Expansys

0 producten en 0 uitvoeringen

Review door guz, dinsdag 20 mei 2014 12:38

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 2 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ondanks de slechte beoordelingen alhier heb ik hier toch besteld. Het ging om een niet al te duur artikel die elders bijna niet te krijgen is en bij deze webshop erg scherp geprijst is. Ook kun je vooraftrek van de btw krijgen.

Verzending

Daar gign het mis. Ik had de goedkoopste optie genomen, lange levertijd en geen tracking, omdat levertijd me niet veel uitmaakte en ik vertrouwen had in de levering aangezien de verstuurder verantwoordelijk bljift totdat ik het ontvangen heb. Na 3 weken nog niks ontvangen en heb toen contact met de webshop opgenomen.

Klantenservice

Na contact gingen er wat emailtjes heen en weer, ze hebben op zich een wat aparte werkwijze maar ik had er wel vertrouwen in. Op een gegeven moment ontving ik emails dat het product opnieuw werd opgestuurd, incusief tracking en in no time werd het geleverd. Probleem perfect opgelost.
Ik zou er zo weer bestellen maar voor de zekerheid wel tracking nemen.

Review door underdog_, vrijdag 9 mei 2014 19:16

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 0

In 20 jaar webwinkelen heb ik nog nooit zo'n vreemde en klantonvriendelijke procedures meegemaakt als bij deze firma.
Als je je goederen elders wilt laten afleveren (omdat je bijvoorbeeld overdag op je werk zit), moet je bewijzen dat je op dat adres woont doormiddel van (en ja dat lees je goed) een kopie van b.v. de gasrekening, niet ouder dan 3 maanden. Op je werk afleveren mag ook; dan moet je wel even een kopie van je arbeidscontract, loonstrook of visitekaartje (mocht je die toevallig hebben) sturen. De order bij deze firma uiteraard geannulleerd. Mensen bedenk je voordat je met deze firma in zee gaat. Ze tillen wantrouwen van hun eigen klanten tot nieuwe hoogte

Review door pear7777, zondag 16 maart 2014 16:03

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Deze Winkel vertelt niet dat een Asus Padfone gekocht via WWW.EXPANSYS.NL, een NEDERLANDSE website, in het Nederlands, wordt geleverd met een gelokaliseerde FRANSE garantie.

Verzending

Opsturen van de gekochte artikelen gebeurd met de normale snelheid en de

Klantenservice

Deze Winkel vertelt niet dat een Asus systeem gekocht via WWW.EXPANSYS.NL, een NEDERLANDSE website, in het Nederlands, wordt geleverd met een gelokaliseerde FRANSE garantie,
Daardoor kan ik geen gebruik maken van de Asus Pickup-and-return garantie die Asus normaal levert, waarbij een reparatie naar naar mijn ervaring slechts een week duurt.
Nu moet ik mijn Asus Padfone ZELF opsturen naar een adres in de UK, vandaaruit gaan zij het doorsturen naar Asus Frankrijk. en dan begrijp je het wel..
Mijn Padfone is al 7 weken weg, en voorlopig zie ik m niet snel verschijnen.
Klacht ingediend bij de Europese Consumer Centre.

Review door ghengel, zaterdag 9 november 2013 13:45

Algemeen: Score: 3 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Ik heb de LG G2 gekocht bij Expansys. De site zelf is gewoon een webshop zoals alle anderen qua gebruikersgemak. Ik heb voor Expansys gekozen omdat zij de enigen zijn die een LG G2 met 32GB verkopen. Binnen Nederland is deze officieel nog niet te koop. Natuurlijk kan je daardoor verwachtten, als tweaker zijnde, dat je geen boekjes in het Nederlands erbij krijgt. De boekjes waren in het Zweeds, Noors, Deens en Fins. Dus dan weet ik in nu waar ze deze vandaan exporteren. Op de pagina van de LG G2 zeggen ze er niets over waar de telefoon van origine vandaan komt en dat vind ik toch wel slecht. Want zoals ik al zei: een Tweaker begrijpt dit soort dingen wel (omdat de 32GB versie niet in Nederland verkrijgbaar is momenteel), maar een gemiddelde Nederlander zou het een stuk gekker vinden. Aan de andere kant; de summiere boekjes heb je toch niets aan. Dit is een Android apparaat, dus de telefoon zelf is prima op Nederlands in te stellen. Dat er dus andere boekjes bij zitten kan mij niets schelen verder. Voor garantie mag dit wettelijk gezien ook niets uitmaken.

