Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple TV+ start 1 november voor 5 euro per maand

Apple maakt zijn videodienst Apple TV+ op 1 november beschikbaar voor een prijs van 5 euro voor een familieabonnement. De fabrikant geeft 1 jaar gratis toegang bij aankoop van een nieuw Apple-apparaat.

De prijs van 5 euro voor een familieabonnement is lager dan de 10 dollar die in geruchten werd genoemd. Evenmin werd in de geruchten gesproken over het jaar gratis toegang tot de dienst voor kopers van een nieuwe iPhone, iPad, Apple TV, iPod touch of Mac. Apple biedt een proefperiode van zeven dagen. Van een familieabonnement kunnen maximaal zes gezinsleden gebruikmaken.

Apple TV+ start in meer dan honderd landen en Apple belooft maandelijks nieuwe releases uit te brengen. Het bedrijf kondigde bijvoorbeeld de nieuwe serie See aan, een sciencefictionserie over een stam van blinde mensen die kinderen krijgen die wel kunnen zien.

Apple kondigde Apple TV+ in maart aan. De videodienst voor films en series bevat Apples exclusieve Apple Originals-series en komt beschikbaar via de TV-app, tv.apple.com en apparaten van derde partijen zoals de Roku en Amazon Fire TV. In het aanvankelijk nog beperkte aanbod zitten onder andere The Morning Show, Dickinson, Snoopy in Space, The Elephant Queen en de sciencefictionserie For All Mankind.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

10-09-2019 • 19:33

145 Linkedin Google+

Reacties (145)

Wijzig sortering
bijvoorbeeld Atypical op netflix
Vaak snijdt Netflix zich in de vingers door bij eigen content in één keer een heel seizoen te lanceren. Je hoeft dus geen 6 maanden lid te zijn om 22 afleveringen te zien.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 12 september 2019 16:59]

Helaas niet met Casa de Papel.... wat een domper dat seizoen 3 er maar half op staat.


Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door MisterJRF op 12 september 2019 15:37]

Precies, het is wachten tot er een partij komt die re-seller wordt van alle aanbieders en dan een variabel abonnement aanbied waar je maandelijks een andere content provider krijgt of een content provider naar keuze. Zonder het gedoe van zeg opzeggen en aanmelden.

Een simpele content provider selector waar je een ‘playlist’ van abonnementen maakt.
Zonder het gedoe van zeg opzeggen en aanmelden.
Eenmalig aanmelden is inderdaad wat werk, maar dankzij een wachtwoordmanager kun je daarna zelfs probleemloos vergeten dat je al een account hebt. Het opzeggen en herstarten is bij alle streamingdiensten die ik gebruikt heb echt een eitje. Zelf zeg ik op direct na het (her)starten: een paar muisklikken en klaar ben je. Vergelijk dat een met twee tochtjes maar de videotheek die je vroeger nodig had voor het zien van één enkele film; het is een verwaarloosbare moeite naar mijn mening.
Ik zeg dat er twee soorten mensen zijn:

- Mensen die een dienst beoordelen op wat er niet is
- Mensen die een dienst beoordelen op wat er wel is
"Soorten" mensen. Homo MensenDieEenDienstBeoordelenOpWatErNietIs en de Homo MensenDieEenDienstBeoordelenOpWatErWelIs? Er is zwart. Er is wit. Grijs bestaat niet? 8)7
Laat de illegale downloaders lekker downloaden, who cares? Het is de minst interessante groep. Hebben de hoogste eisen, willen nooit betalen en zijn structureel ontevreden. Er gaat nooit een dienst komen die aan die bizarre eisen voldoet, dus laat lekker gaan.
Vroeger keek ik TV.
Toen kreeg ik Internet, en af en toe CDROMs met films.
Later ging ik "illegaal" downloaden (ik dacht dat het legaal was! :+).
Daarna ben ik naar Netflix gegaan.
Regelmatig heb ik Prime.

Waar ik absoluut geen zin in heb is m'n tijd verdoen met reclame of DRM. Zorg maar dat het gebruikersvriendelijk is zonder reclame, en ik betaal.

