Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft stopt verdere ontwikkeling vr-multiplayergame Space Junkies

Ubisoft is gestopt met de ontwikkeling van arcade-vr-shooter Space Junkies. De non-vr-versie, waarvan een bèta verscheen, zal niet worden uitgebracht. De vr-game lijkt ook geen nieuwe inhoud meer te krijgen. De servers blijven wel online.

Ubisoft maakte in een blogbericht bekend dat de niet-vr-versie van Space Junkies niet verder wordt ontwikkeld. Die versie was tot eind augustus beschikbaar via een open bèta, maar zal dus niet officieel worden uitgebracht.

Ubisoft schrijft dat 'het einde van de ontwikkeling van de game' is aangebroken, maar dat de servers voor de vr-versie wel online blijven. Space Junkies is beschikbaar op Steam, in de Oculus Store en in de PlayStation Store. Het spel wordt daar nog verkocht voor twintig euro. Bij de release kostte de game veertig euro.

De vr-versie van Space Junkies kwam in maart dit jaar officieel uit, nadat er in 2017 al een bèta van verscheen. In de game nemen spelers het in teams van twee tegen elkaar op of gaan ze elkaar te lijf in een free-for-allmodus. Bij de release kondigde Ubisoft aan dat er met updates meer modi, maps en wapens zouden komen. In juni werden een 3vs3-modus en bots toegevoegd.

Vermoedelijk had Ubisoft het voornemen om de populariteit van het spel te vergroten met de niet-vr-versie van Space Junkies. Waarom de ontwikkeling is gestaakt, is niet bekend. De vr-game lijkt ook niet veel actieve spelers te hebben, al zijn er geen officiële cijfers bekend. Volgens een website die via een Steam-api bijhoudt hoeveel spelers actief zijn in vr-games op het platform, werd Space Junkies in de afgelopen 24 uur door maximaal zes spelers tegelijk gespeeld.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

09-09-2019 • 13:20

55 Linkedin Google+

Reacties (55)

Wijzig sortering
VR gaat hem toch niet worden er is een kleine groep enthousiastelingen maar als ik de Steam survey zie dan is dat net aan de 1 procent van de gebruikers.
Snap het ook wel het is onhandig en als een 3d brilletje al teveel werk was dan is z'n headset dat helemaal
Ik denk dat het een kwestie van een cirkel redenering is dat VR niet goed van de grond komt.
De spellen die we ontwikkelen voor VR slaan niet aan dus gaan we er niet mee verder > Er komen geen leuke spellen uit dus ik ga niet over op VR > VR is geen interesant platform dus ontwikkelen we er niets voor.

Lone Echo, Vader Immortal, Elite Dangerous, (in zekere zin) Subnautica zijn allemaal spellen die erg goed zijn in VR.
Van Lone Echo en Vader immortal zit ik in spanning te wachten op een vervolg.
En ja de prijs, en ja de kabel maar ik heb daarvan bij mijn deep space exploration in Elite Dangerous geen echte last van gehad.
Het probleem zit hem er in dat ik weinig van dit soort spellen zie en veel meer FPS games. Ik vind zelf dat spellen waarbij er veel actie 'om je heen' plaats vind (de laatste scene in Vader immortal is zo'n voorbeeld) erg onrustig en een onprettige spelbeleving geven. Tel daarbij de manipulatie van de omgeving (wapens vasthouden) en mensen laten zo'n spel links liggen omdat het niet 'klikt'.
Ik denk dan ook dat spelontwikkelaars op een andere manier moeten gaan denken om spellen voor VR te ontwikkelen (Lone echo is helemaal gebouwd voor VR en zit beduidend beter in elkaar als Subnautica die van 2D naar VR is geport met alle problemen die dat met zich meebrengt).
En misschien wil je Battlefield X niet op de VR maar Myst clonen of spellen als the Long dark wel.
VR gaat hem niet worden? Dan heb je nog nooit rondgekeken in de simulatie communities.
Bij games als iRacing of Prepar3d is het een doorslaand success en het bijkomend voordeel is dat het vaak nog goedkoper is om deze games fatsoenlijk te spelen dan met monitoren.
Nu is Prepar3d niet op steam verkrijgbaar en linked iRacing slecht met steam waardoor stats nergens op slaan.
Dus dat het op steam niet naar voren komt vind ik niet gek.
Ik wil het nog niet helemaal afschrijven. Het wachten is gewoon op een goed uitgevoerde VR-headset die volledig draadloos is en niet allerlei extra accessoires nodig heeft. Ben persoonlijk in het bezit van een PSVR en die heb ik zelfs al helemaal losgekoppeld, omdat ik gek word van die kabelboom die je ook altijd voelt als je de headset gebruikt. Bovendien vind ik de resolutie te laag en had ik verwacht dat Sony met zijn studio's ook wel iets meer zou doen, want eigenlijk is er geen enkele AAA-game voor het platform verschenen. Een gemiste kans, want de ervaring is echt heel vet. Resident Evil 7 was echt ongekend creepy met de PSVR.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 9 september 2019 13:38]

