Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Samsung Galaxy S20+-smartphone krijgt 120Hz-scherm

Samsung zou de Galaxy S20+ voorzien van een scherm met een verversingssnelheid van 120Hz. Deze telefoon zal naar verwachting een van de toestellen zijn uit de vermoedelijke Galaxy S20-serie, die de huidige Galaxy S10-smartphones moeten opvolgen.

Deze claim komt van XDA Developers-medewerker Max Weinbach, die onlangs ook al onbevestigde informatie over het werkgeheugen van topmodel Galaxy S20 Ultra 5G en gegevens over de camera-set-up op de diverse telefoons uit de vermoedelijke S20-serie deelde. Volgens hem heeft een niet nader genoemde bron bevestigd dat de toestellen een 120Hz-scherm krijgen, waarbij een screenshot zichtbaar is met een toggle voor de 120Hz-optie. Die verversingssnelheid was bij de S20+ alleen mogelijk in de fhd+-beeldschermmodus; in wqhd-resoluties wordt dat niet ondersteund. De bron was alleen in staat om dit te testen bij de S20+, maar de suggestie is dat 120Hz een specificatie is van in ieder geval verschillende toestellen uit de vermoedelijke S20-serie.

Links de toggle voor de 120Hz-optie en daarnaast een vergelijking tussen de S10+ en de grotere S20+.

De S20+ zou verder een scherm met een beeldverhouding van 20:9 krijgen met een resolutie van 3200x1440 pixels, al houdt XDA Developers hierbij nog een slag om de arm, omdat het deze exacte gegevens niet heeft kunnen bevestigen. Volgens de website komen alle S20-toestellen, te weten de S20, S20+ en S20 Ultra, met deze beeldverhouding en resolutie.

Daarnaast zouden deze nieuwe smartphones allemaal nog beschikken over een ultrasone vingerafdrukscanner, en dus geen optische. De S20+ zou ook de eerste Galaxy S-serie-telefoon worden zonder een koptelefoonaansluiting en dit model zou laden met 25W ondersteunen.

De S20+ zou een stuk groter worden dan de S10+ en de S20 Ultra 5G zou op zijn beurt weer groter zijn dan de S20+. Eerder meldde Weinbach al dat de S20 Ultra 5G 16GB ram krijgt en dat zou bij de S20+ op 11 of 12GB uitkomen. Verder krijgt de S20+ volgens de geruchten 128GB opslagruimte en een accu met een capaciteit van 4370mAh.

De verschillende Galaxy S20-toestellen zullen waarschijnlijk op een eigen evenement van Samsung worden gepresenteerd. Dit evenement staat gepland voor 11 februari.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

15-01-2020 • 08:20

126 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (126)

Wijzig sortering
Ik wacht wel op een Xiaomi Mi 10 Pro .
Wordt de helft goedkoper, en heeft ook vrijwel dezelfde specs of misschien zelfs betere.

Geruchten:
Periscoop 108MP kamera
Qualcomm SD865
8GB / 12GB.
90-120Hz scherm
OLED WQHD scherm.
+/- 400-550,-

ROM ontwikkelaars zullen dol zijn op het toestel. Voor PixelExperience ROM devs.

[Reactie gewijzigd door tdlaccount op 15 januari 2020 08:30]

Me too. Heb nu de Mi 9. Geweldig toestel voor een fraktie van de prijs van de gevestigde orde flagships met vergelijkbare specs. De mi 10 Pro wordt mijn volgende toestel voor sure, voor mij echt geen Samsung o.i.d. meer.
Waarom switch je zo snel? Ik heb dat nooit begrepen.
Als je Xiaomi koopt hoef je niet wakker te liggen nadien over je gespendeerd en resterend budget ;)
Ik vind het gewoon zonde qua duurzaamheid en qua constante consumptie om iedere iteratie van een model te kopen. Mijn S7e doet het in ieder geval nog zeer snel en perfect!
Zolang ze niet in de vuilnisemmer belanden is er niets aan de hand. Maar tegenwoordig worden er veel refurbished toestellen verkocht toch.Zijn veelal ingeruilde toestellen,waar er in de plaats een ander merk of model gekozen wordt.
Hetzelfde met auto's.Je hebt mensen die een auto "verslijten" en je hebt andere die geregeld een nieuw model kopen mits opleg. Alles afhakelijk van budget en ingesteldheid. Tegenwoordig doen veel mensen het gewoon voor de "uitstraling" ;)

