Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google deactiveert opdracht die speaker wakker maakt tijdens reclame Burger King

Door , 149 reacties, submitter: player-x

Google heeft op zijn servers een opdracht uitgezet, waardoor gebruikers niet meer aan de Home-speaker kunnen vragen wat een 'Whopper burger' is. Fastfoodketen Burger King gebruikte de tekst 'Ok Google, what is a Whopper burger?' in een Amerikaanse reclame en speakers reageerden daarop.

De speaker reageert niet langer op de gesproken zin in de Amerikaanse reclame van Burger King, maar als iemand zelf vraagt wat een 'Whopper burger' is, krijgt hij of zij wel antwoord, schrijft Ars Technica. Het blokkeren van de reclame toont aan dat Google aan de kant van de server zaken kan uitschakelen op basis van de stem. Het is wellicht de eerste toepassing van de stemherkenning die ook onderscheid moet gaan maken tussen verschillende gebruikers.

De reclame van Burger King op Amerikaanse tv werkte, omdat de Home-speaker reageert op 'Ok Google'. De speaker luistert de hele tijd of iemand in de nabijheid die woorden uitspreekt, om vervolgens wakker te worden en verbinding te maken met internet.

Voordat Google de opdracht aan de kant van de server had geblokkeerd, begon Home een lijst van ingrediënten op te lezen. Volgens The Verge had de marketingmanager van de fastfoodketen vorige week eigenhandig de Wikipedia-entry van de burger aangepast om die zin naar voren te laten komen. Tot aan vorige week was er tien jaar lang een andere beginzin zichtbaar. Google Home baseert zich op informatie uit Googles Knowledge Graph, die de informatie leent van de Wikipedia-entry. Het is voor het eerst dat een groot bedrijf gebruik maakt van de 'hotwords' van een slimme speaker in een reclame op tv.

De Burger King-reclame in kwestie

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

13-04-2017 • 07:48

149 Linkedin Google+

Submitter: player-x

Reacties (149)

Wijzig sortering
Ik vind 't wel geniaal bedacht eerlijk gezegd, en het toont meteen aan dat dit soort gesproken commando's best wel een risico kunnen vormen. Zeker als je meer en meer met dat soort commando's kunt doen. Op een website iets van 'call +duurtelefoonnummer' laten uitspreken en je telefoon begint te bellen. Was vast niet het idee van Burger King om dat zo aan te kaarten, maar het werkt kennelijk wel.
Ben zelf amateur muziekproducer, heb altijd gezegd dat als ik op een groot feest/festival zou staan ik een sample zou spelen "Hey Siri!" om vervolgens alle telefoontjes aan te zien gaan :+
Dat zou met Siri (helaas ;p) niet werken, die zou je stem moeten herkennen voor activatie (en dat werkt best goed naar mijn mening).
Dat is met 'ok google' op telefoons ook. Google home echter kan door iedereen (in het gezin) worden aangesproken met 'hey Google:, dus is juist fijn dat de stem niet geverifieerd wordt. Ze zijn echter momenteel bezig om stemmen ook hierbij te herkennen zodat iedereen zijn eigen agenda kan aanspreken e.d. misschien dat dat ook de oplossing is voor de problemen die hierboven geschetst worden. Je bepaalt als hoofdgebruiker wat andere gebruikers zoals je kinderen en vreemden mogen doen en zien.

[Reactie gewijzigd door HellFury op 13 april 2017 10:18]

Op Android moet stem herkenning wel aan zetten. Bij de meeste staat het standaard uit.
Dat is niet helemaal waar, want bij 538 maken ze af en toe dit geintje ook en dan stoomt de SMS en Mailbox weer vol met mensen waar hun iPhone reageert.

