Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo brengt NES Classic Mini op 29 juni opnieuw uit

Nintendo brengt de NES Classic Mini op 29 juni opnieuw uit. De Japanse consolemaker had al aangekondigd de in november 2016 uitgebrachte miniversie van de klassieke console opnieuw te gaan bieden.

De NES Classic komt voor het einde van het jaar opnieuw uit, twittert Nintendo. De kleine versie van de NES kwam eind 2016 uit en de variant van de SNES volgde vorig najaar. Nadat de voorraad op was, vulde Nintendo die in eerste instantie niet meer aan. Het Japanse bedrijf zei vorig jaar al dat de kleine consoles dit jaar opnieuw zouden uitkomen.

Het is onbekend hoeveel exemplaren Nintendo deze keer laat maken. Tijdens de eerste productie leverde het Japanse bedrijf er 2,3 miljoen. Die bleken al snel uitverkocht. Voor de SNES Classic Mini had Nintendo daarom al snel de productie verhoogd en die bleek bij release beter leverbaar.

De kleinere versie van de oude NES bevat een single-boardsysteempje dat is gemaakt door het Chinese Allwinner. Opgebouwd rond de R16-soc van Allwinner die vier Cortex A7-cores en een Mali400MP2-gpu bevat. Verder bevat het systeem 256MB ddr3-ram en 512MB nand-flashopslag.

NES-games op Classic Mini          
Balloon Fight Donkey Kong Jr. Galaga Kirby's Adventure Pac-Man Super Mario Bros 2
Bubble Bobble Double Dragon II Ghosts 'n Goblins Mario Bros Punch Out Super Mario Bros 3
Castlevania Dr. Mario Gradius Mega Man 2 StarTropics Tecmo Bowl
Castlevania II Excitebike Ice Climber Metroid Super C The Legend of Zelda
Donkey Kong Final Fantasy Kid Icarus Ninja Gaiden Super Mario Bros Zelda II

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

14-05-2018 • 08:08

140 Linkedin Google+

Reacties (140)

Wijzig sortering
Ik was zo blij met mijn Atari mini console met tig oude games. Maar wat was het gedateerd. Ik had me er zoveel meer bij voorgesteld. De tijd is gewoon voorbij.

Maar mijn hart ging sneller kloppen bij bubble bobble en double dragon 2. Wat een uren plezier heb ik daaraan beleefd met mijn vriendje uit de straat. Gaat dit weer een deceptie worden? Ik denk het wel. Je beleving van goede games is nu anders dan toen. Dus met pijn in het hart sla ik deze over.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door MorgothG op 14 mei 2018 15:47]

Je hoeft niks over te slaan, je kan ook Retropi installeren. Er zijn nog genoeg oude games die vandaag echt nog wel de moeite waard zijn zoals de Zelda en Mario games. Twee retro usb controllers van Aliexpress van 3 euro per stuk en als je al een Raspberry Pi hebt liggen ben je voor onder de 10 euro klaar.
Als je de SNES mini classic hebt kun je ook de Hakchi2 tool installeren en vervolgens zelf NES en SNES roms op het kastje zetten. Dan hoef je maar 1 device te kopen.

Ik ben het wel enigszins met @MorgothG eens dan oude games in mijn herinneringen beter waren dan dat ze daadwerkelijk zijn als ik ze nu opnieuw speel. Ik heb er dan ook niet veel mee gespeeld.
Thanks voor de tip! heb de SNES mini nog niet, maar stond wel op de planning om ergens 1 te scoren :)

Ontopic: Goed dat ze een opnieuw uitgave doen, hoor heel veel mensen nog klagen dat ze of niks hebben, of dikwijls tijd lang moeten wachten hierop.
Een pi kun je meen ik zelfs op een oude crt aansluiten als je wil, iets wat ik bij deze dingen toch een beetje mis. Die oude games op een enorme fhd/uhd tv afbeelden is gewoon ook niet zo'n geweldige ervaring.
Ik heb al mijn retrogames op een originele oude 1ste Xbox staan met CoinOps 8, werkt ook perfect! :)
Ik zou nog best wel graag een MSX willen hebben. Ik had vroeger een MSX-1 met cassettebandjes; die bandjes hoeft niet perse meer, een met diskdrive is óók prima (zou je nog ergens diskettes kunnen kopen trouwens??). Puur voor de nostalgie. bload "cas:" ,r ... als ik 't nog uit m'n hoofd weet tenminste. Of run "cas:" of cload "programmanaam" ....

In sommige gevallen eerst een poke 65535,168 doen anders werkt 't niet..

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 14 mei 2018 09:56]

Poke -1,170 toch? Om de een of andere reden is die ergens in mijn hoofd opgeslagen..
Ja, voor een Philips MSX2, voor de Sony moest je volgens mij POKE -1,255 hebben...
De MSX1 die ik had (eerst Philips, daarna Sony denk ik) was echt 65535,168 ... kan dat getal wel dromen 😜
Dan heb je jaren lang onnodig veel cijfers getypt. -1 was gelijk aan 65535 :-)
*Poef*

Daar ging m’n illusie ;)
Die bandjes hoeven niet per se meer. Gelukkig ;-)
Steeds tot het begin terugspoelen, teller resetten. Tot 326 doorspoelen, en dan precies op het goede punt laden.

En met beetje pech een "syntax error", zonder dat je weet waar de fout zat :-)
Die bandjes hoeven niet per se meer. Gelukkig ;-)
Steeds tot het begin terugspoelen, teller resetten. Tot 326 doorspoelen, en dan precies op het goede punt laden.
Toch zijn echte retrofans nog steeds naarstig op zoek naar originele tapes van spellen om die te converteren naar een wav-bestand. Veel emulators hebben een virtuele tapedrive aan boord (inclusief trage teller) die zo'n wav op precies dezelfde manier kan lezen als een tapedrive, zodat je de originele laadervaring (met gekleurde rasterstrepen, laadscherm, intromuziek e.d.) volledig waarheidsgetrouw kunt herbeleven.
Okee, heb er nog wel een aantal liggen. Kings Valley, Kung Fu, Biljards, Centipede, en nog een aantal tapes met stapels spellen per tape :-)
Kijk even op http://msx.org worden nog regelmatig MSX'en aangeboden. Bandjes zou ik echt niet meer doen ;)
De emulators doen het ook prima moet ik zeggen daar haal mijn fix wel uit. Dat gedoe met bandjes wat een ramp was dat.

Je kan gewoon in de emulator gewoon cassette tape emuleren als je wilt.