Over het algemeen krijgen ze een voldoende, dit is vooral vanwege de betalingsmogelijkheden en verzending (zie stukje verzending). Aftersales niet nodig gehad (denk ook niet dat ik het nodig ga hebben), dus daar kan ik niets over zeggen. Al met al ben ik tevreden over Expansys en kan ik het anderen aanraden, maar je moet dan wel een aantal dagen kunnen wachten op je pakket.

Verzending

De betalingsmogelijkheden en tijd van verzending is een punt waar Expansys nog duidelijk punten kan bijscoren. Als ik een beoordeling moest geven zou het tussen slecht en voldoende in zitten en kom ik uit op matig. Ik las al in een andere review over Expansys dat je bij een betaling met CreditCard een kopie van je paspoort moet doorsturen. Op hun site leggen ze uit dat ze dat doen om CreditCard-fraude te voorkomen. Dit staat op zich wel duidelijk omschreven bij hun algemene uitleg over de betalingsmogelijkheden. Nou vind ik dat juist nog veel fraude gevoeliger klinken, omdat ze dan ook meteen je BSN hebben en al jouw belangrijke gegevens op een rij. Ik heb zelf echter geen CreditCard, dus voor mij maakt dat niets uit, maar ik vind het wel raar. Plus dat het alleen het afhandel proces van de bestelling vertraagd.

Goed, geen CreditCard dus, maar ze bieden ook PayPal aan. Ik heb wel een PayPal account met daaraan mijn betaalrekening gekoppeld. Na het inloggen via PayPal kreeg ik echter de volgende melding: "Deze webwinkel accepteert geen niet-directe bankbetalingen. Om door te gaan met deze aankoop, moet u een creditcard aan uw PayPal-rekening koppelen.". Met daarbij een mogelijkheid binnen PayPal om een CreditCard te koppelen. Wat een domper, want IK HEB GEEN CREDITCARD!!! Anders had ik die optie natuurlijk meteen gekozen... Dus er bleef nog maar 2 betaal methodes over: onder rembours (veel duurder, dus valt af), of via losse bankoverschrijving (helaas geen iDeal mogelijk). Na het doen van je bestelling krijg je eerst een e-mail dat de order is ontvangen. Daarin leggen ze niets uit over het betalingsproces. Ze leggen wel vaag uit dat je bestelling "in behandeling" wordt genomen op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. Dus het principe van veel andere webshops met "vandaag voor 22:00 besteld , morgen in huis", gaat dus echt niet op bij Expansys. Ik heb gelukkig op een maandag avond besteld, dus de volgende werkdag inderdaad een e-mail ontvangen dat de order was geaccepteerd en of ik het geld wil overmaken naar een Rabobank rekeningnummer, met daarbij een tracking URL. Bij de tracking geven ze aan dat het 3 dagen kan duren voordat ze het geld op hun rekening hebben. Aangezien ik het geld overmaak van een Nederlandse Rabobank naar een ander Nederlands Rabobank rekeningnummer weet ik vrij zeker dat zij binnen 1 uur het geld hebben ontvangen. Ik heb het geld dinsdag ochtend ook direct over gemaakt. Pas op donderdag 7 november kreeg ik een e-mail dat het geld was ontvangen en dat de bestelling was verzonden. Deze e-mail was wel erg vaag over de eventuele mogelijkheid van de tracking van het pakket. Er stonden allemaal mogelijkheden op en in principe heb je als consument geen flauw idee of je nu wel of geen tracking hebt. Uiteindelijk bleek ik gewoon wel tracking te hebben op het pakket. Op vrijdag kwam DHL inderdaad met een prima verpakt pakketje met mijn LG G2 erin. Dus eenmaal verzonden door Expansys was het pakketje er zeer snel. De telefoon zelf kwam overigens volgens de tracking van DHL uit Engeland.

