Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

T-Mobile kreeg er afgelopen kwartaal 76.000 mobiele klanten bij

T-Mobile Nederland, dat begin dit jaar ontstond als fusiebedrijf van T-Mobile en Tele2, kreeg er afgelopen kwartaal 76.000 mobiele klanten bij. Het aantal klanten van vaste diensten steeg ook in het zomerkwartaal.

T-Mobile heeft nu 5,53 miljoen mobiele klanten, tegenover 5,29 miljoen van T-Mobile en Tele2 samen een jaar geleden, blijkt uit de kwartaalcijfers. Dat is een stijging van 4,4 procent. Tele2 had op het moment van samengaan ongeveer 1,3 miljoen klanten, T-Mobile rond 4 miljoen.

Op de markt voor vast internet kwamen er 23.000 klanten bij, wat het totaal op 601.000 brengt. Dat is ook een stijging van 5,4 procent ten opzichte van een jaar geleden. In eerste instantie gingen er wat klanten weg na de fusie, maar inmiddels is het aantal klanten weer gestegen. T-Mobile zegt niet hoeveel klanten gebruik maken van de optie om beide abonnementen te combineren om zo korting te krijgen. De combinatie van vast en mobiel gebruiken VodafoneZiggo en KPN ook om klanten vast te houden.

T-Mobile boekte een kwartaalomzet van 479 miljoen euro, een stijging van 0,7 procent. De brutowinst of ebitda kwam uit op 153 miljoen. Dat is 21 procent hoger dan de gecombineerde ebitda van T-Mobile en Tele 2 een jaar geleden.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

07-11-2019 • 12:26

209 Linkedin Google+

Submitter: juliank

Reacties (209)

Wijzig sortering
Ik snap het wel. Alles onbeperkt in NL (14GB en 120 min in EU) voor 30 euro per maand.

Hard to beat.
Hoe onbeperkt is dat TMobile precies, bijvoorbeeld met Youtube, Streams kijken en Spotify luisteren?
Geloof dat er in het verleden nogal wat tussen kleine regeltjes stond. Zo had jaren geleden mijn stiefvader zo'n onbeperkt abonnement en kreeg ineens de eerste maand een rekening van rond de 600 euro, omdat Youtube en Streamen niet mee telde voor het onbeperkte data, maar gewoon per MB moest afgetikt worden.
Wil zelf namelijk wel graag ooit een echt onbeperkt abonnement (vooral Spotify en af en toe Youtube), maar wil geen verassingen.
Je hebt gewoon 5GB data per dag, als deze op is kun je via de app 1GB extra aanvragen, zo vaak je wilt.
5GB per dag? Wauw, ik heb momenteel via simyo (9 euro per maand) 2 GB per maand... wat een verschil. Misschien toch eens kijken naar T-Mobile. Maar 5 GB ga ik niet opmaken per dag haha.
Waarom 30 euro betalen als je met bijv 4GB voor 10 euro per maand genoeg hebt. Thuis, op je werk en bij vrienden (eigenlijk overal behalve op straat/onderweg ) heb gratis en veel snellere WiFi.

https://www.simpel.nl/sim-only
Maar zonder wifi kan het leuk zijn wat je normaal niet kan doen op 4g we te doen met onbeperkt
Zou kunnen maar het is totaal onnodig om geen WiFi te gebruiken, WiFi is vrijwel over gratis beschikbaar.

En ge jammer over veiligheid er zijn genoeg betaalde (meeste virus scanners op de pc zijn inclusief vpn voor je telefoon) en gratis vpn oplossingen die vanzelf aan gaan waneer je op WiFi zit.

Er niets op je telefoon wat onbeperkt internet kan verantwoorden. Het enige wat het nodig heeft zit tussen oren en dat goede gevoel kost je 360 euro per jaar. Daar is niets mis mee het is jouw geld.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 14:16]

Neem het wifi netwerk van de Nederlandse Spoorwegen.... zo traag en instabiel dat fatsoenlijk internetten bijna onmogelijk is. Een film., of zoals laatst de tweede helft van een voetbalwedstrijd bekijken is al helemaal niet mogelijk, want dat levert een lange reeks van haperende beelden en screenshots op. Via het TMobile onbeperkt abonnement is het bekijken van video- of tv-beelden geen enkel probleem.
ook op hotelkamers is vaak geen stabiele wifi en is 4G van T-Mobile een uitstekend alternatief.
Maar dat is geen WiFi zoals op een vaste locatie dat is gewoon een 4g Dongle die Ze via WiFi verdelen over de trein.

Zoals ik al steeds vertel je gebruikt 4G ook alleen op straat en onderweg en de trein is onderweg.
Maar dan nog kan je muziek en Netflix series nog steeds automatisch zonder dat het (als achter grond proces) gaat automatisch zonder er naar om te kijken op je telefoon zetten waneer thuis of kantoor bent

En met een beetje e-mailen krijg je bij veel respect als je een 1GB per maand kan mailen wetenden dat de meeste mail niet groter dan 5 MB kan zijn en een beetje tekst vaak maak een paar KB is

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 15:06]

Netflix en Videoland series kun je inderdaad eventueel vooraf op de telefoon zetten. Met de tweede helft van een live voetbalwedstrijd is dat niet mogelijk.
Uit ervaring weet ik dat zo'n voetbalwedstrijd bekijken via internet van de NS niet lukt, maar via 4G wel
1GB per maand aan email? Met gemak.
Alsof het mobiel internet-bereik in de trein altijd zo goed is.

Dan zet ik wel een paar video’s vooraf klaar, via wifi.

Gemiddeld genomen is WiFi veel sneller en betrouwbaarder dan 4G en 5G zit nog in de experimenteerfase en met dat bereik van ‘line of sight’ gaat het ook zomaar niet eens in de buurt van landelijk dekkend komen. Eén tak die in de weg hangt en signaal is weg.
Bij veel mensen met ADSL is de 4G zelfs sneller dan de thuisverbinding.
Volledig eens, ik reis dagelijks het hele land door met het OV, voor werken in de trein is wifi in de trein voor mij niet bruikbaar. T-Mobile is al een paar jaar de provider met de hoogste snelheden en de grootste dekking, daarom al een paar jaar onbeperkt T-Mobile abo.
succes als je met het ov reist.. WiFI is daar een NoGo .snelheid in trein is gecapped op 768kb (o.i.d) :Y) :Y)
Zou kunnen maar het is totaal onnodig om geen WiFi te gebruiken, WiFi is vrijwel over gratis beschikbaar.

En ge jammer over veiligheid er zijn genoeg betaalde (meeste virus scanners op de pc zijn inclusief vpn voor je telefoon) en gratis vpn oplossingen die vanzelf aan gaan waneer je op WiFi zit.

