Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft Office

Stel een vraag

Discussieer mee of stel een vraag

Filters - Verfijn resultaten

Topictype

CategorieŽn

AND

Onderwerpen

AND

Subforum

Datumbereik

Topicstarter

Topicstatus

233 topics - Pagina 1 van 10

Afzenderselectie problemen Outlook 2010

03-05 22:29 vraag 0

Vraag

Ik gebruik al jaren Outlook 2010 en heb verschillende emailaccounts. Altijd als ik een nieuw bericht maakt, kan ik via de knop 'Van' kiezen uit mijn emailaccounts. Maar sinds 2 dagen kan dit niet meer. Ik kan uit nog maar 3 accounts kiezen via een nieuwe lay-out. Alle accounts zijn nog wel correct geÔnstalleerd. Dit kun je testen bij e-mailaccounts binnen Outlook en dat werkt uitstekend.
Weet iemand hoe ik kan instellen dat ik gewoon uit al mijn accounts kan kiezen?

[Outlook2010] O365 account + shared mailbox exch2013

03-05 11:42 vraag 16

Vraag

We zijn druk met het verplaatsen van mailboxen van onze eigen Exchange omgeving naar O365.
Om dat met de huidige Outlook 2010 clients werkend te krijgen is SP2 vereist en deze is dan ook op alle computers ingestalleerd.

Het nadeel van mailboxmigraties is dat shared mailboxen die nog niet gemigreerd zijn, niet meer te openen zijn met een Outlook 2010 SP2 14.0.7106.5003 versie (onze standaard deployed SP2 versie.)

We weten dat een volledige geupdatete versie van Outlook 2010 WEL diezelfde shared mailboxen kan openen. De grote vraag is dus welke MS update er voor zorgt dat dit mogelijk is.

Helaas levert google niet veel meer op dan: Je hebt SP2 nodig voor O365.
Microsoft geeft aan dat ze alleen ondersteuning bieden voor volledig geupdatete clients.

Echter zien we het niet zitten om 5k clients te voorzien van alle updates en eventuele reboots en potentiele issues die daar mee gepaard kunnen gaan. Zeker ook omdat we later dit jaar willen migreren naar Office 2016.

De vraag is dus: welke update of updates zouden dit probleem (kunnen) verhelpen?

Dus in het kort:
User heeft mailbox op O365 (werkt prima)
User heeft toegang to een shared mailbox en opent deze in zijn outlook profiel als 2e mailbox.
Dit werkt niet.

Toevoeging:
Users met mailboxen die nog op onze eigen Exchange omgeving draaien, kunnen diezelfde mailboxen wel openen.
Een volledig up to date versie van Outlook 2010 kan het ook, in ieder geval vanaf deze versie: 14.0.7153.5000

Ik zoek vooral de update tussen versie 14.0.7106.5003 en 14.0.7153.5000 van Outlook 2010 die dit specifieke probleem aanpakt.

Prijsverschil

02-05 11:23 vraag 3

Vraag

Waarom kost "Office 2016 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen" via officiele Microsoft website 279§ en via allerlei Internet bedrijfjes ongeveer §100,- minder?

(MijnDomein) Links vanuit Excel naar website plots verbroken

23-04 19:04 vraag 3

Vraag

Het is wat lastig te bepalen in welke categorie van het forum ik precies moet zijn, maar goed, denk dat mijn vraag hier het beste past.

De context
Ik heb een aantal websites die ik bij MijnDomein heb ondergebracht. Eťn van die websites is het platform voor een begrotingsmodel voor basisscholen dat ik ooit gemaakt heb in Excel. Ik heb in dit model een gegevensverbinding aangemaakt naar een xml bestand op mijn website, zodat gebruikers als er nieuwe variabelen beschikbaar zijn (bekostigingsbedragen vanuit de overheid, loontabellen vanuit de cao, etc.) alleen de gegevensverbinding hoeven te vernieuwen en het model werkt zich dan zelf bij.

Het probleem
Dit heeft meer dan een jaar prima gewerkt, maar sinds ťťn of twee weken geeft Excel aan dat de website niet bereikbaar is terwijl deze wel in de lucht is. Het lijkt niets te maken te hebben met de link of gegevensverbinding maar een serverissue te zijn.

Wat heb ik al gedaan?
Als ik namelijk in excel simpelweg het adres van de site type (www.begrotingmaken.eu) dan geeft hij als ik op de link klik aan dat hij geen verbinding kan maken. Hetzelfde gebeurt als ik enkele andere van mijn sites ingeef. Als ik www.tweakers.net in excel type en vervolgens op de aangemaakte link klikt, werkt het wel gewoon.

Ik heb dus met het bovenstaande min of meer uitgesloten dat het probleem in de gegevensverbinding zelf zit of in de link. Vanuit Excel zijn mijn drie sites bij MijnDomein niet met een link aan te roepen. De site van MijnDomein zelf wel net als nu.nl, google.nl, tweakers.net, etc., etc.

Ik heb contact opgenomen met MijnDomein en die geven aan niets met serverinstellingen gewijzigd te hebben. Ze hebben mijn vraag doorgezet aan hun technische afdeling maar daar heb ik vooralsnog niets van gehoord. Nu was het pas dinsdag dat ik de vraag stelde, maar ik krijg redelijk wat mails van gebruikers en wil het dus graag verholpen zien.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn...?

Dank alvast voor de reacties.

[Office2016] waar worden de setup bestanden gedownload ?

23-04 16:36 vraag 8

Vraag

Hallo,

Ik heb een legale Office Pro Plus 2016 via Surfspot gekocht.
Als je het installatiebestand daar download krijg je een SETUP bestand van een paar kb groot.
Na het runnen download Office de echte setup bestanden:
http://static.tweakers.net/ext/f/6yjXL7y4hQWZb3fRgYyF9WqA/full.png
Waar worden deze setup bestanden gedownload ?

De reden dat ik dit vraag is niet om het op een andere PC te installeren, maar mocht ik bv een Windows Recovery willen doen, dan kan ik Office nog een keer installeren, zonder te hoeven wachten op het downloaden wat toch zeker een uur in beslag neemt met een breedband verbinding.

