Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: alleen OnePlus 8 Pro heeft 120Hz-scherm

Alleen de OnePlus 8 Pro zou een 120Hz-scherm krijgen, terwijl de Chinese fabrikant het bij de OnePlus 8 zou houden bij een 90Hz-scherm. De huidige OnePlus 7T, 7T Pro en 7 Pro hebben ook een scherm met een verversingssnelheid van 90Hz.

Volgens de informatie van Ishan Agarwal, die vaker juiste informatie over onaangekondigde smartphones heeft gepubliceerd, krijgt de Pro-variant ook als enige draadloos laden. De telefoon zou draadloos kunnen opladen met 30W en omgekeerd draadloos laden ondersteunen met 3W. De functie om draadloos te laden ligt voor de hand, omdat OnePlus zich onlangs aansloot bij het samenwerkingsverband van bedrijven voor draadloos laden. Daarnaast zou de Pro-variant als eerste OnePlus-telefoon een ip-rating krijgen voor water- en stofbestendigheid. Het zou gaan om een ip68-certificering.

Agarwal meldt schermdiagonalen van 6,78" en 6,55" voor beide telefoons. Daarmee lijkt het erop dat de telefoons geen bredere schermen krijgen dan hun voorgangers. De 7T Pro heeft een 6,67"-scherm van 19,5:9. Een 20:9-scherm met dezelfde breedte zou uitkomen op 6,78" bij een resolutie van 3200x1440 pixels. De 7T heeft een 20:9-scherm van 6,55".

OnePlus brengt elk voorjaar minstens één nieuw model uit. Vorig jaar kwam het met twee telefoons, de OnePlus 7 en 7 Pro. Dit jaar lijken er drie aan te komen, omdat er ook een Lite-variant zou verschijnen.

Specs volgens Agarwal OnePlus 8 Pro OnePlus 8
Scherm 6,78", 120Hz
Vermoedelijk 3200x1440px, 15,7x7,1cm, 111cm², 20:9
6,55", 90Hz
Vermoedelijk 2400x1080px, 15,2x6,8cm, 104cm², 20:9
Processor Qualcomm Snapdragon 865 Qualcomm Snapdragon 865
Geheugen 8GB of 12GB lpddr5 8GB of 12GB lpddr4x
Opslag 128GB of 256GB ufs 3.0 128GB of 256GB ufs 3.0
Camera's Achterkant: 48MP + 48MP + 8MP + 5MP
Voorkant: 16MP
Achterkant: 48MP + 16MP + 2MP
Voorkant: 16MP
Accu en laden 4510mAh, 30W bedraad laden, 30W draadloos laden,
3W omgekeerd draadloos laden
4300mAh, 30W bedraad laden, geen draadloos laden

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

25-03-2020 • 21:20

67 Linkedin

Submitter: AnonymousWP

Reacties (67)

Wijzig sortering
OnePlus zit net als Huawei steeds dichter tegen de grootmachten Samsung en Apple e.d. aan te pushen als het gaat om specs. Het lijkt me dan ook niet meer dan realistisch als we ook dat soort prijzen voor de telefoons kunnen verwachten.... helaas....
Ja als het gaat om specs.

Als het gaat om camera lopen ze hopeloos achter. Mijn Pixel 2 XL veegt op cameragebied de vloer aan met de OnePlus 7.... en dat is een beetje vreemd vind ik.
Nu heeft toevallig de OP7 een vrij belabberde camera. De camera van m'n OP6 is zelfs beter.
Daar tegenover was de Pixel 2XL bij release (ik hou even de Tweakers review aan) 939,- euro en werd deze specifiek geroemd om z'n camera. De OP7 was bij release 559,-.

Je neemt op die manier een wel heel vrij gekozen vergelijking om OnePlus te beoordelen.

Uiteraard kan de camera in de OP-telefoons beter, maar qua snelheid zitten ze altijd heel dichtbij high-end telefoons die duurder zijn en het scherm en de batterij-duur is ook dik in orde. Je kan niet alles hebben.

