Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 95, views: 149.095 •

Voorlopige conclusie

In zijn huidige vorm is Wolfenstein: The New Order een pittige game om te spelen en daar zijn de makers zich van bewust. Het afstellen van de moeilijkheidsgraad moet nog gebeuren. Gelukkig maakt dat wel heel duidelijk wat MachineGames met The New Order voor ogen heeft; een Wolfenstein waarin wat meer actie zit en waarin je beweeglijker bent dan voorheen. Dat wil zeggen dat shoot-outs een kwestie van positionering zijn. Het is zoeken naar de beste plek om het gevecht te overleven. Dekking is heel belangrijk, net als de keuze van het juiste wapen voor elke situatie. Welk wapen heeft de juiste munitie om de tegenstanders die je voor je hebt te doden? Ook belangrijk: waar kan ik mee toe? Gebruik ik niet te zware wapens? Munitie is schaars, dus het is zonde om te veel te verbruiken. Daarmee is The New Order spannender en afwisselender dan zijn voorgangers, en dat is natuurlijk een goede zaak.

Daarnaast ziet de game er uiteraard prima uit. Niet geheel verrassend met id Tech 5 als ondergrond. MachineGames geeft de game een lekker rafelig, metalen randje mee, dat toch zeer gedetailleerd is. Het uiterlijk is duidelijk donkerder dan dat van Rage, maar lang niet zo donker als de gemiddelde horrorgame. Bovendien zorgt de engine ervoor dat er van alles kapot kan. Daar gaan de makers behoorlijk subtiel mee om. Ja, je zult de omgeving kapot geschoten zien worden. Het is echter geen The Matrix, waarin de stukken beton je bij het minste of geringste om de oren vliegen. De nazi's zijn degelijke bouwers, zodat er flink wat kogels nodig zijn om de boel te slopen. Er is nog meer om naar uit te kijken. Schieten met twee wapens tegelijk is altijd tof en het feit dat elk wapen een alt mode heeft, maakt het er allen maar leuker op. Verder heeft de game in het doseerbare leunen een optie die erg prettig is in hectische situaties, waarin je met al die robots tegenover je vaak genoeg terechtkomt. Tot slot is het prettig dat de makers coulant zijn en je gezondheid zich gedeeltelijk laten herstellen. Dat maakt dat je in diezelfde hectische situaties een beetje op adem kunt komen, maar niet veel.

Titel Wolfenstein: The New Order
Box Wolfenstein: The New Order
Platform Windows, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4
Ontwikkelaar MachineGames
Uitgever Bethesda Softworks
Releasedatum Eind 2013

Wolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New OrderWolfenstein: The New Order

Laagste prijzen voor Wolfenstein: The New Order, PC:
+/-Shoplev.tijdPrijsTotaalPlaats
Score: 5Dreamgame (downloads) € 26,99€ 26,99Apeldoorn
Score: 3Naxu (downloads) € 29,50€ 29,50Schiedam
Score: 3.5Game-Card.net € 29,95€ 29,95Meppel
Score: 3.5All4games € 37,68€ 37,68Nijmegen
Score: 3Gameshop Twente € 39,-€ 40,882 winkels

Laagste prijzen voor Wolfenstein: The New Order, PlayStation 4:
+/-Shoplev.tijdPrijsTotaalPlaats
Score: 3Gameshop Twente € 48,-€ 49,882 winkels
Score: 3.5All4games € 52,16€ 52,16Nijmegen
Score: 5Billgames € 51,-€ 52,49Hilversum
Score: 4.5dixons € 59,99€ 59,99153 winkels
Score: 4.5MyCom € 59,99€ 59,9941 winkels

Laagste prijzen voor Wolfenstein: The New Order, PlayStation 3:
+/-Shoplev.tijdPrijsTotaalPlaats
Score: 3.5All4games € 45,06€ 45,06Nijmegen
Score: 3.5Media Markt € 49,99€ 49,99Rotterdam
Score: 3.5Bol.com € 49,99€ 49,99Utrecht
Score: 3.5Saturn € 49,99€ 49,99Rotterdam
Score: 3Gameshop Twente € 49,-€ 50,882 winkels

Laagste prijzen voor Wolfenstein: The New Order, Xbox 360:
+/-Shoplev.tijdPrijsTotaalPlaats
Score: 3Gameshop Twente € 42,-€ 43,882 winkels
Score: 3.5All4games € 45,06€ 45,06Nijmegen
Score: 5Billgames € 48,20€ 49,69Hilversum
Score: 3.5Media Markt € 49,99€ 49,99Rotterdam
Score: 3.5Saturn € 49,99€ 49,99Rotterdam


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+

Reacties (95)

Bring it On!
Jammer dat er geen MP in komt. Had graag een soort MP zoals enemy territory gezien! Voor alleen een SP ervaring zal ik denk ik toch maximaal een budgetprijsje betalen.

