Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Square Enix toont vernieuwde openingsscène van Final Fantasy VII-remake

Ontwikkelaar Square Enix heeft een trailer van de aankomende Final Fantasy VII-remake uitgebracht. De trailer toont een geheel vernieuwde openingsscène van de originele game, compleet met symfonische muziek, verbeterde graphics en moderne animaties.

De trailer, die ruim vijf minuten duurt, begint met een uitgebreide blik op Midgar, de metropool waar het begin van de game zich afspeelt, en zijn inwoners. De trailer toont ook een deel van het verlaten landschap rondom de grauwe stad. Het tweede deel van de trailer is een vernieuwde versie van de originele openingsscène uit 1997, met daarin onder andere bloemenmeisje Aerith en de Avalanche-crew, bestaande uit onder andere Cloud, Barret, en Tifa. Het geheel is daarnaast voorzien van nieuwe, symfonische muziek.

De Final Fantasy VII-remake zou aanvankelijk op 3 maart 2020 uitkomen, maar de game werd in januari uitgesteld. De ontwikkelaar deed dit naar eigen zeggen om ervoor te zorgen dat 'het spel overeenkomt met hun visie en dat het de kwaliteit krijgt die de fans volgens hem verdienen'. Het spel wordt opgesplitst in meerdere delen, waarvan de eerste nu op 10 april uitkomt. De game komt een jaar na release ook uit voor de pc.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

14-02-2020 • 18:27

72 Linkedin

Submitter: ye-roon

Reacties (72)

Wijzig sortering
Vergelijk 'm nu met het origineel.
https://www.youtube.com/watch?v=MFX594xk4A4

[Reactie gewijzigd door Major Oof op 15 februari 2020 04:24]

Dit is geen introductiefilmpje of trailer oid. Dit is de start van het spel. Je begint te spelen zodra je van de trein af springt. Waarom zou je in de eerste 5 minuten van het spel al meteen een samenvatting moeten hebben van waar het spel over gaat?
De eerste 3:50 is er voor een nieuweling geheel geen idee wat er aan de hand is
Ik zie al de nodige reacties maar ik wil toch ook effe een duit in het zakje doen :D Je maakt een probleem om niks want zo begint de originele game ook (vanaf 1:50). De eerste 1:50 minuut is gewoon een extra sfeermakertje wat Square heeft toegevoegd, en je mist precies niets. Ik zelf herkende alleen de glijbaan, da's een locatie uit de game. Een fan weet dat meteen, de nieuweling pas als ie daar aankomt in de game. Boeit dat? Nee. Nothing of value was lost, move along.

Uiteindelijk zie je dus de rebellengroep Avalanche van de trein springen met daar achteraan Cloud (jij, de speler) en begin je met spelen. Ik als "nieuweling" in 1997 op de Psx (FF7 was tevens m'n eerste FF game) was echt niet de weg kwijt hoor... Tijdens het spelen van het introductiegedeelte wordt alles uitgelegd. Je komt er achter hoe de groep heet, wat ze doen en waarom. Uiteraard blijkt deze missie de start van een episch avontuur die het lot van de wereld bepaalt, zoals in elke RPG. Alles hangt van jou af, success.

Nou, zo moeilijk was dat toch niet? Alles wordt duidelijk als je dus gewoon gaat spelen, in plaats van wat jij klaarblijkelijk zou doen; Bij de trein blijven staan en volledig in de war zijn omdat je "geen idee hebt wat er aan de hand is".

Er zijn toch zoveel boeken, films en games en weet ik het, die middenin een grote gebeurtenis beginnen, en dat dan daarna wordt uitgelegd waarom of wat eraan vooraf ging?

O+ O+ O+ O+
Wellicht is dit anders voor de mensen die wel al eens FF7 hebben gespeeld?
Klopt volledig, sterker nog. Fans van het eerste uur verwachten niets anders dan dit te zien. Alles anders zou niet voldoen :)
hehehe, iets met een spijker en een kop :)

mensen die het origineel hebben gespeeld kunnen bijna niet anders dan dit gewoon echt vet vinden,

ik speel het originele spel nog steeds, nu meer om al die glitches en bugs zelf uit te proberen die je op youtube kan vinden, lach me er dood mee…..emerald weapon met 1 schot verslaan, of een materia combo die er voor zorgt dat je ruby weapon verslaat alleen maar door het gevecht te beginnen…….zoveel dingen die toen niet bekend waren :)

ik ben altijd erg voorzichtig met teveel hype rondom een game, maar deze remake.....ik kan me niet voor de geest halen dat er ooit zo'n grote hype is geweest rond een remake....en ik ben zo blij om te weten dat de studio die het doet, inziet wat voor een impact deze game heeft gehad op de wereld en daarmee niks minder accepteert dan, als je het zo mag noemen, in hun ogen…. perfectie.