Vertel, ben ik nu de soort van de azijnpisser die nooit wil betalen en altijd structureel ontevreden is of kan ik in jouw (belevings)wereld nog promoveren naar een soort van geredde engel omdat ik voor Netflix betaal?
Natuurlijk is 'Nee' een valide antwoord. De default is echter een breed aanbod op Netflix, de defualt was bijvoorbeeld ook dat de kids bijvoorbeeld Frozen konden kijken. De default was niet dat dat niet kon. 'Nee' zeggen tegen een kind kan prima. 'Nee' zeggen tegen iets wat voorheen prima kon is echter moeilijker uit te accepteren.


(Edit; spelling)

[Reactie gewijzigd door GugPanub op 12 september 2019 12:25]

dat jij een gezin neemt als voorbeeld kan natuurlijk of het nu de 2.8 miljoen alleen staande mensen zijn in Nederland en in Amerika zijn dat er honderd 110 miljoen en over de hele wereld zijn dat er 5000 miljoen en dan is dat alleen nog maar de singel mensen 18+. de markt is helemaal niet een standaard gezin, alleen maar om dat jij dat vind ? of omdat jij het prijsje van het apple tv toevallig goedkoop vind en betaalbaar is.omdat het toevallig gedeeld kan worden met meerdere personen in een familie wil nog niet zeggen dat het dan gelijk een familie ding is, het is gewoon goedkoop alternatief om films te huren en het is geen familie ding.

en ja ik heb de groep illegaal downloaders er bij betrokken en daar leg jij nu mijn hele verhaal in dat kleine eene kleine zinnetje over de illegaal download groep, leuk om jou eigen gelijk te krijgen maar voor mijn was dit niet de insteek.

en wat je zegt dat downloader structureel ontevreden is, dat is een te groot algemeen begrip, dus daar ben ik het totaal niet mee eens.je onder bouwt heel er slecht wat nu jou echt punt is en wat ik te melden heb. en ja had ik je maar een -1 kunnen geven want jou reactie voeg werkelijk helemaal niks toe aan mijn verhaal.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 11 september 2019 19:42]

je kan wel populair gaan doen zeggen dat er van mijn verhaal niks knopt en ja ik heb er idd niet naar gekeken omdat ik daar geen tijd voor had jij blijkbaar wel... jij vind het dus heerlijk om mijn fout in te laten zien en dan daar op te blijven hameren en te doen laten blijken dat dit de grootste fout is sinds de 2e oorlog.

de kern van wat ik te zeggen heb is dat jij zegt dat video streaming diensten allemaal op een gezin zijn gericht, en prima hoor maar kom dan met goede argumenten, ik heb je al all een paar argumenten laten zien waarom ik denk dat het niet alleen op een gezin situatie is gericht.

bijvoorbeeld deze
-https://www.ad.nl/binnenland/helft-nederlanders-single-in-2050~a1ba9171/ spreekt jou argument tegen dat streaming diensten alleen maar op gezinnen zijn gericht.

-en wat je zegt dat downloader structureel ontevreden is, dat is een te groot algemeen begrip, dus daar ben ik het totaal niet mee eens.je onder bouwt heel er slecht wat nu jou echt punt is en wat ik te melden heb. en ja had ik je maar een -1 kunnen geven want jou reactie voeg werkelijk helemaal niks toe aan mijn verhaal. hier ben je wel op in gegaan maar daar leg jij mijn hele verhaal in een zinnetje dat ik gezegd heb over illegaal downloaden, totaal bull shit.

- de markt is helemaal niet een standaard gezin, alleen maar om dat jij dat vind ? of omdat jij het prijsje van het apple tv toevallig goedkoop vind en betaalbaar is.omdat het toevallig gedeeld kan worden met meerdere personen in een familie wil nog niet zeggen dat het dan gelijk een familie ding is, het is gewoon goedkoop alternatief om films te huren en het is geen familie ding.
hier ga jij ook al niet op in...