Ook hier op het werk doen we dit wel eens als geintje, en genoeg telefoons waar dan ineens een bliep te horen is en daarna "Ik heb je niet begrepen"
Siri van mijn vriendin reageert anders prima op mijn stem, nooit iets op ingesteld.
Heb wel eens de telefoon van een vriend een sms laten sturen via Siri (toen hij naar de wc was). Dus zo goed werkt dat niet.
Ik heb altijd met "Internet friends" van Knife party dat ik mn telefoon ga zoeken omdat ik denk dat ik gebeld wordt. Je weet ook al allang dat het buj het nummer hoort, maar op de een of andere manier zit het er gewoon in.
' You are going to die '

Wel meer nummers die vage rammeltjes hebben, deze is tenminste nog obvious.
Google was BK al voor door dit zelf perongeluk tijdens een Pixel reclame te doen.
Ook al is het niet heel netjes, ik vind dat ze het wel op een leuke manier gedaan hebben. Wat dat betreft is het terecht dat ze de extra aandacht krijgen omdat ze mensen wakker schudden over de potentele gevolgen en risicos van personal assistants
Daarom begrijp ik ook niet waarom het zo lang moet duren voordat er een eigen trigger ingesteld kan worden. Dit zou al veel problemen oplossen, bovendien is het een veel gevraagde functie. Kans is vrij klein als ik de mijne "Beatrix" noem google home ineens aan gaat.
Volgens mij heeft dit ermee te maken dat op de meeste apparaten een speciaal hardware-geoptimaliseerd stukje de trigger-woorden herkend en dat daarna pas de vrije invoer geactiveerd wordt.
Scheelt batterijen en processorkracht. (en gerelateerd wordt er ook netwerkverkeer mee gespaart, en heb je net een beetje meer privacy)
Ik vermoedt ook dat het key-woord lokaal herkend wordt en de rest van de spraak via de Google servers. Homey doet iets vergelijkbaars. Ze hebben voor de release om samples gevraagd voor het OK Homey key-woord goed te herkennen. Oorsponkelijk was het idee om Hey Homey als key-woord te te gebruiken, maar OK Homey bleek veel beter herkend te worden.
Op de Xbox was het een tijdje wel humor om gewoon random "XBOX OFF" in je headset te schreeuwen.
Misschien dat mensen hierdoor beseffen dat allerlei apparaten constant meeluisteren wat er gezegd wordt.

Smart TV en - phones die constant van alles wat er gezegd wordt naar de server van de fabrikant doorsturen.. (Samsung en Apple in ieder geval) hoeft van mij niet zo nodig.
Gelukkig heb ik die ok google zooi uitstaan op mijn telefoon. Maar stemherkennende computers lijkt me in dezelfde categorie te vallen als zelfrijdende auto's: ik denk dat de meeste mensen er gewoon niet aanwillen (anders dan voor toepassingen die men vast heel snel gaat verbieden, zoals de auto opdracht te geven ergens buiten het centrum te parkeren in een woonwijk waar het nog gratis is). En anders bedrijven niet: wacht tot een grapjas "format C:" brult in een kantoortuin. :)
Geniaal, tot een lolbroek het voor elkaar krijgt om via de radio, of ander groot medium "Hey google, call 911" laat horen..
Ik denk dat daar vast ook wel uitzonderingen voor bestaan, net als dat er nu uitzonderingen zijn gemaakt voor deze 'grap'.
Xkcd: Staat al verderop...

[Reactie gewijzigd door tweaknico op 13 april 2017 12:04]

XKCD already did it: https://xkcd.com/1807

Een nieuw kat en muis spel gaat dus beginnen…

[Reactie gewijzigd door Bas_B op 13 april 2017 07:56]

Dus de volgende stap is dat Burger King in zijn radioreclame roept "Ok Google, order two Whopper cheeseburgers" en dat 10 minuten later de bezorger voor je deur staat zonder dat jij er zelf voor hebt gekozen... :o
ublock is het antwoord op al uw problemen met reclames.
Block draait helaas niet op mijn TV en radio
Dan maar Pi hole(DNS server) draaiden op de pi ;)
Dat werkt toch niet met zowel analoge als digitale TV en radio? Je kijkt immers gewoon naar een stream van video data. Het is niet zo dat bij de reclames de boel ineens vanaf een ander IP adres komt oid.
Je bent me voor. :)
Misschien voor de ge´nteresseerden: https://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Whopper

Hierin wordt besproken hoe het gebruik en het aanpassen van Wikipedia wordt misbruikt door Burger King.

