Mogelijke prijzen nieuwe mobiele abonnementen KPN verschijnen online

Er zijn mogelijke prijzen van nieuwe mobiele abonnementen van KPN verschenen. Daarbij verdubbelt de provider veel van de databundels, terwijl de 25GB-optie verdwijnt en de 50GB-versie veel goedkoper wordt. KPN bevestigt dat het nieuwe mobiele abonnementen gaat aanbieden.

De prijzen zijn voor tweejarige abonnementen en er gaat het nodige veranderen. Klanten kunnen zelf kiezen voor 150 belminuten of onbeperkt bellen; die laatste optie kan in combinatie met elke databundel en kost twee euro per maand meer. Dat is nu nog niet zo, want alleen bij de duurdere abonnementen zit onbeperkt bellen.

De prijstabel verscheen vrijdagochtend in een topic op GoT. De nieuwe prijzen en voorwaarden gaan volgens die informatie maandag in. KPN bevestigt dat het vanaf maandag nieuwe mobiele abonnementen gaat verkopen, maar wil de details niet bevestigen. De prijzen zijn lager en voorwaarden beter met KPN Compleet, als klanten vaste en mobiele diensten combineren.

Vermoedelijke KPN-abonnementen, 2 jaar, zonder Compleet* 0GB 2GB 5GB 15GB 50GB
150 minuten/sms 13 euro 18 euro 23 euro 28 euro 34 euro
Onbeperkt 15 euro 20 euro 25 euro 30 euro 36 euro
Vermoedelijke KPN-abonnementen, 2 jaar, met Compleet* 0GB 4GB 10GB 30GB 100GB
300 minuten/sms 8 euro 13 euro 18 euro 23 euro 29 euro
Onbeperkt 10 euro 15 euro 20 euro 25 euro 31 euro

* met korting van netwerkactie, listingprijzen van 'zonder Compleet' met onbeperkt bellen zouden 17,50 euro, 25 euro, 40 euro, 45 euro en 55 euro zijn

Door Arnoud Wokke

Redacteur

01-02-2019 • 14:56

207 Linkedin

Reacties (207)

207
199
87
4
0
95
Wijzig sortering
Nog steeds ontzettend duur, bij Tele2 betaal ik al ruim een jaar 25 euro per maand voor onbeperkt bellen en data. Wat is dan de USP van KPN om voor hen te kiezen buiten hun goede netwerk (dat van Tele2 voldoet hier prima)?
Buitenland, ga je buiten de EU op vakantie heb je betere dekking met KPN.

Daarnaast, volgens mij is de Unlimited van Tele2 over de grens in de EU minder dan 10 GB, bij KPN is over de grens gelijk aan NL. Dus heb je een 100 GB in Nederland, op vakantie in Frankrijk heb je dat ook.
nieuws: Tele2 vergroot EU-bundel van Unlimited en 10GB-abonnementen

In beide gevallen is het wel zo, als je het nodig hebt, of incidenteel, moet je uitrekenen wat voor jou het gunstigste of makkelijkste is.
Ga je buiten de EU op vakantie ben je vele malen goedkoper uit met een lokaal simkaartje dan met welke Nederlands provider dan ook. :P
Ik zou dat niet zozeer laten mee wegen in de keuze voor een abonnement.
Binnen de EU wel idd.
Precies, komt je vaak in Zwitserland dan zou ik geen T-Mobile nemen, daar kun je namelijk niet mee roamen in Zwitserland. Ga je naar Turkije, neem dan Vodafone, dan kun je daar Roamen. Zo heeft elke provider weer zijn eigen voor (en na)delen.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 1 februari 2019 15:57]

Ik denk dat het belangrijk is te bepalen hoe vaak je gaat idd. Voor hooguit 4 weken per jaar op vakantie de rest vh jaar meer betalen voor minder lijkt me niet zo logisch. Een local sim voor je vakantieperiode is dan veel slimmer.
Dat komt vast goed na de overname van Tele2. Met Tele2 kon ik daar iig probleemloos internetten zonder extra kosten.
Oud bericht, https://www.tele2.nl/klan...ternet-in-het-buitenland/ het is sinds 1 januari 2019 12 gb in de EU geworden.
Vergeet niet dat dat alleen 3G is....

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland.
Er zijn wel wat 4g roaming landen in de EU, check de OP van dit topic: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie
Ik kies buiten de EU altijd voor een simkaart van het land zelf, en whatsapp bijv. biedt de mogelijkheid je oorspronkelijke nummer te houden, zodat mensen je nog steeds op je Nederlandse nummer kunnen bereiken.
Ik heb, weliswaar enkele jaren geleden, enkel Whatsapp geactiveerd met mijn eigen sim in de smartphone van de zaak. Daarna mijn eigen sim weer in een hufterproof dumbphone gedaan. Op die manier dus smartphone+whatsapp die ik met sporten thuis/auto liet liggen, en een steviger telefoon om mee te nemen. Verwacht dat het nog wel zal werken.
Ik weet zo niet wat het verschil is tussen de roamingovereenkomsten die KPN heeft t.o.v. Tele2? Zijn hier dan grote verschillen in waardoor je in het buitenland een mindere dekking hebt?
Simpel gezegd moet je in elk land met een of meerdere partijen een roaming contract en bijbehorende tarieven uitonderhandelen. Daarnaast moet er interconnectie tussen de netwerken zijn.
Radar heeft een artikel gedaan ivm EU roaming die de verschillen goed weer geeft op dat moment:
https://radar.avrotros.nl...eu-bij-telefoonproviders/
Daarnaast zijn er nog tarief verschillen bij buitenland bundels per dag/week/maand per aanbieder.
Mijn standaard advies, bij abonnement keuze neem je vakantie plannen mee in de keuze en kijk naar het totaal plaatje. Een buitenland bundel buiten de EU bij Vodafone van 4 Euro per dag of van 10 Euro per maand bij KPN kan op 3 weken vakantie 70 Euro schelen afhankelijk van hoe je die bundels gebruikt want de inhoud is ook anders.
Ik reis regelmatig en heb positieve ervaring met zowel Vodafone als KPN, maar voor mijn gebruik is KPN de laatste jaren voordeliger geworden dan Vodafone.
Nee, ik had T-Mobile en ging naar Bogor (Indonesië, familiebezoek) T-Mobile heeft contracten met Telkomsel. Prima bereik + snelheid.

Daarna via KPN. Helaas 3 telecom. Zwaar overbelast netwerk. En stabiliteit om te huilen.

Regelmatig in Duitsland verschrikkelijk bereik. T-mobile schakelde sneller over.

Ik begrijp niet waarom KPN zo prijzig is. T-mobile is minder prijzig maar heeft veel en veel meer zendmasten in Nederland. Kostentchnisch niet te begrijpen.

Tele2 Heeft nog minder masten. Heb daar alleen geen testen mee gedaan.

[Reactie gewijzigd door winos op 1 februari 2019 19:03]

Als KPN user ook slecht bereik in Duitsland gehad maar toen zelf een andere provider gekozen waar het iets beter was. Duitsland blijft erg matig buiten de grote stad maar je kan bij KPN zelf een roaming partner kiezen binnen de EU. Buiten de EU zoals in Indonesië heb ik weinig tot geen ervaring mee.
Buiten het bereik en de stabiliteit van het netwerk, onder andere: de uitstekende klantenservice, betere 4G-dekking in het buitenland, veel betere roaming voorwaarden in het buitenland. En voor mij juist de prijs, KPN is hier een stukje goedkoper dan Tele2. Win-win.
Uitstekende klantenservice moest ik toch even om lachen. Die is dramatisch naar mijn mening (log, stug en bedroevend kennis niveau). Al realiseer ik me dat dat met name uit persoonlijke ervaringen bestaat, maar dat zijn er vrij veel aangezien ik zelf bij een ICT dienstverlener werk en er zo regelmatig over te horen krijg. Tele2 is overigens niet veel beter wat dat betreft.

