Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Douane VS ziet 2000 OnePlus Buds aan voor nep-Airpods

De douane van de VS maakte zondagnacht Nederlandse tijd trots bekend dat medewerkers een lading van tweeduizend 'nep-Airpods' hebben onderschept. Het ging in feite om de draadloze oortjes van de Chinese fabrikant OnePlus.

Customs and Border Protection schept trots op over de vangst. "CBP-medewerkers beschermen het Amerikaanse publiek dagelijks tegen gevaren", aldus een directeur van de New Yorkse tak van van douaniers. "De onderschepping van deze nep-oortjes is een directe weerspiegeling van de waakzaamheid en toewijding van deze missie door medewerkers."

De bijbehorende foto's tonen de 'nep-oortjes', maar die blijken zich helemaal niet voor te doen als Airpods: de verpakking toont duidelijk het OnePlus-logo en ook het oplaaddoosje heeft een andere vormgeving dan Apples product. De oortjes zelf lijken wel veel op elkaar.

OnePlus bevestigt op Twitter min of meer dat het gaat om OnePlus Buds. De Chinese fabrikant kondigde zijn Buds deze zomer aan en die zijn ook uitgekomen in de Verenigde Staten. CBP heeft niet verder gereageerd op de verwisseling.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

14-09-2020 • 07:56

212 Linkedin

Reacties (212)

Wijzig sortering
Ik kan me nog een recent voorbeeld herinneren van ploffen de accu's in Samsung telefoons.
Precies! Samsung Note 7's waren gewoon namaak als we dat accu-argument volgen... Het slaat helemaal nergens op.
Toch is het risico groter bij merkloze namaak producten. Grote partijen hebben over het algemeen een betere kwaliteits controle. Ze hebben ook meer reputatie te verliezen. Zelfs dan zie je dat het voor kan komen (zoals bovengenoemd Samsung debakel).

Oneplus is natuurlijk niet merkloos en niet namaak in dit verhaal.

[Reactie gewijzigd door Jantimon op 15 september 2020 01:50]

Made in China. Geldt ook voor de Apple buds.
Niet meer... Productie is nu naar Vietnam gegaan
https://asia.nikkei.com/B...-in-Vietnam-amid-pandemic
In dat geval hadden Note 7's ook moeten worden onderschept i.v.m. namaak, want die accu's waren ook niet al te best...
Iedereen roept dat die accu's kunnen ontploffen, maar het is niet alsof er dan een stuk uit je hoofd wordt geblazen. Zulke piepkleine accu's blazen zichzelf op (letterlijk) en zullen hun behuizing doen kraken. Maar ontploffen? Accu's zijn niet van C4 gemaakt :)
Misschien niet BOEM, maar wel SIS met een vlammetje. En als dat in je oren gebeurd ben je je haar kwijt en in je broekzak.... ehm dat kun je zelf wel bedenken 8)7
Ik ben mijn haar al kwijt :D

Maar nee, leuk is het zeker niet; brandwonden zijn geen pretje.
Een brandende Li-ion batterij is zo goed als niet te doven en bereikt temperaturen tot 500 graden Celsius. Als je dat vlak bij je oren hebt is er zeker een kans op brandwonden.
Het gaat hier om legitieme producten. Maar beide kunnen niet ontploffen. Als er werkelijk voldoende explosief in zo'n oordopje zit, dan zou ie niet werken, want een accu is van lithium en electrolyt gemaakt, niet van C4.
Dat klopt, in dit geval zaten ze fout. Maar dat ze erop controleren is wel goed, want ook zo'n accu kan behoorlijk schade aanrichten in het geval van slechte kwaliteit. Het is geen C4, maar het kan wel ontploffen.
Nouja, het kan "poof" zeggen, en ik snap wel dat je dat een ontploffing noemt. Maar het is ook niet zo dat het een stuk van je hoofd wegvaagt :)

Brandwonden, denk ik eerder. Ook niet leuk, dus goed dat er controle is.
Als zoiets in je oor ontploft kan dat met een beetje pech wel meer veroorzaken dan alleen wat brandwonden.
Lithium en electroliet kan wel goed fikken. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik hoorde over een telefoon die in iemands broekzak ontbrandt.
Precies mijn punt. Maar ik denk niet dat er een stuk van je been weggevaagd wordt :)
De rest was voor apple al over op magnesium, zie hier een bericht uit 2003
nieuws: Magnesiumlegering steeds vaker voor laptopcase gebruikt

Waarom blijft iedereen maar beweren dat apple dingen uitgevonden heeft die daarvoor al bestonden. Apple is gewoon degene die in de laatst 15 jaar heel goed zijn geworden in het samenstellen van een goed compleet product. Ik had al een telefoon met capacitief touch screen voordat apple er mee kwam alleen die van apple was wel een stuk beter in gebruikservaring, totdat ik er meer mee wou en toen ben ik weer terug gegaan naar android. Ieder zijn ding.