[Reactie gewijzigd door Jeroen_Galjaard op 13 april 2017 08:00]

Aanpassen van Wikipedia wordt door een hoop mensen misbruikt. En hoe is het dat Burger King de pagina misbruikt als het wel correcte informatie er neer zet.
Ik dacht dat je niet Wikipedia pagina's over jezelf mag aanpassen?
https://en.m.wikipedia.or...edia:Conflict_of_interest
Editors with a COI, including paid editors, are expected to disclose it whenever they seek to influence an affected article's content. Anyone editing for pay must disclose who is paying them, who the client is, and any other relevant affiliation; this is a requirement of the Wikimedia Foundation.[6] In addition, COI editors are generally advised not to edit affected articles directly, and to propose changes on talk pages instead.
Kijk de wikipedia edits er maar op na. Het is duidelijk dat burger king het voor reclame misbruikte. De edits zijn niet encyclopedisch van aard.
Ook is het zeer amusant om even naar de revision history te kijken. De pagina werd veelvuldig gevandaliseerd, zoals dat er mensenvlees en cyanide in de ingrediŰnten zat.
Dit was de tekst die uitgesproken werd door Google Home:
"The Whopper is a burger, consisting of a flame-grilled patty made with 100% beef with no preservatives or fillers, topped with sliced tomatoes, onions, lettuce, pickles, ketchup, and mayonnaise, served on a sesame-seed bun."
Kan ook de andere kant opwerken. Iemand het daarna nog even aanpast of een andere wijzigingen. Health warning ipv ingredients. En dat is nog onschuldig.
Er stond op een gegeven moment ook 'Cyanide' en '100% child meat' tussen de ingredienten.
Flauw. Hopelijk wordt dit geen precedent voor meer van dit soort grappen. Vraag me af wat je hiertegen kan doen.
Als je een persoonlijk call sign zou kunnen instellen ben je meteen van het probleem af, ook zonder stemherkenning. De een zal zijn Google assistent Henk noemen, de ander weer iets anders. Door die variatie wordt het zinloos voor massa media om er op in te spelen. Maar ja, Google wil graag zijn eigen naam erin om brand awareness te vergroten...

[Reactie gewijzigd door Morrar op 13 april 2017 08:48]

Vind ik maar een matige oplossing. Zo kan alsnog iedereen die jouw 'call sign' kent zich als jou voordoen.
Lijkt me beter dat je op de een of andere manier uniek geidentificeerd kan worden. Maar goed, dat is dan weer privacygevoellig, zeker met een bedrijf als google.
Vind het dus ook helemaal niet zo'n gelukkige combinatie, zo'n google assistent die je huishouden moet overnemen.
Geen always-listening, commercieel, closed-source, apparaat in je huis zetten?
De oplossing is soms zo simpel 8)7
Reclames vermijden ;)
volgens mij kun je extreem rijk worden ald je een adblocker voor televisie maakt :)
En dan? 8 minuten naar een zwart scherm staren?
Nee dan pakt dat programma gewoon wat filmpjes van je youtube subscription list die je nog niet hebt gezien :*)
dan kun je net zo goed geen tv gaan kijken en gewoon permanent de piraat uithangen :+
Kun je me uitleggen wat er piraat aan is om youtube filmpjes te kijken? Ik hoor veel onzin aantijgingen wanneer het over reclames/advertenties gaat maar piraat genoemd worden omdat je de TV uit zet danwel youtube filmpjes kijkt is volgens mij nog niet langsgekomen.
Piraat slaat niet op je youtube filmpjes maar wordt bedoeld als betere oplossing dan youtube over TV reclame heen plakken.
Ik ben nog steeds baas over mijn eigen TV. Ik kan zappen (handmatig danwel via de ingebouwde timers), het geluid harder/zachter/uit zetten, ik kan het beeld helderder maken of dimmen, en ik kan wisselen van input kanaal wanneer ik dat wil. Of die momenten dan samenvallen met een reclameblok of niet (iets waarop de kans met de hedendaagse reclame-programma ratio steeds groter wordt) doet daar niets aan af. Dat je dan maar uitgemaakt wordt voor piraat is tekenend voor de persoon die dit zegt.
Jawel, maar eigenlijk wil je TV dat je dat niet meer zomaar kan :+
Allemaal functies van een tv paneel erbij nemen maakt geen verschil, een tuner als bron of je pc als bron zal dezelfde uitwerking hebben.