4G dekking in het buitenland is natuurlijk wel een valide punt als je dat zoekt. Dat kan Tele2 (bijna) nergens bieden.
Wat bedoel je met de betere roaming voorwaarden?

[Reactie gewijzigd door Felyrion op 1 februari 2019 15:19]

Ik heb zeer goede ervaringen met de KPN klantenservice. De afgelopen paar maanden heb ik ze meerdere keren benaderd met vragen of om dingen te wijzigen danwel regelen. Ze hebben me altijd goed, vriendelijk en snel geholpen.
Ik heb er juist teleurstellende ervaringen mee.


Ik heb een sim only abonnement afgesloten enkele jaren terug met wat extra bonussen en kortingen zit ik nu dusdanig goedkoop dat kpn mij in de afgelopen jaren meerdere malen benaderd heeft om me over te halen om te gaan verlengen..
Echter heb ik nog nooit een aanbod gehad van ze waarbij ik profiteer.
Bij alle situaties ga ik gewoon meer betalen voor wat ik nu heb.
Ja leuk een nieuwe telefoon maar de basis kosten van mijn abonnement gaan gewoon harder omhoog dan de voordelen die ik er bij heb.

Als ik zelf vraag of ze dit zouden verlengen zeggen sommige heel eerlijk dat ze er mooi niks aan zouden veranderen.

Een korting kan je wel vergeten want dat mag de support niet geven.(ondanks dat kpn mij dus benaderd met een voor mij minder goede oplossing dan ik nu heb)

Ik twijfel nog heel erg wat ik nu moet. Ik wil graag een nieuwe telefoon (loop bijna 8 generaties achter met mn note 2)
Maar ik wil me niet laten naaien Door kpn. Ondanks dat ik verder heel tevreden ben over ze.

Ik vind het ook erg storend dat ik al 19 jaar klant ben van ze (heb nooit bij Hi gezeten. Altijd bij kpn zelf)
En dat hier totaal geen waarde aan gehecht wordt. Ik ben eigenlijk zelfs een beetje beledigd dat mijn loyaliteit beantwoord wordt met een verleiding om duurder uit te zijn zonder er in verhouding meer voor te krijgen)
De beste optie in dit geval is om je abonnement door te laten lopen en zelf een telefoon aan te schaffen.
Ik heb zelf inmiddels 5 jaar een ouder Hi-abonnement bij KPN lopen voor 19 euro, hiervoor krijg ik 16GB en 200 min.

Dit is in mijn specifieke situatie veruit de beste deal die ik kan sluiten bij kpn. Het overstappen naar een nieuwer abonnement zou me per definitie meer gaan kosten. Ook ik werd wel eens benaderd door de klantenservice om een nieuw abonnement aan te schaffen, maar we komen altijd tot de conclusie dat mijn huidige abonnement voor mij de beste optie is.

Ik snap dat het aanschaffen van een nieuwe telefoon een dure keuze is, echter in het geval van het afsluiten van een nieuw abonnement zitten deze kosten toch ook "verborgen" in je maandelijkse abonnement verwerkt.
Hier prima ervaring met de klantenservice eigenlijk. Vaak ook kundige mensen aan de lijn. Hebben echt goede analyses gedaan met de technische dienst voor een probleem met call-drops tussen 2 masten in. (Huis staat er blijkbaar ergens in 't midden en aan de ene kant van 't huis wisselt ie naar de ander, en dat ging nogal eens mis.) En dat is ook netjes opgelost na wat aanpassingen op de mast. :)
Wat bedoel je met de betere roaming voorwaarden?
De mogelijkheid om de volledige 50GB te gebruiken over de grens i.p.v. slechts 8GB en de mogelijkheid om ook in Nederland tegen normale tarieven (onbeperkt) naar andere EU-landen te bellen, ipv niet of maar 120 minuten in de maand.
Hier prima ervaring met de klantenservice eigenlijk. Vaak ook kundige mensen aan de lijn. Hebben echt goede analyses gedaan met de technische dienst voor een probleem met call-drops tussen 2 masten in. (Huis staat er blijkbaar ergens in 't midden en aan de ene kant van 't huis wisselt ie naar de ander, en dat ging nogal eens mis.) En dat is ook netjes opgelost na wat aanpassingen op de mast. :)


[...]


De mogelijkheid om de volledige 50GB te gebruiken over de grens i.p.v. slechts 8GB en de mogelijkheid om ook in Nederland tegen normale tarieven (onbeperkt) naar andere EU-landen te bellen, ipv niet of maar 120 minuten in de maand.
Dit is voor mij persoonlijk zeer belangrijk waardoor kpn zo goed als de enigste optie voor mij is.
Yup, same here. Had ‘t liefst ook bellen naar de VS er in zitten, maar ga geen €74p/m (of eigenlijk €69) betalen. Als die nieuwe 50/100GB bundel dat ondersteund wordt het helemaal interessant. Zal wel niet (al kost ‘t KPN ook geen drol natuurlijk), maar zou fijn zijn. :P

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 2 februari 2019 01:55]

De roaming valt vrijwel weg als argument. Niet iedereen vliegt naar India voor 3-4 weken en in landen waar je vaak roamt, blijf je vaak zo lang dat een lokale sim goedkoper is.
Aaah ik lees je bericht van 16:17 wist niet dat Tele2 maar x% van je bundel liet roamen. Op die manier heb je wel gelijk.

Hoe zit dat bij Vodafone?
Betere 4G-dekking in het buitenland? Je bent gewoon vrij om te kiezen welk netwerk je gebruikt in het buitenland. Ik heb een Vodafone abonnement in Nederland en als ik in Duitsland ben word ik automatisch op Vodafone DE gegooid, maar als het bereik daarmee niet goed is switch ik gewoon naar een ander netwerk. Het 'uitstekende klantenservice' gedeelte is ook subjectief, ik heb bijvoorbeeld enorm slechte ervaringen met de klantenservice van KPN.
Tele2 klanten kunnen in de meeste landen helemaal niet op 4G maar alleen op 3G. Ik denk dat hij daarop doelt ;)
Vaak is het alleen wel zo dat als je provider een eigen merk in het betreffende land heeft je of niet op een andere netwerk kunt roamen of dat andere netwerk alleen toegang tot 2G en 3G biedt. Met T-Mobile kan je in Spanje bijvoorbeeld roamen op de Movistar, Orange en Yoigo netwerken via 4G , terwijl je op het Spaanse Vodafone netwerk alleen 2G en 3G kan gebruiken (T-Mobile heeft daar geen eigen netwerk). In Duitsland heb je daarentegen alleen 4G via T-Mobile Duitsland. Dit zelfde zal wel vergelijkbaar zijn voor een Nederlandse Vodafone kaart: Als er een Vodafone netwerk aanwezig is zal je alleen die kunnen gebruiken met 4G en de anderen hooguit met 3G.
KPN klantenservice ja.. wat moet je daar over zeggen... behalve dat het ruk is.
Met honing vang je meer dan met azijn.
Als jij je als klant al moeilijk opstelt, kan je moeilijk verwachten dat je op je podium blijft.
Ik heb nog nooit last met de KS gehad, zelfs een afsluiting door vergeten te betalen kon een paar dagen opgeschort worden á last minute
Dat jij het ruk vindt. Ik ben er tevreden over. Ieder heeft er een eigen ervaring mee.
Dat je heel goedkoop bent als je het combineert met een vast abonnement. Het nadeel hiervan is echter dat je dan meer vast zit aan KPN.
Onder andere dat bij Onbeperkt abo's ook bellen vanuit Nederland naar andere EU landen is inbegrepen.
Het betere netwerk is denk ik de USP.
Voor jouw voldoet Tele2, maar ik ken iemand met een Tele2 abo en heeft regelmatig geen of slechte ontvangst in Zuid Limburg.

