Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gearbox kondigt PS5-game Godfall aan die eind 2020 verschijnt

Godfall is de eerste game die officieel voor de PS5 is aangekondigd. Het spel wordt ontwikkeld door Counterplay en uitgegeven door Borderlands-maker Gearbox. De game komt eind 2020 uit. Er komt ook een pc-versie beschikbaar via de Epic Games Store.

Godfall werd tijdens de Game Awards voor het eerst getoond. De game komt eind 2020 uit en wat consoles betreft is dat exclusief voor de PlayStation 5. Rond die tijd moet de aankomende console ook uitkomen. Hiermee is het de eerste PS5-game die officieel is aangekondigd. De trailer bestaat volledig uit in-engine beelden en biedt vermoedelijk dus een klein voorproefje van de grafische prestaties van de aankomende console.

De game wordt ontwikkeld door Counterplay, dat bestaat uit voormalige ontwikkelaars van onder andere Call of Duty, Destiny 2, God of War en Horizon: Zero Dawn, schrijft Polygon. De game wordt uitgegeven door Gearbox Publishing. De game komt, naast de PS5, ook uit op pc via de Epic Games Store. Gearbox vertelt aan Eurogamer dat de game niet op de PS4 uitkomt en dat de pc-versie van de game in ieder geval twaalf maanden lang exclusief via de Epic Games Store beschikbaar blijft. Daarna zou de game eventueel op andere pc-platforms kunnen verschijnen.

In de cgi-trailer wordt een drietal personages in volledig ornaat getoond. Deze heroes vluchten uit een ineenstortend gebouw. Godfall is volgens de ontwikkelaar een third-person actiegame met 'realtime melee-combat' en een focus op het vergaren van in-game buit. Het spel speelt zich af in een nieuw 'universum' en wordt ontwikkeld in Unreal Engine 4. De game kan in singleplayermodus gespeeld worden, maar volgens de ontwikkelaar is het spel 'beter met vrienden'.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

13-12-2019 • 10:38

63 Linkedin Google+

Reacties (63)

Wijzig sortering
Via de volgende link kan je een klein fragment uit gameplay zien (lijkt op in-game footage). Je kan duidelijk raytracing in werking zien van de bomen op de achtergrond. Ook zie je dat er aardig wat particles aanwezig zijn. Dit beloofd wel veel goeds imho.

https://cdn1-www.playstat...9/12/ezgif.com-resize.gif
"Je kan duidelijk raytracing in werking zien"

Ik denk dat je god-rays bedoelt. Dat kan zonder raytracing en zit nu ook al in veel ps4 en zelfs ps3 games (met verschillende onderliggende technieken).

Desalnietemin ziet alles er goed uit en is het veelbelovend :)
Ik zie ook reflecties van de plant in het water op de grond, en realistisch ogende schaduwen. Vast ook allemaal wel mogelijk met andere technieken, maar dat lijkt voor mij toch wel op ray-tracing.
Toch wel raytracing, kijk maar naar de reflecties op de vloer. Je ziet tegen het einde van het fragment reflectie van de boom op de achtergrond, terwijl deze boomtop niet in beeld is, dit geeft in ieder geval prijs dat er niet gebruik wordt gemaakt van screen-space reflections en het lijkt te accuraat voor een cubemap reflectie.
Hmm, ik ben er even doorheen aan het springen, maar ik zie niet echt een boomtopreflectie die niet in beeld is.. Welke seconde?
Ik heb juist het idee dat ik ergens in die zevende (en laatste seconde) een afgekapte reflectie zie: Die boomstam links, de reflectie daarvan lijkt wel afgekapt omdat de echte boomstam boven het beeld uit steekt.
Middelste boom, ik ben me verder niet heel bewust van timecodes in gifs, maar t zit in t moment dat de speler neergemept wordt op de grond en de camera daar naar toe beweegt.
Je maakte mij nieuwsgierig met je opmerking, maar ik krijg het idee dat god-rays iets heel anders is dan hetgeen we zien in het plaatje. God-rays creëren een light-source(atmosfeer) en weinig reflecties, daar waar raytracing daarwerkelijk de reflectief in materiaal doorrekent (dus boom via het water weer op het harnas etc) (info god-rays: https://medium.com/commun...s-whats-that-5a67f26aeac2)
Heb jij een bron van jouw onderbouwing?
Godrays != Raytracing
Je reageert op de verkeerde persoon. Ik stel namelijk hetzelfde....in tegenstelling tot @paltenburg
Ik dacht dat Oguzhan58 doelde op de god rays. Maar misschien bedoelde die ook wel de reflecties. Maar het meeste van de reflecties wat ik zie kan het allemaal screen space reflections zijn, maar ik heb het nog niet frame voor frame bekeken.
Het artikel gaat over de PS5, waarbij het meest innovatieve gaat zijn dat het hardware raytracing bevat. Dus hij bedoeld zeer zeker de reflecties ;-)
maar je lijkt met je termen een echte pro, dus ik wil je nogmaals vragen heb je enkele bronnen die jouw verhaal ondersteunen?
Jaa een hele pro hier :P Nee ja ik zag gewoon tot op dat moment niet echt reflecties van dingen die niet ook sws in beeld waren, dus geen aanwijzingen voor raytracing. Ik zeg dus alleen dat "Je kan duidelijk raytracing in werking zien" niet waar is.