[Reactie gewijzigd door PuzzleSolver op 14 september 2020 17:11]

Ja The Verge kennen ze zeker daar bij de douane. Ze doen daar regelmatig interviews mee merk ik. Blijkbaar hebben die douane beambten echt wel hun job gedaan. Waarschijnlijk hebben ze de reviews van die nieuwssites gelezen en daaruit besloten dat het over namaak gaat :*)

US Customs isn’t backing down, says seized OnePlus Buds violate Apple AirPods trademark 63
Zeker omdat er zoveel producten zijn die op de Airpods lijken.
En dat is vrijwel altijd goedkope namaak troep die wil meeliften op het succes van de airpods. Alle gerenommeerde merken hebben eigen ontwerpen die kompleet niet lijken op airpods, behalve deze. Wel verdacht.
Natuurlijk willen ze meeliften, maar een product uitbrengen onder eigen naam die op airpods lijken, is volgens mij niet strafbaar. Anders zou Amazon illegale producten verkopen. Overigens zijn Polaroid, Aukey, Anker, Blaupunkt niet echt goedkope namaaktroep merken en die maken ook lookalikes.
Amazon verkoopt ook een hoop illegale producten zelfs als ze wel als origineel worden verkocht. Bol.com doet dat in NL ook.

Wat betreft de merken die je noemt hebben die allemaal features die vrij onderscheidend zijn zelfs ten opzichte van de airpods. Twee ervan horen echter niet in het rijtje thuis en de modellen die lijken op de airpods lijken mij ook merkfraude richting polaroid en blaupunkt.

Voor aukey kwam ik op deze uit: De kleur, de vorm van de steel, de laadcontacten niet onderop, microfoon niet aan de onderkant, maar aan de buitenkant, geen sensor aan de binnenkant oorstukje, 4 ledjes op de laadcase.

polaroid: Jup goed punt, identiek

toen ik bij blaupunkt aankwam viel mij echter wel iets op: https://i5.walmartimages....030d49932f2eddbd24b2.jpeg
https://cdni.onedayonly.c...=fff&fit=fill&h=800&w=800

die twee zijn vrijwel identiek. Lijkt er op alsof een derde partij gewoon branded uitgeeft, waar daar eigenlijk niets van klopt.

Mbt tot anker doel je volgens mij op de soundcore liberty air 2? andere kleur, In ear met tip, steel is niet rond, two-tone design met ander materiaal, led onderaan de stelen, drie indicator leds op de case.
Ah ik wist niet dat Amazon illegale producten verkocht. Maar sowieso weet ik niet of het illegaal is om een gelijkend product te maken in deze situatie. Anders had bv Apple allang bepaalde merken aangeklaagd (zoals Honor en OnePlus).

Aukey en Anker zijn inderdaad minder identiek aan de Airpods dan de overige merken, keek even snel in de Amazon lijst en pakte merken met het steeltje aan de oordop :)

De Polaroid en Blaupunkt identiek zijn, valt wel op idd. Misschien een fabrikant die de merknamen mag gebruiken tegen betaling. Ik zag in eerste instantie niet eens dat er 2 verschillende merknamen opstonden haha.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 14 september 2020 14:16]

Ik heb ergens een indruk dat het hier niet eens om menselijke douane-beambten ging maar om de patroonherkenning van de röntgenscanner die alarm sloeg omdat de vorm op een 'counterfeit product' leek.
Het is anders een massaal populair merk. Al sinds het eerste model. Mijn huisgenoot werkt voltijd als telefoonreparateur, en hoeveel OnePlus toestellen hij niet heeft zien langskomen... Dan zou ik nog eerder LG en Sony onbekende merken noemen.
Wie kent OnePlus tegenwoordig niet? Alleen mensen die nog onder een steen leven en natuurlijk de amerikanen. Lijkt me sterk dat er maar 1 persoon op de douane afdeling werkt. Beetje zoekwerk is echt niet zo moeilijk.
Komop zeg: het moet in je oor en het moet draadloos verbinding maken met een ander device - hoe kan het niet op elkaar lijken..
Galaxy buds: https://cdn57.androidauth...ging-cases-2-1200x675.jpg

JBLT tune 120 TWS: https://www.expert.nl/med...Tune_120TWS-Review_-1.jpg

Razer hammerhead: https://prodbccmultimedia...27067085632886_detail.jpg

Bose soundsport: https://hifi.nl/gfx/20180...dSportFree_(1200x600).jpg

Lijkt dit op elkaar? Er zijn zoveel mogelijke ontwerpen dat het op zijn minst mogelijk is om geen 1-op-1 kopie te maken als je dat niet wil. Je komt niet per ongeluk uit op een exacte kopie, dat kost effort.
Of auto's met 4 wielen op auto's met 4 wielen?
ja want dit lijkt natuurlijk ook wel verdacht veel op dit


Natuurlijk heb je bepaalde producten die erg veel op elkaar lijken zeker binnen een categorie, maar je auto vergelijking slaat werkelijk nergens op. Houd het dan binnen de categorie pickups oid.
Plus je kunt je afvragen hoe origineel Apple met die AirPods was. Voor mij zien ze eruit alsof iemand de draad van bedrade oortjes heeft afgeknipt, dus zó origineel vind ik ze qua uiterlijk niet.
Plus je kunt je afvragen hoe origineel Apple met die AirPods was. Voor mij zien ze eruit alsof iemand de draad van bedrade oortjes heeft afgeknipt, dus zó origineel
Maar dat is toch logisch als je een goed ontwerp hebt waar je veel geld aan hebt gespendeerd? Dat je zelf een ontwerp al eerder hebt gebruikt betekent niet dat anderen het na mogen maken? wat is dat nou weer voor onzin?
Ik zeg helemaal niet dat niemand het mag namaken. OnePlus maakt mooie earbuds naar mijn mening :) Ik zeg alleen dat ik de AirPods niet origineel vind qua ontwerp.
En de enige reden dat je ze niet origneel vind is dat hetzelfde bedrijf het ontwerp eerder al had, maar dan met draad.