- Ik heb al op mijn SSD rond gekeken of ik ze ergens kan vinden.
- Google gezocht op install Office SETUP files, en nog een paar kreten. Maar dan krijg ik zoekresultaten terug van dubieuze sites met Office ISO bestanden en dat wil ik uiteraard niet.

Office thuisgebruik te gebruiken als bedrijf?

16-04 11:47 discussie 24
Hallo tweakers,

Ik heb een discussie met mijn collega`s over hoe office voor thuisgebruik en studenten gebruikt mag worden.
Er is namelijk een bedrijf dat alleen word en excel nodig heeft voor gebruik, dus geen outlook.
In mijn opinie zou dat bedrijf dus al klaar zijn met office voor thuisgebruik en studenten. Maar in de voorwaarden staat dat hij als bedrijf toch echt de duurdere versie moet gebruiken ondanks dat hij geen gebruik zal maken van de extra functies daarvan.

Mijn vraag is of Microsoft deze voorwaarden zo mag stellen? Want als ik een computer aan een bedrijf verkoop lijkt mij ook niet dat ik dat bedrijf het dubbele mag vragen alleen maar omdat hij een bedrijf is en hij dan een extra DVD brander er in krijgt.

Het lijkt in mijn ogen misbruik van hun monopolie positie hier. Ondanks dat ze het in hun voorwaarden kunnen zetten lijkt het mij niet dat ze dit ook tot gerechtelijke stappen kunnen laten komen mochten ze bijvoorbeeld een bedrijf controleren op licenties...

Wie heeft voor mij hier een goed antwoord op?

Bizar probleem met Outlook 2016

12-04 16:08 vraag 0

Vraag

Mijn vraag:
Regelmatig heb ik problemen met het binnenhalen van mail met bijlage in outlook 2016. Ik krijg error 0x800ccc0f. In eerste instantie was dit het geval met een bijlage die groter dan 1 Mb was maar sinds vandaag ook een bijlage van ongeveer 250 Kb. Het maakt niet uit of ik een account instel op POP3 of IMAP.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik kan met mailwasher wel in mijn mailbox op de server kijken. Het probleem is er alleen op mijn PC en laptop beide windows10 en outlook 2016
Norton 360 voor antivirus en firewall

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het modem al herstart. Heeft niet geholpen. Ook account verwijderen en opnieuw installeren werkt niet. Alle invoegtoepassingen uitzetten en outlook herstarten heeft niet geholpen. Firewall/virusscanner uitzetten helpt ook niet.

Op mijn iPad kan ik bijlage gewoon binnenhalen en openen.

Het lijkt windows/outlook gerelateerd te zijn.

Met vriendelijke groet,

R.J. van Dam

MS Access hulp

12-04 00:16 vraag 2

Vraag

Hey,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een basis kennis heb van databases en de structuur daarvan. Ik ben bezig als hobby projectje een database te maken voor een spel (Black Desert Online) waarmee ik het volgende wil bereiken:

1. Selecteren van een recept, aangeven hoeveel ik van dat specifieke recept wil hebben.
2. Het weergeven van een "boodschappenlijst" voor dat specifieke recept en hoe je de ingrediŽnten verkrijgt.

Het probleem is dat een recept uit meerdere "subrecepten" kan bestaan.

Voorbeeld:
Sute Tea
1x Salt
3x Milk
3x Butter
Shaking 1x Salt en 1x Cream
Cream = Shaking 1x Melk en 1x Sugar
2x Tea With Fine Scent
14x Mineral Water
6x Cooking Honey
8x Roses
8x Fruit

Ik heb nu drie tabellen:
1. De "verkrijgingmethode" tabel
Hier staat bijvoorbeeld SHAKING, COOKING VENDOR, COOKING etc. in. Weinig interessant, maar handig om te kunnen selecteren.

2. Recepten tabel
Hier staat de naam van het recept, het effect (bijvoorbeeld 8% exp voor 60 min) en ingrediŽnt 1- 5 + aantal ingrediŽnt 1-5 in.

3. IngrediŽnten tabel
Hier staan de simpele losse ingrediŽnten in zoals Sugar, Salt etc. waar je dit ingrediŽnt kunt krijgen. Maar ook staat hier bijvoorbeeld Butter in wat zowel een recept als een ingredient is. Butter staat dus ook in de receptentabel.

Hiermee lijkt me de structuur zoals het is.

Mijn vraag is nu:
Hoe (Query?, Form? ) krijg ik nou iets voor mijn neus waar ik een recept kan selecteren, een aantal kan ingeven en dat er dat een mooie boodschappenlijst verschijnt.

Dus bijvoorbeeld 2x Sute Tea =
2x Salt
6x Milk
6x Butter (Shaking 1x Salt and 1x Cream)
6x Salt
6x Cream (Shaking 1x Milk and 1x Sugar)
6x Melk
6x Sugar
4x Tea with Fine Scent (7x Mineral water, 4x Cooking Honey, 4x Rose, 4x Fruit)
28x Mineral Water
12x Cooking Honey
16x Rose
16x Fruit

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen of dat ik de database structuur anders moet maken?

Alvast bedankt.

[EXCEL] Hoe maak ik een klassenindeling?

11-04 18:25 vraag 1

Vraag

Ik zit in klas 4 van HAVO. Nu moeten we binnenkort een praktische opdracht maken voor Wiskunde. Dit moet met Excel. Ik ben al behoorlijk ver, maar nu moeten we een klassenindeling maken en daar loop ik op vast. Ik was alvast verder gegaan, maar in de volgende opdracht moeten we dat ook maken. Ik heb het al aan mijn Wiskunde docente gevraagd, maar die wil dat niet vertellen, want ze zegt dat ik het zelf moet kunnen vinden. 8)7 Ik zit er al een paar dagen over te denken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het zou moeten doen. :|
Ik heb wel een frequentietabel gemaakt en nu zou ik met dezelfde formule de klassenindeling moeten maken. Dit lukt me echter gewoon niet. Het bestand staat hier:
http://ultrashare.net/hosting/fl/716e62616e
Het is de bedoeling dat in J59-J114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de jongens voorkomen en in K59-K114 komt te staan hoeveel keer die lengtes bij de meisjes voorkomen.