Er niets op je telefoon wat onbeperkt internet kan verantwoorden. Het enige wat het nodig heeft zit tussen oren en dat goede gevoel kost je 360 euro per jaar. Daar is niets mis mee het is jouw geld.
Waarom wel WiFi gebruiken ?
4g is snel genoeg tegenwoordig. Thuis via je eigen netwerk WiFi kan nog, maar openbaar sowieso niet.
Ja en zit je nog dat het verdomd traag is! Fijn hoor wifi
WiFi is veel sneller dan 4G en straks 5G

Je bedoelt dat je thuis een langzame internet verbinding hebt. Dat is een ander verhaal maar dan nog zijn de langzaamste dsl verbindingen snel genoeg voor alle functies van je telefoon.

Tegenwoordig is openbaren WiFi van meer dan 100mbit/s echt uitzondering meer. Hier thuis en op kantoor is de WiFi meer dan 500mb/s up en down.
Foutief, als het wifi stabiel is hier dan is mijn tmobile verbinding nog steeds sneller, vooral met upload loopt internet thuis achter. Wij hebben gewoon 250/25

[Reactie gewijzigd door juliank op 7 november 2019 14:29]

Ja, thuis en op kantoor is de wifi snelheid oké. Thuis heb ik ook glasvezel 500 mbit/s.
Maar dat geldt echt niet voor hotelkamers.
Heb in een hotelkamer nog bijna nooit een hogere snelheid gemeten dan 40 mbit/s en vaak bleek de snelheid beneden de 10 mbit/s. Ook maak ik regelmatig mee dat de wifi verbinding in hotelkamers meerdere malen per avond volledig wegvalt. Ook overnacht ik regelmatig in een hotel waar de verbinding niet verder strekt dan de eerste paar kamers op de gang. Ik vroeg daar consequent om de eerste kamer op de gang, maar nu ik een onbeperkt 4G verbinding heb, is dat geen punt meer.
En even om op terug te komen.. 5g wordt sneller dan glasvezel https://youtu.be/xlALwZn0wpc
Sjonge, het is verrekte lastig om hier goede cijfers over te krijgen. Het is één en al reclame als het gaat over snelheden! Inclusief dat filmpje van jou ;) Maar het schijnt nogal nek aan nek te zijn. Uiteraard is de traagste factor bepalend voor het geheel, maar ik kan me zo voorstellen dat het nog even duurt eer we een goeie vergelijking hebben.
Glasvezel naar de 4G mast is op dit moment ook sneller dan glasvezel thuis . Probleem is en dat is met 5g ook dat je die bandbreedte deelt met iedereen die verbonden is met de mast waardoor je nooit theoretische snelheid gaat halen. Die is op 4G ook meer dan 1gb/s.

Ook is lantency veel belangrijker voor jou snelheids gevoel dan bandbreedte. Dat is ook de rede dat 4G tijdens het browsen regelmatig voelt als dikke stroop en een 5mb/s dsl lijntje veel sneller in voelen terwijl de bandbreedte veel lager is.

In theorie zou latency van 5G rond de 1ms moeten liggen (dat is mijn glasvezel huis ook ) en tegen de tijd dat 5G beschikbaar komt zijn de meeste glasvezels thuis ook 1gbs en verwacht niet dat gelijk 1gbs krijgt op je mobiel want dat krijg je nu ook niet terwijl de 4G techniek dit wel kan. Maar dat is ook mede van de frequenties veiling en andere aspecten afhankelijk.
De keuze tussen (onveilige) openbare WiFi of onbeperkt 4G (5gb per dag) was bij mij al snel gemaakt anders. En nee, ik wil niet speciaal voor die openbare verbindingen software aanschaffen die ook weer moet draaien op mijn apparaten. Nu gebruik ik gewoon mijn telefoon als hotspot onderweg, en heb ik geen extra software nodig.

WiFi kan wel sneller zijn inderdaad, maar dan moet je bandbreedte ook zo groot zijn. Ik heb thuis 100/100 Mbit/s aan bandbreedte (via glasvezel), maar meestal heb ik zelfs met mijn Tele2 4g een snellere verbinding.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 7 november 2019 15:42]

Lekker semantische discussie, maar als "men" het over Wifi snelheid heeft, bedoelen ze inclusief de WAN naar de provider. En dan is de ADSL pijp ineens de bepalende factor en niet de 1200 Mbit MIMO multistream-godknowswhat router in je meterkast.
Volgens mij geeft ik ook aan dat daar verschil in zit.
Maar zoals sommige hier aangeven dat ze een 200+mbit/s wan hebben en op Wifi nog geen 10tal mbit halen. Gaat het daar wel degelijk over WiFi en niet de wan.

Persoonlijke vindt het jammer en vooral zonde dat deze mensen dubbel kosten maken terwijl het probleem van langzame wifi heel makkelijk op te lossen.
Niet waar ik kom, inclusief werk en thuis (mea culpa). Mijn 4G is echt sneller.
Als het je eigen schuld is waarom doe je er dan niet iets aan? Of wat is de rede dat je dit zelf gedaan hebt?
Geld, dit werkt voor mij, en is per saldo goedkoper.
Ik ben al een paar keer tegen de 5gb aan gelopen, maar dat kwam omdat ik mijn laptop moest tetheren, en Windows zo nodig een update wilde downloaden en tegelijk ook mijn Stack-storage wilde bijwerken.
Allemaal dingen die je met 1 tether vinkje in Windows kan uitzetten en hij dit alleen doet wanneer hij op een flat free Internet verbinding zit.

Maar ik snap je punt er is altijd wel een rede dat een onbeperkte data bundel handig is. Maar of het vaak echt noodzakelijk is andere discussie.

Maar mijn punt is dat veel mensen onnodig veel mobile data gaan gebruiken terwijl Ze op de meeste momenten gewoon beschikken over WiFi wat ze dan niet gebruiken (en soms toch zonder dat ze Het zelf door hebben, omdat providers over openbaren WiFi doen offloaded. Waardoor ze de provider betalen voor gratis WiFi gebruik ;-) Het is meer dat je 100e euro’s kan besparen door gewoon een grote bundel te nemen en wifi te gebruiken op kantoor. Thuis en bij vrienden of in de kroeg.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 16:45]

Ik werk op een kantoor waarop je moet inloggen als je met je BYOD van wifi gebruik wil maken, en je connectie heeft een time-out van 30 minuten. Ook veranderen die inloggegevens wekelijks.
Dus wifi op kantoor is niet bepaald handig.

Ik snap je punt wel, maar je loopt jouw ervaringen op de rest van de wereld te mappen. Niet iedereen heeft dezelfde eisen en wensen als jij.

- Zo stream ik liever mijn podcasts (want ik heb geen zin om er opslagruimte op mijn mobiel aan te spenderen).
- Ook moet ik geregeld voor mijn werk tetheren. En dat tether-vinkje heb ik inmiddels gevonden na de tweede keer dat windows mijn "bundel" leeg had gezogen. Maar door activiteiten dat ik voor mijn werk moet doen betekent het nog altijd dat ik soms op een avond een paar gb erdoorheen heb gejaagd.
- Youtube in de trein via de trein-wifi is bedroevend, dus daar ook maar liever via 4G.
- Thuis heb ik geregeld dat mijn internetverbinding wegvalt (ironisch genoeg via T-mobile thuis, maar hopelijk is dat binnenkort teneinde, want dat 'foutje' van een week geleden heeft mij gemotiveerd om toch maar over te stappen op een andere provider), dus zit ik thuis ook geregeld via 4G te youtuben etc. Avondje Youtube: toch ook al gauw een paar gieg.