Voor een webshop vind ik de analoge manier van betalen en afhandelen zeer merkwaardig voor de tijd waarin wij leven. Dit geeft je als consument ook geen goed gevoel. Het is echter allemaal goed gekomen en het pakketje was goed verpakt en de LG G2 zat helemaal nieuw in een verzegeld (door een sticker) doosje. Als Expansys de afhandeling wat professioneler zou aanpakken, kunnen ze wat mij betreft een goed of uitstekend krijgen. Maar nu is dat zeker niet het geval.

Nu zeur ik wel een beetje over de levertijd, maar aan de andere kant zeggen ze zelf op hun FAQ ook dat de levering even kan duren en pretenderen ze ook echt niet dat je de volgende dag het pakket in huis hebt. Toch mag van mij de communicatie in de e-mails wat duidelijker zijn (vooral over de tracking en levertijd). In het kort komt het er op neer dat je prima bij Expansys kan bestellen, maar dat je wel de tijd moet nemen om op je pakket te wachten.

Review door teusink, donderdag 12 september 2013 15:40

Algemeen

Bedrijf is zeer slecht bereikbaar in de Nederlandse taal. Meestal geen Nederlandse telefonisten en geen tot zelden reactie op e-mails. Website is een drama in moderne browsers.

Bestel en koop nooit bij Expansys!

Zie ook: https://www.klachtenkompa...escheept-bij-telefoontjes
Ik overweeg aangifte van diefstal te doen bij justitie.

Verzending

Product is prima bezorgd op mijn adres. Echter een terugzending (RMA) van mij is bij hen zoek geraakt. Ze bieden geen oplossing en doen valse beloftes.

Klantenservice

Ze laten je gewoon hangen met je RMA. Mijn product is bij hen aangekomen, maar vanaf dat moment is het zoek. Ze beloven terug te bellen/mailen, maar doen dat niet en er wordt simpelweg niks opgelost.

Gepost door teusink, maandag 2 december 2013 14:35

Klacht verwijderd bij klachtenkompas. Dit bood ook geen hulp.

Nog regelmatig contact gehad (telefoon en email) en pas na dreigen met juridische stappen hebben ze de zaak zeer "snel" afgewikkeld. Eind november uiteindelijk een nieuw exemplaar ontvangen van het product wat ik ter reparatie had opgestuurd. Dat is een 5 maand durende RMA periode...

Alles bij elkaar opgeteld een slechte ervaring.

Review door sunflame, maandag 29 juli 2013 15:40

Algemeen

In het algemeen was dit de allerslechtste klantervaring die ik ooit heb meegemaakt.

Het begon met het bestellen van 2 Nokia Lumia's op de Nederlandse Expansys website.
Ik kreeg hierop direct een mail van Anne-Lise, de Duitse B2B manager dat als ik meerdere toestellen wilde bestellen ik dat volgende keer beter via haar kon doen want dan kreeg ik korting. Nu niet dan? Nee, nu niet meer. Bedankt....

Vervolgens moest ik al mijn gegevens verifiŽren. Creditcard inscannen, ID, Aflever adres bevestigen door briefpapier in te scannen. Super onvriendelijk, maar nog enigsinds begrijpbaar. Zie verder Verzending en Aftersales

Verzending

Expansys beloofd binnen 2 dagen te leveren. Ik heb de toestellen op woensdag besteld en was blij dat ik het pakket dan ruim voor mijn vakantie op zondag zou binnen hebben.

Helaas ging door het eerder genoemde verifieren al een dag verloren.

Toen hadden ze bij Expansys bedacht dat ze in plaats van met UPS te shippen zoals beloofd en voor betaald, ze kozen voor DHL. Die zijn zo traag als dikke poep en leveren bovendien niet op zaterdag uit dus ik heb het pakket helaas niet gekregen voor mijn vakantie.

Binnen 2 dagen leveren werd dus 5 dagen.

Nu het allerergste...
Ik meld bij Anne Lise Grosheny, de Duitse B2B manager mijn ongenoegen en vertel haar dat ik erg teleurgesteld ben. Ik wil jullie haar mail niet onthouden en plaats haar reactie dan ook integraal:

==============================

I did not get any of your disappointment

Well, you will have to be patient.

