Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dota Underlords-bèta is beschikbaar op Steam en voor Android en iOS

Valve heeft een publieke bètaversie van Dota Underlords uitgebracht op Steam en ook de mobiele versie is beschikbaar voor Android en iOS. De game is een eigen versie van de populaire Dota 2-mod Auto Chess.

De publieke bèta volgt een week na de aankondiging van de game. Valve voerde al tests uit met eigenaren van de Dota 2 Battle Pass, maar de bèta is nu voor iedereen beschikbaar. Dota Underlords is te vinden op Steam, in de Google Play Store en in de iOS App Store. Het spel werkt op apparaten met Android 5.0 of nieuwer en voor de iPhone- en iPad-versie is iOS 11 vereist.

Dota Underlords is een officiële versie van de bestaande Dota 2-mod Auto Chess. Die mod heeft in de Steam Workshop bijna negen miljoen abonnees. De strategische game speelt zich af op een schaakbord, met in plaats van schaakstukken de heroes uit Dota 2. Het is een tactisch spel met geautomatiseerde gevechten tussen de heroes die spelers inzetten. De strategie zit in het maken van combinaties en het bereiken van een onderlinge synergie tussen de gekozen heroes.

Drodo Studio, de maker van de Dota Auto Chess-mod, werkt ook aan een eigen standaloneversie van het spel. Die komt later dit jaar uit in de Epic Games Store. Valve heeft geprobeerd een samenwerking met Drodo op te zetten, maar de partijen kwamen niet tot overeenstemming.

Dota Underlords

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

21-06-2019 • 10:11

43 Linkedin Google+

Reacties (43)

Wijzig sortering
Omdat ik eigenaar was van de jaarlijkse International Battle Pass heb ik de game sinds de closed beta kunnen spelen. Na behoorlijk wat potje te hebben gespeeld moet ik zeggen dat ik best verrast ben over hoe goed de game is gemaakt in vergelijking met Dota 2. De heroes zijn in de basis hetzelfde, maar zoals het slepen van de hero naar het bord, toewijzen van items, is erg vloeiend gemaakt. Het is te zien dat ze er zeker wel tijd in hebben gestoken en geen minimale en simpele Dota Chess variant hebben gemaakt.

Underlords is wel sterk versimpeld vergeleken met de originele Dota Chess. Er zijn namelijk niet zoveel heroes als in de reguliere versie (maar dat komt natuurlijk vanzelf wel) en je kan bijv. maar 1 item aan 1 hero geven. Terwijl je bij de originele Dota Chess 6 items kan geven aan een bepaalde hero. Je hebt in Underlord ook minder items en je kan deze items niet combineren tot een sterker wapen. Ik snap dat het moeilijk is om op een telefoon of tablet 6 items te beheren op 1 hero, maar ik hoop dat ze toch iets verzinnen om bepaalde mechanics moeilijker te maken (bijv. toch 2 items per hero, of wellicht een consumable/buff die je op een hero kan gebruiken).

Een groot pluspunt van Underlords is het "passieve" systeem en de manier waarop je items krijgt na het verslaan van NPC's. Nadat je NPC's hebt verslagen dan kan je kiezen uit een x-aantal items (min. 3). Dit is eigenlijk je reward voor het verslaan van deze NPC's. Dit kunnen items zijn voor je hero's of een passives waarbij bijv. bepaalde heroes meer damage kunnen doen. Dit is een erg leuke toevoeging op de reguliere Dota Chess.

Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen deze Chess Games blijven spelen. Met de huidige content van alle Chess Games is het leuk om de game af en toe een keer te spelen (op een mobiel platform wat meer), maar er zullen zeker extra functionaliteiten moeten bijkomen om het interessant te houden. Voornamelijk content zoals Ranked, Hero Skins, Custom Portraits en andere cosmetics die je kan verzamelen moet zeker wel gaan komen. Anders is het voor mensen snel afgelopen als "dit" het is. Daarnaast heeft Valve een goede zet gemaakt door de game uit te brengen voor mobile. Vooral deze "simpelere" games zijn ideaal om te spelen op je telefoon.
Er is een officiele versie van auto-chess beschikbaar in de app-store, gemaakt door de makers van de mod.
Raar dat het artikel dit niet vermeld en alleen roept dat deze in ontwikkeling is, terwij hij al enkele weken te downloaden is op telefoons. Deze heeft wel zaken zoals 6 items aan 1 hero met combinen. Voelt ook allemaal net wat vloeiender als de Valve-versie.

