Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PostNL hoeft pakket van webshop niet thuis te bezorgen als betaling nodig is

Postbezorger PostNL hoeft een pakketje van een buitenlandse webshop niet aan huis te bezorgen als een ontvanger nog invoerrechten moet betalen. Volgens staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken voldoet deze praktijk aan de huidige Nederlandse wet voor de postbezorging.

PostNL bezorgt het pakketje sinds oktober 2017 bij een PostNL-locatie en laat de ontvanger weten dat het pakket klaar ligt. Dat gebeurt veel met pakketjes van webshops die hun waar versturen vanuit bijvoorbeeld China.

In principe moeten pakketten aan huis bezorgd worden, maar in dit geval is dat niet noodzakelijk, zegt Keijzer. "Ontvangers zijn namelijk vaak niet geïnformeerd over het feit dat invoerrechten moeten worden betaald en zijn niet bereid om deze alsnog te betalen of zijn daar op het bezorgmoment niet toe in staat." Daardoor moest de bezorger het pakket vaak weer meenemen, wat extra geld kost. "Dit leidt tot inefficiëntie voor zowel de klant als de postverlener en staat de doelmatigheid van het postvervoer in het algemeen en de financierbaarheid van de universele postdienst in het bijzonder in de weg", aldus de staatssecretaris.

Postbezorgingsbedrijven mogen de bezorging van pakketten weigeren volgens een artikel in de Postwet en PostNL kan zich ook daarop beroepen. Het postbedrijf nam de beslissing vanwege het stijgende aantal pakketjes vanuit buitenlandse webshops waar ontvangers invoerrechten over moesten betalen.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

11-07-2019 • 14:45

379 Linkedin Google+

Reacties (379)

-13790362+1205+210+30Ongemodereerd103
Wijzig sortering
Gewoon met bedrijfsnaam erop laten bezorgen. Goede jurist als je de postbode legaal mag weren in een pand om een poststuk af te laten leveren.
wat voor bedrijf is dat?
Ik kan niet voor mark-k praten, maar het ErasmusMC in Rotterdam heeft rond de 15.000 medewerkers.
Momenteel zitten we nog niet op die 15k denk ik, maar dat is wel de bedoeling binnen een paar jaar bij ASML, alles wordt naar 1 campus gehaald. Dat gezegd hebbende waren er wel plannen om dan ook eventueel naar een pakketjesdienst te kijken, hoewel dat nog niet beslist is. Zoiets zal dus wel weer extra dedicated personeel nodig hebben.
Nee, is niet professioneel
Ja, nee. Waar ik werk wordt meestal niet bezorgd.
Ergens snap ik het ook wel. Die lui moeten voor een hongerloontje al die pakkies rondrijden en worden voor het afleveren betaald. Dus ik ben er nooit echt boos om. Ze hebben gewoon altijd haast. Hoe sneller hoe eerder de dag voorbij is. En het is ontiegelijk frustrerend voor die gasten als er zon frikandel 10minuten over doet om bij de deur te komen.

Soms gaat het wel heel erg snel. Ik heb regelmatig als ik een pakkie verrwacht dat ik naar de deur ren (letterlijk, en als ik boven ben dan spring ik gewoon de trap af zonder een trede te raken) en dat die kerel alweer 5meter bij de deur vandaan is. belt aan en begint volgens mij gelijk weg te lopen Ook wel gehad dat ik ook alvast de pakketten van de buren kreeg omdat dat sneller ging. Ik sta toch al aan de deur. Het is niet de bedoeling maar ik denk dat als ik ergens de schuld zou neerleggen het niet de bezorger is.
Dus omdat je voor dat carrière pad gekozen hebt is het maar OK dat je het werk afraffelt? Onbeschoft bent, of andermans hard verdiende centen op de openbare weg laat staan?

Sorry maar als ik zo mijn werk afrond bij onze externe klanten kan ik zo vertrekken. Alleen verschil is dat ik wel om het loon gevraagd heb wat ik nu wilde verdienen en daar ook maandelijks de nodige kennis voor bijspijker.