-ik heb liever 10 series,films, documentaires die steen goed zijn dan 20 duizend films waar ik achter af van denk: ''waar heb nu naar gekeken'' ''dit is mijn geld echt niet waard'' ''alweer een reality show'' daarnaast heb je ook nog de exclusieve content waar het uit eindelijk om draait, niemand gaat dadelijk 5 video streaming diensten nemen.dus gaat ook een groep illegaal downloaden.
dit gaat over dat ik denk dat video dinesten over-rated zijn, het grosch van het volk kijkt niet eens is alle series. hier ga je ook niet op in.

-mensen worden geïndoctrineerd door dat het allemaal zo goedkoop is, laat ze eerst maar is het Discoverability beter maken in de app. verder voor video junks is netflix met haar vele video content een snoep winkel geworden, hun ego wordt gestreeld door zo veel lekkers.maar uit eindelijk betaal je ook voor 80 procent die een normaal mens niet kijkt betaal je ook. ook hier reageer je niet op.

wat is volgens jou argumenten dat een video streaming dienst voor een gezin is?

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 12 september 2019 09:52]

Ik bedoelde natuurlijk niet dat het realistisch is dat 1 partij alle mogelijke content aanbiedt. Ik bedoelde natuurlijk dat je doorgaans aan 1 auto/huis of wasmachine genoeg hebt terwijl dat bij videostreamingdiensten vaak niet het geval zal zijn.

Want ik betaal natuurlijk ook liever 5 euro per maand voor een streamingdienst met 10 series naar mijn smaak dan een streamingdiesnt met 100 series die ik niet leuk vind. Echter het is zeer aannemelijk dat die 10 series naar mijn smaak niet allemaal bij dezelfde streamingdienst worden aangeboden.
Wat je met Netflix ziet, toch verreweg de grootste tot nu toe, heb ik de indruk, is dat ze een soort van ‘Boek en Plaat’-achting aanbod hebben: 50 of 100 superbekende / populaire films en series waar voor iedereen wel een 10 ‘goeie’ bij zitten.

Maar heb je die eenmaal gezien, dan blijkt dat de Breaking Bad afleveringen toch een keer opdrogen, net als die van Better Call Saul. Natuurlijk komt er af en toe wel een ‘kraker’ bij zoals een nieuw seizoen Stranger Things maar laten we reëel zijn: Er staan ook veel kinderseries en matige Amerikaanse cabaretiers op.

Ik denk dat net het toenemen van de aanbieders, de kans groter wordt dat er een of meer aanbieder(s) bij zit, die jouw subcultuur beter bedient. Dat effect krijg je alleen bij voldoende concurrentie. Net zoals je geen gaming laptops krijgt als er alleen Apple en Dell computers worden gemaakt.
Dat prijzen dalen zal wel moeten. Door deze versplintering is er minder aanbod per dienst.

Als je dan gaat kijken wat één dienst kost zal dat misschien wel positief zijn. Maar alle diensten samen welke vroeger bv op Netflix stonden kost dan meer.
Dat prijzen dalen zal wel moeten. Door deze versplintering is er minder aanbod per dienst.
Maar tegelijkertijd komt er ook aanbod bij want het geld wat Netflix eerst aan Disney betaalde, geven ze nu uit aan andere, deels zelfgemaakte content.
Als je dan gaat kijken wat één dienst kost zal dat misschien wel positief zijn. Maar alle diensten samen welke vroeger bv op Netflix stonden kost dan meer.
Inderdaad, maar je hoeft niet alles te nemen natuurlijk. Je kan straks zelf kiezen. Dit is een groot voordeel want bij de oude situatie betaal je in feite één bedrag voor een one-size-fits-all maar daar zitten ook veel series bij die je helemaal niet boeien.

[Reactie gewijzigd door breakers op 11 september 2019 12:52]

