Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus toont OP5 in commercial tijdens Indiase cricketwedstrijd

Door , 77 reacties Linkedin Google+

De Chinese fabrikant OnePlus heeft in een commercial tijdens de uitzending van een cricketwedstrijd in India de OnePlus 5 in zijn geheel getoond. De fabrikant presenteert dinsdag de telefoon in zijn geheel.

De commercial kwam op tv tijdens de ICC Champions Trophy-cricketwedstrijd, blijkt uit beelden die Android Central online heeft gezet. De beelden zitten achter een commercial die als teaser dient voor de telefoon en die de fabrikant al eerder online had gezet.

De beelden tonen dat OnePlus net als bij zijn vorige toestellen bij de 5 wederom een grote knop onder het scherm heeft geplaatst. Marktleider Samsung haalde de knop juist weg onder het scherm. De commercial laat de telefoon zien in een donkere kleurstelling en de slogan legt de focus op de dubbele camera aan de achterkant. Het is voor het eerst dat OnePlus het ontwerp van de Android-smartphone in zijn geheel laat zien.

De aankondiging van het toestel volgt dinsdag. OnePlus zei al eerder dat de telefoon zal draaien op een Qualcomm Snapdragon 835-soc. De commercial noemt een releasedatum van 22 juni in India. OnePlus noemt geen andere details in de commercial.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Reactiefilter:-177075+152+25+30Ongemodereerd2
Kan iemand mij de hype rondom Oneplus als best betaalbare toptelefoon uitleggen?

Oneplus, Oppo en VIVO zijn slechts merknamen van het bedrijf BKK Electronics. Ze brengen altijd vrijwel dezelfde telefoon (met kleine verschillen in specs) uit onder deze 3 merken.

De Oneplus is voor zover ik weet altijd een rebranded Oppo model geweest en wel een Oppo die al op de markt was.

Dus als je wil weten hoe de toekomstige Oneplus eruit zal zien en hoe die voelt hoef je alleen maar de laatste Oppo te bekijken (of Vivo).

Waarom heeft men dan juist zoveel aandacht voor de Oneplus en niet voor de Oppo of Vivo?

Het is ook niet zo dat ze alledrie verschillende markten bedienen. De Oppo en VIVO beconcurreren elkaar gewoon. Geen idee of de Oneplus dan alleen op stukje Europa en de VS is gericht?

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 19 juni 2017 09:02]

Vooral de eerste was fenomenaal geprijst, die was slechts §299, dat was echt een flagshipkiller. Hij was sneller dan alle topmodellen van 2014 en kostte slechts de helft. Tel de bloatwarevrije CyanogenOS software en je had de ideale highend telefoon voor een mainstream prijs. Geen gedoe meer met de bootloader unlocken, root verkrijgen, adb installeren etc. Ik installer sowieso een andere ROM als ik een Nederlands model van de bekende merken heb want ik kan niet tegen die troep, maar met een Chinese telefoon moet dat sowieso. Je hebt normaal garantie, je kan je telefoon naar Duitsland sturen. Het was ook heel bijzonder om te hebben, door dat invite systeem.

Ik ben het met je eens dat de exclusiviteit nu minder is en de prijs wordt met elk model hoger. Maar dat is bij alle flagships zo.

Ik heb overigens de One nog steeds na drie jaar. Op zich kriebelt het wel om de Five aan te schaffen, maar het is nergens voor nodig want de Snapdragon 801 in de One is snel zat, 3GB Ram is zat en 64GB flashgeheugen is ook voldoende. Mijn vorige toestel, een mainstream Motorola Defy van rond de §240, was na 2 jaar niet vooruit te branden en moest echt vervangen worden; de OPO is dus echt een koopje geweest. Overigens moet je als OPO bezitter nu wel aan de slag om je telefoon up to date te houden, omdat Cyanogen niet meer is. Als je daar geen zin in hebt, blijf je steken op Marshmallow.
precies, ik gebruik de Oneplus one nog steeds na 3 jaar. Binnenkort reflash ik het toestel naar een android 7.1.2 rom (persoonlijk ga ik voor Candy7, deze is zeer tweakbaar) en kan ik weer een eind vooruit.

Zoals je zei, de specs zijn meer dan zat. Met uitzondering van een paar games, is de telefoon meer dan snel genoeg voor alles.

Enige wat ik jammer vindt is dat Oneplus geen sandstone achterkant meer gebruikt m.u.v de eerste twee toestellen..
Volgens mij is OnePlus de enige van de door jou genoemde merken met officiŽle support in Nederland (en meer andere landen dan China). Dat heeft niet alleen effect op de verkoop en garantie, maar bijvoorbeeld ook op de ondersteunde frequenties van zowel LTE als WiFi.
Geen idee of de Oneplus dan alleen op stukje Europa en de VS is gericht?
OnePlus is inderdaad het project van BKK om meer voet aan de grond te krijgen buiten China.
OnePlus is ooit voortgekomen uit het immens populaire CyanogenMod. Dat heef gezorgd voor een flinke voorsprong in bekendheid.
Oneplus is geen tak of initiatief van CyanogenMod als je dat bedoeld.
Oneplus was gewoon ťťn van de eerste bedrijven dat deze versie van android als standaard ROM op zijn smartphones aanbood. Het is op hun telefoons ook geen probleem om deze te rooten of van ROM te veranderen, je verliest hier je garantie niet mee.

[Reactie gewijzigd door Frons1 op 19 juni 2017 13:46]

En het was zelfs geen CyanogenMod, maar CyanogenOS.
klopt! daar zat inderdaad ook nog een verschil op.
Niet eens de eerste, dat was de OPPO N1.
die gsm kende ik nog niet, ik zal men comment aanpassen.
bedankt
  • High-end toestel, goede specs
  • Scherpe prijs tov concurrentie
  • Geen bloatware ( op de zooi van Google na natuurlijk )
  • Veel updates / goede support
Als je die vier dingen goed hebt heb je mij als klant binnen

[Reactie gewijzigd door Oerdond3r op 19 juni 2017 09:40]

  • Dash Charge (snelste vorm van snelladen)
  • Oxygen OS (schil lijkt erg op stock android)
Wat betreft software support, zijn er gemixte verhalen die rond gaan. De OnePlus 2 en OnePlus X met name hebben ze qua support laten vallen als een baksteen!

bron: https://www.xda-developer...-for-their-nougat-update/

Wat wel een voordeel is, is dat er verschillende custom roms rondgaan voor deze devices, wat een voordeel is voor de gemiddelde bezoeker hier.

Wat betreft hun zusters zoals Oppo, doen ze het gelukkig qua support nog altijd beter en hebben ze i.m.o. met Oxygen OS een groot voordeel t.o.v. Oppo's skin.

Het is jammer dat Google hun Nexus lineup heeft laten vallen. Ik gebruik nog steeds mijn Nexus 5 met veel plezier, maar het begint nu wel zijn leeftijd te laten zien. Ik ben benieuwd over 3 dagen!
oneplus X heeft een soc die geen officiele drivers van qualcom heeft gekregen. hierdoor is 7.0 niet officieel ondersteund op de op x
Dat waren de belangrijkste punten voor mij om een 3T voor een familielid te kopen, maar er zijn ook nadelen:
- slechte leverbaarheid (Regelmatig zijn die dingen niet leverbaar, net als bij de voorlopers en nu ook bij de 5 serie zeker zo zal zijn).
- erg veel hete lucht marketing / krijgt onnodig veel aandacht.
- veel korter support dan bijvoorbeeld sony levert op de experia (toevallig de voorloper van genoemde familielid)
- af en toe vreemde haperingen die op veel langzamere telefoons niet voorkomen (bekend probleem bij vele tweakers).

