Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Oculus verlaagt prijs van Rift-bundel definitief naar 449 euro

Oculus heeft bekendgemaakt dat de prijs van de bundel met de Rift-vr-bril en de Touch-controllers definitief verlaagd is naar 449 euro. Eerder verkocht Oculus de set al tijdelijk voor deze prijs. Webshops in de Benelux bieden de bundel nu ook aan voor de lagere prijs.

In een blog maakt Oculus de nieuwe prijs bekend: in de VS is dat 399 dollar; in de Benelux betalen gebruikers 449 euro. De Amerikaanse prijs is exclusief btw. De bundel bestaat uit de Oculus Rift-headset, de Touch-controllers en een aantal games en softwareprogramma's. Het is dezelfde bundel die Oculus sinds juli tijdelijk aanbood voor dezelfde prijs. Dat ging om een aanbieding die zes weken geldig was. De Rift kost daarmee nu twee keer zoveel als de aankomende Oculus Go, een vr-bril die geen pc nodig heeft en software draait van de mobiele vr-bril Samsung Gear VR.

Met de nieuwe prijs is de Oculus Rift veel goedkoper dan zijn voornaamste concurrent, de HTC Vive. De prijs van die vr-bril met controllers werd in augustus verlaagd van 899 naar 699 euro. Beide brillen kwamen begin 2016 uit en zijn tot nu toe de enige high-end vr-brillen voor pc's. Samsung kondigde begin deze maand zijn HMD Odyssey aan, die betere specificaties heeft. Deze vr-bril voor het Windows Mixed Reality-platform komt in november uit in de VS voor 499 dollar.

Terugkijken: Videoreview van de Oculus Touch.

Door

Nieuwsredacteur

167 Linkedin Google+

Reacties (167)

Wijzig sortering
Houd er rekening mee dat er op dit moment problemen zijn met de huidige batches van Oculus Rifts: https://www.reddit.com/r/...n_noise_on_my_new_oculus/

Dat ziet er zo uit: https://i.imgur.com/2wWpRWl.jpg

Oculus had mijn Rift HMD geruild voor een nieuwe, maar deze had helaas hetzelfde probleem + een kras aan binnenkant van lens: https://i.imgur.com/NF72BaV.jpg

Ik heb een tool geschreven dat kan helpen het probleem met het ruis voor 60% op te lossen: https://github.com/deorder/spudtune

Helaas is dat niet voldoende. Oculus zegt dat ze mij geen "refund" kunnen geven en wijzen mij op hun "Terms of Service":

"In regards to our refund process, we are only able to refund items that have not been opened or used. This is explained in our Terms of Service(click here) under section 4.4."

Nu ben ik bezig om mijn Rift voor de 3e keer te laten vervangen. Oculus kan niet garanderen dat deze dan wel goed is.

Een aantal mensen die bij Oculus werken zijn buiten Oculus (support team) om het probleem aan het onderzoeken: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/6zvphw/slug/do91g0i
Wat jij terugstuurt, gaat direct naar een andere klant, net zo lang tot ze een klant hebben die niet op tijd kijkt, of het als kadootje koopt, of iemand die geen zin heeft in al dat gedoe.
Dat zie je steeds vaker voorkomen tegenwoordig.
Ik ga het ook niet opgeven en blijf doorgaan tot ik een goede Oculus Rift zonder groene ruis met zwarte strepen erdoorheen heb. Dit probleem maakt spellen zoals Elite Dangerous vrijwel onspeelbaar.
Ben je bekend met het fenomeen de hype cycle? Op het moment zit VR in "the through of Disillusionment" /"Slope of enlightment". Daarnaast is de vergelijking met 3D een beetje krom want 3D voegt niet bijster veel toe aan de ervaring en persoonlijk vindt ik het zelfs vervelend omdat het niet echte 3D is maar twee 2D plaatjes. VR voegt veel meer toe dan 3D en er zijn al therapieŽn ontwikkelt voor onder andere angstoornissen en autisme.