Eenieder maakt die bundelkeuze zelfstandig en zeker tweakers doen dat meestal weloverwogen.
Als je veel mobiel werk en als je veel bij verschillende klanten over de vloer komt is Onbeperkt zeker een goed oplossing maar jij bent dan ook gewoon zakelijke groot verbruiker. Ik doe precies het zelfde ben ook 4g groot gebruiker en snap daardoor ook echt wel de keuze voor een onbeperkte abbo. Maar door mijn werk ben Ik me ook zeer bewust wat je en wanneer je precies een hoeveel data nodig hebt en daar weet ik redelijk hoe het gemiddelde gebruik van gebruikers er uit ziet

Bij het grootste deel van de onbeperkt gebruikers is Het totaal nutteloos wanneer ze naar het werkelijk gebruikte MB’s kijken er ook zitten veel mensen thuis op 4g te Netflix terwijl ze prima WiFi hebben waardoor ze dubs eigenlijk dubbel betalen.

Ik zie dat zo vaak gebeuren. Een gezin 6 mensen onbeperkt 4g en dan nog een 200mb/s ziggo verbinding thuis en op de zaak/winkel en dan gewoon 4g gebruiken waneer ze thuis zijn in plaats van wifi en als dan kijkt hoevaak mensen internet gebruiken op plekken waar ze geen wifi hebben blijkt dat ze vaak maar 5GB genoeg zouden hebben als ze gewoon WiFi aan zetten op hun mobiel ;-)

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 17:01]

Fout. WiFi is in veel gevallen trager dan het 4G netwerk van T-Mobile.
LoL 😂. Hier is de WiFi gewoon 500mbs up en down. En op meeste plekken tegenwoordig over de 100mbit/s

En als ook is het 10mb/s dan nog merk je dat niet. Zelf niet voor Netflix en YouTube die gebruiken maar 6mb/s voor een HD stream.
De meeste particuliere WiFi is echt niet snel, misschien met alleen je Smartphone. Maar tegenwoordig zit alles er op en aan. Ziggo modem/router loopt ook vaak te rommelen, ik heb thuis 250/25 maar zit nooit op de wifi(haal vaak niet eens 10mbit). Ik laat er ook niet meer naar kijken, als ik dat ding reset is het een week goed daarna word het weer minder. Zolang me apparatuur die wifi nodig heeft maar werkt vind ik het prima.

Het kan bij jou zo wezen maar dat zegt niks over een ander, misschien heb jij wel een hele dure wifi installatie.

T-Mobile is vele malen sneller. Op het moment van typen in de auto (bijrijder) 158 up 35 down.
Klopt maar dat jouw WiFi slecht is aangelegd betekend nog niet dat 4G sneller is dan wifi.

Sowieso is de latency van 4G veel hoger (gemiddelde 40ms) dan vast internet bandbreedte (download snelheid) zeg namelijk niet alles over je internet snelheid. De latency is veel belangrijker. Dat is de bepalende factor of jij internet als snel of langzaam ervaart.

Als thuis je WiFi wil verbeteren is misschien handig je WiFi cel kleiner te maken en zorgen voor meerdere acces points (geen repeaters) vaak traag me WiFi een probleem dat je te ver van je ziggo router af zit en de verkeerde kanalen en frequentie gebruikt.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 15:59]

Nee dat klopt wat je zegt maar mijn wifi is heel simpel alleen via het modem/router. Staat vrij van storingen en al mijn apparaten staanin die zelfde ruimte die wifi gebruiken en mijn pc is bekabeld. Ik heb geen repeaters/acces points en de channel aangepast.

Enige wat er is aangepast is de coax kabel die er naar toe liep, er was een gratis bezoek van een Ziggo monteur voor onderzoek ofzo.

Over de latency waar je over praat kan ik je delen dat ik onder de 20 ms zit. In mijn weten is dit nagenoeg net zo goed als bekabeld internet. Bekabeld zit ik vaak tussen de 8 en 20 ms.

Maar wat bedoel je met een wifi cel?
WiFi zelf niet, maar de bandbreedte kan minder zijn. WiFi is in de meeste gevallen gewoon 300-500Mb/s, dat red je bijna nooit op 4G. Tenzij je bandbreedte kleiner is natuurlijk, met een 50Mb/s vaste verbinding en een 100Mb/s 4G verbinding is 4G natuurlijk sneller.
Ik wil voornamelijk in de auto onderweg lekker Spotify draaien, of soms luisteren naar interessante podcasts. Kan dan het geluid via bluetooth over mijn boxen afspelen. En dan heb je soms wat meer nodig.
Die play listen en podcasts hoef je niet streamen. Die kan je automatisch iedere ochtend via WiFi op je telefoon zetten. Voor Navigatie is 4GB en (zie reactie boven 10gb youohone ) echt ruim voldoende.

Muziek luister je toch ook vaak zelfde afspeel lijsten en Updates van spotify of Apple Music gebeuren automatisch via WiFi thuis of kantoor.

Radio steam zijn vaak 32 Max 96 kbs dan moet je echt extreem veel uur streamen om 10GB op te krijgen. Onbeperkt klinkt leuk maar vaak totaal in nodig.
Voor jou is het onnodig, mijn podcasten komen in de loop van de dag beschikbaar, ik kijk graag af en toe het nieuws etc etc en voor mij is het wel echt nodig.

Daarnaast wil ik niet mijn gebruik aanpassen aan mijn MB’s maar mijn MB’s aan mijn gebruik.

En moet zeggen dat mijn 4G verbinding vaak sneller is dan mijn vaste aansluiting thuis en op kantoor door de hoge aantal gebruikers.
Dat zeg ik toch je betaald voor het idee dat bang bent dat een bundel te weinig kan zijn. Terwijl er meestal wel passen bundels voor je te vinden is en die goedkoper is.

Onbeperkt is gewoon marketing tool die inspeelde op angst om de arpu van providers te verhogen. Het is opvallend dat de prijs zetting van onbeperkt Abo’s Gebaseerd is op de gemiddelde noodzakelijk arpu Die providers nodig hebben om de rekeningen te kunnen betalen. Die gemiddelde omzet per klant/gebruiker ligt gemiddeld bij de providers rond 30 euro p/m omzet per klant.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 17:05]

Nou ik gebruik per maand gewoon 140 GB aan mobiele data, ik betaal helemaal niet voor het “veilige” gevoel.

Dan ben ik een extreme gebruiker maar als gewone consument moet je gewoon je telefoon gebruiken zoals je hem wil gebruiken en daar je abonnement op afstemmen niet andersom.

Dan kan je idd op de situatie komen dat een unlimited voor jou helemaal niet geschikt is.

De unlimited abbo’s op minimale noodzakelijke arpu niveau is niet zo handig, dan zou je nu al failliet gaan hé ;-) dat het verhogend kan werken dat ben ik met je eens.
Ik kom regelmatig tegen die 5gb per dag, en heb soms die 1gb verhoger nodig, dus het klinkt niet alleen leuk, maar het is ook leuk dat je je geen zorgen hoeft te maken om je dataverbruik.

