Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Sony onthult PlayStation Neo op 7 september' - update

Zowel Vice als het Franse Gameblog hebben uit anonieme bronnen vernomen dat de PlayStation 4 Neo op 7 september op een evenement in New York wordt gepresenteerd. Hoe Sony de console gaat noemen, is nog niet bekend.

Gameblog vernam dat de PS4 Neo niet tussen 15 en 17 september op de Tokio Game Show als eerste aan het publiek getoond zal worden, maar tijdens een door Sony zelf georganiseerd evenement in New York op 7 september. Een van de redenen die mogelijk ten grondslag ligt aan een evenement op die datum in New York is dat Nintendo waarschijnlijk de Nintendo NX presenteert tijdens de Tokio Game Show en Sony daarom eerder wil zijn.

Vice wist de geruchten bij eigen bronnen ook te achterhalen. Een van de bronnen van Vice wist te vertellen dat het vooral een technische showcase wordt. Ook heeft de gamesectie van de site vernomen dat de laatste ontwikkelaarsversie rond hetzelfde moment naar gamestudio's verzonden wordt.

De PlayStation Neo of '4.5' wordt een krachtiger versie van de PS4. Een gelekt document toonde in juni de vermoedelijke specificaties van de console. Wanneer de console precies uitkomt, is nog niet bekend.

Update woe. 10.56 uur: Sony heeft een 'PlayStation Meeting' aangekondigd waar het 'details over de PlayStation-business' aan zal kondigen. De meeting staat gepland op 7 september om 15:00 uur in New York, ofwel 21:00 uur midden Europese tijd. Het evenement vindt plaats in PlayStaton Theater dat eerder voor de PlayStation 4-presentatie in 2013 gebruikt werd. Wat er precies plaatsvindt, staat niet in de uitnodiging, maar het is aannemelijk dat het gaat om de PS4 Neo.

PS4 PS 4.5 NEO
Cpu 8 Jaguar-cores @ 1,6GHz 8 Jaguar-cores @ 2,1GHz
Gpu 'AMD GCN' 18 cu's @ 800MHz 36 cu's @ 911MHz
Ram 8GB gddr5 @ 176GB/s 8GB gddr5 @ 218GB/s
Hdd HGST 500GB HGST 500GB

Door Krijn Soeteman

Freelanceredacteur

09-08-2016 • 09:53

285 Linkedin Google+

Reacties (285)

-12850275+1122+215+31Ongemodereerd121
Wijzig sortering
Ik begrijp er eigenlijk niets van of zitten er in een disc 2 verschillende textures, 2 verschillende effecten/settings en dat tijdelijk, of komen er gewoon nog een tijd games uit op de PS4 en de echte next gen games op de PS4.5. Ze kunnen ook niet lijkt me een game uitbrengen op de ps4.5 die zo mooi is dat hij op 900p/30fp draait laten draaien op de ps4 dan moet het wel echt andere settings of een haast ander spel zijn qua grafische praal.
Ik hoop dat er wat lekt ik ben heel benieuwd!
Precies hetzelfde als op de PC, dus ja, er zullen bij bepaalde games verschillende kwaliteit textures meegeleverd worden.. En ik denk als je een game via de PSStore koopt dat er bij het downloaden dan gewoon de versie voor jouw PS4 gekozen wordt zodat de download dus ook kleiner is (indien nodig)
Nice, ben erg benieuwd naar dit monster... word een klappie geld in oktober, heb de NEO en de PSVR al in pre-order bij mijn plaatselijke gameboer.
Vraag me vooral af of je ook keuze hebt in resolutie of grafische instellingen van de NEO, om zo bv betere in game performance te hebben tov gewone ps4.

Al dat 4k gedoe maakt mij zoveel niet uit. Heb een Fullhd tv, en merkte met gewone PS4 toch vaak framedrops. Hoop dus dat je bv de 'oude' project cars in oude 'ps4' modus kunt spelen zodat je hogere framerate hebt tov de oude PS4, andere games hadden ook ferme drops bij iets teveel actie op het scherm.

Ik weet dat je dan beter een pc koopt, en dat dit normale gang van zaken is bij pc's, maar het gaat hier over de PS4 neo.

Heb de ps4 dan ook verkocht paar maanden terug voor 300 euro. Maar als je meer vrijheid krijgt waardoor gamen toch iets vloeiender gaat op fullhd dan is het mss toch de moeite als de prijs meevalt.