Zou ik hem weer kopen? waarschijnlijk wel, maar zou ook andere opties overwegen.
Bij OnePlus kan je rekenen op prima service, bij de andere twee merken kan je normale garantie vergeten. Daarnaast is repareren buiten garantie ook betaalbaar bij Oneplus, nieuw scherm bijvoorbeeld, kost een derde van wat je bij een samsung, iphone of een LG betaalt. En dan wordt het bij een bedrijf gerepareerd dat niet Dynafix is, dat is mij ook heel wat waard.
Ok ik snap jouw keuze voor Oneplus dan wel, maar dat is gebaseerd op jouw garantie en reparatie ervaring en dat leidt niet tot een hype.
Owh wow, ik las je stukje, kwam bij "Dynafix" en kreeg meteen een koude rilling over mijn rug heen !! Dat "bedrijf" pffff ...
Naar mijn ervaring zijn iPhone schermen de goedkoopste. afhankelijk van het model zijn die te krijgen tussen rond de §35 ŗ §70, waar ik voor een OnePlus One §99 vond. Uiteraard is het totaalplaatje met aankoopprijs goedkoper.
Dat is als je ze zelf vervangt, en voor dat geld heb je gegarandeerd namaak. Ik heb graag originele onderdelen in mijn telefoons, en ik doe het niet graag zelf.

Bij Oneplus kost vervanging van een OP3t scherm 97 euro, incl montage. Duurt minder dan een week meestal, maar dat is gebaseerd op ervaringen van vrienden, dus daar kan ik geen harde uitspraken over doen.

iPhone 7 kost je incl montage bij apple §161,10 (duurt 1 ŗ 2 weken), of als je een afspraak maakt bij de apple store een middagje, maar dan moet je er wel naartoe)
Galaxy S8 kost je §294 (in een samsung experience store, duurt een uurtje. Of anders via dynafix 1 ŗ 2 weken, of tegen betaling binnen 3 dagen dacht ik)

om maar even een voorbeeldje te geven.
Oneplus wordt overigens bij Arvato/Bertelsmann in Duitsland (Nurnberg) gerepareerd.
Volgens mij bij Arvato Polen, ik moest mijn telefoon in ieder geval naar Polen sturen.
Als ik in de pricewatch kijk bij de Snapdragon 835 SoC dan is de meest betaalbare keus nu 680 euro:

pricewatch: HTC U11 Dual Sim Zwart

Van HTC Sense moet je dan net houden. De Oneplus 5 wordt verwacht hier qua prijs een stuk onder te zitten, met een grotere accu, meer opslagruimte en van oudsher valt een unlockable bootloader te verwachten waarbij de hardware garantie intact blijft.

Ik vind de Oneplus 5 desondanks oververtegenwoordigd qua hype ten opzichte van een HTC U11 die al goed verkrijgbaar is, maar gelukkig brengt de Oneplus 5 wel nog wat wezenlijke features en prijsconcurrentie naar de markt.
De hype is met name in het begin gecreŽerd, door het invite systeem icm de toch aantrekkelijke prijsstelling van de OP1. Dat heeft de bekendheid een boost gegeven en 'hebbe, hebbe' sfeertje gegenereerd.

Daarna werd het steed meer een gewone aanbieder, maar wel met een goede prijs kwaliteit verhouding
Hype? Dat valt toch wel mee. Of mag tweakers alleen berichten over Samsung en Apple?

One plus one is een merk dat populair is onder een bepaalde groep mensen hier in Europe/NA en in Azie is het een groot ding.
De OnePlus is (1) beter wegens de software die ze gebruiken, want ze houden die ook up to date. (2) Ze zien er (vind ik) beter uit. (3) Doordat ze dat allemaal hebben willen mensen die graag reviewen en krijgen ze daardoor gratis bekendheid. (4) specs zijn echt belachelijk hoog

