Door , , reacties: 18, views: 23.364 •

Wanneer weet je dat je game echt succesvol is? Als een grote concurrent een regelrechte kloon op de markt brengt. Die status heeft Activision met de Skylanders-serie bereikt. Disney werkt aan Disney Infinity, een game die wel heel erg lijkt op Skylanders: Spyro's Adventure, maar dan met poppetjes van Disney-personages. De game van Disney verschijnt in augustus. Twee maanden later brengt Activision het nieuwe Skylanders: Swap Force op de markt, het derde deel uit de serie.

Disney heeft natuurlijk het grote voordeel van de vele bekende namen onder de poppetjes in zijn game. Characters uit The Incredibles, Pirates of the Caribbean, Toy Story, Cars en Wreck-It Ralph zijn voor veel kinderen waarschijnlijk herkenbaarder dan die uit het Spyro-universum. Al heeft Activision met de twee voorgaande games wel een enorme voorsprong opgebouwd, die Disney niet zomaar inhaalt.

Twee delen

Het nieuwe Skylanders: Swap Force moet ervoor zorgen dat Activision die voorsprong behoudt en de naam geeft aan hoe de uitgever dat wil bereiken. Want met een nieuwe game en vooral een serie nieuwe poppetjes krijgt de speler er inderdaad een Swap Force bij, een team van poppetjes waar naar hartenlust mee gewisseld kan worden. De grote vernieuwing bij Swap Force is dat de poppetjes voor de game anders in elkaar steken dan bij Spyro's Adventure en Giants. De poppetjes bestaan dit keer uit twee delen. Elk poppetje heeft een bovenhelft en een onderhelft, die met magneten aan elkaar kleven.

In beide delen van het poppetje zit een chip ingebouwd die communiceert met de game, via de Portal of Power. Omdat het plateau meer data te verwerken krijgt, is er voor de nieuwe game ook een nieuwe Portal nodig, die uiteraard in de Starter Pack inbegrepen is. Hij heeft alleen meer data te verwerken. Het idee achter de poppen is hetzelfde gebleven; elk model is gewijd aan één van de acht elementen in de game en die elementen zijn in Swap Force ongewijzigd gebleven. Elke pop is dus nog steeds gewijd aan Earth, Air, Fire, Water, Life, Undead, Magic of Tech.

Skylanders: Swap Force.

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Populair: Mobiele netwerken Gamecontrollers Game-accessoires Smartphones Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht