Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ziggo start levering Mediabox Next aan alle Complete- en Max-klanten

Ziggo is begonnen met de levering van de Mediabox Next aan alle nieuwe klanten met een Complete- en Max-alles-in-één-pakket. Tot nu toe leverde de aanbieder de 4k-settopbox op beperkte schaal uit. Bestaande klanten moeten zich eerst aanmelden om het apparaat te krijgen.

In zijn overzicht van pakketten noemt Ziggo sinds deze week de 'Mediabox Next (4K)' als settopbox die het levert bij de Interactieve TV-dienst. Het gaat daarbij om klanten die een Internet + TV Complete-, Alles-in-1 Complete-, Internet & TV Max- of Alles-in-1 Max-pakket afnemen. Daarnaast is de box beschikbaar bij een Ziggo zakelijk Internet Pro-pakket.

Met de officiële introductie van Mediabox Next stopt het bedrijf met de uitlevering van de Mediabox XL, de settop-box die het tot nu toe bij die pakketten leverde. De aanbieder blijft dat kastje voorlopig wel ondersteunen. Nieuwe klanten die zich aanmelden voor de betreffende alles-in-één-pakketten krijgen voortaan de Mediabox Next. Bestaande klanten die een van de pakketten afnemen kunnen zich aanmelden bij Ziggo om hun Mediabox XL om te ruilen. De aanbieder geeft dan de 4k-settopbox uit met de kanttekening dat het kan zijn dat voorraden tijdelijk op zijn, meldt een woordvoerder van Ziggo aan Tweakers.

De voordelen van het nieuwe kastje zijn dat deze een 4k-weergave ondersteunt bij bronmateriaal in die resolutie, onder andere via de standaard aanwezige apps van Netflix, Videoland en YouTube. De Mediabox Next is daarnaast stiller en zuiniger. De afstandsbediening ondersteunt verder besturing via spraak dankzij de aanwezige microfoon. De nieuwe settopbox is daarnaast kleiner, maar heeft ook minder aansluitingen dan de Horizon XL.

Ziggo introduceerde de Mediabox Next vorig jaar als de Horizon 4 Mediabox. Sindsdien hield het bedrijf testen met een gelimiteerde groep gebruikers en sinds maart stond de mediabox al op de site van de provider.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

11-06-2019 • 15:42

514 Linkedin Google+

Submitter: Mr. Jinx

Reacties (514)

-15140508+1327+213+30Ongemodereerd130
Wijzig sortering
Bestaande klanten die willen omruilen moeten activatie kosten betalen van 20 euro..
Had ik ook en klacht over in gediend en kreeg al snel reactie dat de kosten met de volgende factuur verrekend worden. Natuurlijk van de zotte dat ze dit zonder overleg doen. Althans mij was dit niet verteld en speciaal gevraagd of de kosten gelijk bleven. Dat was het moment om dat te melden en dat was niet gebeurt.

Dus gewoon klacht indienen als ze het niet melden. Ik had alles via chat geregeld dus alles zwart op wit staan mochten ze moeilijk doen, maar ze proberen het gewoon.
De actievatie kosten van €19,95 staan altijd op de factuur bij Ziggo in geval van mediabox levering. Ook als je je abbo aanpast of switched van CI+ of andersom.

Dat is zo geconfigureerd in hun facturingssysteem. Maar je krijgt ze ook altijd terug de maand erop. Dat weten de meeste Ziggo mederwerkers wel.
Mijn horizon box XL HDD is aan het doodgaan. Veel hickups. Gemeld aan Ziggo. Kan een nieuwe horizon box XL krijgen of een Next, maar voor de Next moet ik wel activatie kosten betalen. Heb gevraagd bij webcare of dit dan op volgende nota verrekend wordt. Nee dus......meten met 2 maten??
Zelfde verhaal. Activatiekosten plus de nieuwe prijs die geldt vanaf 1 juli. Ik moest volgens Ziggo maar 'met de billen bloot' als ik dat wilde.
Gisteren lang bezig geweest via verschillende communicatie kanalen met Ziggo. Uiteindelijk telefonisch gesproken met een medewerker. Maar ik kreeg het niet voor elkaar, en de medewerker gaf ook aan dat er geen mogelijkheden waren hiervoor.

Dus enige optie is dan nog misschien om een klacht in te dienen indien alles rond is en de box is geleverd?
Zou dan per email een mail sturen met je klacht. Zeker omdat ze het niet melden tijdens het afsluiten is het te belachelijk dat ze deze kosten rekenen. Na mij klacht kreeg ik zowel per sms als per email een excuses er voor dus ze moeten dan niet met 2 maten gaan meten.

Mocht het echt niet lukken stuur dan maar een DM en mag je mijn gegevens opgeven zodat ze kunnen nagaan dat ze hier random mee omgaan. Het mailtje heb ik ook nog dan moet je email adres ook even meesturen in de DM.
Graag hulp...zie mijn reactie hierboven...meten met 2 maten
Het hangt volledig af van de medewerker of je die 20 euro terug krijgt. Dit is natuurlijk een slechte zaak en zorgt voor deze onrust. Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, maar heb het uiteindelijk via Twitter (@ZiggoWebcare) voor elkaar gekregen dat ik de activatiekosten toch terug krijg. Omdat dat publiek leesbare comments en replies zijn, gaan ze daar sneller overstag vermoed ik.

[Reactie gewijzigd door hapklaar op 16 juni 2019 12:21]

Gewoon dreigen met opzeggen. Mediabox Next gratis plus 6 maanden abonnement voor de helft van de prijs.
Bij Ziggo hoef je niet te dreigen. Elk jaar even netjes bellen voor nieuwe klantenkorting naar Opzeggingen en dan krijg je de nieuwe klantenkorting. Geen dreigementen. Gewoon bellen en melden dat het je jaarlijkse telefoontje is. Doe ik al vele jaren, ook in UPC tijd. Is zelfs letterlijk een jaarlijkse terugkerende actie in mijn agenda. En heb ondertussen op diverse adressen gewoond.

Ik ken zeker 15 huishoudens die netjes elk jaar bellen. Immers al 2 minuten bellen je geen €100 netto waard is moet je wel heel rijk zijn. Maak altijd even praatje en heb al ontelbaar keer bevestigd gekregen dat iedereen die belt wat leuks krijgt. Zo vraag ik altijd om de 2 maanden gratis Foxsport en die krijg je er dan gelijk bij.

Dit jaar ook in mei gebeld voor nieuwe klantenkorting ivm de prijsverhoging. Heb nu 2x in 12 maanden dus 6 maanden korting gekregen. Werd letterlijk bevestigd dat iedereen die belt de korting krijgt en inderdaad al mijn vrienden hebben hun geld succesvol opgehaald.

Als je het niet krijgt dan bel je waarschijnlijk onbeschoft en mis je in ieder geval elk gevoel van charme. Ik bel graag even voor je ;)

[Reactie gewijzigd door Malarky op 12 juni 2019 01:43]

Dit ga ik vandaag even proberen, gewoon met de deur in huis vallen en vragen om korting of eerst een glad praatje en dan erover beginnen?

EDIT: Heb zelf nu basis tv pakket met mediabox normaal, wil opzich best upgraden naar compleet pakket voor 3 eu p/m meer ben benieuwd of ze me dat kunnen aanbieden met korting. Kans van slagen?

[Reactie gewijzigd door mxmemx op 12 juni 2019 07:45]

Je kijkt op Ziggo.nl naar nieuwe klantenkorting (bijna altijd iets van 3 maanden voor €29,95 of 6 maanden voor €39,95) en belt Ziggo opzeggingen.

Daar geef je aan dat je graag een nieuw jaarcontract wil voor de nieuwe klantenkorting. PUNT. Het hele woord Opzeggen gebruik ik niet eens.

Als een en ander dan in orde wordt gemaakt vraag je poeslief of ze toevallig ook 2 maanden Foxsports proberen (verloopt automatisch) voor je aan kan zetten. Of iets anders wat ze kan aanklikken.

Een heel enkele keer is er geen actie op Ziggo.nl en dan bel ik weekje later. Traditioneel zijn de beste acties in December daar Ziggo de jaarafsluiting wil halen met zoveel mogelijk klanten.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 12 juni 2019 09:28]

Bij NRC werkt dit net zo. Als je goedkoop abonnement heb genomen wat na een jaar omhoog gaat, kan je gewoon even bellen en vragen om het actietarief weer.
Zal wel uitmaken wie je aan de lijn hebt denk ik. Mij lukt het ook altijd wel en als het niet lukt bel ik later wel met de 'dreiging' van opzeggen. Werkt ook prima. Zelf jaren geleden op de helpdesk van upc gezeten (1e levering horizons yeeuy...) daar kon ik altijd even een maandje film1 of andere pakketjes aanzetten voor klanten.
Ik krijg dit om mijn adres mooi niet voor elkaar.
Ik zit zo ver van de wijk centrale dat adsl geen optie is.
En dat zullen ze bij ziggo ook wel weten.

