Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

BioShock-remasters komen wellicht uit voor Nintendo Switch

Uitgever 2K Games bracht in 2016 remasters uit van de drie games uit de BioShock-reeks. Deze kwamen beschikbaar voor de PlayStation 4 en Xbox One, maar volgens een rating van een Taiwanese keuringsinstantie zijn de games wellicht ook op weg naar de Nintendo Switch.

In deze in 2016 uitgekomen The BioShock Collection zaten remasters van BioShock, BioShock 2 en BioShock Infinite, inclusief de voor deze drie games uitgebrachte dlc-missies. De website van de Taiwanese keuringsinstantie toont een weergave van een rating van The BioShock Collection voor de Switch, zo ontdekte de website Lootspots. Wat BioShock Infinite betreft zou het gaan om The Complete Edition.

Uitgever 2K Games heeft officieel nog geen informatie bekendgemaakt over een release van deze collectie voor de Nintendo Switch en dat geldt ook voor Nintendo. Het is dan ook onbekend of en wanneer de remasters naar de Switch komen.

BioShock stamt uit 2007 en is gemaakt door ontwikkelaar Irrational Games, waarna BioShock 2 in 2010 volgde en Infinite in 2013. Het zijn firstpersonshooters die zich afspelen in kleurrijke werelden en zich kenmerken door de combinatie van schieten en rpg-elementen, de aanwezigheid van mystieke en filosofische elementen, waarbij er een sterke nadruk ligt op het verhaal. BioShock 1 en 2 spelen zich af in de fictieve onderwaterstad Rapture.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

14-01-2020 • 21:10

32 Linkedin

Reacties (32)

Wijzig sortering
Toevallig van de week Bioshock Infinite uitgespeeld. Meesterlijk spel, althans het verhaal en de setting. Gameplay is niet bijzonder. Desalniettemin is het een aanrader om een keer gespeeld te hebben. Alle drie de games trouwens.
Ik kan mij er niet toe zetten om bioshock2 uit te spelen. Ik ben ergens halverwege het spel. BIOSHOCK1 en 3 zijn helemaal top.
Ik kan mij hier in vinden. Deel 2 is veel van hetzelfde en het verhaal is niet zo meeslepend als deel 1 en 3.

Met deel 1 zal ik altijd het meeste meevoelen, dit wegens de morele keuze die het spel zoveel moeilijker maakte als vader zijnde.
Toch vond ik de combat van 2 de beste van de serie. Iets met die grote drill
Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik vond deel 2 juist beter dan 1. Waarschijnlijk omdat ik bij BioShock 2 begonnen ben ipv 1.
Inmiddels heel wat jaren geleden dat ik die heb uitgespeeld. Zeker niet zo memorabel als de andere twee, maar prima game. Geen ramp als je hem niet uitspeelt, maar de andere twee zijn verplichte kost.
Bioshock 2 voelt nog altijd als een spin-off van het eerste spel, en stuk minder interessant.
Zo zie je maar weer hoezeer smaken verschillen. Ik vind deel twee namelijk wel goed.

Het maakt voor het slotfilmpje van deel twee erg veel uit hoe je als Big Daddy om gaat met de Little Sisters.

Ik heb ook nog een DLC gespeeld waarin ik een andere Big Daddy speelde en het eindfilmpje daarvan vind ik ook goed.

Van de drie vind ik Bioshock Infinite de allerbeste.

[Reactie gewijzigd door Uruk-Hai op 15 januari 2020 03:09]

Ik denk dat je het over de Minerva's Den DLC hebt. Deze was inderdaad behoorlijk goed en mogelijk beter dan de main game van Bioshock 2. Achteraf is het verhaal van de main game ook wel prima maar het duurt even voordat deze op stoom is.

Bioschock Infinite was geweldig toen ik 'm voor het eerst speelde maar bij een tweede playtrough valt het toch op dat het verhaal van allemaal losse stukjes aan elkaar hangt, ongetwijfeld omdat ze ongelofelijk veel veranderingen hebben doorgevoerd laat in de ontwikkeling van het spel.
ik vond Bioshock 2 echt geweldig, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen genoeg kon krijgen van Bioshock 1. en zo te lezen ben ik een van de weinige