Speel hem echter niet meer door de 30-50 minuten matches, niet geschikt voor mobiel. Underlords heeft helaas hetzelfde "probleem"

[Reactie gewijzigd door Dantar op 21 juni 2019 12:31]

Dat klopt inderdaad! Ik heb de andere versie wel ook als beta invite gekregen, maar eigenlijk nog geen tijd (en zin :P) gehad om deze te spelen.

Misschien moet ik die versie toch maar proberen om het e.e.a. te vergelijken.

En inderdaad, 30-50 minuten een game spelen op je telefoon is toch wel erg lang. Misschien niet alleen zozeer de tijd, maar als ik 1 of 2 matches speel, dan blijft er niet heel erg veel over van mijn batterij. Maar ik moet nog het e.e.a. testen op mijn telefoon, dat doe ik vanavond wel ;).

1 voordeel is, als mensen disconnecten in Underlords, dan hoef je ook niet meer tegen deze personen te vechten. Dit zou ervoor moeten zorgen dat je in veel gevallen wel eerder klaar bent.
items beheren op de auto chess mod op pc is sowieso al niet te doen elke keer als ik een god aan klik wilt die maar verplaatsen. heel vervelend wil alleen sommige abilities even lezen...
dat kan je natuurlijk gewoon uitzetten(rechtsboven in onderste checkbox), dus dat zou geen probleem moeten zijn.
kijk deze instelling zocht ik, had al gehoord dat je het uit kon zetten alleen de settings menu zegt me totaal niks, speel geen dota :P

en googlen had ook weinig succes. thanks! ga het uitproberen :p
Mooi om te zien hoe alles evolueert. Dota was natuurlijk zelf ook eerst een mod voor Warcraft 3. Stiekem hoop ik dat de versie van de makers zelf het beter doet dan deze cashcow van Valve.
Iedereen klaagt over Valve alsof het een cashkoe is maar waar is deze Mod ontstaan?
Op het steam platform wat mod's en communities al jaren actief een plaats geeft om eenvoudig gevonden en gedistribueerd.. Gratis!!!
Waarom is deze mod ontstaan?
Omdat Valve modding actief aanmoedigt ondanks dat het hun eigen intellectuele eigendom is.. Dat doet helemaal niemand. Die sturen advocaten op je af...

Ondertussen maakt Epic de pc game wereld kapot met exclusives en hun fortnite marketing apparaat zorgt ervoor dat iedereen 'hoera' roept...
En de originele mod is ontstaan in Battle.Net en het vervolg daar op, DotA, is door Valve opgekocht en naar Steam getrokken.

EPIC doet dus niets anders ;) . En nu roept men boe?
En de originele mod is ontstaan in Battle.Net en het vervolg daar op, DotA, is door Valve opgekocht en naar Steam getrokken.

