Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sony verlaagt prijs van PlayStation Now-abonnement naar 15 euro per maand

Sony heeft de prijs van zijn gamestreamabonnement PlayStation Now verlaagd van 16,99 naar 14,99 euro per maand. Verder is de app sneller gemaakt en is de lay-out aangepast. Met het abonnement zijn games te streamen op een PS4 of pc.

Sony meldt de prijsverlaging in een persbericht en heeft de nieuwe prijs van 14,99 euro op zijn website gezet. Volgens de elektronicagigant is de dienst sneller gemaakt en is het nu makkelijker om door de beschikbare games te navigeren. Verder krijgen abonnees persoonlijke aanbevelingen voor games, gebaseerd op andere games die ze gespeeld hebben.

Verder noemt Sony een aantal nieuwe games die zijn toegevoegd aan de dienst. Het gaat onder andere om Fallout: New Vegas, NBA 2K16 en Disgea 5. De dienst bevat in totaal nu meer dan vijfhonderd games, zowel PS3- als PS4-titels. Het overgrote deel bestaat uit oudere games; halverwege vorig jaar werden de eerste PS4-games toegevoegd.

PlayStation Now is een abonnementsdienst die toegang geeft tot een bibliotheek aan games die gestreamd kunnen worden naar een PlayStation 4 of Windows-pc. De games worden niet lokaal geďnstalleerd. Voor het streamen is een downloadsnelheid van minimaal 5Mbit/s nodig.

Microsoft heeft met Xbox Game Pass een vergelijkbare dienst, daarbij worden games echter niet gestreamd, maar lokaal geďnstalleerd. Onlangs maakte Microsoft bekend al zijn nieuwe firstpartygames direct toe te voegen aan Xbox Game Pass. Dat abonnement kost 9,99 euro per maand, maar heeft vooralsnog een kleiner aanbod van games.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-02-2018 • 09:28

121 Linkedin Google+

Reacties (121)

Wijzig sortering
Ik heb helemaal niks met game streamen. Kwaliteit is bagger en waarom zou je dat nog doen met de hardware van nu.

Dan doet MS het beter met backward compatibility en met hun nieuwe game pass. Gewoon lekker downloaden en op de maximale kwaliteit spelen. backward compatibility kost het niks extra's (oké de originele cd met je wel hebben).

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 14 februari 2018 10:41]

Kwaliteit bagger? Wat ervaar je dan precies? Toen ik het had uitgeprobeerd was ik juist verbaasd van hoe belachelijk goed het draaide?
ze kunnen beter psn goedkoper maken :)
Altijd wachten tot de feestdagen, heb vorig jaar gelijk 3x jaar abbo 's genomen. ¤30 per stuk :P
Blijf het betalen om online te mogen spelen een malafide businessmodel vinden. Voor iedereen die een PS4 heeft maar deze niet als primair gamesysteem gebruikt is het een verspilling van je geld maar wordt wel een groot deel van de functionaliteit en vrijheid ingeperkt. Persoonlijk game ik op PC maar heb een PS4 voor de exclusives als uncharted, last of us, last guardian. Als ik eens in de twee maanden iets online wil spelen met wat mensen dan houdt het voor mij op zodra ik 30 euro moet neerleggen voor het "privilege" om van mijn eigen internet abonnement gebruik te mogen maken.
Hele simpele vergelijking voor mij is bijvoorbeeld Call of Duty en PUBG.
Op de Xbox kan ik beide spelen na betaling van Xbox Live, op de PC betaal ik daar niets extras voor.

Wat levert dit mij op(?);
  • Geen Cheaters (persoonlijk had ik gelijk een refund gevraagd voor zowel COD als PUBG, omdat na een week de game vol cheaters zit op PC)
  • Gratis games op maandelijkse basis
Je betaald niet alleen voor het privilege om op internet te mogen, ook voor de service en zekerheid die dit bied. Als ik op de PC extra kon betalen zodat ik deze services kon krijgen... dan zou ik het doen.

[Reactie gewijzigd door Penhoat op 14 februari 2018 10:10]

Wat levert dit mij op(?);
  • Geen Cheaters (persoonlijk had ik gelijk een refund gevraagd voor zowel COD als PUBG, omdat na een week de game vol cheaters zit op PC)
  • Gratis games op maandelijkse basis
  • Inderdaad minder cheaters, maar je moet erg hoge rank zijn als je die veel wil tegenkomen. Ik kom ze in ieder geval zelden tegen in PUBG
  • "Gratis" waar je dus voor betaald hebt maar niet mag kiezen wat je krijgt en of je dat wel wil kopen
Je betaald niet alleen voor het privilege om op internet te mogen, ook voor de service en zekerheid die dit bied. Als ik op de PC extra kon betalen zodat ik deze services kon krijgen... dan zou ik het doen.
Service en zekerheid, totdat het hele netwerk een week plat ligt in de vakantie en je niet kan spelen...
Ik snap je punt, aan de andere kant als je het slim koopt, heb je een jaar Gold voor ongeveerd 30¤.
24 gratis games per jaar, kans dat er een leuke/goede tussen zit, al is het er maar 1, dan heb je het er al uit.

Het plat liggen gebeurd wat, 1-2 (max) volle dagen van de 365 met outage. Alsnog, als dat zelfs het geval is. Leg dat af tegen mensen die je spel verpesten door vals te spelen?
Ik snap je punt, aan de andere kant als je het slim koopt, heb je een jaar Gold voor ongeveerd 30¤.
24 gratis games per jaar, kans dat er een leuke/goede tussen zit, al is het er maar 1, dan heb je het er al uit.
¤30 voor een jaar vind ik inderdaad best redelijk, dat is het wel waard in mijn ogen. ¤15 per maand vind ik erg veel.
Het plat liggen gebeurd wat, 1-2 (max) volle dagen van de 365 met outage. Alsnog, als dat zelfs het geval is. Leg dat af tegen mensen die je spel verpesten door vals te spelen?
Beide zaken heb je in praktijk weinig last van. Ik ben de laatste 50 potjes namelijk geen enkele cheater tegen gekomen.
Server plat door ddos vind ik niet de schuld van sony.

Worden duizende sites platgegooid.

Alleen al dat ik op ps4 geen cheaters tegenkom, vindt ik me ps plus al dik waard ;)
Server plat door ddos vind ik niet de schuld van sony.
Was absoluut niet mijn idee om Sony de schuld daarvan te geven. Maar het nodig hebben van een centrale server is wel een zwak punt. Waar bij een PC als 1 spel plat ligt je een andere kan doen is dat bij psn niet zo.
Alleen al dat ik op ps4 geen cheaters tegenkom, vindt ik me ps plus al dik waard ;)
Dat is wel wat waard ja, de vraag is of het ¤15 per maand waard is en hoeveel cheaters je nou echt tegenkomt op de PC.
Dus als ze het gratis zouden doen waren er wel cheaters? Nee, dus dat is niet waar je voor betaald. Het is enkel een reden waarom je blijkbaar op een console wilt gamen en de extra kosten voor lief te nemen.
Die servers betalen zichzelf dus?

PSN is het beste voorbeeld dat er maar is.

Playstation 3 era was PSN gratis, en het was een erg matige service, maar je nam dat voor lief omdat het toch maar gratis was.

Playstation 4 era is PSN betaald, en het is een belachelijke verbetering. Dit komt omdat er een continue toestroom is van revenue die onderhoud, verbetering en stabiliteit financieerd.