Als dat jouw definitie is van origineel of niet, dan zijn deze 1+ doppen dus gewoon kompleet gekopieerd, want het is hetzelfde ontwerp als Apple al 8 jaar in het portfolio heeft en ook nog eens zonder draad.
Het ontwerp is inderdaad in die zin gekopieerd. Maar kopiëren is niet hetzelfde als namaak verkopen.
Man de scheve auto vergelijkingen vliegen hier in het rond dat is niet normaal.

Je hebt ontwerpen en je hebt categorieën, binnen de categorie zijn er veel auto's die op elkaar kunnen lijken qua vorm, maar deze hebben veelal wel onderscheidende accenten, zoals grille, vorm van lampen, lijnenspel met motorkap en zijkant en bijvoorbeeld plaatsing van ramen.

Zo hebben VW's, Audi's, BMW, en mercedes allemaal een eigen familie gezicht waaraan je de auto in no-time kunt herkennen, VW alleen al aan de LED dagrijverlichting van de verschillende modellen.

Er zit echter een verschil tussen een exacte kopie en auto's die toevallig op elkaar lijken omdat ze bepaalde functionele elementen nou eenmaal moeten hebben.

Een sedan heeft nu eenmaal een kofferbak die wat langer is, maar toch vind ik een Tesla Model 3 totaal niet lijken op een Opel Astra of een Mazda 3 sedan.


Je hebt best wel wat artistieke vrijheden die niks te maken hebben met functionele zaken waarmee het ontwerp toch anders is. Zo heeft razer de laadcontacten bijvoorbeeld niet onderop maar aan de binnenkant, en is heeft samsung de elektronica om de batterij heen zitten (en dus geen steeltje). Je komt niet per ongeluk uit op iets als dit
Je beschouwt die BMW's en Mercedessen toch ook niet als 'nep-Ford-T's'? En kijk eens naar de talloze cabrio's die op elkaar lijken, de sportautootjes.
Of bij gewone auto's, zoals de huidige Ford Focus station vs de huidige Fiat Tipo station. De achterlichten lijken sprekend op elkaar.
Correct. Je Prada voorbeeld is precies wat namaak betekent in deze context.
Oh ze halen ze niet door elkaar hoor. Ze beschouwen het echt als namaak. Apple heeft hier een goede zaak
Door alle reacties die je hebt geplaatst kom je eerder over als een "Apple fan" dan iemand die een weloverwogen rationele reactie plaatst.

Het mag duidelijk zijn dat designs al jaren (dit gebeurde zelfs al in de jaren 20 van de vorige eeuw) door fabrikanten worden overgenomen omdat ze beter bij de consument bevallen om wat voor reden dan ook. Het is niet alsof iedereen Apple kopieert en Apple dat nog nooit gedaan heeft. Zo is je reactie over de aluminium laptops ook ongegrond want die bestaan al decennia.

Aangezien dat dit al jaren de status quo is zou de douane dit ook moeten weten. Echter denk ik zelf dat het feit dat het uit China komt en het een Chinees merk betreft mee is genomen in de beslissing.
Wat interesseert het mij nu hoe ik overkom? Ik ben een Apple fan punt. Ik plaats weloverwogen rationele reacties. Kan ik niet aan doen dat jij overkomt als een Apple hater die geen weloverwogen rationele reactie plaatst want alluminium laptops bestaan inderdaad decennia. de eerste aluminium Powerbook is van het vorige decennium en was ook de eerste alluminoum notebook voor jaren. Vanaf de iPhone is beginnen boom en alles Apple hip werd moesten plots alle notebooks van concurrenten op Macbooks lijken.

Feit blijft in deze dat de douane niet het verschil ziet tussen echte AirPods en de ripoffs van OnePlus.
Los van het feit dat ik merk dat je in je woede geen fatsoenlijke zin meer kan formuleren en dat haaks staat op een rationele reactie, is je gedachtegang dat Apple met laptops de orginele designer was niet correct. Ook voor telefoons hebben ze andere bedrijven opgekocht en geconsolideerd.

Ik ben geen echte Apple hater, heb thuis gewoon een MacBook staan om te kunnen compilen voor hun platformen, maar blijf wel realistisch over de oorsprong en gang van zaken.
Woede? Woede over wat? Dat douane bewijst dat de earbuds van OnePlus gewoon een ripoff zijn van de AirPods. Ik merk dat je gewoon weinig argumentatie hebt en dan maar op de man moet spelen.

Nogmaals de Powerbook was de eerste laptop in alluminium. Het was ook jaren de enige tot ja iedereen producten moest maken die op Apple producten lijken. Je mag nog zoveel verwijten naar mijn hoofd smijten als je wil maar het blijft een feit.
Nee het is geen feit. Het is jouw beeld van de situatie. Echter is het overduidelijk dat je jezelf niet hebt ingelezen in de procedures of wat officieel wordt gezien als een namaak product.