Ik gebruik Excel 2013.

Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet precies uitleggen wat ik heb gedaan. Mij lukt het in ieder geval niet. Het moet in ieder geval met de formule INTERVAL gebeuren. In de Engelse versie heet dit FREQUENCY.

Ik zou het fijn vinden als iemand de oplossing zou kunnen geven hoe ik de formule moet gebruiken, zodat ik voor dit tentamen een goed cijfer zal kunnen halen.

Bij voorbaat dank
Jan

[EXCEL] Tijd berekenen

06-04 11:36 vraag 6

Vraag

Mijn vraag

Ik heb een excel file welke iedere maand aangevuld wordt met data uit de voorgaande maand. Aan het eind van het jaar zijn er ongeveer 30.000 regels. We hebben hier een kolom Import Date en een kolom Contact Time. Ook heb ik de kolom Contacted in time, welke met een JA of NEE ingevuld moet worden.

Wanneer is het
code:
1
Contacted in time=Ja


code:
1
Contact Time - Import Date <= 1:00:00

.
Voorheen werd dit handmatig op JA of NEE gezet, want uit de reporting die we van externe krijgen is de Contact Time rood of groen gekleurd, en daarop werd een filter gezet. Maar om fouten te voorkomen lijkt het me ook mogelijk om dit met een formule te doen.

Wat ik nu heb is dit:
code:
1
=IF(ISBLANK(Contact Time);"NEE";IF(Contact Time-Import Date<=1:00:00;"JA";"NEE"))

Deze formule werkt correct. Maar het probleem dat ik nu heb is dat ik geen rekening met secondes moet houden en dat gebeurd nu nog wel.

Voorbeeld
Import DateContact TimeContacted in time
2/01/2016 8:04:352/01/2016 9:04:57JA


Hier zouden we het antwoord JA moeten krijgen, want ik mag niet naar de secondes kijken, maar dat doet mijn formule wel, dus die geeft als resultaat NEE.

Import DateContact TimeContacted in time
2/01/2016 8:04:352/01/2016 9:05:02NEE


Hier krijg ik wel als antwoord NEE, en dat klopt ook want in minuten zit hij aan 61.

Nu ben ik zelf al langer opzoek geweest, maar omdat een datum/tijd niet meer is dan een getal, is het erg lastig om de seconden eruit te filteren/weg te halen.

Hebben jullie een idee wat ik zou kunnen gebruiken om het verschil met de secondes te negeren?

Niet-werkende zoekfunctie Microsoft Office Oulook 2011

28-03 19:22 discussie 2
Beste Tweakers,

Sinds deze week doet de zoekfunctie van mijn mailbox het niet meer.
Dit is namelijk wel cruciaal aangezien ik voor mijn bedrijf in besprekingen dingen makkelijk moet kunnen terugvinden.

Ik gebruik voor mijn mail het programma Microsoft Outlook 2010 voor Mac.
Herstarten van het programma en herstarten van de computer geeft geen resultaat.
Weet iemand, hoe dit misschien wel makkelijke probleem, op te lossen is?

Bedankt allemaal tot zo ver. :)

Problemen met Outlook 2010 in Windows 10

24-03 11:43 discussie 1
Beste Tweakers,

Mijn vader gebruikt Outlook 2010 Professional op Windows 10 OS. Nu zegt hij dat hij kan het installeren van windows 10 updates zijn Outlook niet meer kan gebruiken. Natuurlijk kan hij bij zijn mail via de webmail maar hij is al zijn contacten kwijt. Voor hem is dit erg vervelend aangezien hij een eigen bedrijf heeft.

Hij mailt mij het volgende:

Ik gebruik Windows 10 en Microsoft office 2010 Professional. Op dinsdag 15 maart werkt Outlook niet meer.

Het volgende geprobeerd:

1. Outlook herstellen via Configuratiescherm/programma’s/programma’s en onderdelen/ Microsoft office 2010 Professional/herstellen

2. De PST bestanden gecontroleerd en hersteld via met SCANPST. Deze bestanden gaven fouten en zijn hersteld. Bij een volgende scan blijkt dat dezelfde foutmeldingen weer terug komen.

Bestanden opnieuw hersteld maar Outlook reageert niet.

3. Microsoft office 2010 Professional heb ik verwijderd en opnieuw geÔnstalleerd.

4. Een aantal Windows updates van 16-3 heb ik verwijderd. Die van 15-3-2016 kan ik niet verwijderen.

In reactie op Rens-br:

Hij krijgt letterlijk dit: Eerste venster: Miscrosoft Outlook werkt niet meer. Er wordt naar een oplossing voor het probleem gezocht.
Tweede venster: Miscrosoft Outlook werkt niet meer. Er is een probleem opgetrede waardoor het programma niet ged meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als ee oplossing beschikbaar is.
Dit is meteen wanneer hij Outlook opstart. Hierna kan hij Outlook alleen nog maar sluiten.

Misschien dat een mede Tweaker kan helpen? Indien er nog extra informatie nodig is lever ik deze graag aan! Kan een tijdje duren omdat het natuurlijk bij mijn vader moet opvragen.

Met vriendelijke groet,

Gideon

P.S. (Hij heeft mij een zelfgemaakt logboek gestuurd maar deze kan ik vanaf mijn werk niet uploaden dus deze komt vanavond!)

Twee keer Exchange met "voor opvolgen"

22-03 09:40 vraag 0

Vraag

Sinds een tijdje maak ik gebruik van twee e-mail adressen, een algemeen e-mail adres en een administratie e-mail adres. Nu is mijn tweede e-mail adres niet toegevoegd binnen Outlook zelf, maar via de server. Ik heb dus in mijn Outlook (2010), maar ťťn Exchange account. Technisch gezien zijn het twee Exchange accounts. Maar ik heb de tweede dus niet hoeven toe te voegen.

Nu werk ik altijd met het lijstje voor opvolgen (met de "vlaggetjes") en de regel dat hij de e-mail verplaatst naar de map van de leverancier. Het probleem wat ik heb is dat het tweede postvak in Outlook "voor opvolgen" niet ondersteund.

Nu dacht ik dit op te lossen door een andere regel aan te maken voor mijn tweede postvak. Elke e-mail die binnenkomt van bijv. facturen@leverancier.nl, kopieer die naar de map leverancier, maar verplaats hem niet! Op die manier kan ik de postvak in doorlopen. Voorheen verplaatste ik hem namelijk en werkte ik hem af via voor opvolgen. Maar het flauwe is, de regel van het kopiŽren werkt niet. Komt dat omdat het niet mijn primaire postvak is?

Nu vraag ik mij af. Hoe los ik dit op? Door twee keer een Exchange account in te stellen? Kan dat in Outlook 2010? Of moet ik overstappen op Outlook 2016 en kan wat ik wil hiermee wel?

Andere ideeŽn zijn ook welkom. Het gaat mij er om dat ik de controle er op kan houden dat ik de e-mails van leveranciers verwerk.

Alvast bedankt voor je input.

Excel VBA veranderd veranderd verkeerde regel

21-03 17:09 vraag 3

Vraag

Hallo,

ik heb in mijn worksheet een worksheet_change macro die 2 macro's na elkaar start. deze kan ik ook handmatig starten.
dit zijn de macro's:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.EnableEvents = False
    Dim x As String
    x = "Te Factureren"
    Dim y As String
    y = "bb transport"
    If ActiveCell.Text = x And ActiveCell.Offset(0, 5).Text = y Then
        Call Nieuwe_Container
        End If
        Call Sorteren
    Application.EnableEvents = True
End Sub


Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Sub Sorteren()

    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom22]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending _
        , DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom21]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending _
        , DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom20]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending _
        , DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom19]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending _
        , DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom4]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending _
        , CustomOrder:="open/afgevoerd,Zelf in gebruik, Beschikbaar, openstaand,geplaatst,Te Factureren,Gefactureerd,.,Afgehandeld", DataOption:= _
        xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom2]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending _
        , DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom15]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending _
        , DataOption:= _
        xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom13]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:= _
        xlDescending, DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom6]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:= _
        xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add _
        Key:=Range("Tabel1[Kolom72]"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:= _
        xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Verhuur").ListObjects("Tabel1").Sort
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
End With


Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
End Sub
Sub Nieuwe_Container()
'
' Nieuwe_Container Macro
'

'
    ActiveCell.Offset(-1, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
    ActiveCell.Offset(-1, 3).Range("A1").Select
    Selection.Copy
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
    ActiveSheet.Paste
    ActiveCell.Offset(-1, 1).Range("A1").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Copy
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
    ActiveSheet.Paste
    ActiveCell.Offset(0, 4).Range("A1").Select
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveCell.Offset(0, 0).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "eigen terrein"
    ActiveCell.Offset(0, -2).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "leeg"
    ActiveCell.Offset(0, -5).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Beschikbaar"
    ActiveCell.Offset(0, 4).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Beschikbaar"
    ActiveCell.Offset(0, -5).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = ""
    ActiveCell.Offset(0, 2).Range("A1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = ""

End Sub

de bedoeling is dat als in een bepaalde cel "Te Factureren" wordt geselecteerd(via een gegevensvalidatielijst), dat er een nieuwe rij wordt gemaakt met cel A,C en J tot S leeg, cel D, E moeten worden gekopieerd, in cel B en F moet beschikbaar staan, in G moet leeg staan en in I moet "eigen terrein" staan.

het probleem is dat als ik nu de macro 'Nieuwe Container' handmatig start, hij de huidige rij alleen F op 'Beschikbaar' zet en de rest van de veranderingen in de rij eronder doet.
bij de automatische macro is het enige probleem dat de cel E de verkeerde waarde is, maar dat is nog handmatig op te lossen.

Ik gebruik excel 2013 voor windows 10

Ik heb geprobeerd wat veranderingen aan te brengen die mij logisch leken, maar mijn vba kennis is daar niet goed genoeg voor, wat hier nu staat heb ik ooit ook een keer van google afgehaald ;)
ik heb het vermoeden dat hij door de worksheet_change sorteert voordat hij de wijzigingen maakt in de nieuwe regel, maar dit weet ik niet zeker, ik heb geprobeerd met EnableEvents in de 'Nieuwe Container' macro dit te voorkomen, maar dat werkte ook niet.

iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

ps, voor als dit iemand bekent voor komt, over dit bestand heb ik al een keer een topic gehad (macro starten bij bepaalde waarde in de cel)

[iCloud] Ervaringen & Discussie

19-03 17:57 discussie 413
http://images.apple.com/euro/home/images/icloud_hero.png

Apple heeft in haar keynote op 6 juni 2011 de eerste informatie gegeven over "iCloud", de opvolger van "MobileMe".

In dit topic zal ik als eerste een stukje historie behandelen van iCloud. Daarna zal ik een paar punten voor installatie behandelen, waaronder punten die veel problemen veroorzaken. Ik zal ook een stuk schrijven over de nieuwe onderdelen van iCloud, en wat achtergronden erbij schrijven.

Dit is de eerste keer dat ik een introductie-post schrijf. Graag feedback, commentaar en kritiek via DM of mail! :)

Inhoud

1. MobileMe
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1298712079.jpeg


iTools
iTools was aangekondigd en gelanceerd op 5 januari 2000 tijdens het evenement Macworld Expo in San Francisco. iTools was gratis beschikbaar voor alle Macintosh gebruikers.

Het eerste @mac.com adres werd ook beschikbaar gemaakt. Dit email adres was nodig voor verschillende web-applicaties zoals iCards, iReview, HomePage, KidSafe en de eerste versie van iDisk. iDisk maakte gebruik van het AppleShare IP Protocol. Tevens was iDisk minimaal Mac OS 9 nodig.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/16/Itools_logo.jpg

.Mac

Vanwege de snelle groei van het aantal @mac.com email-adressen en benodigde opslagruimte voor iDisk, besloot Apple om een betalende abbonements dienst te maken van iTools. iTools werd van naam veranderd op 17 juli tijdens het evenement Macworld Expo New York.