Diensten kosten geld voor elk bedrijf, wil je dat ze goed zijn, dan betaal je voor die investering.
Ik heb het toch duidelijk over de cheaters, jij doet of je betaald zodat je geen cheaters hebt, dat is niet zo en dat benadruk ik....
Ik heb het toch duidelijk over het feit dat diensten geld kosten? Het tegenhouden van cheats/hacks is iets dat geld kost. Denk je dat niemand probeerd om dit te introduceren op consoles?
Dat is echt een dingetje op o.a. dit forum. Wij vinden hier nogal eens wat van de prijzen die een leverancier rekent. in de regel vinden we die te hoog, en vinden we dat het goedkoper kan of moet. Diensten vaak nog een graadje erger dan producten. Prijs is zelfs een criterium bij nogal wat reviews. Ik heb daar moeite mee, vind het een hele rare vergelijking. Alsof de reviewer in staat is om "de juiste prijs" te bepalen én kan beoordelen of de daar van afwijkende verkoopprijs is gerechtvaardigd. Volgens mij is prijs uiteindelijk niet veel meer dan een gevoel: Je wilt het betalen, of niet. Zelfs of je het kunt betalen is irrelevant: Ik denk dat velen een fonkelnieuwe Ferrari zouden willen kopen voor 100.000,-, maar dat een aantal van hen dat niet kan. Ik denk bij die prijsopinies altijd "als je het zelf tegen een andere prijs in de markt weet te zetten en het daardoor beter denkt te doen dan de oorspronkelijke aanbieder, ga dan vooral je gang".
Welke dienst levert Sony dan? De game developers hebben uiteindelijk gewoon hun eigen servers staan waar je op inlogt, sony zit daar alleen maar tussen voor de playstation store en om wat trophy's en evt savegames op te slaan. Steam vraagt bv ook geen maandelijkse bijdrage voor hun online platform en die hebben ook regelmatig gratis games of free to play weekenden.
Je geeft antwoord op je eigen vraag "Welke dienst levert Sony?": "Sony zit daar alleen maar tussen voor de playstation store en om wat trophy's en evt savegames op te slaan." Of wat je beweert ook klopt, heb ik niet geverifieerd. Het lijkt me een (mogelijk te) simpele voorstelling van zaken, maar mocht het zijn zoals jij het voorstelt dan extra props voor Sony... Slapend rijk worden... Doen ze goed!
Vergeet ook niet dat bij de PS4 het steeds mogelijk is om screenshots, video's te sharen en live je gameplay te streamen. Dat laatste gebeurt wel oa via YouTube en Twitch maar volgens mij gebeurt toch alles eerst via de Sony servers.
En ik betaal graag voor playstation plus abonnement. Ik speel niet online, ik ben een single-player gamer maar ik haal er alles uit door de gratis games die minstens 8 van de 12 keer wel de moeite zijn. Het kost maar 45 euro per jaar het abonnement (als je bvb zoekt op cdkeys.com) maar de gratis games die je op een jaar krijgt is toch wel het veelvoudige ervan.
Ik speel al jaren primair online games op de PC. En maar een handjevol cheaters tegengekomen met 300uur in R6, gecombineerd 1000uur in bf3,4 en 1, dan nog overwatch een paar honderd uur etc.

Alleen in Pubg kom ik ze echt tegen. Dus vind persoonlijk die vlieger niet op gaan. Mw2 en 3 op de consoles hadden ook cheaters.

[Reactie gewijzigd door Rin op 14 februari 2018 11:21]

Dat jij ze niet ziet zegt niks, lees de forum berichten check youtube zegt zat.

Dat er nog steeds veel geld met cheats verdiend wordt geeft aan dat probleem aardig groot is.
Zie onderstaand bericht. Naar mijn mening roepen mensen al snel "hacker" of "cheater" terwijl het vaak nog aan hun zelf ligt ook. Erg makkelijk om het te schreeuwen.
Klopt absoluut alleen de videos die het bewijs laten zien of zoals pubg hoeveel waren het? 100.000 accounts geband? Toch best wat in 1 spelletje
Klopt absoluut alleen de videos die het bewijs laten zien of zoals pubg hoeveel waren het? 100.000 accounts geband? Toch best wat in 1 spelletje
Daarom haalde ik PUBG ook als uitzondering aan. Vind hoe ze daarbij de support afhandelen verschrikkelijk.
Dat jij ze niet ziet zegt niks, lees de forum berichten check youtube zegt zat.

Dat er nog steeds veel geld met cheats verdiend wordt geeft aan dat probleem aardig groot is.
Maar ook die youtube en forum berichten zeggen niet zo veel. Want een kleine vocale minority kan het doen lijken alsof 99% cheaters zijn.

