Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dark Souls: Remastered komt naar de Switch, Xbox One, PS4 en pc

Bandai Namco brengt een remaster uit van de originele Dark Souls-game. Dark Souls: Remastered komt op 25 mei niet alleen naar de pc, en de Xbox One- en PlayStation 4-consoles, maar ook naar de Switch-console van Nintendo.

Het is voor het eerst dat een deel van de Dark Souls-serie op een systeem van Nintendo beschikbaar komt. De remaster van het spel uit 2011 krijgt een verhoogde resolutie en andere visuele verbeteringen. Daarnaast kunnen tot aan zes spelers online met elkaar spelen, aldus Bandai Namco en ontwikkelaar From Software.

Bij de Nintendo Switch draait het spel op 1080 en 30fps in tv-modus, in de handheldmodus is dat 720p en 30fps. Bij de Xbox One en PlayStation 4 bedraagt de resolutie 1080p met 60fps, maar bij de respectievelijke X- en Pro-versies van die consoles, wordt het beeld opgeschaald naar 4k-weergave. Op de pc draait het spel standaard in 4k met 60fps.

De laatste versie in de Dark Souls-serie is Dark Souls 3, dat begin 2016 verscheen voor de pc, de Xbox One en de PS4.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

11-01-2018 • 17:17

68 Linkedin Google+

Submitter: andrewkun

Reacties (68)

Wijzig sortering
Jaaaaa!!! #hype

Volgens deze bron draait het op de DS3 engine, hoe vet zou dat zijn? :o

https://fextralife.com/da...4-xbox-one-may-25th-2018/

Ik kijk er erg naar uit om DS1 op 4K epische HDR heerlijkheid op PS4 pro te spelen en gewoon omdat het kan ook nog een keer op PC om te zien hoe dat loopt op een 165hz g-sync scherm!

En, hebben jullie die mouth-watering awesome trilogy box gezien? WoW! :D Daar ga ik zeker voor sparen.

https://twitter.com/froms...s/951465676996149248?s=09

Oh, en de DLC is zowel bij de gewone remastered als bij deze trilogy versie inbegrepen!

[Reactie gewijzigd door dartbord op 11 januari 2018 18:25]

en gewoon omdat het kan ook nog een keer op PC om te zien hoe dat loopt op een 165hz g-sync scherm!
Dan heb je pech gehad.
DS3 gaat niet boven de 60 Hz.
En wat bv ook niet werkt in DS3 is 21:9 resolutie. Tenzij je kunstgrepen uithaalt.
De DS games zijn misschien bijzonder, technisch gezien is het ondermaats. Ook DS3. Ik heb weinig hoop dat ik straks DS1 op 21:9 en 144 Hz kan spelen.

Hogere textures is geen probleem. Dat kan nu al in DS1, met dsfix. Mijn DS1 ziet er beter uit dan DS2.
21:9 is mits een kleine ingreep geen enkel probleem (ik speel het altijd zo). Meer dan 60 fps is inderdaad niet mogelijk.
Ik speel DS1 en DS3 ook in 21:9. Maar voor DS2 heb ik nog geen oplossing gevonden om 21:9 te spelen. Voor DS1 gebruik ik WideScreenFixer. En voor DS3 heb ik de binary geedit.

Ik denk dat het heel simpel is voor een programmeur om zijn spel in 21:9 te laten draaien. (Tenslotte zijn er allerlei onafhankelijke utilities die dit wel kunnen. Het is waarschijnlijk gewoon een DirectX call met andere parameters). En toch heeft From Software dat niet gedaan. Zelfs niet voor DS3. Ik vind dat lui. En ik ben er bang voor dat 21:9 in DS1-remastered nog steeds niet gaat werken. En als we pech hebben, is er geen 3rd party utility die dit gaat fixen.

Meer dan 60 fps is ingewikkelder. Dat snap ik. Maar het moet toch geen rocketscience zijn om je begrip van tijd in een game los te koppelen van de framerate ?
Dat het erg lui overkomt vind ik inderdaad ook. Dit had ondertussen al lang met een patch verholpen mogen zijn.
Meer dan 60 fps is ingewikkelder. Dat snap ik. Maar het moet toch geen rocketscience zijn om je begrip van tijd in een game los te koppelen van de framerate ?
Dat is ook losgekoppeld, anders zou elke wijziging in fps zorgen voor desyncs, afwijkende physics effecten, etc. etc.
ik vind het beeldje bij de Trilogy Box wel wat lelijk maar de rest zou ik graag willen bemachtigen :o

Ik heb Dark Souls ongeveer 2/3de doorgespeeld op de PS3 en daarna laten liggen; dus heb nu wel zin om er weer in te duiken :)

En goed nieuws van de engine, dat kan de game goed gebruiken! Maar is Fextralife een betrouwbare bron wat dit betreft? Kan vooralsnog hier nergens anders iets over vinden..
Trillogy komt overigens alleen op PS4
¤400,- voor gratis DLC! :D
Gheh, ik bedoelde eigenlijk bij de remastered editie is de DLC inbegrepen. Natuurlijk niet alleen bij een super dure verzamelaarsbox :+
DS3 is locked op 60 fps. Dat zal deze ook wel zijn. Ondanks G-Sync krijg je toch tearing tenzij je het spel met een tooltje op 59 fps locked. Je hebt dus weinig aan zo'n scherm, heb het zelf helaas ook ondervonden op mijn XB270hu.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 12 januari 2018 04:43]

Waarom is iedereen zo hyped? Ik heb echt een hekel aan remasters. Makkelijk cashen belachelijke prijzen.