ze nemen er de tijd voor, ze stellen het uit als ze vinden dat het in hun ogen niet goed genoeg of af is, ze delen het spel op in delen om ervoor te zorgen dat ze het maximale uit de gameplay kunnen halen…..in mijn ogen leest dat als een studio die beseft waar ze mee bezig zijn en niet anders willen dan een awesome game neerzetten voor hun fanbase, mede dankzij dat aantal van de mensen die er aan werken, ook aan het origineel hebben gewerkt en daarmee misschien nog wel de grootste fans van de game zijn.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 14 februari 2020 23:11]

Ze delen het in drieën omdat SE er dan 3x 60 euro voor kan vragen. Ik snap het op zich wel, want het eerste deel op zichzelf is best groot. Je kan alleen niet zeggen dat er geen winstmaximalisatie aan te pas komt, zeker voor een game waar zo voorzichtig mee gedaan wordt en zo vaak is uitgesteld(niet officieel vaak, maar intern wel). Dit heeft Square Enix een vermogen gekost.

Deze game is alles of niets voor de algehele Final Fantasy franchise(FF14 Online daargelaten). Als deze game flopt kan je bijna al wel zeggen dat het einde van Final Fantasy nadert.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 15 februari 2020 04:50]

tuurlijk doen ze het ook om er geld voor te kunnen vragen, als dat niet zo was, zou je bijvoorbeeld 3 delen a 20 het stuk gaan krijgen.
beetje een kip-ei dingetje denk ik…..ze moeten er wel zoveel voor gaan vragen omdat, zoals je zelf al aangeeft, het ze een godsvermogen kost om het te maken zoals ze aan het doen zijn.

als het een simple remaster was, zou het lang niet zoveel geld kosten en zouden ze er ook lang niet zoveel geld voor kunnen vragen.

ik denk dat deze game een instabuy is voor ongekend veel mensen, dus een financiele flop zie ik het niet zo snel worden en als je ziet hoeveel werk SE er aan verzet, doen zij er ook alles aan om ervoor te zorgen dat deze game de hype eromheen compleet gaat waar maken.
Een van de weinige spellen waar ik blind de special edition voor gepreorderd heb. Im not even feeling guilty }>

Ergens vind ik het nog wel leuk dat het opgesplitst wordt in delen, kan ik er tenminste niet in een keer door vliegen. 3x het gevoel van anticipatie hebben, zalig :P.
"better than the memory, better than the deed itself.. The moment of anticipation"
Dixit Sideshow Bob ;)
Ze delen het in drieën omdat SE er dan 3x 60 euro voor kan vragen.
Dat is gewoon de prijs voor zon gigantisch ambitieus project.
Zoals je zelf eigenlijk al invult.

En als je het vergelijkt me de velen copy paste franchises die jaarlijks uitkomen (Fifa, Forza, COD, etc), dan is dit gewoon zeer acceptabel.

Ook is al tig keer uitgelegd dat de hoeveelheid content per PART een volwaardige game zou zijn.
En voor mij hoeft een part niet eens 80 uur te duren om 60,- te verantwoorden. Sterker nog ik heb liever wat kortere games die een intensere ervaring bieden.
Gewoon spelen. In die tijd werd je niet maandelijks met tientallen games overladen. Je speelde een reeks FF games achter elkaar.

Dit was voor DE game om de PS1 bestaande uit 3 CD’s. Meesterwerk.
CD3 was geloof ik 50% bezet puur voor de animatie van Supernova :’) Gouwe ouwe tijd, kon je ff een bak thee zetten als dat gebeurde.
CD3 was geloof ik 50% bezet puur voor de animatie van Supernova :’)
LOL!!

Maar CD2 was daadwerkelijk een stuk korter in termen van uren, omdat deze bomvol met die epische cutscenes zat. Vooral heel veel Weapon. Man wat ben ik benieuwd hoe ze Weapon dit nieuwe jasje gaan steken. Dat was toch wel een van de vetste dingen in gaming ooit. Van die Kaiju achtige monsters. En uberhaupt Emerald and Ruby weapon als end game 'bazen'. Dan die Knights of the Round summon, summons in het algemeen. Wat een ongekend niveau was deze game. Dat de remake nu zo dichtbij komt...... unreal :P
Wut? Zeker vanaf 2:00 is zowat een exacte remake van het origineel oO Super vet!

