Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: OnePlus 6 komt begin 2018 met vingerafdrukscanner achter scherm

OnePlus is mogelijk al begin volgend jaar van plan om een nieuwe telg in zijn smartphonereeks uit te brengen. Volgens de geruchten komt de OnePlus 6 uit met een vingerafdrukscanner verwerkt achter het scherm. De processor zou de nieuwe Qualcomm Snapdragon 845 moeten worden.

De Chinese fabrikant heeft zelf niets losgelaten over de mogelijke opvolger van de huidige OnePlus 5-reeks, maar een bron van GizmoChina vertelde anoniem over de plannen. Volgens de bron moet de OnePlus 6 begin volgend jaar al uitkomen, mogelijk al in maart; medio maart zou de aankondiging moeten zijn, waarna het toestel later die maand beschikbaar moet zijn voor consumenten.

Een van de opvallendste eigenschappen die wordt genoemd door de bron is een vingerafdrukscanner achter het scherm. Bij de OnePlus 5T werd deze nog achterop de behuizing geplaatst. Er wordt vermoed dat meer fabrikanten werken aan een vingerafdrukscanner achter het scherm; dit geldt voor velen als een logischere plaats voor het ontgrendelen van de smartphone met de vinger, maar de technologie was er lange tijd niet klaar voor.

Verder zou de OnePlus 6 beschikken over de Qualcomm Snapdragon 845-soc, waarvan eerder deze maand de details werden onthuld. Naar verwachting komen er volgend jaar meer high-endsmartphones uit met deze processor.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

24-12-2017 • 10:42

280 Linkedin Google+

Reacties (280)

Wijzig sortering
Hopelijk maken ze dit model wel officieel IP gecertificeerd
Het feit dat de vingerafdrukscanner op de 5T aan de achterkant zit, was voor mij wel dé reden om mijn Oneplus 3 (die overigens vlekkeloos Oreo draait) nog niet te gaan vervangen.
Als deze geruchten waarheid worden dan ga ik wel een OnePlus 6 kopen :)
Als je iets koopt komt er iets nieuws uit ... zo gaat het nu eenmaal?
Heb nog steeds de one plus one, mijn ma de oneplus X, pa de 3T en mijn zus recent de 5T.
En ik heb nog geen urge om mijn one plus one te vervangen ... buiten de batterij die niet meer is zoals zijn gloria jaren,doet hij nog steeds goed voor wat ik hem nodig heb.

Nieuw speelgoed komt er altijd uit ... het zijn diegene die de verleiding niet kunnen weerstaan die een probleem hebben. Ik vind de fingerprint scanner aan de voorkant inderdaad ook aangenamer. Op de 5T van mijn zus zit die gewoon een beetje ja raar vanachter ... + dat je met een 'lelijk' gat zit als je een hoesje rond je gsm doet ivb met de FPscanner.
Ma OPO, Pa OPX geupgrade naar OP5, vriendin Pa OPX, ik OP3 geupgrade naar 3T.

De 6 zal behoudens interessantere modellen van ZTE/Xiaomi/Huawei normaal mijn volgende telefoon worden. :Y)
Zusterbedrijf Vivo heeft van Synaptics de sensor gekregen en een werkend prototype gemaakt:
https://www.theverge.com/...sensor-embedded-in-screen

Het ziet er dus naar uit dat die kennis doorsijpelt richting Oneplus dat toch veel haalt van wat de andere 2 doen.