EDIT: Ondertussen is MadDemonoide hard aan het werk om dit op te lossen!

[Reactie gewijzigd door Sporedd op 12 juni 2019 12:57]

Ik heb je een PB gestuurd, dit zijn niet de normale gang van zaken bij Ziggo :)
Ik kreeg ooit zo'n korting, ik zei ik werk bij Telfort en kan 50% korting kregen.
Ik kon na halfjaar weer bellen, maar nu zegt meneer dat ik halfjaar moet wachten.

Klopt dat?
Waarschijnlijk kreeg je een half jaar korting onder voorwaarde dat je een jaarcontract nam. Ja dus
Je hoeft er niet voor te dreigen of het zelfs maar héél lief te vragen. Het zit gewoon in de bestaande processen. Voor een jaar bijtekenen krijg je gewoon de bijbehorende korting.
Heb dat ook gehoord dat als je opzegging belt ze een aantrekkelijk aanbod doen. Ik was inmiddels 5 jaar lid van Ziggo en had bij aanmelding nooit iets van een korting gehad.

Toen ik wilde opzeggen was het antwoord "prima, we gaan uw opzegging verwerken".

Dag later teruggebeld of ze niet een actie hadden voor klanten die al zo lang lid zijn.. Antwoord van Ziggo was in de trand van "waarom zouden we iets moeten doen". Met pijn en moeite korting gehad..

Vorig jaar abo willen downgraden.
Dat schoot helemaal in het verkeerde keelgat. Upgraden doen ze met liefde, downgraden heeft me 2 weken bellen en een hoop ellende gekost..

Korting is fijn, maar om bij Ziggo iets voor elkaar te krijgen qua minder betalen moet je een hele langs adem hebben...
Wij zijn ooit bij Casema gestart en hebben Wanadoo gehad Orange en later dus Ziggo. Wij hebben in de meer dan 25 jaar nog nooit iets van een korting gehad. Ook niet na verrekte veel fouten toen UPC en nog later Vodafone erbij kwam en we de boel hebben opgezegd. Helemaal niets.
Ik heb ook kortgeleden gebeld toen mijn abonnement afliep. Eerst kreeg ik het aanbod om het prijsverschil van de prijsverhoging terug te ontvangen en toen ik (uiteraard heel vriendelijk) aandrong op 6 maanden korting kreeg ik die pas nadat de medewerker overleg had gepleegd. Dus die korting is niet standaard..
"Als je het niet krijgt dan bel je waarschijnlijk onbeschoft en mis je in ieder geval elk gevoel van charme. Ik bel graag even voor je ;)"
Niet nodig, zoals je kon lezen heb ik m'n korting al binnen. ;)
ze hebben mij echt niet gebeld, was het zelf vergeten, maar ga zelf wel weer ff bellen
In sommige gebieden in Nederland, heb je keuzen tussen Ziggo, Ziggo en een bagger koperverbinding van KPN. En dat weten ze op de helpdesk maar al te goed.
Inderdaad.. ik dacht dat er ooit was gezegd om toegang te geven op de kabel voor andere partijen..

https://www.ad.nl/economi...or-concurrenten~aa5a2fcd/

[Reactie gewijzigd door Ferio op 11 juni 2019 16:54]

Daar wordt aan gewerkt.
Volgens mij zijn ze daar al mee bezig sinds UPC, bART, Quicknet van de Eneco kabel gegooid heeft.
Dus ruim 20 jaar.
Gewoon dreigen om op 4G (t-mobile) over te gaan.. dan kan er wel wat van de abo prijs af.
En dan over 1 mb proberen tv te kijken. Ja echt concurrentie is dat. Ziggo weet dit ook en heeft daarom vaak (Als ze je adres zien) sch**t aan je.
Blijf adsl zeker in de gaten houden...! Waarom? KPN is een groot deel van zijn infra aan het verbeteren. Bij ons in het dorp krijg je tegenwoordig overal wel 100/30mbit verbindingen, en in sommige gebieden is binding mogelijk voor zelfs nog hogere snelheden.

Om deze reden 2 kaar terug over gestapt van ziggo naar NLe, ziggo wilde me maar wat graag als klant houden - 3 weken terug stonden ze on die reden dus wederom aan de deur. Toen ik vertelde wat ik krijg voor welk bedrag (43.95 all in, 2 tv’s), moest deze persoon toch even kijken of ze dat konden evenaren. Ondanks dat heb ik mijn contract recent wederom bij NLe verlengt.

Moraal van dit verhaal, doe met enige regelmaat eens de postcode check op KPN FourStack
KPN doet maar wat ze willen. Als ik bij ons kijk. Net over de grens in Duitsland. Zijn ze heel druk bezig om alle buiten gebieden aan te sluiten op glas. Er lijkt haast wel een subsidie op te zitten.
gaat voor mij helaas niet op. Alleen koper of ziggo. Koper garanderen ze max 35/10 wat geen optie is ivm 4K streaming en xbox gamepass met downloads van 60gb per game etc
Tot een paar jaar geleden werden hele gebieden met ADSL geupgrade naar (V)VDSL. Nu heb ik sterk de indruk dat KPN daar helemaal mee is gestopt, laat staan met hlasvezel.

Ik heb dus ook de keuze tussen brak 20 mbps (15 mbps netto) ADSL of Ziggo..
Gaan ze nooit meer akkoord.. Al is geprobeerd en letterlijk opgezegd.. ;-)
Ik hoefde niet eens te dreigen met opzegging. Ik vertelde juist dat ik wilde blijven maar konden ze wat voor mij betekenen, krijge 3 maanden 30 euro p/m korting :)
Dan ben je slecht in het voeren van het gesprek. Want ze moeten je zelfs zo behouden .
Ik begrijp je posting niet. Wat is al geprobeerd?
Dan doe je het niet goed. Ik heb deze deal gehad.
Het is gelukt...

Ik heb afdeling opzeggen gebeld en kon gelijk een korting geven voor 3 maanden a 30 euro. Deze wordt alsnog toegevoegd wanneer ik NEXT hebt geinstalleerd. :-)

Vanwege deze issue ook nog is een hele mooie mobiel abbonement aangeboden gekregen..

10gb / onbeperkt sms/bellen voor 18 euro per maand + Huawai P30 pro voor eenmalig 519 euro. (256gb versie)

[Reactie gewijzigd door Ferio op 12 juni 2019 11:59]

Leuk!
Alleen succes met je Huawei :'(
Ja, dat is wel jammer hé.. Ik heb dit ook vermeld en kreeg toen een goede sim only deal. Bovenstaande 16 euro p/m en 1 jr.

[Reactie gewijzigd door Ferio op 13 juni 2019 09:09]

Hoe regel je als bestaande klant, dat je je oude mediabox in wilt ruilen voor de mediabox next? Telefonisch? want via de website vind ik alleen maar hoe je de nieuwe mediabox kunt krijgen i.c.m. een nieuw abbonoment. Of zie ik iets verkeerd?
ik had even een berichtje op facebook gestuurt en binnen een paar minuten had ik hem geregelt. gwn vragen of die beschikbaar is voor je pakket dan vragen ze wat gegevens en gaan ze kijken of hij past bij je abbo
Dank u, we gaan het proberen!
Heb ik ook geprobeerd. Maar de activatie kosten waren er met geen mogelijkheid af te krijgen.
Volgens mij was het gister erg druk op de website. Ik kon de Next wel selecteren onder "Wijzigen abonnement" maar gaf daarna een foutmelding met gelijk het telefoonnummer erbij om het telefonisch te regelen. Het was letterlijk 2 minuten aan de lijn, waarbij de meeste tijd nog zat in een poging van de Ziggo-medewerker om gelijk ook mijn Vodafone-abo te verlengen.
Wat natuurlijk raar is: wat valt er aan te registreren? Of werkt deze zonder die insteekkaart?
Zojuist nogmaals gesproken met Ziggo en ditmaal activatie kosten eruit gehaald.

Let hier dus wel even op als je wilt omruilen.

Kosten zonder next p/m a 67 euro , wil je next box dan betaal je 67,50.
Vreemd, ik heb zojuist zelf ook gebeld, maar kreeg te horen dat het absoluut niet mogelijk was om de administratie kosten te crediteren (de persoon bij de klantenservice gaf zelfs aan dat het expliciet op zijn scherm stond dat hij dit niet mocht doen).