VR biedt nieuwe mogelijkheden en door de groei in het gebruik in de sectoren buiten entertainment zal het in ieder geval blijven bestaan. Waarschijnlijk zal daarna wel de entertainment applicaties komen.
Ik heb dit probleem ook, maar ligt het echt aan het display of aan de software? (ik dacht het laatste namelijk)
Calibratie van de hardware in fabriek die vervolgens met de software wordt toegepast om onvolkomenheden van het scherm te compenseren.

Je kan SPUD uitzetten, maar dit veroorzaakt weer andere problemen
Voor dat iedereen, OMG VS CHEAPCHEAP. De prijzen in de VS worden altijd ex btw aangeduid.

Anyway, prijzen beginnen al interessanter te worden. Als de volgende generatie met een iets hogere resolutie ook rond deze prijzen voor een compleet zet zitten dan word het al betaalbaarder/leuker vind ik. :)

Benieuwd wat de concurrentie gaat doen.

[Reactie gewijzigd door Cogency op 12 oktober 2017 13:13]

Ik zie dit telkens in de comments staan. Misschien moet de redacteur het er voortaan gewoon direct bijzetten.

"In een blog maakt Oculus de nieuwe prijs bekend, in de VS is dat 399 dollar exclusief BTW, in de Benelux betalen gebruikers 449 euro inclusief BTW."

Het is zonde van de comments.
Toegevoegd :)
Beetje over engineering. Ik zie niet in waarom het niet gewoon altijd er direct bij gezet kan worden
Precies. We doen aan efficiency en optimalisatie, niet aan fluff. ;-)
Denk dat de VIVE ook wel ieder moment gaat zakken met de prijs. Maar gok niet dat dit meer dan §100 zal zijn (dus totaal iets van §600). Ze hebben volgens mij wat deals met Bethesda lopen voor Fallout en DOOM in VR die in December uitkomen. Zou wel eens een sterk verkooppunt kunnen zijn voor de aankomende feestdagen.

Vooralsnog blijf ik het gewoon een leuke gadget voor veel geld vinden. Had vorig jaar rond release een VIVE gekocht en de eerste indruk is dat het revolutionair is en dat ervaar ik ook bij mensen waar ik het af en toe nog aan demonstreer. Maar naast de demo's gebruik ik de VIVE nog maar zelden, heeft ongetwijfeld ook te maken met het gebrek aan genoeg ruimte om een 2x2 meter gebied af te zetten in mijn appartement maar ook omdat de nieuwigheid er vrij snel van af is. Ook het gebrek aan quality games is een dingetje, hopelijk zullen titels zoals Fallout hier grote verandering in brengen.
Maar dan moeten er ook nog invoerrechten betaald worden.
Dat je daar geen belasting betaald, betekend niet dat we in Nederland geen 21% BTW hoeven te betalen ;)
Ok, misschien vroeg om te vragen maar: oculus of vive of mixed reality headset?
Vive is nog steeds het 'betere' product, of althans het meest geadopteerd. Oculus heeft ingezet op een 'walled garden' en dat is niet bepaald gelukt, en daar hebben ze niet bepaald vrienden mee gemaakt.

De innovatie zit iig meer bij de andere spelers. Ze gooien er wel veel geld tegen aan maar om nou te zeggen of het slim geinvesteerd is..

Verder is het een beetje persoonlijke voorkeur. Wil je de beste VR-ervaring? Vive. Wil je een nagenoeg zelfde ervaring maar goedkoper voor af en toe? Rift. Wil je eigenlijk alleen maar achter je PC werken zouden de MR wel wat kunnen zijn (al zijn die qua prijs gelijk aan de Rift en is het nog een beetje vroeg).
Heb je ook cijfers om te onderbouwen dat de Vive het betere product is? Volgens mij valt dat wel mee namelijk en staat juist de Rift bekend als de betere.
Een CEO van een van de hoofdontwikkelaars van spellen op de Rift zegt dit nota bene ;)

https://www.roadtovr.com/...son-compared-tim-sweeney/

PS Het valt me overigens op dat dit totaal niet klopt met de realiteit in Nederland. Ik weet niet of het komt door meer marketing (door Oculus) of meer exposure om andere reden maar hier lijkt de Rift inderdaad het populairdere product te zijn.
Tja in Januari. Ondertussen ontlopen ze elkaar weinig.

De Vive is niet "beter". Het enige wat er beter aan is, zijn de lighthouses en het concept erachter en dat werkt top. Qua headset zelf, is het niet beter (geen headphones, iets topzwaar/comfort), de controllers zijn niet beter, minder mogelijkheden.
+1

Als ik de keuze heb pak ik ook de Oculus... Audio ingebouwd, lichter en comfortabeler. Tijdens de software-ontwikkeling (waar ie op/af/op/...gaat) is de rift ook licht genoeg om naar achter geschoven op het hoofd te houden. met de vive gaat het enigszins hem iets diagnaal naar achter te schuiven (en schuin op het hoofd te laten bungelen), maar toch is het ding zwaarder en onhandiger... dat is dan pijnlijk na een dag werken (letterlijk).

De Oculus-touch controllers zijn definitief beter das de vive-wands - dat is niets eens meer te vergelijken. Vive-wands zijn toegeveven wel aardig voor "eenvoudige spelletjes" (boogschietten e.d.) maar als het wat complexer wordt is het niet meer te doen.

Als je roomscale hebt dan denk ik dat de vive interessanter is, maar voor een seated experience ( racegames, spacesims e.d. ) is de Oculus prima.

Maargoed, ieder het zijne :)

[Reactie gewijzigd door rboerdijk op 12 oktober 2017 14:49]

Vive kan wireless gebruikt worden (https://uploadvr.com/tpcast-wireless-vive-impressions/)
Vive heeft net zo integrated headphones (https://www.vive.com/us/vive-deluxe-audio-strap/)
Vive heeft losse trackers (https://www.vive.com/us/vive-tracker/)
Vive krijgt Knucles controller (https://www.vrheads.com/valve-knuckles-controllers)
Vive is superieur in roomscale.
Vive kan wireless gebruikt worden + §349,00
Vive heeft net zo integrated headphones + §100,00
Vive krijgt Knucles controller +minimaal §150,00?
:')

Dit bedoelde ik met 'minder' mogelijkheden: controllers van Rift kun je als developer veel meer mee qua implementatie, tevens ook de reden waarom Valve (ooit) met de knuckle controllers gaat komen (en worden vrees ik geen succes).

[Reactie gewijzigd door z1rconium op 12 oktober 2017 16:40]

Weet je nog waar dit artikel over ging ? §449 euro voor de bundel.
Oculus touch zit gewoon in de huidige set er bij inclusief 1 extra sensor. Wil je in alle gevallen 'rocksolid' roomscale dan moet je nog misschien een extra (3de) sensor er bij kopen, maar veel mensen hebben al aangegeven dat dat helemaal niet nodig is.
En ook lighthouse verliest af en toe zijn tracking.
En 1 losse controller voor de vive kost al 145 euro, dus ga er maar van uit dat die knuckles controllers (die er voorlopig nog helemaal niet eens zijn, net zo min dat de wireless solution al breed te krijgen is) dus ook rond die koers PER STUK gaan kosten, en die losse trackers zijn ook nog steeds niet los te koop, en gaan ook minimal 100 euro per stuk kosten, en dan moet dus wel het spel/ervaring hiervoor ondersteuning hebben.