Echter ik zag in een video van Digital Foundry dat er toch wel enkele frames zijn in de GIF waar wel duidelijk reflecties zijn dingen die niet in beeld zijn, dus wel raytracing.

Echter dit blijkt alleen als je echt frame voor frame de gif bekijkt, dus je kunt zeggen dat "Je kan duidelijk raytracing in werking zien" nog steeds niet waar is.
Het gameplay beeld wat je laat zien ziet er indrukwekkende uit dan de trailer. Ik denk dat de trailer ook ingame(in-engine) gemaakt is, want voor een echte trailer ziet het er niet veel beter uit dan de huidige games.

Hoewel de trailer mij totaal niet aanpreekt ziet de gameplay er interessanter uit.
Lijkt op een 13 in een dozijn game die 6 maanden later voor 25 euro in de budgetbak beland.
Net als BattleBorn (Gearbox's giga flop). Die lag letterlijk voor 5 euro in de budgetbak van mediamarkt na een paar maanden.

[Reactie gewijzigd door HarryC op 13 december 2019 12:18]

Dat heb ik ook vaak met Battlefield en FIFA. Ik wacht dan totdat ze 10-15,- zijn meer zijn ze niet waard.
Je wacht met FIFA 17 dus tot 2019 en Battlefield 1942 speel je pas sinds een jaartje?
Zijn er op een paar andere shirtjes na veel verbeteringen/nieuwe features in FIFA toegevoegd in die 2 jaar?
Kocht je per ongeluk FIFA17 dan zou je het hoogstwaarschijnlijk enkel merken aan de opstellingen van de ploegen (en het feit dat je niet zou kunnen spelen tegen je vrienden met FIFA19, al zou dat volgens mij technisch perfect mogelijk zijn)
Duidelijk geen Fifa speler jij want elke Fifa voelt toch ieder jaar weer wat anders.
Blijft nog steeds balletje trappen in een mooier jasje.......boooooring.

Niks nieuws.....maar ieder zijn smaak.
Ziet er mooi uit hoor, maar ik heb niet de "WOUW!" ervaring die ik had toen ik de eerste grafische prestatiekracht van de PS4 zag. Als dit een PS4 game was, had ik er ook niet raar van opgekeken. Ik hoop vooral dat de PS5 PS4 niveau graphics kan tonen in VR.
Dat gevoel had ik ook ja, ik vind zelf dan ook de trailer van Senua's Saga: Hellblade II veel indrukwekkender. Dat is dan wel op de waarschijnlijk krachtigere Xbox series X console, maar ik verwacht niet dat het verschil in wat ze aankunnen zo groot is als het verschil tussen deze twee spellen. Ik heb eerlijk gezegd toch weer het gevoel dat het gewoon de Unreal Engine 4 is die gewoon niet echt goede prestaties neerzet als je een spel wil hebben dat er goed uitziet.
Wauw, die trailer is dan wel weer next level. Ik ben benieuwd wat een studio als Naughty Dog allemaal voor moois uit die PS5 kan halen.
Grafisch ziet het er wel mooi uit, maar meer dan dat kun je er nu ook niet echt over zeggen. We gaan het zien.
Ziet er naar uit dat het een cinematic trailer is. Grote kans dat dit niet representatief is voor in-game beelden.
De trailer bestaat volledig uit in-engine beelden en biedt vermoedelijk dus een klein voorproefje van de grafische prestaties van de aankomende console.
Weet niet in hoeverre dit waar is natuurlijk, maar het artikel is er vrij duidelijk over.
In-Engine zegt alsnog heel weinig over In-Game en zeker niet representatief.
Dit is een nieuw marketing trucje.
Dat zegt de quote ook niet. Die zegt in-engine. Dus geen cinematics zoals je aangaf, maar real time.
Alleen In-engine kan dus nog steeds zijn dat ze het met een PC met 2x TITAN kaarten gerenderd hebben ipv een PS5. Ik was er eigenlijk al van bewust dat Unreal Engine grafisch heel sterk is, alleen moeten we dus weten of de PS5 het aan kan :p
Aangezien het een PS5 exclusive title is neem ik aan dat het ook in-engine op een PS5 is...
En we weten allemaal hoe het afgelopen is met de Snowflake beelden van The Division. Allemaal in-engine beelden en het uiteindelijke resultaat kwam ook maar niet in de buurt van die beelden.
Dat zijn aannames.