[Reactie gewijzigd door greatkz op 15 januari 2020 13:56]

Zolang ze niet in de vuilnisemmer belanden is er niets aan de hand.
Zeker niet mee eens, productie kost gigantisch veel uitstoot. Productie, transport, etc. Al dat plastic, al die metalen, nee dat is zeker niet goed voor de planeet. Als iedereen die 1x per anderhalf jaar een telefoon koopt daar 1x in de 3 jaar van zou maken, dan zouden producenten of nog veel meer gaan innoveren, of gewoon minder produceren. en dat is ook precies wat nodig is.
Ik bedoel maar,dat als je ze doorverkoopt en niet in de vuilbak gooit,je de productie toch verminderd?
Klopt, maar dat is een ideale situatie. Als dit bij 100% van de telefoons zou gebeuren hadden we al lang vliegende autos gehad ;) Ik bedoel meer dat het zo toch niet gaat lopen, dus laten we dan beter minder grondstoffen ervoor gebruiken en minder uitstoot creeren!
Maar die 2ehands telefoons worden gekocht door mensen die anders een nieuwe hadden gekocht.
Omdat ik 2 abonnementen heb en mijn Nokia 7 plus aan vervanging toe is. ;)
Misschien handig om een dual sim te kiezen ;)
Ik heb liever 2 gescheiden telefoons.
Toch wel een voordeel van Samsung (tenminste ik ken het niet bij andere), Knox.
Hierdoor heb ik virtueel twee toestellen. Alles is gescheiden, tot de playstore toe. En door die policy dinges kan dit ook met rechten/eisen van de systeembeheerder.
Waar haal je die prijs vandaan? Ik zie vooral een ~$550 genoemd worden, wat vast de (omgerekende) chinese prijs zal zijn? Dus zal hier eerder op 550-600 neerkomen neem ik aan?

Verder inderdaad wel een interessant toestel, heb nu de S10+ en hoewel geinteresseerd in de S20 serie toch een aantal kritiek punten.

Oa verschil in camera tussen s20+ en ultra, weer groter, vast weer duurder.

Groot galaxy S-serie fan, maar begint toch allemaal meer en meer te storen.
Ik was ook een S-serie fan, vanaf de S3 t/m de S8. Toen de overstap gemaakt naar de mi 9. Geen moment spijt van gehad. (Ik ben overigens geen gamer op mijn Phones).
Goed om te horen, hier ook geen gamer... Ik wil een goede camera, groot screen-to-bezel ratio en gewoon een vlotte niet enorme (s10+ is echt wel mijn max zo'n beetje) telefoon. Al vaker naar de xiaomi en andere toestellen gekkene, maar meestal kwam de galaxy er toch als beste allrounder uit, vooral icm de camera maar dat lijkt tegenwoordig echt geen zekerheidje meer.
600 is nog steeds een stuk goedkoper dan de S20+...
Ja, dat was mijn punt ook niet. Ging mij meer om de inschatting van 400-550 welke ik wel erg positief vond en waarvan ik denk dat 550 nog zo'n beetje de best-case is :)
Zit je alleen wel met een toestel wat in hardware mee kan komen, maar in software nog steeds erg basic is. Samsung is juist meer in aan het zetten op software en services, wat mede de premium-ervaring biedt. Xiaomi en veel vergelijkbare fabrikanten focussen alleen op specs omdat ze op die manier makkelijk een toestel kunnen uitbrengen, maar in een directe vergelijking al snel het onderspit delft omdat je gewoon dingen mist. Of omdat ze niet zo gemakkelijk werken als bij de concurrent