Ook vind ik persoonlijk robots en de verre toekomst het toch weer net niet. Afwachten, maar vooralsnog ben ik erg sceptisch.
Misschien is Enemy Territoty wel zo goed omdat het losgetrokken werd van Return to Castle Wolfenstein? Daardoor kreeg zowel RtCW als ET de aandacht die het verdiende van de respectievelijke ontwikkelaars.
Enemy Territory is een doorontwikkeling van de al prima multiplayer die in RtCW zat. Tegen de tijd dat ET uitkwam was RtCW al redelijk uitgepatched als ik het me goed herinner. Ik denk dat ET zijn populariteit ten opzichte van zijn voorganger vooral te danken heeft aan het feit dat het gratis was ;)
Heb Enemy Territory helemaal grijsgespeeld. Ik hoop dat een soortgelijke doorontwikkeling dan wordt gemaakt voor The New Order. Als de gameplay goed is zoals ET zou ik het gelijk weer spelen en gratis hoeft het niet eens te zijn!
Enemy Territory is een doorontwikkeling van de al prima multiplayer die in RtCW zat.
Inderdaad. De publieke multiplayer only beta van Return to Castle Wolfenstein was al erg populair. In de reviews was men vaak ook enorm te spreken over de multiplayer van RtCW, terwijl sommige reviewers de single player niet heel bijzonder vonden. Om een paar voorbeelden van Metacritic te nemen:
Gamespot
The single-player mode is good. It's...good. It's pretty good. But with the faint-praise damning out of the way, you'll be happy to hear that the multiplayer game is outstanding.

IGN
The single player game almost takes a back seat to the real strength of the title which is the multiplayer aspect developed by Nerve. It tastes a lot like crack. Very addictive.
Het ontbreken van een multiplayer in deze nieuwe Wolfenstein zou wel eens een gemis kunnen zijn. Als er na de release nog veel vraag naar een multiplayer is, bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat deze alsnog ontwikkeld gaat worden. Bethesda zal een kans om meer geld in het laatje te brengen niet laten liggen en we weten dat ze niet vies zijn van addons/DLC.

[Reactie gewijzigd door evEndzhar op 29 mei 2013 17:51]

Voor de mensen die ook wat in game gameplay willen zien hier is een Review met wat in game Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=1uPTp1va8uw

Dit ga ik zeker kopen als hij wat goedkoper is, lijkt me een heerlijke spel om te spellen, vooral de humor wat er in komt moet leuk wezen.
Ik vind het wel een goede keuze. Of kan die iig waarderen. Tegenwoordig moet overal maar een MP inzitten. Helaas zie je vaak genoeg dat de SP een stuk beter afgewerkt had kunnen (moeten) zijn als daar meer aandacht aan besteed was.

En wellicht komt er ooit wel een MP ontwikkeld door een ander huis.
Wat hebben we met reviewers te maken? Ondertussen heeft iedereen dat spel toch al zelf gespeeld. RtcW was een van de beste FPS en ik heb na RtcW er niet meer veel gezien die net zo goed waren. Ik kan me zo eigenlijk alleen Crysis 1 en Crysis Warhead bedenken.

De MP van RtcW was inderdaad ook heel goed, ik heb Omaha Beach daarvan erg veel gespeeld. Als je de demo nu download dan kun je die nog altijd spelen.

Voor dit deel ben ik nog altijd erg sceptisch. Het laatste deel was bagger en of ik nu op robots zit te wachten weet ik niet. In de review zo'n zinnetje van "Tot slot is het prettig dat de makers coulant zijn en je gezondheid zich gedeeltelijk laten herstellen." voorspeld ook niet veel goeds. Dat heb ik altijd vreselijk gevonden in games. Bij Crysis kon men er nog mee weg komen omdat het pak zo'n functie had maar bij normale shooters wil ik dat echt niet. Ik snap dat ze dat inbouwen voor de meer casual gamers op consoles die niet dood willen gaan, maar bij de PC-versie mogen ze het er van mij uit slopen.