Dat je onderbetaald wordt is geen reden om je werk maar half te doen, maar eerder een teken dat je bij jezelf moet nagaan of je het juiste pad bewandeld... maar das mijn gedachten
Wat er eigenlijk staat in mijn reactie is dat als je die lui onder deze omstandigheden laat werken je dit als gevolg krijgt. Ze krijgen een flutloontje en worden per pakkie betaald. Puur omdat men wil dat ze zoveel mogelijk op een dag doen. (Daarbij wees blij dat ze werken, er zijn er zat in dit land die alleen maar geld kosten) Ik zeg ook niet dat het de bedoeling is of dat het dan maar oke is. Maar wel begrijp. Dat zijn 2 verschillende dingen waar je wel onderscheid moet maken. Daarbij heb ik van mijn leven nog geen onbeschofte bezorgers aan mn deur gehad. Hebben ze vrijwel altijd mn pakkie netjes afgeleverd. Maar ik zorg ook dat ik in no time bij die deur sta omdat ik weet dat die lui altijd haast hebben. Dat zie ik als het minste wat je kan doen. Word de maatschappij beter van naar mijn idee. aan anderen denken enzo.

Wil je het anders zien (wat ik begrijp overigens) dan moet je bij degene zijn die de bezorger betaald. Die gaat er als zodanig mee om. Die gast aan de deur is de uitvoerende.

[Reactie gewijzigd door Torakk op 13 juli 2019 20:45]

Ligt ook aan diegene die je aan je deur krijgt.

In een dorp waar ik gewoond heb niets dan lof voor DHL bijvoorbeeld, stad waar ik nu woon heeft meneer de bezorger al 4 x een levering van €100+ verkloot : doa, nu wil ik best wel eens geloven dat het pech is, maar als je ziet hoe sommige van die gasten rijden... vooral de zppers dus zonder reclame op de bus. Iedereen kent ze wel, bus vol deuken, muziek vol open en ja ze hebben haast maar PostNL krijgt gewoon water van mij met de hitte hoor, Dynalogic die mijn wasdroogcombi plaatst idem dito maar deze gozer heeft er duidelijk geen zin meer in - prima maar zoek dan zsm ander werk i.p.v. het overduidelijk met tegenzin uit te voeren. Gelukkig staat zijn laatste parkeer/wegrij actie op beeld dus laat de opdrachtgever t verder afhandelen. Overal heb je rotte appels... je moet ze helaas net treffen met jou spullen, dan baal je flink als je t nodig hebt en verwacht dat er netjes mee omgegaan wordt.

Ik heb liever afleverpunten hoor, dan haal ik het zelf wat graag op en je bent als koerier je pakje kwijt, echter is dat schijnbaar duurder dan 2 x langsrijden me niet thuis aantreffen en dan pas naar bezorgpunt laten gaan. Al is de webwinkel daar niet altijd even meewerkend in.

Of net zoals bol.com select s avonds leveren, met PostNL, aardige man altijd, dus zal vast wel kunnen pakjes bezorgen en er zin in hebben.
Dat je onderbetaald wordt is geen reden om je werk maar half te doen, maar eerder een teken dat je bij jezelf moet nagaan of je het juiste pad bewandeld... maar das mijn gedachten
Dat is erg makkelijk gedacht. Heel veel mensen hebben niet de beoogde carriere. Of zijn door problemen in een levensfase op een achterstand gekomen die ze nooit meer inhalen. Bijv een fulltime studie doen als je 30+ bent is een heel stuk lastiger dan wanneer je 18-20 jaar bent, al was het maar om financiele redenen. De Nederlandse maatschappij is behoorlijk rigide als het gaat om het wandelen van levenspaden. Liefst weet je zo jong mogelijk al wat je allemaal bereikt wilt hebben als je 40 bent. Voor laatbloeiers is heel weinig ruimte en ook vaak weinig begrip.

