Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Huawei stelt vouwbare Mate X uit om extra tests te kunnen doen

Huawei brengt zijn vouwbare Mate X-tablet annex smartphone niet in juni uit, zoals aanvankelijk de bedoeling was, maar in september. Het bedrijf meldt extra tests uit te voeren en voorzichtiger geworden te zijn na het debacle van de Samsung Fold.

Huawei wil niet zijn reputatie verspelen met de Mate X, meldt een woordvoerder van het bedrijf tegen CNBC. De woordvoerder noemt september als de maand waarin het vouwbare apparaat moet uitkomen. Hij zegt dat het bedrijf extra tests met mobiele aanbieders en ontwikkelaars uitvoert om er zeker van te zijn dat apps functioneren bij het uitklappen van de Mate X.

Huawei meldt niet direct extra tests met betrekking tot de bouwkwaliteit te houden, maar het lijkt waarschijnlijk dat het bedrijf ook hiernaar kijkt. Samsung werd eind april in ernstige verlegenheid gebracht toen bleek dat reviewtoestellen van zijn Galaxy Fold kapotgingen. De Fold kwam vervolgens niet in april uit en onduidelijk is of en zo ja wanneer een nieuwe release plaatsvindt. Verschillende telecomaanbieders hebben sindsdien preorders voor het toestel geschrapt.

De Mate X zou ergens in het midden van 2019 uitkomen en Chinese media maakten melding van juni als maand van verkrijgbaarheid. Huawei kondigde de vouwbare combinatie van smartphone en tablet in februari aan. Het toestel kost 2299 euro.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

14-06-2019 • 13:28

87 Linkedin Google+

Reacties (87)

Wijzig sortering
Van mij mag de vouwbare telefoon nog wel even doorontwikkeld worden. Een concessie als "En daarom is de toplaag nu van plastic ipv glas" gaat er bij mij nog niet in. Ik verwacht dat er nog wel wat generaties overheen gaan voordat ik met zoiets in de broekzak wil lopen.
Want buigbaar glas is natuurlijk al jarenlang gewoon beschikbaar...
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoeld maar er zijn wel ontwikkelingen op dat gebied: https://www.mcgill.ca/new...sn%E2%80%99t-break-232659
En om dat aan te vullen in het Nederlands
(Wel zo prettig voor sommigen denk ik)

Onderzoekers maken buigbaar maar onbreekbaar glas = Tweakers.net
Interessant stukje. Alleen jammer dat 5 jaar later je nog steeds niks hoort van een toepassing ervan. Zelfde geldt voor die accu's met 5 tot 10x meer capaciteit op te laden in 2 minuten na 1000x laden nog geen slijtage en lichter dan lithium ion accu's. Dit werd 10 jaar geleden al aangekondigd ... maar ook deze techniek was niet interessant omdat het "te goed" is. Telefoons moeten juist kapot gaan. Fabrikanten hebben niks aan een toestel wat na 10 jaar nog steeds 2 dagen met een accu doet en waarvan het scherm sterker is dan een tank. Dat is het hele probleem van de maatschappij waarin we leven. Alles wordt gemaakt om kapot te gaan.
Komt een tijd dat....macht en geld geen waarden hebben en geen oorlog enz.
..
Zeer Interessant, microstructuren graveren in glas om het flexibel te maken. Dat zijn ontwikkelingen met veel toepassingen. _/-\o_
Gewoon je telefoon flink laten oververhitten en het glas is prima te buigen. Al vraag ik me af of Chris wel met een telefoon wilt rondlopen die 700 graden wordt :+
"my volume up button is hard to reach, so I bend the screen and I configured Tasker to interpret a rapid temperature rise as volume up"
"look, my setup works for me. Just add an option to re-enable the 700degree heating"