We namen ook aan dat Watch Dogs eruit zou zien zoals de in-engine trailer die bij de E3 werd getoond, en we weten allemaal hoe dat is gelopen.
In het artikel staat PS5 én pc
Helaas kun je bij gameplay trailers nog steeds niet van uit gaan dat het 1 op 1 hetzelfde is als wanneer je het spel zelf spelet.
Ook zeker waar. Bij wijze van E3 trailers en dan 1-2 jaar later de echte gameplay.
Zelfs The Witcher 3 was hier helaas schuldig aan.
Ubisoft staat er zelfs om bekend.
Lijn word wel steeds dunner de laatste 2/3 jaar.

Maar tegenwoordig zie je ook meer ingame cinematics/cutscenes.
Er staat ook in-engine footage en niet in-game footage. Heel erg sneaky
Daar ben ik het juist totaal niet mee eens, je kunt zien dat de trailer juist ingame gemaakt is met ingame modellen. Kijk alleen al naar de materialen, 3d modellen en effecten. Dit is bij een cinematic trailer 100 keer indrukwekkender. Grote kans is dat dit geen gameplay materiaal is maar wel in-engine.
"In-engine footage" word ik altijd een beetje skeptisch van...

Maar gaaf om een PS5 game trailer te zien, ben altijd wat meer fan van de PS-exclusives geweest t.o.v Xbox. Ik denk dat naast mijn PC er ook wel een PS5 komt eind volgend jaar. Mogen er nog meer games ge-announced worden :)
Inderdaad. Doet met altijd een beetje denken aan de Unreal Engine 4 teasers.

Het is waarschijnlijk een filmpje wat in de engine gemaakt is, dus physics, lighting, etc. zijn van de voren al berekend.
O waarschijnlijk is het in-engine. Maar als je beseft dat de serie The Mandalorian ook in visualisatieprocessen tijdens de productie ook UE4 gebruikt, zegt dat je wel wat toch ;) [bron: klik ]
Grafisch niet spannender dan wat we nu op de PS4 hebben helaas
nou nou... welke game ziet er op de PS4 zo uit? Dit is waarschijnlijk met de unreal 4 engine vooraf gerenderd op een RTX Titan :P

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 13 december 2019 11:05]

Lijkt op een introfilmpje. Ben benieuwd naar de gameplay. In verleden zijn vaker trailers uitgebracht waarbij het spel uiteindelijk grafisch tegenviel. Maar ziet er mooi uit!
Grafisch ziet de trailer er goed uit!

Maar even realistisch: In-engine beelden.
Gezien het Unreal Engine 4 is kan dit dus gewoon op een PC/Server met geweldige hardware gerenderd zijn en heeft het niets te maken met hoe dit op de PS5 er uit zal zien.
Ik wordt zelf nog niet heel enthousiast van dit filmpje. De vormgeving van de karakters heeft veel weg van Destiny. Ik heb niet zoveel net loot scooters. Dus ik denk niet dat dit iets voor mij gaat worden.
Of deze guys/girls die weg zijn uit de voorgenoemde studios weggaan uit passie voor games en zelf een minder commercieel gestuurde titel als COD / Destiny 2 willen maken is 1 kant. De andere kant is dat ze gewoon willen cashen met ready-to-go ideeen die ze op de plank hebben van hun thuisbasis, bestaande tech pakken (UE4) en lekker gaan cashen. Voor beiden is een argument te maken. De een is in mijn ogen 'schoner' dan de ander.

"... third-person actiegame met 'realtime melee-combat' en een focus op het vergaren van in-game buit."

Ik krijg bij deze uitspraken gelijk MTX kriebels en Anthem achtige visies in een mecha - God of War - achtig domein. Tijd zal het leren, wie weet is de game gruwelijk :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True