Als Samsung dit voor S9 niet zou doen vraag ik me wel af wat hen juist tegenhoudt. Samsung had eerder met Synaptics samen gewerkt en dan de vingerafdruk scanner onder het scherm onwerkbaar gevonden en nu schieten ze een functionele sensor af?
Vingerafdruk scanner achter scherm = dure productie = dure adviesprijs?
Vraag me af of de vingerafdrukscanner niet een beetje een gepasseerd station is. Uiteindelijk zal iedereen toch overstappen op FaceID? Zelfs de eerste generatie FaceID werkt al naar behoren, dat wordt alleen maar beter, vergelijkbaar met wat er met TouchID gebeurde. En je bent met FaceID ook af van het handschoenen/natte vingers/klusvingers probleem.
Bij Apple wel ja. In Android-land is er nog geen enkele implementatie van authenticatie op basis van gezichtsherkenning die goed genoeg is om de vingearfdrukscanner te vervangen.
Het mooie aan android is dat een fabrikant her zelf ook kan doen.
Dit is helaas dan vaak ook het nadeel van Android.
de 1 vind het een nadeel de ander juist een voordeel. :)
Dat was bij TouchID eerst ook zo, denk dat Android niet lang achterblijft, ook niet met FaceID, al is het wel een ingewikkelder samenspel van technologieen geworden.
Gelukkig doet de 5t dat dan wel goed als Android toestel. Laten we hopen dat andere merken volgen.
De implementatie van Apple is in niets beter dan de implementatie die Android 3 jaar geleden introduceerde.

Alle zwakheden van de Android implementatie (zoals bijvoorbeeld het feit dat je gezicht niet genoeg is; je moet altijd nog swipen) heeft Apple over genomen en ze hebben helemaal niets toegevoegd wat een verbetering is.

Dus nee, FaceID gaat hem niet worden. Niet zoals het nu werkt. Tenzij ze de implementatie van Windows over gaan nemen (waar je echt alleen maar voor je PC hoeft te gaan zitten om aan het werk te kunnen én waar alle spoofs ondertussen niet meer mogelijk zijn) gaat het hem de eerste tijd nog niet worden.
Jij hebt duidelijk Face ID niet gebruikt. Swipen is dezelfde gesture als op de Homeknop drukken — het is een beweging zonder wachten en werkt zo goed als iedere keer.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 24 december 2017 13:05]

Gezien alle problemen rondom FaceID, is het bij Apple ook nog niet goed genoeg. Daarbij hoop ik echt dat de vingerafdruksensor blijft, ik vind dat toch echt practischer in mijn geval dan unlocken met je gezicht.
Die problemen zijn echt een storm in een glas water. Toch vreemd dat Apple zoveel kritiek krijgt, terwijl de implementatie van de iris scanner in de Samsung S8 bvb veel slechter werkt.

Ik moest even wennen aan FaceID, maar het lijkt nu toch een pak gemakkelijker en nauwkeuriger. Zeker nu in de koudere periode als je handschoenen aan hebt of je handen nat zijn ben je niets met vingerafdrukscanner.
Die problemen zijn echt een storm in een glas water. Toch vreemd dat Apple zoveel kritiek krijgt, terwijl de implementatie van de iris scanner in de Samsung S8 bvb veel slechter werkt.
Verschil is wel dat de S8 gewoon ook nog vingerafdruk doet, dus dan hoeft de andere niet per se goed te werken.
Het feit dat kinderen de telefoon van hun ouders kunnen unlocken, alsmede collega's in China, tweelingen kunnen elkaars phone unlocken en het is te foppen met een masker. Daarbij werkt het alleen onder een ideale hoek, dus even kijken als ie op tafel ligt, zit er niet in.
Non redenen allemaal. Een vingerafdruk kopieren is veel eenvoudiger dan een heel masker (je vingerafdruk laat je namelijk overal achter en niemand maakt een 3d scan van je gezicht zonder dat je het doorhebt) De kans dat je vingerafdrukken bijna gelijk zijn aan die van iemand anders is veel groter dan dat het gezicht zoveel op elkaar lijkt. Dat van tweelingen is ook te ontkennen, face id is zelflerend en er is allang bewezen dat het unlocken als broer na een paar dagen al niet meer gaat. Voor die kijkhoek geldt hetzelfde.
Welke problemen? Werkt bij mij en ik denk miljoenen anderen prima. Vergeet niet dat wat jij nu zegt er ook gezegd toen Apple kwam met Touch ID. “Pincode en swipe to unlock patronen zijn praktischer”

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 24 december 2017 11:55]