Dit kan niet helemaal kloppen wat ik zeg, maar in grote lijnen is het wel zo.
(1) beter wegens de software die ze gebruiken, want ze houden die ook up to date.
Dit lijkt me hoogst omstreden. Zoek even naar de discussies en recente berichten over de OP2 - geen update naar Nougat. Menigeen is zeer ontevreden over het updatebeleid tot nu toe. Dat de OP3 en OP3T nog updates krijgen lijkt me logisch, ze zijn minder dan een jaar oud.
(4) specs zijn echt belachelijk hoog
Inderdaad. En dat rechtvaardigt een lange support, want de telefoon kan makkelijk op volgende androidversies draaien en kan ook nog makkelijk jaren mee. Of OP zich hierin verbeterd heeft weten we eigenlijk pas over twee jaar. Krijgen we dan een update naar Android 9.0? Dan maken ze zich onsterfelijk.
"Dit lijkt me hoogst omstreden. Zoek even naar de discussies en recente berichten over de OP2 - geen update naar Nougat. Menigeen is zeer ontevreden over het updatebeleid tot nu toe. Dat de OP3 en OP3T nog updates krijgen lijkt me logisch, ze zijn minder dan een jaar oud."

Een vriend van mij heeft de allereerste OnePlus, hij draait gwn op de laatste versie van oxygenOS net als ik. Dus kweet niet waar dat aan ligt dat de OP2 het niet heeft

[Reactie gewijzigd door Quwrider op 20 juni 2017 07:20]

Zoals een paar weken geleden al op Tweakers stond is het dus toch dat ontwerp geworden. Lijkt veel op een iPhone 7 (+). Buiten dat is het qua specs natuurlijk weer erg fijn, zeker qua prijs kwaliteit weer top.

Tip, aanstaande woensdag is in Amsterdam een OnePlus Pop up store event. Kan je de OnePlus 5 aanschaffen fysiek.
6:00 PM, June 21
Bilderdijkstraat 131, 1053 KN Amsterdam

Er is ook een topic voor de geÔnteresseerde op GoT, [OnePlus 5] Pop-up event Meet-up

[Reactie gewijzigd door Mopperman op 19 juni 2017 07:22]

Edit: nvm

[Reactie gewijzigd door sem-v op 19 juni 2017 07:28]

21 juni is nu woensdag dus het event.

[Reactie gewijzigd door alwaysleft op 19 juni 2017 07:31]

Inderdaad, had het verkeerd gelezen. Naar mijn idee was t pop up event tijdens de aankondiging 20 juni
Waar staat de prijs dan aangegeven?
De leaks in India geven toch een goed idee dat het rond 479 start. Sowieso dus een redelijke prijsstijging tov eerdere generaties.
De prijs op een Duitse site welke meestal 50/100 euro boven de uit eindelijke verkoopprijs zit daar staat de OP5 nu ook als pre-order voor §479,-
Een telefoon lijkt tegenwoordig altijd op een andere, aangezien mobiele telefoons Šltijd eenzelfde ontwerp hebben. Originaliteit in het ontwerp hoef je echt niet meer te verwachten.
Niet mee eens, een galaxy s8 ziet er toch wel een stuk vernieuwender uit dan dit.
Hoe ziet een mobiele telefoon er vernieuwender uit? Het heeft een scherm en een (dubbele) camera met led verlichting de rest zijn ingangen voor 3.5 jack en usb-c en daar buiten gaat het alleen nog om de grootte van het toestel en vorm van de hoeken en waar deze bovengenoemde zich bevinden. Dat is toch niet echt vernieuwend? Dit is al jaren zo.

