Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

LG gaat meer varianten van G- en V-smartphones uitbrengen

LG is van plan om meer varianten van zijn G- en V-serie smartphones uit te brengen. Het Koreaanse bedrijf wil er zo voor zorgen dat de modellen langer op de markt blijven en niet op vaste momenten in het jaar een opvolger krijgen.

LG noemt het belangrijk om een 'goed platform' langdurig aan te bieden. Daarnaast noemt de vicevoorzitter van het bedrijf, Cho Sung-jin, als reden dat er zorgen zijn over het aanbod van lithium. Op termijn zou een tekort aan lithium voor productieproblemen bij lithium-ion-accu's kunnen zorgen. Op de achtergrond zouden LG's prestaties op de mobiele markt een rol kunnen spelen, suggereert de Korea Herald. LG's mobiele divisie leed eind vorig jaar zijn elfde kwartaalverlies op rij.

De afgelopen drie jaar kondigde LG aan het begin van het jaar een topmodel in de G-serie aan, gevolgd door een high-end smartphone in de V-serie in het najaar. Van dit vaste schema wil LG afstappen, blijkt uit uitlatingen van Cho Sung-jin tijdens de CES. "We onthullen nieuwe smartphones wanneer dit nodig is, maar we brengen ze niet uit alleen omdat concurrenten dit doen", zei hij volgens de Korea Herald. Hij zei dit in antwoord op de vraag wanneer LG de G7 aan gaat kondigen.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

12-01-2018 • 11:15

90 Linkedin Google+

Reacties (90)

Wijzig sortering
Hier wordt LG onterecht de grond in geboord in de comments. Er wordt geklaagd over de 'oudere' hardware. Het is niet dat de telefoon een traag toestel is of dergelijke. Ik vind het zelfs beter zo. Een 'oudere' chip en er niet de hoofdprijs voor moeten betalen

Verder moet je het in een context plaatsen of zwijgen naar mijn mening. Dat geklaag zint nergens op als je je enkel blind staart op 'laatste topmodel'... De prijs is een belangrijk punt als je gaat vergelijken. Vergelijk de S8 met de G6 in prijs? Dat scheelt minstens 150 euro. De S7 is ongeveer gelijk aan de G6 wat betreft de prijs en dat toestel is al een jaar langer uit, wat resulteert in een jaar minder updates (in beste omstandigheden, om het even te kaderen).

Als je dat mee in je overweging neemt, is de LG G6 geen 'mosterd na de maaltijd' of hoe je het ook wilt noemen... Ze kunnen de chips goedkoper kopen dan dat ze nieuw waren en jij er de volle prijs voor moest betalen. Ik zie dus geen probleem dat LG deze strategie volgt...

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 12 januari 2018 12:03]

Er zit wel een verschil in iets onterecht de grond in boren zoals jij dat noemt of ergens (terechte) kritiek op hebben. Je kunt niet ontkennen dat LG de afgelopen jaren problemen heeft gehad met de kwaliteit van hun toestellen wat niet echt goed is geweest voor hun imago.

Een reden waarom de keuze voor een oudere SoC op termijn een verkeerde beslissing kan zijn is dat de ondersteuning voor de SoC sneller komt te vervallen wat gevolgen kan hebben voor toekomstige updates. Dit fenomeen hebben we al eens meegemaakt rondom de Snapdragon 800/801 waar Qualcomm geen ondersteuning meer gaf voor Android Nougat waardoor ineens een heel aantal toestellen - die nog prima functioneerden - ineens end-of- life werden verklaard.

Sowieso is LG sowieso niet duidelijk over hun softwareondersteuning/updatebeleid. Google en Samsung geven aan hoelang ze een toestel minimaal van updates voorzien. Aangezien LG nu al bijna drie jaar op rij verlies maakt op haar smartphones heb ik niet de illusie dat ze erg veel geld en tijd in softwareondersteuning gaan steken en het maar afwachten is hoelang die G6 updates krijgt.
Daar heb je een punt wat betreft het 800/801-verhaal. Ik vind het een zeer spijtige gebeurtenis want er is inderdaad niets mis mee. Echter, fabrikanten beloven updates en zijn eveneens verrast door het 'niet ondersteunen' van de chips. Ik vraag me af bij wie we daar de oorzaak moeten zoeken. Is het Google ( / Android maker), Qualcomm, of nog een andere partij? Echter sta je daar en kan je als groot bedrijf niet veel risico nemen door het toch proberen te ontwikkelen. Je wilt namelijk als fabrikant stabiliteit garanderen. Door 'onsupported' te negeren kan er dus wel een probleem optreden in de toekomst.

