Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Apple brengt volgend jaar nieuwe versie iPhone 8 met 4,7"-scherm uit

Apple zou volgend jaar een nieuwe versie van de iPhone 8 met 4,7"-scherm uitbrengen, meldt een Taiwanese krant. De telefoon zou dienen als een nieuwe iPhone SE als goedkoopste toestel met de nieuwste soc in de line-up.

De telefoon zou moeten uitkomen in maart 2020, meldt United Daily News. Apple zou daarbij het ontwerp van de iPhone 8 gebruiken, maar de telefoon voorzien van de Apple A13-soc die vermoedelijk dit najaar voor het eerst in iPhones verschijnt. De opslag zou 128GB zijn. De prijs wordt volgens de Taiwanese krant rond 649 dollar.

Daarmee zou er voor het eerst sinds 2017 weer een iPhone verschijnen met Touch ID en een Home-knop. Die beide elementen verdwenen van iPhones met de generatie van 2018, maar sindsdien paste Apple Touch ID wel toe op de MacBook Air-laptop en de tablets iPad Air en iPad Mini.

Er gingen al eerder geruchten over een kleinere en goedkopere iPhone die vorig jaar had moeten uitkomen, maar die geruchten bleken niet waar. Er zijn nog geen andere bronnen die dezelfde info hebben gehoord. De iPhone 8 heeft weliswaar een kleiner scherm dan huidige iPhones, maar de behuizing komt in grootte ongeveer overeen met die van de huidige iPhone XS.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

17-04-2019 • 19:10

110 Linkedin Google+

Reacties (110)

Wijzig sortering
Geef mij maar een klein toestel maar wel met een full-screen aan de voorkant. 4.7 inch scherm in een 5.1 inch toestel.
Mijn SE gaat nog prima mee. Als ik een grotere telefoon moet kopen dan koop ik wel het meest courante model in het formaat van de X die ongeveer net zo groot is als de 8 maar dan wel alle toeters en bellen heeft. De iPhone 6 t/m 8 heeft me qua design echt nooit geboeid laat staan nu twee jaar na de introductie van de X. Dat is echt een tussenmodel geweest voor mij.

Edge-to-edge SE zou een unstabuy zijn. Al had ik net een nieuwe telefoon.
Tja.. en dan ook niet gewoon dual sim leveren (fysiek) en grote batterijen.. ik ga over op android. Ben na 4 iphones wel klaar met apple (en het niet luisteren naar wat hun klanten willen). Hoe moeilijk is het nu om het HK dual sim toestel nu ook in de EU aan te bieden?
Edge to edge SE of zelfs iPhone 8 lijkt mij heerlijk.

Ik heb nu de XS maar ik vind hem gewoon te groot.
Heb momenteel een X. Vorig jaar voor het eerst een nieuwe versie iPhone overgeslagen. Dit zou ik een serieuze optie vinden om mijn huidige unit te vervangen. Eindelijk weer iets handzaam.
Alleen Apple kan een 3 jaar oud toestel nog op de markt brengen.
Wat je zegt klopt niet, de toestel word sowieso uitgerust met de nieuwste SOC en verbeterde camera en andere specs.

Daarnaast brengt de concurrentie aan de lopende band mid en low end toestellen uit met oudere SOC's en tech.

Dis wat dat betreft is er geen verschil behalve dat Apple wel de nieuwste technieken gebruikt en Android merken niet.
Zo een reactie had ik wel verwacht.
Laat ik het scherper stellen. Een oud uitziende model met vernieuwde processor. Klopt dat android fabrikanten ook mid toestellen uitbrengen maar die zien er wel modern uit. Heeft samsung momenteel de s8 met een qualcomm 855? Nee die hebben de A serie. Verkopen zal deze iPhone toch wel omdat de klant een kleiner toestel wilt. Maar van Apple vind ik het goedkoop en gemakzucht.

[Reactie gewijzigd door lighting_ op 17 april 2019 21:44]

Heel veel verschil zit er überhaupt niet tussen de 4, 5, 6, 7 en 8 qua model. Dit is voor mij juist een reden om dit nieuwe model eventueel aan te schaffen (mocht mijn huidige 8 aan vervanging toe zijn)

Juist vanwege de fysieke home knop en vingerafdruksensor mogen ze dit iedere 3-4 jaar doen wat mij betreft.
Zo een reactie had ik verwacht.