Net het zelfde als "In zijn huidige vorm is Wolfenstein: The New Order een pittige game om te spelen en daar zijn de makers zich van bewust. Het afstellen van de moeilijkheidsgraad moet nog gebeuren.". Laten we dan toch vooral hopen dat ze het niet nog vergemakkelijken. De games van tegenwoordig (post RtcW) zijn veel te gemakkelijk. Wat is de lol aan een te makkelijke game? Die moeilijkheid maakt het juist leuk.

Dan nog even om mijn beklag te beŽindigen. "Daarmee is The New Order spannender en afwisselender dan zijn voorgangers" alsof die onderdelen een spel perse spannender maken. RtcW was spannend, deze Wolfenstein moet zich nog maar bewijzen. Misschien zit er meer actie in maar de onderdelen wat ze opnoemen maken na mijn mening een spel niet perse spannender.

Ik ben overigens zo kritisch omdat ik RtcW en W:ET een van de beste shooters / MP Shooters ooit vind en ook nu nog haal ik het zo nu en dan uit de kast. Toen de opvolger kwam was dat dan ook een grote teleurstelling. Dat in combinatie dat eigenlijk vrijwel alle games na dat tijdperk van een langere kwaliteit waren (uitzonderingen nagelaten zoals Mafia, GTA:SA en Crysis 1) maakt me erg sceptisch over nieuwe games en vooral als het over een nieuwe Wolfenstein gaat. Ik hoop dat het kan brengen wat RtcW / W:ET bracht maar ik betwijfel het.
RTCW ET was ooit bedoeld als een add on voor de game. Dus met SP en MP, helaas werd de add on geschrapt, maar de al ontwikkelde multiplayer is toen gelukkig gratis vrij gegeven.
@FinalBob : Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn al 1000-en-1 games met een uitgebreide multiplayer. Single-player campaigns raken steeds meer in de vergetelheid dankzij het uitmelken via DLC, dus vind ik het maar wŠt fijn dat er eindelijk weer eens een fatsoenlijke FPS komt waar de nadruk ligt op het single-player gedeelte.
Noem eens een degelijke multi shooter? Battlefield gaat nogal downhill sinds BC2, CoD lol, aantal F2P en P2W shooter, maar niets dat de kwaliteit heeft van RTCW/ET MP.
TF2 bvb. Misschien wel gratis maar zeer goed uitgebalanceerd en gelijkaardig als ET: class based objective maps.
Battlefield gaat naar beneden sinds Bad Company 2? Er is sinds BC2 maar 1 game geweest en dat is BF3 en persoonlijk vind ik dat veruit de beste multiplayer shooter van het moment. Heb daar ondertussen al een 500-tal speeluren op en kan me geen enkele game herinneren sinds UT99 of Tactical Ops waar ik zoveel uren op gespeeld heb.

CoD is idd wel serieus achterop gevallen sinds de eerste modern warfare.

Snap niet wat je bedoelt met degelijk maar in de periode van RTCW waren er de kanonnen zoals UT99 en Quake 3. Voor mij blijft UT99 nog steeds de meest fantastisch multiplayer ervaring die ik ooit gehad heb. Game was super competitief, hele goeie community, ... echter sta je wat teveel stil bij het verleden. PC gaming heeft nu eenmaal veel van zijn pluimen verloren sinds de consoles ook online gaan en serieus terrein gewonnen hebben. De hele sfeer rond PC gaming is nu eenmaal heel anders dan 10 jaar geleden.
Tactical Ops, held!!! Wat een prachtgame.

Ik ben het helemaal met je eens dat er nooit meer een multiplayer game als UT99 is geweest, dat was (en is eigenlijk nog steeds) fenomenaal.

ontopic: ik ben erg benieuwd naar de singleplayer, het ziet er erg netjes uit. Hopelijk komt er apart nog een multiplayer.
Een budget prijs vragen zal moeilijk gaan. Story mode games vragen veel ontwikkel tijd en zijn tegen woordig weinig rendabel. Men moet het bij online games vaaak hebben van abbo's of ingame purchases.