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 januari 2020 11:57]

noem eens voorbeelden?
Qua MIUI is het prima, en qua updatebeleid is het ook niet slecht.
Koppeling via bluetooth werkt met veel devices een stuk beter, de always on displays en wat ermee mogelijk is, hoe de standaard apps werken (veel beter in one-hand operations), bixby, bixby routines, digitaal welzijn, apparaatonderhoud, Dex, Health, gebaren, koppeling met windows, functionaliteit in de camera app (bv hand ophouden om foto te maken, handig bij groepsselfies), etc. Dark mode voordat Google hem had, beter beheer van rechten en privacy voordat Google dat had, blauw licht filter voordat Google het had, etc. En zelfs zaken als thema's zijn wel handig en heb je bij andere fabrikanten vaak root voor nodig.

Vooral hoe makkelijk alle toevoegingen zijn om je telefoon met 1 hand te bedienen, is gewoon erg prettig. Geen twister voor je vingers te spelen om het bovenste contact te bellen of bovenste bericht te lezen. En met OneUI zijn ze ook een stuk consistenter geworden qua interface. En qua bluetooth loop ik bij andere devices nog wel eens aan te kloten omdat het verbinden niet goed/snel/constant gaat maar bij de Samsung verbindt ie gewoon altijd en enorm snel. Ik weet niet wat ze daar doen met de hardware en de software omtrend Bluetooth, maar ik heb daar echt nooit problemen mee. Met mn vorige OnePlus, de Motorola van mn moeder of de Huawei van mn tante loop je toch telkens te wachten voor ie een keer ergens verbinding mee maakt of dat ie uberhaupt apparaten ziet. Ook meerdere devices tegelijk gaat gewoon prima.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 januari 2020 12:12]

Jij kent dus overduidelijk Miui niet.
Al wat jij zegt zit ook al in Miui.
Bv hand ophouden voor foto en al de rest die je opsomt zit er al héél lang in!

Problemen met bluetooth ken ik niet bij mijn Mi9
Ben ik wel met je eens. Ik heb een Xiaomi, iPhone en een Samsung en op de een of andere manier is MIUI het net niet.

Samsung en Apple zetten veel meer in op software zodat het goed en makkelijk werkt. Bij Xiaomi en OnePlus is mijn ervaring dat het net niet altijd even goed of makkelijk werkt. Iets meer met gebruiksaanwijzing zeg maar.

Wel heeft Xiaomi features die best handig zijn en prijs kwaliteit is goed.
Ik heb dat allemaal niet, en mocht het een issue zijn gebruik ik one-hand mode prima ding.
One Hand mode op de meeste devices verkleint de interface naar een fractie van het volledige scherm. Dat is niet hetzelfde als een interface die helemaal te benaderen is met je duim en gebruik maakt van het hele scherm. Het is vooral handig voor applicaties die niet geoptimaliseerd zijn, maar alsnog een lapmiddel.
Oh top, dus heeft ook draadloos laden en is ook waterdicht!
Ik kom het draadloos laden nergens tegen. Dat is ook een van mijn "eisen" aan een nieuwe telefoon.
Meerdere Xiaomi ondersteunen al draadloos laden,huidig 30W zelfs,de nieuwe dacht ik 45W!
Waterdichtheid hebben ze ook al,in bepaalde zin,maar geen certificering,omdat het enkel extra geld kost,en het bewezen is,als je aanspraak wil maken op de garantie bij waterschade je toch meestal een "blauwtje" loopt....
Mijn mi 9 idd al meerdere malen gebruikt om onderwater te filmen, ergs na een half uur op 1m diepte dat er wat vocht achter de lens kwam. Daarnaast hebben ze idd al een tijd het draadloosladen erin zitten.
ik dacht gelijk het zelfde
Ga zelf denk iPhone 12 halen..
Ik moet er toch een beetje om lachen. Innoveren om het innoveren... Die put is gewoon opgedroogd lijkt het.
Ja, je gaat verschil zien met een 120Hz scherm. Maar is het écht een nuttige feature? Nee.
Maar de consument denkt: 120 is hoger dan 60, dus ik wil deze!