Het gaat dus sowieso om de set die je in 1 keer koopt, niet om alle accesoires die je daarna nog bij kunt kopen.
Geen headphones? Bij mij zitten er toch echt in-ear dopjes bij. Hij is inderdaad iets zwaarder dan de Rift. Heb niet het idee dat de controllers minder mogelijkheden hebben aangezien ik Robo Recall kan spelen met revive en daarmee alle knoppen van de rift kan nabootsen.
Ik ben het hier niet met je eens. Ik heb zowel de Vive en de Rift meerdere malen opgezet. Beide hebben een aantal grote voordelen en ik denk dat de Rift er meer heeft.

Rift:
-Betere controllers. Je merkt minder dat je controllers in je hand hebt.
-Goedkoper
-Meer goede AAA games, zoals Lone Echo. (Alhoewel dit met Revive op te lossen is voor de vive)

Vive
-Betere (roomscale) tracking technologie (Alhoewel Oculus het nu ook goed doet met drie sensoren)
-Geen "walled garden" praktijken
(- Je geeft je geld aan HTC i.p.v. Facebook. Ik denk dat dit voor velen ook een punt is)

Voor de rest zijn ze bijna hetzelfde. Ze hebben dezelfde resolutie e.d. Er zijn nog kleine verschillen, waar iemand misschien op af zou knappen, zoals geen camera voorin de Rift of dat de Vive minder afgewerkt lijkt.
Ik vind de voordelen van Rift hoger staan dan de voordelen van de Vive.
True, de rift controllers zijn wel echt een stuk beter.
Die Vive vind ik na 2 uur niet meer lekker in de hand liggen terwijl ik met de rift controllers prima dag en nacht door zou kunnen gaan.
Het is inderdaad een feit dat de Vive meer verkocht is.

Je hebt echter ook deze mening gezegd:
Wil je de beste VR-ervaring? Vive.
En hier ben ik het niet mee eens. Ik vind dat je met de Rift de beste VR-ervaring hebt.
Klopt, de controllers van de Rift zijn gewoon beter en lichter.
Daarnaast kan je met de Rift gewoon 4 censoren gebruiken voor roomscale tracking, dit werkt bij mij probleemloos en is echt nauwkeurig!
4 camera's die je los nog moet kopen en via USB moet aansluiten dus allerlei kabels door je huis hebt lopen. In vergelijking Vive met 2 (standaard bijgeleverd) is beter en ook nog eens minder gedoe met kabels. Daarnaast is de Vive zelf ook nog eens draadloos te maken met een add-on + de upcoming Knuckles controller die ook nog eens beter is.
4 camera's die je los nog moet kopen en via USB moet aansluiten dus allerlei kabels door je huis hebt lopen. In vergelijking Vive met 2 (standaard bijgeleverd) is beter en ook nog eens minder gedoe met kabels. Daarnaast is de Vive zelf ook nog eens draadloos te maken met een add-on + de upcoming Knuckles controller die ook nog eens beter is.
"allerlei kabels" een usb kabel bedoel je, die is prima weg te werken.
Voor de Vive betaal je ook meer, niet zo gek dat er dan ook een 2de camera' bij zit geleverd.
Tja draadloos, voor de Rift zijn ze er even hard mee bezig (https://www.youtube.com/w..._continue=1&v=ABxluv1FlD4 in 2013 voor de DK2 zelfs)

Die Knuckles controller zien er idd wel tof uit ( mag je natuurlijk ook nog los gaan aanschaffen als je al een Vive hebt terwijl de Rift al gebruiksvriendelijke controllers heeft.)
Aanvulling mbt het wireless voordeel van de Vive waar iedereen mee strooit:

TPCast (degene die de wireless addon aanbiedt voor de Vive) komt heel snel met eenzelfde addon voor de Rift.

Bron: op internet genoeg over te vinden, maar nog beter: ik was gisteren op GTC 2017 in MŁnchen en kreeg dit bevestigd door iemand van TPCast: wordt in Europa gedistribueerd straks door Schenker Technologies (moederbedrijf van XMG: die maken bv ook backpack PC's voor VR met hotswappable accu's - XMG Walker). TPCast en XMG deelden dan ook een booth op GTC. Heb de TPCast uiteraard ook geprobeerd (icm de Vive) hele kleine delay die niet opvalt of iig stoort, werkte prima. Beeldkwaliteit was optisch ook niet slechter oid. De batterij gaat 5 uur mee en stop je gewoon in je achterzak (aardige unit, maar langwerpig en dus totaal niet storend, zeker niet ivm een backpack PC).

Wat hou je dan over: comfort, kwaliteit, games aanbod, controllers en (voor mij belangrijk) mobiliteit.

Comfort: Rift zit beter, is lichter: ja ook vergeleken met de optionele headstrap van de Vive (die wel veel beter zit dan de standaard headstrap).

Kwaliteit: beeld: op beide valt het eea aan te merken. Doen niet voor elkaar onder. Geluid: standaard heeft de Rift de betere experience en wederom: ook vergeleken met de optionele addon van de Vive zijn de headphones van de Rift minder aanwezig (gevoelsmatig) en komt er werkelijk heel goed geluid uit. De optionele in ears phones van de Rift vind ik niet eens een betere ervaring geven: niemand hier gebruikt ze ook op werk, terwijl we vorig jaar een aantal setjes tijdens OC3 hadden gekregen.

Games aanbod: walled garden is idd jammer - ben zelf vervent Steam user - kijk je echter momenteel waar het in de praktijk op neer komt: alles valt veelal op beide apparaten te gebruiken en veel games bieden een redeem code aan voor het andere platform, dus 1 keer kopen voor Steam en je hebt hem daarna ook op Oculus Home. Dit is de situatie nu idd. Daarnaast was SteamVR ook flexibel te gebruiken, als in: even naar je desktop gaan - maar daar komt met het gisteren door Oculus aangekondigde Dash binnenkort ook verbetering in bij de Rift. On par dus.

Controllers: momenteel hands-down de Touch controllers. De Vive controllers zijn lomp, dit merk je vooral wanneer je iets met je handen bij elkaar moet doen. Ja de knuckles controllers zijn veel belovend (zelf geprobeerd tijdens de Steamdevdays vorig jaar), maar wanneer die komen is niet duidelijk.

Mobiliteit - ja de Rift vereist USB poorten en als je voor roomscale gaat kan het wellicht wenselijk zijn om actieve USB verleng kabels te halen. Maar ik geef toch echt de voorkeur voor de Rift als het op opbouwen aankomt: heb je een vaste opstelling dan moet je voor de Vive ook aardig wat moeite doen wil je het netjes weg werken - en dan ook overal stopcontacten hebben: anders moet je die ook verlengen of nog erger: met accu's gaan werken. Liefst had je bij beide brillen geen externe sensoren: voor beide valt wat op te merken. In theorie is het lighthouse systeem beter: het werkt passief en kan dus veel makkelijker meerdere objecten tracken en in de toekomst kan je er ook meer van ophangen voor een nog grotere playarea: maar serieus: dat is meer voor enterprise VR oplossingen in een hal dan voor iemand thuis met de standaard games die daar toch niet van uit gaan (dus groter dan de 'standaard' 3x3 meter roomscale area - die overigens voor mensen thuis ook prima met een Rift te bewerkstelligen valt: straks met TPCast en nu icm de langere headset kabel die nu al los te bestellen valt op de website van Oculus).

Tot slot de prijs: de Rift is nu goedkoper en je krijgt prima waar voor je geld: als de Vive niet snel goedkoper wordt is er geen reden om niet voor een Rift te gaan: de algehele ervaring van hoe het zit ed. is momenteel beter. En dat is precies mijn punt: ik ben geen Oculus aanhanger, maar een VR evangelist en op dit moment heeft Oculus een beter afgewerkter product: geen garantie voor de toekomst, maar objectief gezien (deze generatie) is het de betere koop.