[Reactie gewijzigd door Tuktop op 26 maart 2020 01:22]

Of je installeert gewoon de Google Camera port and you're ready to go. Alhoewel, je moet rooted zijn om de tweede (en derde bij 7 Pro) te kunnen gebruiken.

Voor de duidelijkheid:

Ik ontken het ook niet. Ik ben het helemaal met je eens. Al jaren wordt er geklaagd over oil painting effect en het is nog steeds niet 100% opgelost. Ik geef enkel een alternatief.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 25 maart 2020 21:36]

neemt toch nog steeds niet weg dat OnePlus' camera's zuigen? De laatste keer dat de camera's nog een beetje degelijk waren was met de OP3. Met de OP5 werden ze naarmate de software updates vorderde steeds slechter. Rooten en apps installeren is symptoombestrijden
Het gebeurt wel vaker dat fabrikanten een product bewust verouderen, maar van OnePlus had ik dat nog nooit gehoord. Heb je een bron voor deze bewering of baseer je het ergens anders op?
Ik baseer het op persoonlijke ervaringen met beide telefoons, maar voor jou heb je hier een aantal bronnen
Ik heb een OP5. De foto's die ik ermee heb gemaakt zijn fantastisch (dat baseer ik ook op de opmerkingen van anderen). In het bijzonder ben ik blij met de low-light foto's.
Toevallig vroeg ik me afgelopen week af of de camera na ruim 2 jaar misschien slechter zou zijn geworden en ik heb daarom wat testfoto's gemaakt onder verschillende omstandigheden om te zien of het merkbaar slechter was. Ik had niet de indruk dat dat zo was. Een prachtige foto van de sterrenhemel van twee dagen geleden was voor mij het sluitstuk. Super scherp met sterren die veel mensen met het blote oog niet eens kunnen zien.
Ik heb al die tijd de laatste updates geïnstalleerd. Het enige moment dat ik last had van een update wat een tijd geleden toen Whatsapp de batterij leeg trok.
Mijn mening is ook maar subjectief, en ik ben misschien met weinig tevreden, maar ik hoop dat mijn volgende telefoon minstens deze kwaliteit foto's maakt.
Ik heb de oneplus 7 pro gekocht, maakt prachtige foto's, niks mis Mee...
"Ik heb de oneplus 7 pro gekocht, maakt prachtige foto's, niks mis Mee... "

Ik ervaar hetzelfde

[Reactie gewijzigd door Mouze88 op 26 maart 2020 08:17]

Vraag me toch af hoe dat kan. Ben het met je eens OnePlus maakt mindere foto's dan concurrenten (heb zelf een Oneplus 2 en 5T) terwijl ze wel dezelfde Sony sensor gebruiken dan andere toestellen die veel beter zijn. Is het puur software? Of is het hoe sensor gebruikt wordt?
Gaat om post processing. Gaat dus inderdaad puur om hoe software gebruikt wordt in combinatie met de software (OnePlus Camera). Op basis van testdata moet de software kunnen weten welke afstelling het beste werkt met omstandigheid X en Y. Plus het feit dat er hele technieken zitten over hoe foto's verwerkt worden, met welke kwaliteit etc. Post processing is dus het proces van hoe de foto er - na het schieten - uit komt te zien.
Zuigen vind ik wel erg overdreven. Ja het kan beter, maar het is ook weer niet alsof je op een miniatuur echt de verschillen kunt zien (en nadelig, niet alleen dat het wat anders eruit ziet).
Zuigen? Heb je al sommige foto's bekeken? Misschien moet je nog eens opzoeken wat de betekenis van zuigen betekend. De telefoon trekt prachtige foto's...
Zijn ze slechter dan een Pixel, ja dat wel, zijn het slechte fotos? Absoluut niet, hou het beetje correct vooraleer je een hele brand gaat afschrijven.
Ik ontken het ook niet hè? Ik ben het helemaal met je eens. Al jaren wordt er geklaagd over oil painting effect en het is nog steeds niet 100% opgelost. Ik geef enkel een alternatief.
ik zal wel niet zo veeleisend zijn, maar foto's gemaakt met de OnePlus6 kunnen toch echt prachtig zijn