Maar als Big Daddy spelen gaf toch echt wel een nieuwe dimensie aan het spel wat ik zeer kon waarderen.
Krijg nou wat, ik heb precies hetzelfde.
Ik vond deze net zo goed als The Last of Us qua verhaal, alleen liet de gameplay wat te wensen over inderdaad. Maar het verhaal staat me nu nog steeds bij (net als TLOU). Luxe dat jaar.
Hoop dat ze hier wat meer tijd in steken dan de PC "remasters" van BioShock 1 en 2. Dat was nogal een dramatische saga met zeer onstabiele builds. Jammer want er zijn weinig spellen, zeker uit die tijd met zo'n bijzondere ambiance.
Wat zijn andere spellen met een bijzondere ambiance? Ik moest zelf denken aan Prey en de eerste twee delen van COD Modern Warfare, echter vond ik Bioshock op alle fronten (muv multiplayer) completer.
Wellicht een hele andere categorie, maar wel bijzondere ambiance, Antichamber.
Een volledig andere ambiance: S.T.A.L.K.E.R.
Ik vind Dishonored 1 en 2 wel een bijzondere ambiance hebben. En ook Titanfall 2, heel bijzonder hoe de makers het voor elkaar krijgen dat je je echt het lot van je robot aantrekt.
Ja inderdaad; zelfs nu zijn deze versies nog verre van stabiel. De originele versies met wat patches draaien beter dan de "remasters". Continue framedrops, rare crashes, dingen die gewoon stuk/bugged zijn, enz.. Erg jammer.
Gaaf idee om deze toppers straks ook onderweg te kunnen spelen!
De laatste keer dat dat het geval was was met Bioschock 1 voor iOS (en volgensmy ook android).
Alleen is die app al jaren niet meer bijgewerkt waardoor hij tegenwoordig niet meer speelbaar/installeerbaar is. Zou wel tof zijn om dit geheel op de switch te kunnen draaien :D
Probleem is voornamelijk dat Bioshock vrij donker is en het scherm van de Switch niet bijster geschikt is om bij daglicht te spelen ;)
Fun fact:
Blind Squirrel (De makers achter The Collection) hebben voor Bioshock 1 en 2 de achterliggende engine naar DX11 overgezet (Infinite is UE3 en die ondersteunt dat al). Deze heet de Vengeance Engine 2 en is gebaseerd op UE 2.5, waarmee Bioshock de meest geavanceerde UE2 achtige titel is :)
Development of BioShock: The Collection included:
• Full 1080p resolution at 60 frames-per-second for all three titles
• Updated PC rendering to DirectX 11 for BioShock and BioShock 2
• Re-wrote the 2.5 Unreal Engine to take advantage of both 64-bit & Multi-Threading
• Director’s Commentary for BioShock and BioShock 2
• Remastered characters, weapons, environments, and UI for BioShock and BioShock 2
• Improved lighting and shadows for BioShock and BioShock 2
• Added real-time reflections and bump maps to BioShock
• Improved VFX textures and particles for BioShock and BioShock 2
• Re-authored the opening cinematic of BioShock
• Integrated complete DLC for all three titles
• PC: Steam Controller Integration for BioShock and BioShock 2
• Full Quality Assurance production testing for all three titles.
Bron:
http://blindsquirrelenter.../bioshock-the-collection/
'k Ben benieuwd naar de performance. De beperkte memory bandwidth van de Switch zou wel eens roet in het eten kunnen gooien. Deze is aanzienlijk lager dan de 360 en PS3.
Onzin: alles wat de PS3, en dus de X360 kan, kan de Switch met gemak + méér. Denk aan bijv. Skyrim of Dark Souls waarbij deze beter op de Switch draaien dan de originele versies met betere textures en framerates.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 15 januari 2020 09:21]

https://youtu.be/w68M7Aw6rBw

https://youtu.be/bWW5E-EgkUU

Erm neen, dat is alles behalve het geval. Vooral de Memory Bandwidth is de bottleneck die bepaalde past gen ports naar de Switch bemoeilijkt en ook leidt tot bizar gedrag in bijvb. de performance van Zelda Link's Awakening.

[Reactie gewijzigd door BitJager op 15 januari 2020 09:49]

Wauw, Dark Souls en Skyrim zijn wel erg kleurrijk geworden!

Met andere woorden: prima dat je met compléét andere games aan komt waarvan er 1 al helemaal geen port is en de ander gewoon slécht geport is.

Laat ik zo zeggen: Link's Awakening lijkt me niet zo veeleisend als bijv. Warframe, en die draait best wel fatsoenlijk. Link's Awakening lijkt me ook niet zo veeleisend als een Mario Odyssey als je het dan tóch over een first-party game wil hebben die géén port is. En Mario Odyssey draait behoorlijk strak.

Waar ik met name op doelde bij de PS3-versie van Dark Souls is Blighttown. De Switch draait dat gedeelte écht wel wat beter dan de PS3-versie. Ook Skyrim had ook de PS3 wat meer moeite; de Switch kan het fluitend aan met hogere resolutie textures en belichting en alles. Niet zoveel als de remaster op bijv. de PS4 natuurlijk, maar tussen de PS3 en PS4-versie in.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 15 januari 2020 10:38]

Waarom stottert Link's Awakening dan iedere keer als er nieuwe assets worden ingeladen... ? Terwijl het volgens jouw diepgaande kennis minder veeleisend is dan Warframe... .