Dat er geld aan verdiend wordt hoeft niet aan te geven dat het probleem groot is. met 30 miljoen spelers hoeft maar 1 op de 1000 een cheat te kopen voor ¤10 en je hebt al ¤30.000 verdiend.
Geen cheaters? Hangt er vanaf welke game. Een game zoals PES 2018 wordt op alle platformen geplaagd door LAG-cheaters. Daar hoef je geen besturingssysteem op een PC voor te hebben. Als ze maar een device hebben die ervoor zorgt dat de verbinding gaat "laggen" hebben ze altijd een voordeel. Ik snap überhaupt niet wat voor voldoening het geeft aan iemand om bovenaan te willen eindigen, wetende dat ze dat door vals te spelen hebben bereikt en niet door simpelweg beter te zijn dan anderen. Je zou bijna gaan denken dat wanneer je een bepaalde rank bereikt er een financiële vergoeding tegenover staat, waarvoor mensen bereid zijn om te cheaten.
Lagswitchen is iets dat meer afhangt van de developer. Als de developer er de moeite voor doet om dat aan te pakken, geweldig. Jammergenoeg doen veel devs dat niet. Dat is niet de schuld van Sony/Microsoft.
Maar ik wil die games niet, ik vind ze bijna altijd slecht. Waarom krijg ik geen korting en dan geen games er bij?
De games zijn een gift. Je betaald voor de service, onderhoud en verbeteringen. Deel van de sales pitch is de games. Wederom, geen verplichtingen, is een keuze.
Want het serverpark wordt voor niks betaald, evenals de gratis games en kortingen die je er maandelijks voor terugkrijgt.
Je krijgt er "gratis" games bij zolang je abonnement loopt. Je kunt dus "gratis" spelen zolang je betaald, niet echt gratis hč

Het kan een leuke toevoeging zijn, maar voor mij persoonlijk onvoldoende redenen om een abonnement te nemen.

Let wel, dat je dat "gratis" krijgt bij een PSN-Plus abonnement, en niet bij dit Playstation Now abonnement. hmm, volgens mij haal ik meerder dingen door elkaar met deze laatste zin, 1 moment

[Reactie gewijzigd door DiaZ_1986 op 14 februari 2018 10:29]

Ze hebben het mooi verpakt inderdaad, het merendeel van die "gratis games" zit niemand op te wachten.

Het online gedeelte van een spel is wat mij betreft de verantwoording van de game uitgever, die voegt immers een online functie toe.

Zelf speel ik soms maanden niet, en als ik dan een keer wil spelen mag ik niet online? De speelervaring is dan voor mij al verpest en de Playstation is door deze reden ook de deur uit gegaan.
Ze hebben het mooi verpakt inderdaad, het merendeel van die "gratis games" zit niemand op te wachten.
Que? Ik heb al verschillende games de revu zien passeren die ik erg tof vind om te hebben. Het zijn echt niet alleen maar low key indie titels van een paar losse euro's die de revu passeren. Deze maand bijvoorbeeld gewooon Deus Ex Mankind Divided, dat is een tamelijk recente titel. Afgelopen jaar ook al games als Just Cause 3, Infamous SS en Ryse Son of Rome.

Of je er op zit te wachten is dan inderdaad een subjectieve kwestie omdat je ze niet uitkiest maar ik vind dat ze redelijk hun best doen om dat abonnement een interessant rendement te geven buiten het inkopen van "online toegang".

Ik kom overigens van 15 jaar bijna religieus PC only gaming en die gasten die piepen over 50 euro kosten per jaar bij een console van 300 euro moeten nodig eens de kassabonnetjes van alle hardware die ze doorlopend aanschaffen bij elkaar rapen. Ik stak makkelijk 100+ euro op jaarbasis in een game PC alleen om de videokaart een beetje relevant te houden en dan de rest nog... snap het echt niet hoe dat een noemenswaardig issue is.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 14 februari 2018 10:33]

Het probleem dat de gratis goede games vaak al gekocht zijn door de fans.

[Reactie gewijzigd door Rin op 14 februari 2018 11:20]

True, maar als je die titel hardcopy hebt kan je dat exemplaar verkopen. Toch weer een tientje voor het potje voor volgend jaar.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 14 februari 2018 11:18]

Behalve als je stopt met je abonnement, dan kun je dat / die spellen niet spelen totdat je weer betaald.
Dat jij 100 euto in je pc stak is toch echt jouw probleem. Het is namelijk helemaal niet nodig om te kunnen gamen. Met 5+ jaar oude hardware kan ik spellen van vandaag nog draaien (nee niet op high/ultra).

Oftewel jij vond het nodig dat dat moest, prima maar die vlieger gaat dan niet meteen voor iedereen op.