Er zullen vast beteren zijn maar zuigen is imo echt zwaar overdreven
Ik heb de OP3 en ik kan je vertellen dat de camera daarin ook volkomen knudde is. Alleen foto's bij daglicht lukken en dan eigenlijk alleen wanneer er niet al te heftig bewegende objecten in de buurt zijn. Ik wist dat destijds wel maar nu ik veel meer foto's maak met de telefoon en digitale camera meestal in de la blijft begint dat toch een storende factor te worden en een mogelijk reden voor vervanging. Ik ben erg tevreden over het toestel en zou zo weer een One+ overwegen maar dan moet de camera wel een beetje fatsoenlijk werken.
Ik heb de Google Camera port, en hoewel het inderdaad significant beter is dan de standaard camera app, is het nog steeds gewoon bagger kwaliteit. Mijn vriendin heeft een S10 en die foto's zijn echt 100 keer beter.
Dat lijkt me zeer sterk. Heb je de Google port wel goed ingesteld?
Begrijp me niet verkeerd maar... is het niet juist zo dat de grootmachten, zoals Samsung en Apple, tegen OnePlus aan het pushen zijn? Ik ben geen expert in dat gebied maar als ik het een beetje goed gevolgd heb omtrent smartphones dan loopt OnePlus al jaren voor met de specs (camera niet meegeteld).

Het mocht tijd worden dat Samsung en Apple eens gebruik maken van hoge specs voor de prijs die ze vragen.
Idd, het eerste toestel met 90 hz scherm ( op een paar gaking phones), eerste toestel met sd 855s, popup selfie camera zodat je geen notch hebt...
Dat was al vanaf dag 1 hun doelstelling

Vandaar dat ze de eerste OnePlus met verlies verkochten.
Zeker waar, alleen is de route die ze hebben genomen om daar te komen minder glansrijk helaas. Veelal loze beloften om de trouwe userbase te pleasen hebben helaas averechts gewerkt voor velen.
Mee eens als je stelt dat Huawei steeds dichter tegen de grootmachten aan zit te pushen wat betreft marktaandeel. Wat betreft specificaties is Huawei allang een van de meesters. Xiaomi heeft ook een aardige slag gemaakt en OnePlus maakt handig gebruik van wat hun moederbedrijf levert.

Als je alleen naar specs kijkt zit er tegenwoordig niet veel verschil meer tussen de merken. Je kan beter kijken naar batterijduur in de praktijk, hoe goed de software achter de camera's is, hoe vaak ze software updates leveren, etc.

Wat betreft batterijduur en prestaties van de camera's behoort Huawei bijvoorbeeld tot de top, OnePlus echt niet, maar wat betreft updates doen ze het wel beter is mijn ervaring.
Steeds dichter? Ze zijn allang op niveau en op veel gebieden er over heen
OnePlus is geen liefdadigheidsinstelling. Als het ze lukt om duurdere toestellen met meer marge te verkopen zullen ze dat natuurlijk doen. Daarvoor begin je een onderneming.
Ik ben om eerlijk te zijn best teleurgesteld. Ik had zo gehoopt op minimaal 50W fast charging nu komen ze met 30W op de proppen. Niet echt flagship waardig als je het mijn vraagt, want de vermoedelijke prijs zal vast wel flagship waardig zijn.
Ik zelf geef niets om 120HZ, goede camera's of 12gb werkgeheugen. Ik zit hele dagen met dat ding in de handen en wil hem niet om het kwartier aan de lader moeten hangen. En als het wel moet dan graag met een kwartier diekwart vol ofzo.