Nu heb ik persoonlijk nooit iemand horen zeggen dat pincode of patronen practischer is. Maar ik unlock bv al mijn telefoon als ik hem uit de broekzak haal. Of als hij schuin voor me ligt op tafel. Of in de autohouder. Dat zijn toch wel dingen die FaceID niet heeft. Of je moet
Een geval van twee collega’s van een toestel dat in zijn miljoenen is verkocht en dan concluderen dat er een “probleem” is.
De kans op een false positive tussen twee mensen is one in a million, is de stated spec. Dat betekent dat als je het ding bij 50 miljoen mensen uitzet, en die ieder laten we zeggen 10 verschillende mensen het laten proberen, de kans dat er false positives ontstaan ligt op niveau "geheid".

Dat is niet anders dan TouchID.
Tja. Als van meet af aan bekend is dat er een één op ~50.000 false positive rate bestaat is het in een land met een miljard inwoners niet heel gek dat je een paar false positives meekrijgt. Met de publiciteit die het al met zich meebracht kun je er donder op zeggen dat een groot deel daarvan ook bekend zal zijn.

Dan kun je twee dingen doen. Óf héél even rustig nadenken of dat misschien gewoon par for the course is, óf heel hard gaan huilen dat het wel racisme moet zijn. Jouw voorkeur moge duidelijk zijn :+

Nb. je realiseert je hóe oververtegenwoordigd aziatische (en ja, ook Chinese) engineers zijn in elektrotechniek en IT, en zeker ook in silicon valley, en zeker ook bij Apple?
Als het nou om een aanzienlijk donkerder huidskleurtje ging zou dit misschien nog soort van aannemelijk zijn (teveel op elkaar en te weinig op anderen getest, wellicht) maar kom op, dit was sowieso stomweg niet mogelijk. Maargoed, wederom zou je dan héél even iets beter moeten nadenken alvorens krijsend achter je onderbuik aan te denderen. En dat doet pijn, kennelijk. Of zo.
En als het dus nog niet zo snel is als TouchID gen 2, hadden ze de keuze moeten laten. Oftewel FaceID & TouchID. En er zijn wel Android toestellen met werkende Face unlock, alleen niet zo veilig als FaceID.
Uiteindelijk zal iedereen toch overstappen op FaceID
Uiteindelijk? misschien wel ja. Maar de komende jaren zal dat niet zijn: vigneradrukscanners zijn tig keer sneller dan FaceID, en je hoeft niet je telefoon op je gezicht te richten.

[Reactie gewijzigd door kiang op 24 december 2017 11:03]

Ik heb liever een keuze dan dat deze min of meer gedwongen wordt afgepakt. Er is geen enkele reden, behalve kostenbesparing, om een vingerafdruk scanner achterwege te laten. Had prima achterop de X gekund.
Vind ik ook, daarom lijkt de OnePlus 5T me een goede richting: vingerafdruk op de achterkant, snelle gezichtsherkenning aan de voorkant.
De bedoeling was een vingerafdruk scanner achter het scherm. Maar omdat die niet goed werkte heeft Apple het op het laatste moment geschrapt. En dan is het een duur grapje om het hele ontwerp last-minute aan te passen voor een scanner op de achterkant.

Of oneplus het wel voor elkaar krijgt moeten we nog zien. Maar er is intussen weer wat tijd verstreken en de ontwikkeling op smartphone gebied gaan heel hard.
Ben benieuwd waar je die informatie vandaag hebt? (retorische vraag hoor, ik weet dat je daar geen bron voor hebt) Apple zelf heeft namelijk aangegeven nooit moeite te hebben gestoken in het toepassen van TouchID in de X: https://thenextweb.com/ap...ingerprint-sensor-screen/

[Reactie gewijzigd door fsfikke op 24 december 2017 14:23]

Ze hebben in 2014 een bedrijf gekocht dat aan zo'n scanner werkt en er patent op heeft.

Nu koopt Apple wel vaker bedrijfjes op (ze moeten iets met al die winst). En vaak levert het niets op. Maar om te claimen dat ze er nooit iets mee van plan waren is erg ongeloofwaardig.
"Nooit" en "op het laatste moment" zitten nogal wat jaartjes tussen.