Er was flink gesleuteld aan de .Mac service, en er waren een aantal grote veranderingen gebeurt zoals een nieuwe versie van de .Mac Mail web-applicatie. Deze op AJAX gebaseerde applicatie was flink te vergelijken met de Mail.app van OSX. De Apple gebruikers waren hier dan ook zeer tevreden over: Apple Webmail announced.

Het .Mac abbonement werd ook aangeboden in boxed versie in de Apple-Stores en online. Deze doos bevatte een activatie-code, waarmee een account gemaakt of vernieuwd kon worden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e1/Dotmaclogo.png



MobileMe
De eerste geruchten over een nieuwe service kwamen begin Juni 2008, toen Apple het nieuwe domein me.com kocht. Tijdens de WWDC op 9 Juni 2008 had Apple aangekondigd zijn service .Mac te vervangen door MobileMe. .Mac werd precies 1 maand later, op 9 Juli 2008, offline gehaald. 11 Juli was het nieuwe systeem MobileMe live, en kon het gebruikt worden.

De ingebruikname van MobileMe verliep niet zo vloeiend als gewenst. De lancering was te snel en "not up to Apple's standard". Dit bleek achteraf uit een email van Steve Jobs naar alle medewerkers: Steve Jobs on MobileMe: the full e-mail.

2. iCloud
https://devimages.apple.com.edgekey.net/icloud/images/hero.png

Vanaf februari 2011 is Apple gestopt met het verkopen van de abbonementsdienst MobileMe. De nieuwe dienst is officieel tijdens de WWDC aangekondigd op 6 Juni 2011.

iCloud is een nieuw concept voor het delen van informatie tussen je iPhone, iPad, iPod, Mac en Windows computer. Nieuwe onderdelen zijn Photostream, synchroniseren via het internet van Apps, Email, Contacts, Calender-events en meer.

Tegelijkertijd met de stop van MobileMe zal iWeb ook niet meer beschikbaar zijn. Het is mij onduidelijk of hiermee alleen de mogelijkheid van online webruimte bedoeld wordt of ook het programma iWeb.
Bron: MacRumors

2.1 Installatie
Om iCloud te gebruiken is iOS 5.x een vereiste. Wil je gebruik maken van alle functie's, heb je 1 van de volgende specificatie's nodig:
Mac:
  • Mac OS X 10.7.2 Lion of hoger
  • iPhoto 9.2 of hoger
  • iTunes 10.5
Windows:
  • Office 2007
  • Office 2010
  • iTunes 10.5
Zorg dat je eerst een back-up hebt gemaakt, voordat je iCloud gaat gebruiken. De eerste keer syncen kan fout gaan, waardoor je alle contacts en calender-events, notities, etc. kwijt bent.
Het opzetten van iCloud gaat via het control panel van je iOS-device. Je kunt zelf kiezen welke opties gesynchroniseerd worden.
De aangevinkte opties kunnen niet meer via iTunes gesynchroniseerd worden, maar alleen via iCloud!

De MobileMe gebruikers moeten voor het behouden van hun data de volgende handleiding van Apple gebruiken.

De meeste mensen die een iOS device hebben, hebben ook een Apple-ID. Voor iCloud is een @me.com adres een vereiste. Er zijn momenteel geruchten dat alle aankopen verdwijnen omdat je een ander email-adres hebt. Dit is niet waar. Je kunt het email adres van je Apple-ID hier aanpassen. Standaard word bij het aanmaken van een @me.com account, het @me.com adres toegevoegd aan je Apple-account, waardoor je in kunt loggen met je oude Apple-ID, en met het @me.com adres. Het is momenteel nog niet mogelijk om je @me.com als primair email-adres in te stellen, omdat dat adres nu nog aan de MobileMe accounts is gekoppeld.

Informatie vanaf Apple met betrekking tot overzetten van MobileMe naar iCloud:
quote:
MobileMe transition FAQ
If I use different accounts for iTunes and MobileMe, can I merge them into a single account and use it with iCloud?

No. You cannot merge two accounts into one. However, you will be able to move your MobileMe account (yourname@me.com) to iCloud and, if you choose, you can continue to use a different iTunes account for store purchases and iTunes in the Cloud.
2.2 Welcome into the iCloud!
http://sken.be/images/blog/2006.10.04-wolken-05.jpg

iCloud in het kort:
  • Wat elke cloud zou moeten zijn
  • Wireless, online synchronisatie systeem tussen al je Apple-devices en je Windows-computers
  • Synchroniseren van:
    • Muziek
    • Foto's
    • Documenten
    • Apps
    • Boeken
    • Contacten
    • Kalender
    • Email
  • Online back-uppen van je iOS-device
  • Gratis
  • 5GB gratis online opslag (voorheen iDisk)
  • Mogelijkheid om meer ruimte te huren voor een bepaald bedrag
iCloud heeft tevens een web-interface: iCloud.com, zodat vanaf elke locatie de gegevens in de Cloud bereikt kunnen worden. Van hieruit kun je de kalender bijhouden, mail bekijken, contacten opzoeken, documenten beheren en je iDevices en Mac's opsporen.

2.3 iTunes in de Cloud
http://nentjes-computing.nl/PhotosTweakers/iCloudiTunes.png

iTunes heeft een aantal nieuwe features gekregen om te functioneren in iCloud. Ook heeft iTunes een betaalde service, welke nu nog niet in gebruik is: iTunes Match.