https://xkcd.com/1172/
En als altijd: relevant
Ik denk dat het een slimme zet is. Extra testen uitvoeren en dan benoemen dat je niet hetzelfde probleem wilt als Samsung en tegelijkertijd hopen dat Google toch permissie krijgt Android te blijven leveren.
Voor alle apparaten die al ontwikkeld zijn/waren mogen ze gewoon nog Android op zetten. Zoals bij deze telefoon, alleen lastig met updates. Deze formfactor zal nog wel wat updates/fixes krijgen vanuit Google die Huawei dan niet mag leveren...
Ah! Ik had begrepen dat het alleen zou gelden voor apparaten die de fabriek al verlaten hebben, dus dat nieuwe productie niet meer mogelijk zou zijn.
Maar dank je voor de update..
Is het niet bizar dat we hier enthousiast over worden? "We gingen ons product zonder fatsoenlijk testen uitbrengen maar omdat onze concurrent een blauwtje heeft gelopen, gaan we misschien toch maar wat testen doen, dat is beter voor onze reputatie".
Google heeft niets te zeggen over wie wel en niet Android mag gebruiken. Android is met vrije licenties vrijgegeven en daar kan niemand, ook de hoofdontwikkelaar wat aan doen. Door anders te suggereren ontken je de kracht van open source. Het tegendeel is echter waar: juist doordat Google meer en meer aanvullingen op Android closed source ging uitbrengen (uiteraard de Google Play Store, Google Play Services, de Dialer etc, werd Android zonder Googles componenten minder waard. Maar dat komt door het gebrek aan Open Source.
Zeer mooie apparaten. Echter nog te fragiel voor de gewone consument.
Te duur ook. €2200 vind ik al heftig voor een desktop (10x de prijs van m'n huidige telefoon). Dit is er duidelijk eentje voor de radicale gadgetfanaat en de gegoede burger die 'm als statussymbool wilt. Linkerkant adoptiegausscurve, zeg maar.
Als je het geld er niet voor (over) hebt, is het niet voor jou bedoeld. Dat heeft helemaal niets met radicale fanaten, adoptie of iets anders te maken, maar met doelgroep. Wanneer jij kiest voor een telefoon van € 220,- is er toch ook niemand die jou onder de arme sloebers en anti-techneuten schaart? Jij bent gewoon de doelgroep van goedkope(re) telefoons. Dit heet eenvoudigweg: Marketing.
Er zijn vast wel mensen die t gaan kopen, maar zon bedrag voor een heel experimenteel ding hoeft voor mij ook niet.

Dan koop ik wel wel een iPad en een iPhone en weet ik zeker dat ik een goede telefoon en een goede tablet heb zonder rare kinderziektes.

Ik hoor, net als heel veel mensen, denk ik ook niet tot de doelgroep. Ik denk dat @Tenocticatl de doelgroep heel goed beschrijft.
Ja, en die andere doelgroep is die van de radicale gadget fanaten. Dat klopt toch? 't Zijn maar woorden, die een groep benoemen. Zoals de andere groep inderdaad armoedzaaiers genoemd wordt. Niks mis mee. Mijn leerlingen lopen met 10 x zo dure telefoons als ik, en we verklaren mekaar voor gek.
En daarom dus ook niet voor de gewone consument..
Echter nog te fragiel voor de gewone consument.
Hoeveel ervaring heb jij dan? Of is de enkel het feit dat Samsung weer eens te hard heeft gelopen reden om dit te denken?

Probleem is dat Samsung gewoon een bijzonder complex en fragiel ontwerp heeft gemaakt waarbij werkelijk IEDEREEN die hem in handen kreeg riep dat dit problemen zou geven. Ik stond in Madrid naast de baas van Samsung van een groot Europees land toen hij hem voor de eerste keer echt kon aanraken. Je zag hem wit wegtrekken. Ook de mensen die hem presenteerde waren er overduidelijk niet gelukkig mee.

Het ontwerp van Huawei is simpel. Ik maak me niet veel zorgen over het scherm dat aan de buitenkant zit. De tijd van roestvrijstalen smartphones ligt ver achter ons. Ze zijn kwetsbaar en zullen alleen maar kwetsbaarder worden.
De Mate X heeft weer andere tekortkomingen qua duurzaamheid. Neem alleen al de dikte wanneer opengevouwen. Hoef je niet op de gaan zitten, dan is hij net zo krom als een nieuwe iPad Pro. Daarnaast zag het scharnier er alles behalve soepel uit in de demo's. Vrijwel iedereen moest vrij veel kracht zetten met de duim in het midden van het scherm om het open te krijgen. Kan me niet voorstellen dat dat erg duurzaam zal zijn voor het scherm op de lange termijn
True. Maar dat het aan de buitenkant zit is dan toch de juiste optie gebleken. Dat de twee vlakken niet perfect parallel en op elkaar liggen in gebroken toestand was al een voorteken dat het toestel problemen ging krijgen.

De Huawei problemen die je aanhaalt lijken me veel eenvoudiger op te lossen dan de problemen die de Samsung designers voor hun engineers hebben gecreëerd.
"Maar dat het aan de buitenkant zit is dan toch de juiste optie gebleken."

Waar is dit uit gebleken precies? Het ding is nog nooit getest door consument. De reden dat ze hem uitstellen bevestigd dat het scherm aan de buitenkant alles behalve de juiste optie is gebleken. Lijkt me duidelijk dat het scherm van de Fold in dagelijks gebruik veel beter beschermd is. En een symmetrische vouw is minder erg dan een asymmetrische bobbel. Zowel esthetisch als functioneel.

"Dat de twee vlakken niet perfect parallel en op elkaar liggen in gebroken toestand was al een voorteken dat het toestel problemen ging krijgen."

Die snap ik niet, leg uit.
De kromming bij de vouw mag niet te groot worden. Door het scherm aan de buitenkant te plaatsen zal dit nooit hetzelfde probleem opleveren als de Samsung's hadden. Vandaar dat Huawei nog altijd een release gepland heeft.

Bij Samsung is er een holte nodig aan de kant van de vouw omdat het scherm langs binnen zit. De problemen met dit toestel worden gekarakteriseerd door een perfect rechte fijne lijn die ofwel niet meer werk ofwel de grens is van het stuk dat niet meer werkt. Ofwel hebben ze hun kromming toch te scherp gemaakt, ofwel is het mechanisch gedeelte niet sterk genoeg om de kromming bol genoeg te houden onder alle externe krachten die er in real life op inspelen.

Dat het Samsung toestel beter oogt ben ik het met u eens, het lijkt me echter dat de Huawei oplossing robuuster is.
"Dat het Samsung toestel beter oogt ben ik het met u eens, het lijkt me echter dat de Huawei oplossing robuuster is."

Met een scherm aan de buitenkant?? 8)7

Lijkt me niet. Simpele logica.

[Reactie gewijzigd door Hans_Kazan66 op 16 juni 2019 13:21]

Elke gsm heeft zijn glazen scherm en glazen achterkant aan de buitenkant tegenwoordig. Daar hebben ze screen protectors voor uitgevonden (deze schermen hadden dacht ik ook geen glazen front, maar bon, die hebben ook een protector nodig tegen de krassen.

Je negeert trouwens compleet de robuustheid van het plooimechanisme dat blijkbaar toch een pak fragieler is gebleken dan Samsung voorzien had.
Niks fragiels aan het mechanisme zelf. De kier is te groot, dat heeft verder niks met de robuustheid van het scharnier zelf te maken. Het scharnier zelf is robuuster dan dat van de Mate X wat simpelweg vraagt om lam te worden. Het klikt namelijk ook helemaal niet vast wanneer helemaal open, dus na verloop van tijd zit je met een scharnier dat het scherm niet helemaal plat meer krijgt. Sterker nog, dat zag je nu al. Dat verbergt dan wel weer mooi de bobbel op het scherm, maar of je blij wordt van letterlijk een gebogen scherm vraag ik me af.

Daarnaast is het inderdaad plastic en krast het enorm snel. Vandaar dat je het absoluut niet aan de buitenkant moet willen. En nee, er zijn geen screenprotectors voor plastic schermen.

[Reactie gewijzigd door Hans_Kazan66 op 19 juni 2019 16:36]

Het plooimechanisme is meer dan het scharnier. De plooi bij de Samsung wordt in real life situaties toch kleiner dan voorzien, dus nee het plooimechanisme is niet robuust genoeg, ook al gaat het scharnier zelf niet kapot.

Lijm pakt ook op plastiek, protectors voor die schermen zullen ook wel uitkomen. As I said: de problemen die de Huawei heeft zijn imho op te lossen, de problemen van de Samsung oplossen zal een pak meer effort en geld vergen
"De plooi bij de Samsung wordt in real life situaties toch kleiner dan voorzien, dus nee het plooimechanisme is niet robuust genoeg"

Ik mis totaal de logica en tevens de onderbouwing.