Maar de MSX was een mooie tijd. Ikari warriors shark hunter pinguin adventure burger time en niet te vergeten oh shit!

Veel educatieve games gespeeld kan Overijssel wel dromen (had alleen die versie de rest kwam later)
was ook mijn eerste 'computer' waar het allemaal met begonnen is ....
Daar zat ik afgelopen week ook aan te denken toen ik die NeoGeo rehash weer voorbij zag komen.

Ik zou best een Konami MSX retro console willen hebben, met de volledige collectie aan MSX / MSX2 / MSX2+ games.

Ja, kan prima op een Pi, maar doe mij maar zo'n leuk kastje...
Dat is dan jouw mening. Ik speel eigenlijk enkel retro-games, enerzijds om het instapniveau (geen 15 knoppen die je uit je hoofd moet leren) en anderzijds juist omdat het mijn jeugd was, en ik er enorm veel nostalgie voor heb. Ik beleef daar veel meer plezier aan dan bv GTA5. Dat vind ik ook wel leuk, maar nee, doe mij maar the good old games uit de tijd dat gameplay een game moest maken, en niet de graphics. Ik heb ook een arcade cab gebouwd, maar ook daarop draaien voor 90% van de tijd spellen van voor het 3d era, dus pakweg 1978 t/m 1994.

Kortom, retrogaming hoeft geen deceptie te zijn, het is maar net hoe je erin staat.
Dat vind ik ook wel leuk, maar nee, doe mij maar the good old games uit de tijd dat gameplay een game moest maken, en niet de graphics
Nou ja GTA5 heeft nog best een verhaal zullen we maar zeggen. Je kan veel zeggen maar de gameplay zit toch wel in orde bij GTA.
Ik speel nog steeds met veel plezier Dr Mario op de Nintendo Mini.
Mijn pc monitor ondersteunt picture-in-picture.. dat is echt ideaal. Moet je ergens op wachten slinger je die Nintendo aan (staat bij onder de monitor) en kun je even snel een spelletje spelen.
Zo zie je maar weer, als je niet beter weet kun je je met weinig ook heel gelukkig voelen.
De mini atari is leuk om te hebben, maar het lukt mij ook niet mmer om een hele avond dat soort gedateerde games te spelen.
Op de mini NES en SNES heb ik dit probleem niet gehad, omdat er enorm stappen zijn gemaakt in de
gameplay en multiplayer veel goed maakt.
Persoonlijk vind ik die oude atari (2600) games ook echt niets, maar ik vond die in de jaren 80 al verouderd, toen ik en mijn vrienden op een nes speelden.
Veel nes games zijn echt toch nog wel speelbaar, Dus voor die paar tientjes zou ik er zeker eentje halen.
Toen ik nog gamede in het 8bit tijdperk was de Atari 2600 al verouderd tov zijn broers de 800XL, MSX en C64. Aan die emulgators beleef ik nog steeds, en ook mijn kinderen, nog veel plezier. Zeker Bubble Bobble en pinguďn Adventure vallen nog goed in de smaak.

Een emulator van de 2600 heb ik wel geprobeerd maar beeld en geluid, ook controls, komen echt tekort voor mij om lekker te spelen omdat het betere alternatief altijd beschikbaar is, die van de 800XL.
Op dit moment worden er meer games gemaakt voor de Atari 800XL en de 130 XE. Dan in de jaren 80. Er is veel te beleven op dit gebied.
Hoezo is de beleving nu anders?

Heb een Switch, PS4 en Xbone X staan naast elkaar, maar eronder staat toch een 1st gen xbox. en ernaast een NES en SNES mini. game meer op die dingen dan de huidige generatie consoles. Ja er zitten een paar leuke games tussen maar ik val toch altijd weer terug naar de oude.

De nieuwe heb je na 1x uitspelen wel gezien of vaak nog eerder. De replay value is nihil op een handjevol games na...zie ook nooit een Xbox one of PS4 mini uitkomen over 30 jaar
Nouja, ik speel nog regelmatig oude games van consoles als de atari en de philips videopac en vermaak me er toch nog heel erg mee, maargoed, ik ben daar vroeger ook mee opgegroeid en ik kan me rustig omzetten naar die gameplay.
De Atari is een stuk gedateerder dan de NES of SNES. Ik heb overigens laatst nog Bubble Bobble gespeeld met mijn vriendin, een van me favoriete retro games sinds.
Ik vind het leuk om gameplayvideo's te bekijken en ik ben telkens weer onder de indruk van hoe uitgebreid een spel als bijvoorbeeld Super Mario Bros 3 eigenlijk is.
Heb na een paar uur overwegen toch de snes mini besteld.
Maar dacht precies aan het zelfde, straks heb ik hem en na 2 keer spelen is het toch niet wat je had verwacht.
Dat zal dus ook wel zo zijn maar toch een leuk hebbe dingetje voor naast mn tv :)
Daar heb je emulators voor, gewoon even gratis proberen. Ik heb zelf ook zo iets als been there done that.
.

[Reactie gewijzigd door ilyc op 14 mei 2018 12:07]

Dit keer wacht ik wel rustig af....

De scalpers zullen wel weer palletladingen inkopen en ze voor belachelijke bedragen op Marktplaats en eBay zetten, maar bij de SNES Classic Mini zag je dat het aanbod (en de prijzen) al snel weer normaliseerde.

Ik hoop dat het dit keer bij de NES Classic Mini ook zo gaat. Ik laat me niet meer gek maken :)
Zoiezo zal de vraag dit keer minder zijn, de echte die-hard nintendo fans hebben er al een uit de eerste ronde.

Het zou ze trouwens sieren als ze een paar van de "problemen" met het origineel, bijvoorbeeldde veel te korte controller snoeren, gaan aanpakken.

Persoonlijk wacht ik wel op de N64 mini, MK64 en Smash bros er op en gaan!
Het grappige vind ik dat de NES en met name de SNES de tand des tijds best goed hebben doorstaan. Met name de SNES heeft wat mij betreft het beste wat 2D en side scrolling kan bieden en dat ziet er tegenwoordig nog best goed uit.

De N64 daarentegen heeft 3D wat nog helemaal in de kinderschoenen staat. Ik heb een jaar of 2 geleden een N64 aangeschaft, maar waar ik de SNES nog steeds geweldig vind, valt de N64 heel erg tegen. Natuurlijk, toen de N64 uit kwam was het helemaal geweldig, maar voor mij valt het behoorlijk door de mand. Zeker de echte parels zoals Goldeneye en Perfect Dark vielen mij heel erg tegen. In mijn herinnering was het allemaal veel mooier en beter.
Bij goldeneye en PD snap ik dat helemaal, dat zijn spellen die toch probeerden een realistische stijl neer te zetten, kijk je echter naar de wat meer nintendo stijl spellen als Super Mario 64, Mario Kart 64 en Zelda, dan blijft de N64 een stuk beter overeind.

