Door , , reacties: 82, views: 85.186 •

Pc gameEpisode Two is het tweede spel van een serie afleveringen en is het vervolg op Episode One. Samen met het eerste en derde deel vormen deze 'episodic games' een drieluik en worden ze beschouwd als de opvolger van Half-Life 2. Deze tweede aflevering bestaat uit zeven hoofdstukken en beschrijft de zoektocht naar de basis van de verzetsbeweging in White Forest.

Ontwikkelaar Valve heeft voor de komst van Episode One aangegeven dat elke nieuwe aflevering van Half-Life 2 gepaard gaat met nieuwe features in de Source-engine, de motor waarop Half-Life 2 en Counter-Stike: Source draaien. Episode One introduceerde onder meer high dynamic range en verbeterde gezichtsuitdrukkingen en -animaties in Source. Daarnaast is de AI van de Combine getweakt, waardoor deze nu ook kunnen bukken en als het ware de vuurlinie van Freeman kunnen ontwijken. Een laatste nieuwe feature in de engine is het 'commentary node system' waarmee de ontwikkelaars van Valve gesproken toelichting kunnen plaatsen in de vorm van commentaarblokken. De high dynamic range en het commentaarsysteem werden samen met ondersteuning van 64bit-processors voor het eerst gedemonstreerd in de tech-demo The Lost Coast, een level dat gratis beschikbaar werd gesteld voor bezitters van Half-Life 2.

De Source-engine is met de introductie van Episode Two wederom voorzien van een aantal nieuwe features, met als belangrijkste de ondersteuning van multicore processors. Op het gebied van graphics heeft de engine ook een kleine sprong vooruit gemaakt: klein gebladerte, zoals gras, wordt in detail gerenderd en open ruimtes kennen een grotere depth-of-field. Via 'alpha-to-coverage rendering' wordt er op de randen van het gebladerte anti-aliasing toegepast. Daarnaast zijn de physics ook onder handen genomen. Zo kunnen metalen balken doormidden breken en kan een zware bom een huis laten instorten.

*The Orange Box

Episode Two kan niet alleen via het Steam-netwerk aangeschaft en gedownload worden, maar kan ook in de winkel als bundel voor de Xbox 360 en pc gekocht worden. De bundel bevat twee bestaande en drie nieuwe games, waarbij de nadruk van de games uiteraard op Episode Two ligt. Tot de bestaande games behoren Half-Life 2 en Episode One. De nieuwe games zijn Episode Two, Portal en Team Fortress 2. Mocht je al in het bezit zijn van Half-Life 2 of Episode One, dan biedt Valve de mogelijkheid om de spellen cadeau te doen aan iemand. Op deze manier kan een vriend alsnog in het bezit komen van Half-Life 2 of Episode One en hebben kopers van The Orange Box geen dubbele games.

The Orange Box

Populaire gebruikersreview

Alle gebruikersreviews over: