Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Microsoft plant release volgende Xbox-consoles in 2020

Microsoft zou de volgende Xbox-consoles in 2020 willen uitbrengen, zo meldt de site van een bekende Microsoft-volger. Het zou gaan om meerdere modellen die het bedrijf ontwikkelt onder de codenaam Scarlett.

De site Thurrott.com heeft geen details over de komende consoles, behalve dat de release gepland staat voor 2020. De site gokt erop dat het gaat om een iteratie van de huidige Xbox One-serie en dat games compatibel zullen zijn met de huidige generatie Microsoft-consoles, maar zelfs dat is niet duidelijk. De codenaam voor het project is Scarlett, zo meldt de site.

Als het gerucht klopt, komt er eerder een nieuwe Xbox dan PlayStation. Sony zei vorige maand dat het de PS5 op zijn vroegst in 2021 wil uitbrengen. Nintendo heeft vorig jaar de Switch uitgebracht en er zijn nog geen geruchten over een opvolger voor de crossover tussen handheld en console voor thuis.

De nieuwste Microsoft-console is de Xbox One X, die vorig najaar uitkwam. Dat is een krachtigere versie van de eerdere Xbox One, bedoeld om onder meer games in 4k te kunnen spelen. Microsoft heeft niet gereageerd op het gerucht.

Xbox One X en One S

Door

Redacteur mobile

126 Linkedin Google+

Reacties (126)

Wijzig sortering
Paul Thurrott is wel een betrouwbare bron. Ook de analyse van Digital Foundry wijst op dit tijdsvlak.
Eigenlijk allemaal best logisch aangezien er op de E3 ook al publiek over gesproken werd dat de console in ontwikkeling is.
Het zal interessant zijn om te zien welke architectuur Microsoft gaat gebruiken.
Backward comparability zou erg belangrijk gevonden worden maar het volgende artikel lijkt te suggereren dat het misschien geen AMD tech gaat worden:
https://www.forbes.com/si...ystation-5-vega-suffered/
Maar goed, silly season is nu echt geopend :)

https://www.youtube.com/watch?v=5ixSVQwLaZw

[Reactie gewijzigd door rajackar op 13 juni 2018 18:13]

This is pure speculation but maybe Microsoft's next Xbox devices -- code-named "Scarlett" -- won't use Navi at all. Perhaps it will use a separate semi-custom solution incorporating Vega, or something else entirely that we're not privy to.
hij zegt letterlijk dat hij denkt dat het om een semi-custom solution incorporating chip gaat net zoals bij de xbox one-x dat is ook een uit gebouwde custom APU...

ik denk persoonlijk dat navi veel te duur gaat zijn voor zijn tijd, eind 2019--begin2020 moet navi uit komen dan is dat zeker nog veel te duur!anders gaat sony verlies maken op haar console hardware.verder denk ik zeker dat het x86-x64 gaat worden vanwege de backwards compatibility van de xbox.dus waarschijnlijk wordt het idd een vega custom made apu.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 13 juni 2018 20:30]

Verlies maken op de consoles zelf is volgens mij niet nieuw voor sony. Het ecosysteem eromheen is waar ze hoofdzakelijk op verdienen als ik het me goed herinner.
Bij de PS3 heeft Sony heel lang verlies gedraaid op de console. Bij de PS4 hebben ze vanaf het begin break even gedraaid.
Er zijn nog maar 2 architecturen die echt meespelen: X86 en ARM.
Mips, PowerPC,... spelen al lang niet meer mee. De kans is dus zeer reëel dat het een X86 wordt(of het dan Intel of AMD is maakt voor backwards compatibiliteit niks uit). Als er krachtige ARM verchijnt, kan het misschien een kans maken, en zullen ze het via emulatie moeten proberen.
de huidige cores van de consoles zijn niet erg snel dus dat kan an sich idd prima op een arm chip,
maar ik denk dat we niet nog een generatie stil gaan staan op CPU perf.
(vorige generatie en de huidige zijn op CPU vlak nagenoeg gelijk helaas)

Dus ik denk dat x86 wel praktisch zeker is.
verder AMD is momenteel de enige die zowel x86 + GPU's heeft. en een goede APU kan maken, wat de kosten en stroomverbruik drukt.