Dus het is maar net waar je woont
Anoniem: 443119
@Deadsy1 februari 2019 15:29
Wat dacht je van 4G snelheden van 2-11Mbps in de winkel centrum van Almere-Stad...200+ minuten met Tele2 gebeld alsnog niet door hun terug gebeld.
Mijn punt is en als voormalige KPNer, hetzelfde probleem hadden wij a lang opgelost maar wel ben ik met Denzo eens dat KPN duur is. Maar ook dat is al decenia's zo, je betaalt voor kwaliteit maar het kan ook anders denk ik.
De beredenering dat je voor kwaliteit snap ik niet helemaal.
Ik heb een paar maandjes geleden met een het KPN netwerk getest en Tele2 (huidige provider).
Eerlijk in Nederland is met de ene provider soms beter bereik op een locatie dan de ander, soms zit er zelfs geen denderend verschil.

Helpdesk is bij allebei van geen hoog niveau, komen vaak met standaard uitleg of tekst.
Qua roaming in de EU is KPN wel beter omdat deze op 4G mag roamen, maar dit kan bij Vodafone en T-Mobile ook.
Heb hier 3 providers in gebruik, Kpn, Vodafone en T-Mobile. Ik woon in een grensgemeente en hier is KPN met afstand de beste provider qua dekking en internet snelheid.
Voor mijn werk rij ik het hele land door en waar ik met Vodafone nog wel eens problemen heb bij klanten binnen heb ik dat met KPN nog nooit ervaren.
T-Mobile en Vodafone is hier aan de grens ook hopeloos. Ze zeggen dat ze niets kunnen doen ivm grensgebied, maar Kpn kan het blijkbaar wel.
Ik kan dit wel beamen. Sinds een maand op Tele2 ipv KPN. In Amsterdam en Rotterdam op de (afgelegen) plekken waar ik kom lagere snelheid.

In de UK slechts 2-5Mbps vaak op 3G en als je de grens naar Belgie over gaat duurt het ff voordat je weer verbindinge hebt. Al was dat met KPN ook zo.

Ik weet nog niet wat ik ervan vind. €23/maand KPN sim-only voor 20GB (compleet) die ik niet op maakte of onbeperkt Tele2 voor €25.

Overigens lijkt er een prijsverhoginkje in te zitten. Ik betaalde €23 incl compleet voor 20GB plus onbeperkt bellen. Dat wordt €25 voor 30GB.

[Reactie gewijzigd door twkr18526 op 1 februari 2019 15:22]

Onbeperkt bellen en 20gb is op het moment 25 euro, dus wat dat betreft wat 'voordeliger' met de nieuwe vorm.
In Amsterdam merk ik ook dat tele2 niet heel denderend is. Op het platteland soms verrassend goed.(Volgens mij staat er gewoon een verdwaalde mast heel dichtbij, omdat ik ongeveer 100-120 down en 40 up haal)

Ook hierbij geld ik ben niet afhankelijk van 4G, en heb thuis en op school ruim voldoende wifi. Maar op plekken waar ik internet nodig heb, heb ik het wel. Buitenland nog niet zoveel getest, maar zo ver ook daar ruim voldoende kwa snelheid(België en Israël).

Gebruiker met een 10GB bundel + 100bel/sms.
Heb tele2 rij heel nl door, m'n radio start de hotspot en stream alles en constant navigatie en file info. Zet thuis nooit meer wifi aan op m'n telefoon en haal overal toch wel redelijke snelheden. 't is altijd sowieso meer als genoeg voor wat ik doe.
en heb zomaar 45 gig soms per maand verbruik.
tele2 heb ik al jaar geen problemen mee eigenlijk 👌👌
Op zuid limburg lijkt me niet representatief voor een keuze in heel Nederland. De tijd dat alleen KPN een goed netwerk had ligt al weer een tijd achter ons. Ieder netwerk heeft de eigen goede en mindere kanten.

Bij KPN betaalde je vaak al meer dan bij concurrenten. De vraag lijkt me eerder wat voor soort klanten bij KPN blijven plakken of liever meer betalen.
Helemaal mee eens. Ik zit sinds een jaar of zes op het T-mobile netwerk, en heb welgeteld 1 locatie waar ik wel eens kom waar ik binnenshuis geen/slecht bereik heb, en daar doet het KPN abbo van mn vriendin het ook niet consequent.

Als je nou toevallig in zon zwarte vlek woont/werkt is dat zeker reden om een bepaald netwerk wel of niet te kiezen, maar het is al lang niet meer zo dat het ene netwerk significant betere dekking heeft dan een ander.
Ik heb voldoende aan 10Gb en 300 min bellen. Kost bij KPN 18 euro p/m en bij Tmobile 22,50.

Hangt er dus helemaal vanaf wat je zoekt, KPN is in mijn geval goedkoper.
Ik heb bij Ben 500 MB data meer en dubbel zoveel belminuten als KPN's goedkoopste abonnement van 13,- zonder data en 150 belminuten en dat voor 3,50 minder dan bij KPN. Dus voor minder geld krijg ik meer bij Ben. En dan nog kreeg ik van een andere Tweaker de tip dat het bij Simpel nog goedkoper kan, dus KPN blijft in mijn ogen enorm duur.
Let ook op de voorwaarden, bijv bij Vodafone als je data limiet bereikt is kan je er (van te voren) voor kiezen niet automatisch daarvoor te betalen, bij andere providers gaat de teller gewoon door en ben je duur uit. Altijd nare verassingen...


Geen idee hoe het vandaag de dag is, een half jaar geleden eens gekeken voor een goedkoper alternatief voor Vodafone maar niet echt een goede aanbieding gevonde (mede door de slechte voorwaarden of prijs elders)
Iets anders om op te letten (heb ik ontdekt door bij dit topic eens naar de facturen te kijken): of je echt wel zo'n hoge bundel nodig hebt, als waar je voor betaalt.

Ik betaal bijvoorbeeld voor 500 MB en 300 belminuten. Ik heb alle facturen van 2018 doorgespit en wat blijkt? Zelfs rekening houdend met de afronding van ieder gesprek naar de hele minuut en iedere dag data naar de hele MB die Ben rekent, heb ik nooit meer dan 192MB data en 65 minuten/sms-jes per maand verbruikt.