Ik zou dus niet graag op hun plaats willen zitten. Het is namelijk beide verliezen: ofwel geen update (imagoschade) ofwel toch proberen iets te maken en mogelijk in de problemen komen (kost geld en mogelijk imagoschade door brakke updates)... Ik wil niet kiezen om eerlijk te zijn.

Maar ik geef je gelijk op het punt van de oudere chip, dat deze een jaar minder lang ondersteund wordt.
Mee eens. De G6 is een prima telefoon en (zeker nu) voor zijn geld - de - Android telefoon voor mensen die een modern 18:9 scherm willen hebben.

Wat me wel flink begint te irriteren is het gebrek aan communicatie mbt updates. We horen niks over Oreo en eigenlijk hadden we die al een maand of twee moeten hebben.

Als LG serieus wil worden genomen in het midrange tot hogere segment dan moet dit echt stukken beter.
Oreo komt voor de G6 in februari uit heb ik onlangs ergens gelezen.
Het probleem met LG is dat de betrouwbaarheid te wensen over laat, niet zozeer het gebruik van een oudere soc, ze kunnen beter aan de betrouwbaarheid gaan werken...
Dat is de grootste BS die er is. De G4 had last van bootloops maar dit is opgelost de telefoons werden gewoon gerepareerd door LG. De G5 had hier geen last van en de G6 is ook gewoon een heel betrouwbaar toestel. Had tot voor kort Huawei en heb juist voor LG gekozen vanwege de goede ervaringen uit mijn directe omgeving.
Ook de verwijderbare accu module van de G5 blijft zelfs naar vaak wisselen perfect.
Bovendien is LG vaak een frontrunner eerste 18:9 G6, bediening achterop vanaf G2, goede cconfig dubbele camera etc. etc.
Telefoons die langer op de markt blijven, maar ook langer updates ontvangen? Mijn G4 draait op een beveiligingsupdate van juli 2016. Ik hoef echt niet de nieuwste android per se, maar steek wel wat moeite in het blijven uitgeven van beveiligingsupdates. Dat kan vrij gemakkelijk sinds Androind 6.0, maar LG blijft hier echt in achter. Om deze reden wordt mijn volgende telefoon geen LG.
Dit is al jaren een probleem, Google is zich hier ook van bewust. Met Android 8 is project Treble tot stand gekomen. Dit is een ontwikkeling die de custom ROM losmaakt van het Android OS.
Hierdoor is Android updaten aanzienlijk makkelijker voor de ontwikkelaars van telefoons, omdat niet de custom implementation ook nog eens aangepast hoeft te worden.
Het is echter pas uit sinds de nieuwste Android versie, hierdoor hebben we het nog niet echt goed in actie gezien. Hopelijk zorgt dit ervoor dat nieuwe telefoons aanzienlijk langer Android updates blijven krijgen.

Veel telefoons die uitgekomen zijn vlak voor Android O zullen geen gebruik maken van Treble, omdat het omzetten voor bestaande telefoons volgens veel bedrijven te veel werk is.
Je vergeet iets belangrijks: Project Treble heeft vooral te maken met Android-upgrades, en niet met security-updates; die zijn relatief eenvoudig uit te rollen.
Dat zeg je wel zo makkelijk, maar meeste security updates willen je rootfs aanpassen en laat het nou net zijn dat je rootfs afgeschermd is. Dat wil zeggen dat je of root moet zijn of je moet opnieuw flashen.
Hoe kom je daar bij? Iedereen kan security-patches ontvangen en dan maakt het geen drol uit of je nu rooted bent of niet. Sowieso heeft rooten weinig met Project Treble te maken.
Jij haalt rooten erbij, niet SizzLorr. Er is een (groot!) verschil tussen je root fs en je telefoon rooten.
En waarom zou je geen toegang meer krijgen/hebben tot rootfs?
Omdat je als normale user daar geen toegang tot dient/hoeft te hebben. Het upgradeproces kan daar echter wel bij, dus het is prima mogelijk voor de fabrikant om een update te pushen die je rootfs aanpast (met dus de nieuwste veiligheidspatches).
Ik ben je even kwijt. hylke45 doet overkomen alsof je Project Treble (moet geleverd zijn met Android 8 ) moet hebben om überhaupt security-updates vanuit Google te krijgen, maar dat is helemaal niet zo.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 12 januari 2018 13:42]

