Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties
Bron: Anandtech

Na de ATi Radeon previews van gisteren en de Voodoo5 5500 previews van de dag daar voor is het nu tijd voor een stapel GeForce II GTS reviews en previews .

* Anand weet zoals altijd een van de langste en uitgebreidste reviews te maken, met veel benchmarks en informatie over FSAA op de GeForce II:

The GeForce 2 GTS actually fits in the perfect spot between the Voodoo5 5500 and what we can expect from the Voodoo5 6000. With a price tag of around $349 at its launch, the GeForce 2 will obviously be more expensive than the sub $300 Voodoo5 5500 but it also outperforms the 5500. At the same time, the V5 6000, judging entirely by its clearly superior fill rate, will most likely offer a huge performance increase over the GeForce 2 but at the same time will carry a price tag close to $600. This leaves the GeForce 2 in the middle of the two as an expensive, yet powerful solution.

If you were counting on NVIDIA supporting FSAA with the GeForce 2 then you're in luck...sort of. Under OpenGL, the GeForce 2's FSAA looks perfectly fine, unfortunately the games that you'll want to use FSAA in are primarily Direct3D games which is where the GeForce 2's FSAA doesn't exactly work, for now at least. When DirectX 8 games hit the streets that should change, but by that time you'll probably want to explore NVIDIA's upcoming NV20 or maybe even the successor to that, the NV25.
GeForce II GTS Benchmarks
[break]* Sharky Extreme heeft ook een GeForce 2 gekregen, en ook zij hebben een review geschreven:[/break]Being on .18micron has its advantages when it comes to chip clock speeds. Starting at an already fast 200MHz, we were able to knock up (not like that) our GTS a few notches. We reached the dizzy heights of 235MHz for the core speed and 366MHz before realizing that we'd voided our warranty and that we wouldn't get any supportÖ Actually we started seeing a few visual anomalies and thought it best to turn it down to a much safer and visual anomaly-free 230/360MHz. The board ran comfortably at this rate for quite some time and the 6ns Infineon DDR-SGRAM ran without any glitches.

Naast deze 2 reviews hebben de volgende sites ook nog een (p)review gemaakt:

* Hot Hardware
* The Meter
* Puissance PC

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

de Voodoo5 5500 benchmarks zijn nog wel op een Alpha bord, ik denk dat ze uiteindelijk wel op gelijke hoogte komen te zitten. (ongeveer)

die benchmarks van de Voodoo5 5500 zijn alleen een indicatie van wat er gaat komen van 3dfx, ze zijn nog lang niet definitief. en de voodoo5 5500 heeft natuurlijk ook nog Glide, iets wat toch wel heel erg fijn is onder UT bijvoorbeeld, ook al ben ik zelf meer een OpenGL aanhanger.
Headbanger: Er zit een heel groot verschil tussen de snelheid die Maximaal haalbaar is, en de snelheid die haalbaar is in je eigen systeem.

Zolang je geen ~Athlon 750 MHz systeem hebt, heb je naar mijn mening een veel te zware videokaart.

Op een Athlon 750 en Unreal Tournament (1280x1024) komt de GTS helemaal niet zo goed uit de verf.... :o

Met een PIII 550E en Unreal Tournament
(1280x1024) lukt het ook niet zo gewelding....

Het is maar waar je prioriteiten liggen....

Dain Bramage
Tuurlijk scheelt dat in je FPS of je een AMD 750 hebt of bijv. een celeron 400 @ 5nogwat of een p3-500 zoals ik.
Maar het is zeker niet zo dat je die kaart dan niet kunt gebruiken, want ook op een minder snelle processor werkt deze kaart zeker wel beter. Natuurlijk heb je er wel iets minder aan, aangezien je op een minder snelle proc. op minder hoge resolutie kan spelen, en aangezien de GTS vooral op hoge resoluties erg veel voordeel oplevert zul je procentueel er wat minder op vooruit gaan. Dan rest de vraag: Vind ik deze verbetering 800 gulden waard? Of hou ik het nog ff bij bijv een gfroce 1.... Je hebt gelijk, het ligt eraan welke prioriteiten je stelt.
wat me opvalt is dat de grootte van je geheugen eigenlijk niet zo meer van belang is, een jaar geleden zat ik nog zo van whaa over een jaar komt er een kaart met wel 64MB RAM, en nu is het eigenlijk meer de bandbreedte die van belang is, een 64MB kaart presteert bijna even goed als een 32MB kaart, mits je AGP texturing gebruikt. ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat 64MB echt nodig is, aangezien de zwaarste games voor het grootste gedeelte uit zijn (Q3, UT, SoF) en het weer 2 jaar duurt voordat bijv. John Carmack met een nieuwe zwaardere engine komt. Het wordt nu waarschijnlijk belangrijk welke kaart de meeste features heeft, en niet dattie 5 fps sneller is in dat en dat spel, omdat ze over het algemeen al snel zat zijn. (alle spellen lopen perfect op 1024*768@32bit op de nieuwste kaarten) dus worden dingen zoals EMBM, FSAA en zulk spul belangrijker. Bij mij tenminste wel.

nog een belangrijk feit: de GeForce2 ondersteunt wel FSAA onder elk OpenGL spel, maar niet onder elke D3D applicatie.

Anand legt dit hier uit: www.anandtech.com/showdoc.html?i=1231&p=24

wel een belangrijk feit, lijkt me.

Greetings,

<font color=DF040F>* =Alpha=Psycho</font>
Jeeeeeeeeh eindelijke als eerste die reageert, hoop ik :)
Dit wilt zeker iedereen hebben. Maar dat hoef je niet te melden, want iedereen weet het al.
Als het zo doorgaat met nVidia's videokaarten, kan 3dfx wel inpakken, moet je naar het grafiekje kijken . . scheelt 18 frames per sec.

Maar 't is wel zo dat als nVidia marktleider wordt, zullen de prijzen weer (kunstmatig) hoog worden gehouden.
Ik vind het echt wonderbaarlijk in wat voor tempo Nvidia chips sneller worden... Voodoo 5500 had de geforce killer moeten worden maar 3dfx is een half jaar te laat. Verder is er ook niet echt iets anders wat ook maar enigszins qua performance bij in de buurt komt. Proficiat Nvidia, de graphics markt is veroverd, jullie staan in het lijstje netwerk=3com, scsi=adaptec, cdr=plextor en gfx=nvidia.
Nou het is wel duidelijk hŤ...

NVidia heeft dus gewoon hun toppositie weten te behouden :)

Ook bij deze generatie staan ze weer boven aan de lijst!

Die gasten doen goede zaken.
Jammer dat FSAA onder D3D pas echt goed voor elkaar is onder DX8....voor de rest: :p :9p :9p :9p :9p :9p :9p :9p :9p :9p :9
Ja, maar de drivers van v5 waren toch niet optimaal. Ik ben ook voor nVidia, maar 3dFx is echt niet gek hoor, drivers zijn nog niet helemaal in orden, sommige spellen doen het beter met een v3, dan is er toch iets fout met je drivers hoor.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True