Nu dus zoeken naar een aanbod voor 300 MB data en 100 belminuten, dan heb ik nog een marge van 35% tussen het hoogste wat ik ooit gebruikt heb vorig jaar en de limiet van de bundel.
Of een abonnement kiezen wat net aan kan en dan een of twee keer per jaar wat zuiniger doen of een paar euro bij betalen. Bevalt goed en ik heb er al veel mee bespaard.
Bij KPN word je internet gewoon heel traag als je door je bundel heen bent, maar je hebt nog wel internet zonder extra kosten. Ik had dit toevallig in januari en het internet is opzich snel genoeg voor de basics zoals Whatsappen, NS reisplanner en navigatie, het is best fijn om te weten dat je niet compleet onbereikbaar bent als je door je bundel heen bent.
Ja precies, dat heb ik nu bij Vodafone ook, erg prettig dat jegens onverwachte kosten hebt als je dochter weer eens de WiFi uit zet terwijl ze YouTube meuk zit te kijken :)

Zo eens kijken of ik dan overstap naar kpn, heb ook internet van ze dus vast een combikorting te halen.
Bij Vodafone wordt gewoon mijn internetsnelheid verlaagd als ik weer eens mijn 40GB er doorheen heb gestookt.. volgens mij is dit het geval bij de meeste providers.
Destijds, mischien een jaar geleden, was dat alleen bij Vodafone en kpn zo in te stellen en niet bij andere abonnementen die marginaal goedkoper waren dan wat ik had. Toen was de keus bij Vodafone blijven. Nu heb ik kpn internet dus wellicht een combideal te maken.
Voor 13 euro krijg ik 4GB data + 300 belminuten/sms bij KPN. Voor mij is dat een prima deal.
Hier 13 euro voor 300min/1500MB/1000SMS allemaal los van elkaar Als ik van video afblijf dan is het te doen met 1500mb, soms koop ik bij, voor die ene keer is die paar euro goedkoper dan elke maand. Kan via app van provider en is meteen geregeld.
Omdat je ook vaste telefonie/internet afneemt bij KPN, zonder die combo korting kom je om jouw bundels te matchen uit op 30 p/m bij KPN...

Ik beweer ook niet meteen dat tmobile altijd de betere keus is, alleen dat waar tien-twaalf jaar terug netwerkdekking nog een selling point was, dat nu echt niet meer opgaat
Heb Kpn compleet via xs4all, vast telefonie is niet meer nodig, wel internet/televisie.
Welke provider het beste netwerk heeft zal inderdaad zeer sterk beïnvloed worden door je locatie.

Hier in Apeldoorn kom ik bij KPN bijvoorbeeld op 99Mb/22Mb tegenover 60Mb/30Mb bij T-mobile. Getest met hetzelfde toestel, tijdstip en locatie. Geen wereldschokkende verschillen en ruim voldoende voor gewone toepassingen.
Nu heb ik Simyo, maar mijn zakelijke T-Mobile abo is veel en veel sneller. Met T-Mobile ben ik tijdens het testen tot 120 Mbps gekomen, Simyo blijft steken op 30 Mbps. Gemeten in Apeldoorn (De Maten) binnenshuis.
KPN heeft voor mij gewoon altijd perfect gewerkt, als ik in Europa bel valt dat gewoon in mijn onbeperkte bundel, 4G in Europa, als er iets is geen gezeik en het wordt geregeld. Met andere providers vooral in het verleden veel gezeik gehad dus die paar euro per maand val ik niet over.

Geen idee wat voor klant ik dan ben, maar dat is waarom ik "gewoon" bij KPN blijf.
Zeg ook niet dat het representatief is. Ik zeg dat het netwerk van Tele2 niet overal zo goed is als het bij jouw het geval is.
En voor mensen in de regio's waar het netwerk minder goed is kan het goede netwerk van KPN dus een USP zijn om voor KPN te kiezen ondanks de prijs.

Ik zelf heb Vodafone, heb voor hun gekozen omdat op de plekken waar ik kom Vodafone en KPN het beste ontvangst hebben en van die 2 was VF het goedkoopst.
bv op mijn werk maken we gebruik van mobiele telefoons van Tmobile en het ontvangst is gewoon om te janken.
Op het hoofdkantoor werkt het zonder problemen dus we blijven bij Tmobile :/
Als je schrijft dat het netwerk de USP is, hoe moeten we dan raden dat je dat niet zou bedoelen als representatief? Schrijf dan een USP.
Dan snap ik niet dat je niet bij Simpel gaat kijken voor een abbo van 2,50 per maand.
Hoef je niet te peuteren en je hebt 250 MB en 100 minuten.
Overigens overal goed bereik!
Mwah, ik betaal bij Youfone 10 euro voor 10GB en 100 minuten.

En dat op het KPN netwerk. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je je abonnement direct bij KPN afsluit.

En ook in het buitenland gewoon 4G

[Reactie gewijzigd door Blackouts op 1 februari 2019 15:48]

Ja maar je heb er genoeg die denken dat je dan 2de keus ben op netwerk, ik ken ook paar met simpel en Youphone en hoor ze nooit klagen.
Dus zelf nu ook de overstap gemaakt en ga over naar simpel toe, sowieso klaar met vele betalen voor wat ik gebruik.
Precies, maar ik merk geen verschil.

Het enige is dat dat Youfone data afrondt op 100kB.

In de praktijk betekent dat een paar 100MB extra verbruik. Op 10GB is dat geen issue natuurlijk
Ik vind dat wel een issue
Er word geklaagd over prijsverhogingen van een euro bij KPN of Ziggo, maar 'stilletjes' betaalde data 'afpakken' zou dan geen issue zijn ?

Je betaald toch voor 10GB, niet voor 9,5 ?
Dit soort 'kleine' dingetjes is niet bij één persoon, maar bij elke abonnee zo een paar (honderd) KB telt wel aan
Ik noem het geen issue omdat ik er maar 10 euro voor betaal tegenover 25 euro bij kpn.

Voor zo'n verschil neem ik zo'n "issue" graag voor lief.
ivm compleet heb ik onbeperkt bellen + sms-en en 20 Gb voor €26,- bij KPN. Maar gebruik zelf misschien 1 Gb. Mijn zoon heeft door één of andere korting als jaren een abonnement van €20,- voor de helft en ook nog €5,- compleetkorting. Die krijgt 200 minuten en sms-jes en anderhalve Gb voor €5,- dus, bij KPN. En maakt mijn resterende 19 Gb op ;-) Want dat delen is best handig.
Hoe Simpel dat doet geen idee maar geeft niet, ik heb een abbo straks van 500mb maar gebruik nog niet eens 100mb per maand.
En ik betaal 20 euro voor 20/GB en ongelimiteerd bellen/smsen bij KPN.

Wat is precies je punt?
Het is absoluut afhankelijk van waar je woont. Ik rijd dagelijks met de trein tussen Utrecht en Amsterdam. Bij KPN zelden goed 4g-bereik; bij Tele2 juist bijna altijd.
Hier juist het tegenovergestelde, ik heb juist in de regio Schiphol, Amsterdam veel beter bereik met KPN dan met Tele2
Tsja, en laat ik nou net in Zuid-Limburg wonen en met m'n Tele2-abbo echt prima ontvangst hebben hehe. Enige nadeel van Tele2 dat ik kan bedenken is dat ik vaak slecht ontvangst heb als ik in het buitenland ben.
T-mobile heeft een hogere score als het op dekking aan komt. T-Mobile is ook iets goedkoper dan KPN.
Dus een excuus van dekking (in NL) kunnen ze niet als USP hebben. Buitenland daarentegen zou kunnen, maar dat verloopt toch via de provider in dat land, daar heeft KPN toch weinig mee van doen, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb gebruik op het werk gprs van KPN. In Limburg juist bij uitstek uitval van pinnen. In West-Betuwe (landelijk gebied) of Ede/Veenendaal (heuvels) nooit.
Ja op papier is het netwerk van Tmobile het beste maar in de praktijk ervaar ik andere dingen.
Op mijn werk maken we gebruik van mobiele telefoons van Tmobile en het ontvangst is echt om te janken. Dus wanneer het een belangrijk gesprek is maak ik altijd gebruik van mijn prive toestel van Vodafone.