De mobiele telefoonbubbel loopt (te langzaam) leeg wat mij betreft.
Midrange toestellen, en zelfs toestellen uit het lage segment zijn vele malen interessanter. Je kan er alles mee en dat voor een veel vriendelijkere prijs.

Edit @ hieronder: Ik zeg ook niet dat het niet merkbaar is. Ik probeer aan te geven dat er geen sprake is van innovatie, maar dit wel als zodanig wordt gebracht.

[Reactie gewijzigd door Nyarlathotep op 15 januari 2020 16:36]

120hz is voor mij echt een wereld van verschil. Alsof je van de nokia 3310 naar een kleurenscherm gaat. Heb al een tijdje een OnePlus en 60hz voelt echt een als trage slome telefoon van 10 jaar terug.

Wat betreft de bubbel geef ik je gelijk.

[Reactie gewijzigd door onscreen op 15 januari 2020 09:00]

Ik ben echt benieuwd naar zo'n scherm! Het zou tot nu toe voor mij de enige USP zijn van deze nieuwe generatie. Tenzij de FPS ook beter werkt, die van de S10 is nog steeds ruk :(
Loop even een Apple Store in en test een (nieuwe) Ipad Pro met pencil met een teken app die ze voorgeinstalleerd hebben. Vooral met tekenen zie je het verschil heel duidelijk; het voelt veel realistischer alsof je echt tekent dan met een langzamer updatend scherm.
Ik heb zelf nog een oude Ipad zonder 120Hz, met die Apple pencil voel je echt dat het "nep" tekenen is.

(overigens is het volgens mij zo bij de Ipad dat apps de 120Hz mode kunnen activeren; de normale stand is 60hz)

[Reactie gewijzigd door TotallyJorden op 15 januari 2020 10:40]

Ik heb hier een Tab S6 en daar gaat tekenen net zo makkelijk als op de iPad maar dan met nog 60hz. Die extra 60hz gaan weinig verschil maken als de software laggy is.

Verder vind ik 1080p voor smartphones ook meer dan prima. Die extra pixels kosten alleen maar veel batterij. En deze extra 60hz ook.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 januari 2020 12:15]

Verder vind ik 1080p voor smartphones ook meer dan prima. Die extra pixels kosten alleen maar veel batterij. En deze extra 60hz ook.
Dat lees je wel vaker maar is tegenwoordig niet meer aan de orde. Extra verbruik van 1440p t.o.v. 1080p is te verwaarlozen.

https://www.youtube.com/watch?v=jBPcCETBGgI
Zo snel mogelijk je batterij leegmaken is niet iets wat ik als normale usecase beschouw dus niet echt relevant. Sure met constante activiteit zal het verschil wellicht minimaal zijn, maar dan is je processor toch al de grootste verbruiker, niet het scherm zelf
Zelfs in de Mixed test van de eerste link is het verschil te verwaarlozen overigens. Dat gaat in de praktijk dan niet ineens “veel” worden.
Van 60Hz naar 120Hz is inderdaad een verschil, maar "3310 naar een kleurenscherm" is ten eerste appels met peren vergelijken en ten tweede behoorlijk overdreven als je die a/p vergelijking toch zo nodig wil maken.

Wel mooi dat het er is dus, maar als 'niet hardcore smartphone gamer' is die 120Hz geen flinke 'early adopter fee' waard.
De huidige mid/high end smartphones zijn voor verreweg de meeste gebruikers al 'zware overkill' v.w.b. snelheid en features. De komende zullen inderdaad verder ook wel weer 'beter' zijn op de meeste punten maar in de praktijk merk je er objectief gezien (en daar gaat het mis bij velen) heel weinig tot niets van vergeleken met een S10+, Mi 9T Pro of iets dergelijks.