De goed geinformeerde little birdies zeggen dat de iPhone X hardware 'locked' was rond eind 2016. En dat de beslissing om geen under-screen fingerprint reader op te volgen ruwweg een jaar *daarvoor* genomen is.
Ik ben het niet eens met je opmerking dat vingerafdrukscanners sneller zijn dan FaceID. Waar ik normaliter eerst een bericht aantik en dan mijn vinger op de scanner moet leggen, hoef ik nu alleen nog maar het bericht aan te tikken. Deze manier werkt voor mij juist sneller!

Daarnaast moet ik zeggen dat FaceID super goed werkt bij mij, licht of donker, met of zonder bril. Ik heb mijn eerste scan met bril gedaan, dus de 'zonder bril' versie gaat af en toe fout, of heeft iets vertraging.
“vigneradrukscanners zijn tig keer sneller dan FaceID“
Is dat wel zo?
Je moet voor Touch ID nog wel een extra handeling uitvoeren, namelijk je vinger op de scanner leggen (dit kan wel eens mis gaan - natte, vette vingers etc.), dus misschien dat je daarin gelijk hebt.
Het unlocken bij Face ID doe je in één handeling- omhoog vegen en kijken naar je iPhone doe je meestal toch al wel. Dus al met al lijkt het me niet sneller...

[Reactie gewijzigd door Javaantje_75 op 24 december 2017 17:16]

Is dat wel zo?
Ja: https://youtu.be/MZi8VEW2PWE?t=152

Natuurlijk zijn er scenario's waarin faceID beter is, ik denk maar bvb aan wanneer de telefoon in een carkit zit.

Maar, welke je ook fijner vindt, ik denk neit dat ook maar iemand er iets op tegen zou hebben als beide methoden ingebouwd waren. Zoals dus in de OnePlus 5T.
Ik denk eerder dat FaceID snel het veld zal ruimen. Een vingerafdruk scanner is gewoon veel handiger. Het is niet voor niets dat men hier al jaren mee bezig is om dit te ontwikkelen, men weet dat gebruikers dit graag willen hebben.
Ik zie niet in waarom een vingerafdrukscanner handiger is, zou je dit kunnen onderbouwen? Ik begrijp dat men hier al jaren mee bezig is om te ontwikkelen, maar ook dat geeft garanties voor de toekomst. Ik denk dat gezicht/iris scanners al bijna net zo oud zijn als vingerafdrukscanners, maar dat de implementatie in smartphones tot op heden, wat betreft gezichtscanners tekort kwam. Als dit nu is verholpen, met de komst van FaceID, is er geen reden waarom FaceID dan het veld zal ruimen. Om heel flauw te zijn, gebruikers weten niet dat ze iets willen hebben, totdat het er is/ze het geprobeerd hebben.
Omdat vingerafdruk scanners moeilijker te omzijlen zijn. FaceID blijkt nu in aziatische landen bijvoorbeeld problemen te leveren en bijvoorbeeld kinderen van de eigenaren die veel op hun ouders lijken weten ook dood leuk de faceID beveiliging te omzijlen. Niet dat een vinger afdruk scanner perfect is maar probeer maar een goede vinger afdruk print te maken in 3d die ook nog geleid.
Men wil niet de smartphone te hoeven oppakken als men ff een berichtje wil lezen. Tevens is de afstand dat je je toestel van je gezicht af moet houden onnatuurlijk dichtbij.

Los daarvan werkt FaceID ver van vlekkeloos en moeten mensen de telefoon vaak draaien of de afstand aanpassen.

[Reactie gewijzigd door ArtGod op 24 december 2017 12:48]

Men wil niet de smartphone te hoeven oppakken als men ff een berichtje wil lezen.
Dat is inderdaad een ding.
Tevens is de afstand dat je je toestel van je gezicht af moet houden onnatuurlijk dichtbij.
Nope. Dat slaat nergens op.
Los daarvan werkt FaceID ver van vlekkeloos en moeten mensen de telefoon vaak draaien of de afstand aanpassen.
Niks van gemerkt. Bovendien gebruik je nu de afstand dubbel, dat is geen recept voor een goed betoog.