Op mijn vrijwilligers werk hetzelfde, daar is Tmobile ook zeer slecht.

Het is dus volledig afhankelijk van waar je komt, en ook van hoe de score bepaald word. Ik heb liever overal aardig ontvangst dan op de ene plek slecht en de andere plek top.
Klopt locatie, maar ook tijd afhankelijk. Ik maak al meer dan 10 jaar gebruik van Vodafone, maar deze week besloten over te stoppen naar een provider met KPN netwerk. Ik kom voornamelijk in het Noorden en Oosten van het land en in de loop vande afgelopen paar jaar is het Vodafone netwerk schrikbarend achteruit gehold. Mijn woonplaats Meppel ronduit slecht, zonder WIFI bellen had ik thuis niet meer kunnen bellen sinds zij de Femtocellen de nek om hebben gedraaid.
Het 4G netwerk van T-Mobile is beter dan dat van KPN. Betere dekking en hogere snelheden. En volgens mij maakt Tele2 nog altijd gebruik van het netwerk van T-Mobile.
Ik heb zowel T-Mobile (zakelijk) en KPN. De dekking van KPN is hier net wat beter in het Noorden van Nederland. Bij T-Mobile ging ik iets sneller naar H+ dan bij KPN. Met KPN blijf ik iets langer op 4G hangen, ook al was dat misschien iets van 5Mbit 4G.

Snelheid van T-Mobile ligt vaak rond de 100Mb, maar dat haal ik met KPN ook. Dus voor mij geen reden om privé T-Mobile te nemen. In huis had ik met T-Mobile geen 4G ontvangst meer, alleen H+ terwijl T-Mobile wel dezelfde mast gebruikt als waar KPN in hangt..

Dus voor mij privé geen T-Mobile.
De USP van KPN is nog steeds kwalitatief het beste netwerk.

Ik heb altijd (vanaf 97) KPN mobiel gehad en ben sinds vorig jaar overgestapt naar Tele2 vanwege het grote prijsverschil. Er is een beduidend verschil in gesprekskwaliteit en helderheid. Het signaal is ook lang niet altijd even sterk. Ik woon overigens in de randstad. Dus ja het is jammer dat het een stuk duurder is maar ik snap wel degelijk waar het verschil in zit.
Maar voor de meeste is onbeperkt teveel, kijk maar naar het gemiddelde gebruik

nieuws: Nederlanders gebruiken gemiddeld 1GB per maand aan mobiele data
En tele2 heeft alleen in Zweden ,Litouwen, Letland, Estland,Kroatië, Denemarken en Finland 4G.
Wat ik echt erg jammer vind...
Ik betaal bij KPN 24,40 voor 20GB internet, onbeperkt bellen/sms en Spotify premium. Dan is KPN ineens niet meer zo duur. Ik zit bij Tele2 dan op hetzelfde bedrag met 20GB data. Ik gebruik op het werk en thuis namelijk de WiFi. (Het is er, dus gebruik ik dat ook).

Daarnaast bel ik wel eens naar het buitenland. Zoals ik lees valt dat bij Tele2 buiten de bundel, en dan worden dat dure gesprekken waardoor het voordeel al wegvalt tov KPN.

Thuis heb ik ook internet van KPN, dus ik krijg die compleetkorting ook. Dat helpt natuurlijk wel mee.
Nog steeds ontzettend duur, bij Tele2 betaal ik al ruim een jaar 25 euro per maand voor onbeperkt bellen en data. Wat is dan de USP van KPN om voor hen te kiezen buiten hun goede netwerk (dat van Tele2 voldoet hier prima)?
De USP? een veel betrouwbaarder netwerk, veel betere dekking en een klantenservice wat tegenover tele2 gewoon veel beter is? De klantenservice van tmobile is ook om te janken. KPN presteert weliswaar in benchmarks niet het beste, maar in stabiliteit wel.
Wellicht naam/netwerk etc. Wat ik wel vervelend vind (vond?) is dat Tele2 in het buitenland geen 4G aanbied/aanbood. (weet niet of dat nu nog zo is) Het bereik in het buitenland is prima (3G), maar twee jaar geleden had mijn vrouw nergens in Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk 4G.
Als iemand van KPN dit leest: kom eens met een unlimited abonnement en ik zal wederkeren tot het woord Gods. O-)
Het verschil zit bij KPN in het buitenland, daar kan je dezelfde bundel gebruiken als in NL. Bij 100GB ab mag je ook 100GB in het buitenland gebruiken, dat is bij T-Mobile niet zo en ook bij Vodafone is dat Maximaal 20GB in het duurste abonnement.
Kwestie van met de klantenservice contact opnemen. Ik betaal sinds 1.5 maand 14 euro voor onbeperkt bellen/sms + 20gb bij KPN. Voordeel is ook dat alle kortingen blijven doorlopen na afloop van het abonnement.
Nog steeds geen oneindig internet abonnement? Soms lijkt het echt alsof wij achteruit zijn gegaan met telecom 8)7
Er zijn zat providers die onbeperkt bieden, daar kan je voor kiezen. :) Op ‘t moment heeft het onbeperkt aanbod van T-Mobile en Tele2 voor mij juist veel teveel limitaties. Dus ik kies ze niet en heb liever een arbitrair limiet (waar ik toch niet aan kom) dan “onbeperkt” waar je op andere plekken flink inlevert.

En zo is er voor ieder wat wils :P
Wat voor imitaties precies? Want ik heb zelf al ongeveer een jaar onbeperkt internet (en onbeperkt bellen&sms) voor 25,- bij Tele2 en het werkt allemaal prima. Mijn internet verbruik is ook echt extreem hoog en toch heb ik geen problemen.
Bellen vanuit NL naar andere EU-landen valt buiten de bundel (wat nogal belachelijk is, want als je in een ander EU-land zit mag je opeens wel ook naar alle andere landen binnen de bundel bellen, je verzint het niet :+) en over de grens mag je slechts 8GB 12GB per maand gebruiken. Bij KPN mag ik gewoon onbeperkt bellen, ook naar het buitenland (en dat doe ik best veel), en heb ik over de grens dezelfde bundel van 50GB. Die 50GB maak ik nooit op dus is voor mij hetzelfde als onbeperkt, ik maak me nooit zorgen dat ie opgaat. Maar 12GB over de grens heb ik dan weer niet genoeg aan; juist als ik in ‘t buitenland ben jaag ik de MB’s er doorheen ivm geen WiFi, dus dat is vervelend. Plus, Tele2 heeft geen 4G in het buitenland. (Niet nodig ook met dat limiet I guess :’))

