Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 83, views: 46.831 •

Precies een maand geleden waren we in Los Angeles om de nieuwe Call of Duty voor het eerst in actie te zien. Activision en Infinity Ward onthulden toen Call of Duty: Ghosts. De game was voorzien van een nieuwe engine en een geheel nieuwe setting. Je maakt niet langer onderdeel uit van het machtige leger van Amerika. In Ghosts is Amerika net aangevallen en op zijn knieën gebracht. Op de E3 liet Activision meer zien van de gameplay die dat met zich meebrengt.

Call of Duty: Ghosts gaat primair om twee broers die moeten zien te overleven terwijl de wereld om hen heen zo ongeveer is vergaan. Ze komen terecht in een elite-eenheid soldaten, de Ghosts. Wat het uiteindelijke doel van die unit is, is nog niet duidelijk. Er bestaat echter geen twijfel over dat deze soldaten anders te werk moeten gaan dan de soldaten in de vorige Call of Duty-games. In alle missies die we tot nu toe hebben gezien, gaat het er voornamelijk om dat je niet gezien wordt en je vijanden in stilte uitschakelt. Je bent in vrijwel elke situatie numeriek in het nadeel, en zult open vuurgevechten dus zoveel mogelijk uit de weg moeten gaan.

Daar heb je allerlei hulpmiddelen voor, en een daarvan is inmiddels al vaak besproken: Riley, de herdershond. In de demonstratie die we te zien kregen werd Riley op verschillende manieren gebruikt. Spelers kunnen hem rechtstreeks besturen en vijanden laten aanvliegen, maar het is ook mogelijk om Riley ergens op af te sturen terwijl je zelf klaar blijft staan om te schieten. Dat gebeurde letterlijk toen Riley door een raam een huisje binnen sprong, waarna de soldaten in dat huisje verschrikt naar buiten renden, waar ze werden opgewacht door een kogelregen van de twee broers.

Die kogelregen werd trouwens afgevuurd in slow-motion. Dat is al jaren een bekend onderdeel in de singleplayer-modus van Call of Duty. Hoewel het absoluut spectaculair is, begint het een bekend trucje te worden. Dat gevoel werd mede opgeroepen doordat die slow-motion in de demonstratie van pakweg een half uur twee keer voorbij kwam.

Lees ook de gebruikersreview

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deCall Of Duty: Ghosts


Door Jurian Ubachs


Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013