Ik spreek onder andere voor mezelf. Door omstandigheden en ook vroege keuzes als toen nog niet echt volwassen jongen (geen strafblad, ik zeg het er maar even bij, ik was het braafste jongetje van de klas) heb ik ondanks mijn IQ van rond de 130 en dankzij het ontbreken van een diploma van hoger onderwijs weinig te makken in de Nederlandse maatschappij. Ik heb het na 6 jaar reizen en werken in het buitenland en dus totale afwezigheid weer even geprobeerd in NL maar je komt er gewoon niet meer echt in. Werken kan niet want je hebt geen (relevant) arbeidsverleden. Huren kan niet want je hebt geen arbeidsverleden. Als een groot wonder anti-kraak kunnen wonen. Na veel bedelen bij uitzendbureaus vind je dan uiteindelijk werk als postbezorger waar je met moeite 700 euro in de maand mee verdient omdat je er niet genoeg uren kunt maken. Met pijn in het hart ga je dan uiteindelijk maar naar de uitkeringsinstantie van de gemeente en dan blijkt dat er 2 maanden wachttijd is. Dan mag je in de tussentijd dus fijn verhongeren want je krijgt geen cent. Procedure uiteindelijk niet in gang gezet. De dagen dat ik geen werk had heb ik dankzij het prachtige weer door de stad gewandeld en dan zie je andere mensen op straat die letterlijk in de goot terecht zijn gekomen en dan weet je dat je heel snel weer moet maken dat je wegkomt. Zo gezegd zo gedaan. Dag Nederland.

Gelukkig werk ik nu als zelf opgeleide IT'er online en verdien ik daar zelfs een naar Nederlandse begrippen bovenmodaal inkomen mee. Maar dat was ook wel met veel geluk en het had allemaal heel anders kunnen lopen. Dus nee, niet voor iedereen loopt het leven zoals ze dat zouden willen. Niet dat ik klaag. Ik heb nu 360 dagen per jaar zon en warmte en leidt een gelukkig en stress arm leven. Het leven kost hier bijzonder weinig maar de kwaliteit van leven is erg goed. Voor geen goud verhuis ik ooit terug naar haastig en gestressd (en vaak koud en somber) Nederland. Wie laatst lacht best lacht.

Ondanks mijn huidige situatie kan ik mij dus zeer goed inleven in mensen die zwaar werk verrichten voor weinig loon omdat ze simpelweg voorlopig geen andere keuze hebben. Ik heb die verhalen dat je andere keuzes kunt maken vaker aan moeten horen. Als alles een 100% vrije keuze was in het leven dan zag de wereld er heel anders uit.
Klopt, echter heb ikzelf geen IT diploma’s- kom gewoon van de defensie markt af, mavo vooraf - en ben gekomen met hard werken, leren, studeren en vooral grenzen blijven verleggen, waar wil ik volgend jaar staan. Ook netjes een kleine restschuld op t huis van mij en mijn ex inmiddels betaald en wel dus dont judge by text - je kunt op zoek gaan naar wegen of ze zelf maken... ik had hier niet gezeten als ik gewoon braaf pakjes was gaan bezorgen iig

[Reactie gewijzigd door logix147 op 15 juli 2019 16:00]

Ik woon momentueel in Spanje maar hier zijn de postbezorgers ideaal in mijn woonplaats.

Ik geef altijd een mobiel nummer op bij bestellingen en word netjes 10 minuten van te voren gebeld of ik thuis ben en meestal als ik aan het werk ben komen ze dan gewoon een half uur later daar voorbij.