Kan niet wachten. Pas FF7 en 9 weer gespeeld. Al ben ik nog skeptisch over hoe de gameplay er uit gaat zien. Las ergens dat het niet turn-based is, maar later dat dat weer wel mogelijk is :P

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 14 februari 2020 20:47]

Turn-based is een optie. Dus meteen reden om hem twee keer te spelen :-p
jij begrijpt er niks van :)
jij hebt duidelijk geen ff7 gespeeld en mist de volledige nostalgie. waar dit voor jou een matig filmpje is, zitten andere mensen met kippenvel en tranen dit te kijken. Dat gevoel zal jij niet krijgen omdat je de orginele niet gespeeld hebt.
Niet mauwen, gewoon gaan spelen. Dit is een meesterwerk, geen Michael Bay explosiefest waar alles voorgekauwd wordt zodat je zelf niet meer na hoeft te denken over het verhaal.
''Als je dit even vergelijkt met het intro filmpje van de Witcher 3 dan is dat een wereld van verschil, je krijgt een impressie van wie je bent, wat je gaat doen en tegen wie je vecht en mogelijk ook waarom.'

Bij FF7 zou dat niet kunnen, als je het spel gespeeld hebt weet je dat dat niet kan, dan zou je het hele verhaal verklappen.
Dit filmpje laat meer zien dan het origineel. Je krijgt alleen nog niet te horen hoe de elementen in elkaar steken. Dat moet je bij elke FF zelf uitvinden. De woestijnvlakte in de eerste 30 seconden heeft met het verhaallijn te maken. De verwelkte bloem op 1m23s. Het speeltuintje op 1m30s komt later terug. De mako reactor op 1m40s. De flower lady (mijn god, wat een detail!) die je op 2m00s ziet, net als de groene gloeiende mini bolletjes die uit de pijp komen waar ze naar kijkt. Zelfs hoe de flower lady opschrikt van een lege steeg, die ze snel uit rent. De bloemen in haar mand. Zijn allemaal onderdeel van het verhaal. Zelfs het FF7 logo betekent iets. Maar als je het van te voren al weet wat, dan valt er veel stap-bij-stap content weg waarin je de samenhang moet ontdekken. Het verhaal achter het spel staat als een dijk. Een meesterwerk, die niet verwonderlijk is gebaseerd op een boek. Ik ga de remake halen; ik heb hem niet gepre-ordered omdat ik fire-3 hoop op een (al dan niet limited edition) ps4/ff7 remake bundel.
Daar kom je tijdens ‘t spelen wel achter. Het is puur de openingsscène he. Niet bedoeld als filmtrailer om je het spel uit te leggen. Als je dit ziet, dan heb je het spel al gekocht en begin je met spelen. Het verhaal legt zich gaandeweg uit. Toen ik ‘t speelde nooit het idee gehad dat iets onduidelijk was, of als dat het wel was dan werd ‘t later wel duidelijk. Dat vind ik eigenlijk ook leuker, want dan moet je ‘t verhaal echt goed volgen voordat je iets over ‘t hoofd ziet.
jij wil een trailer. dit is gewoon de introscene van de game. een film laat je ook niet beginnen met een trailer van diezelfde film medunkt..
Ik heb FF7 nooit gespeeld, dus ik heb geen flauw benul waar je het over hebt.

Ik heb vaag wel eens iets over het verhaal gehoord. Maar expres sinds de aankondigingen ook niet meer mee gestart. De remasters zien er écht niet uit en dit wel.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 14 februari 2020 21:10]

Heb jij wel FF7 gespeeld? denk het niet met jouw opmerking
Als you-know-who weer dood gaat dan ben ik enorm teleurgesteld maar ook onder de indruk dat ze het verhaal zo strak aanhouden..
Zonder die tragische gebeurtenis zou het verhaal niet zoveel impact hebben...
dan zou het geen remake meer zijn, dan zou het een rewrite worden, want je verandert dan zowat de complete game.
na dat punt zou dan zo ontiegelijk veel aangepast moeten worden omdat het niet meer klopt…..
Je verwacht serieus dat ze dat eruit gaan halen? Waanzin...
Heh, mijn partner is enthousiast voor het spel en heeft het origineel nooit gespeeld.
Ik denk dat zij ook enorm geraakt zal worden door dat onderdeel van het verhaal.
Heb ik dan ongeveer z’n 20 jaar op mogen wachten :9~
Haha, ik begrijp je volkomen. Ook ik wacht hier al een mooi poosje op. :)

Nog eventjes en dan kunnen we met zijn allen toch eindelijk het stukje nostalgie dat Final Fantasy VII heet herbeleven, met een fris nieuw jasje uiteraard. Ik hoop alleen dat het goed gaat komen met het stukje open world, tot nu toe hebben we daar niet echt iets van mogen zien.
Klopt. Ze gaan dit dan ook in “episodes” doorontwikkelen. De game zoals die nu wordt laten zien zal zich focussen op Midgar.