De graphics in de meeste games zijn wel ok. Belangrijkste voor mij is dat het spel goed en vloeiend draait, zonder al die toeters en bellen, want als ze nog meer toeters en bellen gaan toevoegen, en dan ook nog eens 4K moet weergeven, ga je exact hetzelfde probleem hebben dat je nu hebt!

[Reactie gewijzigd door dreyners op 9 augustus 2016 16:32]

Mag Sony geen producten vernieuwen, omdat jij er al een hebt? Jouw PS4 speelt nog steeds alle games en die zullen er inderdaad minder mooi uitzien dan op de Neo. Jij hebt echter nog steeds gekregen waarvoor je hebt betaald.
Al sinds de PS1 komt Sony niet met een tussentijdse update die betere performance heeft dan het origineel.
Dus ik als koper, verwacht een PS4 te kopen die minimaal 5 jaar mee gaat, totdat de opvolger uit komt. Je schrijft hiermee dus een PS4 af in deze 5 jaren.

Nu komt men vrij snel na het uitbrengen van de PS4 (3 jaar), met een snellere versie. Dit verwachten de meeste PS4 kopers niet, en is je PS4 nu in 3 jaar afgeschreven ipv in 5+ jaar.
Wat doet het er toe als hij krachtiger is. Je kunt nog steeds al je oude en toekomstige games op de PS4 afspelen, je wordt dus niet buiten gesloten van games.

Het enige 'voordeel' dat mensen met een Neo hebben is ondersteuning van 4K resolutie en wat meer grafische toeters en bellen. Voor de rest draait de game exact hetzelfde.

Je zou het eigenlijk kunnen zien als het kopen van een grafische kaart in een PC. Na een halfjaar is hij ook verouderd, maar dat betekend nog niet dat je niet de toekomstige games kunt spelen. Wellicht moet je switchen van Ultra naar High settings, maar dat is ook het enige.

[Reactie gewijzigd door D3F op 9 augustus 2016 10:10]

Dat laatste klopt alleen als je het over nieuwere games hebt die op nieuwere techniek draaien
niet helemaal waar. ook de ps1 heeft meerdere revisies gehad. net als de ps2 en ps3.
en ja de neo is gewoon een revisie van de ps4.
Lees mijn reactie eens goed, ik heb het over de performance. De revisies van de voorgaande modellen gingen puur om "slim" versies. Een kleinere behuizing o.i.d , dat is iets heel anders. Daar had je geen/nauwelijks verschillen in games qua prestaties.

[Reactie gewijzigd door bones op 9 augustus 2016 10:11]

niet helemaal, de nieuwere revisies werkten wel degelijk beter, kleinere procede, zuiniger, minder hitte. qua prestaties klopt, maar qua hardware toch wel een degelijke aanpassing.
Maar niet qua prestaties, en daar gaat het mij om, zoals ook in mijn eerdere reactie te lezen is.
We zitten nu in een overgang van Full HD naar 4K...het zou gek zijn als ze hun revisies niet wat veranderen. Daarnaast is de tijd ook gewoon veranderd. We zitten nu op hetzelfde architectuur waar personal computers al tientallen jaren mee worden voorzien.

Het is daarom dus voor console producenten nu een stuk makkelijker om hun huidige hardware een upgrade mee te geven dan vroeger. Overigens zouden de huidige consoles 4K prima in staat zijn, alleen beschikken ze niet over de volledige HDMI specs.
Maar als iemand anders de neo koopt wat veranderd erdan aan jouw ps4 qua prestaties?

Of heb je problemen dat iemand anders beter prestaties heeft, of voel je je verplichteen neo te kopen? Wat is het probleem, jouw ps4 veranderd niet of er nu wel of geen neo komt.
Mijn probleem is dat mijn ps4 minder waard is geworden, en omdat ik altijd het nieuwste van het nieuwste wil, heb ik nu in 3 jaar tijd een PS4 afgeschreven, ipv in 5+ jaar tijd (zoals het gebruikelijk was). Vind het gewoon zonde van mijn geld dat ik een PS4 heb gekocht, en nu alweer een nieuwe moet kopen.
Je bent feitelijk dus boos omdat je snel ontevreden ben met wat je hebt?
Nee niet echt, ben boos op Sony dat ze ipv 5+ jaar, een nieuwe console uitbrengen na 3 jaar.
Jij als ps4 bezitter verwacht dat je ps4.5 spellen niet kan spelen maar dat is niet zo...
Jouw PlayStation 4 gaat gewoon nog steeds minimaal 5 jaar mee, want alle games moeten verplicht op zowel de PS4 als PS4 Neo draaien. Ontwikkelaars mogen zelfs nog niet eens extra features toevoegen, alles draait om het verbeteren van de grafische kwaliteit, resolutie en framerate.
Smartphones zijn even duur... die moeten dus ook 5 jaar wachten? Op het moment van release, is hardware nieuw. Afgeschreven is onzin. Na dag 1 is het al afgeschreven.

Microsoft heeft ook de Xbox One S uitgegeven voordat ze met Project Scorpio komen. Als je niet wilt vernieuwen naar de PS4 Neo, wacht je lekker op de volgende. Qua games zullen ze op beide speelbaar zijn.
De PSP-2000 en 3000 hadden wel twee keer zoveel geheugen als de PSP-1000. Ik weet echter niet of dit voor betere performance zorgde bij sommige games.
Dubbel

[Reactie gewijzigd door Superkanjo op 9 augustus 2016 10:32]

de markt van consoles veranderd ook. je kan een ps1 niet vergelijke met een ps4, ontwikkelingen gaan ook veel sneller dan vroeger. ze hadden natuurlijk ook een console bij release kunnen uitbrengen die dubbel zo krachtig was als wat ze nu hebben gedaan, maar dan krijg je weer hetzelfde als met de ps3 die gewoon heel duur was bij release. er is ook niemand die verteld dat de console de eerste 5 jaar niet vervangen gaat worden. op het moment dat ze de console aankondingen in September duurt het nog wat zullen we zeggen 6 maanden voordat die te koop is ? dan is de huidige console ook alweer 3 en half jaar oud. en er zullen gewoon nog spellen voor komen de ps2 en 3 hebben ook nog geruime tijd naast elkaar gedraaid met op beide consoles genoeg nieuwe spellen. hetzelfde geld voor de ps3 en 4
Ik snap jouw punt wel hoor en je hebt ook wel gelijk. Echter, stel dat Sony (en straks MS) de consoles voor hetzelfde geld, of 50 euro duurder, in de winkel zetten. Dan is de waarde van je tweedehands Xbox One of PS4 natuurijk gekelderd, wat anders niet het geval zou zijn. Niemand, of bijna niemand, wil dan een tweedehands PS4 of One.

Daarnaast is zo'n beetje voor het laatst in de Megadrivetijd, met de 32X en Mega CD een dergelijke stunt uitgehaald. Als er de afgelopen tien jaar revisies waren, dan werden ze alleen kleiner, stiller en zuiniger. Zelfs de revisie van de Xbox One, de One S, is sneller en haalt maximaal 7% meer frames dan de normale One, om van de Neo of Scorpio nog maar niet te spreken. Dit zijn dus wel degelijk al upgrades na 2 jaar. Daar koop je geen console voor. Ik koop in ieder geval geen console meer als mijn One af is. Dan koop ik wel een game PC want deze gang van zaken lijkt mijns inziens best veel op de upgrade cycle van een game PC. Iedere twee jaar nieuwe videokaart.

Ik ben er niet zuur om, maar voor mij geen console meer. De voordelen zijn voor mij wel een beetje weg nu.
Je PS4 kan toch niks minder nu er een nieuwe revisie uitkomt?

[Reactie gewijzigd door Superkanjo op 9 augustus 2016 10:31]

Klopt maar de gewone PS4 is nu wel de 2e rangs Sony console.
Niet erg als je al een tijd een PS4 hebt en er plezier aan hebt beleefd maar ik denk dat de verkopen van het hudige model wel zullen instorten tenzij de prijzen heel drastisch omlaag gaan.
Sony moet de Neo dus echt wel snel maar zeker niet later dan oktober uitbrengen voor de holiday sales want anders kan het negatief uitpakken.