When the parcel leaves our warehouse, the Contract is with DHL; they are responsible for the delivery.
Maybe you did not read our general terms.

Be patient please

And feel free to share your bad experience with us;
It makes publicity and people do not have a long memory!

Thanks in advance

Cannot wait for your feedback!!

A-Lise
==============================

Het feit dat een organisatie zegt dat je vooral ook slechte kritiek moet plaatsen omdat het klootjesvolk te dom is om te onthouden dat het 'slechte' kritiek is, is ronduit schokkend.

Bij deze dus Anne-Lise, je wens in vervulling.

N.B. Normaal gesproken zou ik geen persoonlijke namen etc. plaatsen in een review, maar in dit geval heeft deze dame hier zelf geen bezwaar tegen zoals je kunt lezen.

Review door Soze, dinsdag 23 juli 2013 14:08

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Zeer lage prijs voor het artikel dat ik bestelde en verder niet veel bijzonders op de website aan te merken.
Wel was wat vervelend dat ze om legitimatie en adreslegitimatie vroegen bij een creditcardbetaling. Blijkbaar hoeft dat bij vooraf overmaken niet, maar het zou handig zijn als ze dit van te voren op de site vermelden. Ook zou het handig zijn als ze iDeal zouden ondersteunen, maar misschien is Nederland maar een heel klein deel van hun markt...

Verzending

Pakketje kwam uit Engeland, maar de koerier stond binnen 24 uur nadat ik besteld had voor mijn deur. Helaas was ik net even weg voor een boodschap, maar bij DHL kun je een gratis nummer bellen om een nieuwe afspraak te maken, ik kon ook het afleveradres veranderen naar mijn werkadres.
Keurige track&trace informatie en keurig verpakt, dus al met al ben ik zeer positief over de verzending.
Ik raad wel anderen aan om ook de express optie te kiezen als ik naar de eerdere negatieve reviews kijk... waarschijnlijk is de trage optie echt traag en niet betrouwbaar. Deze verzendmethode was in elk geval dus zeer snel.

Review door mdehaan28, dinsdag 4 juni 2013 01:42

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

pakketje was er na 1,5 weken nog steeds niet, na 1 keer bellen waarom het zolang duurde direct vriendelijk te woord gestaan, ze snapten ook niet waarom het pakketje er nog niet was en wilden gelijk een nieuwe opsturen (pakketje was in Rotterdam zeiden ze (konden ze traceren), dus heb ik voorgesteld om nog 2 dagen te wachten.

Verzending

verzending was op zich prima, ware het niet dat POSTNL het pakketje opengescheurd afleverde....LEEG!!!

Klantenservice

na 1 telefoontje hebben ze direct een nieuwe opgestuurd met EXPRESS vanuit engeland.... 2 dagen later binnen...SUPER GEREGELD!!!!

Review door nielsn, woensdag 29 mei 2013 21:16

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Omdat ik een Parrot accessoire nodig had en via hun site wordt doorgelinkt naar parrotschopping.com (onderdeel van Expansys), bij Expansys een bestelling geplaatst.
Aangezien ik maar een product van ongeveer § 4,- nodig had heb ik voor de goedkoopste verzendmethode ( §3,22) gekozen. Achter deze verzendmethode staat tussen haakjes "traag" en "6 dagen". Vanwege de verhouding tussen prijs en verzendkosten heb ik voor deze optie gekozen.
Wanneer een product op voorraad is zou je zeker in deze tijd je bestelling binnen een aantal dagen in ontvangst mogen nemen. De dag na mijn bestelling krijg je een mailtje waar je de bestelling kunt volgen. Je ziet alleen dat je bestelling is verzonden, geen fatsoenlijk Track & Trace systeem als je tegenwoordig gewend bent.

Verzending

Op het moment van dit schrijven ben ik al 9 dagen verder en heb nog niets ontvangen.

Review door mytrinity, zaterdag 2 maart 2013 09:07

Algemeen

Je kunt hun niet mailen op info@expansys.nl . Andere reviewers hebben dit al aangegeven en het problem is er nog altijd. Ik heb de afgelopen maand verschillende malen geprobeerd om via dit emaiadres te communiceren maar ze bouncen allemaal.