Feit is dat onder elk Apple bericht het meest uiteenlopende "argumenten" worden verzonnen.

Echt werkelijk iedere pietluttige onzin in eindeloze varianten die verzonnen worden vanuit het onderbuikgevoel zijn langsgekomen.

Puur en alleen maar omdat men verblind word door haat en begint te steigeren en niet meer helder kan nadenken omdat het onderwerp Apple betreft.

Je kan sowieso over iets subjectiefs als design niet spreken over "verouderd" of "mooi" of wat dan ook, daarnaast richt dit model zich op het lage segment.

En voor veel mensen is "hetzelfde" design juist een pluspunt, dat iets dezelfde design had betekent niet dat het slechter is. Dat bepaalt iedere koper voor zichzelf.

Samaung brengt ook modellen met verouderde of langzamere hardware, maar laten we zeggen dat je gelijk hebt wat niet zo is.

Zelfs dan nog, so what? Waar maak je je druk om? Het is bovendien nog een gerucht ook... 8)7
Je onderbuikgevoel zit er gruwelijk naast.

Ik typ dit op mijn 4e Android toestel, een Galaxy s7.

Jij geeft bovendien geen mening, je roept een paar dingen die je als feit wilt aanmerken die gewoon vreemde ondeebuikgevoelens zijn.

Jouw onderbuikgevoel over Apple is toch echt een afwijking van jou en heeft niets met het bedrijf te maken.

Als jij namelijk zo emotioneel in de war raakt van een bedrijf dat je het een griezel merk vind dan moet je toch echt naar de dokter.
Even wat duidelijker maken dan.
Ik volg de smartphone industrie als sinds ze bestaan.
Dus je gedachte over onderbuik gevoelens zijn totaal verkeerd.
Daarbij mag ik een mening hebben ondanks dat je er niet mee eens hoeft te zijn.
Waar heb ik jou persoonlijk aangevallen en jij het recht hebt om te zeggen dat ik naar een dokter moet?
Ik kan allerlei punten aankaarten waarom ik Apple een griezel merk vind maar met jou heeft dat waarschijnlijk geen zin.
Heb ik een android? Natuurlijk. Simpel omdat er geen ander keuze is voor mij. Capiche?

[Reactie gewijzigd door lighting_ op 19 april 2019 09:49]

De gedachtes van mij over jouw onderbuik gevoelens en het volgen van de smartphone industrie hebben niets met elkaar te maken. Dus dat zegt niks.

En jij mag een mening hebben, net zo goed als ik de mening mag hebben dat ik vind dat jij naar de dokter moet.

En je slaat de spijker op zijn kop, want omdat je dus het bedrijf Apple niet objectief beoordeelt op hun producten maar op basis van de kwalificatie "griezel" ervoor kiest geen Apple product te kopen zorg je ervoor dat je dus geen keuze maakt maar automatisch MOET kiezen voor een Android.

Dus je koopt niet wat je denkt dat het beste product is maar bent gedwongen een Android phone te kopen. En dit geldt voor iedereen die zoals jij denkt.

Capiche?
En wat ze de laatste tijd doen word alleen maar meer bevestigd in mijn oordeel.
Je privé-gegevens beschermen in plaats van verkopen bedoel je?

[Reactie gewijzigd door Cochrane op 17 april 2019 22:36]

Ik denk dat het probleem meer ligt bij de hersenloze mensen zoals jij die anderen hersenloos noemen op basis van de keuze van een bepaald merk.

Verder verzin jij dingen als "voor waarheid aannemen" erbij want dat is niet eens aan de orde, want dan geld dat net zo goed of zelfs in veel meer mate voor de Android fabrikanten.
zoals ik al zei. Iphone gebruikers die klakkenloos alles aannemen.
Als jij een beetje googled zal je merken dat ik niet de enige ben. Moet toch een kern van waarheid inzitten nietwaar? Zelfs alle deskunige reviewers hebben bedenkigen. Als jij dat niet wil inzien is het discussie closed. Ga verder met je leven en geniet ervan.