Dat komt doordat je niet goed leest wat SizzLorr schrijft.
Klopt. Dat kan ik niet ontkennen; ik begrijp hem verkeerd, of hij verwoord het anders. Of beiden ;).
Het gaat hier om de volgende zinnen:
Project Treble heeft vooral te maken met Android-upgrades, en niet met security-updates; die zijn relatief eenvoudig uit te rollen.
Securitypatches voor apps wel. Securitypatches voor OS zal je toegang moeten hebben tot je rootfs.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 12 januari 2018 13:32]

Ja, en daarop is mijn antwoord dat Project Treble vrijwel niets te maken heeft met security-updates. Het zou dus een non-argument zijn dat toestellen Project Treble moeten ondersteunen om security-updates te ontvangen.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 12 januari 2018 13:32]

Dit is al jaren een probleem, Google is zich hier ook van bewust. Met Android 8 is project Treble tot stand gekomen. Dit is een ontwikkeling die de custom ROM losmaakt van het Android OS.
Hierdoor is Android updaten aanzienlijk makkelijker voor de ontwikkelaars van telefoons, omdat niet de custom implementation ook nog eens aangepast hoeft te worden.
De belangen van Google en de telefoonfabrikanten staan hier natuurlijk lijnrecht tegenover elkaar. Google heeft er alle belang bij dat consumenten zo veel mogelijk gebruik maken van zijn diensten en programma's om daarmee verzamelde commercieel interessante informatie over die consumenten door te kunnen verkopen aan bedrijven. Of dat met een telefoon van 1 of 5 jaar oud gebeurd zal Google worst wezen, als de gebruiker maar de laatste software updates installeert vooral als met de update door privacy gevoelige gebruikers ingestelde zaken als 'geen cookies' of 'volg mij niet' toch handig omzeild kunnen worden.

Voor fabrikanten heeft het weinig zin om geld en tijd te investeren in Android software upgrades waardoor het alleen maar minder aantrekkelijk wordt voor klanten om de nieuwste telefoon te kopen. Zeker omdat de merkentrouw in Androidland maar een hele kleine rol speelt bij de aanschaf van een telefoon. Als fabrikant zou ik zoiets als project Treble dan ook luid toejuichen in een persbericht en in mijn PR naar de klant zeker aanhalen en het vervolges de prullenbak in gooien. En er alles aan doen om te zorgen dat mijn klanten een nieuwe telefoon kopen in plaats van hun oude te upgraden.

Dat kunnen we wel heel slecht vinden van de fabrikanten maar stel het geval dat de gezamenlijke telefoonfabrikanten aan Google een project voorstelden om het in Android door de gebruiker mogelijk maken te stoppen met al die achtergrondactiviteiten, banners, scanners, reclameuitingen en andere alleen maar stroom kostende zaken. Zodat de batterijen veel langer mee gaan, minder vaak vervangen hoeven worden, kleinere en compactere modellen gemaakt kunnen worden en waarschijnlijk het hele werken met de telefoon voor ons consumenten een stuk prettiger wordt... Denk je dat Google dat een mooi plan vindt en daar op zijn beurt met volle overgave aan zou meewerken?
Ik negeer even de bullshit over wat Android allemaal doet en het gezeik op Google en kom maar bij het echte punt.
Voor fabrikanten heeft het weinig zin om geld en tijd te investeren in Android software upgrades...
Dit is ook wat Treble probeert op te lossen, het kost met Treble een heel stuk minder tijd en geld om een Android update door te voeren. Voorheen moest er veel moeite gedaan worden de custom ROM e.d. bovenop de nieuwe Android versie werkend te krijgen.
Dit heeft natuurlijk wel als keerzijde dat de producenten graag hebben dat je eens per paar jaar een telefoon koopt. Hopelijk lost concurrentie dit dan weer op voor de consument. Als producent A <2 jaar Android updates blijft geven en producent B gewoon alle updates 5 jaar lang door pusht. Dan zullen mensen (hopelijk) meer geneigd zijn van producent B producten af te nemen.
Ik denk dat producenten wel gebruik moeten maken van Treble want anders doet een concurrent het wel en dat leidt dan weer tot een achterstand (minder snel en minder vaak Android updates).
[quote]
Ik negeer even de bullshit over wat Android allemaal doet en het gezeik op Google en kom maar bij het echte punt.
[...]
Dat is geen gezeik over Google maar het verzamelen van zoveel mogelijk commercieel interessante iinformatie van de gebruikers en dat verkopen aan de hoogst biedende is simpelweg hun verder compleet legale verdienmodel. Om aan die informatie te komen zoeken ze wel regelmatig de grens op die je nog als aanvaardbaar kan nemen. Als ik niet wil dat mijn bewegingen en lokatie continue aan Google worden doorgegeven en ik vink alle daarvoor bestemde hokjes af dan vind ik het niet fris als Google via allerlei slimme trucs met zendmasten enzo toch mijn mobiliteit en lokatie bepaalt en opslaat.