Dus nu heb ik voor omgerekend minder geld dan bij Tele2 een veel betere all-round bundel met meer dan genoeg GB’s, beter bereik, 4G over de grens en betere service. Dus is KPN duidelijk een veel betere deal voor me, veel beter passend abonnement. Jij verbruikt kennelijk binnen NL extreem veel data, dus voor jou zal Tele2 dan een betere deal zijn. Maar je snapt wel dat ik hoop dat KPN dat voorbeeld dus niet gaat volgen, maar het is wel mooi dat er concurrentie is zodat iedereen een abo kan vinden dat voldoet aan de wensen. :)
Oke, dus als je niet telkens in het buitenland bent of naar het buitenland moet bellen, is Tele2 feitelijk beter.
Nee niet perse. Het is afhankelijk van de situatie. In jouw geval is Tele2 feitelijk beter ja, maar dat hoeft het voor een ander niet te zijn. (Zeker niet als je geen enorme hoeveelheden data verstookt.)
Daarnaast zijn er nog andere wensen die voor iemand een verschil kunnen maken. Zoals de klantenservice, bereik door heel Nederland (en daar is KPN echt een stuk beter) of bereik op de specifieke locatie waar je woont of vaak bent (eg: werk), dat soort zaken. En natuurlijk kan het zijn dat op een bepaalde locatie juist Tele2 beter bereik heeft he, begrijp me niet verkeerd.

Even naar mij persoonlijk gekeken: nee, ook als ik geen buitenland verbruik zou hebben is Tele2 niet beter. Tele2 is voor mij duurder, heb er veel slechter bereik mee en moet inleveren op de klantenservice.
Meer betalen voor minder dus.

Het is dus geen uitgemaakte zaak wie "beter" is. Je kan enkel spreken van "beter voor mijn situatie", het is onmogelijk om te zeggen "beter voor iedereen". Ik zou het dus niet "feitelijk beter" willen noemen. Enkel feitelijk beter voor jou gezien je kennelijk (uitsluitend) verbruik in Nederland hebt en heel erg veel GB's verstookt. Helemaal top, Tele2 is voor jou de place to go. Maar dat maakt het niet beter in het algemeen.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 2 februari 2019 17:03]

Ik werk niet voor KPN.
En al zou ik er wel voor werken: de meeste zaken die ik benoem die voor mij belangrijk zijn (qua voorwaarden) zijn gewoon na te lezen op hun websites, dus niet slechts een mening maar een controleerbaar feit.

Nee, Tele2’s netwerk is een stuk minder dan KPN qua bereik. Maar daar kan eigenlijk niemand tegenop. Als je bereik hebt is het 4G ja, want Tele2 heeft geen eigen 2 en 3G netwerk. :P Dan val je terug op het T-Mobile netwerk.

Klantenservice is nogal makkelijk.
Tele2: ma t/m vrij 9.00-20.00, Zaterdag 09.00-18.00, Zondag gesloten.
KPN: ma t/m zondag van 0:00-23:59:59 ;) 24/7/365 dus.
Dat hoeft niet perse iets over de kwaliteit te zeggen natuurlijk, sure. Als je ze niet kan bereiken krijg je echter sowieso geen hulp.

Maar goed, ik geloof dat je niet wilt toegeven dat het per persoon afhankelijk is wat het beste abonnement en/of wie de beste provider is voor hun wensen - je wilt perse dat Tele2 het beste is met de beste voorwaarden voor iedereen als een soort one size fits all. Dat is simpelweg niet het geval, of je dat nou leuk vindt of niet. :P Maarja, als je voor Tele2 werkt snap ik wel dat je liever niet hoort dat er mensen zijn die liever een abonnement bij de concurrent afnemen. :+ (Ja zo kan ik het ook... ;))
Heb zelf Tele2 Unlimited gehad, en wens nooit geen Tele2 meer:
- Ik kon in mijn eigen huis (in Amsterdam) niet bellen vanwege slecht bereik (ondanks 4g+ binnen).
- In het buitenland (Duitsland, Belgie, Frankrijk en Spanje) heb ik amper naar Spotify kunnen luisteren omdat het bereik en dekking zo ruk en langzaam was.
- De enorm belabberde klantenservice. Keer op keer dekkingsonderzoek doen, en keer op keer "gegevens kwijt zijn" waardoor het onderzoek nooit plaatsvond.

Slecht bedrijf, verschrikkelijk slechte service. Ik had in de 1,5 jaar Tele2 spijt dat ik bij Vodafone was weggegaan voor een ogenschijnlijk beter aanbod.
Ik betaal met liefde het dubbele als bij Tele2. Echt nooit meer.
Providers betalen elk jaar minder per GB data aan roaming aan elkaar. En wij gaan nu eenmaal meer Nederlanders op vakantie naar spanje, dan dat er spanjaarden naar NL komen, dus is er nog steeds sprake van een verrekening.

Wat de EU toestaat bij een unlimmited data abonnement om de abonnementskosten te delen door het roamingbedrag per GB dat ze aan elkaaer betalen. Vorige jaar kwam dat dan op 8 of 10GB uit, en dit jaar op 12GB.
Klopt, maar een provider mag meer geven als ze willen natuurlijk. Bij “onbeperkt” verwacht ik ook in het buitenland wel een iets ruimere bundel dan een strak bare-minimum. Bellen vanuit NL naar EU hoeft ook niet binnen de bundel, mag wel. KPN doet beiden (ruime bundel en onbeperkt bellen naar EU), dus valt logischerwijs mijn keuze daarop. :P
Wat zijn de andere plekken dan waar je flink inlevert? Dan heb ik het vooral over T-Mobile
Hetzelfde als hier eigenlijk:
WhatsappHack in 'nieuws: Mogelijke prijzen nieuwe mobiele abonnementen KPN ve...

Er zijn wel een paar verschillen, T-Mobile is marginaal beter dan Tele2 qua voorwaarden:
- T-Mobile biedt in plaats van helemaal geen minuten naar de EU iig nog 120 minuten per maand. Nog altijd oneindig veel minder dan onbeperkt van KPN, maar iets is al beter dan niets en voor sommige mensen kan dat ruim voldoende zijn natuurlijk! :)
- T-Mobile biedt 14GB over de grens i.p.v. 12GB. Nog altijd geen 50 a 100GB, maar het is nog altijd 2GB meer dan Tele2.
- T-Mobile biedt via sommige aanbieders wel 4G over de grens, bij Tele2 is dat in zo weinig landen mogelijk dat je veilig kan zeggen dat de kans dat je 4G hebt heel erg klein is.

Voor mij zijn dit nog steeds te grove limitaties. Mijn verbruik over de grens is meestal tussen de 20 a 30GB in een maand en vanuit Nederland naar andere EU landen bellen ligt tussen zo'n 300 a 500 minuten per maand. Bij zowel T-Mobile als Tele2 kom ik dan (meer dan) de helft aan data tekort in het buitenland. Voor het bellen is het ook niet al te best gesteld, als ik met 300 minuten reken en die 120 minuten van T-Mobile eraf haal, blijven er 180 minuten over waar ik voor moet betalen. Daar vraagt T-Mobile een belachelijke €0,25 per minuut voor; dus dat zou zo'n €45 **per maand** aan extra kosten betekenen. En dan heb ik nog niet eens gekeken wat extra MB's in het buitenland kosten als je die al kan kopen. T-Mobile lijkt daarvoor geen prijzen te vermelden op de website en de Travel & Surf bundel heeft het specifiek over *buiten* de EU. Kan ik dan gewoon niet meer internetten na die 14GB of moet ik opeens per MB's betalen...? Het eerste is ruk en het tweede zou nog meer kosten opleveren waardoor het abonnement boven de €100 per maand zou uitstijgen. :P

Dan kost T-Mobile mij dus niet €35 p/m voor "onbeperkt internet en bellen", maar minstens een whopping €90 per maand. (Bel ik 500 minuten dan kost het me zelfs €130!) Dat terwijl ik voor KPN €28 per maand betaal inclusief Spotify (Dus eigenlijk €19 voor het abo ;)) voor 50GB en onbeperkt bellen wat gewoon door de hele EU geldig is...