Jij vindt dat het een namaak product is en daar ben je helemaal vrij in. Het is echter geen feit, er is hier jurisprudentie over.
Yeah sure, bij mij is het een beeld en bij jouw een feit zeker. Ga toch wat zeuren tegen mensen die jouw onzin wel willen slikken.
De stelling is of de in beslagname correct is of niet.

Volgens jou worden zoveel producten van Apple gekopieerd en is dit het teken dat OnePlus hun design van Apple heeft gejat. Daarnaast vind je het hiervoor ook een extra stuk bewijs door de inbeslagname.

Ten eerste hoort de douane dit niet op gevoel te doen. Ten tweede is over wat "namaak" betekent genoeg jurisprudentie en ten derde is op dit moment, tot dat anders wordt geoordeeld, het product legaal.

Dat betekent dat de inbeslagname incorrect was.

Aangezien hoe je comments door de community worden ontvangen zijn meer mensen het niet met je eens.
Oh stop toch met dat pedant toontje en mij woorden in de mond te leggen.

Wat kan het mij nu schelen dat de community het niet met me eens is. De community heeft er al zo vaak naast gezeten. :O

Als er nu een ding is dat je niet serieus moet nemen op Tweakers is het het moderatiesysteem hier. Het zegt genoeg over hoe naïef je bent dat je je daar door laat leiden
Je spreekt over "op de man" aanvallen. Echter ben jij de gene die beledigingen uit. Ik sprak alleen maar over je toon die ontzettend misplaatst boos begint te worden.

Je moet wel leren een onderscheid maken, omdat ik het over dit gesprek aanhaal betekent niet dat ik me "daar door laat leiden."

Zoals eerder ga je niet serieus op de argumentatie in. Voel je maar verheven boven de community. Aangezien hoe je communiceert is dit vast niet eerste keer dat je hier tegenaan loopt.

Misschien een goeie regel voor je om te leren "als je iedere keer tegen hetzelfde probleem aanloopt, ben je zelf het probleem."
Wat een gelul alweer. Jij bent degene die op de man is beginnen spelen door te doen alsof een Apple fan in deze topic niks mag zeggen dan doe je zelfs of je weet wat ik aan het doen ben en welke gevoelens ik daar bij heb maar owee als je dezelfde behandeling krijgt.

Kijk ik zeg al jaren hoe het zit, iedereen beweert anders en na verloop tijd krijg ik mijn gelijk. Tja of me dat verheft boven de community? Daar hou ik me niet mee bezig. Ik hou me niet bezig met geliefd te zijn doorn iedereen naar de mond te praten ook al weet je dat er onzin verkocht wordt
Ik heb nooit gezegd dat een Apple fan niks mag zeggen in dit topic. Je maakt alleen maar assumpties.

Als ik dezelfde behandeling krijg? Je moet je niet zo aangevallen voelen lieverd, dat maakt zo'n gesprek alleen maar stressvol voor je.
Ik maak enkel assumpties zegt de man die schreef dat je woede in mijn antwoorden kon lezen. :O Stop eens met reflecteren.
Wanneer je termen als "dom" etc. gaat gebruiken ben je overduidelijk gefrustreerd. Stop eens met scheve aannames te doen. Je wordt in je sociale omgeving zeker erg gewaardeerd.
Gaan we weer reflecteren ja. Leest dat antwoord nu nog eens. Doe het misschien twee keer voor alle zekerheid. Schaam je je nu niet een beetje als je jezelf net dat ziet doen waar je tegen fulmineert?
Je kan dit soort reacties nu ondertussen wel verwachten als je je zo opstelt en niet ophoud omdat je alleen maar het laatste woord wilt hebben.
In anderen herkennen we onszelf
Zie je nou wel dat je niet te snel achter "de community" moet aanhollen? Het is niet omdat ik A zeg en de community B zegt dat B automatisch klopt :*)

Douane VS: in beslag genomen OnePlus Buds schenden Apples handelsmerk

Zoals ik gisteren ook al zei, wordt ik hier altijd gemint en vervolgens verschijnt er een artikel dat me gelijk geeft. Waarom zou ik op "de community" als ze er meestal gewoon naast zitten.

Gewoon je eigen hersenen gebruiken ipv van er op te betrouwen dat de community het wel weet.

En hier mee sluit ik de discussie af

[Reactie gewijzigd door monojack op 15 september 2020 12:46]

Ik zou de artikelen over de situatie nog maar wat beter lezen.

Je argumentatie dat zo'n douanier dat doet op zicht is dus niet correct. Ze hebben wel daadwerkelijk de systemen voor registraties gecontroleerd, maar dat was volgens jou onlogisch en leverde je de cocaïne vergelijking voor aan.

Daarnaast als je even goed googled wordt hier ook de kritiek op geleverd dat hun analyse van het handelsmerk niet correct is. Zij geven aan dat OnePlus eerst een bezwaarschrift moet indienen.

Zoals ik al stelde in één van mijn reacties lijkt het er op dat dit meer met de handelsoorlog van doen heeft. Maar daar ben je helaas niet op ingegaan.

Daarnaast heb ik nooit aangegeven dat de community het dan wel/niet juist heeft, alleen maar dat ze het niet met je eens zijn. Niet zo de boel naar je hand draaien.