Ik heb zelf nooit een NES, SNES of N64 gehad (mocht niet van mn ouders, weet je meteen waarom ik op mn 20e meer dan 10 consoles in de collectie had :P ), dus nostalgie is voor mij geen echte factor. Ik merk toch wel dat ik met SNES games ook best wat moeite heb, SMK vind ik haast niet te spelen bijvoorbeeld.
is 10 consoles veel dan? :P

maar de SNES games en Megadrive games zijn juist het beste te spelen van de oude generatie. Dat is het soort games wat je nu vaak als indies langs ziet komen als digitale aankopen....
Over smaak valt niet te twisten, zullen we dan maar zeggen. Persoonlijk vind ik low res pixel graphics zeker in moderne indies helemaal niks.

Kijk dan naar Rayman Legends, dat is hoe een platformer er tegenwoordig uit kan (en moet!) zien.

(en nee, 10 consoles is niet heel veel, maar als student in een jaar of twee zoiets opbouwen was nog wel wat extreem zeg maar :) )

[Reactie gewijzigd door vectormatic op 14 mei 2018 13:15]

dat is zeer zeker waar :) ik heb het geluk dat ik vroeger mijn consoles nooit weg had gedaan. Dus voor mijn studententijd had ik al best een grote collectie. Heb hem erna alleen maar uitgebreid en doe ik nog wekelijks lol. :) mooi hobby hebben we alleen beetje dure :P
Ach, hobbies mogen geld kosten, en zolang je niet elke week een sealed copy van ikaruga koopt komt het wel goed ;)

Ik ben zelf destijds begonnen met een gamecube, en heb toen van alles en nog wat gekocht, uiteindelijk heb ik twee jaar terug een hele hoop geliquideerd, ik heb de gamecube (en GBA) nog, daarnaast een 360, X1 en een wii, en alleen de laatste twee zijn aangesloten, meer dan genoeg eigenlijk, hoewel het toch af en toe wel knaagt om een PS4(pro) of switch te gaan halen..
Ik ben op zoek naar een eengezinswoning momenteel. Woon samen met mijn vriendin maar gebruik bijna 2 slaapkamers voor mijn hobby lol op mijn thuiswerkplek na dan.

Ben begonnen destijds met een Atari 2600. Heb nu 100+ consoles duizenden games. 3 flipperkasten en 2 arcade cabinets :P beetje uit de hand gelopen hahaha

maar ut idee is om een grote zolder of iets dergelijks om te bouwen tot mega gameroom ofzo zie nu al tegen de verhuizing van die flipperkasten op hahaha
Ja, maar dan heb je het eigenlijk ook weer over primitieve 3D (Mode 7) met MK op de SNES. Zelfde met een game als Starfox. Het is tof dat dat kon natuurlijk in die tijd, maar nu erg gedateerd (en speelt niet zo lekker door de lage framerate). Maar de 2D games als Yoshi's Island daarentegen zien er gewoon prima uit. En met Secret of Mana en Final Fantasy heb ik me weer uuuuren vermaakt :)
En dan ben ik nog maar net begonnen aan Mario RPG.
Fair enough, SMK en andere Mode 7 is inderdaad niet waar de SNES in uitblonk.

Toch heb ik ook met de 2d spellen best moeite, als ik naar een SNES RPG kijk, zie ik alleen maar dat Golden Sun op de GBA er toch echt beter uit zag. (of misschien zijn dat mijn gekleurde herinneringen)
Fair enough, SMK en andere Mode 7 is inderdaad niet waar de SNES in uitblonk.
Het hardware scalen van achtergrond (dus niet de sprites) is juist waarin de SNES in uitblonk omdat een spelcomputer nu voor het eerst (de NeoGeo niet meegerekend, die had wel hw sprite scaling) hardwarematig achtergronden kon inzoomen, uitzoomen en roteren zonder daarvoor softwaretrucjes en de daarbij behorende rauwe processorkracht te hoeven te gebruiken. Nintendo was wat dat betreft (en het feit dat je ook transparante kleuren had) zijn tijd ver vooruit, want hw scaling zag je tot dan toe alleen in de speelhal. Sega voegde hw scaling toe aan de Mega CD en later de 32x (en Virtua Racing). Desalniettemin zag dat er nooit zo goed uit als de mode 7 op de Snes (ik vind de roterende toren van Super Castlevania nog altijd indrukwekkend) :)
Ja inderdaad. In die tijd was dat juist iets waardoor de SNES uitblonk t.o.v. bijvoorbeeld de Megadrive. Ik denk dat het alleen een grafisch onderdeel is wat de tand des tijds minder goed heeft doorstaan dan de "gewone" 2D graphics, in elk geval op de manier waarop het werd gebruikt in Mario Kart.
Waar Mode7 en de SuperFX chip gebruikt werden voor het toevoegen van effecten in 2D graphics, in plaats van het proberen weer te geven van een "hele 3D wereld" (zoals in Mario Kart, of dingen als Star Fox en Stunt Race FX) blijft het geheel nu nog beter overeind.
Het grappige vind ik dat de NES en met name de SNES de tand des tijds best goed hebben doorstaan. Met name de SNES heeft wat mij betreft het beste wat 2D en side scrolling kan bieden en dat ziet er tegenwoordig nog best goed uit.

De N64 daarentegen heeft 3D wat nog helemaal in de kinderschoenen staat. Ik heb een jaar of 2 geleden een N64 aangeschaft, maar waar ik de SNES nog steeds geweldig vind, valt de N64 heel erg tegen.
Nou.... de SNES had een component uitgang en de N64 alleen composite(scart) dus de beeld kwaliteit van een SNES is daadwerkelijk echt beter. De graphics misschien niet maar de beeldkwaliteit is heel wat anders.

[Reactie gewijzigd door terracide op 14 mei 2018 16:29]

Opnieuw uitbrengen doen ze bij Nintendo steeds sneller. Een beetje zoals de helft van het aanbod op de Switch.
Dit blijft een beetje zeuren om het zeuren.

Enige situatie waarin waarin in dit echt bezwaarlijk zou vinden is als een cheap trick om snel geld te verdienen. Maar deze games zijn compleet gefaald door hun platform en krijgen nu een tweede kans. (lees de comment waar dit een reactie op is graag, dit gaat niet om NES maar WiiU games)
Met een beetje gunfactor kan je hier toch niet moeilijk over gaan doen.