En het echte punt: fabrikant A die geen updates geeft en fabrikant B 5 jaar wel. Als die gelijktijdig een telefoon op de markt brengen met verder exact dezelfde specificaties dan moet B in zijn verkoopprijs incalculeren dat het de komende 5 jaar allerlei extra kosten zal hebben voor de updates en dat het over 2 jaar minder aantallen zal verkopen van het nieuwe model omdat het oude model nog steeds de nieuwste software draait.
Fabrikant A heeft die update kosten niet en gaat ervan uit dat over 2 jaar een nieuwe model met 2 jaar verdere ontwikkeling extra verkocht wordt omdat die de modernste software draait.

Dat betekent dat op het moment van uitbrengen fabrikant B een stuk meer zal moeten vragen dan fabrikant A voor exact hetzelfde product met als enige pluspunt dat over 2 jaar en zelfs 5 jaar de nieuwste software er nog steeds op draait. Of de hardware dat dan nog aankan is sowieso de vraag natuurlijk.

Ik denk dat de meeste consumenten op zo'n moment toch echt kiezen voor de goedkoopste variant en denken hoe dat over 2 jaar zit zie ik dan wel weer. En aangezien maar weinig fabrikanten echt moeite doen om hun oudere modellen te upgraden denk ik dat die het ook zo zien.
Updates komen van Google. Fabrikant hoeft het vrijwel alleen nog maar door te zetten, doordat de ROM niet vast zit aan het OS zou dit zeer eenvoudig kunnen.
Natuurlijk is het dan nog wel even test (waar we testautomatisering voor hebben, yay) en mogelijk een bug oplossen, kan natuurlijk gebeuren. Komen vrijwel geen extra kosten bij om een update uit te brengen.
5 jaar aan nieuwe Android versies met Treble kost in theorie veel minder dan nu één Android update bij een custom ROM kost.
Jij wel ...ik niet ...ga liever op vakantie dan +/- 800 tot 1000 euro uitgeven.

Als apple het wel kan ? Waarom android niet ?

Vind het oplichting van bovenste plank!!!
Je hebt het over 800 of 1000 euro uitgeven, maar je noemt in eenzelfde adem de fabrikant die 1360 euro voor een smartphone durft te vragen? Vraag mij niet twee keer wie de oplichter is... LG en Samsung leveren ten minste telefoons met basisfuncties... Mijn home-cinema set vraagt niet of ik een dongle bij heb, die plug ik gewoon in :)
Dacht jij nu echt dat ik een apple koop ? Wat ik er mee bedoel is dat hun update beleid beter is als android !!!!

P.s heb zelf een 4j oude mb (android ) werkt nog steeds goed voor mij (lg gflex )

En Samsung +Lg zuigen net zo hard met updates (nog niet eens 2j

[Reactie gewijzigd door noway op 15 januari 2018 16:59]

Zeker, dat update beleid is heel wat beter... Maar dat is eigen hardware + eigen software waar je toch zeker 50% meer voor betaalt. Mijn G5 is nu toch bijna 2 jaar na zijn lancering nog altijd voorzien van een recente beveiligingsupdate (11-2017). Hoewel ik het liever zo zou zien als bij Windows 10, mijn Lumia 950 kreeg flink wat updates en er werd zo nu en dan goed wat aangevuld, de accuduur werd alleen maar beter. Mijn G5 heeft echter een... 'meh' accuduur, maar gelukkig een tweedehands BCK-5100 gekocht, ideaal als je veel filmt en fotos maakt, als je zonder stroom dreigt te staan trek je de accu eruit en kan je hem in je rugzak opladen met powerbank :)
zat er aan te denken aan lg5 of de v20 bij eglobal.nl ( leuke prijzen )
Zelfde hier, zeker na het hele wel/niet/wel/niet rondom de upgrade naar Android 7. Komt er nou nog wel of niet een update... ik durf het niet meer te zeggen.

