Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Super Mario Maker 2 krijgt multiplayer voor vrienden via een update

Super Mario Maker 2 krijgt, via een update die later volgt, de mogelijkheid om met vrienden online te spelen. In eerste instantie kreeg de nieuwe Mario-game een gelimiteerde multiplayermodus waarin alleen met willekeurige mensen gespeeld kan worden. De game komt op 28 juni uit.

In een update die na de release op 28 juni komt, wordt de mogelijkheid om met vrienden online te spelen toegevoegd aan Super Mario Maker 2. Dat meldde Takashi Tezuka tijdens de Nintendo Treehouse-stream. Eerder zou het spel, net als veel andere Nintendo-games, een beperkte onlinemodus hebben waar alleen met willekeurige mensen gespeeld kan worden.

Nintendo heeft eerder problemen gehad met zijn online-functionaliteiten. Zo had de onlinemodus van Mario Party niet de mogelijkheid om borden samen te spelen met vrienden, alleen minigames. Tevens was de multiplayermodus van Mario Tennis Aces met zijn release ook beperkt.

Bijna een maand geleden hield Nintendo een speciale Direct-stream om de nieuwe features van Super Mario Maker 2 aan te kondigen. Zo zijn er nieuwe stijlen, thema's, spullen en objecten om meer levels mee te maken en is de onlinemodus verbeterd in vergelijking met het eerste deel, door het zoeken naar levels makkelijker te maken.

Door Valentijn Demandt

Stagiair nieuwsredactie

12-06-2019 • 11:28

34 Linkedin Google+

Reacties (34)

Wijzig sortering
Dit had er gewoon meteen in moeten zitten. Ik snap werkelijk niet waarom Nintendo gedacht heeft dat dit niet belangrijk zou zijn. Goed dat ze erop terugkomen en de functie, om met vrienden online te spelen, alsnog mogelijk maken. Hopelijk hoeven we niet al te lang te wachten...

[Reactie gewijzigd door Zeror op 12 juni 2019 11:34]

De comments tijdens de Treehouse lijken te suggereren dat ze het altijd al van plan waren maar het niet in het development schema paste. Not sure of ik dit geloof, waarschijnlijk was het gewoon iets waar ze niet aan gedacht hadden tot laat in development :P

Het belangrijkste is dat het gefikst wordt :)

[Reactie gewijzigd door JackAvery op 12 juni 2019 11:57]