Dat terwijl ik al jaren klant ben, €71,55 per maand betaal (en vanaf volgende maand €74), en ook al jaren problemen heb met die verschrikkelijke Mediabox.

Zojuist een mailtje achteraan gestuurd dat ik het ongehoord vind dat ze zo omgaan met trouwe klanten. Ze hebben één taak: mij een fijn televisie-ervaring leveren, en zelfs dat lukt ze niet, zonder €20 extra te vragen.

Voorlopig houd ik het nog wel even bij de oude Mediabox dan, niet vanwege die €20, maar uit principe. Ik begrijp dat als ik écht het verschil wil maken, ik naar een concurrent zou moeten stappen, wat ik maar al te graag zou doen, ware het niet dat Ziggo de enige serieuze optie is in de omgeving.

Het lijken wel Amerikaanse taferelen.
Nog een keer bellen, de helpdesk is niet goed op de hoogte. Had hetzelfde, 2e persoon kon het gewoon zonder eenmalige kosten.
Het heeft niet met de info te maken. Het heeft te maken met interne en externe medewerker. Interne kan het zo oplossen . Externe mag het niet.
bellen en dan in het menu naar de optie : opzeggen.
Dan kom je bij het zogenaamde "save-team". Die kunnen dat prima voor je regelen net als een korting!
Retentie heet dat en die maken onderdeel uit van sales en enige taak is dat de klant niet wegloopt en als ze dat kunne voorkomen door je 20 euro te geven dan is dat hun makkelijkste job van de dag.
Klopt, en is ook de makkelijkste korting die je kan pakken. Ik doe het elk jaar en pak zo'n 90-180 euro korting.

Wij weten dat Ziggo zijn prijzen altijd elk jaar iets verhoogd of zijn voorwaarden wijzigde.

Zelfde gaat op voor gas licht etc.
Probeer nog een keer te bellen, want ik had de eerste keer ook pech.. 2e keer werd het eraf gehaald.
Hier precies hetzelfde, geen mogelijkheid tot eraf halen van deze kosten, zelfs niet toen ik zei dat er net nieuw glasvezel in de straat lag en met het agrument kwam dat er connectiviteitsproblemen blijven zonder oplossing van hun kant. Helaas, is ziggo no steeds de enige optie want de glasvezel ligt nog niet tot in het huis.
Je hebt geen glasvezel zkrs...andrs was je al overgestapt ;)
Maar zeker wel een nieuw jaar contract?
Helaas idd.. Ik had Ziggo allang opgezegd als er concurrentie was op kabel (glasvezel is er nog niet), maar helaas zit eraan vast.
DVB-T2 en satelliet is er ook.
Satelliet is langzamer en veel duurder en dvb-t2 is slechtere beeldkwaliteit. Niet echte concurrentie dus. Zodra je in buitengebied woont is er vaak geen alternatief voor Ziggo
Met sat kan je wel NL TV kijken via Canal Digitaal. In de buitengebieden kan je vaak snel internetten in combi met 4G. Ik meen dat de KPN een deal heeft als DSL erg sloom is ter plaatse. Dan schakelt ie 4G bij.
Bij T-Mobile is een vrij duur 4G data abo te koop. Je bent dus niet gebonden aan die kabelhoer. of boer.
Klopt dat je via sat tv kan kijken maar ik had het over internet. Dit is langzaam en duur via sat. Ik woon in het buitengebied en ik kan je vertellen dat 4G hier traag is. Ik ben al blij als ik binnen gewoon kan bellen, laat staan internetten of iets dergelijks. Al verschillende providers gehad (t mobile, kpn, vodafone) en allemaal r*k.

DSL heeft een snelheid van ongeveer 2 mb dus is ook geen oplossing en van glasvezel kunnen wij hier alleen maar dromen.

Dus ga mij maar vertellen hoe ik dan niet gebonden ben aan Ziggo.
Ik niet. Ik neem er alle diensten af. En ik ben er dik tevreden over.
Bij mij is er net niet gesproken over activiatie kosten, op het einde wel een contract dingetje dat ik nu 66,50 moest gaan betalen (zonder vast bellen). Vervolgens een 12 mnd contract inderdaad.
De Next box maakt het wel €0,50 duurder (naast de verhoging van 2,50 die komt op 01 juli)

*Als het goed is komt die donderdag / vrijdag binnen
**Helaas niet de 3 maanden korting omdat ik al een vaste klant ben.
Ook vaste kla ten kunnen de korting krijgen maar dan moet je niet voor bestellen kiezen maar eerst voor opzeggen en die man of vrouw een goed aanbod voor een jaarcontract laten doen. Dan krijg je een minimaal zelfde aanbod als een nieuwe klant.
Yep; geen insteekkaart. Zit ingebakken in het apparaat zelf.
Kun je de vrijgekomen CI kaart ergens anders voor gebruiken? of telt de nieuwe decoder ook mee als een CI kaart?
Als je die wil houden dan is dat een extra aansluiting. Een (extra) CI+ kost je slechts €2 per maand.

[Reactie gewijzigd door robertwebbe op 11 juni 2019 21:23]

Of koop gewoon een CI+ op marktplaats, genoeg die er niets mee kunnen doen.
Dat werkt allang niet meer. En voor een humax heb je geen kaart nodig zonder op een ander kanaal werkt het prima!
Dat werkt zeker nog wel, wat denk je dat ikzelf gedaan heb?
Ziggo activeert geen nieuwe CI+ kaarten meer zonder abonnement. Dus een smartcard van Internet kopen heeft niet zoveel nut, je bent alsnog de abonnementskosten kwijt.
We hebben het hier ook niet over oude kaarten maar nog een actieve kaart die je nog kunt gebruiken met een CI+ module waarop ik adviseerde deze module oo MP te kopen ipv maandelijks bij Ziggo.
Jullie hebben originele vraag wel gelezen toch?
Foka heeft de CI+ modules ook nog steeds.
Yup.... Decoder heeft geen smartcard nodig maar wordt via een soort mac-adres binnen het Ziggo netwerk kenbaar gemaakt.
Dat had de Horizon/ Mediabox XL ook niet.
Die heb ik gelukkig nooit gehad.
Sterker nog: toen ik eind vorig jaar mijn abonnement verlengde kreeg ik een Humax 5300 toegestuurd, ondanks dat ik ze verteld had dat ik zelf al een 5400 had... 8)7
De horizonbox heeft een VSC (Virtual Smartcard) ingebouwd. Deze kan op afstand door middel van mac-adres door ziggo worden herschreven.
Hier in ieder geval niet. Administratiekosten waren weggestreept op de orderbevestiging. Heb telefonisch moeten bestellen omdat de website een foutmelding gaf, geen idee of dat er iets mee te maken heeft.
Hier inmiddels ook.. als je er niet naar vraagt, dat kunnen ze dus zomaar even 20 euro administratie kosten rekenen.. Ik vond het al raar en belde nogmaals.. :)
Media box next kost hier 3 euro p.m. + nieuw contract :'( (telefonisch bevestigd door Ziggo) (AIO complete, van 64ish naar 67ish)

Zit met een gare horizon box. Ik hoop dat dit de druppel is waardoor ik in glasvezel ga investeren

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 11 juni 2019 16:44]

Media box next kost hier 3 euro p.m. + nieuw contract :'( (telefonisch bevestigd door Ziggo) (AIO complete, van 64ish naar 67ish)

Zit met een gare horizon box. Ik hoop dat dit de druppel is waardoor ik in glasvezel ga investeren
Je kunt ze altijd nog vriendelijk wijzen op EU normen omtrent stroomverbruik van apparatuur in standby en vervolgens tegenover de toegenomen abonnements-kosten het oude stroomverbruik terug verrekend vragen. :P
Als je de mogelijkheid van glasvezel hebt op je adres, waar wacht je dan nog op? ;)
Er ligt al coax, voor glasvezel moet ik vanaf een meterkast, buiten mijn appartement, kabels gaan trekken naar de verste hoek van mijn appartement. Geen zin in :p (betreft huur appartement)
Ik ben bestaande klant met Alles in 1 complete en heb 3 maanden 50% korting gekregen bij levering van de Next, onder voorwaarde dat ik met een jaar zou verlengen...
Hier hetzelfde bij afdeling opzeggen. Wat een willekeur daar, allerlei varianten zie je voorbij komen
Dat is gek. Ik heb twee weken geleden via de chat gemeld dat ik interesse heb ik de mediabox Next. Het was geen enkel probleem, dus zodoende heb ik deze vervolgens zonder extra kosten binnen 3 dagen thuis ontvangen.
Chat zit intern. Telefoon is meestal extern.
Ik heb deze nu 3 tot 4 weken, heb niks hoeven betalen.
je moet gewoon aangeven dat de oude niet naar behoren werkt.
Dit was inderdaad het beleid tot aan een week terug. Hierna heeft ziggo de laatste commerciele pilot stopgezet en is kosten gaan vragen.
We zijn letterlijk vorige week klant geworden als Max klant....... Geen Mediabox next gezien
Ik heb vorige maand mijn mediabox omgeruild voor de Next, hier zaten geen enkele kosten aan verbonden.
Zowel niet in activatie, als geen verschil in maandelijkse kosten.
Ligt eraan wat je nu betaald.. er komt zo ie zo een verhoging van €2,50 aan.. die word meegenomen wanneer dit ingaat en dat is voor iedereen zo.