Ik ben erg te spreken over LG vwb televisies, maar tot nu toe is de ervaring met ondersteuning van telefoon niet echt positief.
Ik heb nooit dezelfde telefoon ik kijk elke keer op de markt voor een toestel met de beste prijs kwaliteit verhouding.

Deze keer een iPhoneX dus 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Nahh ik denk dat op dit moment de Oneplus 5T er super bij staat. 8-)
Hij heeft het over lithium dat schaars kan worden, weet iemand in hoeverre de accu's die we gebruiken te recyclen zijn? Is de lithium, en andere componenten, uit de accu te zuiveren, en kan het dan opnieuw gebruikt worden? Of zijn de chemische reacties vrij onomkeerbaar zonder erg veel energie toe te voegen.
Ik zou verwachten dat wanneer je die accu's uit elkaar haalt zonder dat er zuurstof of water aan de componenten kan komen het redelijk te doen is om een deel te recyclen. Probleem is wel dat dat weer vrij ingewikkeld is omdat je moet werken onder stikstof/argon/vacuüm... Daar moet je personeel dan ook weer voor opgeleid worden en het kost een hoop extra tijd en moeite.
Zuurstof eh, altijd een probleem. Als ik mensen die weinig weten over de elementen vertel wat voor een agressief en vooral reactief stofje het is, verklaren ze mij veelal voor gek.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er uberhaupt voor de slijtage van accus zorgt, straks maar even googlen.
Als een lithium accu leeg/versleten is is het lithium niet in metaalvorm, maar als een zout. De extra zuurstof maakt dan ook niet meer uit.
Geen wonder dat ze al elf kwartalen achter elkaar verlies maken, ze zouden eens wat moeten doen aan quality control want het aantal LG toestellen dat binnen de garantie in een bootloop terecht komt en gerepareerd moet worden kost hun klauwen met geld. Tevens een reden om voorlopig maar even met een boogje om de toestellen van LG heen te lopen.
De LG G5 en G6 hebben helemaal geen last van de bootloop issues. De G4 daarentegen wel. Punt is alleen dat dit toestel inmiddels van 2015 is, of wil je graag in het verleden blijven hangen?
Net als dat men nog steeds denkt dat elke franse auto bagger-electronica heeft. De meute raast en iedereen raast vrolijk mee...

Als dat tevens al een reden is om met een boogje om LG toestellen heen te lopen dan adviseer ik je dat met elk merk te gaan doen, aangezien ze allemaal wel eens wat hebben. Mijn inziens ga je daar veel te kort door de bocht
Van de G5 zijn ook gevallen bekend alleen niet in dezelfde mate als bij de G4 of de N5X (zie https://www.androidauthor...op-whats-going-on-735474/). En wat de G6 betreft is het ook nog maar even afwachten want het toestel is nog niet eens een jaar op de markt.

Wat de G4 en N5X waarschijnlijk parten heeft gespeeld is dat die toestellen waren voorzien van SoC's die nogal te boek staan als heethoofden (de Snapdragon 808 & 810). De G5 en G6 hebben een andere SoC's waardoor het probleem misschien niet of minder vaak optreed (de toekomst moet dit uitwijzen) maar toch zegt het iets over de kwaliteit van LG want voor zover ik weet is LG de enige fabrikant die dergelijke problemen op deze schaal heeft gehad.