As I said: je praat onzin in mijn optiek.

En nee, het plastic is speciaal ontwikkeld uit meerdere lagen om mee te kunnen buigen met het scherm. Er staat ook nadrukkelijk in de handleiding dat er absoluut geen screen protector en al helemaal geen lijm op het scherm aangebracht mag worden.

"de problemen van de Samsung oplossen zal een pak meer effort en geld vergen"

Lijkt me niet. Ze zijn al opgelost. Net binnen:

https://www.google.nl/amp...market-samsung-exec-says/

En het wegwerken van een symmetrische vouw is makkelijker dan het wegwerken van een asymmetrische bobbel. Simpele natuurkunde: de lengte van het scherm trekt natuurlijk strak bij de Fold wanneer je hem openvouwt. De lengte van het scherm op de Mate X moet fysiek korter worden om niet te bobbelen. Dus tenzij Huawei een systeem ontwikkeld die het toestel breder/langer maakt bij uitvouwen (wat op dit moment niet het geval is) gaat dit probleem niet opgelost worden. Met andere woorden, er zal een heel nieuw ontwerp gemaakt worden, waar Samsung slechts hoeft te perfectioneren.
Ik heb met een product specialist van Huawei belgië gesproken en die zij mij dat het toestel in eerste instantie zeer beperkt beschikbaar zal zijn en dat er geen plannen zijn om het toestel uit te brengen in markten waar geen 5g beschikbaar is, dus het toestel zal hier naar alle waarscheinlijkheid niet (meteen) uitkomen.

Los daarvan had operator Proximus wel veel interesse in het toestel maar zou massaproductie ook een probleem zijn en zouden er tot op heden nog maar een zeer klein aantal (<50) testunits gemaakt zijn.
Slimmer is om de prijs gewoon op 1200 eur te zetten gezien de tegenwind die huawei heeft...ze moeten units verslijten en de ontwikkelingskosten zijn gewoon collateral damage... :)
De Chinezen kunnen testen wat ze willen maar ze zullen uiteindelijk buigen.
Huawei en andere Chinezen bedenken geen technieken want ze gebruiken of kopiëren. Samsung (Koreaans) of een Amerikaans bedrijf zal nog wel niet klaar zijn vandaar dat Huawei uitstelt.
Denk niet zal ze er veel zullen slijten in de Westerse wereld ... Zeker niet hoe Huawei er nu voor staat.
Bovendien zijn de prijzen ook niet aantrekkelijk.
Huawei staat er prima voor. Al het geneuzel is irrelevant zodra er een handelsakkoord is bereikt.
Uh, Huawei staat er belabberd voor. Verkoop in Nederland alleen is al met 40% gekelderd. En dat is nog maar het begin van de ellende.
Imagoschade heb je niet 1 2 3 weg gepoetst. Dat kan jaren door zeuren en gaat soms zelfs nooit meer weg.
Vergeet niet dat er VRESELIJK veel alternatieven zijn in de smartphone markt dus je wordt als merk niet lang gemist
De geschiedenis heeft ons wat dat betreft genoeg geleerd.

Kijk alleen eens naar de verkoopcijfers in NL, het uit de handel nemen bij oa Vodafone en de prijzen op de 2e hands markt.
Nee hoor, ze staan er prima voor 8)7

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 14 juni 2019 18:13]

En jij denkt dat de consument dit even snel slikt als jij? "irrelevant zodra er een handelsakkoord is bereikt"? Meen je dat nu? En de volgende keer er een chinees schip te dicht tegen Amerikaanse waters vaart is het weer prijs. Wie wil er nu een toestel dat een speelbal blijkt te zijn in onderhandelingen?

Je vergeet blijkbaar waar die onderhandelingen over gaan. De onderhandelingen gaan over de macht over het internet. Dus als China niet inbindt en de VS gewoon 5G op een zilveren plateau overhandigt wordt er geen akkoord bereikt. China zou wel dom zijn daar mee in te stemmen. Maar stel dat het toch een akkoord komt dan Huawei er zwaar gehavend uit. Het draait Huawei nit rond mobieltjes maar rond 5G. Zonder 5G heeft hun handel in mobieltjes niet veel zin. Dit is dan ook een handelsoorlog waar er veel op het spel staat. Niet het geneuzel is irrelevant, zo'n handelsakkoord is irrelevant.
Volg je het nieuws ?

