Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gunfight-modus CoD: Modern Warfare krijgt in de toekomst optie voor 1vs1 en 3vs3

Infinity Ward wil opties voor 1vs1 en 3vs3 toevoegen aan de Gunfight-modus van Call of Duty: Modern Warfare. Momenteel is Gunfight een 2vs2-modus. Wanneer de nieuwe opties beschikbaar komen, is nog niet bekend.

Joe Cecot, co-design director of multiplayer bij ontwikkelaar Infinity Ward, geeft in een tweet aan dat 1vs1 en 3vs3 op de planning staan. Hij zegt dat als antwoord op een vraag of er een 3vs3-modus komt. Hij zegt dat de nieuwe modi 'op een bepaald moment' naar het spel komen. Het is onduidelijk wanneer dat precies gebeurt.

Vorige week maakte Infinity Ward details bekend over de roadmap van Call of Duty: Modern Warfare. Daarop staan details over de gratis uitbreidingen die de game krijgt. Vanaf dinsdag komen er nieuwe maps beschikbaar. Zo komen er onder andere nieuwe versies van Crash, Vacant, Shipment uit Call of Duty 4: Modern Warfare.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

02-12-2019 • 14:23

35 Linkedin Google+

Reacties (35)

Wijzig sortering
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de manier en frequentie van updates & content die COD tot nu toe laat zien. Begin me eigenlijk af te vragen waarom het zo lang heeft geduurd om een fatsoenlijk update model te krijgen.
Nu nog maar hopen dat de season pass geen pay-to-win praktijken met zich meebrengt. _/-\o_
Ze hebben gezegd van niet, maar het is inderdaad nog even afwachten wat ze er echt mee gaan doen :)
Zal wel meevallen. In WWII was er ook geen pay2win praktijken maar was alles meestal cosmetisch, zodat jij net als enige dat ene kekke outfitje had
Pay-to-win sws niet "pay-to-have-more-fun-,-maybe-?" wel, kijk maar naar de vorige cods en vooral cod mobile, skins!!!
Ben het niet helemaal met je eens, als je kijkt wat IW uit heeft gebracht als base game is dat gewoon heel erg ondermaats. Zeer weinig content en daardoor lijkt het alsof er nu heel veel nieuwe content uitkomt, terwijl dat er al in hoorde te zitten. Denk bijvoorbeeld aan de game modes zoals Hardpoint en echt een zeer klein aantal maps. Uiteindelijk is het zeer slimme marketing, maar toch niet helemaal eerlijk als je kijkt naar de oude glorie dagen. Desalniettemin vind ik het update model zelf wel goed en ben ik het daar zeker mee eens :)
Daar ben ik het wel mee eens. Dit is mijn eerste die ik koop in 9 jaar. Daarvoor heb ik alle COD games gespeeld. De nieuwe modi voegen niet veel toe en heb ik ook grotendeels uitstaan. Ik vind met niet veel mappen beginnen niet zo erg. Kan ik ze ten minsten een beetje leren voordat er weer wat nieuws bijkomt. nouja nieuw, Al deze mappen ken ik al uit mijn hoofd. Wel raar als ik mappen had moeten kiezen van MW 4 had ik misschien niet deze gekozen er zaten echt veel betere mappen in. Mappen zoals Ambush, Creek, Overgrown. Man als ik hierna terugkijk dan bedenk ik me hoe groot die game wel niet was
Beter dat je met meer dan 6 vrienden samen kan spelen online ipv private te moeten.
Heeft deze game zombie/royale modus? Vind die op de cod mobiel erg lekker spelen, wil m eigenlijk wel op console

Zombie zoals mobiel, lijkt me het left4dead systeem. Geen idee hoe en of dat in vorige cod games aanwezig was.

De battle royale Speelt prima, gewoon standaard last man standing. Optie tot teammates respawnen. Speelt lekker weg.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 2 december 2019 15:01]

Dat zal waarschijnlijk de Infected mode zijn die in het plaatje staat ;)
Infected is een multiplayer mode met enkel menselijke spelers. Gewoonlijk start er een "infected" persoon met enkel een mes, en als hij dan een van de "survivors" weet te doden komt deze ook terug als infected. Is wel geinig, heeft ook in eerdere CoDs gezeten. Maar heeft niks te maken met de zombie mode.
Dus @himlims_ is op zoek naar de classic 4 player round based zombie? Misschien iets voor S02. :)
Dit zat in WWII, was wel spannend. Ben je de laatst levende, hoor je ze rond rennen en ren je de poten uit je lijf weg te komen.
Mijn verwachting is dat ze wel Battle Royale nog gaan toevoegen, maar zombies lijkt me sterk. Volgens mij heeft Infinity Ward nog nooit zombies in een van hun games gedaan. Er is echter nog niks geconfirmed.
Battle Royal en zombie modus zijn beide niet aanwezig. Een vergelijkbare mode voor Zombies vindt ik Operations, zoveel mogelijk rondes overleven.

