Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app voor Nederlandse gebruikers

Ziggo heeft de aangepaste Slowaakse app geblokkeerd, waarmee het mogelijk was om op Android TV Ziggo-diensten te gebruiken. Ziggo heeft de Nederlandse app nog niet klaar, omdat die interface in lijn moet liggen met de nieuwe Mediabox Next.

De app, een aangepaste versie van de Slowaakse Horizon Go-app van moederbedrijf Liberty Global, werkte met Nederlandse accounts en daardoor konden gebruikers via de app live tv en video-on-demand bekijken op bijvoorbeeld een Nvidia Shield of Xiaomi Mi Box S. Vorige week verscheen een aangepaste versie op internet, waardoor gebruikers alleen een apk hoefden te installeren en niet zelf de instellingen in de code van de app hoefden aan te passen.

Nu heeft Ziggo toegang tot diensten via de app geblokkeerd, zo bevestigt de provider. "Het was niet de bedoeling dat mensen die app voor Slowakije zo zouden gebruiken", zegt woordvoerder Hans den Heijer tegen Tweakers. "Het is een verouderde app die niet voor Nederland bedoeld is, dus we wilden niet dat mensen op deze manier gebruik zouden maken van onze diensten."

Op moment van schrijven was het zip-bestand met daarin de aangepaste apk bijna 1200 keer gedownload. Ziggo zegt tegen TotaalTV dat het nog onbekend is wanneer de officiële versie van de app voor Nederland beschikbaar komt. De interface daarvan moet aansluiten bij de onlangs uitgebrachte Mediabox Next.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

21-08-2019 • 19:29

292 Linkedin Google+

Submitter: fjux

Reacties (292)

-12920283+1134+215+31Ongemodereerd108
Wijzig sortering
Laten ze eerst de next maar eens fixen, kijk eens op de community forum van ziggo voor de lol wat een onding het is.

Vooral beeld-geluid synchronisatie is een enorm probleem incl voor yours truly.

Nog nooit meegemaakt dat zoiets basics als gewoon tv kijken zoveel gezeik oplevert.
Zwaar ontevreden over dat onding van een next.
Dat jij er een probleem mee hebt, samen met een (flink) aantal andere gebruikers, is geen bewijs dat het een onding is. Bovendien komen alleen de mensen met problemen dit melden op een forum, dus dat geeft een zwaar vertekend beeld. Je kunt op basis daarvan niet aangeven dat iets een ‘enorm probleem’ is.

Ik lees en hoor vooral positieve reacties op de Mediabox Next. Ik heb er zelf ook een, en ben er tevreden over. Echter, dat maakt het nog steeds *mijn* ervaring met het product, en dat geef ik dan ook duidelijk aan... zonder direct het hele product te bashen of op te hemelen.

Ik begrijp je ergernis, maar probeer het een beetje in perspectief te zien.
Het topic van niet in sync is meer dan 30.000 keer bekeken, en het is een bekend erkend probleem door ziggo.
Nieuw TotaalTV nieuwsbericht dat de app weer werkend is gekregen door ons.

"De persoon die enkele maanden geleden de wijzigingen vond om de Oost-Europese UPC Horizon TV App voor Ziggo werkend te krijgen, meldt onder meer op Tweakers en aan Totaal TV dat met enkele kleine wijzigingen de app weer werkend voor online content van Ziggo is gemaakt. Of Ziggo nu nieuwe acties onderneemt om de toegang te blokkeren, moet in de komende weken duidelijk worden"

Bijzonder verhaal dit. Mocht dit waar zijn: kunnen we hier de wijziging svp wat onder de pet houden en niet de media benaderen. :? Je schiet toch jezelf in de voet zo?

Bron: https://www.totaaltv.nl/n...r-blokkade-ziggo-omzeilt/

[Reactie gewijzigd door BenJG op 22 augustus 2019 18:18]

Ziggo heeft in de nacht van 25 op 26 september veranderingen doorgevoerd in hun systemen. Mijn eerste testen geven aan dat er niets is veranderd, en dat het voor sommige zenders zelfs slechter is geworden. Volgens berichten van Ziggo zou het probleem verholpen moeten zijn. Dan bedoelen ze voor hun verdienmodel met de Mediabox Next, maar zeker niet voor de gebruikers van Android TV. Nogmaals een oproep aan de mensen die de blokkade hebben weten te omzeilen: deel je kennis met anderen, want anders is Ziggo de lachende derde!

Ik heb mijn ongenoegen uitgesproken naar Ziggo, en als dank hiervoor ben ik uit de testgroep gegooid. Ziggo houdt niet van kritiek, vooral niet op hun verdienmodel met de Mediabox Next. Vooral als je ook nog aangeeft dat aan de ontwikkeling van de Android TV app niets verdient wordt. Zo gaat Ziggo met zijn klanten om, je bent alleen maar een melkkoe.

