Door , , reacties: 79, views: 60.502 •

Een verademing, zo kunnen we onze speelsessies met Grid 2 wel omschrijven. Bij de verschillende voorproefjes die we van Codemasters' nieuwste racegame kregen, voelde de game heerlijk aan. Een echte racegame, niet simpelweg een optocht van mooi vormgegeven auto's. Alle zaken om de gameplay heen, zoals de verhalende singleplayer en de op RaceNet steunende multiplayer, klonken goed. Wat ons betreft moest het raar lopen, wilde Grid 2 niet bij voorbaat een van dé racegames van dit jaar worden.

Getest op: PlayStation 3
Ook verkrijgbaar voor: pc, Xbox 360

Tja, het leven kent vreemde wendingen, en dat geldt soms ook voor games in ontwikkeling. We zijn inmiddels een paar weken verder. De volledige versie ligt al sinds vorige week in de winkels en ook wij hebben de game dus uitgebreid kunnen spelen. We moeten concluderen dat we ons enthousiasme de afgelopen week stukje bij beetje wat zijn kwijtgeraakt. Er is geen enkel punt waarop Grid 2 volledig op zijn muil gaat, maar er zijn wel diverse onderelen die net niet zijn zoals ze zouden moeten zijn of hadden kunnen zijn, en dat telt uiteindelijk wel door.

Het meest in het oog springende aspect daarbij is de multiplayer. We verdedigden die modus nota bene een week geleden nog op Twitter tegenover een andere reviewer. Met een paar vermakelijke races achter onze kiezen zagen we niet in waarom er zoveel kritiek was op die modus. Welnu: onze potjes bleken toevalstreffers. Vorig weekend had twee dagen vol online raceplezier moeten bieden, maar dat pakte op de PlayStation 3 heel anders uit. Grid 2 bleek ineens te grossieren in problemen: krakkemikkige matchmaking, veel verloren connecties en verschillende rariteiten bij het racen.

Het lastige met een multiplatform-review is dat we nooit met zekerheid kunnen zeggen in hoeverre onze spelervaring representatief is voor de versie op andere platformen. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat de PlayStation 3 kampt met heftigere verbindingsproblemen dan de Xbox 360 of de pc. Helaas: dit keer hadden we niet de kans die andere versies te testen, dus die kanttekening plaatsen we er bij voorbaat graag bij.

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deGRID 2

Populair: Samsung Smartphones Processors Sony Microsoft Games Apple Consoles Politiek en recht Smartwatches