Zie ook bijgevoegd commentaar op een vraag bij Square support:
“Please note that the first game will be focusing on Midgar. That is what you will get for the purchase of the First Class too. “
Dat klopt inderdaad, maar zal het een lineaire ervaring als Final Fantasy 13 worden of hebben ze daar van geleerd en kun je tenminste door heel Midgar heen voor o.a. side quests is meer de vraag.

Desondanks de focus ligt op Midgar kan het natuurlijk wel zo zijn dat er een klein beetje buiten Midgar valt te spelen, denk aan het dorpje Kalm of de eerste chocobo farm en de Midgar Zolom. Maar we zullen zien, ik ben in ieder geval erg enthousiast met alles wat we hebben gezien. :)
Ik zit gewoon al weer half te janken door gevoelens van nostalgie. En de herinnering aan grijze import waarmee ik een maandloon kwijt was door FF7 inclusief PS1 te kopen destijds, auw :)
Ik heb FF7 op de ps1 op de pc op iPad en ook op de iphone gespeeld. 8)7 8)7 8)7
Als je nog nooit een game uit de FF serie hebt gespeeld, is dit dan een goede om mee te starten? Of snap je er dan geen bal van?
Er zijn bepaalde thema's en karakteristieken die hergebruikt worden, maar elke game staat volledig op zichzelf. Je kan dus gerust eender welke game in de reeks nemen om te beginnen, voor kennis is niet nodig .
Klopt. Ik heb vroeger 1, 2 en 3 gespeeld. Daarna niet meer. Toen 7, 8 trok me niet, daarna 9 (helemaal kapot gespeeld op PSX), daarna X en X-2, daarna eigenlijk niks meer, toen 13 en 15.
Ik vind het prima kunnen :)
Gelukkig zijn het op zichzelf staande verhalen. Je kan het gerust spelen.
Hopelijk komt er ook een switch versie, ja begrijp dat je hiervoor enorm zal moeten inleveren qua graphics maar heb nu aantal oude final fantasy spelen gespeeld en was onwijs leuk en prettig om dat porteble te hebben. Alleen wel jammer dat de game in stukken gesplitst gaat worden, dat geeft me een beetje afkeer eigenlijk. Video ziet er wel gelikt uit samen met die audio. Ben benieuwd wat de reviewers ervan gaan zeggen die het origineel hebben gespeeld, remake van een goede game is vaak erop of eronder.
Mijn eerste reactie op deze video is 'omfg'. Gezien de gameplay demos die ik gezien heb, met name het eerste boss gevecht tegen Scorpion, is volledig natuurgetrouw aan het origineel. Het battle systeem is ietsjes ge-evolueerd, maar tenzij je shortcut buttons gebruikt, nog steeds vrijwel identiek aan het origineel. De puny hits die je doet voordat je ATB meter vol is zijn zo insignificant dat je ze niet als hits kan rekenen.

Bij het maken van het origineel was er velen malen meer content dan er op de 4 CD-ROM discs pasten die je in de winkel kocht. Ze hebben best wel veel dingen weg moeten gooien. Die komen nu voor een deel weer terug. Ik sta er wel voor open om meer te weten te komen over Jessie, Biggs en Wedge. Disc 1 was het Midgar deel (dat is de stad waar je nu ook weer in begint), en hier kon je alleen maar opslaan bij save points. Vanaf disc 2 was het open world, en kon je overal opslaan. Ik denkt dat het de remake wat betreft story content per deel (/disc) ongeveer gelijk is gebleven. Dan zou het spel 4 delen worden. Daar kan ik wel mee leven. Grafisch ziet het er gelikt uit, zonder dat de geliktheid een loopje neemt met het verhaallijn of gameplay. Tevens is het grootste euvel uit de PSX versie verholpen: de controle met de D-pad was niet analoog. De camera kon je niet meedraaien. D-pad Up was soms naar linksboven op het scherm, soms rechtsmidden, dan weer recht naar beneden. Je kon er echt schijtziek van worden, zeker bij missies met een timer. De joysticks werkten niet op de PSX versie. Dat kwam pas in FF8.

[Reactie gewijzigd door mischaatje2 op 14 februari 2020 19:16]

Volgens mij heeft FF7 3 CD’s de volgende delen waren er 4.
Hoe het op de PlayStation zit weet ik niet, maar er waren 4 cd-rom's. :)
Hoe het op de PlayStation zit weet ik niet, maar er waren 4 cd-rom's. :)
Één daarvan was volgens mij enkel een install disc en gebruikte je niet tijdens het spelen.
Je kan 1-10 op de PS Vita kopen en spelen. De Switch heeft dan weer 12.