Het is ook een kans voor Switch owners die geen WiiU hadden om een aantal briljantjes te spelen die ze tot nu toe hebben gemist. Want Nintendo is echt niet instaat van al die games een volwaardige nieuwe versie te maken in 1/2 jaar. Neem een Mario Kart (en ook nog eens 1 van de vetste uit de serie). Er zit doorgaans jaren tussen releases. Dit is echt anders dan een Need for Shit en Forza, die aan de lopende band worden uitgespuugd. Als je het over 'easy money' hebt.

Dus ik snap dit sentiment niet zo.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 14 mei 2018 11:05]

Maar deze games zijn compleet gefaald door hun platform en krijgen nu een tweede kans.
Ik weet niet, maar de Mario, Zelda, Metroid, Mega Man en Donkey Kong games wil ik verre van gefaalde games noemen. Dat zijn de games (en nog velen meer) die het platform juist een succes maakten!

Daarbij; De mini (S)NES consoles waren zo'n beetje overal middels preorders al uitverkocht. De mini snes had er niet gekomen als de mini nes gefaald had.
Dus ik snap dit sentiment niet zo
Ik wel. Het is voor retrogamers en fans van hef eerste uur. Als je die sentiment niet snapt, behoor je waarschijnlijk ook niet tot de doelgroep.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 mei 2018 10:03]

Niet alleen het platform, deze spellen hebben letterlijk de hele spelcomputerwereld gereanimeerd en populair gemaakt. Voor de tijd van nintendo wou niemand meer iets weten van het hele begrip spelcomputers in de westerse wereld (naar het eerste spelcomputer debacle vooral in de westerse wereld)


Dat is ook van de reden waarom een Europese en Amerikaanse 8 bit nes spelcomputer niet gebouwd is als een doorsnee spelcomputer uit die tijd dat normaliter top loaders zijn maar meer op een videorecorder lijkt.
Zoals Vectormatic al concludeerde... dit gaat specifiek om de WiiU titels die op Switch een tweede kans krijgen....

Alsof ik daadwerklijk de meest iconische franchises uit de gaming industrie met 'faal' zou bestempelen.
Of platforms als NES/SNES. Ik ben niet krankzinnig.
Maar deze games zijn compleet gefaald door hun platform en krijgen nu een tweede kans.
Leg uit?

Volgens mij waren een hoop van deze games mede verantwoordelijk voor de enorme groei die (console) gaming in de jaren 80 en 90 doormaakte.
Hij bedoelt de wii-u remakes op de switch

Enerzijds snap ik het "Nintendo kan niet elke 2 jaar een nieuwe MK maken" argument prima, maar voor iemand die wel een wii-u heeft gehad (speciaal voor MK8 zelfs) is het natuurlijk wel zuur, want je kan er van uitgaan dat een nieuwe MK voor de switch, als ie al komt, nog jaren op zich laat wachten "want is er toch een MK, die voor het grootste deel van het publiek nieuw is"

En MK8 is niet de enige remake, DKTF is nog zon opgepoetste wii-u port, kwa nieuwe titles heb je Zelda en Mario Odyssey
Enerzijds snap ik het "Nintendo kan niet elke 2 jaar een nieuwe MK maken" argument prima, maar voor iemand die wel een wii-u heeft gehad (speciaal voor MK8 zelfs) is het natuurlijk wel zuur
Die persoon ben ik ook hoor.
Maar ik kan MK8, DKCTF, 3Dworld, Bayonetta, etc. nog spelen.
Je wordt niet verplicht deze games nog een keer te kopen.

Bij velen is dat ook echt niet nodig. Zoals specifiek DKCTF. Die game is een platformer briljant. Het verschil met het origineel is klein, dus weinig reden deze opnieuw te kopen. Maar degene die de game nog niet hebben gespeeld hebben nu ook de kans. Dat kan ik alleen maar toejuichen. WiiU owners konden het gewoon eerder.

Nintendo heeft het falen van de WiiU ook niet bedacht of gepland...
En ik gun deze games het succes op de Switch. Omdat deze games gewoon goed genoeg zijn voor een second chance.

Ik denk dat het hoofdzakelijk MK is, die met de Switch iets vertraagd. Maar wat was het alternatief? Nintendo had never nooit een volledig nieuwe MK klaar gehad voor het eerste jaar Switch of het tweede. Dus dan had iedereen alsnof 2 jaar moeten wachten.

Is dat wenselijk? Los van dat het businesswize echt complete waanzin is, als je kijkt hoe goed MK8 het doet op de Switch.

De andere titels zullen nauwelijks vertraging oplopen schat ik zo in. Succes zal eerder een opvolger garanderen.
Je wordt niet verplicht deze games nog een keer te kopen.
Klopt, en ik wordt ook niet verplicht een switch te kopen

Maar MK is voor mij zo ongeveer de enige must-have op een nintendo platform, het is de enige reden dat de wii nog aangesloten is, de enige reden dat ik een wii-u en 2DS heb gekocht (hoewel die ook wel weer verkocht zijn, toen ik MK7/8 vrij volledig had uitgespeeld)

En business wise heb je gelijk, voor iedere switch eigenaar die geen wii-u heeft/had is MK8 gewoon vers, en van de mensen die em wel op de wii-u hebben zullen er genoeg alsnog MK8 overnieuw kopen, puur om on the go te kunnen spelen (of thuis op 1080p, persoonlijk vond ik de scaling artifacts op de wii-u toch wat storend)

Maar persoonlijk zie ik weinig boeiends op de switch verder, en waar ~¤250 voor een MK8-doos nog wel te doen was destijds, vind ik ¤370 (waarbij dan ook de oude wii controllers niet meer werken) voor een MK8dx doos niet te slikken.

Ik hoop gewoon dat Nintendo hun interne capaciteit wat kan opschalen, de switch is, zoals alle nintendo platformen, zwaar afhankelijk van 1st party games, en Nintendo heeft toch wat moeite met voldoende volume bereiken.
Snap je volledig.
Ik koop Nintendo dozen ook altijd voor die specifieke Nintendo games.
Bij mij zijn het er op de WiiU iets meer geworden (stuk of 13), maar dat was vooral omdat de andere apparaten echt zo weinig hadden. Xbone echt helemaal niks (maar die had ik na de 360 periode sowieso niet meer gekocht), maar ook PS4 kwam zo traag op gang. 2 jaar later pas gekocht ofzo.