Ach, wat maakt het uit als het gross van je argumenten niet blijken te kloppen, zolang de inbeslagnemende partij maar iets zegt wat één van je punten valideert had je gewoon gelijk. Ondanks dat tijdens de registratie van het product van OnePlus dat orgaan daar ook een oordeel over heeft geveld. Mocht dit eindigen via de bezwaarprocedure of via de rechter is daar een definitief antwoord. Het is wel logisch dat zij achter hun beslissing blijven staan.

[Reactie gewijzigd door THETCR op 15 september 2020 18:50]

Ik heb de reviews gelezen maar de mensen vinden het gewoon een goed product. En als iemand wilt suggereren dat hij en apple-friemel in zijn oren heeft... ja, doe maar.
It’s been one weeks since I started using these earbuds. I didn’t want to give that much money to airpods pro.
as nice as high end earphones, and they fit into my ears much better than my expensive airpods pro earphones.
Recommend to anyone who doesn’t want to pay too much to airpods pro.
Je kunt je sowieso afvragen wat voor reviews dit zijn (als in niet door het bedrijf zelf) aangezien sommige dingen gewoon echt bs zijn.

Maar de vergelijking wordt wel degelijk gemaakt. Anders is er namelijk geen enkele reden om het design op ieder detail te kopiëren, maar te besparen op alle functionele details die er toe doen.
Uiteraard wordt de vergelijking gemaakt, Airpods zijn marktbeheersend. Het design lijkt trouwens wel anders dan dat van apple bij het deel in de oren, wat mij altijd pijn (letterlijk, fysiek) doet bij Apple
https://tweakers.net/ext/i/2003262462.jpeg

Gaat om de airpods pro. Is een identieke kopie. Leg de fotos maar naast elkaar.
Ah op die manier. Ja, dat zou kunnen dat ze het achteraf nog anders verpakken ja. Met de prijs van Airpods zou het zich zelfs kunnen lonen.

Ik vond de vergelijking mank lopen aangezien voor drugs uiteraard extreem veel moeite wordt gedaan en uiteraard er niet "1 kg cocaïne" op de zak staat. Met nep-airpods denk ik dat dat anders zou liggen maar goed, misschien doen vervalsers dat zelfs.

Ikzelf vind de apple-pasvorm trouwens verschrikkelijk, ze doen pijn in mijn oren, dus misschien kan ik me moeilijk inbeelden dat iemand zo een kreng na zou willen maken.

[Reactie gewijzigd door _Pussycat_ op 14 september 2020 12:43]

Inderdaad. Je zou geen goede sjoemelaar zijn. ;) De kans dat je counterfeit producten tegen de lamp lopen als je ze in een doos van Apple steekt is veel groter dan dat je ze in een doos van een "onbekend" merk stopt. Apple komt bvb altijd via een bepaalde koerierdienst en via een specifieke luchthaven. Komt jouw pakket met Apple dozen via een andere luchthaven of vervoerder is dat direct verdacht.
Je vergelijking met cocaïne is wel mank. Ten eerste is onderscheid maken tussen verschillende soorten poeder veel lastiger en heb je er een laboratorium voor nodig.

Ten tweede staan er officiële codes op de verpakkingen die de douane kunnen controleren. Zoals die van verschillende overheidsorganisaties. Daarmee kunnen ze vanuit die databases zien hoe het product en de verpakking er uit ziet.

Je argumentatie is dus "null and void."
Jouw argument houdt totaal geen steek. Moest douane werken zoals jij het beschrijft smokkelaars zouden gouden tijden tegemoet gaan. Er van uitgaan dat inhoud en verpakking gelijk zijn is echt wel het idiootste waar je kan van uitgaan als je douane doet
Je hebt zeker nog nooit gehoord van de FCC? Daar moeten bedrijven die draadloze technologie gebruiken goedkeuring van krijgen en compleet overhandigen hoe een product er uit ziet en werkt. Denk je nou echt dat zulke producten niet officieel geregistreerd worden? Ze kunnen een verpakking openhalen en alles controleren, zo gebeurd het normaliter ook.

Lees je eerst even in voordat je als een rage kiddy begint te oreren.
Wat heeft de FCC te maken met design? Nu bewijs je wederom dat je niet weet waarover je spreekt. De FCC gaat enkel over de technologie die gebruikt wordt. De FCC doet geen uitspraken of een product is gekopieerd. De FCC heeft ook de Galaxy die door de rechter in de VS een kopie werd genoemd ook goedgekeurd.

Je zou je beter wat informeren over de zaken waarover je discussieert want je valt wel heel snel door de mand.
Het argument was om aan te halen dat er instanties zijn waar registraties over producten plaatsvinden. Dat de Galaxy is goedgekeurd was omdat op dat moment het ook oké was, de rechter heeft echter een ander oordeel geveld.

Je bent heel makkelijk in over de dingen heen lezen waar je niet op wilt reageren, om alleen maar verder boos te worden.

De douane horen het niet op "gevoel" te doen, ze hebben procedures hoe ze dit horen te controleren.

Die zijn overduidelijk in deze situatie niet nageleefd.

Als het volgens jou zo hoort dat ze onderschept zijn omdat ze te veel op het design van Apple lijken en je vervolgens stelt dat er zoveel producten zijn die gekopieerd zijn van Apple. Gaat er iets niet goed of wel? Want de andere producten worden niet trots onderschept.