Er is wel een grein van waarheid in wat je zegt: Voor FaceID moet zowel je gezicht als de telefoon rechtop staan, ruwweg. Dat betekent dus: niet je telefoon in landscape, en niet je gezicht liggend op je kussen in bed. Pretty much al het andere is simpelweg niet waar. Ik zou je aanraden om een X te kopen om het zelf eens te proberen, of anders ophouden met onzin verkondigen.
Zelfs dat eerste is niet nodig toch? 2x op het scherm tikken laat je scherm oplichten. Er bestaat een instelling dat je berichten te kezen zijn op je scherm. Dan kun je dus zonder je telefoon op te pakken een bericht lezen.
"Er is toch niks mis mee als de security niet goed werkt onder omstandigheid x want je kan hem toch uitzetten?"

Ja, nee, zo werkt het niet.
Ikzelf zie faceid juist als de opluchting waar ik al jaren op wacht. Ik heb altijd problemen met mijn vingerafdruk. Ieder vuiltje stofje of vochtigheid bederft de werking al.
Ik heb zelf de Oneplus 5, maar ik herken me totaal niet in jouw geschetste beeld over de slechte werking. Ik heb de telefoon een maand of vijf en de vingerafdrukscanner werkt als een tierelier, tenzij ik echt natte vingers heb, wat bijna nooit het geval is. Zo goed en snel zelfs dat ik af en toe vergeet dat het een vingerafdrukscanner is. Tot ik het met een andere vinger probeer en ik (gelukkig) zie dat hij het dan toch echt niet doet :P Hiermee wil ik niet zeggen dat Face-ID niet goed is; ik heb het nog niet kunnen proberen.
De face unlock van de 5T schijnt ontzettend goed en snel te werken.
Probeer de vingerafdruk eens te gebruiken met handschoenen aan, dan merk je vanzelf hoe goed hij werkt :)
Apple heeft al te kennen gegeven dat ze touch-ID al 2 jaar niet verder hebben ontwikkelen en dat Face-ID de toekomst is. Zo zal de functionaliteit uitgebreid worden zodat Face-ID niet enkel kan unlocken maar ook voor extra functionaliteit kan zorgen de omgeving te scannen op handgebaren om te scrollen, geluid af te zetten, flashlight of camera te activeren enz.

Volgens nieuwssistes zal Touch-iD op Ipads, Imacs en Macbook pro's zal touch-iD verdwijnen en zal Face-ID opvolgen. Ook intel en Microsoft evolueren in die richting dus het ziet er niet naar uit dat vingerafdruksensoren de toekomst zijn.
Je moet toch nog omhoog swipen nadat je unlocked bent met face id. Hoe ben je dan van natte vingers/handschoenen syndroom af?

Iets wat de 5t wel goed doet (en vele malen sneller dan face id).

[Reactie gewijzigd door EquiNox op 24 december 2017 11:00]

Dat klopt, maar is een softwarematige keuze van Apple. Technisch kan het prima zonder.
Met natte vingers swipen lukt vaak prima, vingerafdruk werkt praktisch niet met natte vingers. Maakt wel en groot verschil.
Heb het nog niet geprobeerd maar wellicht kan je met je neus omhoog swipen om te unlocken
Dat doe ik altijd als ik geen handen vrij heb. Het is aan te raden :)
Die tip zal ik doorgeven, haha machtig!
Handschoenen die een capacitief touchscreen kunnen bedienen bestaan. Handschoenen die een touch sensor kunnen bedienen... er is een kickstarter (ze zeggen dat ze iedereen een aantal unieke (tot nog toe onbewezen dat ze echt uniek zijn...) fingerprint-simulerende stickers geven die je kan aanleren als een van de 5 vingerafdrukken in je telefoon).
Vingerafdruk werkt in situaties waar face id niet werkt en je kunt vinger afdrukken van meerdere personen toevoegen. Ik zie de diverse technieken eerder aanvullend dan vervangend.
Aangezien je met je tengels toch al aan het scherm zit vind ik een faceid weinig toevoegen. Bovendien staat het een 100% heel erg in de weg en dus zal het weer moeten verdwijnen. Een front cam onder het scherm kan wel maar een hele infrarood en weet ik wat niet meer unit de komende jaren nog niet.
Ik in ieder geval toch niet. Unlocken met "faceID" wanneer het toestel een halve meter verder op mijn bureau ligt is nogal lastig wanneer er verder geen nood zou zijn om het toestel voor mijn gezicht te plaatsen.
Bij mij faalt FaceID ook nog regelmatig. Overdag werkt het prima, maar 's avonds, als ik mijn bril opzet, of onderuit op de bank lig, dan is het zo'n beetje 50/50. Kennelijk zijn dat te grote veranderingen.