[Reactie gewijzigd door Leejjon op 14 februari 2020 19:13]

Als bezitter van een Switch kun je ook FF7 en FF8 (opgepoetste versie) in de digitale winkel van Nintendo kopen. Naast FF12 kun je ook FFX in fysieke vorm op de switch krijgen. Bij die laatste krijg je naast de gamecard voor FFX overigens ook nog een voucher/code voor de digitale versie van FFX-2. :)

Edit: FF9 kan via de digitale winkel op de Switch blijkbaar ook.

[Reactie gewijzigd door Wolvganger op 14 februari 2020 19:57]

het enige jammere aan dat het opgedeeld is, vind ik zelf dat niet het hele spel in een keer uitkomt.
ik zie het meer als een kans om de game ook echt zo uitgebreid en mooi te maken als dat ze destijds met het origineel hadden willen doen.

ik heb dit liever dan een game die niet zo is qua inhoud als wat ze zelf in gedachten hadden. als dit betekent dat elke deel, stel dat het er 3 worden, echt tot in de puntjes is uitgewerkt wordt en echt awesome wordt…..noem me gek, maar dit is denk ik 1 van de weinige games waarbij ik het niet erg zou vinden om daar 3 x een volle prijs voor te moeten betalen.
Als je de gameindustrie kent, dan begrijp je het.

Het is teveel werk, in andere sectoren kunnen bedrijven nog geen eens een simpele interactieve app maken! Moet je voorstellen een hele game.

Het is tegenwoordig praktisch onmogelijk om zo'n lange game te maken met de huidige standaarden. Red Dead redemption? 1200 mensen. GTA V? 1100 mensen.

De standaarden van de consumenten zijn te hoog.

Hier een goede trailer voor de azijnzeiker eerder in de comments:
https://youtu.be/sz9QWTcbXYE
Ik denk er hetzelfde over. Als je ziet hoeveel liefde ze in deze game steken met oog voor details dan zit het wel goed.
Ik ben pas bij FF VIII in de franchise gerold. Jaren later heb ik nog een poging gedaan om deze alsnog te spelen maar het was me toen allemaal net iets te gedateerd.
Ik kijk er wel naar uit om uiteindelijk # 7 te mogen ervaren in een nieuw jasje.

Stiekem hoop ik dat Square ooit nog eens een final fantasy in de stijl van IX ( wat dan weer een hommage aan de eerste 3 was ) maakt, dat is mijn persoonlijke favoriet.
FF8 is mijn favoriete tot deze dag, speel deze af en toe nog eens door!
Heerlijke spellen 7 en 8. Probeer voor 8 eens een no lvl up guide, heerlijk gamen ;).
Het lijkt erg onmogelijk maar het valt hartstikke mee behalve dat er wat tijd in gaat zitten.

https://gamefaqs.gamespot...l-fantasy-viii/faqs/19814

Voor de kaarten die je nodig hebt is er ook een mooie walk.

https://gamefaqs.gamespot...l-fantasy-viii/faqs/10404

[Reactie gewijzigd door geronimos23 op 14 februari 2020 19:58]

Ik ben benieuwd hoe je je verplaatst op de open wereld map, de oude manier lijkt me misschien wat gedateerd.
Deze game bevat alleen het midgar gedeelte dus geen world map. Waarschijnlijk wordt dat net als in FF15 vanaf het 2e deel.
Als je hem koopt kan je dan straks alle delen downloaden of moet je elk deel los kopen?
Is not niet bekend maar waarschijnlijk elk deel los. Deze game betreft alleen Midgar met sidequests maar ook een uitgebreide verhaallijn. Square zegt dat het ongeveer 40 uur in beslag neemt. Ze zijn al bezig met het volgende deel, hoeveel totaal is niet bekend maar waarschijnlijk 3 delen totaal.
Ah oke. Dank je. :)
Heerlijke game. De bashers moeten hun mond houden over zaken die ze niet kennen. Deze trailer zegt precies hoe epic de game gaat worden zoals iemand idd aangaf. De glijbaan scene is direkt nostalgie waar een veteran precies deze scene herkent. En square geeft ons hiermee een tipje van de sluier. Want dit betekend dat ze precies geven wat we wilden. Hetzelfde spel (hetzij beetje uitgediept) maar dit geeft aan epic game wat ons te wachten staat. Die glijbaan was onmiskenbaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True