Ik luister niet altijd naar dezelfde muziek, en ik luister ook vaak naar de radio stations in Apple music. Die kun je dus niet offline zetten. Verder gebruik ik vaak Waze, die heeft een internet verbinding nodig.
KIjk eens naar RobinMobile (KPN netwerk) is onbeperkt.
Ik kijk heel veel en doe alles met de telefoon nog nooit enig commentaar gehad van ze.

Mamoman
Nouja niet voor iedereen is 4GB (of 10GB) "genoeg". Ik trek al makkelijk een GB op een werkdag, laat staan een dagje weg of vakanties.
"gratis en veel snellere WiFi" heeft ook zo z'n keerzijde. Als in de trein, afgeknepen op een paarhonderd kbps. En je moet maar net het lef hebben onbekende netwerken te vertrouwen. No way dat ik, uit veiligheidsoverwegingen, aan een WiFi netwerk ga hangen waarvan niemand de veiligheid kan garanderen. Dus in de trein op weg naar werk, laptop aan de hotspot en even een paar uur werk verzetten. En op m'n werk is 4G ook nog eens betrouwbaarder omdat de WiFi niet overal even goede dekking heeft, en het er zelfs op lijkt het bekabelde netwerk voorrang krijgt. Dus ook daar verbind ik er maar niet mee.
Plus het is een handige back-up mocht ik thuis aan 't werk zijn, en de glasvezel valt weg. Gebeurt niet vaak, maar toch verrekte onhandig.

Gezien het feit dat onbeperkt data toch significant duurder is dan een grote bundel, lijkt het me dat wie dat betaalt, daar ook gewoon goed over heeft nagedacht en er een noodzaak in ziet. Dusja ik betaal gerust een tientje per maand meer wetende dat ik niet op m'n verbruik hoef te letten :)
Maar dat ook precies mijn punt ongeacht de prijs en grote van de bundel.

Bundels zijn vaak goedkoper en bijna alle gevallen is er een bundel te te vinden die voelden is voor dagelijks gebruik.

Onbeperkt neem je voornamelijk voor je zelf omdat dan voor 360 euro per een een onderbuik gevoel wat tussen je oren zit wil afkopen.

Vaak als je iets bewuster met je data om gaat en kijkt hoeveel je nu echt nodig hebt kan je die 360 euro bezuinigen naar 150 Euro of minder bezuinigen
Maar goed, mijn "dagelijks gebruik" fluctueert afgelopen halfjaar tussen de 11 en 26 GB per maand. Als iemand een bundel van, laten we zeggen, 30GB zou aanbieden onder €25 (wat ik nu voor unlimited betaal), dan kan dat overwogen worden.
Echter heeft momenteel énkel Tele2 een bundel van 20GB, de rest 10GB of kleiner. Dus voor die paar euro per maand minder daarnaar overstappen om van unlimited naar 20GB te gaan, zie ik niet echt zitten. (en met een beetje buiten-bundel kosten zit je ook weer aan de prijs van unlimited). Als ik echt zou moeten bezuinigen, dan pak ik liever een McDonald's per maand minder of zet ik m'n NS Weekend Vrij van 1e naar 2e klas.
Sure, het mag dan zo zijn dat de gemiddelde mobiel internetter 2,8GB per maand gebruikt, en dus prima met zo'n bundel overweg kan. Maar ik sta al jaren achter m'n eigen keuze voor unlimited :)
Ik zeg ook nergens dat het Voor jou de foute keuze is.

Mijn punt is dat veel onbeperkt abonnement houders het eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Soms zie je hele families met allemaal een eigen Onbeperkt abbo terwijl als ze WiFi aan zetten aan een 5GB genoeg hebben en zo dus 100e euro’s kunnen besparen
Ik krijg regelmatig de melding dat ik de 5Gb van de dag aantik. Dus daarom 30 euro betalen. 4Gb per maand is leuk als je alleen twitter gebruikt en je e-mail bijhoud. Een hele maand youtube, netflix spotify en filmpjes via whatsapp ga ik echt niet redden met 4gb. Dat is 133 mb per dag. En dan ook af en toe me telefoon als hotspot inzetten voor de laptop onderweg.

[Reactie gewijzigd door TheJoe op 7 november 2019 13:57]

Heb genoeg kennissen (vooral ouderen) die geen draadloos internet of überhaupt geen internet hebben of niet op de hoogte zijn van de wificode omdat zoonlief het heeft aangelegd en de mensen er zelf geen sjoegen van hebben.
En op hotelkamers is de snelheid en stabiliteit van wifi nog wel eens bedroevend slecht.
Ik heb nu 2x kids sim van kpn onbeperkt bellen en 1 GB en 20 GB met 3 abonnementen en betaal per maand zo 39 euro voor 3 nummers en we gebruiken 8-12 GB
Youfone is 12 euro voor 10GB data per maand.
Mijn WiFi is anders niet altijd sneller dan mijn 4G.
Ik heb een keer thuis een speedtest gedaan via 4G en kwam over de 400 Mbps download aan.
Daarom adverteren ze het ook als onbeperkt. Ik krijg het ook niet op, maar als ik dan op vakantie ben zonder betrouwbare wifi, dan is onbeperkt wel lekker.
Buiten Nederland geldt unlimited helaas niet. Hier zit een limiet van 20GB op per maand.

--edit: is inmiddels naar 20GB verhoogd zoals @Soggney aangeeft.

[Reactie gewijzigd door Menjo911 op 7 november 2019 13:58]

Buiten NL krijg ik bij mij 20 GB per maand te zien.
Wat op zich nog steeds erg ruim is.
Dan moet je wel op vakantie in eigen land. Anders is het alles behalve onbeperkt.
Dat is puur de cap om grootverbruik tegen te gaan, je kan er dus nog veel meer GB's per dag doorheen jassen ;)
Als je ook vast hebt van T-Mobile of een ander T-Mobile abonnement (mobiel dus), dan krijg je zelfs 5 euro korting op je Unlimited abonnement,

Dus bij een 2 jarig abonnement wordt het dan 25 euro en bij een 1 jarig abonnement 26 euro. Je vast abonnement wordt zelfs 25 euro als je unlimited mobiel hebt (maximaal haalbare snelheid op je adres).

Alle niet-unlimited mobiele abonnementen krijgen 2,50 korting per maand + 2gb extra bij het combineren van meerdere abonnementen, op vast krijg je 5 euro korting per maand als je geen unlimited mobiel hebt, maar wel een ander mobiel abonnement van T-Mobile.
Onbeperkt is echt onbeperkt. Wel was het mij aanvankelijk onduidelijk of je je verbinding via tethering mocht gebruiken op je laptop. Bronnen waren daar heel onduidelijk en inconsequent over. Zelfs medewerkers van T-Mobile zelf spraken elkaar onderling tegen wat dat betreft. De ene medewerker zei: "Het mag niet", de tweede: "Zolang het binnen de perken blijft, staan we het oogluikend toe", de derde: "Geen enkel probleem".