[Reactie gewijzigd door TWyk op 9 augustus 2016 10:11]

Niet erg als je al een tijd een PS4 hebt en er plezier aan hebt beleefd maar ik denk dat de verkopen van het hudige model wel zullen instorten tenzij de prijzen heel drastisch omlaag gaan.
Absoluut dat de verkopen van de reguliere PS4 zullen instorten, Ik ben blij met mijn PS4 en zie geen behoefte te upgraden. Maar mensen die er nog geen hebben en er één willen kopen zullen wachten op het nieuwe model. Zelfde in het verleden met de slim modellen toch, de reguliere werd daarna minder verkocht.
Vergeet ook niet dat mensen die upgraden hun oude console 2de hands zullen gaan verkopen.
Natuurlijk zullen die instorten. Ik zal het beter zeggen: Ik denk dat de productie van de klassieke PS4 binnenkort stopgezet wordt en dat alleen de Neo in de winkel komt te liggen.
Jawel, de nieuwe games zullen op de standaard PS4 er minder mooi uit zien, en minder FPS halen.
Kijk maar naar Final Fantasy XV, die heeft nu al een dramatische FPS. Op de Neo zal deze vast wel goed draaien.
Als de Neo niet had uitgekomen was dit nog steeds hetzelfde geweest. Echter is er nu de optie om het wel beter weer te geven met behulp van een nieuw type PS4.

Ze zullen echt die games niet bewust slecht hebben laten draaien omdat ze toch beter gaan draaien op de Neo. Dan zouden ze zichzelf namelijk in de voet schieten, niet helpen.
Jawel, de nieuwe games zullen op de standaard PS4 er minder mooi uit zien, en minder FPS halen.
Ze zien er net zo mooi uit als eerder op de PS4, op de NEo zullen ze er mooier uitzien. Dit is nou eenmaal hoe het gaat met technologie. Als je nu plezier hebt aan je PS4 zou ik niet inzien waarom dat minder zou worden, de PS4 verandert niks. En wil je wel een stap vooruit maken qua graphics en fps dan koop je de nieuwe.

Wat ik probeer aan te geven is dat (ook met andere apparaten zoals smartphones) zodra er een nieuw model uitkomt de oude niet minder gaat presteren.
Je kan er toch nog steeds mee spelen, net zoals je beloofd is bij de aankoop van je PS4. Er verandert niks aan je PS4 en het funcioneren.
Dat is toch al zo, technologie gaat vooruit. Is zo en zal zo blijven. Ik snap je gedachte maar ik zou niet weten waarom je PS4 ineens ondergewaardeerd is, hij kan nog steeds wat je ervan verwachtte toen je hem kocht.
Dat ligt niet aan Nvidia... Dat is dan de keuze van een Game Developer om de oudere kaarten niet te ondersteunen.
Stel, je hebt een nieuwe mooie vriendin. Maar na een maand komt er een NOG mooiere vrouw langs. Hoe zou jij je dan voelen?
Dat klopt, maar jij begrijpt zijn punt toch wel? Een console koop je niet om na 2 jaar ineens achter te lopen. Een console koop je om zeker te weten dat je 6 jaar lang het beste hebt wat Sony te bieden heeft en rustig kan gamen.

Trek jouw argument eens door. Stel er komt iedere maand een nieuwere, betere versie uit, maar de allereerste blijft gewoon voor 5 jaar ondersteund. Dan loop je na 2 jaar 24 versies achter en hebt hopeloos verouderde graphics, maar je kunt nog wel de nieuwste games spelen. Daar koop je gewoon geen console voor.
Waarom niets meer waard? Als je hem op Marktplaats aanbiedt weet ik zeker dat er ouders van kinderen zijn die er graag nog €200,- voor geven omdat ze een nieuwe of Neo te duur vinden. In mijn omgeving zie ik mensen die aan het einde van een consolecyclus nog geld uitgeven aan een tweede-hands console terwijl de nieuwe al bijna in de winkels ligt, puur omdat ze een bedrag van €350+ te duur vinden.
Zolang je spellen die nieuw uitkomen kunt blijven spelen is er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand.

Hoewel ik het gevoel begrijp en ook enigszins deel, valt het in mijn ogen best mee hoe erg early adopters worden achtergesteld.

Het enige verschil tussen de 2 zullen de grafische prestaties zijn zoals het er nu naar uitziet. Zo niet, dan schiet Sony zichzelf gigantisch in de voet.
... want?

Moet jou auto ook elke nieuwe versie ingeruild kunnen worden?
Moet jou vaatwasser ook elke nieuwe generatie vernieuwd worden?
Moet jou CV installatie bij elke nieuwe versie vervangen worden?

Dit is echt een non argument. Voortgang is mooi! Wil je het nieuwste hebben dan moet je investeren. Tja that is life. Als we zo redeneren dan zouden we nog in de uitloop van de middeleeuwen zitten nu.
Snap zijn doordrammen ook niet echt, Tweakers lees je toch voor 'nieuwe' tech? 8)7
Ik ben hier blij mee. Hoopte al op betere graphics, want BF4 op 920p vind ik echt niet kunnen
Als je een maand geleden een PS4 gekocht had had je wellicht een punt. Ik heb hem inmiddels al eventjes dus geen probleem. Dat iets niks meer waard is slaat nergens op. Genoeg kiddo's die een PS4 krijgen nu van de ouders. Zelfs de PS3 is nog extreem actief. Jouw mening in deze is dus niet heel erg goed onderbouwd ;).
Dus de Xbox One S mag ook niet? wat een onzin. Toen jij je PS4 kocht was die nieuw. nu niet meer. Ook de PS3, ook de PS2, ook de Gameboy... zinloze reactie.
Dus als jij een tv koopt mag de fabrikant ook in de 5 jaar daarna geen beter model maken?
Of als je een auto koopt mag er geen nieuwer model komen?
Rare wereld lijkt me dat.
De hardware van de PS4 was al verouderd toen de PS4 gelanceerd werd.
Daarnaast heeft ook de PS3 verschillende revisies gehad.
Wat een onzin zeg.. Dus alle PS3 eigenaren zouden dan ook een korting/inruilactie moeten hebben omdat de PS4 er is..
En als jij de afgelopen 2 maanden een PS4 hebt gekocht, en je gaat zitten zeuren, dan ben je toch zelf de sukkel, want je wist dat er een nieuwere versie zou komen.
Dus ook alle xbox one eigenaren zijn genaaid omdat de xbox S nu uit komt, en die zijn weer genaaid omdat er eind volgend jaar de scorpio aan komt..

Je kunt nog steeds alle games spelen er uit komen voor de PS4.

Maar jij koopt dus helemaal geen console meer, want ook Microsoft EN Nintendo brengen tussentijds nieuwere betere varianten van hun consoles uit..
1. De hardware van de originele PS4 was al verouderd op de release. Daar los van: de PS4 Neo zou volgens Sony geen exclusieve games krijgen, alleen games die eventueel beter draaien op de Neo dan op de Classic.
2. We weten niet of er een inruilactie komt. Als Sony het zelf niet doet, dan doen winkels als Gamemania dat waarschijnlijk wel. Om ze nu al af te schrijven zonder iets te weten is wat snel.
3. De PS5 niet kopen omdat de PS4 Neo komt? Ik snap die logica niet. Is dat omdat je bang bent dat er binnen 3 jaar weer een Neo komt? Want dan koop jij zeker ook nooit een telefoon, omdat er een jaar later een nieuwe versie van komt?
Niemand houdt PS4-eigenaren tegen om een Neo te kopen, dus als jou die fps of extra polygonen zoveel uitmaken, verkoop je je PS4 en koop je een Neo. Zo simpel is het. Als je er voor moet sparen, had je daar al een aantal maanden geleden mee kunnen beginnen.

Op zich vind ik de ontwikkeling van een "tussenconsole" wel tof. Als je echt wil, upgrade je, ben je nog blij met je PS4, upgrade je niet, maar aan het einde van de rit, kan iedereen dezelfde spellen spelen.
Je gevoel kan ik begrijpen tov Sony maar je redeneert of jij een harde afspraak gemaakt hebt met Sony.

Sony bepaalt wat ze doen met hun producten en zij vinden dat het tijd is voor een nieuwe console. Er bestaat niet zoiets als: "ik koop een ps4 voor 400 euro en ik hoef 5 jaar lang geen nieuwe versie te verwachten."
Dat is een rare redenatie omdat Sony ook gewoon de lichten moet laten branden. Daarbij is het goed voor de gehele game industrie dat console games om de zoveel jaar mooier eruit komen te zien. Dat zorgt er namelijk voor dat het gat tussen PC graphics en Console graphics geen lichtjaren wordt. Want laten we heel eerlijk zijn de graphics op de console's zien er natuurlijk niet uit ten opzichte van PC gaming.