Maar goed hier heb je natuurlijk ook veel apartementen zonder deurbel waar de bezorger niet eens tot de voordeur komen kan.
dat klinkt goed. Begin tegenwoordig in nederland ook wel eens naar die afhaalpunten te neigen. Want dat is best relax want meestal laat ik spul bezorgen maar dan zit je weer van 2 tot 4 te wachten.
moah...hongerloontje; ja...mee eens...en niet terecht...ook mee eens,
maar er is ook nog iets als arbeidsethos...een laag loon houdt niet in dat je alles maar kunt doen om ervoor te zorgen dat je een paar cent per dag meer kan ontvangen.
Ik heb wel 's op mijn flikker gehad van een bezorger omdat ik 'teveel pakjes liet bezorgen op tijden dat ik niet thuis was'...Ja dank je de koekoek...alsof ik weet wanneer een pakje wordt bezorgd...ik bestel iets en verwacht dat dat geleverd wordt.
begrijp me niet verkeerd...ik vind het sneu als ze er 2 keer voor moeten komen rijden, maar dat is nou eenmaal wel gewoon hun procedure (2 x aanbieden, dan op afhaalpunt leggen)...dus ik hoef het ook niet bij de buren, achter in de tuin, of waar dan ook te vinden...ik vind het prima als ze het na 1 x aanbieden op een afhaalpunt brengen, maar verder zijn zij gewoon verantwoordelijk dat ik mijn pakje op een normale manier in ontvangst kan nemen.
Ieders anders maar bij Bol.com: neem gewoon select voor 6.99€ per jaar en je kan gratis aflevermomenten in de avond kiezen én onder de 20€ gratis verzenden(op selectproducten). Dit verschil haal je er zo uit (ik zit al op 55€ op 5 maanden tijd).
Zolang het pakket niet in het sorteerproces zit kun je natuurlijk nog niet het bezorgmoment aanpassen, het kan gebeuren dat de verzender hem heeft aangemeld maar het pakket nog niet bij PostNL is en dan geven ze alleen een voorlopige planning af. Ik merkte dat zodra het pakket bij PostNL is aangekomen je nog wel het bezorgmoment kunt wijzigen mits het pakket dan al niet "onderweg" is naar afleveradres. Zoals Vinny1994 al terecht zei : hou in de app de voortgang in de gaten en je zult zien dat op een bepaald moment je wel degelijk in kunt grijpen en rerouten, meestal is dat laat in de avond net voor middernacht. Je hebt dus idd maar een korte tijd om dit te veranderen !

Mij is het zo al vaak gelukt om een pakket een dag later af te laten leveren als ik wel thuis ben of anders in een PostNL afhaalpunt dat tot 's avonds 21:00uur open is een paar kilometer hier vandaan.
Vorige week kreeg ik voor het eerst die optie van post.nl, kon ik de bezorging uitstellen tot zaterdag, dan was er zeker iemand thuis.
Er geldt een maximale grootte voor een pakket. Als het te groot is dan kan het niet bij een afhaalpunt afgeleverd worden.
Het is volgens mij niet per regio. Ik kan dit soms wel en soms niet aangeven voor zendingen van PostNL terwijl ik toch al jaren op hetzelfde adres woon.
Ja en als je dit te vaak doet, nemen ze die optie van je af en bezorgen ze het vervolgens voortaan automatisch bij de eerste bezorgpoging bij een pakketpunt. Helaas kiezen zij dan wel zelf welk punt dit is, en is dit bepaald niet het dichtsbijzijnde. Ik heb hierover geklaagd bij PostNL maar ze weigeren dit aan te passen. Zelfs de locatie aanpassen naar het dichtstbijzijnde pakketpunt wordt niet gedaan.

Kijk dus uit als je dit zo goed als altijd doet..
Dit kan lang niet bij alle Postnl pakketten.
Verschilt ... Meeste van mijn zendingen komen uit Azië en kan zelden tot nooit een bezorgmoment kiezen. De optie is gewoon niet beschikbaar in de app of er zitten duties op en gaat het meteen naar het postpunt.
Bij lokale zendingen soms wel een optie maar zelden tot nooit op de eerste afleverpoging
Alleen met in nederland bestelde spullen volgens mij, vanuit china zegt de app altijd dat het al te laat is.
Niet dat het een gegeven is dat je bij een "huisvrouwtje" je pakketje op kan halen. Ken een paar mensen die dat deden, en zijn er mee gestopt. Blijkbaar vinden velen het normaal om 's avonds nog om 9 uur hun pakketje op te komen halen, en hebben velen een ondankbare houding (ik weet: die vrijwilligers krijgen een compensatie, maar je kan er nauwelijks een zakje pinda's van kopen).
Ben ik volledig met je eens..
Jammergenoeg zijn er veel webshops die niet de optie aanbieden om het bij een afhaalpunt af te halen, maar alleen bezorgen..