Tsja...een Cola fles van 2 Liter is flink duurder dan een blikje van 0,33. De prijs van 5 euro (die jij ultra laag noemt, zonder ook maar iets te noemen wat je eigenlijk voor krijgt) moet je wel in verhouding zien met het aanbod. Wat ik nu lees is dat heel beperkt, en is een prijs van 5 euro marktconform denk ik?
Misschien om mensen dat laatste zetje te geven om bijvoorbeeld hun Apple TV 3 voor een AT4 (K) in te wisselen...
Ik verwacht eerder je schaft nu een abbo aan die een jaar gratis is en de gebruiker er zo aan gewend is dat hij het wil houden of vergeet op te zeggen en zo elke maand 5 extra euro's per gebruiker in de zak steekt.
Met het huidige aanbod zal het niet zo’n vaart lopen denk ik. Apple zal het aanbod flink uit moeten breiden, vrees ik :)
Of gaan mensen weer terug naar 0 aanbieders, omdat het geen doen is op deze manier. We zijn zo weer terug bij af met het gebruiksgemak, tenzij Apple hun media ook op de andere diensten gaan zetten. Maar dat zal wel weer niet...
Ik denk dat het aanbod eerder complementair dan concurrentieel is. Met de lage instapprijs (en een heleboel gratis abonnementen bij nieuwe devices) hoopt Apple dat kijkers de recurring fee door laten lopen, ook al kijken ze helemaal niet.

Voorlopig lijkt de bekende line-up met 14 shows nogal karig en ik verwacht dat eind 2020 ze 50 titels zullen hebben. Zelf maakten ze de vergelijking dat ze toch een aantal uren tv kunnen leveren voor de prijs van 1-2 iTunes rentals. Het valt echt te zien als een extraatje aan een lage prijs ipv een binge-buffet waar je 12 euro aan kwijt bent.
Apple niet.
Maar samen met Disney, heb je een line-up die zeker Netflix benadert, en goedkoper is. Apple heeft zich heel slim als aanvullende dienst neergezet qua prijs om te nemen naast een grotere aanbieder. Zoals Disney.
Als je dan tóch een nieuw apparaat moet hebben kun je inderdaad zo’n abbo er bij nemen😬 8)7
Het zijn niet hele zware games van Arcade en je hebt nu ook al games op de Apple tv, denk dat het meer dan prima is.
Nieuwe iPhone is aangekondigd. Dat is het hoofditem. Die verkopen immers het beste van alle Apple producten. Dat jij dat niet het belangrijkste vindt (ik overigens ook niet) doet daar (helaas) niets aan af.
Torrents zijn nog springlevend alleen je moet weten waar je moet zoeken.
Ik ken genoeg mensen die nog steeds via torrents downloaden. Al die streaming diensten gaan over een paar jaar kopje onder. Want er komen er nu zo veel van en ben bang dat de een na de ander omvalt.
Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren met verlies produceren aangezien je dan moet uitkijken voor de toezichthouders.
Je maakt dan concurrenten op een niet eerlijke manieren kapot en dit verstoort de markt.
Dan blijf ik toch lekker bij Netflix.
Als men dan dezelfde UI gebruikt als Apple TV dan kom ik naast je zitten ;)
de buidel is groot idd en die zit ook nog vol. maar netflix maakt voor 16 miljard ofzo per jaar aan content boven op wat ze al hebben . apple gaat er 6 miljard tegen aan gooien was gemeld eerder . mss gaat dat wel omhoog maar ik denk niet dat apple al hun geld gaat opmaken aan maken van content . ook al pakken ze 100 miljard . dan nog hebben ze niet zo veel content als de concurentie al heeft. zoizo zoveel producties maak je nooit in een jaar ook apple niet. dus gaan ten eerste nog heel wat jaren overheen ook terwijl de concurentie ook niet stil blijft zitten .
\
Wat ik eigenlijk verwacht is dat Apple Netflix overneemt. Niet gelijk, maar op termijn. Want zoals je al zegt, concurreren met content gaat nu nog niet. Dus op prijs is het enige wat ze kunnen doen.
Dat denk ik niet... Netflix is gewoon te duur voor Apple ;)
Maaaaaar als Netflix het aantal kijkers ziet terugloopt en het aandeel van Apple Netflix daalt... Dan zal Apple misschien wel zijn kans grijpen.

fixed: ooops ik weet niet waarom ik Apple in plaats van Netflix had ingevoerd...

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 12 september 2019 10:14]

Netflix is absoluut niet te duur voor Apple, er zijn grotere overnames geweest( niet door apple) en als je naar de cashpositie, rating en de cijfers van Apple ziet moet dit totaal geen probleem zijn.

Of ze dit waard vinden is natuurlijk een tweede


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True