Daarbij verplicht niemand jou om een nieuwe ps te kopen. Jij voelt dat wellicht maar 3 jaar doen met een apparaat van 400 euro vind ik al keurig. Je hebt er toch al 3 jaar plezier van gehad en kan er toch nog een paar jaar mee vooruit? Ik snap serieus het probleem niet.

Vernieuwing zou je juist moeten toejuichen vooral in deze vorm. Je kan namelijk je ps4 gewoon blijven gebruiken en het blijft een recente generatie. Het was erger geweest als ze de PS5 hadden aangekondigd dan had je recht van spreken gehad. Dan zou ik mij ook achtergesteld voelen.

[Reactie gewijzigd door Aramiss op 9 augustus 2016 10:27]

Het is uiteraard geen harde afspraak nee. Alleen de afgelopen tien/twintig jaar kon je er gewoon vanuit gaan dat je een jaar of 5/6 met je console kon doen (op de Megadrive/Mega CD/32 X na dan). Deze stilzwijgende afspraak is nu doorbroken en dat gaat mensen wel vertrouwen kosten. De Xbox One is wel mijn laatste console nu. Als Sony en MS dit succesvol kunnen doen, dan verwacht ik iedere 2/3 jaar een Neo.

Dan koop ik wel een game PC of ik stop met gamen :)
Tja, 5 a 6 jaar met een console doen is helaas de laatste jaren niet realistisch meer; gezien de vlotte ontwikkelingen. En weet ook ook dat de X1 en PS4 'relatief' helemaal niet zo 'high end' waren, en dat was ook in de prijs terug te zien. Persoonlijk had ik deze generatie pak 'm beet 4 jaar gegeven. De PS4 is inmiddels bijna 3 jaar oud; en het ziet er naar uit dat Sony dus liever een overbruggings-console gaat verkopen dan langer wil wachten.

Overigens zijn er ook geruchten dat Sony nog aan het kijken of of de bovenstaande specs misschien niet nog een boost moeten krijgen; maar we zullen het allemaal gaan zien binnenkort :)
Een PS5 na 3 jaar zou je prima gevonden hebben, maar een PS4 Neo niet? Hier kan ik met m'n kop echt niet bij. Ik heb zoveel vragen...

Je wil dus zeggen dat een platform waar je helemaal bij 0 begint (want geen backwards compatibility, anders zie ik echt het verschil niet), beter is, dan een platform waar de keuze aan jou is of je 'm koopt of niet, maar waarvan de uiteindelijke beleving hetzelfde is?

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 9 augustus 2016 10:40]

Je koopt toch een PlayStation op een vast moment. Koopt de spellen die je ermee wilt spelen en klaar. Dat er vervolgens, na een paar jaar, een nieuwe console uitkomt betekend niet dat jij die spellen niet meer kan spelen. Jouw console werkt gewoon prima net als voorheen, met de spellen die je erbij hebt gekocht.

Sony bracht voorheen ook slim versies uit die ook net wat beter waren dan de 'fat' versies. Is ook nooit een probleem geweest toch?

Dat is nu eenmaal zo.. en werkt niet alleen met electronica zo.. maar bijvoorbeeld ook met auto's die gefacelift worden. Als je dat niet kan handelen moet je tweedehands kopen. Dan heb je een stuk minder afschrijving en weet je ook al van het bestaan van de 'opvolger' in de markt.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Het grote voordeel van een console (voor mij) is: ik koop een game waar PS4 op staat en dan weet ik ook zeker dat hij het doet.
Bij de PC had ik vaak dat ik net niet genoeg geheugen of de juiste grafische kaart had. Bij een console heb ik de zekerheid dat de game ook echt gaat draaien op de hardware die ik heb staan.
Vooral vroeger liep je inderdaad tegen dat probleem aan.

Maar heb ps4 gehad, en merk toch ook dat er ferme drops zijn frames bij teveel actie op het scherm.

Je game gaat inderdaad draaien, maar hoe is soms de vraag...
Je moet niets, en de games zullen gewoon ook voor de huidige PS4 blijven komen, zal precies hetzelfde zijn als met PC's, op de huidige PS4 wat lagere instellingen, en op de Neo hogere instellingen.
tja, ligt in de lijn met de originele naam voor de PSVR...
Neo komt uit het Grieks en betekent "nieuw".
Dit betreft dan ook enkel een interne codename en niet de daadwerkelijke naam van de console.
1 2 3 4

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True