Het is mogelijk om via de Cloud nieuw gekochte muziek, en reeds aangekochte muziek te delen via de Cloud. iTunes heeft een optie gekregen om automatisch de nieuw gekochte muziek op je Mac's, iPod, iPhone of iPad te downloaden. Dit geldt overigens voor alles wat in de iTunes-store is gekocht. Dus ook Apps, TV-Shows, etc.

iTunes Match
iTunes Match is een nieuwe service die Apple dit najaar gaat aanbieden. Deze service is verkrijgbaar voor $24,99 per jaar. Helaas is deze service eerst alleen in de VS te krijgen.

iTunes Match is een service die je muziek library controleert op legaal gekochte muziek. Deze nummers worden vervangen door 256-Kbps AAC versie's, welke automatisch online gebackuped staan, en door al je iDevices en Macs gedownload kunnen worden zonder ze via iTunes hoeven te kopen.

2.4 Photo Stream
http://nentjes-computing.nl/PhotosTweakers/iCloudPhotoStream.png

PhotoStream is een feature van iCloud om gemaakte foto's snel te kunnen delen met je eigen iDevices en Macs. Foto's die maakt met je iDevice worden gelijk in de PhotoStream geplaatst. Deze foto's kunnen via je Mac, iDevice of Windows uit de PhotoStream gehaald worden. Hiervoor moet een klein stukje software geÔnstalleerd worden op Mac's/Windows computers, namelijk het iCloud Control Panel.

Foto's blijven 30 dagen in de PhotoStream staan. Na de 30 dagen worden ze alleen uit de Stream verwijderd. Als je foto's hebt opgeslagen op je iOS Device, Mac of PC, blijven deze bewaard. Het is mogelijk om je PhotoStream compleet te resetten:
  • Ga naar iCloud.com, en log daar in met je Apple-ID
  • Klik op je naam (Rechtsboven)
  • Klik op "Advanced" en vervolgens op "Reset Photo Stream"
  • Schakel nu op al je iOS Devices, en op je Mac Photo Stream uit en aan
    • iOS: Instellingen -> iCloud -> Photostream
    • OSX Lion: (Aperture of iPhoto) Voorkeuren -> Photostream
    • Windows: Verwijder de downloadmap (Standaardlocatie: C:\Users\Apple\Pictures\Photo Stream\My Photo Stream
2.5 Documenten in de Cloud
http://nentjes-computing.nl/PhotosTweakers/iCloudDocuments.png

Al je documenten op al je devices. Zo kondigt Apple de Documents in de Cloud feature aan. Het is nu mogelijk om al je documenten te delen die je hebt gemaakt met Numbers, Pages of Keynote tussen je iDevices, Mac's en PC's. Binnenkort is het mogelijk om ook documenten van third-party apps te delen via iCloud.

Documenten die gemaakt worden op je iOS Device worden automatisch opgeslagen en gedeeld via iCloud als die instelling ingeschakeld is. De documenten worden ook automatisch bijgewerkt. Momenteel is het nog niet mogelijk om de documenten ook automatisch op je Mac of PC op te slaan. Dit moet nu via de iCloud web-interface gebeuren: iCloud.com. Je kunt hier bestanden uit de Cloud downloaden en uploaden (Door het document te slepen naar de website)

2.6 Apps, Books en Back-up
http://nentjes-computing.nl/PhotosTweakers/iCloudApps.png

Apps
Met de komst van iCloud staan alle gekochte apps standaard in de cloud. Deze feature is al beschikbaar sinds iOS 4.3.3. Alle aangekochte apps zijn dus gemakkelijk te bekijken en opnieuw te downloaden, zonder de gehele App-store door te hoeven zoeken. Nieuw gekochte apps kunnen automatisch gedownload en geÔnstalleerd worden. Dit kan via Instellingen > Appstore.

iBook
Gekochte boeken in iBooks kunnen in iOS 4.3.3 ook via de iBook store gedownload worden vanuit 1 overzicht. iCloud heeft een extra optie. Het is namelijk mogelijk om alle gekochte boeken automatisch naar alle iDevices te pushen, zodat je je boeken en PDF's op alle devices bij de hand hebt!

Back-ups
Met de komst van iCloud is het niet meer verplicht om iTunes geÔnstalleerd te hebben op je pc/Mac. Back-uppen kan nu rechtstreeks met de Cloud. Als je wisselt van iDevice, kun je in de winkel je iDevice activeren, en de back-up terug zetten. Deze back-up bevat overigens alleen instellingen en foto's van de Camera.

Voor mijn iPad neemt de back-up slechts 64,8 MB in beslag van de beschikbare 5GB. Back-up voor de iPhone heb ik nog niet werkend gekregen.

2.7 Contacts, Calendar en Mail
http://nentjes-computing.nl/PhotosTweakers/iCloudContacts.png

iCloud synchroniseert zeer snel tussen je Contacts, Calendars, Reminders, Notices en Mail. De accounts die gesynchroniseerd worden zijn wel accounts die alleen op de iCloud kunnen staan, en die kunnen helaas ook alleen via iCloud gesynced worden. Dus niet met oudere versie's van Mac OS X dan OSX Lion.

Ik heb een test gedaan met agenda-punten, contacten toevoegen of wijzigen op mijn iPhone en iPad of Windows machine (met Outlook 2010). De wijzigingen werden binnen 5/10 seconden doorgevoerd op mijn andere devices. Zeer snel dus. Mail komt ook binnen 5 seconden binnen op alle devices.

3. Tips & Tricks
In dit hoofdstuk zal ik de handige/belangrijke tips en tricks plaatsen met betrekking tot iCloud.

Hierbij een link naar de Apple site met betrekking tot hulp bij problemen met de migratie van MobileMe:
quote:
http://support.apple.com/kb/HT4597

Hier worden alle gevolgen, problemen, oplossing e.d. voor de overgang van MobileMe users naar iCloud uitgelegd. (Zoals het verdwijnen van iWeb, Gallery en iDisk)
3.1 Workaround voor 2 Apple-ID's
quote:
World Citizen schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:25:
WORKAROUND - Twee iTunes accounts en toch apps behouden
Werkt op iPhone, iPod, iPad...


Oke Ik heb een soort van workaround.

Het komt niet snel voor dat ik nieuwe muziek op mijn iPhone zet... Dus dat is voorlopig voor mij geen probleem. Want als iTunes Match in NL uitkomt zou dit probleem ook opgelost zijn.