Zoals je je kunt voorstellen is "Onbeperkt" van zowel T-Mobile als Tele2 voor mij dus een bijzonder slechte deal die peperduur is voor slechtere voorwaarden en imho ook slechter bereik over de gehele linie. Gezien ik aan 50GB ruimschoots voldoende heb maakt het 'onbeperkt' aspect van het internet ook geen verschil voor me. :P Mensen zeggen vaak dat KPN duur is, maar dat valt ten eerste sowieso al heel erg mee en ten tweede ligt het er ook maar net aan wat je wensen zijn... :P Zoals je ziet zijn in mijn geval T-Mobile en Tele2 minstens 3x zo duur; en dan ben ik nog genereus, als ik Spotify verreken en puur naar de bel/internetbundel kijk, dan zijn ze beiden zowat 5x zo duur per maand.

... En dan ben ik nog niet eens begonnen over bellen naar de VS wat ik af en toe moet doen. :+
Daar biedt KPN een bundel voor om de kosten enorm te drukken (die ik nog steeds veel te duur vind overigens, dus gebruik tegenwoordig zoveel mogelijk een VoIP-trunk naar de VS), T-Mobile en Tele2 lijken dat helaas helemaal niet te doen. ;(

En dat is dus waarom ik zei dat er geen "beste prijzen" of in het algemeen "beste abonnement" zijn o.i.d.. Er is enkel "de beste prijs voor mij/het beste abonnement voor mij". :P En uiteraard ligt het er maar net aan waar je in Nederland woont welke provider voor jou het beste bereik heeft. T-Mobile is hier ruk. Tele2 geen idee hoe het daar nu mee staat hier. Vodafone was net te doen, maar die schijnen een nieuwe antenne geplaatst te hebben voor beter bereik (niet zelf getest). KPN heeft prima bereik, alleen jammer dat de mast hier geen CA doet waardoor de internetsnelheid wat aan de lage kant is. (Maarja daar heb ik WiFi voor met een glasvezel pijp naar buiten. :+)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 2 februari 2019 16:50]

31 euro voor 100Gb, dat is een goeie deal (met KPN compleet).
Wel zijn de stappen onlogisch. Van 15/30Gb naar 50/100Gb.
De stappen zijn eigenlijk best logisch.
Vergelijk de "zonder Compleet" abbo's maar met de "met Compleet" abbo's. Met Compleet krijg je dubbele data en dubbele belminuten voor 5 euro per maand minder.
Reken maar dat die stappen slim zijn vormgegeven. Mijn tehorie:

Ze weten dat waarschijnlijk veel van hun gebruikers tegen de 5GB aanhikken. Dan is het 2 GB abonnementje te klein, ook bij verdubbeling en is het maar een klein stapje naar het ruimere abonnement.

Waarschijnlijk weten ze dat hun grootverbruikers rond de 40GB zitten.
Mja, maar dat gemiddelde kun je niet perse wat mee.

a) zijn KPN gebruikers gemiddeld? Ik heb het vermoeden dat ze waarschijnlijk wat zwaardere gebruikers dan gemiddeld zijn.

b) Een gemiddelde zegt niet zoveel. Als er 9 mensen geen data hebben en 1tje gebruikt 10 GB, dan gebruiken ze samen gemiddeld 1GB. Het is interesssanter om een mediaan (of zelfs modus) te weten.

Kortom, mijn vermoeden is dat die data-limieten niet random gekozen zijn, maar om 'popcorn pricing' zo effectief mogelijk te maken.

Mensen willen niet een te krappe bundel. De truc is dus, je biedt een bundel aan die ze als net te krap zullen ervaren en voor maar een heel klein beetje biedt je relatief veel meer (dat ze vervolgens niet eens verbruiken). Tel uit je winst!

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 1 februari 2019 16:05]

Ik snap statistiek, maar aangezien iedereen en ze moeder een databundel heeft tegewoordig, kan je er best wat overzeggen.

En ik snap dat ze aan popcorn pricing doen etc.

Maar ook denk ik dat de meeste gebruikers niet weten hoeveel data ze verbruiken en dus maar een hoge abbo nemen. Ik ging laatst mee met iemand die eigenlijk alleen maar whatsappt naar zo'n tmobile store , en die werd aangeraden minstens 25 GB abbo te nemen......
Op zich prima link maar die is van 12-10-2017
Inmiddels zitten we er f link boven denk ik. (ook mijn link is al weer een half jaar oud ;) )
Met 1GB kun je best veel, maar voor sommigen is het niet genoeg...
In jouw bron staat geen gemiddeld verbruik.

[Reactie gewijzigd door PlowKing op 1 februari 2019 16:32]

Mee eens hoor, maar dat leek me overbodig, de gemiddelde Tweaker kan zelf een conclusie trekken, zeker omdat in oktober 2017 het gemiddelde gebruik al 1GB per maand was en vergeleken met bijna alle andere landen aan de lage kant...

Met name hoge kwaliteit audio en helemaal video verbruikt nogal wat. Dit zegt niets over het gemiddelde maar het is wel handig om te weten als je een abo afsluit

audio - Normal quality (160 kbps) verbruikt 1,20 MB per minuut ofwel 72 MB per uur.
video - Normal quality verbruikt 12 MB per minuut ofwel 0,7 GB per uur.

audio - High quality (320 kbps) verbruikt 2,40 MB per minuut ofwel 144 MB per uur.
video - High quality verbruikt 50 MB per minuut ofwel 3 GB per uur.

video - Ultra high quality verbruikt 120 MB per minuut ofwel 7 GB per uur.
Als een tweakers van het verbruik weet, zal een tweaker ook wel weten wat audio en video verbruikt ;)

Maar true, dat soort spul verbruikt veel, maar niet iedereen zit in de trein etc. Ik kan best geloven dat voor het werkende deel van de bevolking die 1 GB best wel waar is. En dat is geen aanval op niemand(pc is wel heel erg dat ik dat moet schrijven) maar ik zie het zelf al, studenten in de trein / op scholen / unis die gewoon lekker veel data erdoor heen knallen. Dat zou ik zelf vast en zeker ook wel gedaan hebben O-)
31 euro voor 100GB is een slechte deal als je met tele2 voor 25 euro onbeperkt hebt
Tja, dan moet je wel accepteren dat je niet overal bereik hebt. Dat vind ik dan wel weer 6 euro waard. Maar voor in de Randstad zal je zeker gelijk hebben.
True, maar straks met het tmobile netwerk erbij ;)
En je MOET een 4G toestel gebruiken

De aanwezige 3G modellen hier in huis kregen geen simkaart, omdat het een vereiste was.