[Reactie gewijzigd door Torrox op 27 september 2019 18:28]

Sinds zaterdagmorgen tot aan het moment van dit schrijven geeft de originele Ziggo Go geen storingen meer. Ik denk dat ze het binnenkort gaan lanceren.

[Reactie gewijzigd door Torrox op 30 september 2019 17:48]

Bedoel je Horizon app? De Ziggo go app werkt al lang op firestick/android tv zonder problemen maar hij is niet geschikt voor tv.
Beide werken goed, maar dan wel de uitvoering voor android tv.
Horizon app is al een tijdje geblokkeerd door ziggo tenzij jij de blokkade heeft omzeilt?
Nogmaals, beide versies werken goed.
Je kan cryptisch gaan doen maar wat schiet je ermee op..... Enige voordeel wat hier nu behaald word is dat enkele na aanpassing kunnen kijken en dit niet durven opgeven want..... Egoïstisch

@Torrox ik zit eens je berichten te lezen en er komt geen zinnig woord uit, je loopt de hele tijd te bazelen over Ziggo go terwijl de rest de Horizon app wil gebruiken met afstandsbediening.

[Reactie gewijzigd door Gmember op 5 oktober 2019 10:53]

Door een geheimhoudingsplicht als voormalig tester voor Ziggo kan ik geen verdere informatie verstrekken.

[Reactie gewijzigd door Torrox op 7 oktober 2019 11:45]

Door een geheimhoudingsplicht als voormalig tester voor Ziggo kan ik geen verdere informatie verstrekken.
Zeg dan niks, niemand heeft hier wat aan
[quote]
Ziggo heeft in de nacht van 25 op 26 september veranderingen doorgevoerd in hun systemen. Mijn eerste testen geven aan dat er niets is veranderd, en dat het voor sommige zenders zelfs slechter is geworden. Volgens berichten van Ziggo zou het probleem verholpen moeten zijn. Dan bedoelen ze voor hun verdienmodel met de Mediabox Next, maar zeker niet voor de gebruikers van Android TV.
Blij dat ik weg ben bij Ziggo. Wat een flutbedrijf.

Ik gebruik nu IPTV, 5000 kanalen en iets van 5000 films en series ook 4k voor 6 euro per maand :Y)
En bevat ook terugkijken

[Reactie gewijzigd door revengeyo op 21 augustus 2019 23:59]

En hoogst waarschijnlijk zo illegaal als de pest... ;)

Bovendien zal de kwaliteit van de meeste kanalen belabberd slecht zijn. En voor €6 per maand? Dan mag jij jezelf wel even achter de oren krabben hoe dat kan. :)
Valt wel mee.
De meeste kanalen zijn 1080p en anders 720p
https://imgshare.io/image...1/20190822_013436_HDR.jpg

[Reactie gewijzigd door revengeyo op 22 augustus 2019 01:42]

Natuurlijk snappen mensen wel dat het niet legaal is.
Maar het punt is, dat illegaal wel precies te krijgen is wat je wilt en er simpelweg geen betaald alternatief is wat biedt wat je wilt.
Dat is gewoon stom. Een stel hobby-Bobs kan een hele infrastructuur opzetten, mooie apps maken en dergelijke zonder enig probleem en voor ontzettend lage kosten.
Ik snap dat ze geen licenties betalen, maar het gaat erom dat zij voor 6 euro per maand dat allemaal hebben kunnen programmeren. Een iptv-app voor Android tv heb je al voor een paar euro eenmalig.
Bij Ziggo betaal je een veelvoud, uiteraard ook deels voor de licenties en dat is helemaal goed natuurlijk, maar een simpele app uitbrengen kunnen ze niet. Ook deze nieuwe Mediabox is enorm laat, ondanks dat het een prima product is. Maar ik gebruik ook liever mijn Shield, die is nog sneller en beter. En al uit 2015.

De nieuwe Ziggo-box is wederom gesloten, dus beperkt andere apps, terwijl een Shield volledig open is en alle apps van alle diensten beschikbaar zijn of kunnen zijn. Tv kijken doe ik met CI+ dus enige meerwaarde van de box is het terugkijken en opnemen. Maar ik heb ook NLZiet dus eigenlijk hoef ik al niets meer op te nemen. Oh, en NLZiet heeft ook live zenders :-)
klinkt interessant. als je dan moet aankomen met een alternatief moet je vele malen meer betalen voor minder.
We kunnen Ziggo wel afkraken. Maar met de Next box hebben ze anders eindelijk wel eens iets ontzettend goeds snel en stabiel op de markt gebracht
Dat device had ik al: nvidia shield. 1 apparaat die alle andere zooi in mijn kast overbodig heeft gemaakt. Daarnaast wil ik gewoon vrijheid in het gebruik van apparatuur. Niet iedereen heeft zin om coaxcabels door het huis te trekken om ook in de tuin of op zolder tv te kunnen kijken. Anno 2019 kan er toch wel een app worden ontwikkeld wanneer hier zoveel vraag naar is? (lees: hij is al af, ze willen alleen hun trouwe achterban nog extra geld uit de zak kloppen)

Als hier glasvezel had gelegen had ik daar allang gebruik van gemaakt, maar daar heeft Ziggo nog net op tijd een stokje voor kunnen steken met een gigantische campagne over kabelinternet.