Nomansky is toch wel eentje die ik graag eens met een PSVR zou willen zien..!
Qua graphics is het wel blurry, maar als je daar 'voorbij kan kijken' (badum tissh :+ ) is het IMHO zo'n vette ervaring . Dit is voor mij de Elite ervaring die ik met Elite 2 had willen hebben zo'n dikke 30 jaar geleden, heb Elite dangerous ooit gebackt, maar nooit gespeeld en hoef ik nu al helemaal niet meer.
Exploren, craften, basisjes bouwen, questjes, paar verhaallijntjes om je een beetje aan het handje te houden/sturen voor als je het even allemaal niet weet wat je nu wilt doen (of kan doen) en die kan je eventueel allemaal negeren.

Ik denk wel dat ik heel blij ben dat ik nu pas ben ingestapt met NMS nu de Beyond update is uitgebracht.

Qua craften/bouwen is het echt heel uitgebreid. Ik word heel blij van deze ervaring.
Sony is ook gewoon een generatie te vroeg gekomen met VR hardware. De ps4 en pro zijn bij lange na niet krachtig genoeg voor een goede VR ervaring
Wat een onzin dat dit weer 0 krijgt, het is namelijk gewoon de waarheid. Ik heb zelf een 2080ti en die is nog niet genoeg om stabiel hoge FPS te halen met nieuwe headsets en mooie games.
De waarheid doet zeer blijkbaar, zeker voor onze mede tweakers die knaken gestoken hebben in psvr. Maar na het zelf geprobeerd te hebben wist ik zeker dat dit een “nintendo virtualboy” gimmick was en we beter een console generatie kunnen wachten, of misschien zelfs 2 generaties.

De waarheid is wel dat VR sowieso geen potten zal breken zonder de console. De setup zoals nu is veelste ingewikkeld en omslagtig voor jan met de pet die gewoon een spelletje wil spelen
Je bedoelt de Oculus Quest?
VR gaat het nog* niet worden. Het is nog te duur, te lomp en iets te prematuur.. maar ik zou het zeker niet afschrijven als een gimmick die in de nabije toekomst niet te verkopen is aan de massa.
Dit, ik heb zelf wel zo'n set omdat ik het zelf gewoon heel tof vind, maar de prijs is inderdaad nog enorm.
Het is in ieder geval goed te zien dat er ontwikkelingen zijn die zich al iets meer richten om de "algemene consument", maar die sets zijn alsnog 400-500 euro op dit moment.

Hoe sneller die prijzen dalen, hoe sneller die markt zal stijgen. Vooral wanneer de gemiddelde entry-level game pc zo'n set kan aansturen.
Een nadeel blijft ruimte; je kan dit niet zo maar overal doen tenzij je alleen de headset op je hoofd gebruikt om rond te kijken.

Pas als dit echt weg is dan denk ik dat we grote stappen zetten naar mass verkoop.
Ja dit is zeker een nadeel dat ik ook ondervind, als ik roomscale wil doen moet ik mijn woonkamer al aardig verbouwen, en dan nog heb ik slechts 1,8x2,0m.

Het is altijd een optie om in "standing only" te werken, wat aardig is voor veel games waar je alleen hoeft te draaien/bukken (beat sabre en menig shooter), maar ja, het is wel enigzins beperkt.

Dit is overigens ook exact waarom ik verwacht dat "VR arcades" echt een ding gaan worden de komende tijd, mensen die de ruimte niet hebben kunnen er dan alsnog veel plezier van hebben.