Toch vind ik het erg knullig. Je krijgt steeds meer het idee dat je een game koopt die gewoon niet af is. Stel de release dan gewoon een paar weken/maanden uit en zorg dat die functie erin zit of dat er een day-1 patch met die functie komt.
Nintendo levert zijn games altijd goed af. Er zitten vrijwel nooit slordige bugs in *kuch* Ubisoft *kuch* en de games worden vaak goed ondersteunt na de release met nieuwe modi of opties. Dit terwijl het games zijn zonder microtransacties, dus na de eenmalige aankoop verdienen ze er niks meer aan. Ik snap je punt, maar dat gaat bij Nintendo echt niet op.
Beter later dan nooit toch?
Klopt, maar het is wel schokkend dat ze niet snappen hoe belangrijk deze feature is. Het toont dat er iets niet helemaal goed is.
Volgens mij zijn er meer dan genoeg toffe features aangekondigd. Dit was wat mij betreft een slordigheidsfoutje en slechts een kwestie van tijd voordat dit gepatched ging worden.
Volgens mij zijn er meer dan genoeg toffe features aangekondigd.
Niet relevant. Mijn punt is niet dat ze niet genoeg hadden aangekondigd.
Dit was wat mij betreft een slordigheidsfoutje
En dat is extreem schokkend. Hoe kan je als bedrijf dat games maakt met zo een grote "deel met je vrienden/familie" achtergrond niet snappen dat 2 vrienden van andere plekken op de wereld het misschien samen zouden willen spelen? Vrijwel elke reclame sinds de Wii heeft mensen die games spelen met vrienden of familie, maar ze zijn online multiplayer met een vriend "vergeten"?
Misschien omdat ze meer geven om het spelen op de bank? Samen naast elkaar gamen is een zeldzaam ding en tof dat ze dat erin verwerken. Met vrienden online straks ook vet. Snap je probleem niet helemaal.
Misschien omdat ze meer geven om het spelen op de bank?
Waarom dan niet meer mogelijkheden om samen mappen te bouwen ipv alles via slecht-gemaakte friend-codes? En waarom wel multiplayer met randoms ipv met vrienden?
Samen naast elkaar gamen is een zeldzaam ding en tof dat ze dat erin verwerken.
Dus het is beter dat ze inzetten op iets dat bijna niet meer gebeurt ipv een feature waar veel meer mensen gebruik van zouden maken?
Snap je probleem niet helemaal.
Daar kan ik weinig aan doen. Het is gewoon abnormaal dat ze eerst multiplayer met randoms maken en niet beginnen met co-op via friend-codes. Het is simpelweg niet normaal dat zo een groot bedrijf dat werkt aan zo een belangrijke titel voor hun flagship product "vergeet" een online-multiplayer erin te zetten voor vrienden. Hier is niks anders over te zeggen.
Maar je zit hier heel erg salty te doen over dat ze iets later toevoegen aan een game. Ze hebben geluisterd en voegen iets toe wat fans willen. Waarom ben je dan nog zo boos?
Wanneer heb ik gezegd dat ik boos ben? "Geschokt" zijn en "boos" zijn niet dezelfde emotie. Ik ken niemand anders die Mario Maker speelt dus ik mis niks door een latere toevoeging van multiplayer. Ik ben wel degelijk geschokt dat ze dit niet meteen als core component van het spel hadden ingebouwd.
Dus je kent niemand die de game heeft maar blijft wel doorgaan? Oké.
Moet ik gebruik maken van een feature om er een mening of kritiek over te kunnen hebben? Nee. Alleen een idioot zou dat claimen. Daarnaast ontwijk je alle punten die ik maak en in plaats van mijn argumenten bespreken val je mijn comment aan.

Als je niet in staat bent om als een volwassene te discussiëren, blijf dan stil.

[Reactie gewijzigd door Parrotmaster op 13 juni 2019 15:59]

Welke argumenten dan?

En dat is extreem schokkend

of

Daar kan ik weinig aan doen. Het is gewoon abnormaal dat ze eerst multiplayer met randoms maken en niet beginnen met co-op via friend-codes.

Aaaanyway. Laten we 2 salt punten pakken.

Dus het is beter dat ze inzetten op iets dat bijna niet meer gebeurt ipv een feature waar veel meer mensen gebruik van zouden maken?

Het is Nintendo. Ze hadden bijvoorbeeld ook makkelijk een console kunnen maken met dezelfde rekenkracht en werking als de PS4/XBone. Nintendo doet zijn eigen ding. Waar het zelf in gelooft en wat ze zo succesvol maakt. Niet iedere keuze is slim (WiiU) maar neemt niet weg dat ze zaken als dit gewoon kunnen patchen.

Waarom dan niet meer mogelijkheden om samen mappen te bouwen ipv alles via slecht-gemaakte friend-codes? En waarom wel multiplayer met randoms ipv met vrienden?

Kunnen ze nog steeds toevoegen aan de game, dus is ook niet een mega issue.
Dat ze het achteraf erin patchen toont dat ze het dus gewoon vanaf het begin kunnen doen als design keuze.
Aaaanyway. Laten we 2 salt punten pakken.
Legitieme kritiek is geen "salt". Ik ga niet discussieren met een kind dat dit niet snapt.
Veel plezier in je traantjes van geschokt zijn. Kusje
En dat is extreem schokkend
Serieus... als je dit extreem schokkend ervaard, hoe overleef jij dan andere "echt heftige" nieuwsberichten?in andere woorden overdrijven is ook een vak..