Geld trouwens ook voor het gebruik van een eigen router met ondersteuning van VPN services.
Heel bijzonder, ik lees overal dat men er wederom in geslaagt is de app weer werkend te krijgen maar ik zie nergens bewijs ervan.
Meestal word dit soort dingen wel gedeeld op nieuwsgroepen zoals spotnet of newzbin
Wat voor bewijs zou je willen zien behalve meerdere mensen die zeggen dat zij het ook werkend hebben?
Sowieso weten wat er gewijzigd is.
Nu snap ik heel goed dat Ziggo waarschijnlijk dit draadje bijhoud, zou daarom handig zijn om de aangepaste apk op usenet te zetten.
Daarmee bescherm je de wijziging en identiteit.
Heb zelf nog niet de moeite genomen om wederom de apk te decompilen, aan de andere kant is het onzinnig om het wiel opnieuw uit te vinden. Mijn vermoeden is dat de nieuwe blokkade de app regio buiten NL blokkeert
Lijkt me niet handig om de apk in aangepaste vorm uberhaubt ergens te delen.
Zodra je die op usenet deelt, is er in no time een torrent van en verschijnt hij op allerlei plekken om te downloaden.
Met als resultaat dat hij waarschijnlijk ook weer vlot geblokkkeerd wordt.

Ik vermoed (lees hoop) dat zolang dit binnen de perken blijft, en de apk niet overal makkelijk in aangepaste vorm te vinden is, Ziggo iets minder effort stopt in het blokkeren.

De originele eerste wijziging van de apk bleef immers ook een tijd prima werken, totdat iemand dacht dat het een goed idee was om de aangepaste apk online te zetten....

[Reactie gewijzigd door Dutchdude69 op 8 september 2019 19:09]

Niet mee eens, wat Skit3000 al eerder aangaf.... Uiteindelijk is de apk blijvend aan te passen of ze moeten het echt radicaal gaan uitsluiten en de gebruikers in Slowakije een geheel vernieuwde app aanbieden.
Dat gaat nooit gebeuren voor dat handjevol mensen die deze aangepaste apk gebruiken.
Gewoon juist elke keer direct de blokkade omzeilen, ik denk dat Ziggo dan eerder de officiële app uitbrengt dan dat ze blijven kijken hoe ze wederom deze app kunnen blokken.
Kun je andere misschien duidelijke hints geven hoe de app weer werkend te krijgen is?? Mag ook per pm natuurlijk, snap dat "andere" wellicht meelezen ;)
Hier ook tips nodig om het werkend te krijgen. Graag pb.
Ik krijg op mijn verzoeken voor meer informatie geen enkele reactie, of eentje die zo algemeen is dat je er niets mee kunt. Maak anderen blij, en deel je kennis. Kennis maakt macht. Zolang Ziggo meer verdient met hun MediaBox Next, zal de ontwikkeling van de Android TV app zeker niet versneld worden.
Ik heb geen Ziggo meer, maar jammer dat dit door bepaalde nieuwssites aan de grote klok is gehangen. Hoe help je wat leuks om zeep, de nieuwssites heeft zijn clicks weer, op naar het volgende artikel..

Edit: daar bedoel ik niet tweakers mee hoor, volgens mij was totaaltv de 1e nieuwsbron.

[Reactie gewijzigd door Dacuuu op 21 augustus 2019 19:51]

Waar doel je op als je zegt aan de grote klok gehangen? Dit nieuwsbericht of de truc via de APK ?
Deze mod was al een hele tijd bekend, en gebruikt door een aantal personen. Een paar dagen terug kwam het nieuwsbericht "'Illegale variant' Ziggo GO voor Android TV vrij op internet beschikbaar" online, nogal een clickbait titel met weinig meerwaarde.
https://www.totaaltv.nl/n...-op-internet-beschikbaar/
Je betaald een godsvermogen aan abonnement en dan doen ze zulke sneue dingen.
Het lukt Ziggo al niet eens om de Ziggo GO app te laten werken, dus ze mogen blij zijn dat anderen dit voor ze in elkaar zetten :P


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.