Volgens jou is de Switch op alle vlakken een potenter platform in verhouding tot de PS3 en 360. De harde specs spreken dat al tegen... . In principe is een port naar een potenter platform makkelijk dan ports naar een minder potent platform... .Dus vanuit jouw optiek zou Saint Row TT als een trein moeten lopen. Wat jammer genoeg niet het geval is.

Jij haalt Skyrim en Dark Souls aan als voorbeelden. Wat je goed recht is maar ik zou dan geen andere games meer mogen aanhalen... ? Je snap het concept van een discussie forum toch, niet?

Weet goed dat er op de Switch veel mogelijk is dankzij onder andere dynamic res scaling een technologie die ten tijde van de 360 en PS3 nog niet mainstream was. Had dit toen het geval geweest dan waren de verhoudingen toch iets anders... . En dat is maar 1 van de vele nieuwe render methodes die er voor zorgt dat met een intelligenter resource management je tot een visueel beter resultaat kan komen. Andezijds heeft dit ook zijn limieten. Link's Awakening is hier een erg goed voorbeeld van.

[Reactie gewijzigd door BitJager op 15 januari 2020 10:46]

Je hebt mindere ports (Saint's Row) en goeie ports (Wolfenstein, Doom).

https://www.eurogamer.net...nsole-version-of-the-game

Hier wordt bijv. gesteld dat Alien Isolation mooier is op de Switch dan de PS4. Dus het kan alle kanten op. En dat Link's Awakening hapert snap ik ook niks van, zou toch op z'n minst allang gepatched kunnen zijn want zo héél veeleisend is die game nou ook weer niet, als je het vergelijkt met andere games die wél gewoon goed draaien.

Dat een project als The Witcher minder op de Switch is dan de PS4-versie, ja allicht. Snap ik volledig. Maar de vuistregel is en blijft: als de PS3 het kan, kan de Switch het op z'n minst evenaren.

En ik ben vereerd dat je mijn kennis 'diepgaand' noemt, maar dat is wellicht teveel eer: ik heb de games (Skyrim en Dark Souls bedoel ik dan met name) gewoon op beide platformen en ik trek m'n eigen conclusie wel.
Ik ben blij dat je Alien Isolation aanhaalt want Alien Isolation op de Switch is een goed voorbeeld van welk resultaat mogelijk is door intelligent omgaan met assets en focus driven resources te gaan aanwenden. Anderzijds is dit niet mogelijk met bijvb een openworld game aangezien je in een omgeving zit waar je veel minder controle hebt over wat op t scherm getoverd gaat worden.

Ik zeg nergens dat de Switch een slecht platform is, integendeel maar het is een platform met enkele grote beperkingen waar Nintendo snel een antw. gaat op moeten weten te verzinnen of ze gaan snel terrein verliezen op 't vlak van multiplatform games.

[Reactie gewijzigd door BitJager op 15 januari 2020 11:12]

(...) waar Nintendo snel een antw. gaat op moeten weten te verzinnen of ze gaan snel terrein winnen op 't vlak van multiplatform games.
Terrein verliezen bedoel je denk ik? ;)

Maar los daarvan: als ik puur voor mezelf spreek, ik heb alle moderne consoles hier wel staan. PS4, Xbox, Switch, en nog een berg oude(re) consoles. Ik speel eigenlijk alleen maar Switch momenteel, zéker nu Overwatch ook op de Switch uit is. Ik heb zo'n 200 uur in de PS4-versie zitten denk ik maar sinds de release op de Switch geen moment meer omgekeken. Het 'portable' aspect is dermate belangrijk dat Nintendo daar naar mijn mening al meer dan genoeg goede zaken doet. Als ik zie hoe bomvol de eShop staat en hoeveel multiplatform games er op de Switch zijn en gaan komen denk ik dat ze op dit moment een goeie sweetspot hebben.

Juist exclusives naar de Switch, dáár zouden ze wat mee moeten doen. Hun eigen games zijn prima maar er zijn buiten Nintendo's eigen games (en dan reken ik gemakshalve 2nd-party studios als Monolith en Gamefreak óók even mee) niet veel exclusives voorhanden.

Enige niet-Nintendo game waar ik dit jaar nog naar uit kijk is Last of Us II .. .dan kan ik m'n PS4 ook met goed fatsoen weer eens opstarten. Ja, PlaystationPlus heeft deze maand de Uncharted Trilogie en ik moet tot m'n schaamte bekennen dat ik deel 1 en 2 nooit gespeeld heb. Dus die heb ik ook alvast maar binnengehaald.
Ze hebben The Witcher 3 ook weten te krijgen op de Switch.
En als alle Bioshock games origineel op de Xbox 360 zijn uitgekomen en de Switch dezelfde 'kracht' heeft als de 360 (in theorie, maar uiteraard verschillend), dan kan dit nog wel eens een best mooi spel er op worden.
vind wel dat nintendo de hoofdprijs vraagt voor het porten van ouwe games naar hun console.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True