Doel
Het doel is dat IOS App Store Apps blijven gebruiken met een ander AppleID dan waar we ze in aangekocht hebben.

In Short
We gaan op de iPhone veranderen van AppleID.

Stappenplan
1: In iTunes op je PC log je in met je oude account waar al je aankopen in staan.

2: Nu synchroniseer je de iPhone met de apps die je over wilt nemen PLUS de muziek en foto's en andere items die je op je iPhone wilt hebben.
advies: synchroniseer alleen betaalde apps. De gratis apps zou ik gewoon opnieuw downloaden. check je facturen voor de prijzen van indertijd. Bepaalde apps die je graag wilt behouden kunnen rustig 90% goedkoper zijn geworden...

3: Open op je iPhone het menu " Settings - App Store", en klik op "Sign Out" in NL waarschijnlijk Instellingen - App Store" en klik op "Uitloggen".

4: Klik nu in het scherm wat je te zien krijgt op "Log In" in NL waarschijnlijk "inloggen"

5: Log nu in met je NIEUW account.

6: Log in iTunes op je PC ook in met je nieuwe account.


Einde
Je hebt kunt nu dus op je iPhone en in Itunes je nieuwe account ingesteld. De Apps die aanwezig zijn op je iPhone zullen blijven staan, en werken naar behoren. Alle Apps die je vanaf nu koopt koop je dus met je nieuwe account.

Wat je NIET kunt doen
- Je kunt nu NIET meer je iPhone SYNCEN met iTunes. Dan word alles verwijderd...

Wat je WEL kunt doen

- Als je nog een oude app wilt downloaden op je iPhone, die je bijvoorbeeld vergeten bent mee te syncen.. of die je hebt verwijderd en toch terug wilt. Dan log je via het "Setting - App Store" menu in op je oude account, en dan kun je in de AppStore App op je iPhone, je afgelopen "aankopen" herdownloaden... Daar is sinds kort geen iTunes meer voor nodig.

- Als je Apps een update krijgen is dit geen probleem. Je iPhone vraagt naar het wachtwoord van de apps die geŁpdate worden. Let dus op bij het invoeren van je wachtwoord welk Apple ID er staat aangegeven.

- Foto's toevoegen door ze op je iDisk of iCloud storage te zetten, en via daar weer downloaden op je telefoon.

- Al je contact/mail/adresboek/notes/de rest Laten synced via MobileMe of iCloud.

- Hopen op iTunes Match in NL, want dan kun je via de "aankopen" knop in de iTunes App ook je muziek van je oude account downloaden. Op de zelfde wijze als dat je dat nu al met Apps kunt.


Disclaimer: Ik ben nergens voor verantwoordelijk. Geheel op eigen Risico,
Wijzigingen voorbehouden, "PC" is zowel Apple als Windows!!!!!
4. Bronvermelding
De meeste bronnen die ik gebruikt heb staan achter linkjes in de tekst. De gebruikte afbeeldingen zijn gelinkt naar de bronpagina. De informatie heb ik van de site van Apple, Developer portal van Apple, Google.com en Wikipedia. Tevens heb ik informatie gebruikt uit berichten uit dit topic. Mocht je informatie lezen en geen bron kunnen vinden of iets onduidelijk vinden, neem contact met me op: dan voeg ik hier een link voor toe.

5. Tot slot
Vrijwel iedereen die hier komt, vindt het leuk om over Apple te praten en heeft een band met dit merk. Voor de een geldt dit sterker dan de ander. Daardoor vat de een kritiek op als een persoonlijke aanval, terwijl dat niet zo bedoeld is. Probeer je daarom in elkaar in te leven en elkaar beleefd en respectvol te benaderen. Zo houden we het gezellig en kan dit topic een succes worden.

Te verwijderen berichten Outlook blijven in map staan

19-03 08:46 vraag 3

Vraag

Mijn vraag
In Outlook kun je aanvinken dat de map verwijderde berichten automatisch geleegd wordt bij afsluiten van Outlook. Dat heb ik gedaan maar de berichten blijven er in staan. Is er nog een andere optie om de berichten automatisch te verwijderen?...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook 2010...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets over dit onderwerp gevonden op diverse forums...

Automatische export vanuit Outlook 2010 naar fysieke map

17-03 14:22 vraag 7

Vraag

Mijn werkgever heeft mij gevraagd het volgende uit te zoeken:
In outlook wordt per project een map aangemaakt, met daarin een aantal submappen. Emails die binnenkomen worden naar deze submappen versleept. Op het moment dat ze naar de submap versleept worden, moet deze email gekopieerd worden naar een fysieke map op de server.

Ik weet uit mijn studententijd dat dit voorheen mogelijk was in Outlook, maar ik heb nu geen flauw idee hoe dit in te stellen is in Outlook 2010.

Wie kan mij helpen?

Outlook 2016 for Mac start niet meer op

17-03 04:46 vraag 12

Vraag

Mijn vraag
Nadat ik de laatste update (13 maart 2016) van Microsoft Office Home & Business 2016 for Mac heb geÔnstalleerd krijg ik Outlook niet meer aan de praat. Na het opstarten krijg ik na plm. 3 seconden de mededeling: Er is een probleem opgetreden en Microsoft Outlook is gesloten. Onze excuses voor het ongemak.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air met OS X El Capitan (V10.11.3) en Office Home & Business 2016 for Mac

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de MacBook diverse keren opnieuw opgestart maar helaas geen resultaat.

Kan iemand mij aub helpen?

Office for Mac traag

10-03 15:51 vraag 11

Vraag

Ik heb net een nieuwe iMac gekocht omdat mijn 2011 versie wat te traag werd naar mijn zin.
Nu is alles uiteraard veel sneller met de Fusion Drive.

Maar Excel (grotere bestanden met uitgebreide macro's) vragen toch nog enige tijd.
Mijn vraag:
is er enige manier om dit te versnellen ? bepaalde instellingen / Ram / ...
Tijdens de activiteitenweergave is er niet echt iets dat aan z'n piek zit dus ik heb geen idee.