Ik ben gewoon objectief in bovenstaande verhaal en er zijn denk maar weinig mensen hier op Tweakers die langer in VR hebben gespendeerd (als ze er al zijn): het is de eerste generatie consumer VR en uiteindelijk valt er op beide apparaten nog wel het eea aan te merken, maar de algehele ervaring met de Rift en Touch controllers is gewoon meer polished en fijner op dit moment imho.

[Reactie gewijzigd door BaT op 12 oktober 2017 23:30]

Maar als je nu instapt dan ben je voor 450 euro klaar, inclusief de touch controllers. En misschien dat je achteraf nog een derde sensor er bij wil maar is geen absolute must.
Dus je rekent het de Rift aan dat je dingen extra moet kopen voor optimale roomscale en geeft vervolgens als pluspunt bij de Vive dat je dingen extra moet kopen (en wachten) als je ook fatsoendelijke controllers wil? :S
Overigens is dit de eerste keer dat ik van 4 sensors hoor. Meestal wordt er over 3 gesproken. 2 heb je al in dit pakket van 450 euro meegeleverd en daarmee ben je al een heel eind. Met een beetje goede opstelling merk je met 2 sensors niet heel snel iets van dat ze je niet goed tracken. Maar goed, reken dan de kosten voor een derde sensor er bij en je bent nog altijd een stuk goedkoper uit dan de Vive. Wel heb je gelijk met de kabels, dat is minder inderdaad.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 12 oktober 2017 16:31]

Verder is beter iig heel erg subjectief als het gaat om controllers en spellen. Ik hoef die korte tech demo's bijvoorbeeld niet zo, geef mij maar een echt spel.
Laat Oculus nu daar net de grote voorsprong hebben tegenover de Vive.
Dat ben ik niet met je eens. Als je het vanaf de buitenkant investeert Ocuclus zeker veel meer in mooie filmpjes en mooie graphics, maar beperken ze op de manier waarop ze dit doen wel erg de creativiteit van een nog groeiende/ontwikkelende markt.

Tuurlijk, je kan er 10 miljoen tegen aan gooien en veel supervet uitziende videos hebben maar als je dan na 40 minuten klaar bent voor 30 euro dan denk je toch.. meh. Dan heb ik liever dat er creatieve en nieuwe dingen geprobeerd worden die niet alleen maar vasthouden aan dat oude concept.

Je (althians ik) verliest je al vrij snel in de virtuele wereld van VR (zonder haperingen, met goede tracking etc) dat het niet echt uitmaakt of je nu in een cartoon staat of foto realistische beelden. Dus dan heb ik liever van alles nog wat dan een paar een in een dozijn en zorgvuldige gecureerde spellen.
Ik ben het daar niet mee eens. De HTC Vive was ok maar ik vind Oculus Rift over de gehele lijn een veel betere ervaring dan de HTC Vive. De beeldkwaliteit van de Oculus Rift is iets beter, de Touch-controllers vind ik aangenamer in de hand liggen, en het geluid is eveneens van een hogere kwaliteit.