Ik ben het dan ook niet eens met je redenatie.
Wat een non argument . Wat houdt mij in hemelsnaam tegen om Apple producten te produceren en daar die nummers op te zetten? Niets. Dus ja ze mogen zomaar door de douane want de nummers kloppen 8)7
De productienummers, bijvoorbeeld, kunnen gecontroleerd worden bij de fabrikant zelf. Je bent heel goed in selectief lezen, alle argumenten waar je niks op hebt te negeren en een specifiek ding vervolgens uit context halen.

Dit gesprek is wel klaar. Je snapt de logica er niet van. Dat we het niet met elkaar eens zijn is ook prima.
Stop toch met zeuren, ik heb op al je reacties gereageerd hoe dom ze ook waren maar het enige wat je doet is op de man spelen niet op de feiten.
Ik heb genoeg argumentatie neergelegd, maar daar doe je vrij weinig mee. Jij bent de enige die hier de hele tijd probeert aan te vallen op de man met het gebruik van "dom", "naïef" etc.
Nou ophouden met huilen lieverd. Het gesprek gaat niet richting een consensus. Fijne avond nog!
Ik dacht dat je vorige antwoord je laatste ging zijn?
Als iemand zegt "dit gesprek is wel klaar", maak jij daar uit op dat iemand niet meer gaat reageren. Houd op dingen in te vullen en je aan te stellen.
Ja dat maak ik daar uit op. Het gesprek is klaar. Het gesprek zit er op. Het gesprek is gedaan. Maar goed blijkbaar was het dat niet. Maar dan is de vorige toch zogezegd je laatste? Of zeg jij tot vervelens toe "Fijne avond nog" zonder echt te vertrekken?

[Reactie gewijzigd door monojack op 14 september 2020 19:34]

Je bent wel het haantje die graag het laatste woord wil hebben. Ga je vrienden? lastig vallen ofzo.
Tja, welkom bij de VS, zou ik zeggen. Het is daar algemeen bekend dat hij de politie en de douane niet bepaald de slimste individuën worden ingehuurd. Het is wat je gaat doen als je niet slim genoeg bent om burgerflipper te worden.
Veel locale doorverkopers die ze in Apple doosjes stoppen?
Als het nou nagemaakte OnePlus' waren, dan haden ze dat moeten zeggen. (Maar are er Two-Plus /OneMinus logo hadden, is het dan nog namaak?)

Misschien patent inbreuk, omdat Apple het alleenrecht claimt om muziek via de oren te laten luisteren?

[Reactie gewijzigd door mbb op 14 september 2020 15:37]

vreemd genoeg gebeurt dit bij samsung of andere merken bijna nooit.
bij andere merken gebeurt dit ook. Echter is Apple vaak de one to beat en wordt dit ook door fabrikanten als Samsung nagedaan. Niemand heeft nog exact gelijkende kopies gemaakt van de galaxy Buds en buds+ (tenminste niet dat ik weet). Dus kunnen die dan ooit ingenomen worden? denk het niet. Dat terwijl er echt honderden verschillende merken zijn die namaak airpods verkopen.
vreemd, ik heb nog nooit gehoord dat de amerikaanse duane orginele samsung onderdelen in beslag heeft genomen, van apple echter wel. heb je wat bewijs dat -orignele- samsung onderdelen in beslag worden genomen?
Insinueer je hiermee dat Samsung namaak producten maakt die dusdanig op Apple producten lijken dat je ze kunt verwarren?

Want ja samsung heeft een aantal accesoires die lijken op Apple producten, maar wel eigen logo’s gebruiken, maar wel dusdanig afwijken dat er hoogstens sprake is van afkijken. Als je kijkt naar deze apparaten en ze dicht in het doosje hebt zitten lijkt de case alleen al vrijwel identiek. Iets andere vorm (ronder) maar verder gelijk qua plaatsing van indicator, zelfde kleur van de leds en laadpoort, zelfs de scharnierplaatsing, kleur en mechaniek zijn identiek.

En dat terwijl samsung heeft laten zien dat het ook totaal anders kan (galaxy buds Zijn op ieder front kompleet anders.

Als OnePlus ze niet in het wit zou hebben (Alleen de blauw/groen en grijs) of hun logo er op had staan, was het waarschijnlijk al een ander verhaal geweest.
nee, ik bedoel precies wat ik zeg: de duane confsiceert ORGINELE apple onderdelen onder de vlag van dat het nep is. daar zijn ook rechtzaken over en is bewijs voor. heb jij bewijs dat er ORGINELE samsung onderdelen op dezelfde manier worden geconfisceert?
Nee zeker niet. Volgens mij bedoelen we dan ook iets anders.

Overigens kun je in principe helemaal geen officiële originele onderdelen kopen die niet door Apple worden geleverd. Ook al zegt een fabrikant dat. Het is pas recent mogelijk om via Apple onderdelen te bestellen. Derhalve kon een douane altijd zeggen dat het Niet origineel was. Bij Samsung is dit nooit het geval geweest en kon je daar vrij eenvoudig aan komen. Dat is dus nooit een probleem geweest.

Onderdelen van Apple waren voorheen alleen volledig origineel als Apple zelf de inklaring aangaf.
dat klopt dus niet helemaal.

een orgineel onderdeel dat uit een orgineel apple product is gekomen is nog steeds orgineel. zo werkt ook de wet. in china kan je gewoon "refurbished" orginele onderdelen kopen die uit orginele apple aparaten zijn gehaald. natuurlijk kan je ook namaak kopen, of zoals ook veel reparateurs doen is bij de orginele fabriek de onderdelen kopen zonder het apple logo. dat is echter niet wat ik hier bedoel.

en je kan nog steeds niks practisch bestellen via apple, dat hele programma is een wassen neus om te voorkomen dat ze wettelijk verplicht worden om hun tools en onderdelen beschikbaar te maken aan reparateurs. een nieuw scherm vervangen kost de reparateur gewoon weken, eerst aanmelden bij apple dat je een nieuw scherm wilt hebben (bijvoorbeeld), dan defect scherm opsturen, dan krijg je na controle een nieuwe opsgestuurd tegen "apple" prijzen. dit proces kost weken en is alleen van toepassing op een paar onderdelen terwijl een reguliere raparateur binnen de tijd dat je een kop koffie opdrinkt je scherm vervangen heeft met een orginele voor een paar tientjes. waarom zou een reparateur dan in vredesnaam "apple certified" worden? geen klant die dat accepteert. en je kan nog steeds geen onderdelen bestellen, alleen zaken zoals een compleet logic board die soms doodleuk duizenden euros kan kosten terwijl er letterlijk alleen maar een condensator stuk is. maar die condensator mag je niet vervangen want dat raak je je apple certified label kwijt.

[Reactie gewijzigd door flippy op 15 september 2020 12:30]

een orgineel onderdeel dat uit een orgineel apple product is gekomen is nog steeds orgineel. zo werkt ook de wet. in china kan je gewoon "refurbished" orginele onderdelen kopen die uit orginele apple aparaten zijn gehaald. natuurlijk kan je ook namaak kopen, of zoals ook veel reparateurs doen is bij de orginele fabriek de onderdelen kopen zonder het apple logo. dat is echter niet wat ik hier bedoel.
Nee zo werkt niet de wet. De wet is daarin heel simpel ongeautoriseerd en niet gerelateerd aan het bedrijf mag jij nooit zeggen dat het origineel is. Want misschien is jouw proces wel heel anders en kun je niet de kwaliteit garanderen. "refurbished" is bijvoorbeeld Apple LCD met Apple Digitizer en goedkoop glasplaatje met slechte lijm.

Dat is dus niet origineel. Geloof mij. 99% van de onderdelen die je origineel denkt te kopen zijn dat niet. Ik heb jaren in het vak gezeten en ook refurbished is officieel geen origineel.
die uit orginele apple aparaten zijn gehaald
, ja en alleen dan zijn de onderdelen 100% origineel, maar ga jij maar eens aantonen dat het ook daadwerkelijk zo is. Ik heb die verkopers ook gehad en die hadden dan ook goede info over waar hun onderdelen dan vandaan kwamen, maar uiteindelijk was het vaak goedkoper zelf gewoon een paar toestellen in huis te halen als donor. Dat hebben we dan ook gedaan met alle toestellen sinds de 5 en kon je nooit echt zwart op wit bewijzen dat jouw onderdeel 100% Origineel was.

Het is heel simpel. Apple verkoopt geen losse onderdelen (pas recentelijk dat het wel kan) en dus is alles per definitie niet origineel.
en je kan nog steeds niks practisch bestellen via apple
dat maakt het niet minder origineel. Als jij originele onderdelen wil verkopen dan zul je dat via de officiële kanalen moeten doen en niet via chinese partijen.

Ik weet hoe het proces werkt en hoe stom het eigenlijk is, maar ik ben allang blij dat ze er aan begonnen zijn. Ze hadden het ook niet kunnen doen en dan had je nooit en te nimmer originele onderdelen kunnen hebben.
je vergeet even 1 ding.

veel onderdelen worden uit bestaande -al verkochte- apparaten gehaald. deze worden vervolgens doorverkocht. hier is niks illegaals aan (hoe graag apple dit ook zou willen) en momenteel misbruikt apple overheidsorganen zoals de douane om handel tussen twee partijen waar apple niks mee te maken heeft te dwarsbomen om reparaties steeds moelijker te maken.

stel je voor dat VAG zich gaat bemoeien met de 2e hands onderdelenmarkt zoals de onderdelenlijn en deze probeert te sluiten omdat ze het "handelsmerk" van VAG misbruiken. dit is exact hetzelfde. en sommige bedrijven zoals apple en john deere zijn leider hierin.
veel onderdelen worden uit bestaande -al verkochte- apparaten gehaald.
Nee dat vergeet ik niet, dat is namelijk totaal niet het geval, de meeste onderdelen worden na werktijden geproduceerd en via de achterdeur de zwarte markt op gedrukt of worden kompleet nagemaakt in hele grote getale. Er zijn echt maar heel weinig individuele onderdelen die uit toestellen worden gehaald. Dat gaat om kleine orders waar dat misschien gebeurt (minder dan 10 stuks van een specifiek onderdeel in het begin van de cycle).
stel je voor dat VAG zich gaat bemoeien met de 2e hands onderdelenmarkt zoals de onderdelenlijn en deze probeert te sluiten omdat ze het "handelsmerk" van VAG misbruiken
Maar dat gebeurt ook al. Zeker onderdelen als elektronica en aansturing, Radio moet bij de dealer worden geactiveerd. heeft ook met diefstal te maken. De 2018 Polo koplampen werden letterlijk uit de auto getild terwijl je aan het werk was. Door aftermarket onderdelen te reguleren wordt diefstal aan de ene kant interessanter totdat je erachter komt er niets mee te kunnen doen doordat je 10 activaties moet laten doen en je dat bij een dealer niet voor elkaar gaat krijgen zonder herkomst van het apparaat te kunnen aantonen.