En dat jij de games geweldig vindt, mooi, ik niet ik wil er dus ook niet voor betalrn. Mijn PS4 dan ook al lang verkocht.
Dat jij 100 euto in je pc stak is toch echt jouw probleem. Het is namelijk helemaal niet nodig om te kunnen gamen. Met 5+ jaar oude hardware kan ik spellen van vandaag nog draaien (nee niet op high/ultra).
Je kan ook blijven gamen op een commodore 64, hoeveel gamers doen dat? Iedereen die ik om me heen had had gewoon videokaarten uit de recente generaties wat gewoon een nieuwe videokaart inhield elke 3 jaar.
Oftewel jij vond het nodig dat dat moest, prima maar die vlieger gaat dan niet meteen voor iedereen op.
Dit kan ik prima spiegelen met hierboven.
En dat jij de games geweldig vindt, mooi, ik niet ik wil er dus ook niet voor betalrn. Mijn PS4 dan ook al lang verkocht.
Zeg ook nergens dat je dat moet? Noem het alleen een sterk overtrokken argument.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 14 februari 2018 11:16]

Mensen op tweakers will geen high spelen die willlen ultra 4k 60fps..

Althans 80% wat ik lees is het neerhalen van console omdat een pc hogere graphics heeft......
Zit niemand op te wachten? Spreek lekker voor jezelf. Verder grote kul wat je schrijft want natuurlijk is een goed werkende online omgeving een verantwoordelijkheid van Sony.
De grap is dat de servers vrijwel altijd door de Publisher worden onderhouden. PS Plus is dus gewoon een paywall om mensen die al een console hebben gekocht en een internet abonnement hebben lopen nog vaker geld over te laten maken naar Sony.
Als ze er dan al geld voor zouden vragen zouden ze ook hun eigen downloadservers en store servers wel wat sneller mogen maken. Met een 400mbit verbinding via kabel duurt ene download van een paar GB nog steeds buitenproportioneel lang. Kan natuurlijk ook liggen aan de goedkope netwerk chip in de console. Maar lijkt mij als ik een premium prijs betaal dat ik ook premium service krijg.
Sony pakt een deftige marge op elke game die via hun ecosysteem wordt verkocht, tel daar alle DLC en MTX bij op... Dus je zou verwachten dat ze van dat geld zeer zeker gewoon deze diensten in de lucht kunnen houden.

Het is ook geen geheim dat je met een console getild wordt. Je betaalt extra voor gemak, niet voor servers en zéker niet voor de 'gratis' games die gewoon een sigaar uit eigen doos zijn.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 februari 2018 10:28]

Grappig genoeg weet men online functionaliteit bij de PC games wel gratis aan te bieden. Nu is het playstation deel natuurlijk uitgebreider dan dat ("free" games e.d.), maar ik kan me voorstellen dat Luuk daar problemen mee heeft als je alleen maar sporadisch online wilt om een spelletje te spelen met vrienden. Waarom is er bijvoorbeeld geen mogelijkheid om gratis online te spelen en dan een losse dienst waar de andere services inzitten?

Ik bedoel daarmee niet dat sony dat _moet_ doen, maar ik wil er alleen mee aangeven dat er meer business modellen mogelijk zijn. Deze verplicht je bijna 200 euro te betalen, ook als je gaat voor iets simpels als alléén online willen spelen. Voor de mensen die gelijk willen reageren met "maar je HOEFT het NIET te kopen", dat klopt natuurlijk.. ik heb om DIE reden dus ook geen console. :)
Kennelijk acht Sony het op dit moment niet nodig om meerdere business modellen toe te passen. Wellicht komt daar na het lezen van jouw posting wel verandering in. Ik acht die kans niet groot, maar je weet maar nooit.
Het is / was een reactie op 2ehands gameverkoop; voordat PSN er was (waar volgens mij alle gamefabrikanten aan mee doen en de games met een onlinecomponent een deel van krijgen) zag je dat je voor het online gedeelte van games een losse "online pass" moest kopen (a 15 euro oid), die gekoppeld was aan je account ipv de game. Ik vind PSN daar een goed alternatief voor, ook omdat ze het combineren met gratis games (waar soms ook nog wel wat leuks tussen zit) en kortingen in de PSN store.
1: Niet alle games hebben een online abbo nodig om online te kunnen gamen.
2: Heb dus 3x ¤30 euro betaald voor 3 jaar PSN, plus je krijgt elke maand gratis games.
Denk je dat online gamen geen onderhoud verreist aan systemen etc etc. Dus zo malafide is het helemaal niet!
Het vereist inderdaad onderhoud, echter wordt dit naar mijn weten door de Publisher geregeld en dus is Sony lekker aan het double dippen. Daarnaast zijn de eigen servers van Sony waar de store op draait en waar je de downloads vanaf plukt ook maar relatief traag vergeleken met gratis services als staan of origin.
Je krijgt er ook gratis games voor, het is dus niet enkel en alleen voor het online kunnen spelen (er zijn overigens ook games die gewoon online te spelen zijn zonder abbo).
Voor mij precies hetzelfde.. Ook primair een PC gamer die een PS4 (Pro) erbij heeft voor exclusives zoals Uncharted series, Last of Us en Horizon Zero Dawn etc en ik weiger ook extra te betalen voor het online gedeelte.. Dus hou het lekker bij SP-only games op de PS4..
Volgens mij denk je dat het bericht gaat over het kunnen spelen van multiplayer games. Daar gaat het artikel niet over. Dit gaat over het streamen van volledige games. Zoals Nvidia en GameFly dat ook doen. Ander online product.
Ben ik van op de hoogte, maar zag de comment waar ik op reageerde als een kans om mijn frustratie te uitten.
Die ga je nu niet meer krijgen voor 30 euro. Ze hebben dit jaar de prijs verhoogd ;)
I know, daarom dacht ik gelijk kopen die handel 8-)
Denk dat het vanaf dit jaar rond de ¤45/50 zal zitten.