Maar ja, ieder zijn mening, en gelukkig mag dat! ;)
Misschien overdreef ik een beetje ;) Maar het gevoel van 'hele oude tech' naar futuristische tech is voor mij zeker van toepassing. En ben overigens niet eens een gamer.
Ik denk Samsung dit doe om een hoge verkoopprijs te rechtvaardigen zodat de directie bij een aandeelhoudersvergadering kan zeggen ''onze omzet is met X% gestegen ten opzichte van''

Kan natuurlijk zo zijn dat Samsung netto niks aan overhoud maar dat is minder boeiend.
Ik moet er toch een beetje om lachen. Innoveren om het innoveren... Die put is gewoon opgedroogd lijkt het.
Ja, je gaat verschil zien met een 120Hz scherm. Maar is het écht een nuttige feature? Nee.
Maar de consument denkt: 120 is hoger dan 60, dus ik wil deze!
Nou daar kan ik het toch niet echt mee eens zijn. Ik heb een iPad Pro en deze heeft al een geruimte tijd een 120 Hz display. Dat merk ik bijna elke dag, vooral als ik overdag veel op mijn iPhone heb gedaan. Verschil is ook buiten het gamen enorm.

Ik kijk dan ook uit naar September wanneer de iPhone dit vermoedelijk krijgt.
Zo te zien zit er geen assistent button meer op :)
Best jammer; ideale manier om mijn Homeassistant mee te launchen, sinds Samsung hem vrijgegeven heeft om te mappen aan een app naar keuze ;)
Exactly! Vind zo'n extra knop waar je 3 functies aan kunt toewijzen juist heel handig!
Of zoals bij de Note10 geen powerbutton meer, iets wat ik eerder verwacht.
The assistent button en de power button zijn samen 1 knop geworden. :)
Nu hopen dat er een grote accu in zit. :)
Staat vernoemd in het artikel...?
4370 mAh werkelijke capaciteit voor de S20+, die overigens waarschijnlijk geadverteerd wordt als 4500 'rated'.

verder wat niet in het artikel staat maar wel van dezelfde bron komt:
S20 = 3900 mAh rated
S20 Ultra = 5000 mAh rated
Wat is precies het verschil tussen de werkelijke capaciteit en de 'rated' capaciteit? Ze kunnen toch niet adverteren met 4500 als de daadwerkelijke capaciteit 4370 mAh is?
Ga je dat ook vertellen aan HDD-bouwers? 500 GB HDD is ook geen 500...
De 4500 is de claim van de batterij fabrikant die eigenlijk puur over het design van de batterij gaat, en de 4370 is dan de werkelijk capactiteit in gebruik wat onstaat door verschillen in ontlading van de batterij, temperatuur, gebruik etc.

https://www.quora.com/Wha...pacity-and-rated-capacity

Ik vind het ook gek, maar eigenlijk gebeurd dit ook bij geheugen. 3TB HDD = 2,72TB in gebruik bijv.
Het verschil in harde schijven heeft voornamelijk ermee te maken dat de capaciteiten op het product aangegeveb worden als decimaal waardes (net zoals Mac OS X waar het dus gekijk is aan de verpakking. Windows geeft de capaciteiten in binair weer, dus moet je alles met 1024 inplaats van 1000 rekenen. Is dus niet per se hetzelfde. Natuurlijk komt er nog wat aan overhead bij
Zo leer ik weer eens wat :P
Maarja dit is dus niet iets dat je kan verwachten dat de gemiddelde consument weet, laat staan begrijpt. En toch worden ze dus met decimale waardes verkocht.