EPIC doet dus niets anders ;) . En nu roept men boe?
JA, ze doen het weldegelijk anders. Valve heeft de lead designer ingehuurd om DOTA2 te maken (nog een hele heisa rond de naam). Valve heeft hetzelfde geprobeerd met de modclub die deze mod heeft gemaakt, maar ze zijn er niet uitgekomen. Vervolgens is de modclub zelf verder gaan ontwikkelen en wat ik eruit begrijp geeft de modclub zelf de game uit en heeft Epic puur (tijdelijke) exclusiviteit gekocht. Dat is heel wat anders dan de makers inhuren en zelf een nieuw spel uitgeven. Imho het verschil tussen trouwen en een tripje naar de wallen... ;-)
Probeer eens een mod te vinden in die draconische 'winkel' van ze.
Orginele mod stamt al uit Starcraft.
Ja schandalig dat iemand een mod maakt, super populair is en dat valve ze een baan aanbied om er een volledige game van te maken en het harde werk van een programeur gewoon beloont word. /sarcasm_off
Snap niet dat mensen altijd wel weer wat negatiefs weten vinden in positieve dingen.
Dingen om je echte druk over te maken: Games die half uitgegeven worden om met expansion packs te vullen (Assassins creeds 2 waar chapter 1 tot 12 nummer 10 en 11 misde en DLC werd, azura's wrath waar het laatste hoofdstuk DLC was)
Games die pay to win worden met uitbreidingen die 2 keer zo sterke items geven dan mensen die niet betalen
Interessante reacties weer. Ik geef aan dat ik hoop dat de oorspronkelijke ontwikkelaars hier meer uithalen dan Valve, maar gelijk wordt Epic en Fortnite er bij getrokken.

Als die ontwikkelaars er denken beter van te worden om te kiezen voor Epic, laat ze die vrijheid.
Tja, je reactie van Valve als 'cashcow' suggereert natuurlijk dat Valve niets heeft gedaan en dit enkel uitbrengt om de ontwikkelaar 'te naaien'. Terwijl dit helemaal niet het geval is, dat staat zelfs in het artikel:

Die komt later dit jaar uit in de Epic Games Store. Valve heeft geprobeerd een samenwerking met Drodo op te zetten, maar de partijen kwamen niet tot overeenstemming.
Je kunt wel nagaan waarom die overeenstemming niet kwam, Epic betaald groot geld voor totale exclusives...

Ik wens iedereen de keuze om het platform te kiezen wat ze willen zolang dit maar niet ten koste gaat van consumenten of fans van het product. Als ze een overeenkomst hadden gesloten met GOG en niet meer op steam willen zijn, prima.
Helaas weer z'n domme, maar populaire reactie. Vandaar ook dat je een behoorlijk + krijgt bij je reactie en mijn reactie wat minder populair is.

Heel simpel gezegd klopt het gewoon niet wat je zegt. Valve beschermd, net zoals Nintendo en andere bedrijven ook hun eigen intellectuele eigendommen. Dat moeten ze ook wel. Valve is heel blij met je reactie, want dat bekend dat je Valve's grootste fout ooit bent vergeten, namelijk paid mods. In 2015 heeft Valve betaalde mods toegelaten. Onder zeer grote druk vanuit de community is dit er weer afgehaald:

https://www.pcgamer.com/v...lity-from-steam-workshop/

Je kan zeggen wat je wilt, maar Dota 2 heeft Valve geen windeieren gelegd. Toch merk je laatste periode dat ze flink de nadruk leggen op geld. Veel functies die in Dota+ of compendium zitten moeten gewoon breed beschikbaar worden voor iedereen. Sterke nog, dat ze Dota Underlords eerst twee weken exclusief hebben gemaakt voor compendium gebruikers heeft niks te maken met "een hart voor de community". Sterker nog, waar vroeger de immortals in lijn moesten zijn met de Lore hebben ze nu alles overboord gegooid en moet het zo glimmend mogelijk zijn. De Disruptor trekker kan er nu prima in. De laatste dota 2 performance "cleanup" is alweer een tijdje geleden en je merk elke update weer dat de game zwaarder wordt doordat er FTP opties bij komen.