Dat gezegd, met redelijk beperkte ruimte kun je alsnog best een heel eind komen, als je 2x2m aan ruimte hebt ergens in je huis is een VR setup al fantastisch bruikbaar.
Echt ruimtegebrek is al snel een probleem maar na van een kamer die nét aan de minimale eisen voldeed naar een ruime van 3 bij 3 te zijn gegaan merk ik dat de extra ruimte minder van pas komt dan gedacht. Wat ik zelf nog steeds erg jammer vind is dat de spellen nog zoveel leunen op de wauw factor van VR. De paar echte in depth spellen zijn veelal reworks en doordat ik die al gespeeld heb val je weer terug op oh wauw VR. Een draak in Skyrim is tof. Maar na dat een keer gezien te hebben is het wel weer leuk geweest.. zeker met die matige wand controllers.

Ik denk dat de arcades precies de ervaring leveren waar VR nu goed in is. Een uur of twee je verwonderen door tussen de dolfijn te staan. Of lol hebben door een kantoor overhoop te halen. Het liefst met een paar vrienden die mee kunnen lachen. Daarna lekker het aan de kant laten liggen tot er echt weer sprongen zijn gemaakt.
Persoonlijk vind ik VR brillen zijn niet geschikt voor de games of zo. Ik zie meer in holodeck (Star Trek) of headbands uit tv serie Caprica, je zet headband op en je wordt in je hoofd naar een virtueel wereld gebracht.
Ze zijn beide wel vergevorderd versie van ouderwetse VR brillen :P
Ik denk dat headbands meer kans heeft voor hele wereld omdat je kamer niet hoeft verbouwen ;)
3d zie je ook iedere 10 jaar weer terug komen en dat al sinds de jaren 50. En vr was in de jaren 90 ook hip
3d zie je ook iedere 10 jaar weer terug komen en dat al sinds de jaren 50. En vr was in de jaren 90 ook hip
Ja bedoel 3D in films? Zo ja dan is dat ook niks meer aangezien bijna niemand het meer gebruikt op hun TV, en de bioscopen nu ook wat slechter lopen, en je daar met verschillende films verplicht bent om een 3D bril te nemen omdat de film alleen maar in 3D woord getoond, gelukkig was Angel Has Fallen en It Chapter Two allemaal alleen in 2D te zien.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 september 2019 15:03]

VR gaat het nog* niet worden. Het is nog te duur, te lomp en iets te prematuur.. maar ik zou het zeker niet afschrijven als een gimmick die in de nabije toekomst niet te verkopen is aan de massa.
Dat woord nu al jaren gezecht, en het leuke is, het is nog steeds te duur de 3D bril met extra's, en je hebt een relatief stevige Game-PC nodig qua hardware wat duur is, en de grootste gros van de mensen niet hebben, en nog steeds kan ik werkelijk niemand dan alleen me neef (die hem ook al jaren niet meer gebruikt) die een VR Bril heeft, ja het is nog steeds niks, veel te weinig AAA spellen een handje vol maar, en die waren ook al wat jaren oud toen ze VR kregen Fallout 4 en Doom 2016, nee VR is nog steeds niet van de grond afgekomen, tot nu toe gebruiken nog steeds alleen een kleine groep enthousiastelingen het maar, en bij veel van hun gaat de VR bril na wat maanden de kast in en woorden ze bijna niet meer gebruikt.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 september 2019 15:06]

Is het echt te duur? Ervan uitgaande dat je al een game PC hebt, kost het je evenveel als een beetje goede game monitor. Natuurlijk, het is niet insignificant, maar naast de kosten van een gemiddelde nieuwe game PC is het nou ook niet enorm.
De immersie van zo'n headset zit op een heel ander niveau dan een 3d bril. Voegt een stuk meer toe aan de beleving. Het grote probleem is nu nog dat je er de ruimte voor moet hebben wil jet het optimaal benutten, je hebt een relatief stevige PC nodig qua hardware en het VR systeem zelf is ook niet bepaald goedkoop.

Je moet dus relatief veel betalen terwijl veel games niet veel meer zijn dan fancy techdemos omdat het niet rendabel is iets enorm uit te werken. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen goede VR games zijn, en je kunt het ook gebruiken voor sim racers, flight sims en space sims. Maar ook die markt is relatief klein.

Beetje kip en ei dus. Te kleine markt omdat de prijzen hoog zijn, daardoor niet aantrekkelijk voor veel ontwikkelaars en daardoor weer niet aantrekkelijk voor een grotere groep gamers. VR heeft echter nog altijd wel flink wat potentie, maar het duurt even voordat alles wat betaalbaarder wordt (qua systeem en hardware eisen).
Waar wedden we om? VR gaat het zeker wel worden, maar het zal niet doorbreken met de huidige techniek. Maar als we zo ver zijn dat je VR/AR kan plaatsen in een iets te grote zonnebril dan wordt het een heel ander verhaal. Helaas zijn deze stappen nodig om daar ooit te komen.