[Reactie gewijzigd door Jorick op 12 januari 2018 14:09]

I could be an isolated case
Staat er. ;)

Ga voor de gein eens zoeken naar bootloop met volgend een random toestelnaam, je vind zat...
De soc in de G5 en in de G6 hebben domweg dit soort problemen niet, dat hebben ze allang bewezen.
Tevens hadden de G4 en de 5X exact dezelfde soc, dus ansich niet zo gek dat dan het probleem van de G4 ook optreed bij de 5X.
Veruit de meeste smartphone fabriekanten maken verlies helaas, toch blijven bedrijven het proberen.
Mee eens! Kwaliteit van LG faalt gewoon enorm! Bootloops, image retention op LG LCDs, laatst ook burn ins van LG OLED op google pixel 2 plus... Kortom ik vind het wel terecht dat ze verlies lijden.
Nou je het zegt ja! Hier ook last van die burn in :'(
Ik had de LG V10 en die had echt hele erge image retention. Heb 3 modellen gehad en telkens weer hetzelfde probleem. Met het OLED scherm in de V30 is het hopelijk beter maar ik betwijfel het. Ik loop er in ieder geval met een boog omheen.
Ik was in bezit van een lg g3 en een g4. Lokaal europees model en heb bijna nooit updates gekregen terwijl op internationaal vlak is regelmatig zag dat er updates beschikbaar waren.

Sinds paar maanden maak ik gebruik van een LG V20 dual sim, en krijg regelmatig updates binnen. Ongeveer 1 update elke 3 maanden.

Ik vermoed toch dat probleem niet echt bij LG zelf lift, maar LG Europa omdat die de updates moeten pushen voor Europese modellen.
Wat me er doet aan denken dat ik het vaag blijf vinden dat de G6 in Europe ook geen ondersteuning voor draadloos laden heeft gekregen. De Europese markt minderwaardig?
zit er fm chip in? is het de 990 versie
Ik had een LG G3, G4 en nu een G6 (de 5 was jammer genoeg geheel onterecht een flop). Ik ben altijd heel tevreden geweest van de LG telefoons en gruwel van Samsung. Nu, na ongeveer 8 maand duiken wel problemen op met de G6, met name de melding "Er is vocht gedetecteerd in de usb poort" bij het opladen. Erg vreemd want de telefoon is nooit in aanraking geweest met water (bovendien heeft die IP68 rating)

De melding kan soms enige tijd aanhouden waardoor laden dus niet werkt, en dan plots gaat het wel weer en is er een tijdje geen vuiltje aan de lucht. Blijkt dat ook Samsung gevoelig is hiervoor trouwens.

Jammer, maar dit probleem doet mij weer twijfelen voor een volgende telefoon ... Met wat geluk pakt LG met de nieuwe strategie de huidige problemen aan, en zullen ze in de toekomst regelmatiger updates uitrollen.

Als sidenote: de klantendienst van LG is vrij waardeloos.
De G2 had ik altijd veel plezier van maar na een paar jaar ineens stuk, hele scherm gaf raar beeld (niet te herkennen).

Later de G4 maar die werd heel warm waarna hij doorbrande. Gelukkig onder garantie gerepareerd maar nog steeds wordt hij enorm heet en traag zonder veel te doen.

Vind het prachtige dingen maar ze mogen wel wat doen aan de levensduur en liever gewoon een stock ROM ;)
Ik denk dat de gemiddelde levensduur van een smartphone niet veel langer is dan 2 jaar.
Die dingen worden niet gemaakt om mee te gaan.

De G4 kon het inderdaad warm krijgen, vooral met GPS aan.
Gebruik nu sinds 2 weken noodgedwongen weer mijn oude G2 (OP3 laten vallen |:( ).
Ik ben positief verrast hoe goed de G2 het nog doet. Hartstikke vlot voor dagelijks gebruik (browsen, mailen, appen, social media, etc) en aan het einde van de dag nog rond de 50% acculading. Enige nadeel is het ontbreken van recente security updates en een vingerafdrukscanner, maar verder doet hij alles wat ik wil.
Telefoons gaan dus (technisch) echt wel langer mee dan 2 jaar, in ieder geval mijn 4 jaar oude G2.
Ik tik dit nu op mijn G2, nog steeds geen problemen mee, werkt prima. Ik zou wel eens echte statistieken willen zien.

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 12 januari 2018 16:36]

LG heeft voor mij afgedaan, ondanks dat ik nog steeds een LG G4 gebruik. Er waren echter een hoop problemen met dit ding. Er zaten strepen op het scherm. Daarna had ik last van ghost touches, waar het apparaat meermalen voor weg geweest is (De oplossing blijkt te zijn om even naar 3G-only terug te schakelen, tijdje gebruiken en dan weer naar 2G/3G/4G). De beloofde updates van het OS kwamen niet etc. Ondertussen had mijn vrouw de Nexus 5X en die bleef maar tevreden (behalve dan over de waterdichtheid, maar dat is een ander verhaal)

Ondertussen valt er geen enkel helder verhaal uit de LG range te destilleren en al helemaal niet waarom je de LG versie van Android zou kiezen. Je weet echter wel zeker dat als LG de telefoon aan je verkocht heeft ze niets meer voor je doen. Dit in tegenstelling Samsung, Motorola, Nokia en Apple.