Maar, to your point. De WiiU is een beetje een afstekend verhaal om dat Nintendo in een zelfde generatie al de opvolger heeft aangeboden. Dat is, voor zover ik weet, nooit eerder gebeurd.
Maar persoonlijk zie ik weinig boeiends op de switch verder, en waar ~¤250 voor een MK8-doos nog wel te doen was destijds, vind ik ¤370 (waarbij dan ook de oude wii controllers niet meer werken) voor een MK8dx doos niet te slikken.
Deze moet je wel iets meer gelijk trekken. WiiU was bij introductie volgens mij 350,-
Switch ook of 330,-?? Nu twijfel ik. Ik heb 340,- inclusief Odyssey betaald, dus ben zeer content.
[...]
Maar persoonlijk zie ik weinig boeiends op de switch verder,
Ja dat kan altijd, maar wat zoek je dan?
Kunt dat Nintendo ook niet volledig aanrekenen. Console is er net een jaar uit. Ze hebben met Odyssey en Zelda eigenlijk 2 GOTY's in 1 jaar afgevelerd. Je hoeft ze niet boeiend te vinden, maar ze waarderen en verkopen enorm goed. Dus wederom doet Nintendo wat het moet doen.
Mario + Rabbids was een leuke verrassing, Splatoon2 zelf niet gespeeld maar zijn mensen ook lyrisch over en deze verkoopt ook als een gek. Dat zijn naast MK in ieder geval verschillende games.

Alleen..... de vraag is vooral waar we eind 2018 op terugkijken. Ik ben erg benieuwd wat Nintendo rondom e3 te melden heeft, want ze hebben ook voor dit jaar wel weer wat knallers nodig. Metroid zal pas 2019 worden, dus die kunnen we even loslaten.

Ik kijk enorm uit naar Octopath Traveler, maar ik snap ook wel dat dit een zeer niche game is.
Deze moet je wel iets meer gelijk trekken. WiiU was bij introductie volgens mij 350,-
Switch ook of 330,-?? Nu twijfel ik. Ik heb 340,- inclusief Odyssey betaald, dus ben zeer content.

...

Ja dat kan altijd, maar wat zoek je dan?
De wii-u was toen ik em kocht ¤200 voor de 8gb versie, plus 50 voor MK8, een switch plus MK8 nu zou me ~¤370 kosten, inderdaad geen "eerlijke" vergelijking, maar ik vond tijdens launch de wii-u ook gewoon te duur voor wat ik er uit zou halen.

Wat ik zoek? Poeh... Ik merk toch dat ik een heel stuk minder game de laatste jaren, en couch-co-op gebeurt ook stukken minder dan in de studententijd (hoewel mn oudste dochter inmiddel MKWii vrij aardig onder de knie krijgt). Ik merk dat ook op de PS4 en X1 99% van het aanbod me niet heel veel doet, dus misschien is het geen slecht idee om de hardware aankopen wat te beperken :)

Een nieuwe MK zou ik in ieder geval zeker wel waarderen, en misschien een nieuwe Mario met een beetje een sunshine vibe, ik merk toch dat alle "gimmicks" van nintendo sinds de gamecube me heel weinig doen, doe mij maar gewoon een TV en een controller.
De wii-u was toen ik em kocht ¤200 voor de 8gb versie, plus 50 voor MK8, een switch plus MK8 nu zou me ~¤370 kosten, inderdaad geen "eerlijke" vergelijking,
Ja dat is helaas wel waar :P
Een nieuwe MK zou ik in ieder geval zeker wel waarderen, en misschien een nieuwe Mario met een beetje een sunshine vibe, ik merk toch dat alle "gimmicks" van nintendo sinds de gamecube me heel weinig doen, doe mij maar gewoon een TV en een controller.
Nieuwe MK = sowieso goud. Kan niet wachten. F-Zero mag ook (GX is nog steeds 1 van de beste racers...ooit!!)

De Mario die je noemt..... Waarom niet gewoon Odyssey? Ik ben echt niet zon Mario fanaat, maar man wat hou ik van die game. En ik denk dat dit door velen wel wordt gezien als één van de beste (zo niet dé) 3D platformers ooit. Wat ook verder niet boeit, als het maar fun in. En die game speelt echt lekker weg.

Zowel bij Mario, Zelda en DKC zie ik weinig gimmick hoor.

En een Switch is perfect in TV + Controller set up. In je joycon houder of als het kan met Pro Controller.
F-zero zou ik niet op hopen, met de anti-grav in MK8, en zeker de 200cc klasse lijkt nintendo de niche waarin F-zero nog zou passen bijna compleet dichtgegooid te hebben. (jammer overigens, zowel op de GBA als GX op de cube was dikke pret)

En ja, waarom niet Odyssey? Ik kan er moeilijk een vinger op leggen, maar ik gok dat het toch een deel nostalgie is, de gamecube was mijn eerste eigen console, en kwa vibe is nintendo tegenwoordig toch anders, het hele pseudo-realistiche stad verhaal zegt me weinig, en om de gimmicks er even bij te halen, toen ik galaxy probeerde op de wii vond ik het ronduit desorienterend, ik kon er niks van maken...

En idd, de switch moet t goed doen aan de TV als "normale" console, maar alle energie die nintendo in games als ARMS stops is energie die niet in games "voor mij" terecht komt, en daarmee wordt het platform als geheel wel minder interessant (voor mij persoonlijk natuurlijk)

Afijn, eerst maar weer eens door de Wii bibliotheek heen werken denk ik, daarna zien we wel weer
F-zero zou ik niet op hopen, met de anti-grav in MK8, en zeker de 200cc klasse lijkt nintendo de niche waarin F-zero nog zou passen bijna compleet dichtgegooid te hebben. (jammer overigens, zowel op de GBA als GX op de cube was dikke pret)
100% eens. Er zit zelfs F-Zero content in.
Maar je mag dromen toch :P

We zullen zien wat er komt. Zolang er een paar toffe titels uitkomen ben ik al blij.
Kan switchen tussen PS4 en Switch en daarmee slokt het gamen meer dan teveel tijd op :P

PS: ik zou Odyssey gewoon eens proberen.
New Donk City is slechts 1 level, de rest van Odysssey is niet eens realistisch te noemen. Fantastisch spel overigens :)
F-zero zou ik niet op hopen, met de anti-grav in MK8, en zeker de 200cc klasse lijkt nintendo de niche waarin F-zero nog zou passen bijna compleet dichtgegooid te hebben. (jammer overigens, zowel op de GBA als GX op de cube was dikke pret)
Toch grappig dat dezelfde dag het gerucht naar buiten komt dat:

Retro Studios aan Starfox Grand Prix zou werken!

