Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Petroglyph brengt 'survival-rts'-game Conan Unconquered op 30 mei uit

Petroglyphs real-time survival strategy-game Conan Unconquered verschijnt 30 mei. Het spel speelt zich af in de sword & sorcery-wereld van Conan the Barbarian en bevat survivalelementen en co-op.

De gameplay van Conan Unconquered lijkt op die van They Are Billions. Spelers moeten een basis bouwen terwijl om de zoveel tijd hordes vijanden verschijnen die verslagen moeten worden. Het spel bevat heroes met speciale eigenschappen, zoals Conan, en uitdagingen als brand, ziektes en zandstormen.

Een van de eigenschappen waarmee Conan Unconquered zich moet onderscheiden is met de co-op-modus, waarbij twee spelers samen bouwen en verdedigen en daarbij bijvoorbeeld inkomsten delen. De maker van het spel is Petroglyph, waar veel ontwikkelaars zitten die bij Westwood Studios aan Command & Conquer werkten en de studio was ook verantwoordelijk voor Star Wars: Empire at War. Het spel wordt uitgegeven door Funcom, kost 30 euro op Steam en komt 30 mei uit voor de pc.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-03-2019 • 20:48

9 Linkedin Google+

Reacties (9)

Wijzig sortering
Empire at war vond ik maar niks, het rts deel was niet leuk omdat je maar een deel van je vloot op een veel te klein speelveld kon inzetten. Als ik 10 keer meer schepen heb dan de tegenstander wil ik die ook allemaal gebruiken, niet steeds maar een paar tegelijk omdat ze anders niet op het speelveld passen. Het is de bloody ruimte, daar zou ruimte zat moeten zijn :P

Hopelijk hebben ze dit beter uitgedacht, interessante setting in elk geval.

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 28 maart 2019 21:13]

> Als ik 10 keer meer schepen heb dan de tegenstander wil ik die ook allemaal gebruiken, niet steeds maar een paar tegelijk omdat ze anders niet op het speelveld passen.

Men heeft die beperking om meerdere reden:

* Je vergeet dat Empire at War een oud spel is en door het beperken van de hoeveelheid eenheden, konden ze de FPS stabiel houden.

* De meest belangrijke punt: Game Balance! Het verhinderd dat je in het game, de rolling ball of doom maakt. En zo over alle tegenstanders walst alsof ze niets zijn. Stellaris enz gebruiken ook zo een mechaniek want eenmaal dat je vloot te groot word, kan niets je tegenhouden. Je uit DPS de tegenstanders te veel.

Er is een mod voor Empire At War waar je kan spelen met de clone wars. Het probleem dat je krijgt is dat het spel op het einde neerkomt, dat de AI constant Lucrehulk vloten maakt ( welke bijna oneindig fighters kunnen spawnen ). Dan snap je al snel waarom er een vlootcap is in het normale game. De AI kan bijna puur over je stoomwalsen wanneer men een manier rond de vlootcap vind. ;)
Dit soort kunstmatige trucjes om de game in balans te houden vind ik maar niets.

Ik had ruimtegevechten in de stijl van homeworld gewild (oudere game waarbij je met veel meer schepen kon spelen op 1000x grotere velden btw).

Balanceer de game gewoon door te zorgen dat het heel moeilijk is zo’n grote vloot te krijgen / hebben niet door kunstmatige trucjes. Verpeste voor mij de game, maar als jij m leuk vond super voor jou.
Ik heb zowel Empire at War + Uitbreiding en Homeworld 1 + Cataclysm + Homeworld 2 behoorlijk stukgespeeld en Homeworld is op alle vlakken superieur ... behalve dat het geen Star Wars is. Empire at War is nogal hero-based wat bij deze Conan ook zo lijkt te zijn.
Petroglyph kan bijna niks fout doen in mijn ogen. Altijd zeer vermaakt met hun RTS games welke stuk voor stuk ideal zijn voor zo'n casual RTS pleb als ik. :P

Totaal geen affiniteit met Conan maar kijk uit naar deze game!

[Reactie gewijzigd door VN1X op 29 maart 2019 07:54]

Behalve hun bedrijfsnaam, maar daar hoef je gelukkig niet mee te spelen.
Dit lijkt me wel erg gaaf! Leuk thema en dan ook nog ontwikkeld door voormalig Westwood studios medewerkers. En scherp geprijsd. Dit moet wel een succes worden. Iemand al ervaring met een beta oid? Hoe bevalt het?
Doet mij denken aan een soort van mix met Stronghold, Majesty en iets van Tower Defense games... moet zeggen dat het me nou niet echt enthousiast maakt en ook vind ik hier niet per se het Conan thema heel sterk.

Vind het ook nogal overdreven hoe ze doen alsof ze iets geweldigs hebben uitgevonden met randomly generated maps etc.

Zal mij benieuwen hoe de game er uiteindelijk uit gaat zien en spelen en hoe mensen dit ontvangen.
even de reviews af wachten, maar weetniet of het leuk is..
lijkt me zo niks

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True