En het is zo jammer, want eigenlijk heeft mijn LG G4 nog steeds potentieel. De camera is goed, de scherpstelling innovatief, ik ben nog steeds blij met de IR-blaster om de TV mee te bedienen. (Wat nou afstandsbediening zoek of kids niet luisteren, uit die TV) etc.
Ter info, de Nexus 5X is toevallig ook van LG, en heeft ook issues (waar je vrouw blijkbaar (nog) geen last van heeft gehad).
Een volgende model zou geen G7 genoemd worden volgens jullie. Ben dan wel benieuwd wat ze het wel noemen. Verder wel terecht, de G6 was mosterd na de maaltijd met een verouderde chip.
Sterker nog: er gaan geruchten dat de opvolger van de G6, een Snapdragon 835 krijgt. Alhoewel dat alweer is ontkracht met een nieuw gerucht waarbij wordt gezegd dat de opvolger tóch wel een Snapdragon 845 krijgt.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 12 januari 2018 11:46]

"Meanwhile, the G7 is equipped with Snapdragon 845 and inherits the V30's organic light-emitting diode (OLED) display and bezelless design." ?

Interessante links, bedankt. Het is best onduidelijk :D

[Reactie gewijzigd door Xfade op 12 januari 2018 11:31]

Inderdaad, ik las destijds reacties van mensen die zeiden dat de Snapdragon 821-soc ook snel genoeg zou zijn. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het gaat om de boodschap die je als bedrijf naar buiten brengt. Wie wil er nou de hoofdprijs betalen voor een vlaggenschip met verouderde hardware, juist niemand.

Ze kijken alleen maar naar wat Apple en Samsung doen. Lezen ze dat Samsung in april met hun nieuwe smartphone komt, dan halen ze de lancering direct naar voren zodat ze nog even kunnen profiteren. Misschien is het eens tijd om wat anders te proberen, zoals high-end specificaties voor een lagere prijs. Consumenten willen best overstappen naar een ander merk, echter zal je ze wel moeten overtuigen en dat doe je met een lage prijs. Kijk bijvoorbeeld naar de LG V30, best een leuke telefoon, maar bijna 400 euro duurder dan de Galaxy S8 en dan ga je er nog niet eens op vooruit.
Niet alleen dat, ik zie de hardware niet als verouderd, maar Qualcomm stop vaak met ondersteuning van nieuwere android versies na een paar jaar. Als de soc al een jaar oud is en word in een nieuw toestel gesmeten... You get the picture. Gelukkig dat je als Tweakers dan nog opties hebt bij Qualcomm (lees je mee exynos) voor custom roms, maar de gewone gebruikers hebben daar weinig aan als er geen updates meer komen.
Een volgende model zou geen G7 genoemd worden volgens jullie. Ben dan wel benieuwd wat ze het wel noemen. Verder wel terecht, de G6 was mosterd na de maaltijd met een verouderde chip.
Tja, de prijs is er dan ook naar, maar dat vergeten velen erbij te nemen in een vergelijking. Nochtans zeer belangrijk. Je kan klagen over iets, maar dit haalt het statement naar mijn mening onderuit. En je gaat me niet zeggen dat het een traag toestel is omdat het een 'oudere' high-end chip heeft dan andere... Vergelijken en in context plaatsen, anders is het irrelevant om te klagen over iets.
De prijs is gewoon hoog bij launch :) Dat hij een maand later 200 euro oid goedkoper is maakt niet uit. (Ik klaag niet)
Het HTC model, geen voorstander van.
Eerste waar ik aan dacht, elk half jaar een nieuwe strategie |:(
"Het uitbrengen van de G7 is niet nodig we lopen achter op schema maar dat zeggen we niet hardop."

Zo klinkt dit in ieder geval. Ik heb persoonlijk niks tegen LG en ik hoop ook dat het niet zo zit, maar als ik dit zo lees.

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 12 januari 2018 11:18]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True