[Reactie gewijzigd door Ferio op 11 juni 2019 16:38]

Ik heb gezegd dat ik de aansluitkosten belachelijk vind omdat ik al zo lang kla 't ben en toen kon ze toch opeens een uitzondering maken... Is ook maar net wie je aan de lijn krijgt denk ik
Ik heb zelf net met ziggo gebeld en deze box bij hun besteld. mij werd verteld dat er verder geen extra kosten aanzitten. ik heb zelf al een complete abbo (geen verlenging oid puur de box omwisselen)
Ik heb een maandje geleden de mediabox omgeruild. Ik kreeg er spontaan een nieuw modem bij. Niet om gevraagd, maar kwam wel van pas omdat het oude modem toevallig net de geest gaf.

Geen extra kosten, wel een nieuw (Complete) abonnement voor exact dezelfde prijs. Daar zit ik dan weer een jaar aan vast. De Next werkt gelukkig wel een stuk beter dan de MediaBox XL. Die laatste was een traag kreng en gaf vaak storing bij kijken via Netflix (hd). Bovendien zat er een lawaaiige fan in. Ik heb die Mediabox XL precies een jaar gehad, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Voor de eerlijkheid: ik deed mee aan de proef, voordat de next officieel werd uitgegeven.
Wel vreemd ik heb het kastje nu paar week in huis en heb geen activatiekosten hoeven te betalen.
Stond zelf expliciet vermeld dat dit niet hoefde toen ik hem kreeg.

Wat ik ook vreemd vond is dat ik moest downgraden qua abbonement.
Ik had Max zonder extra zender en moest naar Complete (Of Max met extra zenders die ik niet hoef).

Toen ik daarna vroeg of ik wel extra activatie kosten zou moeten betalen als ik dit later nog wil aanpassen omdat de lagere internet snelheid me niet bevalt naar het hoger abbo gaven ze aan dat je als bestaande klant nooit activatiekosten hoeft te betalen en dat dat enkel is voor nieuwe klanten.

Dit is dus haaks op wat ze nu aan het doen zijn als ik dit zo lees.
Dan hoop ik echt dat de HDD in onze ontvanger het snel begeeft. Deze spint elke paar minuten tot full-ref en dan wordt hij weer stil, en dit gaat door zolang de ontvanger aanstaat. Geluid komt boven de TV uit, maar ik durf niet te bellen naar Ziggo want dan krijg je zo'n oude shit box terug en verlies je ongetwijfeld je recht op een nieuwe box.
Ik zie het toch even melden. Je bent niet de enige:
https://community.ziggo.n...y-stand-40319/index3.html

[Reactie gewijzigd door blue kachina op 13 juni 2019 10:29]

Dus de nieuwe box maakt ook onnodige herrie? Is die nieuwe box wel goed getest in Polen, of zijn Polen gewoon dover?

Ik heb liever een fan of hdd die constant toeren maakt voor niets dan een pieptoon ...
Bestaande klanten kunnen maandelijks opzeggen.
Dus bellen, opzeggen, nieuwe abbo nemen (laten ingaan nadat huidig is afgelopen meestal eind van de maand dus) en 6 maanden korting pakken en geen activatie kosten + de nieuwe next box.

[Reactie gewijzigd door OldButNotSoWise op 12 juni 2019 00:29]

Eenmalige kosten of kortingen:

Activatiekosten 19,95
Geen activatiekosten bij een Internet en TV Pakket -19,95

Oftewel 0 euro.
en je gaat weer een nieuwe abo van 12 maanden aan
Net gebeld, inderdaad nog steeds €19,95 activatiekosten die ze er ook echt niet _meer_ af mogen halen. Werd dus kennelijk wel gedaan, maar ze hebben op hun kop gekregen.

Om voor de Mediabox Next in aanmerking te komen moest ik overstappen van mijn 'Alles-in-één Power' naar 'Alles-in-één Complete', waarbij ik Film 1 inlever. En daarnaast dus nog die €19,95 activatiekosten.

Heb aangegeven dat ik het een vreemde manier van klantenbinding vind, maar er was niets aan te doen. Laat maat, ik ga toch maar weer eens kijken of er betere alternatieven zijn voor Ziggo, want die huidige Horizon box word ik ook niet vrolijk van.
Vandaag geprobeerd de nieuwe box te krijgen. Helaas schijnen ze dan niet m'n gratis Film1 over te kunnen zetten.

Dus de keuze een nieuwe box + 14.95 p/m voor Film1 of blijven hangen bij de horizon box of hoe dat ding heet en wel gratis Film1.

Ik blijf voorlopig dus hangen bij die brakke box. Waarvan ik er ondertussen al 6 van heb verbruikt.

De helpdesk was niet op andere gedachten te krijgen.
Heb zonder extra kosten omgeruild. Enige nadeel is dat het niet zonder vaste telefoon geleverd kan worden. Wanneer je hier geen gebruik van maakt is die ene euro per maand wel iets waar je rekening mee moet houden.
Ik heb het vorige week nog nagevraagd. Ik kon de Next bestellen voor eenmalige aansluitkosten van €19,95 en verder zou er niets veranderen.
Behalve als je nog korting hebt, die vervalt als je de next wil...
Heb de box sinds drie weken, heb mijn kortingen nog en verder ook geen aansluitingskosten betaald.
Hoi Faim,

Hoe bevalt de nieuwe box na 3 weken ?

Ik hoop in ieder geval dat hij een stuk sneller is dan de Horizon box(erg traag)

Gr Richard
Hij is een stuk sneller. Dat vind ik het grootste verbeterpunt!
Hij gaat als de brandweer zeker de moeite waard
Heerlijk Richard, echt een verademing! Niet alleen veel sneller, maar ook een stuk stiller en kleiner.

Vooral de TV-gids van de Horizon box was echt niet te doen en hij maakte veel herrie, dat vond ik de grootste issues.
Goedemorgen allen,

Ten eerste bedankt voor alle reacties _/-\o_

Ik heb de Next gisteren besteld en meteen 3 maanden korting gekregen op mijn abonnement ;)

Hij zal volgende week wel binnen komen. Ben erg benieuwd :)

Programma's van de Horizon bakkeliet kan ik er niet af halen of wel ??

Gr Richard
Hallo Richard35,

Mag ik vragen hoe jij dit hebt gedaan? Heb jij telefonisch contact opgenomen? Zo ja, met welke afdeling?

