige reviewproces op gebaseerd lijkt te zijn.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 16 september 2020 14:03]

Omdat xCloud geen onderdeel is van Apple en haar App Store
Nee. Dat heeft er dan weer niks mee te maken. Heeft te maken met het ontbreken van xcloud op iOS vanwege Apple zijn limitaties / tegenwerkende houding.

[Reactie gewijzigd door lagonas op 16 september 2020 10:00]

In principe kan het gewoon, alleen de manier waarop apple het toelaat is niet gebruiksvriendelijk en mede daarom wil microsoft er nog niet aan beginnen.

Apple wil namelijk dat elke game in xcloud als aparte app gedownload moet worden.
Wat natuurlijk gek is, iedere serie en film van Netflix behoeft geen aparte app. Je streamt beeld, that's all.
Als we het tot in het extreme doortrekken zou de iPhone dus alle CGI in een film zelf moeten renderen. Maar dat is absurd natuurlijk. Net zo absurd als dat Apple verwacht dat je een grafisch veeleisende PC game op een iPhone kan draaien.
Ik snap Apple wel, niet dat ik het goedkeur. Als xCLoud op iOS beschikbaar is, wie wil er dan nog Apple Arcade? Apple Arcade heeft alleen matige spelletjes of uitgeklede AAA-spellen welke op xCloud de volledige versie bevatten zoals je die ook van consoles kent.
Ik denk dat de twee diensten verschillende doelgroepen bedienen. Apple Arcade zijn vlotte spelletjes voor even tussendoor. Microsoft Xcloud biedt spellen aan die doorgaans meer tijd in beslag nemen. Volgensmij is dit eerder Apple die haar rug recht probeert te houden, om een open deur (precedent) voor andere partijen te voorkomen.
Lijkt mij zelf ook wel fijn met Steam Link
Op Android wel ja, maar de doelgroep ligt bij de Apple versie ergens anders en misschien gaat het dus toch aanslaan.
De controller is volgens Razer volledig compatibel met Apple Arcade
Dit is vooral populair met populaire games zoals als Fortnite, PUBG, etc. Iets als xCloud is nog verre van populair te noemen. Op Android was er zeker ook veel interesse vanuit emulatie fans. Op iOS is dat wat lastiger, maar zeker ook te doen.

Persoonlijk vind ik het een veel groter issue dat je een BT koptelefoon moet gebruiken met de Kishi. Ben ook erg benieuwd wat de reviews er over te melden hebben (bv. ETA PRIME).
Ja, werkt dat met alle Apple games? Ik heb met controllers voor iOS eerder de ervaring dat het voor een paar spelletjes werkt... en de rest niet. VR ervaringen zijn om te janken...
Verbruikt zo'n Razer controller significant meer batterij van je smartphone dan zonder?
Valt volgens mij valt het wel mee. Hij doet ook niet echt veel behalve input lezen. Geen rumble, geen onnodige leds etc.
Ik mis mijn iPhone SE 2nd generation in het lijstje. Draait met de A13 soc prima games, maar het formaat is te klein voor een gamecontroller?

Aanvulling:
Alsof enkel grote smartphones mogen meedoen met een spelletje...

[Reactie gewijzigd door Vliegenier04 op 16 september 2020 10:06]

Ik wil deze heel graag kopen voor bij een Pixel 4a straks, maar ik vind het aan de Pixel 4a juist fijn dat hij stereo-speakers heeft. Ik zit echt te wachten op iemand die voor me kan testen of dit ding de linkerspeaker (bovenin) dus niet bedekt en onbruikbaar maakt, want dat zou ik wel jammer vinden. :)
110 euro voor een controller? Come on.....the premium controllers van consoles á 70 euro vind ik al duur.

Kun je dat geld niet beter spenderen aan een Apple TV en een tweede hands ps4 controller oid? Ok voor onderweg is dat geen oplossing......maar poeh...110 euro 8)7 Wellicht word ik te oud en ben ik te zuinig ;-)
Controller goed en wel maar zijn er ook die analoge triggers hebben zodat je een beetje deftig kan racen?
waarom is deze nu 20 euro duurder dan de android versie ?

het is toch exact het zelfde ding alleen dan andere interface.
Vraag en aanbod. Ervaring leert dat mensen die meer geld uitgeven aan een telefoon, ook meer geld uitgeven aan de apps en accessoires die daarbij horen.

Tijdens de opkomst van de hele indie-game markt zag je dit ook vrij helder. Games kwamen eerst uit, voor 5-10 euro, op beide platformen, maar al snel ontdekte ontwikkelaars dat ze op Android niet verkochten. Uiteindelijk zijn veel producten daarom niet op Android uit gekomen, of zijn ze later van reclames en dergelijke voorzien.

https://www.statista.com/...nsumer-spend-by-platform/

Zelfde zie je ook op de Mac of op de Switch. Het gros van alle programma's en games in diens winkels is betaald, omdat het publiek meer bereid is om te betalen.
waarom is deze nu 20 euro duurder dan de android versie ?