En als je over prestaties gaat praten is de OP5 sneller dan de Galaxy S8. Wat let je? Ik heb mijn keuze al gemaakt :D
Wat jij noemt zijn vrijwel alleen specs of onderdelen. Vernieuwing zit natuurlijk niet alleen in de elektronica, maar ook in de vorm van het apparaat. De S8 heeft bijvoorbeeld afgeronde hoeken van het scherm die ook nog eens vlekkeloos overlopen in het aluminum van de behuizing. Ik vind dat dat er toch wel heel anders uitziet dan bijvoorbeeld een iPhone of OP5
Dat je liever een OP5 kiest dan een S8 is aan jou. Ik hoef geen van beide te kiezen want m'n huidige telefoon is goed zat voor het moment.
Ja het ziet er anders uit, maar het is en blijft een simpele rechthoekige behuizing. Of het scherm randen heeft of niet, een kleurtje over loopt of niet. Dat maakt het niet vernieuwend.
En toch zou ik liever deze telefoon hebben dan de S8, want die heeft met zijn ontwerp geen noemenswaardige voordelen, buiten dat het er zeer indrukwekkend uitziet. Verder is het vooral heel duur als je scherm breekt, en een fatsoenlijke screenprotector vinden is ook onmogelijk.
Opzich ziet de onplus 3T er ook niet veel anders uit. Het verschil is de plaats van de camera.
Ik vind het net een breed uitgerekte zuurstok, lijkt me helemaal niks.
als je naar de gs8 kijkt en legt hem naast de s7 dan zie je niet veel verschil in mijn ogen.
En als je hem dan nog naast de s6 en s5 houd zie je dat de rode draad van het design hetzelfde is.
Eigenlijk heel erg zoals htc deed bij de m7 m8 m9 en 10.
Die lijken in basis ook allemaal op elkaar met verfijningen hier en daar.

ipoon weten we inmiddels wel XD
Natuurlijk, het is de bedoeling dat het een product familie is met telkens een volgende generatie. Een galaxy J of A serie telefoon lijkt ook op een galaxy S telefoon, dat is gewoon brand identity.
Je kan toch wel zien dat de ene telefoon eerder uitkwam dan de ander.
Net zoals een paar weken terug is iedereen die eeuwige vergelijking met een iPhone redelijk zat. Ja hij is dun en rechthoekig, get over it.
Sorry hoor, maar dit is een iPhone 7 met een ander logo eropgeplakt. Alle details kloppen. De afwerking van de kleur, camera’s, flitser, locatie van het logo, de homeknop, het is gewoon een 1:1 kopie. Nee, zo 1 op 1 heeft Apple het HTC ontwerp niet overgenomen met hun iPhone 6 destijds. Deze OnePlus is een ronduit schaamteloze 1 op 1 kopie. Kijk eens naar de S8 of de nieuwe LG. Daar zie je vernieuwing en onderscheiding.

[Reactie gewijzigd door Joost124 op 19 juni 2017 09:06]

https://www.xda-developer...om-the-eyes-of-a-skeptic/

Als het doel een betaalbare iPhone cloon met de beste performance op Android uit brengen is dan zijn ze toch goed bezig. Alleen gaat het prijsvoordeel er op den duur uit.
Oh? Stopt 1+1 met android en schakelen ze over naar iOS? Das groot nieuws. :?
Je hebt gelijk, maar in dit geval is het wel degelijk een kopie. Klopt ook wel, het is een Oppo en dat zijn over het algemeen iPhone-kopieŽn.
waarom dat amazon exclusive daaronder? Gaan zij de logistiek doen? (met bijhorende support? :p )

[Reactie gewijzigd door white modder op 19 juni 2017 08:07]

Via Amazon zijn ook de toestellen van OnePlus te koop. Garantie gaat wel via OnePlus, dus zou niet weten waarom je niet via OnePlus zou kopen.
Volgens mij kon je in India tot kort alleen via Amazon een OnePlus toestel kopen. Inmiddels heeft OnePlus zelf ook een store in India. Ga er maar vanuit dat je in Europa gewoon direct bij OnePlus blijft kopen.
Kan zijn dat ervoor gekozen is om distributie in India volledig via Amazon te doen? :) Weet niet zeker of dat ook zo is, maar lijkt mij logisch. In veel andere landen kan je zowel direct bij OnePlus als via Amazon een OnePlus kopen.
Amazon en OnePlus hebben een deal in India. OnePlus levert haar OS in India standaard met de Amazon Video app en Amazon verzorgt de verkoop en distributie in India. Dat is wat handiger omdat veel mensen daar alleen een mobiel apparaat hebben en bij webwinkels kopen via de apps ipv de website. En aangezien Oneplus geen winkelapp heeft, hebben ze het zo opgelost.
Erg benieuwd naar de eerste reviews van deze OP5..... de OP3 voldoet nog prima...hoewel de batterij duur alweer wat steekjes laat vallen na een jaar