Tja dan schiet het nog niet op...
Niet altijd: bij 1 Belgische webshop kan ik het hier in de buurt laten bezorgen en dan is het zelfs 1 euro goedkoper dan als ik het thuis laat bezorgen :P Dus sommige buitenlandse webshops doen het wél goed :)
In Duitsland is er op sommige plaatsen een wand met allemaal kluisjes. De postbode legt daar alle poststukken in. Je krijgt dan via de app/brief een kluisnr en een code. Daarmee kun je dan de kluis 24/7 openen en je pakket halen.
Stuk goedkoper voor de post en handiger voor mensen die bijna nooit thuis zijn. _/-\o_
Dit zou eventueel ook met een pinautomaat uitgevoerd kunnen worden zou ik zeggen.

Misschien een ideetje voor Post NL in samenwerking met ander pakketdiensten? ;)

[Reactie gewijzigd door cruysen op 11 juli 2019 21:16]

Krijg je hier de nieuwe vorm van plofkraken... Geloof maar dat er ook regelmatig telefoons en andere elektronica te vinden is in dat soort kluisjes.... Ik zou nooit mijn (duur) bestelde artikelen in zo'n kluisje laten bezorgen.
Heeft niks met jouw situatie in dit geval te maken. Want de gewone binnenlandse verzendingen kunnen wel gewoon geleverd worden.

Het gaat hier in pakketjes die invoerrechten betalen en dus de persoon alsnog gewoon terecht naar een Postnl locatie moet gaan om te betalen.
Natuurlijk moeten ze dan wel je account hacken of de databank stelen ;)
Yups heb ik ook, is heel gemakkelijk. Maar .... als er een handtekening moet zijn, dan is er nog een brievenbus met postcode, de prijs vond ik er net wat over. En gaat elke bedeler weten wat ze met die code moeten doen ?

Of bijvoorbeeld een https://www.my-esafe.be/nl/product/fenix-connect wel leuk maar prijzig. En ook niet iedereen kan zo een joekel plaatsen. Als je geen voortuin hebt ofzo is het niet mogelijk. Zelfde als je op een appartement zit.
Dat is een mooie oplossing, maar als je zoals ik in een appartementencomplex woont (en dan ook nog sociale huur), dan kan ik niet zomaar even een pakketbrievenbus plaatsen want privéterrein van de woningcorporatie. En die gaan daar ook niet mee akkoord.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 11 juli 2019 17:16]

Leuk, maar werkt ook niet in dit geval. Die pakketbrievenbus gaat je invoerkosten niet betalen.
Daar zitten nog al wat bezwaren/nadelen aan..
- Een adres is niet altijd te koppelen aan één persoon. Denk aan bedrijfsgebouwen, verzamelgebouwen, studentenwoningen, grote huizen die in delen (antikraag) verhuurd zijn, etc. Het lijkt me niet wenselijk dat iemand anders op hetzelfde adres kan bepalen waar alle pakjes terecht moeten komen.
- Een vaste keuze tot je die wijzigt zou ook niet handig zijn, denk aan verhuizingen etc. Bestel je goederen voor je nieuwe huis, komt het nooit aan omdat de vorige bewoner heeft aangegeven pakketjes bij het ophaalpunt af te laten leveren. En het bedrijf dat het pakje verstuurd heeft kan alleen maar zeggen dat het toch echt verstuurd is naar het goede adres, en volgens track&trace is aangekomen.
- Dit lijkt me erg gevoelig voor misbruik. Een medewerker van PostNL/DHL/.. hoeft maar in de verkeerde kringen te zitten, of onder druk gezet te worden, en zo'n database is een schat aan informatie voor dieven die precies weten wanneer iemand thuis is of niet.
- Etc.
Zou ook in de post-NL moeten kunnen
Deze 18 euro is inderdaad niet hoog. Het kost nu eenmaal wat meer tijd om een formuliertje in te vullen dan de meeste mensen denken. het product moet ook nog eens gematcht worden aan de taric database. waarde moet geschat worden of deze wel reel is tegenover het opgegeven bedrag. en daarna zijn er bank kosten aan verbonden omdat deze partij de kosten voor schiet aan de doaune zodat het proces zo snel mogeijk kan blijven.