Het gaat me in dit geval niet om de content op beide platformen maar als ik zou moeten kiezen krijgt de Oculus Rift zeker mijn voorkeur.
Tja, wat betreft content zit je in principe het beste bij Oculus (immers ondersteund die EN Oculus Store EN SteamVR), wat het 'betere' product is, hangt ook af van wie je spreekt. Comfort is toch betere bij de Oculus, en 'roomscale' is geen problem meer.
Dus prijstechnisch en wat betreft content gezien, is de Oculus nu het meest interessant. En voor je gaat zeggen dat je voor de Oculus voor fatsoenlijke 'roomscale' een 3de sensor nodig hebt, genoeg mensen die het perfect hebben draaien met de 2 sensoren die je standaard krijgt, de 3de sensor zorgt er voor dat het in bepaalde situaties nog beter gaat. En het lighthouse systeem is ook niet vrij van onvolkomendheden, ook daar vaak genoeg dat tracking ineens (even) gaat driften. Voordeel van lighthouse is wel dat het minder kabels/usbpoorten nodig heeft en daardoor ook minder resources van je PC trekt, maar op een highend VR pc merk je dat verschil totaal niet, op een lowend misschien wel.
-DAS Headset: yep, weer 120 euro extra (wat eigenlijk er al standaard bij had moeten zitten).
-6mm VR Covers: ook andere covers beschikbaar voor de Oculus
-TPCast: Heb ik een nieuwtje voor je, ook beschikbaar voor de Oculus (http://www.businesswire.c...eless-Support-Oculus-Rift)
-Vive puck: nog niet beschikbaar, EN de games moet het wel expliciet ondersteunen met het onderdeel waar jij die puck aan vast maakt. Maar in principe is dat ook mogelijk met de Oculus omdat die camera's meer objecten kunnen tracken (maar ook daarbij moet dus wel de game het ondersteunen).
TPCast kost hier 349 euro en wordt pas verwacht op 31 oktober, en is dezelfde verwachte leveringsdatum als voor de US.. Dus einde van het jaar zoals aangegeven wordt zal ook die voor de Oculus verschijnen.

Nee, zoals je zelf dus al zegt, de puck was helemaal niet publiekelijk beschikbaar, deze was alleen voor developers beschikbaar, en het ging daar nog om een Devkit versie.
En hij wordt dan wel als extra controller gezien, maar het spel moet dus expliciet deze ondersteunen op de manier waarop je deze vast maakt aan het object dat je wilt gebruiken, dus niet zomaar te gebruiken zoals jij dat zou willen.
Sorry, die variant ken ik niet dus daar durf ik geen advies op te geven.

Kan je wel vertellen dat de meeste mensen 'een beetje afknappen' op VR (nadat ze wel even een kleine WOW-momentje hebben) omdat het gebruik van mobieltjes of sub-par hardware nu eenmaal een groot deel van de 'echte' VR-ervaring weghaalt.

PS Als je de Vive keer wilt proberen, Utrecht, stuur maar een DM.

[Reactie gewijzigd door MatthiasL op 12 oktober 2017 13:40]

Gaat de goede richting in.
Ben benieuwd wat momenteel het aanbod is van VR applicaties / games en hoeveel er platform specifiek is.
Ik heb op dit moment de Rift, helaas is platform specifiek nog veel te groot. Op Steam staan aardig wat spellen die alleen voor de Vive beschikbaar zijn, andersom in de Oculus store ook uiteraard.
Extreem slimme marketing natuurlijk. Eerst zeggen dat de bundel tijdelijk verlaagd is in prijs om een kunstmatige schaarste te creŽren om vervolgens de prijs definitief te verlagen.
Mwa, ze hebben ook net de light versie aangekondigt, en ze zien ook het redelijke succes van de PS VR.
Zat er aan te komen. Schaarste zal het niet zijn.
Dit is niet dezelfde set als die begin juli aangeboden werd.
Ik heb hem in juli besteld een week nadat de summersale aangekondigd werd en ik heb dit pakket + xbox one controller gekregen.
Een collega heeft hem op het einde van de summersale gekocht, maar daar zat de xbone controller al niet meer bij.


Edit: typo's

[Reactie gewijzigd door creckers op 12 oktober 2017 13:18]

All your VR-data belongs to us.
begint al iets te worden...... maar ik wacht tot ie §199 kost
Fabel.

Vaak is het enige wat je moet doen je GPU upgraden. En dat hoeft geeneens een dure upgrade te zijn. Een 2e hands GTX970 volstaat al. Je huidige pc kan je gewoon blijven gebruiken. De proc hoeft helemaal niet zo zwaar te zijn. Zat mensen die nog gewoon met een 2600k CPU aan het spelen zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*