Ik ben zo'n enthousiasteling die uren per week met een VR bril op zit te simracen/spacegamen en de beleving die ik met een VR bril krijg is simpelweg niet te vergelijken met wat ik op mijn 35inch curved beleef. Dat laatste is wel comfortabeler dus ik ben zeker niet 100% over (wat ook niet kan). Ook mijn vriendin is ondertussen verslaafd aan bv. Beat Saber en ziet dat als extra workout op de 5 dagen die ze al sport :)

Nu de resolutie langzamerhand hoger wordt hoef je ook niet meer te turen om objecten in de verte te onderscheiden dus de grootste slag moet nu in het comfortabel maken gemaakt worden.

Edit : het modsysteem is echt te lomp voor woorden hier op Tweakers. Als mijn reactie offtopic/ongewenst is dan is de reactie waar ik op reageerde dat ook. Sommige mensen moet je geen macht geven blijkbaar :+

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 9 september 2019 14:44]

Zelf ben ik wel volledig over. Of VR of met steam link naar m'n telefoon. Nu scheelt het dat 5 vrienden ook een Index hebben waardoor we leuk multi-player shooters kunnen doen.
Wil ik sporten doe ik beatsaber en als ik wil relaxen en muziek luisteren ga ik door Europa heen rijden met Euro Truck Simulator 2.
Ah vandaar dat Valve flink geld in het platform pompt en recent met de Valve Index is gekomen.

Ik geef het je dat het een beetje onhandig is af en toe, maar de ervaring is wel ook niet te vergelijken met enige andere game ervaring. Ik heb helaas geen Index, maar de interactie die de nieuwe Knuckle controllers mogelijk maken zou ik zeer graag uitproberen.

Goede VR spellen zijn het echt de extra moeite waard om een VR headset op te zetten en zelfs spellen die ook zonder VR te spelen zijn zou ik 100% eerder in VR doen. Elite Dangerous met een HOTAS setup in VR, of SuperHot VR. Gewoon geniaal.

Het hangt natuurlijk ook allemaal van de content af. Een gimick spelletje heb je zo gezien, maar er zijn ervaringen die gewoon lang leuk blijven. Het hoeft ook niet allemaal actie te zijn, het adventure genre is extreem geschikt voor VR. Overal aan zitten blijft toch altijd leuk.

Ik denk dat het nog een paar jaar nodig heeft voor het meer mainstream word. De prijs en inderdaad draagcomfort kunnen nog wel wat stappen gebruiken. Maar als er eindelijk betaalbare draadloze headsets zijn met fatsoenlijke resolutie dan word het al snel interessant om eens te proberen.
Volledig mee eens.
Leuke gimmick om een keer uitgeprobeerd te hebben (ik heb PSVR een keer geprobeerd). Maar ik had daarna absoluut niet de behoefte om zelf zoiets aan te schaffen.
VR gaat hem niet worden? De verkoopcijfers laten toch echt een ander beeld zien, VR is booming:
https://www.tomshardware....s-research-idc,39755.html
Grootste probleem bij VR vind ik nog steeds de prijs voor de GPU die nodig is om een fatsoenlijk beeld te krijgen op de huidige headsets. Ik heb geen probleem met de resolutie van de huidige headsets, ben heel veel minder gewend, en het gaat mij vooral om de immersie, eenmaal in de game en zaken als SDE 'zie' ik dan al niet meer. Maarja, helaas te veel mensen die blijven staren op dat soort zaken..
Het valt me op dat het VR bashen voornamelijk door niet VR spelers gedaan wordt...
Ik speel al een paar jaar met de PSVR en vind dat Sony z'n zaakjes eigenlijk heel goed voor elkaar heeft.
De bril is erg comfortabel en heeft een adequate resolutie. Verder zijn er voldoende goed speelbare titels beschikbaar om het aantrekkelijk te houden. In mijn ogen is VR dus verre van dood...
Maar zijn het niet juist de niet-spelers die overtuigd moeten worden? Blijkbaar lukt het niet om de meeste gamers te overtuigen en dat is wel het grootste probleem.
Probleem is ook een beetje dat wat je op youtube ziet er over het algemeen niet uit ziet omdat het totaal niet representatief is je ziet vaak de beelden van 1 oog en dus in lagere resolutie en ook niet in 3D
Voorbeeld Job Simulator ziet er heel kinderlijk uit en kwa graphics is het niks maar als je de brill opzet waan je je zelf ook een Cartoon achtige character en waan je je gewoon in die wereld.
Of No Mans Sky het spel is al 3 jaar oud maar heeft resentelijk ook VR support en het is erg cool ook al is het kwa resolutie nog niet goed
Daar in tegen als je Astro-Bot probeert die is erg goed ook kwa resolutie.
Een vriend met dochter kwam eens kijken naar mijn Vive. Zij speelde het boogschietspel in the Lab en wij keken mee op de monitor. Toen het zijn beurt was wilde hij liever wat anders doen want dat leek hem niks. Zijn dochter overtuigde hem om toch te spelen en een lol dat hij had 😂. Een goed voorbeeld van het probleem om VR uit te leggen.
Adequate resolutie?! Probeer eens een Vive Pro of Valve Index... 8)7
Tja wat is je definitie van adequaat? En vergeet niet dat PSVR itt alle andere OLED schermen geen pentile display heeft, en daardoor effectief 50% meer pixels heeft! Jammer genoeg zijn andere dat gaan krijgen door LCD displays te gebruiken ipv OLED.