Ik denk dat het over het algemeen bij dit soort dingen deels geaccepteerd is vanuit de consument, en juist gebruikt wordt vanuit de fabrikanten omdat in dit voorbeeld een HDD verkopen van 2,72TB gewoon veel slechter klinkt dan 3TB. We houden allemaal van afronden :P
In principe hebben we daar al een onderscheiding voor namelijk terabyte (decimaal) en tebibyte (binair) die resp. als TB en TiB worden geschreven. Dus eigenlijk zouden we als ik me niet vergis in de winkel 2TiB moeten kopen (dan kloppen de waardes overal) en is dat evenals Samsungs QLED een marketing borderline leugen (omdat het bij QLED om de backlight gaat, het paneel is nog steeds LCD met wat graphene sprinkels)

PS het kan dat ik binair en decimal door de war heb af en toe dus beste even zelf googlen hoe het precies zit :P

[Reactie gewijzigd door gelmir op 15 januari 2020 17:33]

Tot de officieele aankondiging weten we niets zeker
Klopt zeker, maar het zijn wel mensen die veel vaker juist zijn met geruchten, en ook nu al bepaalde bewijzen tonen.
Niet echt grote accu's voor deze tijden en kijkende naar de specs ...
4300 mah is heel normaal tegenwoordig en dan praat je over toestellen die geen 5G hebben, niet een half dozijn camera's, en vaak ook een kleiner 60hz scherm.

Die ultra lijkt leuk met 5000 mah maar in de praktijk zal je er weinig van merken vrees ik met 5G, 120HZ display en kijk eens hoe groot dat scherm is.
Ook de dikste camera setup in de ultra zal bij gebruik niet energie terug geven.

Kortom, de accu's lijken groter of groot genoeg maar de praktijk zal het moeten laten zien en ik denk dat het geen wereld van verschil zal zijn gezien de extra verbruikers en mogelijkheden.
Als ze het nou eens mogelijk maken dat je tegen je telefoon kan roepen: hey google, en hij gelijk reageer.
Zoals een iphone ook kan met hey siri. Nu moet ik speciaal een google home kopen hiervoor die altijd luistert.
Kan al hoor.

1)Telefoontaal op English UK bv (omdat de app nog niet 100% vertaald is)
2)Assistent op Nederlands/België (languages for speaking to your assistant). Nederlands/NL lukt voorlopig niet!
3)Voice match in assistent aanleggen door vanonder op "telefoon" te klikken....(assistant devices)
Kortom het kan dus niet zoals Apple het wel kan voor NL, of een fysieke google home.
Of ze luisteren al wat langer mee ;)
Het kan dus alleen via een omweg. Het is nog niet officieel beschikbaar in Nederland. Bij Apple is het al een aantal jaren beschikbaar in Nederland.
Het is wel officieel hier beschikbaar (ook al een tijdje)! Alleen je OS moet niet op Nederlands staan...

Ook voor jou de pagina naar Google die het echt wel beter weet:
https://support.google.co...orm%3DAndroid&hl=nl&oco=0
Dit kan ondertussen al wat jaartjes. Dat jij het niet in kunt/wilt stellen, ligt niet aan Google/Samsung.
Nee het kan niet in NL.
Als je via een omweg iets moet instellen, dan ligt het wel aan Google of Samsung in dit geval.
Als iets opt-in is, ligt het aan jou. Ze mogen namelijk niet standaard de optie aan hebben staan. Anders gaat iedereen (alu-hoedjes) zeuren dat ze standaard alles afluisteren. Dus gewoon even in de settings duiken en het aanzetten. Je bent een tweaker of niet he.
Welk stuk snap je niet? het is (nog) niet mogelijk in onze eigen taal.
Wijs jij mij maar eens aan waar je mij dat duidelijk hebt gemaakt ;). Ik ging puur in op het technisch aspect. Je hoeft niet direct zo fel te reageren. Gewoon geduld hebben of in het Engels tegen je telefoon praten. Enige irritante aan het gebrek aan NL ondersteuning is dat de assistent wat moeite heeft met het voorlezen van Nederlandse whatsappjes met Android Auto. Resulteert in wat geinige uitspraken.
Wat heb ik precies gemist, ik kan gewoon zonder fysieke handelingen Google Assistent in het Nederlands dingen vragen te doen?