Als ze een remake maken ok, maar dit...
Waarom is iedereen zo hyped? Ik heb echt een hekel aan remasters. Makkelijk cashen belachelijke prijzen.

Als ze een remake maken ok, maar dit...
Voor de kenners, Blighttown, het zal heerlijk zijn om dat gebied met meer dan 10 fps te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door Raphaelo op 11 januari 2018 18:32]

Blighttown moeten ze lekker op 10fps laten lopen, nostalgie ! :P
25 mei staat hier in ieder geval een groot kruis in de agenda \[T]/
Blighttown is Blighttown niet als het geen FPS drama is. :)
Ik ben zo hyped omdat ik deel 1 op de PC heb gespeeld en 120 magische uren heb gehad. Nu een hele tijd later, na 100en uren DS2 en 3 spelen heb ik erg veel zin om weer aan deel 1 te gaan her-beginnen. Dat het dan op de PS4 kan met alle verbeteringen die deze remaster waarschijnlijk gaat bieden maakt dat alleen maar mooier voor mij.

Ik weet niet zozeer of dit nou pure cash grab is, aangezien ik het nog niet heb gespeeld en niet precies weet hoeveel er verbeterd is, maar ik ga er stiekem van uit dat het ze best een hoop werk heeft gekost om dit voor elkaar te krijgen.

En over de prijs... tja ik snap dan weer niet waarom mensen daarover 'zeuren'. Als je hem niet zo graag wil spelen dat je er ¤40 (zal dat de prijs worden?) voor over hebt, dan wacht je toch gewoon tot de game in de aanbieding of 2e hands verkrijgbaar is? :)
Omdat de pc versie ronduit vreselijke controls heeft zonder controller en dit spel echt de moeite waard is om als remaster te spelen!
Omdat dit een van de ziekste games ooit is. Klaar. Reden genoeg.

Maar bepaalde areas in dese parel kunnen wel iets meer horsepower/optimalisatie gebruiken XD haha.

Zo benieuwd hoe dit eruit gaat zien.
Wat een goud nieuws zeg
Het is een leuk inkomen wat ze kunnen verdienen maar ik kan me voorstellen dat veel mensen er blij mee zijn. Niet alle gamers van nu hadden een x-box 360 of ps3, switch gebruikers kunnen DS1 spelen en daar doen ze het voornamelijk voor. Persoonlijk vind ik dit ook echt wel een goede zaak.

Zo heb ik jaren terug LA Noir op de 360 gespeeld maar nu ik hem weer op de switch speel vind ik dat echt super leuk om weer te doen. Het geeft na zoveel jaar toch weer een andere dimensie. Op de PS4 Pro zag het er ook nice uit dus hoe erg je het ook haat, voor andere geeft het een andere dimensie.

Ik heb resident evil revelations en de resident evil series ook op alle platformen die ik heb. Plus de remasters. I know, capcom is blij met mij maar ik ook met hun. Daar gaat het om toch :D
Ik vind juist dat oppoetsen zo slap. Vaak zijn de graphics en textures niet veel beter dan de oude versie. Ik heb dan zoiets van; als dat spel zo geweldig is. Maak het opnieuw met de nieuwste engine/graphics.
Nooit Dark Souls gespeeld, ga hem wel halen voor mijn Switch. Lijkt me leuk voor op het toilet of voor de tent op de camping van de zomer ;)
Aangezien Dark Souls nou niet bepaald sluitspier-ontspannend is weet ik niet of het wel zo'n geschikt spel is voor tijdens het wc-bezoek ;)