En dan Epic. Dit is het punt waar met name de haters in blijven hangen. Enige wat ze zeggen is "exclusieve games" en "fortnite". Maar Epic is letterlijk het beste wat de game industrie de laatste jaren heeft gekregen. Epic zorgt eindelijk voor een verandering in de markt die veruit domineerde door Valve met zijn Steam. Elke jaar zaten we weer te klagen dat de Holiday sales niet leuk meer waren. Nu met Epic heb ik elke week een geweldige game gratis erbij. Daarnaast is Dota Underlords het eerste voorbeeld waar Valve reageert op Epic:

http://blog.dota2.com/2019/06/dota-underlords/

Mocht je beter bekend zijn met Valve dan weet je van het bestaan van Valve-tijd. Dan deze in te lezen klopt dit niet met de lijn van Valve:
In that same post we promised we would share information about the game soon. As it turns out, “soon” is today.
Oftewel; Valve zag dat Riot samen met Epic een standalone battlechest ging uitbrengen en valve heeft daardoor, vermoedelijk, de game sneller gepushed. Vind epic leuk, haat het of doe ermee wat je wilt, maar ga "come to the darkside, we have cookies" berichten plaatsen om andere mensen ook Epic te laten haten. Sterk nog; ik vermoed dat door Epic straks Valve weer steam holiday sales krijgt die er toe doen. Want als Epic doorgaat heeft straks iedereen een grote gamelibrary op Epic dan op Valve en dat kan nadelig uitpakken voor Valve.

Owh, en voor de mensen die een goede gratis game willen hebben? Rebel Galaxy is deze week gratis op Epic. Ik heb geen aandelen, maar zie eindelijk weer concurrentie.
Door voortdurend 3rd party devs en uitgevers te betalen om hun games weg te houden van concurrerende storefronts, is Epic goed bezig om een monopolie uit te bouwen en andere stores uit de markt te drukken. Dit is juist anti-competitief en ook anti-consumer, aangezien Epic er juist voor zorgt dat we MINDER keuze hebben en bovendien ook totaal geen moeite doet om een deftige store te maken.

Daarnaast is Epic goed bezig om de relatie tussen devs en gamers grondig te verzieken, door met vette cheques deals te maken met devs en uitgevers die hun fans telkens opnieuw op stang jagen.

Ik ben het er dus absoluut niet mee eens dat Epic letterlijk het beste is wat de game industrie de laatste jaren heeft gekregen. Zeker niet voor ons als consument, en op termijn ook niet voor de devs.
Epic een monopolie uit te bouwen 8)7 Epic Games heeft naast de Gears of War serie geen fatsoenlijke populaire game meer uitgebracht. Fortnite was zelfs binnen de studio een discussiepunt, en wilde men eerst mee stoppen. Tot de battle royal gekte uit was gebroken. Dit is de enige reden dat men zoveel geld tot hun beschikking heeft. En men wil de concurrentie nu aan gaan met Steam. Wat is hier erg aan, alleen omdat er nu een handvol games zijn die eerst via de Epic store beschikbaar zijn?
Daarnaast is Epic goed bezig om de relatie tussen devs en gamers grondig te verzieken, door met vette cheques deals te maken met devs en uitgevers die hun fans telkens opnieuw op stang jagen.
Overdrijven is ook een vak. Er zitten zoals altijd paar grote schreeuwers bij die het hele probleem groter maken dan het is. Epic heeft nu een handvol games waarbij ze timed exclusives hebben. Terwijl er genoeg grote ontwikkelaars zijn die de games enkel aanbieden via hun eigen platform. Nu schreeuwt men moord en brand omdat er een ontwikkelaar is die zijn store en platform wil uitbreiden door de ontwikkelaars een betere deal te geven dan bij Steam.

In plaats van boos te zijn op Epic, kan men nu ook blij zijn dat de ontwikkelaar van je favoriete games meer geld overhoud om meer mankracht en tijd in eventueel updates te steken. Of misschien wel bij het ontwikkelen van een nieuwe game. Maar daarvoor moet men natuurlijk te ver vooruit denken.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 21 juni 2019 14:47]

"En men wil de concurrentie nu aan gaan met Steam. Wat is hier erg aan, alleen omdat er nu een handvol games zijn die eerst via de Epic store beschikbaar zijn?"