Het is niet zodanig vervelend dat ik de iPhone X erom af zou raden, maar een vingerafdruk scanner aan de onder- of achterkant had ik fijner gevonden.
Heb zelf met Face ID (bijna) geen problemen. Ook in het donker of met zonnebril niet. Ik kan mij wel een keer herinneren dat het niet vlekkeloos werkte, dat was met petje en met spiegelende zonnebril. Verder geen klachten, werkt prima.
Bij mij faalt FaceID ook nog regelmatig. Overdag werkt het prima, maar 's avonds, als ik mijn bril opzet, of onderuit op de bank lig, dan is het zo'n beetje 50/50. Kennelijk zijn dat te grote veranderingen.

Het is niet zodanig vervelend dat ik de iPhone X erom af zou raden, maar een vingerafdruk scanner aan de onder- of achterkant had ik fijner gevonden.
Als ontgrendelen als niet feilloos werkt, hoef ik de telefoon niet te hebben. Kan me de Galaxy S5 met zijn vingerafdruk nog wel herinneren, wat een bron van ergenis.

Voor de reacties hierboven over het feit dat het niet echt uitmaakt betreft het uitbrengen in korte tijd van nieuwe vlaggenschippen... ik ben het er zwaar mee oneens, ik heb liever dat een toestel lange support krijgt en dat de focus van een bedrijf op een enkele telefoon ligt, zoals Apple dat doet. Want de support wordt echt niet beter als je meerdere keren je vlaggenschip vernieuwt.
Ik gebruik mijn iPhone5s (2013) nog steeds en ben er eigenlijk tevreden mee. De batterij is wel een keer vervangen maar dat kostte 3 tientjes. Wordt nog steeds geüpdatet met iOS; draai keurig de laatste versie van iOS op dit voormalig vlaggenschip uit 2013; 5 jaren geleden.

Toch lonkt de iPhone X, maar ik wacht op de opvolger. Hoe het ook zij het is eerder een pull van nieuwe modellen dan dat ik van de iPhone 5s afgetrapt wordt dmv 'planned obscolescence' oid. Kudos naar Apple voor hun update beleid, daar kan Android nog heel veel van leren.

[Reactie gewijzigd door alfredjodocus op 24 december 2017 13:00]

Ik weet niet waarom jij 2+ krijgt want dat is helemaal niet waar wat je zegt. Waar staat dat Apple telefoons kunstmatig vertraagt? Als de accu versleten is lijkt het me een prima oplossing om juist de telefoon langer te gebruiken

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 24 december 2017 13:05]