Mijn nieuw toestel:
Imac 27" 3,3 Ghz
8 GB
2 TB Fusion Drive
AMD R9 M395 2 GB
OS X El Capitan
Office for Mac 2011

Alvast bedankt!

Beste antwoord

Upgrade naar de nieuwe Office. Het is bekend dat Office 2011 niet heel lekker werkt onder de nieuwere versies van OS X.

office 2016

05-03 10:02 vraag 3

Vraag

Mijn vraag
bij testen van accountinstelling outlook 2016 gebeurt er niets als ik mij aanmeld (gewoon geen reactie - ik blijf maar wachten)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[Office 2010] F7 voor spellingscontrole werkt niet meer

04-03 10:47 vraag 2

Vraag

Sinds kort kan ik in Office Professional Plus 2010 de spellingscontrole niet meer activeren met de F7 toets. Als ik op F7 druk, krijg ik nu een venster waarbij ik muziekbestanden kan openen (zie screenshot). Dit venster heb ik overigens nog nooit eerder gezien in Office.

http://static.tweakers.net/ext/f/U7Uk9hzP1EqyK7eBdlLGhemR/medium.png

Om dit op te lossen heb ik geprobeerd de sneltoetsen in Office te veranderen, maar daar staat de spellingscontrole helaas niet tussen. Bij veel zoekresultaten in Google is het probleem dat de spellingscontrole zelf niet meer werkt. Bij mij werkt dit nog prima, alleen dan via een knop in de werkbalk en niet met F7.

Waarschijnlijk heb ik perrongeluk iets veranderd in de instellingen, maar ik heb geen idee wat. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. Ik kan natuurlijk altijd Office opnieuw installeren, maar er zal vast een andere manier zijn.

Naast de (Nederlandstalige) Office Professional Plus 2010 werk ik trouwens met een Engelstalige versie van Windows 7 Ultimate.

Beste antwoord

Het probleem is inmiddels opgelost. Het betreffende venster kwam ik later ook op andere plaatsen tegen, en uiteindelijk was het programma Tray Radio de oorzaak. F7 was daar ťťn van de standaard sneltoetsen (om inderdaad muziek te kunnen openen).

macro starten bij bepaalde waarde in de cel

03-03 10:51 vraag 9

Vraag

hallo,
ik ben bezig met een excelbestand waarin ik dmv gegevensvalidatie een drop-down lijst heb. ik heb 2 macro's in dit bestand. als ik 1 van de opties selecteer wil ik graag de 1e macro laten starten en daarna de 2e, als ik 1 van de andere opties kies wil ik graag alleen de 2e macro starten.

ik heb dit tot nu toe:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Application.Intersect(Range("F:F"), Range(Target.Address)) Is Nothing Then
    Call macro2
  End If
End Sub

dit werkt voor de ene macro, maar deze werkt dus altijd(wat ook moet), maar ik krijg op geen mogelijkheid de 2e erin.

ik gebruik excel 2013 voor windows 7.

alvast bedankt voor de reacties :)

net iets te snel gepost, hele middag bezig geweest en een paar minuten na het posten is het opgelost...

Office for Mac 2016

29-02 23:18 discussie 11
Ik las dat Office for Mac final uitgekomen is begin deze maand.

Ik kan echter nergens vinden waar ik deze versie kan downloaden. Ik heb een Office 365 account van mijn werk, waarmee ik dit pakket zou moeten kunnen installeren.
Als ik via deze link (https://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx) ingelogd ben op mijn Office for Mac 365 krijg ik alleen de mogelijkheid om versie 2011 te downloaden.

Weet iemand wat ik verkeerd doe of niet begrijp?

Extra dialoogvenster opslaan in Office 2016?

22-02 15:29 vraag 0

Vraag

Heren en dames,

Ik heb zojuist Office 2016 (download) geÔnstalleerd op een nieuwe installatie van Windows 10. Ik krijg elke keer als ik een document (excel, word, powerpoint) wil opslaan een extra dialoogvenster dat ik niet ken. NaIn het dialoogvenster kies ik de bovenste optie en dan krijg ik het 'normale' dialoogvenster "opslaan (als)"

Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen? Zie ik een instelling over het hoofd?

Het gebeurt bij documenten die ik open vanaf netwerklocaties, usb of harde schijf, maar ook bij nieuwe documenten.

http://tweakers.net/ext/f/0n2Y3jx33RavTKsog0qLVaZR/full.png

Waardes extrapoleren in Excel

20-02 18:40 vraag 17

Vraag

Mijn vraag
Voor een onderzoek moet ik redelijk wat data in Excel krijgen. Het gaat om een toegediende dosering die per patiŽnt, per maand kan verschillen, maar waar door zorgverzekering een maximum aan gesteld is.
Als voorbeeld:
Patient, januari, februari, maart, april, mei, enz. totaal
Pat.1 , 500, 600, 250, 0

Wat ik graag zou willen is dat in de cel na december, de totaal-cel een optelling gebeurt van wat er tot die tijd is toegediend. Extrapoleren van de data dus, ik kom hier niet uit. In mijn idee moet het zoiets worden, maar ik heb nauwelijks ervaring met Excel. De uitkomst zou in de totaal-cel moeten komen.
B1*12; B1+B2*2/12; B1+B2+B3/3*12 enz.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 met Excel 2016 en op de laptop Windows 7 met Excel 2010

Kan iemand mij (opweg) helpen?

Alvast bedankt,
Rob

Beste antwoord

Ik denk dat je dit wilt: (in de total cel)
=(SUM(B2:M2)/COUNT(B2:M2))*12

Als je per maand steeds aanvult wat je toe hebt gediend past de total cel zich steeds aan.

N.B. Dit is wel de formule voor de engelse versie van Excel in het Nederlands is het:
=(SOM(B2:M2)/AANTAL(B2:M2))*12
Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100
1 2 3 ... 10


Samsung Galaxy S7 edge Athom Homey Apple iPhone SE Raspberry Pi 3 Apple iPad Pro Wi-Fi (2016) HTC 10 Hitman (2016) LG G5

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True