Mijn god, laat dit waar zijn!
Als je de eShop mag geloven valt het reuze mee. Het aanbod is echt gigántisch. Alleen wat AAA-titels betreft heb je, helaas, nog wel even gelijk.

Aan de andere kant best te verklaren; de WiiU is geflopt, dus te weinig verkocht. De Switch loopt als een malle. Dan kan ik me prima indenken dat je toptitels van de WiiU gaat porten naar de Switch om zo iedereen alsnog de kans te bieden om deze pareltjes te spelen.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 14 mei 2018 09:53]

Eens, maar bied deze games dan aan voor 30 euro. Iets meer dan de versie op de Wii U momenteel kost. Ik denk dat dit ook goed zou zijn voor het aantal sales. Voor 30 euro koop je toch makkelijker een spel, ook al heb je deze al op de Wii U.
Ja dát is waar. Dat zou inderdaad wel mooi zijn. Helaas zijn de wegen van Nintendo soms ondoorgrondelijk..
Dat is op de ps4 en xbox1 niet anders helaas..
Ik vraag me af hoe interessant een N64 mini kan zijn. Het gros aan interessante spellen daarop was afkomstig van Rare; games die ze dus niet kunnen gebruiken omdat Rare nu in handen van Microsoft is. En al zou Microsoft coulant zijn, dan is er bij GoldenEye nog de James Bond-licentie waar EA (volgens mij) de rechten op heeft.

Daarnaast had de N64 de eerste 3D games van Nintendo. 3D games verouderen veel sterker dan 2D spellen, omdat de pixelart van 2D games een bepaalde tijdloze abstractie heeft die bij 3D games ontbreekt. Gamereeksen zoals Mario en Zelda zijn in 3D door de jaren heen ook behoorlijk geëvolueerd. Hoe fantastisch en vooruitstrevend Mario 64 en Ocarina of Time ook zijn/waren, qua speelbaarheid zijn de nieuwere spellen er wel aan voorbij gegaan. Ocarina heeft in 2011 bovendien een remake gekregen op de 3DS die grafisch veel beter meekomt. Smash Bros en Mario Kart 64 zijn eigenlijk de mindere spellen in hun respectievelijke reeksen.

Sinds de SNES is de aandacht bijna volledig naar 3D verschoven, dus een SNES mini heeft het summum aan 2D-spellen te bieden. Een N64 mini is daarentegen eigenlijk puur om nostalgische redenen wellicht leuk om te hebben. Daar zit de crux imo.
Mario Kart 64 de mindere van de reeks? :D
Nee sorry daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Doe mij maar een N64 met 4 controllers en dan Mario Kart 64 & F Zero X erop. Daar ben ik weken zoet mee met m'n vrienden :)
Qua baanontwerpen en besturing/gevoel van snelheid loopt MK64 wel een eind achter op de rest imo. Maar F-Zero X is inderdaad een goede uitzondering op de regel. Geweldig spel en nog steeds de beste in de reeks. 1080 Snowboarding is er nog één. Maar dan houdt het ook wel op :)

[Reactie gewijzigd door Grobbelboy op 14 mei 2018 09:03]

Dan hebben we het alleen over race-games? Want op de N64 zijn toch wel meer non-Rare-"klassiekers" te vinden?

Star Wars: Episode One Racer, Star Wars Rogue Squadron, StarFox64/Lylat Wars om maar wat te noemen. Ook Turok, Doom64 en Quake64 zijn best vermakelijk.

Zelf speel ik nog wel Zelda OOT en Zelda MM, Mario 64 en Goemon 64.

En misschien moeten ze er als unlockable Clayfighter 63 1/3: Sculptor's Cut meeleveren. Dat is één van de zeldzaamste games voor de N64 en tevens ook een van de slechtste games voor het platform (samen met Superman 64).
Mario Kart 64 wordt denk ik door 99 van de 100 als beste Mario Kart bestempeld. Zelf vind ik ze allemaal wel leuk. Denk dat ik die op de Wii het minste heb gespeeld. Alle delen in mijn bezit, meest gespeeld destijds die op de snes, maar waarschijnlijk omdat ik toen een jaar of 13/14 was ofzo
metoo en ook met
- Diddy Kong Racing
- Killer Instinct 2
- Zelda Majora's Mask
- Paper Mario 64
Blast corps niet vergeten. Een van de beste games op de N64 en ook meestal vergeten gek genoeg in lijstjes van beste games.
Als reactie op een andere post had ik dit even opgedoken

Mario 64, Mario Kart 64, Smash Bros, Occarina of Time, Majoras Mask, Roque Squadron, Turok, 1080 snowboarding, wave race, F-zero X, Mario Party (1,2,3), Mario Tennis, Mario Golf, Paper Mario, Pokemon Stadium (1,2), SW episode 1 racer, Star Fox 64

Meer dan genoeg waardevolle exclusives (minus Turok en SW racer), ook zonder Rare

En wat de transitie naar 3D betreft, juist door de nintendo art style werken low poly graphics nog best goed, wat dat betreft is een N64 game veel beter te spelen vandaag dan een NES game
Ik moet bekennen dat ik Wave Race en de Mario-sportspellen een beetje vergeten was. Die zijn inderdaad nog steeds erg de moeite waard. De rest van die games hebben imo al betere versies (of waren in eerste instantie al niet grandioos).

Het klopt dat de stijl van Nintendo games ze redelijk tijdloos maakt, ook in 3D. Toch is de veroudering sterker aanwezig vanwege de ontwikkeling die 3D games hebben doorgemaakt de afgelopen 20 jaar, ook de titels van Nintendo zelf. Ik vergeleek ook bewust met de SNES mini. Die heeft het beste aanbod aan 2D spellen dat er is omdat dat "genre" daarna redelijk stil is komen te liggen.
De rest van die games hebben imo al betere versies (of waren in eerste instantie al niet grandioos).
Dat geldt toch voor bijna alle games in dit soort collecties? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de NES mini een titel bevat die niet compleet in de schaduw staat van een SNES opvolger (hetzij direct, danwel spiritueel/zelfde genre), en ook zo goed als alle SNES titels zullen opgevolgd zijn door iets beters, ook al is de link wat minder direct door de move naar 3d, maar als je puur naar mario platformers kijkt zijn de SMW titels gewoon voorbij gestreefd door SM64 en latere titels
Mijn punt is dus dat 2D games veel meer op zichzelf staan. SMW is niet voorbij gestreefd door SM64 omdat SM64 een compleet andere game is. Geen nadruk op precieze sprongen maar meer op het verzamelen van collectables etc etc.
Ik denk ook niet dat een N64 Mini een heel groot succes zal zijn door de licentieproblemen en potentieel missende games. Dat het sterker verouderd ben ik niet met je eens. Ik heb afgelopen week nog Mario 64 zitten spelen en beleef er prima lol aan. Overigens heb ik geen interesse in de mini consoles. Ik heb ook een NES en een CRT scherm, dat geeft toch echt een betere retro ervaring dan een NES mini op een nieuwe LCD tv.
En daarna beginnen aan de N64mini?
Ik hoop het zo! Maar ik vrees dat het qua licenties wat lastig wordt. Rare en Nintendo zijn op een niet zo fijne manier uit elkaar gegaan begin deze eeuw. De SNES mini had alleen DKC 1, niet 2 en 3. Een gemis, maar er waren genoeg andere spellen die de SNES groot maakten. Daarentegen zal een N64 mini zonder de Rare klassiekers GoldenEye, Banjo Kazooie en Conker's Bad Fur Day niets voor stellen.
De Rare klassiekers zijn belangrijk voor de N64, maar absoluut niet onmisbaar