Je had gelijk, Huawei staat er idd goed voor .....
Lees de comments aldaar even. ;)
Al het geneuzel is irrelevant zodra er een handelsakkoord is bereikt.
Ik denk denk dat je die hele situatie rond Huawei nu een beetje té plat slaat.
Heb je bewijzen? Of is het meer een 'Chinees!' gevoel?
Ik heb zelf een Oppo, dus nee. :')
Maar je hoeft alleen maar het nieuws gelezen te hebben om te weten dat Huawei om iets meer onder de loep ligt dan alleen die handelsoorlog.
Ja.
Er is NERGENS bewijs voor spionage. Enkel brakke software die heel misschien toegang zou kunnen verschaffen tot klantdata.
Er is tot dit moment nog nergens ook maar flinterdun bewijs geleverd dat Huawei daadwerkelijk toegang had tot data/gegevens/verkeersstromen waar zij geen rechten toe hadden.
Er is stof, een heleboel stof, vooral gemaakt aan de andere kant van de plas water.
Er hoeft geen bewijs te zijn. Er is een vermoeden en er is geen vertrouwen. Er zijn legio bewijzen dat VS/VK/DUI over en weer spioneren. Niet netjes, maar over de grote lijn is er vertrouwen tussen de landen. Met China is dat vertrouwen een stuk breekbaarder en daarmee ook de positie van Huawei meer kwetsbaar dan europese/amerikaanse bouwers van netwerkapparatuur.
Ik zeg dan ook nergens dat ik het er mee eens ben of het geoorloofd vind, die positie bevind ik me niet in, ik constateer slechts die stof en dat dat niet weg is als het puur en alleen tot een handelsverdrag komt tussen de VS en China.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 14 juni 2019 15:28]

Dat jij geen bewijs ziet wil niet zeggen dat het er niet is. Waarom zouden veiligheidsdiensten de volledige vuile was buiten hangen. Equivalent van met open kaarten poker spelen. Daarnaast heeft de AIVD wel degelijk bewijs gevonden zoals ze zelf aangeven.
En toch heeft dit soort 'propaganda' een effect ... De consument doet helemaal geen research en heeft daar geen tijd voor. Die zit niet op gezeik te wachten en wilt wat kopen waar hij wat aan heeft, nu en in de toekomst.
Tweakers en geeks hier zien overal oplossingen voor maar de gewone consument (99.8% van de markt) wilt wat moois kopen en zodra er al rook is dan vermijden ze het snel want er is meer dan genoeg keuze.

Je ziet nu al dat bepaalde bedrijven en providers Huawei in NL al laten vallen want je hebt niks aan in jouw ogen een top phone waar velen niet meer in geinteresseerd zijn.

Laten we het houden bij feiten en als je kijkt naar de 2e hands markt zeggen de cijfers genoeg.
Of de spionage claim nou echt is of niet, dat doet er niet zo. Huawei is als merknaam besmet.
Net zoals Samsung dat was na de Note 7 waar velen hier een mening over hadden terwijl ze hem zelf nog nooit gezien hadden, laat staan in bezit hadden en zelfs niet eens in NL verkocht was.
Samsung haalde hem van de markt, en had een meer dan goede compensatie regeling en toch ebte het accu drama nog jaren door ....

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 14 juni 2019 18:12]