Alvast bedankt!
Dat kwam volgens mijn informatie omdat alle systemen nog niet waren aangepast. Nu zou het ook moeten kunnen met korting.
Dan ga ik het nog eens proberen, zou fijn zijn als het nu wel met behoud van korting kan :)
Ik kijk vrijwel nooit TV, maar die oude werkt zo slecht dat de enkele keer dat ik het eens wil proberen ik al snel weer wat anders ga doen. Ik zou dus best de nieuwe willen proberen maar ga daar niet mijn korting voor opgeven.
Helaas, contact gehad met Ziggo maar er gaat als je van de oude box naar de nieuwe wil gewoon altijd een nieuwe contractsperiode in. Je kunt er nu wel weer een aantal maanden korting bij krijgen, maar mocht je al een betere korting hebben of een andere reden waarom je geen nieuwe contractsperiode in wil laten gaan dan is er helaas nog niks veranderd.
Precies, ik heb nog een half jaar movies + series XL gratis. Ik vind die XL die ik nu heb minder goed dan de CI+ oplossing die ik had. Maar ja met die laatste kan je geen replay streamen of het beeld pauzeren. Zou graag die Next willen want die XL lust wel wat electriciteit.
Als je een usb stick in je TV stopt, kan je in ieder geval wel TV pauzeren
Mooi geregeld weer...
Maar ik wil die hele Next niet, dan heb ik weer een kastje er bij. Ik wil dat ze eindelijk die beloofde Apple TV app gaan uitbrengen. Die is in feb 2018 al aangekondigd...
Of Android TV app...
Ja, inderdaad. Die is tegelijk aangekondigd.
Jammer dat je om zo een opmerking minnetjes krijgt, maar het is wel degelijk zo. Al tijden geleden aangekondigd en "ja hoor, wordt aan gewerkt". Echt zo verschrikkelijk slecht dat die app er nog steeds niet is.
Maar nog steeds helemaal niets. De appleTV of AndroidTV app, daar zitten echt veel mensen op te wachten.
Uiteindelijk kan Ziggo doen wat ze willen: werken aan nutteloze kastjes, beloftes niet nakomen en prijsverhogingen op de koop toe. Maar ja, het kan allemaal omdat ze feitelijk voor hele volksstammen monopolist zijn. Er is geen alternatief. En de overheid/toezichthouder staat het allemaal doodleuk toe.
Helemaal mee eens. Wordt hoog tijd dat ze een keer naar hun klanten gaan luisteren. Dat hele gekl@€& met CI+ kaarten en setupboxen is enorm achterhaald. Kom met fatsoenlijke apps voor de gangbare bestaande systemen.
Inderdaad.
Of met een fatsoenlijke API, zodat de community ze zelf kan maken.
Ik kan niet wachten op een fatsoenlijke koppeling ziggo-kodi.
Sorry, maar dan weet je dus niet waar je over praat. Deze opmerking is echt een dooddoener die niet klopt. Er zijn nog steeds een boel uitzendingen die niet te airplayen zijn. Niet iedereen wil met een tablet op bed liggen om tv te kijken zoals op dat knusse plaatje op de site te zien is. Er zijn ook mensen die gewoon op een normaal scherm willen kijken.
Als je deze oplossing wil doortrekken, dan is het inderdaad alleen een oplossing als ze deze ziggo go app porten naar de Appletv/androidTV.
Qua apple is tenslotte tvOS een afgeleide van iOS. dat zou toch geen probleem moeten zijn om de ziggoGO app over te zetten naar tvOS. Maar Ziggo heeft die ene programmeur in dienst die geen idee heeft hoe dat moet. Eigenlijk zijn ze gewoon niet bereid om het over te zetten en komen ze iedere keer weer met een rotsmoes waarom het nog niet kan zodat ze kunnen vasthouden aan hun eigen mediaboxen.
Als je een tablet niet kunt aansluiten op een tv heb je op tweakers.net weinig te zoeken.
Inderdaad is het met een ipad al meteen weer een dure bedoeling door de kabelgekte van Apple, maar zelfs daar kan het. Jij komt dus met de dooddoeners aan.
Als Apple zorgt dat ios apps ook op apple tv kunnen draaien lijkt me dat ook hun werk. Zij bedenken een matig ontwikkeld platform met vrij weinig gebruikers.
Wat is dat dan weer voor een suffe oplossing, tablet aan TV hangen? Ben je wel helemaal lekker? Dat is pas achterhaald als dat vandaag de dag de oplossing moet zijn.
Dat ligt aan de opties van je tv.
Een volledige Android gebruikt gewoon de app.
En apple TV, ja dat is een vierkante versie can die tablet die je zo idioot vond }>
Mmm, streamen van ziggo replay via Wifi werkt niet met de Ziggo app op een iphone/iphad. Werkt dat wel bekabeld dan?
Die Apple beperkingen omzeilt men door Apple naar hdmi kabel te plaatsen. Duur maar effectief.
Ja, plus € 0,50 extra kosten per maand en opnieuw een jaar contract... Dat ze dat niet hebben medegedeeld is weer een knap staaltje ziggo werk.

Bij mij vertelden ze doodleuk dat ik naar € 67,50 ga. Terwijl ik nu nog € 63,50 betaal. Hele vreemde manier van werken.
klopt. ik had korting voor een jaar, 39.95 pm ipv 63.50. (zonder bellen). gebeld vanwege me defecte media box XL. medewerker zei leuk een nieuwe next te sturen. geen moment gesproken over een nieuw jaar contract + alle lopende (nog 11maanden) kortingen die dan te komen vervallen. tig keer gebeld en met special care en rententie. ze kunnen mijn korting niet meer activeren ( was via speciaal voor jou code). terug naar oude situatie kan ook niet... krijg nu een 126 uro tegoed (2mdn gratis) ipv ruim 260 euro.

ben zeer ontevreden..
Volhouden en (op een beleefde manier) mega boos worden. Dat heb ik wel geleerd van Ziggo. Het werkt ook altijd, het is alleen jammer dat het 5x bellen kost voor ze het goed afhandelen.
Ik heb eigenlijk altijd via Ziggo kortingen gehad via retentie zoals eerste 9 maand 35 euro ipv 58. Ik ga er vanuit dat retentie dit nog steeds moet kunnen.
Hier exact hetzelfde verhaal. Had een een jaar lang voor 49,95. Bij herhaaldelijk problemen met de Mediabox XL gaf men aan dat ik een Mediabox next toegestuurd kreeg. Helemaal niets over het feit dat daarmee mijn lopende korting zou komen te vervallen. Pas bij de bevestigingsmail zag ik dat er geen korting bij stond. Weer contact opgenomen waarna er eerst werd gezegd dat hier inderdaad geen recht meer op had. Nadat ik had aangeven dat ik de Mediabox next zou ontvangen omdat mijn horizon niet goed was gaf men aan het te veranderen.

Helaas bij de eerstvolgende factuur geen korting. Na veel telefoontjes heb kwam men met een voorstel van 3 maand korting en een nieuw jaarabonnement. Daarvoor heb ik bedankt en direct mijn abonnement opgezegd. Eerst gaf men aan dat opzeggen niet zomaar kan als je nog een lopend contact hebt. Toen heb ik op basis van de tariefverhoging het abonnement laten beëindigen.

Pas tijdens dat laatste gesprek kwam de medewerker met een voorstel om een het bedrag aan korting in één keer uit te betalen. Hier ben ik uiteraard niet meer op ingegaan.
Mag ik vragen naar welke provider je bent gegaan? hoe jij het beschrijft is exact hoe ik het ervaren heb, precies op die manier... enige voordeel van ziggo is wel de formule 1, bezopen dat ze daar rechten op hebben maar goed..

jou verhaal klinkt inderdaad precies zoals het bij mij is gegaan. kortingen willen geven, uit eindelijk nog een aanbieding beloven, volgende factuur gewoon volle mep, en dan maar een klein deel in 1 x te goed doen maar ondertussen meer dan de helft inleveren. zo geweldig vind ik de media box next ook weer niet..
Ja hoor dat mag je vragen. Ik ben overgestapt naar KPN glasvezel. Al met al iets duurder uit, maar met huidige aanbieding (6 maanden korting) valt dat allemaal wel mee. Persoonlijk heb ik betere ervaringen met KPN maar heb vorig jaar toch de gok gemaakt om naar Ziggo te gaan. Voor mij was Formule 1 daarbij een belangrijke reden. Ik heb nu bij KPN een Ziggo sport abonnement afgesloten. Dit was niet perse nodig, met inloggegevens van familie en een Chromecast kom je ook een heel eind, maar ik vind het prettiger om direct te kijken vanaf mijn TV box.
Ik heb geen jaar abbo bij mijn next gekregrn dan kon niet, gewoon maandelijks opzegbaar
Per 1 juli gaat het pakket van 63,50 naar 67 eur per maand.
+ die 0,50 zal je factuur waarschijnlijk vanaf Juli 67.50 zijn
Klopt, zag ik ook:

https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten/
Compleet is van 63,50 naar 66euro (per 1 juli) . Dat is nu voor hetzelfde abonnement met de Next 66,50 geworden.
Max is van 83,50 naar 86euro (per 1 juli) . Dat is nu voor hetzelfde abonnement met de Next 86,50 geworden.

Toch weer een extra verhoging op een verhoging...
Inderdaad, net de nieuwe box besteld voor €19,95 eenmalig.
Via de chat was het binnen 5 minuten geregeld.
Ik heb hem net telefonisch aangevraagd en er is niets gezegd over éénmalige kosten of een verhoging. Kon mijn Horizon gewoon omruilen. Zou hem deze week nog in huis hebben.

*edit: in de bevestiging staat 19,95 activatiekosten die zijn weggestreept wegens: “ geen activatiekosten bij internet en tv pakket”.