Maar laatste wat ik ervan heb begrepen dat er een gerechterlijke uitspraak zou liggen dat tethering niet door de provider verboden mag worden en dus toegestaan is.

Ik gebruik het nog wel eens op een hotelkamer ter vervanging van een slechte wifi verbinding of als ik ergens met mijn laptop ben waar geen wifi aanwezig is. Een enkele keer bekijk ik dan ook wel eens een video op bijvoorbeeld Netflix of Videoland, maar meestal blijf ik ruim beneden de standaard beschikbare 5GB op een dag.
Onbeperkt is echt onbeperkt.
nope. Het is Fair use policy.
In het verleden kreeg je als je 20x meer gebruikte dan het gemiddelde (het gemiddelde verbruik van alle klanten) een melding.

Dus gemiddelde ligt bijv. op 4 GB per maand.
Dan krijg je een melding als je meer dan 80GB per maand gebruikt.

Ik heb nog nergens kunnen vinden dat deze FUP is afgeschaft.
Onbeperkt is echt onbeperkt. Wel was het mij aanvankelijk onduidelijk of je je verbinding via tethering mocht gebruiken op je laptop. Bronnen waren daar heel onduidelijk en inconsequent over. Zelfs medewerkers van T-Mobile zelf spraken elkaar onderling tegen wat dat betreft. De ene medewerker zei: "Het mag niet", de tweede: "Zolang het binnen de perken blijft, staan we het oogluikend toe", de derde: "Geen enkel probleem".

Maar laatste wat ik ervan heb begrepen dat er een gerechterlijke uitspraak zou liggen dat tethering niet door de provider verboden mag worden en dus toegestaan is.
Het antwoord wat ik van de klantenservice kreeg was:"Dat mag, als je maar niet de halve straat van internet voorziet".
Ik doe het regelmatig, zet een hotspot aan voor mijn zoon die het einde van de maand weer eens niet haalt met zijn bundel, om een film te kijken op TV, voor de laptop op mijn werk die de werk-Wifi met niet haalt in die ene ruimte waar ik zit, etcetera.
Nooit iets over gehoord.
Toch ben ik overgestapt naar vodafone inc met ziggo thuis van tmobile unlimited.
gekeken naar mijn verbruik en met een sporadische uitschieter was mijn data verbruik rond de 20GB per maand.

Tmobile is dan toch in eens duurder dan vodafone inc met ziggo die verdubbelen mijn 15gb bundel nu naar 30gb voor minder geld dan tmobile unlited, en krijg ook nog 5 euro korting op ziggo + een pakket zenders gratis.

[Reactie gewijzigd door Tha op 7 november 2019 13:33]

En tmobile krijg je vriendenkorting als je 2 tmobile abbonnementen hebt op hetzelfde adres, dan betaal je nog maar 20 per maand, onverslaanbaar.
Nog steeds duurder dan bijv simpel waar 10’euro betaald voor 4GB wat echt meer dan zit als je gewoon thuis, op je werk en bij vrienden gewoon WiFi gebruikt. Om alleen voor buiten/ onder weg 30 euro (360 euro) te betalen vindt echt zonde van het geld.

Voor een beetje navigatie en browsen is 4GB echt ruim voldoende en muziek hoef je niet streamen staat gewoon op je telefoon.
Zo te zien leef jij nog in de jaren 80’/90’
Nee hoor, denk dat ik tot meest mobile gebruikers van Nederland behoor, dat weet ik wel zeker aangezien door mijn werk ook mijn telefoon aan mijn hand geplakt zit als het om streaming en data gebruik gaat.

En daardoor en dat weet ik zelf ook waneer je eerlijk naar je data gebruik kijkt dat onbeperkt totaal niet nodig is en je aan 5 of 10GB echt voldoen hebt als je thuis, op je werk en bij vrienden en andere locaties gewoon netjes WiFi gebruikt.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 16:41]

Toevallig is de wifi bij ons bagger van ziggo, en bij mn werk is de wifi ook verschrikkelijk

[Reactie gewijzigd door juliank op 7 november 2019 14:25]

Waar werk je (via een PM) dan wil ik best een keer komen kijken en een voorstel doen waardoor jullie wel goede en snelle WiFi zonder ergenis hebben.
Nee hoor niet nodig, de meeste mensen van ons hebben ook gewoon onbeperkt 4g
Zonde van het geld. Weet je hoeveel extra kosten je als werkgever maakt door een slecht functionerend netwerk? Gemiddeld kost dat een bedrijf ongeveer 5000 euro per dag.

En asociaal dat als werkgever je personeel uit laksheid op extra kosten jaagt.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 7 november 2019 15:26]

Oh een hele dure wifi setup is dat niet zonde dan voor een klein bedrijfje? Wat niet hele dag gebruikt wordt. Dat noem ik duur
Wellicht heb je gelijk, maar ik gebruik zelf ook T-Mobile onbeperkt. Ik heb overal bijna een snelle 4G verbinding. In de auto stream ik altijd radio, gaat vlekkeloos. Ik hoef geen Wi-Fi wachtwoorden meer te vragen omdat ik ook binnenshuis een prima verbinding heb.

Het gebeurd vaak genoeg dat je bij iemand zit en dat er 4-5 of meer mensen op één wi-fi zender zitten. Dan heb je het gauw gehad. Mijn ervaring is dat 4G stabieler en sneller is. Mijn verbruik zit nu ook op ruim 30GB per maand.

Dus nogmaals, wellicht is het een LUXE probleem. Maar het is wel donders makkelijk om gewoon altijd 4G aan te hebben staan en geen gedoe meer met wachtwoorden etc. Vaak genoeg veranderd zo'n wi-fi wachtwoord weer noem maar op. De voordelen zijn voor mij groter dan het financiële verschil.
4gb kom ik net 2 dagen mee door.
En 10 euro per maand voor 4gb is echt een super slechte prijs, ik betaal 9 euro voor 10 gb per maand.
Het is ook maar prijs voorbeeld.
Goedkoop is niet altijd beter, daarnaast zitten mensen liever op een 1e provider van het netwerk. Op mijn werk werkt whatsapp en vele andere dingen niet via het wifi netwerk. Dan zou ik nooit genoeg hebben om de hele dag spotify of youtube te streamen met een 4GB bundle.
Maar T-Mobile unlimited plus T-Mobile thuis glasvezel 1000/1000 voor 50 euro per maand, daar kan Ziggo Vodafone niet tegenop.