Ik denk het wel, want huawei heeft wel gewoon degelijke hardware..
Ik voorspel je dat ze er zoveel kunnen verkopen als ze maken kunnen. Meer dan genoeg mensen die geld genoeg hebben. Tien jaar terug riepen we dat een 1000 euro smartphone onmogelijk was, en kijk nu eens. Niet dezelfde markt als voor een 500 euro smartphone maar de markt is er gewoon.
Vouwtelefoons krijgen zo stilaan de reputatie van kwetsbare probeersels. Reken maar, dat het nu moeilijk zal worden om veel kopers te vinden die de gekke prijzen willen betalen, voor wat een prototype lijkt.
Zeiden ze ook al voor de 'problemen' met de Fold en die was toch echt stijf uitverkocht in de voorverkoop. Over de smartwatch en phablet was iedereen ook kritisch en zag men geen heil in. Moet je nu eens zien. Dankzij die 'probeersels' heeft Apple bijvoorbeeld nu deze productlijnen als beste verkopende onderdelen van hun business. Iemand moet de kar trekken. Beste schippers staan altijd aan wal, maar plukken er later zelf de vruchten van.
De Apple Watch was duidelijk geen probeersel, maar een goed uitgedacht en degelijk product. Een phablet is gewoon een grotere smartphone, daar was niets prototype-like aan.

De Fold was uitverkocht op basis van het marketing-gespin van Samsung. Tot men het product zag, toen regende het annulaties. Ze gingen het snel rechtzetten - wanneer hadden ze de re-launch ook weer vooropgezet? :)

De fabrikanten vinden het nu zelf al immature producten, niet rijp voor de verkoop. moet je nog andere argumenten?

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 14 juni 2019 19:18]

Een beetje off-topic, maar de Apple Watch is al sinds zijn lancering de best verkopende smartwatch. Het is zowat de enige smartwatch ook met een dedicated eigen OS en een eigen SoC die ook nog eens lang ondersteund wordt met software updates.

Geen idee hoe je de launch van de Apple Watch wil vergelijken met die van een smartphone (niet bepaald een nieuw product) waarvan de software niet af was en die qua hardware al door de mand viel vooraleer er één exemplaar van verkocht was. Een schoolvoorbeeld van de marketingafdeling die teveel te zeggen heeft. Bij de Note 7 hebben ze hetzelfde voorgehad: in der haast op de markt gezet (om Apple voor te zijn), daarna moeten terugtrekken wegens problemen en daarna te snel weer geherlanceerd (die marketing jongens toch) en dus maar helemaal geannuleerd.

Ik begin een patroon te zien...

Overigens noem je de Fold zelf een “defect product”: zo erg was het nu ook weer niet denk ik, het is gewoon overhaasting, maar goed, ik wil je daarin uiteindelijk ook niet tegenspreken.

En hoeveel klanten hun preorder geannuleerd hebben, dat weet natuurlijk alleen Samsung. Zeker nu ze zelf maar de annuleringen doen voor de overgebleven “klanten”: https://www.theverge.com/...est-buy-release-date-news

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 14 juni 2019 22:18]

Wat is je boodschap? Apple biedt gratis reparatie voor toestellen die 4 jaar op de markt zijn. Dat doen ze regelmatig: Apple producten koop je immers voor een ongeëvenaarde levensduur.

Wat is de relevantie van je reactie, bij een item over een product dat niet eens gelanceerd werd, omdat reviewers het neersabelden na slechts enkele dagen gebruik?!
Los van de slechts 4 meldingen waarvan er 3 door dom gebruik waren, waren de reviews uiterst lovend. En zullen ze straks bij herlancering weer zijn. En dan heeft Apple voor de komende 3 jaar weer het nakijken.

En mijn punt? Jij sabelt Samsung vooral constant neer. Nu laat dit maar weer eens zien hoe jij constant met dubbele maten meet. Apple heeft vaker grootschalige issues dan Samsung, maar dan is de service opeens super en is er niks aan de hand... Lachwekkend.
De Fold is een geflopte marketingstunt, ik denk niet dat er een herlancering komt.

Samsung heeft niet eens meer laptops te koop in Europa, en dus ook geen issues ermee, dat klopt :D.
https://www.gsmarena.com/...the_market-news-37664.php