Intel is wel bezig met een echte GPU nu, maar als die uitkomt in 2020 dan is dat wel vrij laat, went de keuzes zullen nu gemaakt worden, niet over een jaar, wanneer intel mogelijk zijn eerste test silicon krijgt.
Intel kunnen we ook wel uitsluiten, die krijgen hun drivers nooit op tijd op het niveau van AMD en Nvidia. Al is het.moment van Intel hun aankondiging wel opvallend...

Qua apu's verwacht ik niet dat die het geweld aankunnen dat voor de next gen gevraagd wordt. Meende ergens gelezen te hebben dat een Xbox x een mid-range GPU zoals de GTX in FPS voorbij streeft.

X86 lijkt me ook vrij zeker, helemaal omdat een groot deel van de.wereld geen internet zoal in NL heeft om dan de klassiekers.te streamen.
En als gamedevs launchtitels willen hebben moeten ze zo nu ook al met de ontwikkeling beginnen natuurlijk. In de game industrie zal er dus inderdaad al wel wat informatie te vinden zijn en zoiets lekt altijd wel uit.
Als consoles elkaar in dit tempo blijven opvolgen dan lijkt een pc upgraden eens in de 5 jaar wel aantrekkelijker dan elke paar jaar een compleet nieuwe console + controllers te kopen. Zeker met de maandelijkse internetkosten die je nog eens over je internetkosten van je provider betaalt.
De xbox One X was een minor upgrade en is vorig jaar uitgekomen. Als de opvolger van de xbox One uitkomt in 2020 is de X dus 4jaar oud. Microsoft heeft eerder aangegeven dat de X bij de volgende update de goedkope editie wordt. De X wordt dan dus gelijk aan de originele editie in 2020. De originele xbox One is van 2013 en is dan dus 7 jaar oud. Als je die nog hebt was het een afschrijving van 60 euro per jaar...
Volgens mij waren de xbox one x of ps4 pro optioneel, als je in 2013 je xbox one of ps4 kocht speelt die alle games nu nog af hoor, 2020 is dus 7 jaar, dat is heel lang.
Dat klopt niet helemaal, als je van een xbox one naar een one X gaat zoals ik gedaan heb dan blijven de controllers gelijk, de games ook je krijgt alleen betere performance en 4k met 60 fps waar ondersteund door de game. Dit geldt ook voor oudere games tot en met de xbox 360 aan toe. Ze hebben voor de 360 games opgepoetst om 4k output te hebben :Y)

Dus het is heel erg te vergelijken met pc upgraden maar iets goedkoper
Ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat de Xbox One X geen volledig nieuwe generatie is. Want daar heeft WIImZ het over. En het is maar net wat je wilt. Als jij multiplayer shooters wilt spelen maar je hebt een hekel aan KB+M dan ga je het niet kunnen opnemen online tegen PC spelers met je controllertje. Ik vind een game als COD echt een console shooter, waar ik pubg voor geen goud zou gaan spelen op de console met alle grafische gebreken en ingewikkelde en tekort schietende controls. Ik heb allebei in huis en vind pc en console gevoelsmatig echt heel anders over komen op mij.
Als je de xbox one x niet als een nieuwe console ziet (wat ik helemaal begrijp) dan zit er gewoon 7 jaar tussen de xbox one, en de opvolger die in 2020 uit zou moeten komen. Dus dan geet het argument van WIImz niet echt meer op.
Als je normaal koopt dan zou je de one en daarna de X gekocht hebben dus bespaar je 350. Of 500 als je de S zou kopen maar niemand koopt eerst de S en dan de X. Zit een jaar tussen en tegen de tijd dat de S uitkwam was je al op de hoogte van de 4k X die uit zou komen.
Ik heb in 2013 m'n xbox gekocht(kwam uit Engeland volgens mij) en vorig jaar de one X dus over 4 jaar 900 euro aan console. M'n laatste pc kocht ik voor 1500 euro dus zit nog ruim onder de aanschaf van m'n desktop. Nadeel is dat m'n pc vaker stuk is geweest. Voeding stuk en moederbord heeft problemen dus zit al gauw weer aan een nieuwe. Niet echt goedkoper en ik vind het niet zo tof dat je op pc beter kan performen wanneer je betere gear koopt. Een muis met hogere dpi maakt in een Shooter uit waar je op console allemaal het zelfde hebt