Het hangt heel erg van je profiel, verbruik en profijt af.
uit ervaring kan ik zeggen dat als je 50GB heb gebruikt in de afgelopen 30 dagen wordt je na de 5GB daglimiet beperkt tot enkele Kbps. voor mensen die er echt meer dan 5GB per dag gebruiken op vaste basis zijn er nadelen van het 'onbeperkt' aspect.
Je kan toch gewoon in de APP per GB aanvullen? Iedereen wordt automatisch gelimiteerd zodra je meer dan 5GB gebruikt. Echter kan je dit in de app gewoon gratis aanvullen en krijg je weer de volle snelheid. Hoef je geen 50gb voor te verbruiken.
ik vul het aan per 1GB, maar de snelheid wordt gelimiteerd. normaal haal ik 350Mbps thuis. na de vaste 5GB per dag is de aanvuller maar goed voor die paar Kbps. ik heb maanden waarin ik er makkelijk 120GB data doorheen haal.
Hmm oké, zo te horen gebruik je hem thuis op een 4G modem. Heb je dan ook het specifieke thuis abo of een mobiel abo? Met het mobiele abo heb ik hier geen last i.i.g. ik gebruik ongeveer 30gb per maand.
ik gebruik voor het werk een 4g mifi router, soms moet je dan wel eens grote hoeveelheden data verzetten.
T-mobile heeft datavrije muziek bij bepaalde abo's. Houdt niet in dat je datavrij muziekvideos van youtube kunt bekijken....
Tmobile maakt het niet zoveel meer uit hoeveel data jij gebruikt, alleen in USA deden ze nog lastig omdat ze 1/2tb verbruikte op 4g ja dan snap ik het, maar 100/800gb doen ze niet lastig over
1TB op 4G in het buitenland?
Ja de lokale gebruikers daar. Niet wij als EU
Volgens mij hoef je voor Spotify niet bang te zijn bij "onbeperkt", Ik luister vrij veel naar Spotify (dan heb ik het over uren per dag) en kom eigenlijk niet boven de paar GB per maand uit.
Ik heb het voor 25.
Van tele2.
Had ik ook. Maar Tele2 netwerk is het absoluut niet waard. 4G via T-Mobile kan nog zeker 1 of 2 jaar op zich laten wachten was mij verteld. Nu ik direct bij T-Mobile zit heb ik super snel internet en altijd bereik. Tele2 kon ik niet eens bellen in de buurt van Schiphol en omgevingen langs de snelweg of in de trein. Tele2 had maar 1/4e van de masten die concurrerende providers hebben.

Hoop voor jou iig dat de netwerken op de kortere termijn gefuseerd worden.
Dit vind ik wel een hele extreme constatering. Gebruik ook Tele2 en ik heb deze ervaring niet op Schiphol op een paar plekken na zoals de supermarkt. Maar daar vermoed ik dat ze een GPS-Jammer hebben hangen.
Ik werk direct in Schiphol Rijk bij de base. 0 bars. altijd. Een erkend probleem door Tele2 en zelfs hun aanbeveling om naar T-Mobile te gaan na een netwerk check omdat ze na de fusie niet van plan waren die cases te verbeteren. Enige wat werkte is als ik 4G uitschakelde waardoor de telefoon over ging op 3G en H+ op het T-Mobile netwerk. Schiphol zelf heeft binnen hier en daar nog wel een zendmastje maar in schiphol rijk heb je niks. Ook is er geen verbinding op IJburg helemaal binnendeurs. Zowel op iPhone X als OnePlus 7 Pro had ik hetzelfde probleem met Tele2. Nu met T-Mobile heb ik altijd razendsnel 4G+ zonder latency en een halve minuut staren naar een wit scherm als ik een webpagina probeer te bezoeken. Tele2 werkt alleen op gebieden waar het toevallig masten heeft en als jij daar woont of werkt heb je er erg veel geluk mee. Ik had geen bereik op werk, thuis en onderweg en dat in Amsterdam. Een dag als koningsdag of gaypride kun je ook al je telefoon absoluut niet gebruiken de hele dag door! Ook een festival in de buurt zorgde altijd voor problemen.
" Tele2 kon ik niet eens bellen in de buurt van Schiphol en omgevingen langs de snelweg of in de trein."

Ik herken je problemen niet (ook Tele2 onbeperkt hier).
Jij zit binnenkort ook op tmobile netwerk, je hebt het eigenlijk al van tmobile
Dus hetzelfde product, voor 5 euro minder ;)
Dus hetzelfde product, voor 5 euro minder ;)
Voor het komende 2/3 jaar ja, maar tmobile systeem met aanvullen vind ik nog altijd dan het sms systeem van tele2
Ik dacht dat Tele2 minder masten heeft? Of gebruiken zij nu ook ALLE masten van T-Mobile?
Als alles volledig is overgezet uiteindelijk wel ja
Oké, want anders zou het voor mij verleidelijker klinken om dat Tele2 abonnement te nemen. Ik twijfel namelijk tussen Tele2 en T-mobile gezien ik onbeperkt data wil hebben.
Ik zou voor tmobile gaan aangezien daar de dekking toch nog beter is dan tele2 nu
Oké, want anders zou het voor mij verleidelijker klinken om dat Tele2 abonnement te nemen. Ik twijfel namelijk tussen Tele2 en T-mobile gezien ik onbeperkt data wil hebben.
Tele2 heeft geen 4g in het buitenland, T-Mobile wel. Alleen daarvoor zou ik die paar euro meer al willen betalen. Daarnaast heeft T-Mobile veel meer roaming partners beschikbaar. Voor verlengers of bezitters van meerdere T-Mobile abonnementen op 1 adres is er trouwens nog een paar euro extra korting te regelen. Anders zou ik wachten tot de T-Mobile GO,GO,GO weken weer een keer gehouden worden. Dan krijgen nieuwe klanten goede kortingen op abonnement en/of toestel.
Dit klopt niet. Bij Tele2 en bij T-Mobile heb je 5GB per dag en kun je via de app (of via SMS) zo vaak je wilt 1GB extra aanvragen. Aan het eind van de dag krijg je weer een nieuwe 5GB.
Oh dan hebben ze dat veranderd bij tele2 eerst was het nog met sms alleen! Bedankt voor de aanvulling
[...]
Voor het komende 2/3 jaar ja
Bron? Kan namelijk ook zijn dat T-Mobile Tele2 en Ben samenvoegt tot één budgetprovider. Zo gek is dat niet: anderen hebben/hadden dat ook, denk maar aan bijv. KPN vs Telfort.
Dit is een rechtsgeldige belofte die ze hebben gedaan voor goedkeuring van de fusie, dus ja, belofte
Want rechtsgeldige beloftes worden nooit gebroken?
Elke belofte die je doet is rechtsgeldig, tenzij het een belofte is voor het verrichten van een illegale daad...
Je kunt ook gewoon via de Tele2 app aanvullen, geen SMS nodig. Zelfde als T-Mobile dus of is er een verschil?