Vervolgens zie ik een heel wellis nietus verhaal met als doel Apple/Siri op te hemelen, mmaaraar wat kan er precies niet dan?

En ja ik heb assistent wel moeten installeren en activeren, gewoon zoals het hoort met software die er standaard niet op staat.
Vertel.. als jij dat in het Nederlands kan doen vind ik dat knap.
Want het kan alleen als je de taal van je telefoon in het engels insteld.
Dus ben benieuwd hoe jij als enige dit werkend heb gekregen.
Ah dat was me niet duidelijk dat het voor computeranalfabeten bedoeld was, elk zichzelf respecterend persoon heeft zijn OS en applicaties op Engels staan :Y)

Commandos en vragen kan ik gewoon in het Nederlands en Engels doen, na het uitspreken vam de magische woorden 'he google'...

Het is verder geen omweg of hack, het kan gewoon als je doet wat de bedoeling is :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 januari 2020 11:25]

Mijn 1ste reactie was "Welk stuk snap je niet? het is (nog) niet mogelijk in onze eigen taal."
En nu typ je dat het je nog niet duidelijk was ?

8)7 8)7 8)7 8)7
Eerst vroeg je je af waarom ok google hier niet werkt, dat doet het dus wel!

Vervolgens specificeer je het al iets beter, waarom ok google hier niet in het Nederlands werkt, dat doet het dus wel!

Vervolgens specificeer je het eindelijk een keer wat je echt wou zeggen, waarom ok google hier niet in het Nederlands werkt met het OS ingesteld op Nederlands, dat werkt inderdaad niet!

Als je al 2x je vraag moet herformuleren, hoe kan je dan twijfelen of je onduidelijk bent? Het is gewoon een feit dat je niet duidelijk bent!

Misschien je scherm ook eens 180 graden draaien als dat wat je net quote volgens jou de eerste reactie van je was, dat was ten eerste niet je eerste reactie en ten 2de is dat een antwoord op iemand anders die je net als ik onduidelijk vindt, en ten 3de voegt het helemaal niks toe aan de discussie om dat te quoten want op die versie van je onduidelijk vraag kan je dus wel op antwoorden dat ok google gewoon werkt :)


https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl
Talen die je kunt gebruiken
Op Android-apparaten is de Google Assistent beschikbaar in het Arabisch, Chinees (traditioneel), Chinees (vereenvoudigd), Deens, Duits, Engels, Frans, Hindi, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees (Brazilië), Portugees (Portugal), Russisch, Spaans, Thai, Turks, Vietnamees en Zweeds. Meer talen volgen binnenkort.

Een gesprek beginnen
Tik op je apparaat op de startknop en houd deze vast of zeg 'Oké Google'. Als de Google Assistent is uitgeschakeld, wordt je gevraagd deze in te schakelen.
Ik hou het er dus net als @bjvdven op dat je niet echt een punt maakt, ook niet door agressief te gaan reageren, en daar wil ik aan toe voegen dat je zo warrig bent als het maar kan :X

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 januari 2020 16:39]

Jammer dat de toestellen zo ontzettend groot lijken te worden..
Hierdoor gaat mijn keuze waarschijnlijk naar de S20, die hoogstwaarschijnlijk deze functies allemaal niet heeft.
Ik ben vooral benieuwd naar het gewicht van de toestellen. Ik was blij dat de S10 lijn lichter was dan de S9, maar ik kan me niet voorstellen dat deze toestellen hetzelfde gewicht behouden.
Als elk toestel gelijk is qua spec. Dan zal dat moeilijker verkopen als je er zoveel meer voor wil vragen.
Zelf vindt ik het ook slechte zaak. Wil denk de s20 met de spec van s20ultra. Heb ook s9+ gepakt puur ivm 2 cameras. Gebruik ze allebei.