[Reactie gewijzigd door mc-elvin op 2 december 2019 14:39]

Zijn vraag is ook niet wat er nu is maar wat er (mogelijk) komen zou, over BR zijn wel degelijk geruchten dat dat er komt.
die vraag was er wel :) kan het nu niet meer vinden.
Battle Royale zijn al verwijzingen naar gevonden, dus die komt wss in een later seizeon.
Nope, er zijn voor nu alleen speculaties wat betreft BR. Zombies zit er niet in. Wel Spec-ops
Nee die zitten er niet in, wel is er een Spec-ops modus. Hierin heb je "classic spec-ops" die het dichtst op de spec ops van mw2/mw3 zit, Survival mode (netzoals in MW3), en operations wat hele uitegebreide/grote spec-ops missies zijn voor teams van 4. (inclusief random matchmaking)
De Zombie Story Line (Ether heet deze) is bij de huidige COD Versie tot haar einde gekomen.
Momenteel wordt er in de zombies community erg getwijfeld of er nog een nieuwe COD met Zombies game mode zal komen.
1 v 1 me scrub krijgt ineens meer lading nu. :P
Zeker als Rust terug komt waar de geruchten op duiden.

De Speedball map is trouwens ook echt gaaf voor competitief spelen.
Ik heb deze game geprobeerd te spelen. 4670K met een AMD7850 2GB kaart en 8GB RAM, onspeelbaar gewoon, en het geluid kreeg ik ook niet werkend. Na 2 uur proberen was ik er helemaal klaar mee. Gister meteen een refund aangevraagd en krijg mijn geld terug :)
OT: Eens overwegen om je videokaart te upgraden :D Voor €100,- kun je een mooie GTX 1060 ergens op de kop tikken. Je processor en RAM zijn in principe nog wel oke, maar videokaartje is echt te oud
Mooi snel spel. je moet echter wel zorgen dat je een goede monitor hebt. Helaas is er crossgaming mogelijk met PS4 en Xbox en PC spelers. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit soms in het voordeel is van de PS4 en Xbox spelers
In die toekomst speelt niemand meer cod. Wat een ongelofelijk zaad spel is dit zeg. Alleen maar campers en claymores.
Dus daarom speelt in de toekomst niemand meer cod? Want alleen maar campers en claymores? En al die campers dan? Gaan die samen met je stoppen dan?

Overigens snap ik heel dat gehuil over campers echt niet. Het is gewoon een onderdeel van IEDER (semi)realistisch schietspel. Rushen slaat namelijk nergens op in een real-life situatie tenzij dat van te voren goed gepland is. Als je je daar niet overheen kunt zetten of je niet om de campers heen kunt spelen dan gok ik dat de meeste schietspellen voor jou ongeschikt zullen zijn. Let op! Overwatch vind ik geen schietspel net zoals dat ik iedere shooter waar je eerst honderd kogels door iemand moet jagen voordat ie dood is geen echte shooter vind. Die zijn wellicht meer geschikt.

Overigens kan ik je nu al vertellen dat over een aantal jaar cod en battlefield wss nog altijd de populairste shooters zullen zijn. Campers of niet.
Ah, de camper discussie. Altijd leuk. Ik geef je groot gelijk voor het overgrote deel van je post. Maar mag ik hem even anders benaderen?

Mag ik even tegen je aan zeiken? Ja? Hier komt ie dan.

nu ik mijn post terug leez Warning: Jezus veel typos, grammaticaal niet sterk, maar het is mijn jaarlijkse FPS tweaker rant. Deal with it.

Je zin, "de meeste schietspellen" zijn dan niet voor jou vind ik een jammere, trieste benadering. Ik kan me de tijd nog herinneren dat schietspellen voor iedereen waren. Toen normaal, goed, deugdelijkheid nog gemeengoed was. De tijd dat je een product koopt en je van te voren al wist, prima! Hier kan ik wat mee. Niet alleen ik als gamer, maar wij allemaal. Ja de tijd dat developers nog niet lui, of nare, enge ideeen hadden om van alles uit te sluiten en producten dicht te timmeren tot een bepaald punt dat je een product mag kopen, het mag spelen, maar eigenlijk TOTAAL geen zeggenschap hebt over wat je voorgeschoteld wil krijgen.

Je hoeft niet ver in de geschiedenis te duiken om spellen te vinden waar de multiplayer implementatie gewoon rock solid was.