Ik durf te wedden dat VAG exact dit gaat doen met de nieuwe ID platform wagens. Tesla doet dit namelijk ook. Een auto is niet meer een auto alleen. Nee dankzij software kunnen heel veel dingen omzeild en aangepast worden waarvan de fabrikant het niet wil of waarbij het gewoon gevaarlijk kan worden.
er is een groot verschil tussen een fabrikant die wil voorkomen dat onderdelen die de "apple tax" niet hebben betaald op de vrije markt komen of overheidsorganen misbruiken om te voorkomen dat jij via marktplaats een 2e hands radiator kan kopen voor jou polo.

je kijkt iets te smal naar dit soort dingen. het gaat niet alleen maar om middenconsoles jatten maar om het RECHT te hebben om je eigen remblokjes te vervangen zonder dat een instantie je pakket openmaakt halverwege en je vervangende gebruikte koplamp of radiator bestempelt als "inbreuk op een handelsmerk" en jou aanklaagt daarvoor. en ondertussen kan jij alleen maar een compleet nieuwe auto kopen want VAG verkoopt geen losse koplampen of raidatoren.

[Reactie gewijzigd door flippy op 15 september 2020 17:55]

en ondertussen kan jij alleen maar een compleet nieuwe auto kopen want VAG verkoopt geen losse koplampen of raidatoren
En das dus kompleet onzin. Ik heb dan verder ook geen zin in deze discussie want dit gaat kompleet off topic.
je kijkt iets te smal naar dit soort dingen. het gaat niet alleen maar om middenconsoles jatten maar om het RECHT te hebben om je eigen remblokjes te vervangen zonder dat een instantie je pakket openmaakt halverwege en je vervangende gebruikte koplamp of radiator bestempelt als "inbreuk op een handelsmerk"
Ten eerste hoe kom je er bij dat je het RECHT hebt om dat te doen? Dat recht heb je niet.

Oke laten we even aannemen dat je het recht hebt om het wel te doen en dan onderdelen besteld. Als daar moedwillig een knock-off voor is besteld dan mag de douane gewoon zeggen “hee dat klopt niet”. Ook bij auto onderdelen. Er zijn echter veel minder mogelijkheden om een auto onderdeel “namaak” te bevinden door de hoeveelheid aftermarket parts en bedrijven als bosch die zelf ook gewoon de onderdelen verstrekken.

De automarkt is hiermee gewoon niet te vergelijken.
de automarkt is zeker te vergelijken, je haalde zelf tesla al aan. john deere flinkt dezelfde geintjes zoals apple door gewoon een voertuig te deactiveren bij een simpele sotring zoals een draadbreuk en alleen een dealer kan hem weer aanzetten. leuk als je midden op een weiland staat je oogst binnen te halen. tesla doet dit ook met voertuigen die onder andere total loss zijn verklaard.

en "wij" hebben het recht om aan onze eigendommen te doen wat we willen. je betaalt voor het eigendom van het product, niet het "privillege" om het met steves jobs gratie te mogen gebruiken.

en laten we even duidelijk zijn ik praat over ORGINELE onderdelen, geen neppers of achterdeurtjeshandel.

en apple verbied hun onderdelenmakers zoals texas intruments om chips te verkopen op mouser, ook al zijn het standaard chips. dus er is een goede handel om die chips uit bestaande producten te halen en die door te verkopen. en wat apple weer probeert tegen te houden door chips, en grotere onderdelen zoals de accu, scherm en vingerafdrukscanner zijn allemaal gelocked via software ook al maakt het voor de hardware niks uit. zoek anders maar eens naar de error 53 rechtzaken die uit deze acties vloeien.

er is geen reden om te verbieden om odnerdelen te wisselen, helemaal slijtageonderdelen zoals een accu. maar apple doet dat wel en gebruikt zijn brede schouders en dikke portemonee om reparaties zo onmogelijk te maken.
het is niks anders dan john deere die een tractor onbruikbaar maakt omdat ze weigeren een 2e hands gps ontvanger te "Activeren" in de software omdat het voertuig uit productie is.

stel je voor dat VAG simpelweg stopt onderdelen te verkopen nadat een modeljaar niet meer word gemaakt en actief alle onderdelenboeren en de hele 2e handsmarkt onder de duim houden door middel van de douane (immers is het inbreuk op hun handelsmerk) zodat jij geen nieuwe remblokken meer mag kopen. dat is wat apple wilt en op de achtergrond hard mee bezig is om dat gedrag legaal te maken.

[Reactie gewijzigd door flippy op 15 september 2020 19:31]

dit heeft niks met trump te maken. ditnis de duane die al jaren werkt als soort van persoonlijke apple politiedienst om reparateurs te onthouden van onderdelen.

het is niet per ongeluk, het is expres.

[Reactie gewijzigd door flippy op 15 september 2020 11:58]

Dat zijn exact de oordopjes zoals zichtbaar op de foto. Je ziet alleen dat zilveren stukje op de achterkant niet.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True