[Reactie gewijzigd door vinsterdamus op 13 juni 2018 22:41]

Maar toch zit ik dan liever op de bank met mijn controller online shooters te spelen.
Er zijn genoeg mogelijkheden om hetzelfde met een PC te doen desnoods met een Steamlink.
Maar alternatieven zijn niet altijd net zo goed. Ik zit er bijvoorbeeld niet op te wachten om met mijn Steamlink en controller multiplayer FPS te spelen tegen mensen met muis+toetsenbord. Verschilt dus heel erg per spel :). En als je dan toch al een console hebt, waarom dan nog de aanschaf van een dure gaming PC met een steamlink?
Mijn gaming pc heeft de prijs van een Xbox x, heeft een 8 core cpu een en gtx1060. Boot gelijk naar Steam Big picture, met daarop pe3, Wii en wii-u emulators, maar...

Online gamen met gamepads is inderdaad niks tegen k+m spelers. Dus verwacht alsnog een ps of Xbox aan te schaffen :(
Heb zelf ook zo'n "steam/gog-box" naast mijn consoles staan. En toch is big picture mode niet een goede vervanger. Ik moet helaas nog veel te vaak naar muis en toetsenbord grijpen.
Veel games hebben wel controller support, maar vereisen ergens toch weer keyboard/muis interactie.

Bijvoorbeeld, momenteel speel ik (weer) X-COM 2. Die heeft volledige controller support. Echter als ik deze start vanuit steam dan komt er een pop-up waar ik moet kiezen tussen normaal of "war of the chosen". Dit kan dus alleen maar met muis. Ergo, toetsenbord pakken, aanzetten, clicken, uitzetten en weer weg leggen.
Veel games doen dat dus. Dat moet echt beter voor een echte console-like ervaring.

En dan hebben we het nog niet eens over Windows wat bij elke update weer de controller driver uitschakeld, overscan settings van de monitor (TV) terug zet en dat soort ongein. Met de huidige windows is een console vervanging onmogelijk. Jammer dat de linux steam-os boxen geflopt zijn.

[Reactie gewijzigd door Deathstrike op 14 juni 2018 07:32]

Precies, ieder zijn eigen, maar ik speel bijvoorbeeld nooit meer met muis en toetsenbord. Ik heb bijvoorbeeld de hele Mass Effect serie(tot 4) mbv Xpadder met de controller gespeeld. Zelfs nog online(moest helaas in 3).
Dat kan tegenwoordig ook gewoon met een xbox controller en een mini itx pc'tje die ongeveer even veel ruimte inneemt. ;)
verbeterde versie:
Maar toch zit ik dan liever op de bank met mijn controller die ik makkelijk verbonden heb met mijn pc en die met mijn tv verbonden is, waarbij ik ook niet hoef te betalen om online te gamen.
Ligt er een beetje aan. Ik heb nog steeds de originele Xbox en als Microsoft zich houd aan zijn plannen (iets waar ze niet zo sterk in zijn :+ ) zouden nieuwere games ook op de oude consoles moeten werken al dan niet met wat minder grafische pracht.

Persoonlijk prefereer ik ook pc. Je betaald geen PSN of Xbox Live en de games zijn over het algemeen ook een stuk goedkoper (en dan heb ik het over normale webshops, geen malafide keyshops). Veel games voor de switch of xbox koop ik dan ook 2ehands, scheelt gewoon te veel. Wat ik ook jammer vind is dat 3d party hardware bij veel consoles geblocked word, eerder kon je nog el cheapo controllers kopen (als 2e controller) maar tegenwoordig heb je doodleuk een vendor lock en mag je de hoofdprijs betalen.