Verzending

Ik kreeg een leeg doosje aangeboden door DHL, dat heb ik natuurlijk geweigerd. Enkele dagen daarna heb ik telefonisch mijn order geannuleerd. Na veel aandringen heb ik een bevestiging per email hiervan gekregen:
Sender: info@expansys.nl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Date: Wed, 13 Feb 2013 12:48:52 GMT
X-Mailer: ICS SMTP Component V2.45

Dear Customer,

As per today's conversation I confirm that we are now aware the you refused the delivery as the package was empty.
A return case has been created so the warehouse nows the issue when the package arrives.
A refund should be requested once we receive the package back.

Kind regards,
Expansys Customer Service

Als mijn Engels goed is dan moet ik dus alsnog een aanvraag doen voor een refund?!? 1. Ik heb niets geleverd gekregen. 2. Afgelopen week is het bedrag van mijn bankrekening afgeschreven. Ik heb namelijk met mijn creditcard besteld.

Klantenservice

We zijn nu drie weken verder en ik ben ruim 550 euro armer en hun emailadres is niet bereikbaar en kun je dus alleen via telefoon communiceren met hun. Ik zal uiteindelijk mijn geld wel terugkrijgen maar,

A.U.B. NOOIT IETS KOPEN BIJ DE K?TWEBWINKEL!!!!!!!!!

Review door mvdijck, maandag 4 februari 2013 14:41

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 0

bestelling nog niet binnen.
zou dinsdag de 29 januari geleverd zijn.
1 week na de bestelling

Ik kan niet mailen naar het mail adres info@expansys.nl voior een status update.
zie onderaan.

Als ik ze bel en kies voor optie 3 "Bestellingen " neemt er niemand op.
na 35 min heb ik nog maar eens gebeld en gekozen voor "corparate". optie 5.
Direct wordt nu de telefoon opgenomen door een Engels talige dame.
Ze verteld dat de bestelling nog niet op voorraad was en morgen op voorraad is. Hierna wordt het waarschijnlijk geleverd.

Ze laat mij niet uitpraten en valt in de rede. Als ik vraag waarom ik niet kan mailen weet ze het niet. Als ik vraag of ze dit misschien door wil geven aan de organisatie meldt ze dat ze geen webmaster is
Als ik vraag waarom optie 3 niet wordt beantwoord krijg ik als antwoord: de collega zou het wel druk hebben en 35 min is normaal. Als ik hierop wil reageren hangt ze de telefoon op.
Als ik nu opnieuw bel wordt de verbinding verbroken.

5 min later krijg ik een mailtje met:

Dear customer,

Part of the order should arrive today and the other part on Friday.

The order will be most likely shipped out on Friday itself.

Best regards,

Santiago
Expansys customer service

Email werkt niet:

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: xxxxx
Sent: 4-2-2013 14:04

The following recipient(s) cannot be reached:

info@expansys.nl on 4-2-2013 14:04
The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.
<d1015725-2640.hslive.net #5.1.1 smtp;550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found>

Review door MacWilliam, woensdag 9 januari 2013 19:25

Algemeen

Te late levering en ronduit onbeschofte klantenservice.
Ik zal geen order meer plaatsen bij Expansys.

Verzending

Bij de bestelling heb ik gekozen voor levering binnen 6 werkdagen. Nadat de levering erg lang op zich liet wachten heb ik telefonisch contact gehad. Hierbij werd mij verteld dat dit betekent:
6 dagen na verzending en niet na bestelling.
Levering is nu 3 weken na bestelling geworden, terwijl het artikel op voorraad zou zijn.

Klantenservice

Bij telefonisch contact met de engelstalige klantenservice gaf ik aan dat levering wel erg lang op zich liet wachten. Na mijn vraag of de mevrouw het pakket kon tracen werd de hoorn op de haak gegooid. Zeer onvriendelijke dame die me ook in de rede viel.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo onbeleefd door een klantenservice ben behandeld.