Denk aan een BF3. Je had een server browser, zoals het hoort, niet ingame, maar dat maakte niet uit, het was er, in tegenstelling tot COD MW2. Er waren server tools. Iedereen kon hosten, je betaald wat, installeert een admin tool en klaar is kees. Na een lange werkdag vol kuttende collegas heb ik soms geen zin in nare one shot draken. Kan iemand zich de USAS12 met explosive frag rounds herinneren bij launch? Ik wel. Je hoefde niet te kunnen aimen, maar toch een 6+ KD? Oh my f**king god! Klinkt als een noobcakes wet dream. Een one shot sniping shotgun zonder te hoeven aim down sighten? JA AUB! Dice presenteerde de 870MCS met 12G slugs. Je verzint het niet, het zou de daglicht niet kunnen verdragen maar Dice komt er toch mee... Een rocket launcher op Noshahr Canals TDM? doodzonde.. Het is immers DE killhouse map van BF3, waarom zo iets cheaps willen?

Zie je een verband die ik probeer te schetsen?

Developers ontwerpen iets wat totaal uit balans is. Het is er, maar niemand weet ervan. Totdat het bekend wordt, en gemeengoed wordt. Speler A verziekt speler B's ervaring. Mensen beginnen te ragen, gaan het internet op, veroorzaken trammalant. Trollen hebben de tijd van hun leven, er worden compilaties op YouTube gezet. Oh, first world problems...

Dat iemand het wilt gebruiken for funs sake, of om mensen te narren, PRIMA. Daar kan ik mee leven. Maar waarom, riddle me this, waarom zou ik het moeten accepteren van een dev en uitgever om mijn ervaring te verzieken? Je betaald immers fors geld voor spellen. 50 uro, 60 uro. Mogen we een beetje zeggenschap verwachten? Klant is koning mentaliteit? Nee? Wachten tot de outrage dusdanig hoog wordt en er een patch komt hoor ik iemand al zeggen...!

NEE, geef ons gewoon potverdorrie DEDICATED SERVERS EN MOD TOOLS! Leg het in de handen van de community! We zijn allemaal volwassen genoeg om te weten waar we zin in hebben op de maandagavond na 8 uur werken. Waarom is het teveel gevraagd? Geen zin in claymores, vind een fucking server waar claymores verbannen zijn. Geen shotguns op CQB TDM maps? Klinky als FUCKING MUZIEK in de oren. Vind je server en speel er op. SIMPEL. SIMPEL SIMPEL. Vroegâh hadden servernamen gewoon namen, en kon je browsen op sniper only om je xXx_PussySlayer69xXXHD YouTube 720 quickscope montage te maken. Er waren altijd wel, 2 of 3 servers te vinden die allerlei uit de hand lopende settings hadden. Voor ieder wat wils. And guess what. Juist op dat soort servers waren er altijd terugkerende mensen > je leert spelers kennen > worden vrienden > of concurrenten om de top 3 killcount van de server te halen. Levendig, geen frustraties, de macht in de handen van de speler en het was HEERLIJK. Klinkt dit allemaal te eng, en heb je de cheesy wapens nodig? PRIMA. Ook jij kon gewoon een vanilla server vinden en spelen. Er was KEUS.

De spellen die meer vrijheid gaven, speelde ik langer en meer. Je hoefde niet te wachten op de developer om patches uit te brengen. Je koos altijd zelf, waar je op dat moment zin in had. Cod had dit ook en was geweldig. MW2 had het bijvoorbeeld niet, maar een BO2 weer wel.

Counter strike 1.6 jongens, ging zelfs zo ver dat je mods kon maken om spelmodi te maken. Denk aan Deathmatch, warcraft 3 mods (EPIC)!

ANTICAMPTOOL, GEWELDIG. Wil je campen? Dat kan voor vijf seconden. Stond je vijf seconden stil, dan ging een counter tellen, onscreen en al, in volle glorie. Bij de laatste drie seconden kwam er zelfs een grote warning op je scherm: MOVE CAMPER! Stond je nog steeds stil, tsjah, je character explodeerde. Of je werd gekickt. Alles was tot op de fijnste details in te regelen.

Man man man, wat een glorie.

Ik vraag me soms af waar het mis is gegaan. De oude generatie is denk ik ouder geworden, kreeg minder tijd om te gamen en uitgevers zagen DE KANS om alle controle weg te kapen en een designfilosofie te installeren die gewoon totaal lineair was voor maar een einddoel. Geld. Geen mogelijkheden of vrijheid. Enkel de aankoop van een spel. Het liefst nog zoveel mogelijk DLCs, season passes en cosmetics of pay to win mechanics. Het resultaat, en spel, waar je alleen iets mee kan wat voor je uitgestippeld wordt terwijl je zakken leeggeharkt worden. 100 plus uro down the drain en toch niets. Het boeit hun niet of je 20 of 1000 uur aan het einde van de rit hebt gespeeld. Het geld staat op de bank en de aandeelhouders kunnen een dikke Rolex met driedelig Tom Ford pak aanschaffen met onze geld.

Nu is Modern Warfare soort van een succes. Niets anders dan wat vroeger normaal was. MAAR HET IS GEWELDIG, ALDUS ALLE MEDIA EN REVIEWERS op het wereldwijde web.

Nee ik weet wel beter. Het is goed, mediocre om eerlijk te zijn. Want ik als eindgebruiker kan niet kiezen of ik een 725 of claymore voor me kiezen krijg. I just want to shoot and have fun guys..

Afsluitend. Ik vind het jammer als mijn kleine later opgroeit en niet zal ervaren wat ik als tiener heb ervaren. Mediocre at best, de nieuwe standaard. Zolang er maar geld verdient wordt.

TLDR:

nee Modern Warfare is niet zo geweldig als je denkt. De originele was beter.

[Reactie gewijzigd door dindr op 2 december 2019 21:00]

Ik denk dat je Bo1 bedoelt die het ook had.

Heel erg met je eens overigens, bij dedicated servers was de peek advantage nooit frustrerend erg, maar bij deze p2p bagger wel.

Man ik verlang naar de tijd van United Offensive (beste cod imo) is waar iedereen elkaar wilde overtreffen door het zo moeilijk mogelijk te maken en iedereen op gelijke voet begon. Rifle only, en dan ook nog eens een gebalanceerde map die geen advantages gaf aan een partij, Glassattack van Blacksheep. Oh had je zin in gekkigheid even? Hier een Lord of the Rings map, super groot en prachtig nagemaakt.

Mensen prijzen opeens dat CoD tanks heeft “het is net Battlefield nu”. Nee *slap* Tanks hadden we al in CoD1 United Offensive, is niets nieuws!

Maargoed, vroeger zeiden mensen GG aan het einde van een match. Nu willen mensen het elkaar alleen maar zo zuur mogelijk maken. Lekker ez zeggen en wat een bagger ik allemaal wel niet voorbij zie komen, tja, niemand kan je bannen. Hier een dood verwensing naar je hoofd, een kys hier en een Kys daar. Ook door Nederlanders ben ik op MW al weer helemaal kapot gescholden en bedreigd. Die dedicated servers brachten mensen bij elkaar, dit p2p brengt echt het slechtste in de mensen naar boven.

Mijn zus speelt voor het eerst een shooter, MW wilde ze doen. Ik heb de voice chat maar uit gezet voor d’r. Die bagger wens ik haar niet toe...
Cod is altijd een arcade run and gun game geweest....
Voor andere meer tactische shooters speel ik wel battlefield.

Nou als er in elk huisje een ventje in de hoek zit.... Dat potjes tdm eerder zijn afgelopen door de tijd dan door kills. Dat in FFA er niet eens 30 kils worden gehaald. Dat er 5 miljoen hoeken en ramen zijn waar je vandaan kapot geschoten kan worden. Echt alle maps zijn waardeloos. Enz enz.

In battlefield kun je de hele plek opblazen waar de camper zit.. in cod niet.
Beide verhalen even gelezen en er zitten echt wel punten in jullie verhaal waar ik het absoluut mee eens ben. Maar dan, het is cod, in cod kon je nooit gebouwen opblazen en dat is iets wat iedereen toch al weet inmiddels. Zelfde als dedicated servers, we willen het allemaal (trust me ik ben er ook 1 van en is ook de enige reden dat ik black ops 1 nog ooit opstart) maar we weten allemaal al dat ze dit niet doen.

Dat de maps shit zijn is een kwestie van smaak, ik vind sommige maps juist heel goed (en sommige heel slecht). Hackney yard en gun runner zijn 2 maps die ik graag doe evenals ramazza. Maar het merendeel is inderdaad pretty bad.

Ik ben het dus niet oneens met jullie hoor, maar campers is iets wat er altijd al was en er altijd zal zijn. En in mijn ervaring worden de laatste twee weken nog maar weinig met claymores gespeeld. Ik vind overigens campers ook irritant!
Ja, maar er zijn nog nooit zoveel campers geweest als in deze game. De game is zo ontworpen. Safe space simulator. Ze gaan het ook niet aanpassen.

In de DLC map crash brengen ze nu ook deuren aan en extra headglitch punten... Ze verneuken alles...

IW moet gewoon stoppen met cod ontwikkelen.
Dit artikel gaat over Gunfight, DE gamemode waar dit dus niet gebeurd. Blijkbaar heb je de game veel gespeeld weer dit jaar.

Gunfight is voor mij ook wel hetgeen ik het meeste speel.
Helemaal mee eens. Ik was er met een paar uur ook al helemaal klaar mee.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True