het is toch exact het zelfde ding alleen dan andere interface.
Wel, 1 van de redenen kan zijn dat als je je apparaat volgens het officiele MFI (Made for iPhone..) programma van Apple gecertificeerd wil hebben, jij je als fabrikant ook aan allerlei regels wat betreft rechten voor werknemers en gevolgen voor het milieu moet houden. Dat kan je product duurder maken maar als het belangrijk is volledige toegang te houden tot alle details en protocollen van de connector is het wel zo verstandig om je niet door Apple uit het programma te laten zetten...
Moeten iOS 9 of hoger draaien. Dus dan vallen de mensen die hun 6 plus niet van 8 naar 9 hebben geupdate buiten de boot. :P
nou, alle drie die personen zouden dit ding waarschijnlijk toch niet gekocht hebben.
IOS 9? Vandaag komt IOS 14 uit. Dus als je nu nog op 8 zit loop je sowieso hopeloos achter :)
Volgens mij was hij het <sarcasme> tagje vergeten :P
Tja daarom draai ik ook nog Windows XP omdat mijn Intel Core 2 Duo op W7 sloom aanvoelt.

iOS 12 geeft trouwens een snelheids upgrade tov iOS 11.
Jammer dat Fortnite nu niet meer beschikbaar is, anders zou dit echt een toevoeging zijn op de gameplay.
Ja fortnite ga je minder video's over zien :P

Bizar prijsverschil wel even. Gewoon de licentiekost voor die lightning port.
Weet je wel ineens waarom Apple het wat vertikt om naar usb c te gaan op hun telefoons.
Ik twijfel er zeer aan of Apple niet overstapt op USB-C vanwege het geld dat ze krijgen door licenties, zoals jij claimt....Kijk maar eens naar de iPads die gisteren aangekondigd zijn, die hebben 'gewoon' USB-C.

[Reactie gewijzigd door Tomino op 16 september 2020 09:57]

De ipad air wel, de normale ipad blijft op lightning. En er worden veel en veel meer iphones verkocht dan ipads. Mijn voorspelling is dat usb-c nooit naar iphones zal komen. Nog een aantal jaar lightning, en dan portless.
ze hebben meer accessoires voor de iPhone dan voor de iPad.
Verder is het nu op de iPad mogelijk om met externe opslag te werken. Wat onmogelijk wordt anders.

Verder snap ik niet waarom mijn commentaar off topic was. Laatst dat ik keek was dit een commentaar die over het artikel gaat.
Uuhm. Op de website van Razer hebben ze exact dezelfde prijs? Verder zijn er genoeg gelicenseerde hardware voor Apple producten die onder de 20/30 euro kosten, dus dat valt wel mee.

[Reactie gewijzigd door lagonas op 16 september 2020 09:59]

Volgens geruchten hebben iPhones vanaf 2023 2021 mogelijk helemaal geen laadkabeltje meer en gaat alles draadloos ;-) Dan wordt het speelveld wellicht wat gelijker en voordeliger voor de consument :) https://bit.ly/32x6mOO

[Reactie gewijzigd door tricky_il op 16 september 2020 09:59]

Uhm die kabel wordt niet alleen voor power gebruikt? Hoe moet je nu met je pc/laptop verbinden? Via Bluetooth/Wifi/XG? Het is een tijdje geleden dat ik een iPhone had, dus gaat alles nu via de cloud? Wat als je data van je pc naar je telefoon wilt overzetten of andersom? Dat gaat dan wel lang(er) duren als je veel data overzet.

Zolang de doelgroep blij is heb ik geen recht om te spreken. Ik ben in ieder geval geen doelgroep meer.

[Reactie gewijzigd door Simyager op 16 september 2020 10:40]

Mja ik had begrepen dat ze van alle poortjes af willen idd (werd geloof ik gisteren in de Keynote benoemd).

De meeste mensen die ik ken gebruiken de functionaliteit die via iCloud/Bluetooth (denk ik, but correct me if I'm wrong) verloopt om hun nieuwe iPhone in te richten, zoals hier wordt beschreven: https://support.apple.com/en-us/HT210216. Ik denk dan ook dan ook dat de meeste Apple gebruikers het draadje niet eens zullen missen :)

Had zelf stiekem gehoopt dat ze lightning zouden vervangen met USB-C, maar wellicht dat dat alsnog gebeurd :)
Ik doe de backups van mijn iphone/ipad al jaren over wifi. Geen gedoe meer met dat kabeltje…
Liever niet, ik gebruik mijn telefoon in bed vaak met een kabel eraan. Als alles draadloos is kan ik mijn toestel niet gebruiken tijdens het opladen.
Ze leveren geen lader meer mee, dat betekend niet dat je niet meer met draad kunt laden!
Uit het artikel:
De doorgaans goed ingelichte analist Ming-Chi Kuo verwacht dat Apple zijn meest high-end iPhone in 2021 zonder Lightning-poort levert
;)

[Reactie gewijzigd door tricky_il op 16 september 2020 13:29]

Nee dus ws USB-C...
Nope, helemaal geen poortjes meer. Werd al eerder gemeld (https://bit.ly/3c9e1WF) en ook genoemd in de keynote van afgelopen dinsdag.

[Reactie gewijzigd door tricky_il op 17 september 2020 11:06]

Tja, dat is wel een radicale verandering. Hopelijk komen ze dan wel snel met 25-35 of 45 wireless laden want met 10 of 15mA is het voor mij nog te traag. Voor andere functies dan laden gebruik ik de poort niet. Ze moeten dan wel een goed alternatief ontwikkelen voor het restoren van iPhones en iPads met storingen.
Ik geloof er niks van, hoe wil je dan je telefoon gebruiken tijdens het opladen? Ik wil in bed liggen en mijn telefoon die eigenlijk leeg is alsnog kunnen gebruiken? Dit zou alleen handig zijn als je elektriciteit door de lucht kan vervoeren.

Of bestanden overzetten van je iPhone naar bijvoorbeeld je PC? Via de cloud?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True