Klinkt mij meer in de oren als een stugge Nintendo die alles wil laten zoals het vroeger was, dus singleplayer en coutch multiplayer.. echter worden ze gedwongen om toch mee te gaan met de tijd
Serieus... als je dit extreem schokkend ervaard, hoe overleef jij dan andere "echt heftige" nieuwsberichten?in andere woorden overdrijven is ook een vak..
Relatief. Ik vind "een soldaat sterft tijdens een gevecht" niet schokkend, want dat is een realistische en te verwachten uitkomst van die situatie.

Sommige mensen zijn in staat om verschillende scenario's apart van elkaar te zien.
Ik denk vooral prioriteiten stellen ivm de release.
Ik denk dat het meer een soort van naïviteit is van Nintendo.
denk dat ze het vooral hebben gedaan om impossible multiplayer levels te voorkomen.

die je met 4 vrienden kan uitspelen omdat alleen die 4 de juiste combinatie van checkpoint weet.
Grappig dat Nintendo wel naar het geschreeuw hierover luistert maar toen men protesteerde tegen de region lock op de Wii U en 3DS staken ze keihard de middelvinger naar ons uit met Iwata voorop. Die walgelijke hypocrieten luisteren alleen maar naar ons als er voor hun een voordeel uit te halen valt. Dingen die in het voordeel zijn van de klant interesseren hun geen bal.
Wie zegt dat ze er niet aan hebben gedacht?

Tijd energie prioriteit? En kan hun plan geweest zijn om die functie met een day 1 of latere update te brengen.
Dan moeten ze er misschien ook aan denken om dat tijdens de direct te vermelden
In de tijd van cartridges waren games over het algemeen ook een stuk minder gecompliceerd. Dat maakt dat playtesten tegenwoordig véél moeilijker is.
Dan wordt het een afweging tussen kosten en baten en heb ik liever dat ze de playerbase als laatste filter gebruiken om foutjes te vinden, mits ze die snel oplossen natuurlijk, dan dat ze de games enkele procenten duurder maken.
Ja goed , waarschijnlijk over het hoofd gezien , of het was te buggy, we zullen het niet weten , maar ik ben blij dat ze het toch toevoegen , ze hadden de wensen makkelijk kunnen negeren, en de massa had het toch wel gekocht

Als het van EA was geweest , was het een always online game met een 24/7 vereiste verbinding ;)

voor mij is de Switch en Nintendo toch een "safe haven" op het gebied van gaming, het is een no-nonsense bedrijf, in verglijking met het hele Epic vs Steam , of Sony's ge-emmer met de cross platform mogelijkheden... maar je hebt wel nintendo online

[Reactie gewijzigd door Metallize op 12 juni 2019 11:44]

Bijna iedereen die ik ken die van plan was 't spel te kopen, ging dat doen vanwege de online multiplayer en het idee om dat met vrienden online te kunnen spelen. Toen bekend werd dat dat niet kon zijn al die plannen direct uit 't raam gegaan.

M.a.w. Nintendo is zich rot geschrokken en zet hier stappen om hun verkopen weer op te krikken.
Heel fijn dat dit er toch komt en of het al in de planning lag of niet dat blijft nog maar de vraag, er is na de kritiek gelukkig gekozen dit wel te doen/delen, want dit wil je toch samen met vrienden/familie spelen :)
offtopic: iemand misschien gehoord over een switch bundle +SMM2?
Ik ben van plan om deze game te halen+switch console, ik hoop op een mooie LE bundle
Als hier aan het eind van deze week niks over bekend is, zal die er waarschijnlijk niet komen.
Was ook aan het wachten op een bundel. Nu toch maar alvast SMM2+online gepre-orderd en koop eind van de maand wel apart een Switch.
ik verwacht dat ik ook deze aanschaf, ik verwacht dat er geen bundle komt anders hadden we dit allang gehoord


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True