Ik maak niet uit voor piraat, ik geef alleen het alternatief gezien je dan net zo goed alles op de minder nette manier kunt bekijken ipv alleen tijdens reclameblokjes youtube kijken
Het aantal mensen dat geen TV abonnement (meer) heeft neemt dan ook niet voor niks flink toe.
Misschien kan soundhound het geluid van reclames in hun database opnemen, dan komen we een heel eind :)
Helaas zijn dit niet alleen reclames die dit doen. Een aantal weken geleden waren ze op 3FM ook hey Siri aan het roepen.. Waardoor ik onbedoeld met mijn oud werkgever een telefoongesprek had |:( .. Ze zouden dit soort grappen in commerciele audio en video's moeten verbieden!
Ze zouden domme misbruikbare voice assistenten moeten verbieden.
Ja en nee, ik maak zelf veel gebruik van Siri. Al is het maar om contacten niet in je contactlijst met de hand op te moeten zoeken, je telefoon te zoeken door al "hey siri" roepend door het huis te lopen of mijn wekker te zetten als de telefoon buiten het bereik van mijn bed ligt. Verbieden van de assistenten is niet de oplossing, het verbieden van het moetwillig misbruiken wel!
Aah, je snapt me niet. :)
Ik wil dat domme en misbruikbare voice assistenten worden verboden.
Moeten we nu ook al VoiceBlockers installeren? ;-)
Voor zover ik weet is het sinds een aantal jaren in de VS bij wet verboden om de sirenes van nooddiensten in reclames te gebruiken. Dit omdat autorijdend + radioluisterend Amerika feitelijk getraind werd die sirenes te negeren 'omdat het waarschijnlijk toch maar reclame is'. Die sirenes werden gebruikt omdat men dan alert wordt en de reclame dus beter bleef hangen. Toont wel enigszins aan hoe moraalloos de commercie is. Ik denk dus dat we dit nog erg vaak in verschillende vormen gaan terugzien.

[Reactie gewijzigd door Zyppora op 13 april 2017 08:32]

in sommige liedjes heb je wel nog een sirene achtig geluid... die mag men ook verbieden op de radio van mij.
Dat mogen ze in Nederland dan ook doen.

En dan meteen alle deurbel geluiden verbieden. Hoe vaak me dat niet is overkomen, dat ik naar de deur ging kijken of er iemand voor staat. Reclames zijn namelijk voor mij het teken om de TV te negeren.
Stemherkenning. Dus alleen op de stem van de gebruiker reageren
Als je smart unlock instelt met de Google assistent wordt je gevraagd om meerdere keren "ok google" in te spreken. Het idee is dat de assistent je stem dan kan herkennen. In de praktijk merk ik dat vrijwel iedereen dit nog kan, behalve de vrouwelijke helft van ons ras en wat mannen met een Esmee stemmetje.
Sterker nog soms wordt helemaal geen ok google gezegd en start toch de app op. De herkenning is sowieso nog lang niet perfect.
Sterker nog soms wordt helemaal geen ok google gezegd
Dat had ik ook met Siri als mn telefoon in de lader ligt.
Oplossing in iOS 10: Instellingen > Siri > Sta 'HÚ, Siri toe'
Stemherkenning. Dus alleen op de stem van de gebruiker reageren

Dit! Immers het deactiveren is enkel een workaround, want alle andere reclames die 'OK Google" zeggen blijven werken. Inclusief films, series, etc.