Exclusiviteitsdeals beperken onze keuze als consument, gaan recht in tegen het open karakter van pc gaming en in geval van Epic verplichten ze ons ook om een zwaar ondermaatse store te gebruiken die zelfs basisfuncties zoals cloud saves mist. Daarnaast gaat Epic recht tegen de belangen van de consument in door gevestigde waarden zoals user-reviews en keystores in te perken.


"Epic heeft nu een handvol games waarbij ze timed exclusives hebben. Terwijl er genoeg grote ontwikkelaars zijn die de games enkel aanbieden via hun eigen platform."

De enige exclusieve games in de stores van ontwikkelaars zijn 1st party games die ze zelf ontwikkeld hebben. Niemand maakt er een punt van dat Fortnite enkel in Epic's Store te krijgen is; het is het exclusief opkopen van 3rd party games waar veel pc gamers een probleem mee hebben.


"Nu schreeuwt men moord en brand omdat er een ontwikkelaar is die zijn store en platform wil uitbreiden door de ontwikkelaars een betere deal te geven dan bij Steam."

Pure onzin. Het gaat om de anti-consumer manier waarop Epic dit doet. Pc gamers willen gewoon dat stores concurreren door de beste prijzen, features en policies aan te bieden. Niet door devs en uitgevers te betalen om hun games weg te houden van andere (en in dit geval ook betere) storefronts. Het zou nogal een zootje worden als alle stores dit zouden doen.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 21 juni 2019 16:00]

Er is ook een quote functie binnen de reactie, is wat makkelijker om te lezen..

Sorry maar je reacties vindt ik nogal tegenstrijdig. Dus grote ontwikkelaars die wel een eigen store hebben mogen het wel enkel en alleen uitbrengen op hun gewenste platform. Dat is dan niet anti-consumer? Maar kleinere ontwikkelaars die vrij zijn en zelf geen store of platform hebben mogen niet kiezen om hun game bij een enkel platform onder te brengen?

De eerste maand worden een bepaalde game vaak het meest verkocht. Als men bij firma A daar 20% meer aan verdient dan bij Firma B, maar daardoor misschien wel een X% minder verkoopt dan is dit een bewuste keuze van de ontwikkelaar. Echter Epic neemt de onzekerheid van de ontwikkelaar weg door te zeggen we financieren je een bepaald bedrag om het gemis in minder verkopen op te vangen als je de game eerst bij ons aanbied.

Dit principe hebben we bij Microsoft Xbox en Sony PS ook al gezien. Dit is maar tijdelijk en komen naar mijn mening voornamelijk door de extreem hoge winsten van Epic, die op dit moment proberen hun platform op deze wijze uit te breiden.
Dat je er niet mee eens bent dat mag, maar Epic is er wel zeker voor de ontwikkelaars en hebben met hun Unreal Engine niet alleen de hele gamingindustrie geholpen maar ook door het gratis beschikbaar maken van alle uitgebreide tools van hun engine ook kleine indie ontwikkelaars geholpen.
De "keuze" van die ontwikkelaars wordt in dit geval sterk beïnvloed door de forse bedragen die Epic neerlegt voor exclusiviteit. Ik snap wel dat kleinere indies daar op in gaan en dat is hun goed recht. Maar het is evengoed mijn recht om de betrokken games te negeren als ik dit geen goeie evolutie vind. Ik wil niet dat exclusiviteitsdeals de norm worden op pc. Als die games al gepromoot of zelfs verkocht werden op andere storefronts, of als er aan backers expliciet een Steam key beloofd werd, dan vind ik het zelfs puur klantenbedrog.

Daarnaast zijn er een aantal games waarbij de uitgever de exclusiviteitsdeal getekend heeft, en waarbij de ontwikkelaar pas achteraf op de hoogte werd gebracht. In dat geval vraag ik me af of de ontwikkelaar ook maar een cent van Epic's geld te zien krijgt.

Op pc is het trouwens meestal niet zo dat games de eerste maand het meest verkocht worden. Diverse indies hebben reeds gezegd dat hun games voornamelijk gekocht worden tijdens de Steam sales. De discovery features van Steam en bundels van o a. Humble spelen hierbij een grote rol.