En ze vervangen gelijk de modem/router.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 11 juni 2019 18:35]

TN in Belgie vraagt hier zelfs 35 euro voor dacht ik (althans met de vorige decoder swap)… en telefoontjes lossen niets op.
Langsgaan in de shop, daar wilt het wel eens lukken.
Of lang genoeg wachten, dan bellen ze je spontaan op.
Wij hebben zo al een aantal keer de vraag gekregen onze box binnen te brengen voor een nieuw exemplaar.
Dit volg ik toch niet helemaal.. Moeten jullie betalen om dat ding te krijgen? Ik heb er gewoon op de chat om gevraagd en ze hebben em toegestuurd.. Koste me verder niks
Inderdaad, we betalen huur en dan moeten we ook nog eens extra betalen (en zelfs meer als jullie) als er een nieuw model komt.

We betalen voor een vergelijkbaar product als Ziggo Complete (maar dan zonder Sport) ook nog eens 16 euro/maand meer ook dan jullie.
Nog even achteraan gebeld om te vragen waarom die prijs ineens verhoogd is.
In de chat werd alleen gesproken over activatiekosten? Mevrouw wist me te vertellen dat prijzen omhoog gaan en nu toevallig werden doorgevoerd.
Kon niet echt een goed gesprek met haar voeren omdat ze niet helemaal goed nederlands sprak dus morgen nog even achteraan bellen en bovenstaande reacties even meenemen.
Ik vorige week aangevraagd zonder extra kosten. Vreemde gang van zaken, ieder ervaart wat verschillend lijkt wel.
Ik heb het vorige week nog nagevraagd. Ik kon de Next bestellen voor eenmalige aansluitkosten van €19,95 en verder zou er niets veranderen.
Is dat ook als je problemen ervaart met de huidige mediabox xl?
Ik had gewoon met Ziggo gebeld en verteld dat me andere Mediabox kuren had (uit het niets heel hard blazen, stotterend beeld, uitvallen) en 2 dagen later had ik de Next in huis inclusief nieuw modem

Niks extra's voor hoeven te betalen en niet moeilijk over hoeven doen, ik had niet eens gevraagd om de Next

[Reactie gewijzigd door Sinester op 11 juni 2019 18:34]

Bij ons is die vervangen zonder aansluitkosten en aanpassing aan het contract. Aansluitkosten bood men aan om te laten vervalen gezien de problemen die wij hebben gehad met de Horizon boxen. Niet om hoeven vragen. ;-)

De NEXT is een verademing in vergelijking met de Horizon box. Start stuk sneller op en stil. Geen fan meer die overuren draait.

[Reactie gewijzigd door Daan_ op 11 juni 2019 18:38]

Die € 19,50 betaal je altijd, of je op eigen verzoek overgaat of gewoon met stroom mee en betaal je ook...

Overige kosten zijn de al eerder aangekondigde tariefverhogingen. Overigens is de Next wel een verademing.
Ze kunnen die 19.50 ook gewoon wegstrepen hoor. Wat je betaalt is afh van hoe goed je aan de phone bent
Ja, dat is ook mijn ervaring O-)
Heb nopes nada hoeven betalen voor next 😂
Verder sluit je dan ook een nieuw jaarcontract af.
Die 19,95 zag ik vandaag ook op mijn rekening staan en die heb ik vandaag toch even via de klantenservice teruggevraagd. Op mijn bestelbevestiging van de Next stond namelijk duidelijk dat er geen activatiekosten waren
Ik was één van de gelukkige geselecteerde. Dit ding is echt een verademing t.o.v. de Horizon Box.
Naar mijn idee werkt het wel 20x sneller.

Had alleen een probleem met de kleuren uitput op 4K, maar dat was via een deepcolour instelling van LG op te lossen.
Ik heb gewoon een CI module met smart card, werkt perfect. Weg met die losse boxen.

/edit en zoals bosmonster al aangeeft, 1 afstandbediening. Toevallig ook een soundbar van LG zodat het volume met diezelfde afstandbediening ook werkt.

[Reactie gewijzigd door gabba25 op 11 juni 2019 16:41]

Ik zie het voordeel van zo'n box ook niet echt in. Misschien heeft iemand anders hier een duidelijk antwoord op?

Ik gebruik ook gewoon een ci+ module op m'n 4k tv. Voor 4k content gebruik ik Nvidia Shield of de ingebouwde Netflix van m'n LG Oled tv.

Wat is dan het voordeel voor mij als ik zo'n box ga gebruiken?
'replay' misschien? heb ook CI+ maar kan dus nie terug kijken. Kan wel via de Ziggo Go app, maar die kan e dan weer niet casten via chromecast...
Kan dan wel weer via (W10) laptop en hdmi kabel, maar is wel omslachtig...
dat is de enige reden die mij doen overwegen om zo'n box te nemen,
Wij hebben geen probleem met casten van VoD, of doel je op live tv?
replay tv, dus niet VoD
Voor zover ik weet kun je het on demand gedeelte en live televisie wel via chromecast afspelen, maar als je iets terug wilt kijken kan dat niet via chromecast. Zou fijn zijn als dat laatste ook mogelijk is! :)
Replay werkt gewoon hier (CI+ V1.3 geloof ik) alleen moet jouw TV dat wel ondersteunen.
Heb jij met een CI module dus gewoon toegang tot replay tv en de vod diensten van ziggo? Dat was altijd hét argument om de mediabox aan te houden, naast opnemen op disk natuurlijk.

Overigens heeft de nieuwe box een groot nadeel: voor internet moet je weer een los modem nemen. Dat doet de zuinige nieuwe box weer flink teniet en je hebt weer een extra kastje in je woonkamer.

En opnemen in de cloud lijkt leuk maar met de opnames op disk mag ik reclames doorspoelen. Dat mag bij replay bij de commerciëlen niet en ik vermoed dat ze dat op de nieuwe box ook tegenhouden of zeker tegen gaan houden in de toekomst.
Heb jij met een CI module dus gewoon toegang tot replay tv en de vod diensten van ziggo? Dat was altijd hét argument om de mediabox aan te houden, naast opnemen op disk natuurlijk.
Ja, VOD diensten werken ook met de nieuwe CI modules (er moet interactive op staan). Alleen replay TV is niet voor alle zenders beschikbaar, alleen 1,2,3, SBS6, Veronica, NET5, SBS9, Een, Canvas en Ketnet.

Ik heb een 2.5" HD aangesloten op een van de USB poorten en opnemen kan gewoon met de ingebouwde TV software. Verder zoals eerder aangegeven Netflix, Prime, Youtube (RED) etc. allemaal standaard TV functionaliteit. Eventueel nog films downloaden op mijn Synology ook rechtstreeks toegankelijk via DLNA vanaf te TV. Alles in 1, wel zo handig vind ik persoonlijk.

Nadeel alleen is wel dat een TV minder lang meegaat omdat de software ondersteuning bagger is. Zo heb ik recent mijn 6 jaar oude LG 47" met nog prima beeld moeten vervangen omdat Youtube het niet meer deed en Netflix zo traag als bagger was geworden. Maar moet wel zeggen dat de Netflix in mijn nieuwe TV wel waanzinnig lekker werkt.
Het oude ziggo gebied heeft interactieve CI, het oude UPC gebied niet...
Ah en laat ik nou net in voormalig UPC gebied wonen. En stom dat RTL weer net geen replay doet via de CI. Enig idee wat daar de beperking is? Rechten/keuze of een technische beperking?
Heeft een technische oorzaak, het zijn nog altijd 2 gescheiden netwerken met elk hun eigen infrastructuur en encryptie...
Dat is dus niet waar, het is zeker geen technische beperking, maar een administratieve.

Plug een apparaat+smart card van een Ziggogebied in een UPC-gebied in en je hebt uitstekend beeld. Tot ze daar bij Ziggo achterkomen, dan zetten ze het op afstand uit. Ik heb dit helaas zelf meegemaakt bij een verhuizing en het was erg frustrerend. Heb drie dagen tv kunnen kijken en daarna was het afgelopen. Kregen we dat gedrocht van een Mediabox. Ben daarom gisteren van provider geswitcht en vandaag komen ze toevallig met dit bericht. Dat had ik best wel wat eerder willen weten.
Ziggo kan dat niet zien en dus niet uitzetten, de box communiceert niet upstream. Het zal simpelweg een kwestie zijn dat de key van je box niet meer wordt gebroadcast in het UPC gebied en dat hij dus na x uur stopt met decrypten.
Ik bedoel; waarom NPO en SBS wel Replay en RTL geen replay via CAM/CI?
Aha, geen idee, ik woon in oud-UPC, dus heb sowieso geen interactieve CI.
Ik gebruik ziggogo.tv op de webbrowser van mijn tv om ziggo go terug te kijken, werkt perfect. Geen laptop met HDMI nodig op die manier. Mocht je TV geen webbrowser hebben dan vervalt die optie helaas weer.
Alle 4K content zal via IPTV lopen wat die box je kan bieden. De 4K content pakt via de huidige aanbieding van TV kanalen teveel bandbreedte gebruiken, terwijl via je internet verbinding dit veel minder bandbreedte gebruikt.