Je heb gelijk. het pakket moet het liefst vandaag nog uit china binnen zijn en dat mag dan ook niks kosten. Zo werkt het niet. snelheid kost geld.
Van wat ik gehoord heb zijn 90% van de gevallen waar het 'papiertje' automatisch op de computer wordt ingevuld en doet postnl helemaal niet voorschieten, jij stort het bedrag met een specifieke referentie code en dit wordt dan automatisch doorgestort naar de douane
Ik heb het hier niet over postNL. maar de internationale couriers. Je betaald aan DHL/FedEX/UPS/TNT ( FedEX ) Elke courier hanteerd aparte tarieven.

En tevens Automatish een papiertje invullen is er jammergenoeg nog niet helemaal bij. Er moet inmers gematcht worden op de taric tabel voor de juiste invoerrechten te krijgen. Deze 90 procent is de pre clearing. Deze worden gegeven op de paketten zonder dat de douane ze ziet.

Inklarings kosten van de couriers in euro :

DHL : 10
FedEX : 10,50
PostNL : 13
PostNL EMS : 17.50
UPS : 10,50

Zo zie je dat de international couriers helemaal niet zo duur zijn en onbedoeld als "oplichters" gesteld worden.
Ja, dat kan zeker. Voorbeelden: eBay aanbieders uit de VS, of bijvoorbeeld playasia.
DHL Express heeft zo een dienst...
DHL Express zijn oplichters met de kosten voor invoer. Vriendelijk bedankt maar dus nooit meer!
Dit is geen oplichting. Ze voeren gewoon douane kosten uit zoals elke andere importeur behoort te doen. Mensen willen dingen snel in huis hebben van over de hele wereld. Hier dient voor betaald te worden. de kosten zijn niet verschrikkelijk veel anders dan FedEx en UPS. Belasting dient gewoon betaald te worden als de verzendende partij deze juist opgeeft.
Klopt. Krijg af en toe wel eens een levering uit Kosovo en zodra DHL het pakket heeft afgehaald, kan je online alvast de inklaringskosten, BTW- en invoerrechten voldoen. Zodra het pakket verstuurd is, is het betalen en dan de volgende dag in huis.

@h4ns Dat zijn geen oplichters qua kosten voor invoer, die papieren zijn gewoon duur. Ook moet een transporteur als DHL een eigen Douane opslagloods hebben, waar de pakketten worden gecontroleerd en eventueel worden bewaard. Dat die kosten relatief hoog zijn bij een pakketje van 30-40€, dat is jammer dan. Iets waar je als besteller rekening mee moet houden als je buiten de EU zaken aanschaft.
Veel pakketten bij de express diensten krijgen een pre clearning van de douane. Als alles juist blijkt voor de douane dan hoeft deze niet specifiek gecontroleerd te worden. Ik krijg 10 a 20 pakketten buiten de EU binnen per maand en slechts 1 per maand word nog eens afzonderlijk gecontroleerd. Maar dat deze diensten duur zijn heeft niks met oplichting te maken. gewoon met inderdaad de opslag loods en douane plek voor clearning. kost nou gewoon eenmaal geld. Iedereen dient BTW en Invoer rechten ( boven de 150 euro ) te betalen. de kosten voor de douane services vind ik wel meevallen als je eens kijkt wat een container kost om te clearen dan begrijp je dit wel. maar veel mensen kennen deze wereld niet en zien alleen 1 pakketje waar je plots zo veel voor neer moet tellen.