Review door gorgolh, donderdag 14 juni 2012 10:54

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 0

1 april de One X Car upgrade kit CAR D110 besteld met een lever tijd van 30 dagen. Deze was al een keer met ruim 30 dagen extra vertraagd. Vervolgens nog eens vertraagt. Nu ik deze recensie schrijf is het 14 juni en ik zou er nog 17 dagen op moeten wachten. Ik heb mijn order gecanceld en de D110 bij DigitalsOnline besteld. Daar wordt hij vandaag nog op de post gedaan.

Review door ErikVB, dinsdag 29 mei 2012 15:42

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Oorspronkelijke bestelling gedaan op parrotshopping.com, de UK winkel. Dit blijkt een Expansys front te zijn, Expansys is partner van Parrot. Aangezien de bestelling was gedaan in "de verkeerde landen winkel" (dat had een check geweest kunnen zijn die al bij het invoeren van adresgegevens plaats had kunnen vinden), kreeg ik vervolgens (net als andere reviewers hier), de vraag met een adresbewijs te komen, in de vorm van een rekening van een energieleverancier, internet factuur of zoiets dergelijks.

Eerlijk waar, dat is de vreemdste vraag die ik ooit in een webshop gekregen heb. In de mail die ik kreeg staat dit te lezen:

"Wij begrijpen dat dit vervelend kan zijn, maar we hebben om
verzekerings redenen deze informatie nodig om er zeker van te zijn dat de goederen geleverd worden aan de credit card houder."

Blijkbaar mag je bij Expansys ook geen cadeautje voor iemand anders bestellen.

Ik heb de order geannuleerd.. ben benieuwd of dat ook goed doorkomt...

In ieder geval: algemeen advies: blijf verre van deze webwinkel, er zijn veel betere beschikbaar in Nederland!

Klantenservice

Naar aanleiding van de vreemde mail, de sales lijn gebeld... de persoon aan de lijn leek een beetje murw van het voor de tigste keer het vreemde bedrijfsbeleid te moeten uitleggen. Gevraagd naar zijn persoonlijke ervaring moest hij ook toegeven dat hij ook nog nooit deze vraag had gehoord bij andere webwinkels

Review door markovitch, woensdag 1 februari 2012 00:17

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 2 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Expansys handelt voor HTC de webshop voor de officiŽle accessoires af, de website is duidelijk en de accessoires voor je telefoon heb je zo gevonden.

Verzending

Ze geven een variabele verzendtijd aan, mijn bestelling bestond uit twee items en zodra het ene item op voorraad was, werd de ander weer met 20-50+ dagen vertraagd. Na een mailtje heeft eXpansys besloten om de bestelling in twee keer te versturen, dat levert ze een pluspuntje op vandaar geen 'zeer slecht'.

Extra nadeel is dat in de verzendbevestiging geen Track and Trace nummer te vinden is, maar dat je alle telefoonnummers van de pakketdiensten UPS, TNT en DHL krijgt met de melding dat je ze kunt bellen als je wilt weten waar je pakket uithangt. Beetje vreemde gang van zaken, eXpansys moet toch weten welke pakketdienst het pakketje verstuurd?

Ik wacht nog op de tweede deelverzending, die is al sinds 26-1 onderweg, ben benieuwd hoe lang UPS, TNT en/of DHL er over doen?

Review door interron, donderdag 22 december 2011 11:48

Op de expansys site een Motorola carkit besteld. Stond met grote letters bij 'indien u voor 15:00 besteld wordt u met 3 dagen geleverd'. Na 3 dagen niks, ga ik op de site kijken is de levering 5+ dagen omdat er geen voorraad is.
Bellen met expansys is de meest deprimerende ervaring ooit geweest. Wat een ontzetten stuk sjachrijn heeft mij 'geholpen'. Niks wijzer geworden van deze medewerker (die volgens mij de hele dag remolie drinkt).
Kortom onbetrouwbare informatie op de site en ongelofelijke slechte aftersales.