Dus namen we één groot/duur abbo, en 3 simonly's zonder data ( 150minuten )
54€/m 50GB data, en de simonly's kregen via mb's delen hun deel ( 1 x 20 en 3x 10GB )
Overschrijding komt wel eens voor, maar kost niets extra ( behalve snelheid )
voor 25,- heb je bij Tele2 onbeperkt sms, minuten en 4G internet.
Interessant, ben benieuwd of die 100GB bundel dan nog steeds ook onbeperkt bellen naar de VS erin heeft zitten. Zo ja, dan wordt dit een heel interessant abonnement voor me...
Dat zullen we maandag wel te zien krijgen dan gok ik. :)

Zo nee, dan ben ik nog altijd beter af én goedkoper uit met m'n huidige abonnement met 50GB erin en die lekker door laten lopen. Betaal nu €28 inclusief Spotify. Als ik de kosten die ik anders voor Spotify zou hebben wegstreep (€8,99) betaal ik eigenlijk maar €19 voor het abonnement zelf. Prima deal voor 50GB + Onbeperkt bellen.

De deals zien er wel redelijk uit overigens.
30GB voor 25 EUR, je krijgt nu 20GB voor dezelfde prijs. 10GB extra voor dezelfde prijs is toch mooi meegenomen. :)
Ik heb nu 11,5GB en onbeperkt bellen voor €33 (inclusief Spotify) dat vind ik een nette prijs. Als ik dat echter nu zou willen afsluiten dan ben ik €40 kwijt dus hopelijk laat KPN alles rustig doorlopen.
Waarom dan geen tele2 onbeperkt voor 25 euro?
Dat is exclusief spotify dus dan zou het €35 worden.
Ik heb nu 11,5GB en onbeperkt bellen voor €33 (inclusief Spotify) dat vind ik een nette prijs. Als ik dat echter nu zou willen afsluiten dan ben ik €40 kwijt dus hopelijk laat KPN alles rustig doorlopen.
Als dit bericht klopt dan kun je vanaf maandag dus onbeperkt bellen met 10 GB krijgen voor €20 als je thuis ook KPN hebt. 9 euro voor Spotify erbij en je komt op 29 euro. Dat zou je dus €4 per maand besparen terwijl je een vergelijkbare bundel hebt.

[Reactie gewijzigd door Uniciteit op 1 februari 2019 21:16]

Klopt maar dan zou mijn internetabonnement met €20 stijgen dus ik blijf nog even zitten.
Ik zit nu op het abbo van vorig jaar 20gb data + onbeperkt bellen voor 24 euro (met compleet) en zou dus nu met een euro 10 gb meer krijgen. Als ik zoveel zou verbruiken zou dit een mooie toevoeging zijn. Maar ik zie voor mezelf nog niet echt een usecase hiervoor.

Ik zie veel mensen ook klagen dat het veel te duur is. Maar 1 van de voordelen van KPN vind ik dat je tv ontvangers gewoon via t netwerk aangesloten kunnen worden ipv een coax kabel. Aangezien ik door heel mijn huis netwerk aansluitingen heb was dit voor mij de reden om KPN te nemen. Daarnaast heb ik de prijzen van ziggo + vodaphone naast mijn kosten gelegd:

KPN:
Mobiel: 20gb data + onbeperkt bellen €24
Thuis: 100/30Mbit, 2 ontvangers, fox sports, spotify €68,50
totaal: €92,50

Ziggo/Vodaphone:
Mobiel: 20gb data + onbeperkt bellen €23
Thuis 200/20mBit, 2 ontvangers, fox sports €68,50
totaal: €91,50

Ik zou bij ziggo/vodaphone 1 euro goedkoper uit zijn maar mis dan spotify, wat ik wel daarnaast genomen zou hebben. Dus voor de all-in-one solutions maakt het niet heel veel uit. en dan zijn er natuurlijk mensen die gaan zeuren dat ik 100Mbit down mis, maar ik heb liever die 10mBit up erbij dan dat ik die extra 100mBit down er bij heb, want zo erg belast ik m'n netwerk niet met download, maar wel met upload.
En het 4G netwerk van KPN is véél sneller dan die van Vodafone, dus dan is het voordeel tov Ziggo ook weg ;)
Mooi man ik betaal maar 5 euro voor 1 gb 250 min en onbeperkt sms...
zelfs als kpn de laatste provider van de wereld is neem ik nog liever een postduif.
rete duur.. iedereen kan elders beter af zijn.
Zo dat is een koopje ik betaal straks 4 euro voor 500mb, dit met 100 min en 500 smsjes.
Via simpel en erger nog een week na afsluiten waren zelfde de eerste 6 maanden maar een euro. dat had de gemiddelde maandprijs dus naar 4 euro gebracht.
mijn contract loopt in aug. af en dan zal ik naar tmobile gaan waarschijnlijk omdat ik dan ook glas van ze heb.
Echter moet ik dat dan nog een keer uitrekenen want sinds de mobiele prijsverhoging vorige week is het zo interessant niet meer om duurdere telefoon van ze te nemen tenzij ze dan een aanbieding hebben.
Tja die pech kan je hebben mijn abbo gaat pas in mei in, maar omdat ik nu al overstap heb heb ik in mei als nog die 6 maanden voor 1 euro(Die nu afgelopen is).
Veel te duur. ik betaal 10e per maand voor onbeperkt bellen en sms, 5gb/maand bij Lebara.

Met dit soort prijzen ga je het niet redden.
Op Lebara Sim Only is een Fair Use Policy (FUP) van toepassing. De FUP (voorwaarden voor redelijk gebruik) maakt deel uit van onze Algemene Voorwaarden en houdt in dat de klant bij Lebara per maand een normaal gebruik niet mag overschrijden. Normaal gebruik is gedefinieerd als maximaal 3.000 minuten per maand en 1.000 SMS per maand. Als je van deze Fair Use afwijkt, heeft Lebara het recht de dienst op te schorten of de overeenkomst te beëindigen.

Dus eigenlijk mag je maximaal 3000 minuten bellen en 1000 smsjes sturen.
Bijna elke provider heeft een fup. dit kan makkelijk te vinden zijn , maar soms wat moeilijker. echter, als je het te bont maakt met je verbruik dan krijg je van iedereen wat te horen.
Als medewerker van een telefoonwinkel kan ik bevestigen dat dit de nieuwe prijzen zijn, we mogen het er tot maandag alleen nog niet over hebben met klanten.
Aangenomen dat er op tweakers enkele kpn klanten zitten heb je dat nu dus wel gedaan. :P
Maar hij is nu annoniem en de winkelnaam ook :P
“Hij is anoniem”
> Heeft naam, geboortedatum en woonplaats op profiel staan

Ayup... :P
Scheelt me niet echt, jullie staan niet in mijn winkel. ;)
Alleen voor de gene met gratis spotify opletten.
Als je een nieuw contract aangaat vervalt je gratis spotify en moet je er voor gaan betalen.

Voor mij de rede om al een tijd m'n contract niet te veranderen.
Yup. Maar als die hoogste bundel inclusief bellen naar VS is zoals nu, dan ga ik over. :P
Weet niet, mijn 'gratis' Spotify zit in mijn internetcontract bij Xs4all. Dus wel Compleet en kan mijn mobiele abo bij KPN wel wijzigen.
KPN Compleet, 300min/4GB, 2 jaar: €13
Youfone, 300min/5GB, maandelijks opzegbaar: €13

Nou KPN, ik was toch bijna overtuigd maar mijn mobiele abo gaan jullie nog steeds niet krijgen.
Het kan nog goedkoper via Lebara (kpn netwerk)

Onbeperkt bellen/sms’en NL + 5 GB
voor €10,- ook maandelijks opzegbaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee