Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Driver-update: GeForce Game Ready Driver 430.86 WHQL

nVidia GeForce logo (45 pix) Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 430.86 WHQL, zijn geschikt voor Windows 7 en hoger, en kunnen worden gebruikt op kaarten gebaseerd op de Kepler-architectuur of nieuwer. Deze uitgave bevat onder meer ondersteuning voor de spellen Quake II RTX en Assetto Corsa Competizione, enkele nieuwe g-sync-monitoren en de Oculus Rift S en HTC Vive Pro Eye. De changelog laat natuurlijk ook weer bugfixes zien en een probleem dat wel al bekend is, maar waarvoor nog geen oplossing is. De complete releasenotes staan hieronder:

Provides the optimal gaming experience for
  • Quake II RTX
  • Assetto Corsa Competizione
Gaming Technology
  • Adds support for three new G-SYNC compatible monitors.
  • Adds support for Oculus Rift S and HTC VIVE Pro Eye HMDs.
Fixed Issues in this Release
  • GeForce Experience Freestyle no longer detects World of Warships as a supported game. [2587083]
  • [Adobe Premier Pro]: The application may crash or experience TDR events on some systems. [2557111]
  • [GeForced RTX 2080][Notebook][Resolume Arena 6]: Slow performance in the game when using dual 4k output. [2548168]
Windows 10 Open Issues
  • [NVIDIA Control Panel]: When the 3D Settings page->Vertical Sync setting is set to Adaptive Sync (half refresh rate), V-Sync works only at the native refresh rate after rebooting the system. [2543187]
  • [Grand Theft Auto V]: Brief flickering/corruption occurs in the game when MSAA is used. [2583604]
  • [Forza Horizon 4]: The game may crash when driving through tunnels. [200515120]
  • [Tom Clancy's The Division II]: The game may crash when played in DirectX 12 mode. [2587043/200406322]

Versienummer 430.86 WHQL
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Windows 8, Windows 10
Website nVidia
Download https://www.geforce.com/drivers
Bestandsgrootte 494,54MB
Licentietype Freeware

Reacties (27)

Wijzig sortering
Adds support for three new G-SYNC compatible monitors.

Jammer dat ze er niet bij vermelden welke.
Dit zijn de monitoren:
Dell S2419HGF, HP X25, en LG 27GL850.

Bij elke Game Ready-driver update zet NVIDIA een nieuwspagina online waarin dit soort informatie vermeld worden.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/ < Plaatje met groene pijl zijn de driverupdate artikelen
https://www.nvidia.com/en...ii-rtx-game-ready-driver/ < directe link

En hier kun je de volledig lijst vinden:
https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/
Bah helaas totaal niet interessant dus.
Een deel van die lijst is helaas niet eens leverbaar in nederland. Het lijken buitenlandse modellen.
Ik wil niet groter dan 24 inch totdat 1440p de standaard is en goede fps haalbaar zijn wat nog lang lijkt te gaan duren.
Uhhh... Op 2560x1440 is al toch enige tijd heel goed te spelen, niet? Zelfs een GTX 1070 Ti presteert zeer goed met deze resolutie, en met een vorm van adaptive sync maken de dips in FPS juist niet meer zoveel uit.
Nou ja ik heb gister zitten kijken naar de scores voor mijn 1070. Maar dat e fps op max settings zijn niet om over naar huis te schrijven.
Veel games halen de 60 fps niet eens en dat gaat natuurlijk komende tijd alleen maar meer worden doordat games steeds meer vragen.

Ik wil juist richting de 144 hz schermen maar de fps die dat op 1440p oplevers vind ik persoonljjk totaal onacceptabel tenzij je de settings fors omlaag gooit.
En persoonlijk speel ik alle games op max settings -dof en motion blur.

Ik heb zrlf ook met Dsr getest en het is gewoon pijnlijk wat dat met mijn fps doet.
Niet heel gek gezien het 1,77x de pixels zijn.

Wil high fps 1440p evht mainstream worden dan moet de gpu power sneller omhoog gaan als dat games meet gaan vragen en met nieuwe consoles om de hoek ben ik er bang voor dat 1440p nu een slechte investering gaat worden omdat games bij nieuwe console releases vaak veel zwaarder worden.
Ik wil niet groter dan 24 inch totdat 1440p de standaard is en goede fps haalbaar zijn wat nog lang lijkt te gaan duren.
2080Ti doet dik 100+ frames in werkelijk elke game op 1440P :? prima haalbaar dus..
Ja leuk want iedereen heeft even 1300 euro voor een gpu die over 2 a 3 jaar nog maar 60 fps doet wat ik niet genoeg meer vind.

Nee fps > resolutie en dat gaat nog wel even zo blijven. we hebben eindelijk betaalbare high refresh monitoren en dan gaan we een beetje de fps cripplen met een 77% hogere resolutie die de performance nekt.

Voor de prijs van een 2080ti heb je bijna een compleet systeem upgrade met 2070 en 9900k.
Ja leuk want iedereen heeft even 1300 euro voor een gpu die over 2 a 3 jaar nog maar 60 fps doet wat ik niet genoeg meer vind.

Voor de prijs van een 2080ti heb je bijna een compleet systeem upgrade met 2070 en 9900k.
Daar ging het niet om toch ? Jij stelde met
Ik wil niet groter dan 24 inch totdat 1440p de standaard is en goede fps haalbaar zijn wat nog lang lijkt te gaan duren.
dat het nog een tijdje zou duren eer er goede fps haalbaar zijn op 1440p.

Dat is dus niet zo. Dat jij het er niet voor over hebt om een goede kaart aan te schaffen is een compleet ander verhaal. Dat haalde je niet aan in je initiele post.
Goed ik zal er voortaan betaalbaarheid bij vermelden want blijkbaar is de 2080TI de standaard als je dat niet doet.
""standaard" en "haalbaar" zijn wel 2 verschillende dingen he? 8)7

Je doet je naam trouwens niet echt eer aan. Gaming als hobby is nou juist zo een beetje de enigste goed betaalbare hobby waar je high end in kunt gaan voor relatief weinig geld. Ga eens bergbeklimmen, kanoen of zijlen. Of neem een anieke auto om op te knappen. Je bent daar veelal een tienvout kwijt dan aan een 2080Ti..
Tja leuk maar voor mij zit een 2080ti toch echt in de verste verte niet in het budget.
Zeker niet met alle stijgende kosten in dit fijne land momenteel.
Ik ben door alle verhogingen van de afgelopen 18 maanden al meer kwijt als een 280ti per jaar aan verhogingen van vaste lasten dan dat ik erbij krijg.
Lang leven linkse hobbies die zijn voor mij inderdaad behoorlijk duur ;)
En als je het uitrekent wat je hardware afschrijft qua waarde dan vallen de kosten wel mee inderdaad.. Zo heb ik vorig week mijn GTX 980Ti na bijna 4 jaar vervangen die nu nog zo'n 200 euro waard is, nieuwprijs was 750 euro in 2015.. Dat is dus zo'n 550 euro afschrijving in 4 jaar, is 550/48 is ongeveer 11,50 euro per maand wat die kaart me dan gekost heeft.. De rest van de hardware gaat nog langer mee dus daarvan is de afschrijving nog lager.. Er zijn inderdaad duurdere hobbies, zeker ook als je naar het aantal uren kijkt wat je ervoor terugkrijgt..

1200-1300 euro voor een videokaart vind ik echter ook te gek worden.. Dus ik ben voor een RTX 2080 gegaan voor 695,-- (iets goedkoper dan de 980Ti destijds dus).. Prima upgrade voor 1440p 144Hz voorlopig..
Hmmz, ik heb met mijn rtx 2070 erg veel last van de crashes. Helaas nog niet opgelost met deze release.
Crashes zijn niet altijd softwarematig hé. Ik heb hier 4 rtx 2070's voornamelijk voor rendering maar ook gaming af en toe. En nog nooit een crash gehad.
Klopt, ik had een essentieel stukje tekst er niet bij gezet. Het gaat om Division 2 die crashes. Met andere games heb ik geen problemen.
Op DX11 of DX12? Probeer sowieso eens op DX 11
@cable-one dx12 is nogal buggy met Division, Ubisoft issues
Da's een van de open issues: "[Tom Clancy's The Division II]: The game may crash when played in DirectX 12 mode. [2587043/200406322]"
Dat las ik ook.. Vreemde is dat The Division 2 bij mij niet crasht op DX12 met een RTX 2080.. Wel heb ik er afentoe micro stutters mee, dus ik ben toch maar weer terug gegaan naar DX11 ondanks dat de gemiddelde prestaties op DX12 iets beter zijn.. Lijkt me inderdaad een typische Ubisoft issue, die ze hopelijk een keer fixen.. Tot die tijd gewoon DX11 in die game..
ik kan hem niet installeren op mijn GTX1070, the standard nvidia graphics driver is not compatible with this version of windows
Je hebt waarschijnlijk de verkeerde gedownload, dch ipv standaard of anders om.
https://nvidia.custhelp.c...rivers-for-windows-10-faq
Dat had uk ook na dat ik windows opnieuw instelde. Na het gebruik van DDU kon ik weer de standaard Nvidia drivers installeren en had ik het NVCP ook weer terug.
Kan nie wachten op Quake II RTX..
Shadow of the Tomb Raider werkt na deze update ineens niet meer, krijg een melding te zien van te weinig.... en de rest kan ik niet lezen want die melding verdwijnt vanzelf en kom ik weer in Bureaublad terecht. 1060 GTX 6GB. Ben weer teruggegaan naar vorig stuurprogramma.
Welke issues? Zelf al tijdje niet gespeeld.
Ik denk dat Marctraider hierop doelde:
Windows 10 Open Issues
[Grand Theft Auto V]: Brief flickering/corruption occurs in the game when MSAA is used. [2583604]

Trouwens toen GTA V op april 2015 werd uitgebracht toen was Windows 10 nog niet uitgebracht (juli 2015).
Hoogste versie was toen Windows 8.1 64-bit.

[Reactie gewijzigd door MedionAkoya op 27 mei 2019 20:42]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True