Ipv te realiseren dat dit in feite positeve reclame is, gaat men nu een spelletje "wack a' mole' doen. Plus nu het schaap over de dam is,beseffen mensen wat ook mogelijk is.

Zo zijn grapjassen meteen daarna de Wikipedia pagina wilde editten om aan te geven dat de Whopper Burger cynaide bevatte etc. Wikipedia heeft die pagina moeten blokeren. Maar je kunt er donder op zeggen dat nu duidelijk is dat Google Wikipedia gebriukt, talloze andere varianten gaan opduiken.

PS Wie wil weten hoe het voor de blokade werkte, kan hier kijken.
Stel je voor, zou best wel geinig zijn in bijvoorbeeld Deathpool 2 in de bioscoop. "OK Google, order a pack of dildo's". Da's pas 4th wall breaking als een halve zaal vol mobieltjes ineens begint te lullen.

De mijne reageerde in ieder geval niet op zijn vraag, wel op de mijne. Stemherkenning doet zijn ding.

[Reactie gewijzigd door KaiZas op 13 april 2017 08:23]

Dit betreft echter niet de mobiele assistent maar de 'speaker'. Een product vergelijkbaar met de Amazon speaker die eerder uitgebracht is.
De speaker is ook maar gewoon een apparaat wat de software voor de mobiele assistent ge´nstalleerd heeft. Net als veel telefoons.
Heb het net met de bovenstaande video op mijn telefoon getest, het werkt gewoon.. En dat op een iPhone :|
Jimmy Kimmel en Mark Rober pranking met Alexa"
https://www.youtube.com/w...HQ&feature=youtu.be&t=259

Resultaat: https://www.youtube.com/watch?v=alVuTF_lHrQ

Ok geen pack of dildo's, maar toch een andere bestelling!
Flauw. Hopelijk wordt dit geen precedent voor meer van dit soort grappen. Vraag me af wat je hiertegen kan doen.
Bedrijven die dit soort trucks uithalen keihard boycotten.
Google had tijdens de reclamecampagne beter de hele vraag kunnen blocken, ook voor andere stemmen.
Die snap Ik niet.

Ze gebruik een feature van je product op een legitimate manier die je zelf niet voorzien had op een leuke en onschuldige manier. Waarom rechtvaardigt dat een boycot?

Dat Burger King Wikipedia gebruikt voor marketing doeleinde is een heel ander verhaal. Dat is tegen de richtlijnen van Wikipedia.
Ik vind het onaanvaardbaar wanneer er in een reclame een tekst wordt uitgesproken met als doel dat mijn apparatuur daar op reageert. Volstrekt onacceptabel.

Nu zal ik zelf nooit zo'n speaker kopen en draai ik Google Now op een nieuwe telefoon binnen een paar minuten de nek om; dat geeft al aan dat ik niet op dit soort zaken zit te wachten.
Ik maak denk ik wat te strikt verschil tussen hoe een reclame overgebracht wordt en hoe een reclame over komt op mensen.

Overbrengen: Of de reclame nu over gebracht wordt via je brievenbus, TV, smartphone of een combinatie van kanalen maakt niet uit. Natuurlijk moeten ze binnen de voorgeschreven functionaliteit van de diensten en apparaten blijven. Naar mijn mening zijn ze binnen de voorgeschreven functionaliteit van een TV en smartphone gebleven.

Overkomen: Hoe opdringerig, irritant, aanstootgevend, onbeschoft etc, etc, een reclame is is natuurlijk heel iets anders en als ik er zo naar kijk begrijp ik heel goed dat deze reclame te opdringerig en ook wel wal onbeschoft gezien kan worden. Het is dan aan de reclame commissie om de reclame of de manier die gebruikt wordt in de reclame te verbieden.

Google heeft nog niet zo lang geleden zelf ook een TV reclame gehad voor de Pixel phone die smart phones perongeluk triggerde. Ze waren dus al gewaarschuwd. Als er naar een partij gewezen moet worden zou ik toch eerst Google eens aankijken.
Reclame is wat mij betreft soms wel irritant, maar niet snel aanstootgevend of onbeschoft. Daar heb ik inmiddels wel wat eelt voor gekweekt. Reclame is ook een noodzakelijk 'kwaad' wanneer je naar de radio luistert, naar de TV kijkt, een blad leest of internetpagina's bezoekt. Dat kun je be´nvloeden door wel of niet naar bepaalde zenders te luisteren/ kijken en wel of niet bepaalde bladen/ internetpagina's te lezen.

Maar wanneer een radio/ TV reclame bepaalde functionaliteit aanroept op mijn telefoon, dan vind ik dat er een grens wordt overschreden. Cross-mediale kan handig wezen, wanneer je een QR-code uit een tijdschrift kunt scannen voor meer informatie. Maar nooit, nooit, nooit ongevraagd als gimmick bij een Tv-reclame!
Je hebt me overtuigd.

Apps moeten inderdaad toegang vragen voordat ze gebruik mogen maken van de microfoon van je smartphone en je TV of Burger King heeft die toestemming niet gevraagd of gekregen, ondanks dat ze de functionaliteit gebruikte waarvoor die ontworpen is.

Ik denk dat het misbruik nog steeds voornamelijk Google te verwijten is, maar ik zie in dat Burger King ook wat te verwijten valt.

[Reactie gewijzigd door AJediIAm op 13 april 2017 17:02]

Waarom rechtvaardigt dat een boycot?
Waar houdt het dan op?
'OK Google, order a Whopper burger'?
Net zoals bij veel dingen houdt het op zodra consumenten door hebben dat ze iets in huis hebben wat ze eigenlijk niet willen. Het is niet anders dan je hele prive leven op facebook zetten en vervolgens klagen over privacy.

Burger King heeft ons een goede dienst bewezen om de risico's en gebreken van personal assistance op een ludieke en niet schadelijke manier onder de aandacht te brengen.

Zoals bij elke grap kan niet iedereen het waarderen. Misschien is het een leuke grap, misschien is het eigenlijk helemaal geen leuke grap. Misschien is het een stapje te ver. Persoonlijk vind ik dit niet een stapje te ver, maar de meningen mogen ook daarover verschillen.
the whopperburger is an unhealthy food product made by a company trying to 'hack' into your google home speaker, tyvm~
eating it may result in you getting as fat as a stuffed pig.

[Reactie gewijzigd door i-chat op 13 april 2017 08:58]

Als aanvulling op jouw discussie met AJedilAm het volgende.
Iemand moet de eerste zijn, was Burger King het niet geweest dan had een ander het gedaan. Zoals Aaargh! hierboven aangeeft was Burger King ook niet de eerste maar was Amazon dat en daar werd gelijk ook besteld. Dat gaat dus nog een stap verder.

Daarbij was het ook niet Burger King zelf, maar het reclamebureau dat door hen is ingehuurd. Had Burger King niet met deze reclame ingestemd dan had dat reclamebureau het met een ander product gedaan.

Tenslotte, is over een paar weken de lol er wel van af,en zal men wel stoppen met dit soort reclame, te meer omdat Google, Apple en zelfs Amazon hier wel beveiligingen tegen zal gaan inbouwen.
Ik zie ook ook wel een opportunity voor Google, lijkt me dat Google Home assisted reclame nog wel eens de toekomst zou kunnen zijn. AH Reclame sluit af met "Ok Google, vertel me de aanbiedingen voor deze week". En het Google Home speakertje lepelt de locale aanbiedingen op basis van het profieltje van gebruikende Google account op.