Ik vind niet dat de vingerafdrukscanner passé is zoals jij aangeeft. Hiermee zeg ik niet dat Face-ID niet goed zou zijn, maar zelf vind ik de vingerafdrukscanner (evt. in combinatie met Face-ID) ideaal werkt en een aantal voordelen heeft (voor mij persoonlijk). Bij mij werkt de scanner zo goed als altijd (Oneplus 5), natte vingers of handschoenen daargelaten, wat bij mij uitzonderingen zijn.
Ik ben docent en heb de telefoon geregeld op de hoek van mijn bureau liggen. Ik wil (en mag :P ) niet de hele tijd ongegeneerd op mijn telefoon klooien tijdens de les, maar als ik toch even wil zien of ik bijv. een appje heb, kan ik even snel mijn vinger op de scanner leggen (bij de Oneplus 5 zit de scanner gelukkig aan de voorzijde) en de telefoon unlockt. Met Face-ID zou ik mijn hoofd er boven moeten hangen of de telefoon op moeten pakken, wat toch een wat grotere stap is. Zelfde geldt als ik ergens loop en ik heel snel even de tijd/notificatie wil zien. Dan kan ik de telefoon uit mijn zak halen, hem tegelijk unlocken en met een schuin oog de telefoon bekijken terwijl hij maar een telefoonlengte uit mijn zak komt, zonder de telefoon enigszins naar mijn hoofd te brengen. Begrijp me niet verkeerd; We hebben het hier over First World Problems, maar dat gezegd hebbende ben ik blij met een vingerafdrukscanner aan de voorzijde. Fijne kerst!

Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door wjgboerma op 24 december 2017 12:33]

Geef het goede voorbeeld en leg dat ding in een kluisje.
Jsus ..
Ik ben ook tegen het (veelvuldige) gebruik van mobieltjes in de klas en ben me er erg bewust van. Maar ik wordt juist aangespoord om bijv. de Maestro app te gebruiken op mijn mobiel (o.a. voor registreren van aanwezigheid) en de mobiel te (laten) gebruiken, bijv. met Kahoot. Gedachte erachter is dat verbieden weinig zin heeft en dat je het beter gedoseerd kunt verwerken en gebruiken in je lessen en de kinderen er bewust en verantwoordelijk mee om leert gaan, maar goed dat is een andere discussie. Mijn punt was dat het wel een voorbeeld is wanneer de vingerafdrukscanner voordelen biedt. Maar fijn dat je met zo'n gefundeerde one-liner komt, voegt veel toe aan de discussie.. _/-\o_
Absoluut niet. We gaan overstappen op een vingerafdrukscanner + gezichtsherkenning voor het beste van beide werelden.
veel te vroeg om dat te concluderen. Het pakken van de telefoon en op de achterkant even ontgrendelen waar mijn wijsvinger sowieso zit vind ik enorm handig. Maar dat is niet een principe maar gewoon een gebaar waar je aan went. musclememory. we kunnen ook aan face id wennen als het wat beter wordt. Als het komt is het puur marketing.
FaceID volgt windows hello. Dat doet het op mn lumia 950 behoorlijk en op surface pro perfect.
Wonderlijk dat de marketing van Microsoft het hier weer laat liggen.
Windows phone is dood.
Surface pro is windows 10 :)
Ik mis mijn vingerafdrukscanner aan de voorkant enorm. Ik vind alternatieve inlogmethodes dat bedrijven aanbieden maar half werken, en zeker niet zo snel als je vingerafdruk. Ik mis het enorm in mijn s8+. Ik kan daarom ook niet wachten tot ze in het scherm verwerkt zijn.
Het zal de gemiddelde gebruik straks worst wezen hoe ze hun telefoon ge-unlockt krijgen. Als het maar niet via de achterkant moet gebeuren.
De 1e generatie FaceID is nog altijd een stap te veel t.o.v. een vingerscanner op een telefoon bij verschillende omstandigheden. Het ergste gemis van FaceID is dat je je telefoon verticaal moet houden. Horizontaal ontgrendelen werkt niet. Ook moet FaceID ten alle tijden je ogen, neus en mond kunnen zien om je te herkennen, dus als 1 van die drie bedekt is, dan gaat het al gauw fout. FaceID werkt ook niet bij jonge kinderen, denk hierbij aan onder de 12-13 jaar oud. Die worden gevraagd om een passcode te gebruiken omdat FaceID te slecht werkt met jonge kinderen. Ook het delen van je iPhone werkt niet met FaceID, aangezien je maar een enkele gezicht kan registreren (met de vingerscanner heb ik mijn vinger en dan van mijn vrouw geregistreerd op onze telefoons). Telefoon op je lap ontgrendelen gaat al bijv. niet, maar ook je telefoon snel ontgrendelen wanneer het naast je ligt in bed gaat al beduidend lastiger met FaceID dan met een scanner. Eenmaal al die velen problemen verholpen zijn, dan kan ik definitief zeggen dat een FaceID oplossing beter is dan de huidige TouchID/vingerscanner-oplossing.
Ik vind Touch juist beter omdat je een bewuste actie moet doen om te ontgrendelen. Dan heb je minder snel dat mensen met je telefoon gaan lopen klooien.
Facial recognition al lang op mijn phone en gebruik nog steeds liever de home button met m'n vinger. Werkt ook als ik niet met mijn snufferd voor het ding hang, bv als ie naast op op het bureau ligt.