Dat Epic fantastisch werk levert met hun Unreal Engine ga ik niet ontkennen. Het is enkel de respectloze manier waarop ze hun store willen pushen door tientallen games van de meest populaire ontwikkelaars weg te houden van Steam dat me tegen steekt. GoG en sinds kort ook Microsoft laten zien dat het ook anders kan. Mijn centen gaan dan ook vlotjes hun richting uit, terwijl de Epic Store inmiddels van m'n pc verwijderd is.
Fortnite was zelfs binnen de studio een discussiepunt, en wilde men eerst mee stoppen. Tot de battle royal gekte uit was gebroken. Dit is de enige reden dat men zoveel geld tot hun beschikking heeft.
[...]
Fortnite was oorspronkelijk helemaal geen Battle Royal game, maar co-op base building/wave shooter. Maar doordat Battle Royal op aan het komen was, hadden ze snel een Battle Royal game van gemaakt. Epic liften mee op het succes van Battle Royal mods, H1Z1 en PUBG. Toen ter tijd speelde veel mensen de mods in bijv. Arma 3 en de H1Z1 versie. Toen kwam PUBG en toen kwam Epic snel met Fortnite. Maar eerst was het een 4 player co-op shooter, en die was niet zo succesvol ook door het feit dat het spel zwaar was gefocused op loot boxen terwijl het geen F2P game was. Later kwam Fortnite als battle royal die F2P was, en vanaf toen werd Fortnite populair.
Laatste voorbeeld is Shenmue 3, tijden gewacht op deze game als backer, en op het laatste moment wordt alle steam support (die een dag voor de aankondiging op E3 nog werdt geconfirmed) er uit getrokken voor een exclusiviteit - deal met epic.


Verder worden er geen refunds gegeven voor wie het er niet mee eens is( maar dit is wel mogelijk aangezien ze met deze move een aantal wetten overtreden omtrent misleidende reclame)
Het is alleen versneld gereleased omdat het gelekt is.

Daarom zat de tutorial er bijvoorbeeld niet in, die er in de private alpha wel al in zat.

Geen dingen gaan verzinnen waar ze niet zijn. Valve hoeft zich niet druk te maken om Epic, die schieten zichzelf constant in de voet.
Dit is wel een beetje schijnheilig. Dota 1, Defense of the Ancients was een mod van warcraft III. De makers van de Mod hadden de rechten, en als Blizzard niet hun eigen moba hadden gemaakt. Heroes of the Storm dan hadden ze in principe Valve kunnen aanvechten voor het gebruik van de naam Dota. Want die heeft van oorsprong helemaal niets met Valve te maken.

Valve ondersteund inderdaad de modscene en met hun Steam Workshop geven ze fans de mogelijkheid hun eigen mods en ingame items te maken. Maar voordat ingame items die ook in de daadwerkelijke game komen zal Valve ze wel eerst goedkeuren. Probleem voor mij is dat dit begonnen is als een heel nobel en goed idee. De realiteit is echter dat er zoveel geld tegenwoordig met de ingame items verdient wordt dat het niet meer de fans en gamers zijn die hier gebruik van kunnen maken maar vooral Valve en professionele 3d artiesten. Waarbij Valve echt bakken met geld verdient voor het werk van een ander.

Zoals @batjes ook vermeld doet Epic precies hetzelfde als Valve destijds. Alleen nu voelen veel gamers zich op de tenen getrapt omdat ze hun favoriete game niet in Steam kunnen aanschaffen. Begrijp me niet verkeerd in ben een Steam gebruiker vanaf het begin en wil ook liever de games daar aanschaffen, maar met EA, Ubisoft, Blizzard en nu Epic en hun eigen gamestores is het niet anders. Monepolies zijn voor niemand goed ook niet voor gamers.
Epic heeft gewoon te veel geld en doen dit waarschijnlijk om niet te veel belastingen te hoeven af te dragen, dus ze zouden gek zijn om er nu geen gebruik van te maken.