[Reactie gewijzigd door grasmanek94 op 7 november 2019 12:48]

Hoe werkt dat systeem van Tele2 precies dan?
Als de 5gb op is bij tele2 moet je smsen 1gb bij, als je dat niet doet wordt je afgesloten van het internet totdat jij die sms doet, bij tmobile krijg je als de 5gb op is 384kbps/64
Inderdaad, ik heb dit 1 of 2 keer per maand. Krijg ik eerst een sms met je hebt nog 500mb over. Dan spam ik even een paar keer 'nog 1gb' en dan krijg je per verstuurd smsje er 1gb weer bij.
Op mijn telefoon luistert Tasker naar die sms'jes en stuurt automatisch het juiste antwoord :*)
Dat is beter dan tmobile dan, daar kan je niet meerdere gb tegelijk extra aanvragen, maar 1gb tegelijk.
Weinig verschil dus met T-Mobile. Bij T-Mobile kun je gewoon de T-Mobile app openen en klikken op 'tegoed aanvullen'. Klaar
Zoals @DitisKees ook al aangeeft is het bij Tele 2 wel te automatiseren, en dat is wel fijn. Ik hoop nog steeds een keer een zelfde oplossing te vinden voor T-Mobile.
Totdat je de grens over gaat. Er is nog steeds veel verschil tussen de contracten met buitenlandse aanbieders die T-Mobile en Tele2 hebben waardoor je met Tele2 veel vaker last hebt van slechte/trage verbindingen.
Ik heb het voor 25 euro van T-Mobile. Moet je alleen Thuis en Mobiel combineren...
Maar 't mobile netwerk heeft beter bereik
Ze zijn op dat gebied nog niet samen gevoegd de netwerken
Zal ook wel X gebeuren.
Ik ben lyrisch over Tmobile, ben blij dat ik weg ben gegaan bij KPN.
Ik ben ook zeer tevreden over T-Mobile, maar dan moeten ze niet vaker van dit soort grappen flikken:
nieuws: T-Mobile Thuis-gebruikers klagen over hoge latency na routering via D...
T-Mobile thuis is nou niet echt te vergelijken met T-Mobile Telefonie.
Daar zit zo grote verschil in management, klantenservice and so on.
Ze hadden ook al hun mobiele dataverkeer via Duitsland gerouteerd. Dat duurde zelfs nog iets langer voor ze dat hadden teruggedraaid.
Bron?

Alle artikelen duiden duidelijk 'vaste internet verkeer'
Sinds afgelopen vrijdag loopt de routering van ons vaste internetverkeer via ons moederbedrijf Deutsche Telekom.
Officiele statement T-Mobile
De problemen komen voor bij alle vaste internetabonnementen van T-Mobile, ongeacht het type verbinding.
nieuws: T-Mobile Thuis-gebruikers klagen over hoge latency na routering via D...
T-Mobile claimt dat een klein aantal klanten problemen heeft. De aanpassingen treffen echter alle vaste internetaansluitingen van de provider
nieuws: T-Mobile blijft internet via Duitsland routeren, toezichthouder bekij...

[Reactie gewijzigd door chriistiix op 7 november 2019 13:34]

Dat mobiele verkeer was al langer dan deze perikelen gerouteerd via Duitsland. Bij een mobiele verbinding is de latency niet zo goed te merken, maar het balletje begon pas te rollen toen de vaste lijnen ook deze maatregel doorgevoerd kregen.
Wil het graag geloven maar met bronnen. Wil mijn gelijk niet maar ben wel geïnteresseerd.
Enige info die ik heb is van jullie en kan zelf daar niks over vinden.
https://community.t-mobil...-nog-niet-opgelost-316516

En in dat topic voldoende verwijzingen naar andere bronnen.
Heb ze er even niet bij, maar had verschillende reacties van mensen gelezen die zelf tests bij hun eigen toestellen hadden uitgevoerd. Afin het lijkt me ook niet vreemd.
Dat het verholpen is verhinderd niet dat het kwaad bloed zet bij sommige klanten. De berichtgeving heeft er iig al voor gezorgd dat ik echt wel 2x nadenk voordat ik naar T-Mobile overstap.
Ik vind wat ze gedaan heb dermate ernstig, dat ik waarschijnlijk de komende 10 jaar met een grote boog om T-Mobile heen loop, ondanks het feit dat ze de nieuwe routering binnen een paar dagen hadden teruggedraaid.
Was dat niet tijdelijk en willen ze later alsnog via Duitsland routeren?

Edit: nieuws: T-Mobile draait routering internetverkeer via Deutsche Telekom terug
De routering wordt nu teruggebracht naar de originele situatie. T-Mobile zegt daar dinsdagavond al mee aan de slag te gaan en er alles aan te doen om dat zo snel mogelijk te voltooien. De provider zegt niet hoe lang de oude situatie weer in ere hersteld wordt. Uit de bewoording is op te maken dat er op een later moment weer overgestapt wordt naar de routering via Deutsche Telekom

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 7 november 2019 15:35]

Nee, een mod op het forum zegt dat ze de routing nu zo laten hoe het was
Hier heb ik mij persoonlijk geen seconde aan gestoord.
Robin Mobile ook alles onbeperkt (ongeveer bij 60gb krijg je een melding) 19,95 ? Zit daar nu al ruim een jaar bij.
Het 19,95GB pakket is 3G....
Dat is inmiddels al een tijdje 4G, zelfs op het goedkoopste pakket zit je al op 4G.
Ja maar heb je ook gezien op welke snelheden je pakket wordt geknepen. Bij meer dan 30gb krijg je nog maar 500kb/s, dat is nog trager dan 3g (bij wijze van spreken)
Jep dat weet ik. Maar voor 15 euro per maand, onbeperkt bellen smsen + een soort van onbeperkt internet daar doe ik het voor.

Op het goedkoopste pakket krijg je 30gb op 1mbps, en ik heb het zelf getest, daar kan je gewoon prima mee youtuben, spotify, surfen, mailen, appen...

Zelfs met de de halve mbit die je daarna onbeperkt krijgt, kan je prima mee surfen en bv spotify gebruiken. Youtube word dan wel wat lastiger.

Veel mensen overschatten echt de snelheid die ze denken nodig te hebben.

Ik kan het goedkoopste robin mobile pakket echt aan iedereen aanraden, die ongeveer doet wat ik hierboven heb geschreven.
Nee hoor pas rond en bij de 60gb krijg je een melding van excessief gebruik of meer dan gemiddelde. Die melding krijg je 3x en dan pas wordt je geknepen (Eigen ervaring ;) ) tot je nieuwe maand. Hoe kom je erbij bij 30gb? En het wordt geknepen naar 1mb. Dan nog betaal je niks extra's.

@fl2001 Klopt met die 1mb kom je best ver nog, Whatsapp, Spotify en Youtube werken dan nog prima inderdaad.

[Reactie gewijzigd door MICL op 8 november 2019 02:01]

Het Robin Entree pakket biedt die snelheden en limieten aan:
https://www.robinmobile.nl/gebruik
Alleen jammer dat dit niet lang meer zal gelden, heeft T-Mobile zich helemaal voor ingedekt.
Het echte abbonement is 50 euro per maand zo ver ik kan zien op de betaal pagina maar je krijgt gedurende het abbonement de korting die ze naar mijn weten verlengen als het afloopt. Je kunt al helemaal aanvoelen dat zodra volgend jaar Tele2 weg is ze de korting laten vallen en het in de toekomst dus weer 50 euro per maand kost, vergelijkbare prijzen met de periode van 3 providers. Het had dan ook nooit door mogen gaan dat zij de nieuwkomer mochten opkopen, zelf zal ik in iedergeval zo laat mogelijk proberen het goedkope abbonement te krijgen zodat ik er zo lang mogelijk mee kan doen.
En als enige in Nederland e-sim, was voor mij de reden om over te stappen

[Reactie gewijzigd door NLkaiser op 7 november 2019 12:52]

Mag ik vragen waarom je een e-sim zo belangrijk vindt dat je daarvoor overstapt?
Omdat ik niet met 2 telefoons wil rond lopen (zakelijk en privé) en beide toch gescheiden wil houden
Ah ok, niet per se een reden om over te stappen op esim natuurlijk, gezien de grote hoeveelheid aan dualsim telefoons, maar sommigen hebben een van hun slots idd opgegeven voor een esim, dus als je dan net zo'n toestel wil dan snap ik dat wel :).