Mario 64, Mario Kart 64, Smash Bros, Occarina of Time, Majoras Mask, Roque Squadron, Turok, 1080 snowboarding, wave race, F-zero X, Mario Party (1,2,3), Mario Tennis, Mario Golf, Paper Mario, Pokemon Stadium (1,2), SW episode 1 racer, Star Fox 64

Op Turok en SWe1r na allemaal exclusives, kies hier de krenten uit de pap, en doe een dealtje met activision/ubi voor Rayman en Tony hawk en je hebt een ijzersterke lineup
Meer N64 exclusives

-Yoshi's story
-Pókemon Snap
-Kirby 64
-Misschief Makers (Treasure)

*Lylatwars is trouwens ook van Rare.

Wat je mist bij een N64 mini zonder Rare:

-Conker's bad Fur Day
-Killer instinct Gold
-Banjo-Kazooie
-Banjo-Tooie
-Diddy Kong Racing
-Lylat Wars
-Donkey Kong 64
-Blast Korps
-Jet force Gimini
-Mickeys USA Speedway
-Golden Eye
-Perfect Dark

IMO is en blijft een N64 collectie zonder de games van Rare ronduit ruk.
IMO is en blijft een N64 collectie zonder de games van Rare ronduit ruk.
Alleen omdat je weet wat je mist

Als je een N64 mini zou maken, met pakweg 20 games er op, heb je ook zonder Rare genoeg leuke games om te kiezen, zeker als je er een paar 3rd parties bij pakt om het tijdperk wat breder te vertegenwoordigen, denk aan Tony Hawk of Carmageddon.
Tony Hawk (uitgeklede port) en Carmageddon (zwaar gecensureerd) zijn nou juist 2 titels waarvan de N64 versie de mindere is.

Er zijn buiten Rare om best leuke 3rd party N64 games te vinden maar de Rare games vormen samen met de 1st party N64 games wel de classics uit de library.

Met 20 games een N64 mini zonder Rare (15 first party, 3 3rd party en 2 imports) zou ik zo doen:

1: Mario 64
2: Mariokart 64
3: 1080
4: Zelda OoT
5: Zelda MM
6: Paper Mario
7: Yoshi's Story
8: F-Zero
9: Pókemon Snap
10: Mario Party
11: Mario Party 2
12: Mario Party 3
13: Smash Bros
14: Kirby 64
15: Pókemon Puzzle
16: Misschief Makers
17: Turok DH
18: Turok 2 SoE
19: Ogre Battle (import)
20: Sin & Punishment (import)

(Bewust geen Pókemon Stadium 1 & 2 omdat je IMO niets aan die games hebt zonder de Pókemon GB classic games en de transferpack)

Best een toffe line up aan games dat wel maar toch.. :'(
Ik mis Roque Squadron en SW episode 1 racer ;)

Either way, ik ben het met je eens dat een N64 mini zonder Rare titels incompleet is, maar voor het casual "goh, wat voor spelletjes speelde pappa vroeger eigenlijk" publiek zal het weinig uitmaken, en een lineup zoals jij post, met een goede controller (met een robuste analoge stick) voor 100 euro? lijkt mij prima!
Durfte ik niet op te noemen, dankzij de macht van EA en Disney maar zijn idd wel erg goede titels. ;)
Mja, Disney...

Enerzijds is het wel tof dat we nu met enige regelmaat een SW blockbuster voor onze kiezen krijgen, anderzijds wordt het allemaal wel zo ongelofelijk uitgemolken, en licenties uitgeknepen...
Mee eens!

Hopelijk kan Nintendo nog iets met DDR, DK64 en Lylat Wars omdat zij de IP-eigenaren zijn van die games (zoals ook bij DKC op de SNES).

Conker's BFD zie ik overigens niet snel verschijnen: die game heeft een M(ature)-rating in de VS en Nintendo wil deze apparaten natuurlijk wel gewoon bij de Walmarts etc. in de chappen hebben liggen. Nog los van de licentieperikelen met Rare/MS dus.
Die eerste twee Rare klassiekers zijn inderdaad een must have voor de mini n64, maar het lijkt
erop dat te verhoudingen tussen Rare (microsoft) en Nintendo toch niet zo slechts zijn, aangezien
Banjo & Kazooie ook terugkomen op de nieuwe Super Smash Brothers, maar uiteraard
zal hier een prijskaartje aan hangen.

http://digitaldactyl.com/...ft-tweets-out-permission/
Het zou tof zijn als ze er in zitten, maar ik moet je enigszins teleurstellen. Het is geen bevestiging dat Banjo of Kazooie daadwerkelijk in de nieuwe Super Smash game komen, zoals jouw reactie doet overkomen. Er is alleen gevraagd hoe iemand van Rare er tegenoverstaat en die persoon is positief. Het artikel dat je linkt geeft dat ook vrij snel al aan.

Heb de games destijds niet gespeeld, maar de characters zouden imho wel in de franchise passen, dus laten we hopen dat ze gaan komen!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 14 mei 2018 10:23]

OT: Simon Belmond moet naar Smas Bros komen inclusief een eigen stage met de Simon's theme :9~

Banjo-Kazooie is trouwens één karakter bestaande uit twee personages.