Nee hoor, niks geflopte marketing stunt. Binnenkort verkrijgbaar. #afgunst
We zullen zien. Voorlopig is het een flop.
Dat ze de Fold maar eerst eens lanceren, dat zal op zich al een stunt zijn. En dan nog eens afwachten hoe lang het duurt voor er vooralsnog problemen opduiken. Met de hardware, met de software... En dan nog zien of het ook verkoopt aan anderen dan gadget-jagers. En wellicht zal de prijs sowieso lager zijn dan eerder aangekondigd, om toch een beetje van de verloren aantrekkingskracht te recupereren.
Wishful thinking. Samsung is tenminste een trailblazer en bereid om nieuwe innovatieve wegen in te slaan. Iets wat Apple niet meer gedaan heeft sinds de eerste iPad. Zijn nu volledig afhankelijk van bedrijven als Samsung die de tech ontwikkelen om verder te kunnen innoveren. Uit de koker van Apple komt slechts herkauwde en opgekochte innovatie' waar niks origineels bij zit. Het feit dat jij zo vurig altijd op Samsung draadjes spuwt bevestigt dit alleen maar. De afgunst druipt er vanaf.
Buigbare schermen maken is één ding. Er goede producten mee maken, dat is iets anders. Dat illustreert de Fold treffend: men heeft een product gemaakt met een vouwend scherm, omdat men een vouwend scherm kon maken.
Of men dan een goed product had, was bijzaak. Vandaar de flop.

Verschillende fabrikanten kunnen vouwbare schermen maken. De echte vraag is: wie kan er een goed, innovatief product mee maken? Samsung blijkbaar (nog?) niet...

Overigens geef ik meestal geen commentaar op Samsung producten. Ook hier heb ik Samsung initieel niet genoemd. Jij bent over Samsung begonnen en daarna ook over Apple - God mag weten waarom, want Apple doet hier niet ter zake, maar blijkbaar wil je de aandacht afleiden van de flop?

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 21 juni 2019 23:58]

Een flop die nog nooit daadwerkelijk op de markt is geweest... Knap. En een totaal uitverkochte flop in voorverkoop ook nog eens... Nogmaals, wishful thinking. En is dit niet direct een succes, dan is het volgende model dat wel. Loopt Apple alsnog 2 jaar achter.
En 4 jaar oud? Alle modellen tussen 2015 en 2017. Dus ook modellen van slechts 2 jaar oud.

"Apple producten koop je immers voor een ongeëvenaarde levensduur."

😂

Ja vandaar dat je bijna alles na twee jaar terug kunt brengen. Collega zit al op zijn 4e iPhone 6, de MacBook is een flop met tal van problemen en na twee jaar vertraagt Apple ook ongevraagd alle iPhones. Ja zo kun je inderdaad ieder product een lange levensduur geven😂.
Je bent blijkbaar erg gefrustreerd, met je whataboutisme... Dit topic gaat over een telefoon die met veel bombardeerde werd aangekondigd, "met uitverkochte voorverkoop" (whatever that means, de fabrikant bepaalt natuurlijk helemaal zelf wanneer een voorverkoop "uitverkocht" is), maar na de eerste reviews al door de mand viel. De fabrikant stelde de lancering uit. Stelde ze nogmaals uit, zonder nieuwe lanceringsdatum, zag ongeveer alle voorverkoop orders geannuleerd (of annuleerde ze zelf)...
Hoe denk je dat dit afloopt?
Zoals wel meer mensen die geen Apple producten gebruiken, ken je niet goed de feiten. Het battery recall program waar je het over hebt, betreft alleen bepaalde 15 inch Macbook Pro's van modeljaar 2015. Het gaat over een preventieve vervanging van de batterij - als je laptop in aanmerking komt, heb je dus weer een spiksplinternieuwe batterij in je verschillende jaren oude laptop.
Er is overigens maar één (1) geval publiek bekend, van een dergelijke Macbook Pro, waarvan de batterij vuur heeft gevat eerder dit jaar, dus na verschillende jaren gebruik. Misschien moet je dat eens vergelijken met de Note7 waarvan er elke week een paar ontploften, destijds, vanaf de eerste weken na de launch? Mensen konden achteraf hun Note7 inleveren en zagen hem niet meer terug...
Je doet aannames zonder de feiten te kennen. Ik gebruik een iPad Mini van mijn werk. Wat een onding. Traag, slechte screen response en sensitiviteit, waardeloze batterijduur, nog tragere oplaadtijd... Dus ja, weet er helaas genoeg van.

Verder:

"sold between September 2015 and February 2017"

Bron: The Guardian

Dus inderdaad ook toestellen van nog geen 2 jaar oud. Man man man, wat ga je plat hier...