Het enige wat me nu nog kan overhalen is Oxygen VS wat de concurrenten bieden...
Mee eens, behalve dat ikzelf 120Hz wel fijn zou vinden. 90Hz merk ik al tegenover 60 en zou eerlijk gezegd niet meer terug willen. Ik had ook gehoopt en gedacht dat ze met minimaal 50 of zelfs 65 zouden komen (Realme en OPPO hebben dat al wel, en OnePlus' Warp Charge is ook afgeleid van de techniek van OPPO, want zusterbedrijf). Qua primaire camera had ik ook wel gehoopt op 64 of 108 megapixel in plaats van 48. Ze gebruiken allemaal pixel binning, dus onder de streep in theorie zouden de eerste twee genoemde beter moeten presteren (en blijkt ook uit reviews).
Ja in mijn geval gebruik ik nu een Samsung S9+ die voor zover ik weet 60HZ heeft, oftewel ik weet niet beter en vind dit prima. 120Hz op een 6.78" scherm vreet batterij, dan houdt die 4500mAh echt niet over. Dat icm met het tegenvallende fast chargen doet mij serieus neigen naar een OPPO find x2. Die heeft namelijk wel die fast charge van 65W.

Misschien is de nieuwe Xiaomi 10 het wachten waard? Nog niet in verdiept tbh.

Hoe dan ook, blijft alleen het Oxygen OS over waar iedereen laaiend enthousiast over is... Ik heb geen ervaring buiten Samsung om, weet iemand hoe die van de OPPO is en/of die van OP echt zo geweldig is?
Ikzelf vind OxygenOS het fijnst. Bijna geen bloatware, snel, handige functies. Alleen sluipen er af en toe bugs in, maar ze hebben ook nog Open Bėta's en zelfs Closed Bėta's.
Okay bedankt voor de uitleg. Dat kale Android is hetgeen wat me zo aantrekt en is de reden dat ik af wil van Samsung. Ben al die crap apps van Samsung waar je niet om vraagt maar die je niet kan weigeren zo zat namelijk.
Ik las al dat je daar bij OP nagenoeg geen last van hebt, net als bij Google en Nokia.
Enig idee hoe dat bij OPPO zit?

Ik wacht voor nu even wat verdere info af, met wat geluk klopt die 30W niet 😉
Je haalt nu twee dingen door elkaar by the way: OPPO is niet OnePlus/OP. OnePlus is een zusterbedrijf van OPPO. Daarom werken laders van OPPO ook bij die van OnePlus en vice-versa.

OnePlus heeft inderdaad geen bloatware. Of naja, bijna geen bloatware. (Helaas) word Netflix meegeleverd, maar die kan je uitschakelen. Echter vind ik dat RAM management bij OxygenOS wat meh is, maar daar schijnt op de korte termijn verandering in te komen.
Nee, ik haal het niet door elkaar OPPO en OP zijn 2 verschillende merken, vandaar ook mijn vraag, die Find x2 is namelijk een interessant alternatief 😉

Bloatware vrij, prettig lijkt me dat idd.
OP7(pro) heeft naast 90hz scherm ook snellere geheugen en geoptimaliseerde OS. Hierdoor voelt de telefoon heel snel/vloeiend aan. Ik dacht ook niet dat ik verschil zou merken, tot ik de telefoon in handen had (van een Nexus 6P dat niet de minste specs had/heeft naar OP7pro). Je merkt het ENORM. De telefoon voelt gewoon super vloeiend aan, iets wat ik totaal niet had verwacht. De scherm is ook prachtig (edge), bij Netflix previews laat hij de previews in verticale videos zijn. Gezien de telefoon geen notch heeft, zie je het volledige (bijna randloze) scherm. Was na een lange tijd dat ik zo onder de indruk was van een telefoon.

Opladen gaat erg snel btw met 'warp charge' (geloof 30w). Binnen 20 minuten heb ik 40% erbij en dat is voor mij voldoende. Ik laad mijn telefoon op als ik wakker word, ga douchen en klaar maken, en dat is in meeste dagen voldoende. In enkele gevallen, als ik veel videos kijk, laad ik het in de avond weer even op. Wat zijn 20 minuten? Dat is uitkleden, douchen, aankleden en wellicht een glas water drinken erbij.
Ja die 7 pro heeft goede specs!
Maar ik vraag me dan af waarom er zo weinig wezenlijk verschil is tussen de 7 en 8 alle concurrenten maken grote stappen OP gebaseerd op deze eerste leaks niet naar mijn mening.
Kijk het kan maar zo zijn dat het bij de definitieve specs 50W fast charge is en dan is alles goed, maar voor nu is het 't net niet voor me.
Ik zit praktisch ieder moment van de dag met de telefoon in de handen, gebruik 'm voor alles, dus ik ben echt gebaat bij een grote batterij en fast charge die ook echt fast is. 30W had de Huawei mate 20 ook in 2018.