Waar je wel op moet letten. is dat de doaune / importeur de juiste taric code gebruikt. want als deze in verkeerde groep komt dan kan je wel eens meer invoer rechten moeten betalen dan gebruikelijk is voor dit artikel. Hier kan je dan ook ten allertijde in bezwaar tegen gaan bij de douane.
Zelf mee gemaakt dat ze veel te hoge kosten berekenen. Ik heb geen enkel probleem om BTW, handling en eventueel invoerrechten te betalen maar als ze zelf schandalig hoge verzendkosten gaan berekenen terwijl die of gratis of veel lager zijn dan NL tarieven dan noem ik dat oplichting. Probeer maar eens bezwaar te maken bij die partij, de lol zal je snel vergaan.

[Reactie gewijzigd door h4ns op 12 juli 2019 20:08]

Waarom zegt de belastingdienst dan van niet?
Excuses, mogelijk heb ik verkeerd gelezen. Het zal namelijk van de opmaak factuur afhangen. Ik begreep even dat Icegodd een factuur heeft ontvangen waar enkel €25 aan kosten op stond zonder aparte specificatie van de verzendkosten. Dit zie je vrij veel bij zendingen uit China e.d., dat ze vergeten eventuele verzendkosten apart op de factuur te specificeren.

Zijn de verzendkosten op de factuur wel apart gespecificeerd dan klopt jouw overzicht inderdaad en zijn de kosten niet terecht.
Er is een reden waarom postnl / dhl etc er geld voor vragen
Douane kosten zijn nou eenmaal niet gratis. daarom zijn er zo veel doaune brokers en expediteurs in de haven aanwezig. Deze bedrijven leveren een dienst. en die moet betaald worden. Zo ook voor pakket transporteurs die zelf inklaren en dergelijke.
Mwah. Eén keer gehad dat volgens de app mijn pakket bij het ophaalpunt zou liggen, maar men het niet kon vinden. Klantenservice gebeld, die had in twee minuten gevonden dat het pakket in een afhaalpunt in Assen lag ipv in Groningen en geregeld dat het naar Groningen zou worden gestuurd (wat dan wel weer twee dagen gekost heeft, was sneller geweest om even met de fiets op en neer te gaan :*) )
Gewoon ander werk gaan zoeken is niet altijd even gemakkelijk
Dat zeg ik ook niet, maar een hoop zzp'ers doen het omdat ze geen zin hebben om voor een baas te werken, maar uiteindelijk doen ze dat toch (1 klant), maar dan vaak met extra stress.
Oww, dushet risico ligt toch bij de ontvanger, ik kreeg uit het artikel het idee dat dat bij het chinese bedrijf lag, omdat veel mensen het pakket in geval heffing weigeren. Jij kon dat niet doen blijkbaar.
dat is niet meer.
Als er aan de deur betaald moet worden kun je pinnen (zeker als het de bezorger van PostNL zelf is en niet een een of ander koerier die rijdt in opdracht van PostNl)

Zo niet dan gaat het pakketje naar het dichstbijzinde afhaalpunt (hoewel dat ook niet altijd goed gaat.... lag het pakketje 100km verder op)
Als dat je voornaamste argument is, zou een betere oplossing dan niet zijn om de bezorger van een pinapparaat te voorzien?
Ik denk dat het vooral hierom gaat:

"Ontvangers zijn namelijk vaak niet geïnformeerd over het feit dat invoerrechten moeten worden betaald en zijn niet bereid om deze alsnog te betalen of zijn daar op het bezorgmoment niet toe in staat."

Dat betekend dat je vaak pakketjes bij je heb die weer terug naar het distributie centrum moeten waardoor er minder pakketjes mee kunnen in een busje en/of vrachtwagen.
https://www.google.com/am...rlijke-concurrentie%3famp

Zolang Postnl geheime afspraken kan maken.. verdienen ze er toch wel ergens aan
Probleem is dat gare oude postwet over de datum is. Gratuit buitenlandse zendingen bezorgen kan eigenlijk niet meer. EU moet dit EU breed opzeggen. Zolang dat niet gebeurt krijg je dit soort ondermijnend gedrag. Groot gelijk van PostNL.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True