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 7 november 2019 15:07]

Dat zou ik ook wel graag willen, helaas heeft mijn S10+ geen e-sim :(
oh nvm, daar las ik overheen:)

[Reactie gewijzigd door Clarissa op 7 november 2019 12:39]

Okay, dus niet onbeperkt. What's your point?
Niet onbeperkt dus. Irrelevant
data en belbundel zijn 3 maand houdbaar!
Hier 80GB voor 22,50.
20GB eu, 100min EU
Klinkt als een Vodafone Red Together icm Ziggo en F&F korting :P

Heb ik ook, maar dan daadwerkelijk met 4 anderen. Ik betaal dus €14 voor een databundel van 160GB die we met zijn 5en delen. Maar niemand van ons is echt een grootgebruiker, volgens mij hadden we bij elkaar vorige maand nog geen 10GB verbruikt. Maar de 20GB per persoon in de EU vinden we allemaal het belangrijkst.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 7 november 2019 13:26]

Idd, alleen krijg ik niet meer mensen mee, om de prijs nog meer te drukken. Ze wantrouwen het.
Los van de prijs... Ik ben echt heel blij met het netwerk!
Sinds een paar jaar opnieuw klant en hun netwerk is echt een stuk beter dan die van Vodafone (destijds) was.

Ook T-mobile Thuis bevalt me goed. Zeker nu ze de meest interessante combinatiedeal van het hele land hebben. Ik ben benieuwd of dit KPN en Vodafone-Ziggo wakker schud :)
Mwoah vind ik nog best prijzig, ik zit op onbeperkt bellen en SMS + 5GB voor 10 euro. Dan betaal ik enkel voor het stukje > 5GB nog 20 euro extra. Ik denk dat een minderheid steevast boven de 5GB uitkomt.
Nog duur. Ik betaal 10 euro voor 5 GB een onbeperkt bellen en sms'en (simpel)
Mwah bij Tele2 is het € 4 per maand minder en met vrienden voordeel € 7 per maand minder.
Top provider voorderest ondanks het foutje wat ze maakte met de routering
Dat was geen fout maar voorsorteren om de wet weer eens te kunnen omzeilen (netwerkneutraliteit).
Het pakte alleen even anders uit door een performance issue.
Dit is feitelijk onwaar. Voor de eindgebruiker is er geen differentiatie binnen het verkeer gemaakt, het is, zoals je zelf al aangeeft, alleen anders gerouteerd. Er moest bijvoorbeeld niet extra betaald worden om te whatsappen, of om sneller op youtube te browsen. Er was louter een capciteitstekort. Elk pakketje van de eindgebruiker is hetzelfde behandeld , de netneutraliteit is niet aangetast geweest.
Even lezen vriend. Het was 'voorsorteren' om uiteindelijk weer eens de wet te kunnen gaan overtreden (zoals eerdere pogingen).
Het doel is om de netwerkneutraliteit te gaan omzeilen, dat proberen ze al heel lang. Capaciteit is echt een kul-argument, daarvoor was het routeren via Duitsland niet handig.

Ze willen heel graag capaciteit aan de hoogste bieder verkopen ten koste van de eindegebruiker. Zo simpel is het.
Daarom noemde hij het ook het omzeilen van netneutraliteit. Want uitendelijk is het doel dat contentproviders extra betalen zodat hun bytes sneller bij hun klanten zijn. Dat is natuurlijk niet in de geest van netneutraliteit, al zal het volgens de letter misschien wel kloppen.
Ik kan dit beamen, als klant voor ongeveer 10 jaar nu.
T-Mobile is gewoon erg goed geworden! Nu maar hopen dat ze niet Ziggo achteraan gaan met hun prijzen.
Komend 2/3jaar was de belofte niet omhoog te gaan met de prijzen exclusief de inflatiecorrectie
Paar jaar terug overgestapt van KPN naar T-Mobile. Veel meer data voor minder geld.

Alleen is het netwerk van T-Mobile nog niet zo dekkend als die van KPN. Maar het verschil in data en prijs maakt dat meer dan voldoende goed.
Alleen is het netwerk van T-Mobile nog niet zo dekkend als die van KPN.
Ik lees hier toch echt 96% vs 98% dekking.
https://www.4gdekking.nl
Gewoon eigen ervaring en vergelijking met toestel vriendin.
NB Tele2 stopt met prepaid, en aangezien Tele2 nu van T-mobile is kunnen de Tele2-klanten nu gratis overstappen.
Het zal de komende maanden ook nog wel gaan groeien. KPN is niet erg overtuigend met haar prijzen.
Voor mij is Vodafone de beste. Vooral omdat ik mijn NL abonnement ook gewoon in Turkije kan gebruiken. Het is alleen wel tijd bij Vodafone voor onbeperkt data!
Ter verduidelijking: het bedrijf T-Mobile Nederland heeft 5,53 miljoen klanten, niet het merk T-Mobile.

Daar zitten dus ook 0,5 - 1mln Ben klanten en 1,3mln Tele2 klanten bij. T-Mobile als merk heeft dus ~3,5 miljoen klanten.
Allemaal Duitsland.
Deutschland Deutschland ueber Alles !

Reden nummero 1 voor mij om helemaal niets met die club te maken willen hebben.
Waar reageer je nu op en wat wil je nu eigenlijk zeggen want ik zie niet hoe jouw reactie met mijn reactie te maken heeft.
Wat een groot aantal totale klanten binnen NL, dat is niet heel ver af van 1/3e van het land. Om dan nog maar rekening te houden met de mensen (kinderen/baby's bijv) die geen abbo kunnen nemen. Natuurlijk zijn er dan ook weer bedrijven die er gebruik van maken, en dan ook nog werknemers die een extra zakelijk abbo heben.

Ik ben nu wel benieuwd hoe ze klanten tellen, en hoe de verdeling tussen thuis/mobiel/beiden en de verdeling tussen particulier/zakelijk is.
Telt iemand die mobiel & thuis heeft 2x als een klant?
Nou ik heb denk ik een mooie deal, via united consumers betaal ik 20,50 p.p. voor onbeperkt. Ik kom van Tele2 af en dat netwerk is dus wel een stukje minder.

Dus voor de mensen die het extra goedkoop willen, via united consumers krijg je dus op die 30 euro p.m. ook een cashback :)

[Reactie gewijzigd door rickiey op 7 november 2019 13:20]