Goed, ik zal eerst eens zien hoe het draait op de Switch. Er zijn een aantal questionable ports uitgekomen, dus het valt te bezien hoe het in dit geval gaat zijn. Als het inderdaad op de DS3 engine draait en goed draait dan krijgen we misschien ook wel DS2 en 3 als 1 goed verkoopt.
De kritiek op de ports vind ik niet perse terecht. Goed, de games draaien een stuk minder soepel als op bijv. de PS4. Maar DOOM op de Switch speelt verder prima. Het probleem is dat de verwachtingen hoger liggen, omdat je als speler weet hoe het ook kan op de krachtigere consoles. Als ik een Switch-versie van een spel koop, doe ik dit puur vanwege de draagbaarheid en dan lever ik in op de graphics.
Ik heb het niet zozeer over iets als DOOM, maar eerder over een debakel als The Sexy Brutale. Het gaat me dan ook niet over graphics maar puur over speelbaarheid. Als je spel niet stabiel draait en/of constant dikke framedrops heeft dan ga je dat in negatieve zin merken in de gameplay ervaring, ook al zou het noch zo knap zijn dat het überhaupt draait op de Switch. Daarom zou ik zeggen; eerst even kijken hoe DS1 gaat draaien op de Switch en dan pas aanschaffen.
ze zeiden 1080p 30 fps docked en 720p 30 fps handheld.
Dat wordt lang op de pot zitten om toch nog even die ene baas te verslaan :P
Ah, welkom nieuws! De originele Dark Souls-pc-port was namelijk een beetje... ruw.
'Ruw' XD hahaha.
Goed woord.
Ik had vooral problemen met de controls, gezien ik geen controller heb en te eigenwijs was er 1 te kopen. Ben benieuwd wat ze in deze remaster met de controls gaan doen :9
De charme van Dark Souls is nooit de grafische pracht geweest maar vooral de art direction. Hoe dan ook ben ik wel benieuwd hoe ze juist die art direction zullen overdragen naar de nieuwe engine. Het enige wat ze wat mij betreft aan Gameplay kunnen veranderen is de manier waarop men Estus Flasks verzameld. De manier van DS3 was dat betreft toch wel de beste!
Ja die rauwe graphics versterkte juist alleen maar de ambiance.
Fkn goddelijk zeg.

En.. Dat level/map design. Man man man. Nooit meer zo sterk geweest.
Hunkeren voor bonfires, de interconnecties. Zoveel hoogtepunten.
En wat dieptepunten (lost izalith wtf?)
Goed idee! 300 euro aan Switch tegen de muur na poging 36...
Speel dan docked. :p
140 euro aan joycons is inderdaad goedkoper dan een nieuwe switch :P
Stel je voor: blighttown smooth as a mf😁. Kan niet wachten. Ook mooi dat ze de engine van ds3 gebruiken. Daardoor wordt de combat ook meer van deze tijd.
Ik heb de serie nog niet gespeeld, maar hoe wordt de combat anders door een andere grafische engine? Doordat de snellere framerate fouten voorkomt soms?
ik heb eens in een engels pc-blaadje een recentie van dit spel gelezen.
Eerste zin: "Prepare to die. A LOT!..."
Echt briljant!
Ahh wat ontzettend vet dit! Ik ben momenteel weer met DS3 bezig na BB uitgespeeld te hebben. Het blijft een magische ervaring die Dark Souls games en ik moet zeggen ik heb zo ook wel gefrustreerd weggelegd om daarna toch weer te beginnen.

Ik heb zelfs een PS3 gekocht met Demon Souls erbij. Die laatste zou ook echt heel tof zijn om geremasterd te zien want daar waren met name de geruchten over.
Breath of the Wild was de Dark Souls meets Skyrim Zelda variant. Nu hebben we al Skyrim en Zelda op de Switch, maar straks dus ook Dark Souls. Ik heb de serie nog nooit gespeeld, dus dat wordt een uitdaging. :)
De link naar Skyrim kan ik nog snappen. Kan je me de link met Dark Souls eens uitleggen?
Vanwege de moeilijkheidsgraad ;) https://www.giantbomb.com...e-new-dark-souls-1808343/

En dat is maar één artikel, er zijn er meer.

Het spel is echt onvergefelijk als je een sterke vijand hebt en je niet goed voorbereid bent. Veel meer dan in oudere Zelda games of zelfs Skyrim. Het past meer bij de "moeilijke" spellen als Dark Souls ed.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 13 januari 2018 00:23]

Ik ben akkoord als je het over de Master Mode hebt, maar de eerste playthrough vond ik wel redelijk makkelijk. Misschien is het moeilijker dan vroegere Zelda games, maar het vergelijken met Dark Souls vind ik eerlijk gezegd erg ver gezocht.
Zoals aangegeven heb ik nog nooit Dark Souls gespeeld, maar BotW is wel een van de moeilijkste games voor mij in de laatste jaren. En vooral vergeleken met andere Zelda games. Bv. een Lynel in BotW is echt een zwaar gevecht om 'm te verslaan. Waar in eerdere spellen ze vrij makkelijk te verslaan zijn.
Het enige moeilijke in BOTW zijn de Lynels. En die moet je zelfs story wise maar 1 of 2 keer verslagen. Voor de rest ligt de enige combat difficulty in de wapens die je hebt en of ze weer gaan breken.

Voor de rest zijn de puzzles niet zo moeilijk tenzij op plaatsen waar de physics je gewoon tegenwerken. Je weet exact wat je moet doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True