Maar tegelijk moet de resolutie van een Vive Pro of Index ook nog heel veel hoger om het mainstream te krijgen. En de enige manier waarop dat kan is met Foveated Rendering.
Ik heb ook een HTC Vive (niet Pro) en Oculus Rift en ja, de resolutie is iets hoger maar het prijsverschil is er ook naar. Daarentegen vind ik nog steeds het draagcomfort van de PSVR het allerbeste.

[Reactie gewijzigd door Barthvis op 11 september 2019 09:38]

VR gaat hem niet worden is dit tweakers ben ik wel op de juiste site. VR is geweldig er zijn nu zelfs 3 perfecte keuzes Index voor de mensen met geld Rift voor de mensen met een redelijke computer en Quest voor elke noop tot je grootvader toe. Jij heb zeker nog nooit rondgelopen in Google Earth met Bigscreen Beta naar een 3d film gekeken alsof je daadwerkelijk in de bioscoop zit. En de crème de la crème Pavlov Soldiers of Fortune in VR volledig gemaakt voor de community iedereen met de Unreal editor kan er mappen voor maken.Het grote probleem is dat je het niet kan uitleggen aan iemand die het nog nooit gezien heeft tot je een kennis laat rondlopen in haar eigen straat ze zo bang word van Richie's Plank Experience dat ze niet eens door haar knieen durft te zakken om de donuts op te pakken en ze in de achtbaan tour haar evenwicht niet kan bewaren. VR gaat hem niet worden schaam je eigen we praten over 3 jaar nog wel een keer rand over
Het stelt me teleur om tweakers te zien/horen die zeggen dat VR 'm niet gaat worden.

De toekomst IS VR/AR/MIXED REALITY etc.

Hoe kun je nou zeggen dat het een gimmick is.
Denk je dat we over 100 jaar nog steeds naar platte (2d) lcd' s zitten te kijken??
Ook niet naar een brilletje met twee schermpjes erin, hoor. Denk meer richting een directe koppeling via hersengolven of zelfs direct op de hersenen via een implantaat.

En ja, dat vind ik eng.
En die overstap zal plots in één keer zijn?

Of doorontwikkelingen van zulke technologieën.
Eerst moet er geld binnenstromen en er een markt voor zijn.
In alle eerlijkheid verwacht ik niet dat dat via VR zal lopen, maar via militaire technologie of via revalidatiezorg. Waarschijnlijk via een combinatie van die twee: revalidatie van gewonde soldaten.

VR is vooralsnog een gimmick en ik verwacht dat dat ook zo zal blijven. Net als 3D. Ik geniet erg van sommige games in 3D op de New (!) 3DS XL, maar het is blijkbaar ook een gimmick. Nintendo heeft het 3x geprobeerd (Virtualboy, Gamecube en de 3DS), maar blijkbaar slaat het niet voldoende aan.
Je hebt daar wel een punt. "You do not see with your eyes. You perceive with you mind" De bril (AR of VR) is op dit moment puur een technische beperking op zich.
Heel veel mensen zien gewoon wat er nu is en vinden het niks (of vinden het simpelweg te duur/te veel moeite) en kunnen niet zien wat het kan worden. Eerlijk gezegd had ik hier ook wel wat meer toekomst visie verwacht.
Mijn god 100 jaar..........
Als je echt geen argument meer hebt.......
De naam klinkt als een slecht Nederlandse film die gaat over drugs :P
Hmm, ik vind de oculus quest een goed “begin”

Dit was bedoeld als reactie op mael..