Review door domeke, dinsdag 4 oktober 2011 09:43

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 1

- De klant moet bewijzen dat hij kredietwaardig is bij aankopen boven de 500§
- Expansys weigert de wettelijke garantietermijn te volgen

Klantenservice

- Bij aankoop van een product boven de 500§ moet je met een scan van een persoonlijk factuur bewijzen dat je als klant "valabel" bent.
- Mijn smartphone was stuk na 1.5 jaar door een fabrieksfout. Als volgt hoe expansys te werk gaat met garantie (uit persoonlijke ervaring):
--> Op de vraag "is mijn telefoon nog in garantie?" een pertinent "neen"
--> bij aanhalen garantiewet weten ze niet waarover je't hebt
--> ze wachten tot je een officiele klachtenbrief stuurt, en dan vragen ze "vanwaar kom je met die wet over de garantie?"
--> na versturen van de garantiewet zeggen ze: haja, bedoel je de wettelijke garantie? Daarvoor moet u bewijzen dat het een fabrieksfout is meneer (mijn telefoon was op dat moment reeds in hun bezit). Wij vermoeden dat u dat niet kan, dus gelieve de offerte te betalen of wij vernietigen (!!) uw telefoon.
--> ... (wordt vervolgd, ik ga gelijkgestemden zoeken om een gezamelijke rechtszaak aan te kunnen spannen)

Review door [TAG]Speedy, woensdag 10 augustus 2011 09:03

Algemeen: Score: 3 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Website is overzichtelijk genoeg al zijn producten door de enorme hoeveelheid die ze aanbieden soms wat lastig te vinden dmv de menu's, maar de zoekfunctie werkt prima.

Jammergenoeg bleek de levertijd niet te kloppen en veranderde deze een enkele keer op de site. Hierover geen bericht gehad. Oorspronkelijke levertijd was c.a. 10 dagen, het is meer dan het dubbele geworden.

Wel een bericht bij verzending gekregen.

Verzending

Bij het verzendbericht zat een link om je bestelling te traceren, echter op deze site (van Expansys zelf) staat slechts de status "verstuurd". In de mail staat wel waar je voor meer informatie terecht kan, echter er worden 4 vervoerders genoemd, maar het is onduidelijk met welke het verzonden is.
Pakketje 3 dagen na de melding dat het verstuurd was (weekend niet meegerekend) ontvangen. Verpakking was genoeg voor het bestelde product.

Review door Da_maniaC, vrijdag 29 juli 2011 12:29

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Expansys bood een smartphone aan voor een erg aantrekkelijke prijs. Ondanks de negatieve reviews hier (vooral bij de after sales) heb ik de gok maar genomen en het toestel besteld. De prijs was gewoon erg goed en ik heb nu ook een toestel van hetzelfde merk en deze gaat al ong. 3 jaar mee zonder problemen.
De website ziet er netjes en overzichtelijk uit, de search werkt goed. Maar inderdaad wat meer mensen hier al opmerken, moet je goed kijken om uberhaupt door te hebben dat de bestelde spullen uit Frankrijk komen!

Verzending

Ondanks dat je dus wat duurdere verz. kosten betaald omdat de bestelde artikelen uit Frankrijk komen, heeft men het wel gepresteerd om alsnog prompt de volgende dag te leveren (dat vond ik wel noemenswaardig). Ik heb hier toevallig het linkje naar de Track-Tracke van DHL: Klik.
Doosje was overigens prima (met garantie zegel).

Review door Bommeberend, donderdag 23 juni 2011 18:11

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 0

Slechte informatievoorziening t.a.v. algehele levering.

Mij is niet verteld dat de levering van twee screenprotectors voor de telefoon en een micro SHHC kaart helemaal uit Frankrijk moeten komen. De extra levertijd bleek na gebeld te hebben 7 tot 10 dagen te zijn. Het is ook niet mogelijk om met iDeal te betalen. Creditcard wel mogelijk. Indien je geen creditcard hebt zul je moeten betalen via bankoverschrijving, met als gevolg dat de order pas na 4 dagen verwerkt wordt. Bah! twee week wachten voor een simpele order, waarvan de artikelen volgens de website zogenaamd voorradig waren. Nu maar hopen op een goede aflevering van mijn order. Fingers crossed

Scorekaart voor Expansys

Gemiddeld over laatste 6 maanden | alles

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Deze winkel is meer dan 10 jaar actief op Tweakers

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

Beste website van het jaar 2014