[Reactie gewijzigd door Hans_Kazan66 op 22 juni 2019 21:21]

Pijnlijk, hoe je het begrip modeljaar zelfs niet begrijpt. En ook niet het verschil tussen een preventieve reparatie van apparaten die al uit garantie zijn, en een floptoestel dat massaal ontploft als het net op de markt komt, of een flop waarvan de massaproductie in allerijl gestopt wordt omdat men een soort prototype op de markt brengt (inclusief een amateuristische plastic protector waarvan de boorden afpellen na één dag gebruik , terwijl het een cruciaal onderdeel van het scherm blijkt 8)7 )

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 23 juni 2019 00:10]

Maakt niet uit,een toestel gekocht in 2017 is een toestel gekocht in 2017. Slecht excuus dus.

En voordat je de Note 7 blijft herhalen, er zijn meer doden en gewonden gevallen door exploderende iPhones dan Galaxies. Hier slecht een paar voorbeelden van de immens lange waslijst:

https://www.thenewsminute...-zurich-one-injured-74478

https://gizmodo.com/apple...ated-after-ipa-1828448776

https://www.thestate.com/news/local/article215974135.html

http://thetechnews.com/20...sung-iphone-explodes-too/

https://www.digitaltrends.com/mobile/more-exploding-iphones/

Zou dus iets terughoudender zijn hieromtrent, lol
Ongeveer 1 op 10 miljoen LiOn batterijen krijgt problemen. Dus dat gebeurt wel eens met alle telefoons, dus ook met iPhones waarvan er honderden miljoenen in omloop zijn. Niets nieuws onder de zon. Alleen Samsung slaagt er in (nu voor de tweede keer in een paar jaar) een absolute flagship telefoon te laten floppen, door hem te snel op de markt te willen brengen. Het wijst gewoon op een probleem in de bedrijfsvoering en de bedrijfscultuur.

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 23 juni 2019 18:52]

Nee, een probleem in de bedrijfscultuur is wanneer je constant producten met defecten op de markt brengt en het moedwillig ontkent (bendgate 1.0, bendgate 2.0, antennegate, batterygate, slowdown gate, touchdisease gate, keyboardgate etc) of niet aanpakt, totdat het afgedwongen wordt door consumenten die je aan beginnen te klagen.

En er is pas een probleem in de bedrijfsvoering wanneer je moedwillig je klanten exorbitante bedragen laat betalen voor spullen die standaard meegeleverd moeten worden bij een al overpriced product zoals een snellader van € 80,- en standaard voor monitor van € 1000,-!!😂

En je blijft praten over een flop, maar dat zullen we nog wel eens zien. Ik weet in ieder geval zeker dat Apple alweer klaar zit met pen en papier om het concept over 3 jaar gretig over te nemen en dan alsnog met een gedrocht weet te komen waar van alles aan mankeert, net als met de eerste smartwatch.

[Reactie gewijzigd door Hans_Kazan66 op 24 juni 2019 11:57]

Vind ik persoonlijk wat ver gaan.. maar ik hoop dat ze eruit zullen komen met Trump zodat we weer mooie devices van ze gaan zien.

Vwb de Mate X. Ik hoop dat deze straks alsnog gewoon ge-released wordt en dat de prijs nog wat lager wordt. Ben zelf best een liefhebber van Huawei devices en ben best gecharmeerd van een vouwbaar toestel met goede camera. Stiekem hoop ik ook dat deze met Android komt en gewoon de updates zal krijgen naar nieuwe versies.
Huawei staat er prima voor? Welke krant lees jij? De partijkrant van de Communistische Partij uit China? Huawei heeft gewoon grote problemen, of je het nu met de redenen eens bent of niet, ontkennen dat ze problemen hebben is infantiel.

De afzetmarkt die ze hebben in de VS en Europa is gewoon ongelofelijk belangrijk voor ze en de kans dat die klanten willen gaan werken met een OS dat geheel onder controle van Beijing staat lijkt me niet erg groot.
Je hebt gelijk dat ze leven van Europa maar het is onzin van de VS want Huawei verkoopt niet in de VS. Consumenten hardware was altijd al verboden en sinds kort ook netwerk apparatuur.

[Reactie gewijzigd door jeffrey-nl op 16 juni 2019 21:56]

Jij wilt graag een wereldwijde crisis?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True