[Reactie gewijzigd door lighting_ op 19 april 2019 17:40]

Euhhh, de overgrote meerderheid van de mensheid zit niet op dit soort websites te roepen dat ze een bepaald merk "griezelig" vinden.

Dat zijn namelijk mensen die psychisch wat mankeert en dus in de minderheid zijn.

Als je googlet kan je alles vinden, ook een hoop mensen die roepen dat de aarde plat is...
Nog meer 'innovatie'. Het gaat echt alleen maar de slechte kant op met Apple. Innovatie tot het minimum beperkt, maar wel de hoofdprijs vragen.

Ben zer teleurgesteld als Apple-fan en gebruiker. Komt bij mij voorlopig niets nieuws binnen van ze.
Als een huidige iPhone 6 gebruiker, die wellicht volgend jaar een nieuwe smartphone gaat aanschaffen, was de vraag welke nu? Ik ben geen fan van FaceID (understatement) en dat Apple me geen keuze meer gaf met de nieuwe modellen is voor mij een reden om een niet-Apple toestel te overwegen. Ik vermoed dat er veel meer mensen zijn met die instelling en dat Apple daar nu op inspeelt.

Het enige wat nog ontbreekt is een phonejack...

Ik denk dat Apple in zijn huidige situatie niet nog meer iPhone sales wil verliezen en dan zal het moeten luisteren naar wat klanten willen. Als deze iPhone niets is, dan heeft Apple ook nog andere modellen, echter behoren wij tot een groep die eerdaags die keuze niet meer heeft. Verwachten dat je elk jaar bergen nieuwe features op het nieuwe model krijgt is onrealistisch, de groei in de smartphone markt is er nu wel een beetje uit. We zijn al een tijdje geleden die 'prestatie drempel' over gegaan, waardoor de noodzaak voor een nieuw toestel ook steeds minder wordt. Behalve natuurlijk al die Apple gadget freaks die elk nieuw toestel willen hebben...

@ASS-Ware Simpel: Ik wil geen user facing camera. Ik plak die dan ook af omdat die veel te gemakkelijk te misbruiken is, praat maar eens met wat hackers en beveiligingsexperts.

@ASS-Ware Of course! Die is al jaren afgeplakt. En dan kan ik met zo een FaceID telefoon niet meer aanmelden. Dat ding ligt hier standaard op het bureau met zicht op alles wat ik typ, benader, etc. Daar zit een hoop vertrouwelijke info tussen. En een overname van je camera is een keertje op het verkeerde linkje klikken. Dat mag ik 20.000 keer niet doen, maar een keertje met je slaperige kop een SMSje binnen krijgen van de verkeerde waar je dan per ongeluk wel op klikt zit in een klein hoekje.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 18 april 2019 13:07]

Als een huidige iPhone 6 gebruiker, die wellicht volgend jaar een nieuwe smartphone gaat aanschaffen, was de vraag welke nu? Ik ben geen fan van FaceID (understatement)
Wil je ook zeggen waarom?
Op mijn iPhone werkt het goed en bloedsnel. Ik ben er heel blij mee.

Banking app starten en direct automatisch inloggen.
Zo ook met de password safe app.
@ASS-Ware Simpel: Ik wil geen user facing camera. Ik plak die dan ook af omdat die veel te gemakkelijk te misbruiken is, praat maar eens met wat hackers en beveiligingsexperts.
Plak je dan ook je frontcam af, die bijna elk toestel heeft?
Een klein toestel is fijn.
Hopelijk zetten ze er een full hd scherm en een accu van 2300mah in. Deed htc ook in 2013 bij de one m7, ook een 4.7 inch toestel.
Een 2300Mah op zichzelf zegt helemaal niks als er geen rekening gehouden worde met de rest van de specs en hoe zuinig het toestel is.

Dus wie wat in 1997 deed is dan totaal irrelevant.

Dacht dat we dat soort ultra basic kennis op tweakers niet hoefden uit te leggen 8)7
Dit wordt zeker soort van de iPhone 9 want die hadden ze geskipt omdat de iPhone dat jaar 10 jaar bestond :p

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True