[Reactie gewijzigd door polord1 op 9 september 2019 14:00]

Nostalgia nerd heeft net een interessante docu over de VR van de jaren 90 gemaakt.
Het scheen vrij goed te werken

The Story of Virtuality | Nostalgia Nerd
https://youtu.be/_X_E_Kg9roE
Aan de reacties te zien reageren vooral mensen die de drempel voor VR te hoog vinden.
Als je bereid bent om ruimte te creëren, al een redelijk krachtige pc incl. videokaart hebt, dan ben je al meer dan halverwege in mijn ogen. Zo is het ook bij mij gegaan en ik heb nu een Rift S. Ja, het is nog heel duur, en het had echt geen €100,- duurder moeten zijn, maar ik heb er sinds de aanschaf geen moment spijt van gehad.
Ik kan me goed voorstellen als je van scratch komt dat dan een investering van pak em beet €1500,- en een ruimte van minimaal 2x2 ervoor nodig hebben best een grote drempel is.
Bedenk dat een leuke monitor ook zo 500 euro kost en dan valt de prijs van een HMD weer ontzettend mee.
Relatief, maar je gaat mij niet vertellen dat gamers niet ook een goede monitor willen.
Ik kan niet voor elke gamer spreken maar ik ken er een aantal (waaronder ik) die geen 144Hz monitor meer hoeven omdat ze alleen maar VR spelen tegenwoordig.
Kwestie van tijd. We herhalen het verleden en zijn bijna weer beland in de tijd dat alles berekend wordt door een 'super computer' en we thuis 'terminals' hebben, Cloud gaming.
Over 5 jaar of beter gezegd de volgende generatie consoles gaan allemaal cloudbased zijn.

Rekenkracht is straks niet meer een beperkende factor waardoor VR gaming straks wel interessant is.

[Reactie gewijzigd door whiner op 9 september 2019 14:16]

Ik denk dat het ook gewoon geen geweldig VR spel is. Het ziet er flashy uit maar ik zie wat zaken die ik persoonlijk zou vermijden bij het ontwikkelen van een VR game.

Beweging, OK het is gewichtsloos maar ik denk dat veel mensen daar problemen mee hebben. Zonder een fixed punt zoals een cabine zal dit voor veel mensen denk ik snel stoppen zijn.
Wapens met twee handen, dat kan op zich werken maar dan moet je wel iets hebben om ook vast te houden. Het breekt heel snel de illusie omdat er geen fysieke link tussen je twee handen zit. Een gun grip of zo. Het maakt het ook veel lastiger en onnatuurlijker om te richten omdat je niets vast hebt.
Super chaotisch, dat kan leuk zijn maar ik denk dat het met een headset die aan de PC hangt met een kabel niet echt geweldig speelt. Snel rond draaien word dan wat lastig.

Ik denk ook niet dat een non-vr versie dit spel gaat redden. Ik zie niet echt elementen wat dit spel nou echt uniek maakt als je kunt kiezen uit honderden alternatieven. Alleen dat je kunt spelen tegen mensen in VR is dan het onderscheidende, en in die situatie heeft een groep natuurlijk een voordeel.

Het zal ook niet helpen dat het er uit ziet als een Space Pirate Trainer rip-off. Dat spel vermijd beide punten en is gewoon
Qua overall kwaliteit is het een behoorlijk goed spel als je het vergelijkt met het algemene spel. Eigenlijk zelf geen bugs erin tegengekomen, geen vreemde glitches, ziet er allemaal netjes uit. Waarom is het dan toch geflopt?

1. Puur focus op multiplayer. Er zijn maar een paar VR multiplayer spellen waar je redelijke kans hebt snel een potje te vinden. Singleplayer zijn alleen daarom al dus significant populairder.

2. De prijs. €40 is debiel hoog voor de beperkte content. De content die er is, is gewoon goed gedaan, maar veel is het niet. €20 vind ik al eigenlijk te hoog, €15, of €10 in de aanbieding ofzo, was een redelijke prijs hiervoor geweest. Als dat het was geweest dan hadden misschien ook genoeg het spel aan het begin gekocht, waardoor je multiplayer genoeg spelers heeft.

Overigens is het echt niet vergelijkbaar met een Space Pirate Trainer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True