Zelfde dat ik best bluetooth oortjes gebruik maar ook de 3.5'' jack nog regelmatig gebruik aangezien de koptelefoon beter geluid produceert en niet opgeladen hoeft te worden. Doet het overal en altijd.

[Reactie gewijzigd door brammieman op 26 december 2017 09:28]

Totdat je in de auto zit en even snel wilt unlocken.
Dat mag toch sowieso niet ;).
Hoe doe jij dat dan, snel unlocken in de auto? Aan de telefoon zitten in de auto is verboden. Siri i.c.m. FaceID stelt je in staat je telefoon te gebruiken zonder deze aan te raken!
Waar is het verboden? Hier in Duitsland niet
Ik geloof er eigenlijk helemaal niets van dat OnePlus capabel genoeg is om dit als een van de eerste voor elkaar te krijgen.
Ze zijn niet de eerste is al een andere telefoon die dit heeft. Zijn wel capabel denk ik. Techniek in China ontwikkeld
En wat nu als dit door het moederbedrijf komt? En dat niet alleen Oneplus maar ook Oppo en Vivo dus toestellen gaan introduceren met dezelfde technologie?
Wat een heisa.
Ik heb liever super vooc charge (opladen 15 minuten)/5x optische zoom en super steady camera.Allemaal ontwikkelingen die OPPO twee jaar geleden heeft gepresenteerd.

[Reactie gewijzigd door lighting_ op 24 december 2017 11:15]

Je kunt beter niet wachten op een telefoon. Je kunt beter nu al genieten en gebruik maken van functionaliteit dan wachten op eventueel betere functies. Verder hebben nieuwe telefoons vaak alleen marginale verbetering lengte die je in dagelijks gebruik niet of nauwelijks merkt.
Dat klopt.
Ik geef alleen aan dat OPPO deze functies werkelijk een demo gaf op de MWC 2016/2017. Zie op YT
En zou dit een grote stap voorwaarts zijn. Helaas hebben ze de bedenkelijke reputatie zomaar ergens de stekker uit te trekken.
Ik vraag me af of dit 'zomaar' gebeurd is. Ik denk eerder dat er praktische bezwaren zijn geweest, zoals prijs of dikte (met die zoom) en veiligheid (in het geval van die supersnelle oplader).

Het Note 7 fiasco is iets dat nog maar kort achter ons ligt en de meeste fabrikanten zullen nog erg voorzichtig doen met nieuwe accu/oplaadtechnieken. Een kleinere fabrikant dan Samsung had zoiets niet overleefd.
Quote: Er wordt vermoed dat meer fabrikanten werken aan een vingerafdrukscanner onder het scherm; dit geldt voor velen als een logischere plaats voor het ontgrendelen van de smartphone met de vinger, maar de technologie was er lange tijd niet klaar voor.

Mijn (verouderde) OnePlus 3 heeft een prima functionerende vinger afdruk scanner onder het scherm. Voldoet prima!
Sarcasme? ;)
Onder het glas bedoelen ze, dus boven het amoled scherm.
Ik snap het artikel niet helemaal. Ik heb een oneplus 3t en de vingerafdruk scanner zit onder het scherm. :?
Grap ?
Fysiek achter/onder het scherm , onder het LCD onder de pixels van het scherm

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True