Afwachten is wanneer TV's dit kunnen combineren met smartcard en IPTV.
De box heeft geen ingebouwd modem. Alle IPTV moet via een los modem opgehaald worden. Je bent dus met de nieuwe box verplicht om een los modem erbij te plaatsen.
Dus hij moet op de coax en utp kabel aangesloten worden? Wel omslachtig. Had ziggo ook niet moca iets voor de tweede horizon box?
Yep, coax voor TV en utp via het kabelmodem voor alle streaming gerelateerde zaken zoals pauze, opnames en vod.
Enige wat ik kan bedenken is het automatisch laten opnemen als je weg bent, en replay tv functie.
Enige wat ik kan bedenken is het automatisch laten opnemen als je weg bent, en replay tv functie.
Opname en replay zit ook op een heleboel duurdere modellen smart TV. Vereist alleen dat je een hard disk op de hi-speed USB poort prikt.

Met bijv. wat dubbelzijdige tape is zo'n kleine passport drive van bijv. WD heel simpel achterop je TV te plakken als je hem aan een beugel hebt hangen. Of met tie-wraps gewoon aan de beugel zelf vastzetten. Werkt ook, maar zit iets meer in het oog.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 11 juni 2019 19:20]

Sterker nog, boven heb ik ook een TV in de slaapkamer met een plafondbeugel. Ik zou niet eens ruimte hebben voor zo'n box.
Niet zeker of dit met CI+ wel of niet kan maar: Pauzeren, opnemen, pauzeren + opnemen (verschillende kanalen) tegelijkertijd.
replay tv en opnemen

Voor de rest werkt het kastje wel erg goed, is zeer snel (guide en zappen)

Ook bv Movies en Series (L/XL) werkt veel beter dan op je TV, is een stuk sneller en veel makkelijker te bedienen.

ik ben wel erg tevreden met de next, ik betrap me er op dat ik ook gewoon tv kijken meer met de box doe dan met mijn tv zelf..
Same here. Tenminste maar 1 afstandsbediening. En als ik iets terugwil kijken dan gebruik ik wel de ziggo go app + chromecast.
hoe doe je dat dan via chromecast; replay tv werkt bij mij niet via chromecast...
vanuit de browser . Niet heel ideaal en niet de allerbeste kwaliteit.
De afstandsbediening van de nex werkt hier ook gewoon op de tv en lg home cinema set. Dus dat is een kul argument om de box onzinnig te vinden.
Ziggo levert toch die smartcards niet meer tegenwoordig? Ik heb er nog een paar, maar degene die niet meer actief is vraag ik me af of ik hem weer kan heractiveren ook.

[Reactie gewijzigd door Jasper Janssen op 11 juni 2019 18:28]

Ziggo levert toch die smartcards niet meer tegenwoordig? Ik heb er nog een paar, maar degene die niet meer actief is vraag ik me af of ik hem weer kan heractiveren ook.
Jawel. Je moet de cards tegenwoordig alleen huren; kopen kan niet meer. En smartcards die je op de vrije markt nog weet te kopen weigeren ze botweg nog te activeren. (De serienummers van die kaarten zijn bekend; dat is een aparte reeks.)

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 11 juni 2019 19:25]

Ah, precies, ik heb nog drie geactiveerde werkend. Ooit gekocht omdat ik een hekel aan huren heb.
Heb hem sinds een 2-tal weken ook binnen als opvolger van de Horizon Box. Wat een verschil. Vooral in snelheid! Echt zappen is weer mogelijk. En geen irritante koeling-fan meer nodig, omdat hij een klap zuiniger is. Prettige afstandbediening ook die even zeer lichtjes de knoppen op laat lichten in het donker als je hem beweegt.

Geen kosten aan verbonden met deze nieuwe Next. Aangegeven dat de Horizon Box kuren vertoonde. Abonnement is ook €10,- goedkoper geworden overigens. Even haarfijn uitgelegd dat de glasvezelkabel al aangesloten was in de meterkast en KPN een sterkere deal had.. }>

[Reactie gewijzigd door Noord27 op 11 juni 2019 16:26]

Hoe snel start hij op vanuit een cold boot? Dan is bij de huidige box echt minuten werk.
3 mogelijkheden. Staat nu op de middelste bij mij. Laagste stand (Eco) ik gok 20 seconden. Middelste stand rondom 2x zo snel > 10 sec. Heb het niet geklokt.. ;)

Programmagids is ook meteen volledig geladen. Geen haperingen.

[Reactie gewijzigd door Noord27 op 11 juni 2019 16:27]

Als je al glasvezel kan krijgen waarom wil je uberhaupt dan nog bij UPC blijven ?
Misschien omdat het zenderaanbod aantrekkelijker is? Bij de meeste glasvezelabonnementen moet je 15 euro bijleggen om Ziggo Sport erbij te krijgen en als Formule 1 fan is dat een noodzaak om Max te kunnen zien presteren.

Als je dan ziet wat het kostenverschil is tussen het glasvezel zenderpakket + Ziggo Sport en Ziggo's zenderpakket dan is dat soms best wel in het voordeel van Ziggo.
Ik kijk graag Formule 1. KPN is duurder onder aan de streep. En nu kan ik die aansluiting gebruiken om de prijs te drukken bij Ziggo. }>

[Reactie gewijzigd door Noord27 op 11 juni 2019 17:26]

Maar er zit nog wel een PWM-fan in hoor...
Hoe is het televisie menu? ik vond dat altijd erg vertraagd reageren en als het signaal zuigde dan was het helemaal niet om te doen.
Werkt inderdaad veel sneller dan de oude boxen, het is een verademing. Het opstarten vanuit eco stand duurt ook aanzienlijk korter dan voorheen.
Zo'n beetje alles werkt sneller dan die gare Horizon box.
Dat nieuwe kastje verbtuikt +/- 45 watt minder in de 'actief' en 'hoogste stand-by' modus. Dat zullen de meeste mensen hebben op die Horinzon box, anders duurt het een eeuw voordat hij werkt.
Ziggo heeft +/-3,3 miljoen digitaale abonnees. Dat is dus zonder de 0.5 miljoen gebruikers die analoog willen zodat ze geen box nodig hebben. Er zijn nog wat andere boxen dus laten we zeggen 1/3 daarvan is Horizon mediabox. (Dat is toch wel minimaal?)

1 miloen * 0,045 KWh * 24 * 365 = 394.200.000 KWh bespaaring op jaarbasis? Ik hoop dat er grove fouten in mijn berekening en aannamen zitten, maar kan iemand de maker van de mediabox next aanmelden voor de greenpeace award?
Een prijs krijgen omdat je oude product idioot veel verbruikt en je dat eindelijk gefixed hebt lijkt me een beetje ver gaan ;). Dan mag je ook meteen de providers die nooit een product hebben gehad wat zoveel verstookte een prijs geven. Al moet ik zeggen dat ik de KPN box nog best veel standby verbruik vind hebben (5W, nieuwe Ziggo lijkt 10W te zijn in snel opstarten modus, en anders rond de 1W).

Overigens gezien je een ruime marge hebt ingebouwd zal het niet onredelijk zijn, maar ik had bijvoorbeeld nooit een box bij Ziggo, gewoon CI+. Ik denk dat veel andere ook dat zijn blijven gebruiken.
Ik heb hem nu een klein maandje in gebruik en deze werkt aanzienlijk sneller en prettiger dan de Horizon Box. Nadeel is wel dat CEC niet helemaal lekker gaat. De spraakbesturing is wel prima.
Snelheid/4k zijn de enige voordelen.

Ik vind de beeldkwaliteit aanzienlijk minder dan bij de Horizon, hopelijk komen er nog wat patches.
Jij víndt Snelheid / 4K de enige voordelen. Er zijn er nog wel een aantal meer, maar die heb jij misschien niet ervaren of niet als voordeel ervaren.

Te noemen valt:
- Betere integratie met de Ziggo Go app,
- Veel zuiniger,
- Geen lawaai van fans,
- Vrijwel volledige bediening voor Harmony - gebruikers,
- Opnemen in de cloud en terugkijken via de App (heeft ook bepaalde nadelen, maar zal voor veel mensen toch als handig (en dus als voordeel) worden ervaren)
- Het kunnen instellen van gebruikersprofielen,
- Spraakbesturing,
- Apps (oké, die zaten ook al op de Horizon box, maar daarop was het ronduit knudde),

... en ik vergeet vast nog wel iets.