[Reactie gewijzigd door erredobble op 19 juni 2017 07:32]

Ik merk dit ook, van mij is een jaar oud nu, maar ik merk het vooral bij sommige apps.
Als ik bv een nieuwe app op me telefoon zet, en dan merk ik ineens dat ik de avond niet eens haal, dan verwijder ik de app, en gaat het weer goed.. Misschien tussen je apps kijken ;-)
Ik hoop op:

- Dijk van een batterijduur, zuiniger of grotere batterij, maakt me niet uit
- APT-X ondersteuning
- 1080p (dus niet energieslurpende en in mijn ogen nutteloze 1440p)
- Compacter dan de 3T
- Stereo front facing speakers (of iphone stijl, 1x front, 1x bottom)
- Betere camera dan de 3T (3T heeft al een fijne camera imho, alleen foto's zijn nŤt iets te vaak bewogen)
Die bewogen foto's erger ik me dus ook enorm aan bij de OP3. Als dat echt aanzienlijk beter is overweeg ik ook om de OP5 te nemen. Mits de prijs van de OP5 een beetje gunstig is natuurlijk...
Volgens een nieuw gerucht krijgt de OnePlus 5 ook DCI-P3 support, waardoor de kwaliteit van het scherm hoog zou zijn: https://www.gizmochina.co...i-p3-color-space-support/

Hier de video: https://youtu.be/jjHU4v82zFA

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 19 juni 2017 07:16]

Ik vind het een erg strak design. Mooi dat matzwart en ik heb liever ook een homeknop.
Hopelijk onder de 500 euro, dan zou het een mooie telefoon zijn!

[Reactie gewijzigd door paralyz3 op 19 juni 2017 09:13]

Iemand een idee of de microfoon / opname apparatuur verbeterd is ten op zichten van de Oneplus x? Echt een drama om op een festival een kort filmpje zonder gekraak op te nemen.
Vast wel. Maar klagen dat je met een telefoon tijdens een festival niet fatsoenlijk geluid kan openen lijkt mij nou niet bepaald een prioriteit... mensen die tijdens een festival/concert perse met een telefoon in hun tengels moeten staan zijn sowieso irritant.
"Lijkt mij" inderdaad. Dat dat voor jou geldt wil niet zeggen dat dat ook voor een ander zo is ;)
Voor jou misschien niet, maar voor een ander wel. Iedereen moet toch helemaal zelf weten of hij/zij wilt filmen/fotograferen tijdens een concert? Als je je daar al aan irriteert..
Behalve dat het recht op deze 'vrijheid' het kijkgenot van anderen ernstig inperkt. Je opmerking getuigt niet van veel ervaring met zo'n situatie. Als je over rijen mensen naar een artiest kijkt en tientallen schermpjes in je gezichtsveld hebt is voor heel veel mensen een doorn in het oog.
Lijkt mij stug dat mensen het hele concert aan het filmen zijn. Dat heb ik in ieder geval nog niet gezien. Als ik er last van heb, schuif ik een stukje op en dan is het opgelost.
Ik film inderdaad nooit lang, hooguit een minuut of 2.

Maar goed als je al niet mag filmen zullen we dan ook verbannen dat mensen gaan krijsen en schreeuwen? :P
Ik zou toch verder kijken dan oneplus als je deze telefoon overweegt. Oneplus is de laatste tijd al een stuk bekender geworden dus de goede prijs/kwaliteit verhouding zal zeker niet meer zo goed zijn. Verder is gebleken dat ze snel stoppen met android updates uitbrengen, hier ook niet duidelijk over berichtgeven en zelfs valse beloftes doen. Voor de ontwikkeling van nieuwe android updates zal wel geen geld meer over zijn na hogere winstmarges en dure reclamecampagnes.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*