De Switch vind ik ondanks dit alles nog wel een leuke console omdat die tenminste nog het unieke van Portability heeft ( net als de vita en ds). De XBox one en PS4 zijn prima consoles maar het zijn wel hele erge cashcows geworden zonder echt iets nieuws te bieden of voordeel t.o.v. een PC. Je kunt immers tegenwoordig redelijk gemakkelijk ook een steambox in elkaar draaien en het gemak van een pc én console hebben (en qua multimedia functies kun je dan ook bijna oneindig veel meer).
Want voor je PC en OS heb je geen internet nodig?
Ik denk dat WllmZ bedoelde dat je geld neer moet tellen om online te mogen spelen.
En daarin geef ik hem helemaal gelijk. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat ze daar een prijskaartje aan gehangen hebben, zowel bij sony als bij microsoft.
Met het geld dat ik uitspaar aan PSN en Xbox Live (samen goed voor pakweg +100 EUR / jaar?) kan ik mij helemaal laten gaan tijdens een goeie Steam sale ;) Daar haal ik dan wel meer dan 12 AA(A) titels voor op Steam hoor ;)
Microsoft heeft op dit moment geen idee hoe ze het marktaandeel kunnen verbeteren. Steeds maar nieuwe hardware uitbrengen en sneller dan de concurrent is niet de oplossing. De software maakt de console, Sony heeft heel veel geïnvesteerd in exclusives en dat zie je nu in de verkoopaantallen terug. Ik denk dat de ps5 ook weer oppermachtig wordt, de strategie van Sony is op dit vlak gewoon beter. Microsoft heeft nu 4 studios gekocht om exclusives te maken, maar het effect daarvan zie je pas over een paar jaar terug. Het zijn alleen 4 kleine studios waarmee je niet zomaar grote AAA games op de markt mee zet.

Ik zie het nut er ook niet van in om 2 jaar na de Xbox One x een nieuwe console uit te brengen. Deze zal dus niet heel veel sneller zijn, leg je focus nu op de one x en zorg voor mooie 4k HDR games. Nu is er gewoon veel te weinig verkrijgbaar, tevens zullen je klanten zich genaaid voelen want die hebben net 500 euro uitgegeven aan een console die na 2 jaar weer absolute is....
Enige wat ik steeds van Playstation bezitters hoor is ‘exclusives’ ‘exclusives’... Heb zelf de One X, PS4 Pro. en de Switch, en ik vind ze alle 3 upsides & downsides hebben.
En exclusives is dan ook het enige argument wat ze gebruiken maar als je goed jezelf afvraagt hoeveel exclusives vind je nou zelf echt boeiend. Ik weet van mezelf dat ik veel meer multiplatform spellen speel laten die nou net iets beter draaien op de X. Combinatie met game-pc is een ps4pro misschien beter maar zonder zou ik zeker die paar exclusives laten liggen voor betere hardware. En nee ik ben geen fanboy de rollen zouden omgedraaid zijn als de PS betere hardware heeft.
Dat is voor iedereen anders. Xbox heeft game pass, backwards compatability, echte 4K ipv upscaled etc. PS4 pro heeft dan weer VR mogelijkheden en andere dingen. Zoals ik eerder aangaf er zijn ups&downs, en niet alleen maar ‘exclusives’.
Geweldig stukje kortzichtigheid.
Het zijn alleen 4 kleine studios waarmee je niet zomaar grote AAA games op de markt mee zet.
Je hebt echt geen idee welke studio's dit zijn of niet?
leg je focus nu op de one x en zorg voor mooie 4k met HDR games
Of je kijkt eerst even welke games er al een X enhanced hebben gekregen en 'jouw' definitie van 'mooi'.
aan een console die na 2 jaar weer absolute is....
Wederom, je hebt geen idee of niet? XBO obsolete door de X? Elke game uitgebracht tot heden draait op zowel de XBO (en S) als de XBX, als er een nieuwe komt, gaat deze op hetzelfde systeem draaien maar kan bij de XBX games de settings nog verder opschroeven, 1080/30, 4k/30 en dan 4k/60.
Je vergeet alleen één dingetje: nu de studio's officieel bij Microsoft horen zijn er veel meer hulpmiddelen en budgetten beschikbaar. Dan heb je als kleine studio opeens veel meer opties. En kijk wat Ninja Theory met een klein budget en relatief klein team voor elkaar heeft kunnen krijgen (Hellblade). Wat ze nu doen heeft in inderdaad weinig effect op de huidige generatie, maar dat is ook niet erg.