De beeldkwaliteit is absoluut niet minder dan bij de Horizon. Als dat bij jou het geval is, dan is er iets anders mis, bijvoorbeeld de 4k hdmi deep color setting van je TV. Dit kan sowieso geen mening zijn, want het is een absoluut meetbaar iets.
Eens met een aantal punten, zuiniger was idd ook noodzakelijk, fans had ik zelf geen last van. Spraakbesturing gebruik ik niet. Harmony werkte al volledig op de horizon.

Beeld vind ik zelf het belangrijkste en daar werkt ie niet zo goed, ik heb geen 4k. Het beeld oversharpened, iedereen ziet er uit als een pop.
De hdmi cec werkt perfect. Je kunt alleen niet de hdmi cec uitzetten als je niet wilt dat je tv uitgaat op het moment dat je de ziggo box uit doet.
de CEC van de Next box is zeker niet goed, als ik switch op mijn versterker naar een andere hdmi input dan switch hij hardnekkig weer terug naar de Next box, ook al druk je 100x op de de andere input, dus dan denk je; dan pleur ik die next box uit. en dan gaat meteen alles uit, waarna ik dus tv, shield, versterker weer moet aanzetten. Erg vervelend...
Wat vervelend kun je niet in je versterker de hdmi cec uitschakelen. Bij mij kan dat wel.
ik zal dat gaan testen dank voor de tip
Hmm. Net een weekeinde met CEC gevochten en dat dat niet kan is een reden om het ding niet te willen. Dat power-on/power-off via CEC gaat alleen goed als je maar 1 apparaat hebt. Ik gebruik een Shield en een Steam box. Als ik de ene uitzet om dan Netflix te gaan kijken ging de hele boel steeds uit. Alles weer aanzetten en dan pas schakelen of eerst omzetten en dan pas de bron uitzetten. De acceptatiegraad in de familie werd zo laag dat ik het CEC helemaal uit heb gezet en de Harmony remote afgestoft heb en dan maar ouderwets via de infrarood alles schakelen. Dat werkt wel als je meer dan 1 apparaat hebt.
Het is inderdaad wel jammer dat je cec niet in de instellingen van de ziggo box kunt uitzetten. Alhoewel ik wel genoord heb dat er cec blokkers bestaan en je deze tussen je tv en de ziggo box kunt plaatsen. Dan kun je gerust de ziggo box uitzetten zonder dat je televisie, av versterker en of mediaplayer ook uitgaan.
Vergeet niet dat er ook veel mensen zijn die “problemen” hebben met de kleurweergave en de details van het beeld. Ook ik heb die ervaring en qua beeldkwaliteit zou ik liever terug willen naar de Mediabox XL. Ook het koppelen van de afstandsbediening waarmee ik mijn Denon AVR kan bedienen werkt niet goed. Verder een fijn snel apparaat.
Wat raar ik heb de box aangesloten op mijn denon avr x2200w en alles werkt perfect maakt niet uit welke afstandsbediening ik pak voor het geluid af te stellen. Voor het beeld moet je goed je tv nalopen ik heb van hdmi 3 op mijn tv de hdmi kabel op hdmi 1 moeten aansluiten omdat deze optimaal 4k ondersteunt. Tevens heb ik uhd kleuren aan moeten zetten voor beter beeld. Vergeet niet dat veel televisies beeld verbeteraar functies als default aan hebben staan en deze moet je juist uitzetten als je al goed beeld ontvangt.

Als je meer wilt weten over de ziggo mediabox next bekijk eventueel mijn review productreview: Ziggo Mediabox Next review door victor1701

[Reactie gewijzigd door victor1701 op 11 juni 2019 16:28]

Voor bestaande klanten vervallen eventuele kortingen? Dit was in een eerder stadium namelijk wel het geval.
Dit is nog steeds het geval.
Bedankt. Plus je zit dus weer een jaar langer aan je abonnement vast.
Dat is dan weer niet het geval. Bij het omzetten naar een Next abonnement gaat geen nieuw jaarcontract in.
Helaas, net nog even gecheckt, geldt als een nieuw jaar contract.
https://imgur.com/a/e5pPrHv

edit: stelletje rotzakken zijn het :)

[Reactie gewijzigd door Smansoni op 11 juni 2019 16:07]

Dat vermoeden had ik dus al. Eén belletje naar de klantenservice en je hebt een korting van 6 maand i.p.v. gebruikelijke 3 à 4 maand, respectievelijk totaalprijs 34,95 voor alles in 1 pakket.

Die korting is me voor nu meer waard dan een upgrade naar een snellere box. Huidig contract dus eerst maar even uitdienen!
Het voelt voor mij een beetje als een omgekeerde wereld, ze hebben twee producten op de markt, waarvan er een niet voldoet aan zelfs de laagste standaarden anno 2019. Vervolgens moet je moeilijk gaan doen om de NEXT in huis te krijgen, en ook nog blij zijn als je hem "eerder" of "goedkoper" krijgt.
Lijkt me redelijk als ze de huidige mediabox XL klanten 15 euro korting p.m. geven tot ze aan iederen een NEXT kunnen uitleveren. Na de (toegegeven vriendelijke) mailwisseling met Ziggo ben ik meteen (per 2. juli) overgestapt naar KPN.
Ziggo is een erg commercieel bedrijf. Zolang mensen flink betalen en genoegen nemen met zo'n XL dan is dat pure winst.

Als die Next nog niet ruim beschikbaar is dan is het mooi dat ze die eerst uitleveren aan mensen die klagen of die er 19,95 voor over hebben.

Er zijn nog genoeg hele oude mediaboxen in het Ziggo netwerk. Slapende klanten gaan ze niet wakker maken.

Persoonlijk zal ik er geen klant worden. Vind het bijzonder dat mensen zoveel geld over hebben voor hun producten.

[Reactie gewijzigd door stefanv op 11 juni 2019 16:34]

Persoonlijk zal ik er geen klant worden. Vind het bijzonder dat mensen zoveel geld over hebben voor hun producten.
Ik spreek voor mezelf, maar voor mij is er geen alternatief. Ik vind twee dingen belangrijk en dat is formule 1 en een redelijk snelle download. De rest gebruik ik niet.

Er ligt glasvezel hier in huis, maar de aanbieders in mijn dorp zijn niet voordeliger dan ziggo. Plus ik moet dan nog een dienst afnemen voor formule 1, dus ben in de meeste gevallen zelfs duurder uit.
Die aanbieding van 6 maanden voor half geld heb ik ook, maar loopt volgens mij per 1 juli af: dan betaal ik weer de volle mep. Dus dan maar eens gaan bellen en zeuren om de Next zonder extra kosten :)
Dit geldt trouwens al een tijdje bij Ziggo,
Bellen aan het eind van je looptijd voor (iets) meer korting zijn de meeste providers vaak wel te porren...
Zojuist op de chat:

Voorwaarde zijn:
- Indien je nog lopende acties hebt van Ziggo? Dan vervalt deze.
- Eenmalige kosten van 19,95 euro activatiekosten.
- Nieuw 12 mnd contract.
Same here... Ik betaal nu 75 euro voor een horizon box, 250mbit internet, alle tv zenders en film1

Ik kan overstappen naar het compleet pakket van 65 euro, daar de extra zenders bij nemen á 10 euro / maand + 15 euro voor film1 = 90euro/maand.. dan betaal ik dus meer, maar heb ik wel next.

film 1 gaat over een paar maanden verdwijnen, dat weet ik wel, maar onduidelijk is wat er met mijn abonnement gaat gebeuren als ik het door laat lopen zoals het nu loopt, ga ik dan minder / maand betalen als ik bij horizon blijf?
Tering wat betaal je veel dan, ik betaal 71€ voor het 500mbit pakket met movies/series en HBO (wel met vodafone erbij btw). Maar goed dan nog is het veel te duur, even terug naar Ziggo om een nieuw abo af te sluiten lijkt me. En mochten ze moeilijk gaan doen over aansluitkosten, dan moet je gewoon zeggen dat je zeer ontevreden bent etc etc. Dan zijn de aansluitkosten voor niets.

Het is eigenlijk vd zotte dat mensen zoals ik die al 10 jaar of langer klant zijn de volle mep mogen betalen, maar nieuwe klanten krijgen vaak 6 maanden flinke korting, of 3 maanden gratis, of iets in die richting. Daarom als vast abonnee doe je er goed aan dit eens voor je te nemen en kijken of een overstap naar een zelfde soort of zelfs beter abonnement niet voordeliger is (en vaak is dit namelijk zo).
Of gewoon opzeggen want ben het helemaal met je eens.
20 jaar klant laatste maanden af en toe klachten en krijg te horen dat dit ( dus af en toe 🤣) aan mijn kabel moet liggen , sure.