Camera van gsm is bijna net zo perfect als een compact camera. Enig verschil dat er minder licht binnen komt bij gsm
Beetje nutteloos als deze functie niet in de native/beste beeldschermresolutie te gebruiken is imo.
Dat mag je denken, maar ik zet mijn telefoon eigenlijk sowieso altijd op FHD+, meer dan scherp genoeg voor me en nog wat verbetering op batterijgebied ook en zo zal ik niet de enige zijn.
https://youtu.be/ncPpM9tesPc

Volgens deze battery test is er geen verschill tussen 1080p en 1440p.
Ikzelf heb ook altijd 1440p gebruikt en merk persoonlijk ook geen verschil.
Hmmm, interessant... Heb altijd begrepen dat dit wel het geval was (en in ieder geval op mijn laptop ook zelf getest en daar maakte het zeker uit). Toch een keer extra in verdiepen.
Waarom S20 ineens, S11 was logischer geweest.

gebruik zelf nog een S5 en dan heb ik nog een S8 reserve liggen. Deze telefoon wordt veel te snel geupdate 🤔

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 16 januari 2020 12:27]

Geen koptelefoonaansluiting..??
Oh brother..
Hopelijk wel bij de S21...😒😒
Gaan ze noet meer terugbrengen, ze willen graag geld verdienen op hun draadloze oordopjes.

Samsung, die Apple belachelijk maakte daarom. De ironie.

Viel ook wel te verwachten met hun galacy buds: fabrikant brengt bluetoothoortjes uit -> headphone jack gaat weg. Zo ook bij Apple en vast nog wel meer merken doen ditzelfde trucje

En alvast:
Bluetooth is vervelend want dat moet je opladen, en samsung heeft intussen ook nog verschillende dongles waar de ene welk werkt op een ander toestel, en de andere weer niet, waradoor je dat ding maar erop en eraan moet doen.
Zucht.

Ja ik weet...
Allemaal dankzij Apple die perse wilt cashen met hun earbuds.
Ik ben benieuwd hoe ik hierop ga reageren als ik mijn toestel ga vervangen.
Viel ook wel te verwachten met hun galacy buds: fabrikant brengt bluetoothoortjes uit -> headphone jack gaat weg.
Zit bij Samsung wel 3 jaar tussen hoor dus zo simpel is het ook weer niet...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 januari 2020 08:44]

De echt bekende kwamen toch pas vorig jaar? Heb er daarvoor niks over meegekregen
Maakt voor mijn opmerking toch niet uit of ze bekend waren of niet? Je stelt dat er een directe relatie tussen het uitbrengen van BT oordopjes en het verwijderen van de 3.5mm jack poort, wat er naar mijn idee dus niet echt is.

https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Gear#Earbuds
Samsung announced the 2018 version of the Gear IconX in August 2017, along with the Gear Sport and the Gear Fit2 Pro. The Gear IconX (2018) features a much larger battery than its predecessor.[7]

Hier kwam de betere versie uit, eerste smartphone van hen zonder kwam uit in 2018 (A8s). En daarna nog meer van de A-seeie, en de M30

Maar pas later ja, ik heb mij vergist. Maar heb van die andere dingen nooit volop reclame gezien. Alhoewel, vokgens mij weleens van de 2018-verise, maar word nu doodgesoamd met de galaxy buds en hoe geweldig ze wel niet zijn. Simds die grote hoeveelheid en weggeegacties bijd e S10 hebben steeds meer modellen minder gekregen

[Reactie gewijzigd door m1999 op 16 januari 2020 22:51]

Het zou mooi zijn met deze schermen dat je in het gaming center de instelling kan aanzetten dat als je gaat gamen hij automatisch van 60 naar 120hz schakelt.