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 14 februari 2018 09:46]

ik heb er ook 2 gekocht :)
Vorig jaar tijdens de black friday ook 1 voor 30 gekocht dacht ik, dus inderdaad gewoon even wachten of goed zoeken :).
Wat er in het verhaal altijd niet klopt is het volgende: je neemt een abo voor bv een jaar online spelen plus de andere eventuele extra’s.(dat is kado)
Maar een jaar bestaat uit 365 dagen x 24 uur = 8760 uur.
Maar al ik bv maar 1760 uur in dat jaar gespeeld heb ben ik na dat jaar die 7000 uur die nog over is kwijt.
Je hebt betaald voor een jaar = 8760 uur speeltijd. Geef die dan ook tot het op is.
En dat is niet alleen bij playstation, maar ok bij xbox en pc het geval.
Dit zouden ze eens eerlijk moeten aanpassen zidat je werkelijke gespeelde tijd gebruikt wordt.
Was dat het geval dan was het inderdaad ook voor de mensen die niet dagelijks online spelen aantrekkelijk.
Jaar abbo voor 30¤? Ik heb me het afgelopen jaar suf lopen zoeken om er nog ééntje voor 40¤ te vinden, en toen kon ik net de laatste bestellen. Is er een topic op GoT ofzo waar deze acties staan, of een site die ze vast voor 30¤ aanbiedt rond de feestdagen? :)
Had ze besteld net voor de prijsstijgingen bij Gamemania ;)
Doet Microsoft beter met Gamepass a 9.99 euro per maand en de laatste nieuwe spellen van Microsoft Studios!
Is 5Mbit/s niet erg weinig voor het streamen van games?

[Reactie gewijzigd door Krysa op 14 februari 2018 09:35]

Ik heb het geprobeerd, ik had echt veel last van input lag, ik vond het echt onspeelbaar (op de pc). Ik begrijp niet hoe dit kan, of is het inmiddels verbeterd?
Ik heb hier totaal geen problemen mee (ziggo 40 mbit abonnement), ook niet met streaming games op de nvidia shield online gamedienst.
Als het op de website met een kleine b staat dan klopt het toch? Hoe onrealistisch het ook klinkt kan het best kloppen.
Ja, ik weet het! Ik had hem verkeerd gelezen! Reactie is aangepast :)
Ehm, je zegt nu zelf dat op de website Mbps staat en niet MBps. Dus wel slechts 5 Mbit.
5 Mbps = 5 megabits per seconde? 5mbit/s zou voldoende moeten zijn voor een low quality stream.
toen het net nieuw was heb ik een test gedaan. ik heb een praktische 13 mbit (vaak zelfs hoger) , maar PS now vond mijn internet snelheid te laag. wellicht lag het aan latency :'(
Wordt dit veel gebruikt?
Ik heb ooit de eerste maand gratis geprobeerd (toen nog maar met een handjevol games) en het werkte op zich prima.
Heb het even geprobeerd, maar vond de kwaliteit van de service het geld zeker niet waard.
Wat bedoel je precies met de kwaliteit van de service is het geld niet waard? Is dit het aanbod van games, de snelheid waarmee spellen geladen worden (er zal vast van een buffer gebruik gemaakt worden), of is het de grafische kwaliteit van de spellen die bijvoorbeeld artefacts tijdens de stream tonen?

Ik vind het concept erg interessant, dus ben gewoon benieuwd wat voor problemen deze techniek oplevert :)
Excuses, ik zal het toelichten.

Destijds in in ieder geval, was de service matig vanwege hetvolgende:
  • Games aanbod
  • Grafische kwaliteit
  • Buffering/impact of framerate door latency
Lokaal kunnen opslaan zou een groot deel van deze problemen oplossen, aangezien ik er wel vanuit ga dat het aanbod inmiddels vele malen beter is.
twee mogelijkheden:
Niet, en daarom de prijsverlaging
Wel, en daarom de prijsverlaging
:p
Waarom denk je dat ze de prijs verlagen? Meestal wordt iets wat populair is alleen maar duurder..

Dus nee, denk niet dat dit veel gebruikt wordt..
Wat zijn de ervaringen met deze dienst? Zijn er veel (recente) exclusives beschikbaar of zijn het meer oude non exclusives? Ik heb zelf geen PlayStation 4 maar ik zou dolgraag de exclusives eens spelen.
Edit: is het ook beschikbaar in België trouwens?

[Reactie gewijzigd door 4ndychu op 14 februari 2018 10:07]

Het zijn vooral een hele berg ps3 games, zowel exclusives als multiplatform games. Daarnaast ook wat ps4 games waarvan er aardig wat exclusive zijn. Maar dit zijn wel exclusives van de begin jaren van de ps4. De waarde van de games die erop staan zijn eigenlijk vrij nihil.
Niet mee eens. Voor iemand die Playstation classics als Heavy Rain, The Last of Us, God of War, Until Dawn nog nooit gespeeld heeft, kan dit een heel toffe manier zijn om deze ook eens te ervaren zonder een Playstation te kopen.

Geen idee hoe goed dit werkt op de PC, maar er zijn vast ervaring te vinden met Google.
Ik bedoel met waarde, de waarde in prijs. De meeste games van ps now zijn voor 5-15 euro in een sale te krijgen.
Daar ben ik het wel mee eens :) Maar, voor een niet PS4-bezitter is dat natuurlijk geen optie.
Is dit dan de opgepoetste PS4 versie van The Last Of Us of de originele PS3 versie? Ik vond TLOU fantastisch op de PS3 en zou het graag opnieuw in betere kwaliteit willen beleven met de PS4 versie.
Huh? Wat? Goedkoper? Dat hoor je niet vaak. Sony is goed bezig :)
ik vind het nog altijd erg dat je geen optie krijgt om de games die je bezit op je ps3 te kunnen spelen op psnow. Ik moet die abonnementen niet is veel te duur voor wat het is. Persoonlijk vind ik de xbox 360 backwards compatibility op xbox one een veel beter systeem
Als je de games bezit speel je ze toch op je ps3? En als je die verkocht hebt is dat jou probleem toch?

Snap dat hele gedoe niet ik koop een ps4 om ps4 games te spelen wil ik ps3 games spelen haal ik voor paar tientjes weer een ps3.
heb nergens vermeld dat ik ze verkocht heb. Ging hem gewoon over de vergelijking dat je bij xbox one de 360 spellen nog kunt spelen als ze onder de backwards compatibility program vallen, wat bij mij de meeste games zijn dus ik kan mijn 360 wegdoen. Bij ps4 gaat dit niet je moet uw ps3 behouden wil je uw ps3 games nog kunnen spelen. Het lijk me niet moeilijk voor sony om enkel toegang te geven tot de ps3 games die je bezit, maar dat willen ze niet. Daarom systeem van xbox one veel beter in mijn ogen
Als je dus oude games wil spelen misschien xbox beter van mij mag het hele backwards weg ;)
Voro het aantal games dat ze aanbieden kan dat nog redelijk meevallen.
Zoals reeds gezegd in het artikel is het bij xbox een pak minder aantrekkelijk.
Ik heb een 14 days trial genomen voor de carnaval-vakantieperiode van mijn zoon en 90% van de games is oude xbox360 meuk, 8% is indy en 2% is daadwerkelijk xbox one games... dikke teleurstelling dus en ik ben absoluut niet van plan om de trial te verlengen met dit aanbod.