Overigens doet Microsoft nu goed zijn best met backwards compatibility. Eerst moet je kiezen tussen de oude of nieuwe Xbox maar nu kun je je oude games ook spelen op de nieuwste Xbox. Microsoft is dus wel degelijk bezig met het verleggen van de focus maar zoiets gaat niet zo snel als sommigen hopen. Gamedevelopment duurt vaak al snel minimaal 2 of 3 jaar dus als je een foute gok maakt dan ben je de komende tijd genaaid.
Daar heb je gelijk in, er kan nu veel meer geïnvesteerd worden. Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever dat Xbox en Playstation naast elkaar bestaan want concurrentie is goed. Tevens hoop ik ook dat ze mooie exclusives maken want dat is alleen maar positief voor ons dan kunnen wij onze tijd beter besteden.

-knip-

Admin-edit:Opmerkingen over moderaties horen thuis in Frontpagemoderatie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 13 juni 2018 20:08]

Microsoft heeft de haar focus allang verlegd, Ook is er al meerdere malen aangegeven in 2017 dat Microsoft betere exclusief games & content zal komen, echter zal dit pas in 2018, 2019, 2020 iets opleveren.

Langzaam zie ik Microsoft XBOX betere keuzes maken waarbij overnames van of exclusieve deals met Gamestudios, GamePass & PlayAnywhere de meest impactvolle veranderingen zijn.

Daarnaast vermoedt ik dat Microsoft haar huidige strategie ook blijft aanhouden zodat je straks Next Gen Xbox enhanced game experience krijgt maar die zelfde games nog steeds speelbaar zullen zijn op tenminste de X1X, zoals je nu dus X1X Enhanced games hebt en nog zeker een aantal jaar door kunnen.

We komen dus in een soort van PC situatie terecht waarbij Games op Minimal Medium of High settings gespeeld kunnen worden, dit zie je al terug komen bij een aantal X1X titels, hier kun je vaker de keuzen maken voor betere graphics of hogere framerate.
Quatum break heeft haar verkoopverwachtingen overtroffen en was een van de beter verkochte exclusives. Maar krijgen wij binnen de EU niet zo heel veel van mee omdat men hier vooral PS georiënteerd is.

Ook is ongeveer rond die tijd het besef gekomen dat het toch anders moet daar bij XBOX, tripple A titles maken is niet zomaar 1,2,3 gedaan vandaar dat ik ook aangeeft dat het in de komende jaren pas echt interesant wordt mbt exclusives.

Daarnaast is er nu sinds ongeveer een jaar GamePass wat ik echt een geweldig product vind, Games ala Netflix, cijfers hierover zijn ontbreken echter momenteel wat erg jammer is.

Maar ik maak mij persoonlijk dan ook totaal geen zorgen over Microsoft momenteel, eindelijk hebben ze naar mijn gevoel een juiste strategie waar ze op door borduren.

Microsoft heeft zeker enorme kansen laten liggen, zoals bijvoorbeeld Bioware voorbij laten schieten en Bungie af te stoten. Ook het begin van de Introductie van de Xbox One waren enorme fouten gemaakt, waardoor veel x360 eigenaren afhaakte.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 13 juni 2018 19:57]

Je vergeet dat deze titles ook beschikbaar zijn via Xbox market place & Gamepass, deze worden niet opgeteld bij vgzchart verkoop cijfers zo te zien.

Sea of Thieves zonder Gamepass is ongeveer 2 milljoen keer verkocht, waarvan een enorm deel digitaal is.

Mbt Microsoft raad ik je aan om iets meer Microsoft presentaties en reports na te gaan om te zien waar ze nu allemaal meebezig zijn en hun visie per divisie is.

Elk bedrijf maakt zo mindere producten en neemt uiteindelijk verlies op iets.
Microsoft heeft op dit moment geen idee hoe ze het marktaandeel kunnen verbeteren.
Oh, dat weten ze inmiddels wel. Je ziet ze steeds meer investeren in exclusives, maar de laatste paar nieuwe exclusives waren niet het succes waar ze op gehoopt hadden. Ook hebben ze aangekondigd tijdens hun E3 persconferentie dat ze 5 studio's ingepalmd hebben en die vanaf nu exclusief voor hun gaan ontwikkelen. Een daarvan is Ninja Theory.

Ze proberen nu een inhaalslag te maken maar het duurt nog even voordat ze daar de vruchten van plukken. Mogelijk dat een nieuwe Xbox ideaal gaat zijn om die inhaalslag met rap tempo te maken. De Xbox One X was ook meer een upgrade van de Xbox One. Dan kun je niet teveel verschillen hebben omdat elke game op beide systemen moet werken. Met een volledig nieuwe Xbox kan het gat een stuk groter zijn.
Dat is niet geheel waar. vooral op CPU vlak is er veel verbetering mogelijk tov de One X.
Geruchten gaan ook dat de PS5 Zen cores krijgt met een Navi GPU. Dat alles op 7nm zou toch een stuk sneller moeten zijn dan de One X CPU gedeelte kan zo maar 2x zo krachtig zijn en het GPU gedeelte ook makkelijker 30%.
Dus in dat opzich zou Microsoft er niet slecht aan doen om rond die tijd ook een hardware upgrade te doen.

Qua software ben ik het met je eens. Zeker nu veel games voor de Xbox ook op de PC te spelen zijn wordt de noodzaak voor een Xbox kleiner.
Ik moet zeggen dat ik die van mij ook het meeste gebruik voor het afspelen van UHD blueray schijfjes.
Niet lullig bedoelt...
Maar was Sony niet eerder met de Pro dan Microsoft met de X?

Over twee jaar kan een console op basis van de Ryzen uitgebracht worden en die is dan echt wel een pak sneller.
Daarnaast heeft Microsoft eerder aangegeven dat bij de volgende release de X als laagste editie beschouwd kan worden. De mensen die nu een X hebben kunnen die dan dus blijven gebruiken bij de nieuwe games.
Huidige games doen al precies hetzelfde. Mensen die 2jaar geleden de S kochten voelen zich toch ook niet genaaid toen de X uit kwam?
Elke generatie worden de kaarten opnieuw geschud. Dat is al generaties lang zo.

Dat Sony nu deze generatie “heeft gewonnen” zegt helemaal niets over de toekomst.
Vorige generatie heeft niemand gewonen en met ps2 was Sony de grote winnaar.
Daarbij als Sony backward compatibility behoud kunnen ze gewoon door groeien.
Vorige generatie heeft niemand gewonen.
Dat bevestigd mijn punt idd :)
Mm die ervaring heb ik absoluut niet. Ik heb vandaag bijvoorbeeld met wat “Xbox collega’s” gesproken over de E3. Die waren juist wel positief over de toekomst.
Ja ik begrijp wat je bedoelde maar die ervaring heb ik dus niet :)
Wat een onzin.
Zodra Microsoft op de conferentie zegt van “ja we werken eraan” , komen er meteen weer “geruchten”... ja zo kan ik het ook wel.

Natuurlijk komt die. In 2019, 2020, of 2021. Ik gok persoonlijk herfst van 2021.

Is er uberhaupt een bron die iets “bewijst” over het releasejaar?

[Reactie gewijzigd door xaliton op 13 juni 2018 19:55]

Ja, ik bedoel maar dat ik het vaag vind waar een heel artikel op gebaseerd is ;)

[Reactie gewijzigd door xaliton op 13 juni 2018 23:24]

De Sony PS4 (Pro) verkoopt nog hartstikke goed. Aankondigen dat een PS5 al eind 2019, begin 2020 zou komen zouden die goede verkopen wel eens de nek om kunnen draaien aangezien men dan liever nog even wacht. Microsoft heeft wat meer moeite om de Xbox One S en X aan de man te brengen en wilt nu graag alle aandacht hun kant op gericht hebben. Ik denk dat de release van een nieuwe Xbox én PS5 heel dicht op elkaar gaan liggen en dat de PS5 echt niet nog 3 tot 3,5 jaar op zicht laat wachten. Dat ga je (denk ik) niet redden met de huidige hardware.
Met vijf nieuwe studio's erbij verdubbelt Microsoft bijna z'n portifolio, dat is al een grote plus voor microsoft wanneer next gen begint. Nu nog zorgen dat geleerd hebben van crackdown 3, sea of thieves, state of decay 2 en scalebound. Want het managen van deze games is helemaal verkeerd gegaan. Sony zal geheid volgende generatie ook sterk uit de start blokken willen komen. Prijs en power zullen ook weer een grote rol gaan spelen. Het zal in ieder geval weer een echte competitie worden volgende generatie, want deze was deze generatie al na dag één beslist.
Persoonlijk hoop ik dat de volgende generatie van Microsoft gaat slagen, ik heb zelf de ps4 , en stond toen erg te twijfelen. Maar het Kinect gebeuren met alle (on)zekerheden, teveel de nadruk op Amerika met football etc. Het share gebeuren heeft voor vele de das omgedaan,

Vervolgens na een relatief korte tijd de Kinect er uit gooien … dan voel je je als koper toch wel aardig genaaid. Er lag teveel de nadruk op multimedia ipv games.

Ook kan ik me nog iets herinneren met Rare maar dat is een grote flop geworden qua Titels.

Echte verassingen en nieuwe Ip zijn er de afgelopen generatie helaas niet geweest. De stap van Games op je Xbox en je PC zijn ook relatief op een hand te tellen en de Windows store en prestaties met die games zijn niet om over naar huis te schrijven qua performance.


Allemaal kleine dingetjes die hun net even de das om doen. Als men met de X one X meteen was gekomen qua hardware , en goede games zou het beeld er nu wel eens totaal anders uit kunnen zien. Gaat het om de beste hardware... nee dit geld ook voor het ps4 pro kamp (die ik heb ) maar het gaat om de games, Naast de toppers van Sony waren er ook nog vele indie games die me uitstekend bevallen zijn en toendertijd hebben besluiten om over te stappen.


Hopelijk begint men met een schone lei, Cloud streaming hoor ik sommige van jullie zeggen … leek voor in nederland met hun relatief snelle internet .. maar de rest van de wereld loopt relatief behoorlijk achter in veel landen dus dat zie ik de komende 5 jaar niet gebeuren.


Het draait tenslotte om 1 ding en dat zijn goede games.. of het nu van Sony , Microsoft of Nintendo is … just play en enjoy
De one X is ongeveer te vergelijken met een 1070 van Nvidia. Dus qua power presteert hij best op niveau. Verder komt de game ook op de ps4 dus ga uit van gewoon xbox one en one X
Oh, hij zal ongetwijfeld uit komen op de huidige generatie consoles, maar niet met de visuals die ze nu getoond hebben. Dat gebeurt overigens wel vaker. Zo is de eerste GTA 5 trailer overduidelijk niet opgenomen op een Xbox 360 of PS3 maar toch is hij daarop uit gekomen. Later kwam hij naar de Xbox One, PS4 en PC en de graphics op die consoles kwamen veel meer overeen met die eerste trailer.
alles wat ze hebben laten zien is in-engine, niks ervan is ingame, verwacht een hevige downgrade in quality als het om in-game beelden gaat.

in-engine kun je renderen hoe je het wilt, zijn gewoon pre-rendered content waar je dagen kunt doen om 1 frame te renderen, want nik sis real-time.

Mensen moeten echt het verschil gaan leren...
Er zijn genoeg mensen geweest die de game daadwerkelijk hebben kunnen spelen en blijkbaar wijkt het weinig af van wat ze hebben laten zien in de trailer. Natuurlijk heb je ingame meer shadow pop-in en dat soort zaken maar blijkbaar ziet het er echt belachelijk goed uit.

Dus inderdaad, de trailer is niet ingame maar ingame ziet er niet veel slechter uit dan de trailer. En ik wil veel geloven maar niet dat dat draait op een Xbox One (X) :+ Dan moet het inderdaad flink gedowngrade worden.
Ik denk niet dat de nieuwe devkits er al zijn...
Dus ga er maar wel van uit dat die visuals van een X afkwamen (of eerder van een normale pc)
CDPR is in de eerste plaats een PC-dev, dus het hoefde niet eens op een console te draaien. Kan net zo goed een flink opgefokte PC zijn geweest. Hang er controllers aan en niemand die precies kan vertellen waar ze nou op aan het spelen zijn.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*