Ze zouden nooit als twee afzonderlijke karakters in Smash verschijnen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, de games die je noemt zijn wel een beetje de bakstenen van de N64, maar er zijn ook zat andere games die heel heel erg goed waren op de N64(Turok, Killer Instinct etc)
De Nintendo 64 laat zich nog niet zo lekker emuleren voor zover ik weet.
Daar moet nintendo zelf toch wel uit komen? Zoiezo was de N64 kwa performance al prima te emuleren een jaartje of 15 terug.
Waarschijnlijk maakt Nintendo zelf ook gewoon gebruik van opensource emulatoren.
Mogelijk wel, maar de kans dat ze daar een fork van trekken om op basis van interne kennis/documentatie nog bepaalde optimalisaties door te voeren, of bugs er uit te werken lijkt me vrij aannemelijk.
Maar waarom zouden ze een aparte fork op basis van interne kennis/documentatie optimalisaties doorvoeren? De huidige opensource emulatoren emuleren de NES games perfect en dat al op veel mindere hardware dan dat er in die NES mini zit. In de loop van al die jaren zijn de documentaties al lang bekend geworden, ik heb zelfs nog officiele documentatie liggen van de SNES, ook die is al langer beschikbaar.
Voor de NES niet, maar @Donstil hierboven roept wat over de N64, en hoe goed die te emuleren is, misschien dat daar nog issues te fixen zijn?
Nou ik heb onlangs een Pi3 met emulatoren ingericht via het bekende RetroPie en vond daar N64 niet lekker lopen. Erg stroperig.

Ik ben toen Google op gedoken en begreep dat dit wel een bekend issue is, niet zozeer bij de Pi1/2/3 maar op het gebied van Emulatoren en de N64.

Misschien dat Nintendo daarin nog wat kan betekenen maar ik heb ze op dat gebied niet zo heel hoog zitten. de Nes en Snes mini zijn ook niet heel bijzonder aangepakt softwarematig.
Had een speciale variant verwacht bv net als de n64 pichachu variant of dergelijke met ook andere games erop dan de eerste variant.
Dat zou denk ik teveel moeite kosten.
Het is een 'gewone' copy-paste van iets wat ze al uitgebracht hebben.

Het wijzigen in een speciale variant zorgt ervoor dat je een nieuwe doos en console moet maken. Als je er ook nog andere spellen op zet moet je weer gaan lobbyen ivm de copyright rechten.
Als ze slim zijn, maken ze wel een andere editie met b.v. een extra controller.
Maar in ieder geval een andere doos.

De replica's zijn nu zo goed dat je de replica's op basis van uiterlijk niet van echt zijn te onderscheiden.
De doos, behuizing, controllers zien er echt bijna perfect uit.
Maar zodra je het aan zet en begint te spelen, ga je het pas merken.

Een andere doos, of beter een aangepaste versie met wellicht meer games of extra controller zet weer alle replica boeren buiten spel (voor een momentje).
Dekt dit https://www.youtube.com/watch?v=rLUE2_CznPs de lading, of heb je ergens betere replica's gezien? Linkje?
Dat zijn de beste die ik had gezien. Het bevat een bijna perfecte kopie van de doos, handleiding en behuizing. Zelfs de controllers & behuizing bevatten alle tekst van Nintendo aan de onderkant en de case heeft zelfs een serie nummer (die bij elk replica hetzelfde is). Wat je merkt is dat de originele controllers wel passen maar het niet er op doen. Ook bij het aanzetten valt je pas op dat het niet 1-op-1 overeen komt.

Het zijn wel serieus mooie replica's waar ik bijna zou in trappen als ik het apparaat niet eerder had gezien.
Dus let alsnog op als je het koopt via Marktplaats, ook bij de nieuwe release.
De Nintendo logo's zijn overal verwijderd. Da's wel belangrijkste verschil.
Dan kijk je naar een slechtere replica.
Er is er één dat wel alle logo's heeft en zelfs in de case het bedrukt heeft:
https://www.youtube.com/watch?v=zbLGUbaltmo

Daar kan je los van het skewed logo aan de voorkant bijna niet aan zien dat het nep is.
In die video wordt niet opgemerkt dat de schroeven van de controller anders zijn. Op het origineel zijn dat Nintendo tri-wings, op de replica gewone kruiskoppen.

Ik zie trouwens ook nog een typo in het menu, "MegE man" i.p.v. MegA man.....
Nee klopt, maar als je niet beter zou weten vallen die schroeven de meeste ook niet op.
Typo's zijn wel heel slecht btw, dat was mij nog niet opgevallen.

Al om al laat het wel goed zien hoe ver ze nu tegenwoordig kunnen en willen gaan.

Het is dat ik in dit geval hier geen voorstander van ben, maar vind het toch best knap.
Hoe komt men er bij dat het boardje gemaakt is door Allwinner? Het boardje is opgebouwd rond een Allwinner SoC, maar wordt volgens mij gewoon door Nintendo ontworpen en gebouwd.
Denk dat het boardje zelf niet veel anders zal zijn dan de standaard orange-pi die je voor een paar euro op ali-express kunt kopen.
Wellicht (veel ontwerpen zijn gebaseerd op reference designs) maar Nintendo zal echt niet een standaard Orange Pi boardje gebruiken. Ze hebben natuurlijk ondersteuning nodig voor de controllers en andere zaken die daar niet op zitten.
Klopt zal voor het grootste deel obv een reference design zijn, en de controllers zijn ook helemaal niet zo speciaal hoor, is eigenlijk niet veel anders dan USB met een afwijkende connector.
En komt die NES mini nu met twee controllers of net zoals de twee jaar terug met maar 1 controller? Dat was namelijk ook nog een dingetje.
En te korte kabel op de controller ook.

Waarschijnlijk 1 controller, is voor Nintento het goedkoopste ;). De productie zal gelijk zijn als de eerste. Hierdoor dien je geen nieuwe verpakking te ontwerpen

Edit: Spelling fix.

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 14 mei 2018 10:15]

Ik had er 1 gescoord tegen de normale prijs, maar had daarnaast ook nog een extra controller gekocht. Die is niet geleverd, Hopelijk brengen ze ook extra controllers uit, dan ga ik die zeker proberen te scoren!
Mocht je nog een Classic Controller van de Wii hebben: die passen ook.
I know, maar het is toch leuker als het gewoon de old skool retro controller is 🤗
Wordt het dezelfde NES versie als de laatste keer of krijgen we nu eentje met twee controllers in de doos zoals bij de SNES mini?

Hoe krijg ik trouwens een reminder dat het product te koop staat op Amazon? Ik wil hem deze keer niet missen :9

[Reactie gewijzigd door Sir_Hendro op 14 mei 2018 09:21]

Ga er maar van uit dat de controller los gekocht moet worden maar als + punt heb je dan wel weer een mooi doosje in de kast ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True