OT: de game ziet er wel vele malen beter uit als de mod. Misschien toch maar eens proberen.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 21 juni 2019 11:15]

epic games maakt de pc game wereld niet kapot. ze moeten wat doen om tegen steam op te boksen en als wij willen dan games een eerlijke prijs krijgen voor hun verkochtte game dan is dat een goede ontwikkeling.
Zijn games goedkoper bij epic dan? Kan je ze überhaupt ergens anders kopen? Hint: nee....
Exclusieve verkoopplaatsen zijn nooit goed te praten. En Steam heeft nog nooit exclusiviteit afgedwongen. Raad eens wie wel..
voor ons zijn de games niet goedkoper, maar de verkoper krijgt meer geld per verkochte game, omdat ze minder geld hoeven af te dragen aan epic games (wat weer resulteert in betere games, gezien meer geld over is voor research van nieuwe technieken).

Exclusiviteit zorgt ervoor dat Epic Games zich kan onderscheiden t.o.v. Steam, zonder dat wordt het voor Epic Games onmogelijk om uberhaupt 2de speler te worden naast Steam...

Hopelijk zal de exclusiviteit op den duur wel verdwijnen.

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 22 juni 2019 16:45]

wat weer resulteert in betere games, gezien meer geld over is voor research van nieuwe technieken.
Dat is alleen een naïeve aanname.Er is geen developer die aangegeven heeft meer content te maken voor een game die enkel bij Epic verschijnt. Sterker nog, Coffee Stain studios (exclusief in Epic store) heeft gewoon aangegeven dat het gewoon om geld draait. Meer geld = meer winst.

Het is gewoon geld gedreven, niets meer of minder en zoals het er nu uitziet krijgt de consument hier helemaal niets extra voor terug en is er ook geen enkel bewijs dat wel het geval zal zijn. Prove me wrong ;)

Exclusiviteit zorgt ervoor dat Epic Games zich kan onderscheiden t.o.v. Steam, zonder dat wordt het voor Epic Games onmogelijk om uberhaupt 2de speler te worden naast Steam...

Dat is natuurlijk ook onzin. Er zijn genoeg manieren om je te onderscheiden en marktaandeel te krijgen zonder enkel met zakken geld te komen en exclusiviteit af te dwingen. Kijk naar GOG, die onderscheiden zich door geen DRM te voeren. Iets wat ik ondersteun door, als het mogelijk is, daar games aan te schaffen. Consument vriendelijk!

Ondertussen heeft epic ook nog eens ongewild je privacy geschaad:
nieuws: Epic Store kopieert ongevraagd Steam-informatie van gebruikers

Ik snap echt niet dat je Epic verdedigt.. Wat hebben ze tot nu toe gedaan voor jou persoonlijk of voor gamers algemeen? Vertel met dat eens...
Aangezien de oorspronkelijke makers een exclusiviteitsdeal hebben afgesloten met Epic, is die kans enorm klein vrees ik.
Ben bang van niet, dota underlords kan niet tippen aan Autochess, en degene die League of Legends spelen vertrekken binnenkort van Autochess of Underlords naar Teamfight Tactics. Ik zie beide nog wel doodbloeden.
Hoezo kan Underlords niet tippen aan Autochess? ( Heb spel niet gespeeld, dus weet er niks over)
Wat is er significant anders tussen de 2/3 versies?
Is de fanbase van laten we zeggen DOTA/LOL zo belangrijk dat ze op dat platform blijven, en niet naar de andere platform gaan?

Valve heeft heel snel een standalone uitgebracht.
Riot heeft ook snel gereageerd.
Blijkbaar hebben bedrijven geleerd van MOBA games en Battle Royal dat ze snel duiken op de volgende "hit" game/genre.

De orginele maker van Autochess begint van de grond af en kan nog paar maanden duren voordat die met zijn variant uit komt. Zijn enige ondersteuning om levend te houden is de mod die hij gemaakt heeft.

Dan is het nog de vraag, hoe lang zou het spel relevant zijn tot de maker zijn stand alone versie heeft uitgebracht? Er moet een groeiende lijn zijn de komende maanden wil het nog relevant blijven, dat is niet alleen met de game van Valve of Riot maar ook met de standalone.

Als de aantal spelers niet stijgen tot gelijk blijven, dan bloed deze "genre" van game gewoon uit, ook komt de bedenker van Autochess met zijn versie uit.
Misschien verkeer verwoord, maar je zit inderdaad met een fanbase. DOTA spelers zullen imho veel sneller naar Underlords grijpen dan LoL spelers.

Op het moment dat het geintegreerd in je client zit zoals bij LoL, is het veel makkelijker om eens een potje te spelen dan een standalone versie ernaast. Riot brengt vaker andere gamemodi uit, die dan na X tijd weer verdwijnen. Teamfight tactics wordt er 1 van. Meer dan een mod vind ik de game ook niet, is niet bijzonder en ik was er na 3 games ook op uitgekeken. Ik ga dan geen geld betalen voor standalone versies ervan dus je kan mij al afstrepen als potentiele klant. However bij LoL heb ik de kans om het gratis te spelen wanneer ik wil.

Maar goed ik deel je mening dat het genre vanzelf wel uitbloed.
Underlords is gewoon gratis op zowel mobile en pc.
Beiden games zijn dan wel speelbaar, maar nog volop in ontwikkeling. Kans is juist zeer groot dat deze games 3x zo snel ontwikkelen en bijgehouden worden. Wellicht dat autochess compleet verdwijnt op een kleine diehard fanbase na. Je gaat het simpelweg niet redden tegen valve en riot als zij de gsmes serieus nemen.

[Reactie gewijzigd door Brutal1ty op 21 juni 2019 11:07]

De makers hadden gewoon met Valve tot overeenstemming moeten komen. "Ideeën" zijn op zich niet zo waardevol. Dikke kans dat iedereen gewoon Underlords speelt.
Als het goed is is de dota autochess mod gebaseerd op een soort gelijke game in warcraft 3 dat Pokemon als theme gebruikte. Maar, het concept zou hetzelfde zijn geweest. Dus eigenlijk is de autochess mod niet afkomstig van dota2.

[Reactie gewijzigd door barrybalhaar op 22 juni 2019 14:47]

Toch zou ik dit niet de officiele versie willen noemen, dat is auto chess zonder dota er voor dat door de oorspronkelijke makers ontwikkelt wordt. Dit is niet zoals team fortress, dota en counterstrike waar ze de devs in dienst hebben genomen. Dat wilde ze wel maar liep stuk. Het is dus een cloon geboren uit een mod voor hun spel.

Wel gaaf om eindelijk de source engine werkend te zien op mijn telefoon. De bestandstructuur is vrijwel identiek en ik merk dat er een headless versie van steam in verstopt zit die vermoedelijk het spel download. In de VPK structuur zie ik een layout die ik verwacht maar wel losse APK's voor mobile OpenGL en Mobile Vulkan. De engine zal dus van beide gebruik kunnen maken.
Het is eigenlijk niet waar dat autochess de oorspronkelijk makers zijn, want als ik het goed heb was er in WC3 al een mod die dit concept gebruikte alleen met een Pokemon theme.
Leuk feitje.

Als je op de PC bezig bent met een potje Underlods en het ongeluk treft je en je moet een sanitair bezoekje plegen, kan je via de mobile app inloggen en je potje verder spelen :9
Ik kan het spel downloaden en installeren op mijn IPad Air 1 maar bij het starten krijg ik de melding dat het spel minstens 1.5GB ram nodig heeft. In de hoop dat ze het spel nog tweaken om het speelbaar te maken met 1GB?
De oorsprong van autochess is te vinden in een WC3 mod.

https://www.youtube.com/w..._continue=5&v=CSUK99czyx4

[Reactie gewijzigd door barrybalhaar op 22 juni 2019 14:56]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True