We gaan het zien!
Als de te vroeg gelekte card van Google klopt zal dit binnenkort allemaal niet meer mogelijk zijn. Google Home zal dan onderscheid moeten kunnen maken tussen personen, met als gevolg dus dat Google Home enkel getriggered wordt door de stemmen van de gebruikers. Amazon en Microsoft zouden aan gelijkaardige dingen bezig zijn.
Google is echter ook een advertentieverkoper. Een stap verder zou zijn, dat als voice control persoonlijk wordt, dat de Burger King / AH / ... een zin kunnen inkopen bij Google die wÚl door de blokkade komt.
Denk niet dat dat gaat gebeuren want daar worden klanten niet blij van:

De radio/tv/video blijft intussen gewoon doorgaan met andere reclame of het nieuws of zo en intussen dreunt je apparaat een waslijst aan 'aanbiedingen' op.

Echt lokaal zie ik die aanbiedingen overigens niet worden want AH verkoopt nauwelijks tot geen lokale producten. Kost te veel moeite en past niet in hun model van bulkinkoop en producenten tegen elkaar uitspelen en uitknijpen tot op het laatste centje.
Gewoon verplichten oude techniek te gaan gebruiken: vlak voor de reclame een voor normale speakers te reproduceren toon (of riedel) uitzenden die de Home/Echo de volgende seconden de opdrachten laat negeren.

Beetje zoals portofoons of de Duitse verkeersinformatie op de radio.

Niks geen gedoe met servers.
Ik heb helemaal geen behoefte om te moeten luisten naar een toon of riedel iedere keer als er op radio of tv iets te horen is dat door luisterende apparaten geinterpreteerd kan worden.
Nog afgezien van het feit dat de herkenning van die tonen ook bij elk apparaat ingebouwd moet worden.
Het is echter wel een uitstekende manier om adblock voor je TV te kunnen maken.
bezwaar van mijn voorgangers plus: Dacht jij dat reclamemakers dat riedeltje er in gaan gooien? daar moet tenminste een flinke boete tegen overstaan wil je ze daar toe bewegen...
Tja het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand anders dan google zelf reclame gaat maken op de Home.
Denk je dat de zoek opdracht, gegeven door de BK niet via Google loopt?
Voor Google maakt het op zich niet uit wie het commando geeft..
Uiteraard, maar op deze manier adverteren is buiten de tv reclame gratis voor BK. En daar verdient google niks aan. Die zullen ooit wel met een api of adwords achtig ding komen voor de Home.
Wel vervelend voor de acteur die de reclame heeft ingesproken, die kan dat dus nu niet meer vragen ...
Ik neem aan dat hij inmiddels weet wat een Whopper is :+ Sterker nog: die komen hem de keel uit gok ik zo :X

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 13 april 2017 08:00]

En beide bedrijven nog een keer overal in het nieuws met foto's en logo's... briljant :)
Je zou bijna gaan denken dat het marketing is...
Geen idee of het nu wel zo'n briljante marketing strategie is voor Google. Er kunnen ook meer mensen besluiten om zo'n apparaat niet aan te schaffen.

Voor BK is het wel een leuke prank
Tja, vervelend, maar wel slim wederom. Ik kan het burgerking niet kwalijk nemen. Google wel. Dit is al tijden zo, misschien moeten ze toch iets er op gaan verzinnen in de vorm van stemherkenning. Dit is er volgens mij op de smartphone wel, maar moet je zelf instellen. Misschien standaard maken? Bovendien weet ik niet hoe goed dit werkt.

Edit: Ik lees dat ze er blijkbaar al mee bezig zijn. Aan de serverkant.

[Reactie gewijzigd door TJRef op 13 april 2017 07:55]