Persoonlijk maakt me 90 of 120hz niets uit ik heb nu 60hz op mijn Samsung s9 + en 6gb werkgeheugen dat is wat ik gewend ben en prima vind, dus 90 is al mooi zat en 8gb werkgeheugen is ook prima.

Het enige wat me nu nog overtuigen kan zijn de prijs, oxygen os en de definitieve fast charge specs van minimaal 50W.

Ik snap je enthousiasme maar ik stel andere eisen 😉
Overigens worden de toestellen met een 5G modem geleverd, dus: 865 + 5G modem. Hier staan alle geruchten nog een keer op een rijtje: [OnePlus 8-serie] Geruchten & Speculaties

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 25 maart 2020 21:27]

Waarom link je een geruchtenforum na een (aannemelijk) feitelijke statement? Is een beetje dubbel of niet :p
De telefoon is nog niet aangekondigd, dus een feiten topic zou leeg zijn ...
Omdat zelfs Ishan niet 100% accuraat kan zijn en hij ook "maar" een leaker is. Hij heeft wel informatie vanuit OnePlus die hij krijgt, maar het topic was toendertijd gemaakt waar je kan praten over geruchten etc.
Gelukkig heeft het budget merk van bbk ook een nieuwe telefoon. https://www.realme.com/eu/realme-x50-pro
Dit merk kende ik nog niet.
geweldig merk,de Realme X is mijn eerste toestel van ze, mijn beste telefoon ooit, en dat voor 150 euro.
Sinds wanneer is 1100 een budget merk?
Als Apple een iPhone zou uitbrengen van 600 Euro, is het dan plots geen high-end merk meer?
Jemig, heb net alle specs bekeken en dat ziet er haast te mooi uit om waar te zijn...
Hoe zit het met hun update beleid? Iemand ervaring mee?

Edit: alle specs op hun site zien er aanzienlijk beter uit dan de specs op Tweakers. Nog niet slecht trouwens, afhankelijk van de prijs.

[Reactie gewijzigd door SCHWEPPES op 26 maart 2020 01:13]

Ik ben enorm benieuwd. Wordt toch rond 15 April aangekondigd? of zit ik nog een paar maandjes te vroeg
Volgens de laatste geruchten wel. In de vorm van een online event.
6.8 inch al, volgend jaar 8 inch?
Mijn Realme X met 6.5 inch en bijna geen bezels past nog maar net in de broekzak.
Hmm vindt het een beetje tegenvallen, Enige wat het nu nog voor mij overeind houd is oxygenOS voor de rest vindt ik het maar een beetje slap. Wellicht is de Mi10(pro) een beter alternatief.
Ik heb nu een Oneplus 3 waar ik wel steeds meer begin te twijfelen om deze te gaan vervangen voor een nieuwer model. Echter, de 5.5" vind ik wel aan de grote kant. Ik kan hem nog net bedienen met 1 hand, maar het houdt niet over. Tegenwoordig zijn de meeste telefoons bijna allemaal minstens 6" en heb nog geen goed model gevonden van rond de 5 tot 5.5". De 8 pro gaat zelfs richting de 7", ik vraag me echt af of ik daar wel mee overweg kan. Dan heb je een mooi groot scherm, maar moet je echt altijd rechtop zitten en met 2 handen vasthouden volgens mij? Iemand daar ervaringen mee?
Naast dat de camera's van OnePlus al jarenlang onderdoen voor de concurrentie, is OnePlus zowat de enige speler die geen AOD functionaliteit biedt. Ik vrees echter dat met de komst van de 8-serie in beide zaken geen verandering komt.
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn OP5, maar ik denk dat dit hem alsnog niet gaat worden. Misschien de 8T (pro) dan maar?


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True