Het gehele online purchases is tegenwoordig een steeds belangrijkere bron van inkomsten. Er zijn bv meer dan genoeg mmo(rp)gs die daar op hun inkomsten genereren.
@Gentix : Dat begrijp ik wel, maar ik doe daar niet aan mee. Ik speel gewoon te weinig om dergelijke uitgaves rendabel te maken. Ik verwacht ook wel dat dit verdienmodel een zeepbel is die vroeg of laat uit elkaar gaat spatten. Er zijn veel mensen die hier helemaal niks voor voelen. Bovendien zou het me niet verbazen als dit soort beleid piraterij in de hand werkt.

Als ik een spel koop in de winkel moet het gewoon compleet genoeg zijn om fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik lees de reviews ook altijd uitvoerig voordat ik tot kopen overga. Spellen die baseren op online abonnementen, microtransacties of massa's DLC zal ik op voorhand links laten liggen waardoor de betreffende studio niks aan me zal verdienen.
Ik ben het volledig met je eens en waarschijnlijk is onze vertegenwoordiging groter dan we zelf denken.
Ik zeg neen tegen te doorzichtige DLC strategieŽn!
Geen last van:
  • Punkbuster of andere troep.
  • Cheaters die het eerste weten te omzeilen.
  • Gamers wiens dagbesteding grotendeels bestaat uit het spelen van het spel.
  • Gamers wiens voedselbron grotendeels bestaat uit energiedrankjes om beter dan de rest te zijn.
Als gamer wil ik vermaakt worden, niet dat ik m'n best moet doen om mijzelf (en anderen) te vermaken.

You are the hero. You are the predator and god. Ik moet en zal dit spel hebben.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 30 mei 2013 02:14]

Ik snap je punten maar het kan best leuk zijn om je "skills" te meten tegen andere spelers. Een bot afschieten is toch net iets minder bevredigend dan weten dat je een andere speler hebt overwonnen.
De nostalgie druipt er vanaf, en dat is een groot pluspunt. Wat ik echter mis is de manier waarop de makers denken dat dit spel het op kan nemen tegen BF4 en de nieuwe CoD? Je moet wel een hele uitgebreide epische singleplayer hebben om die games bij te kunnen houden.

Veel mensen zijn lovend over de laatste Bioshock. Ik vond het persoonlijk wel ok. Het blijft een beetje been there done that. Hopelijk is dat met dit spel minder het geval, alhoewel ik aan de hand van deze preview niet echt de indruk krijg dat dit spel iets anders te bieden heeft.
Ik zie heel goed hoe deze game het op kan nemen tegen BF4 en CoD. Setting, humor, BJ.
Ik hoop het van harte Paul :) Ik heb denk ik gewoon niet genoeg meer aan 10 uur SP, waar het uiteindelijk neer komt op het neerschieten van achterlijk domme AI-tegenstanders (bioshock, Metro, etc). Dan moet de humor en de setting wel uitmuntend zijn. Ik zit weer eens te dromen met de hoop dat developers eindelijk eens iets nieuw gaan bedenken. En dat terwijl je voor hetzelfde geld ook 100 uur CoD of BF4 zou kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door Marc Rademaker op 29 mei 2013 13:30]

Ja, maar dan heb je het over 100 uur CoD of BF4 in multiplay. Ik wil gewoon een smeuÔge campagne met lekkere oneliners, wat humor en een beetje knallen tussendoor :)
60 euro voor 10 uur gameplay vind ik iets te gortig. Daarom koop ik ook geen singleplayer shooters meer. Ik wil best 60 euro neerleggen voor een goed spel maar dan moet het mij ook minsten 40 uur vermaken.
Waarschijnlijk kost deze game op launch +-§45 voor de consoles, en misschien 30 voor de PC. Budgetgaming en tweakers doen wonderen, daar ben je je zelf ook bewust van. ;)
60 euro voor 10 uur gameplay vind ik zelf prima maar dan moet het wel constant tof zijn. Dat heb ik persoonlijk liever dan een spel van 40 uur met enorm veel saaie momenten. Kwaliteit > kwantiteit wat mij betreft.

Al vind ik het alsnog best begrijpelijk dat als je budget beperkt is je liever voor het spel gaat dat wel die 40 uur of meer heeft. (En zoals ruud al zei, als je 60 euro betaald voor spellen doe je iets verkeerd. Zelfs op consoles).
Zoals je zelf al zegt, de nostalgie.
Deze game is ouder als cod en battlefield en zal veel herrieneringen opwekken denk ik zo.
Ga binnenkort maar eens RTCW downloaden en met een paar vrienden spelen, paar computers langs elkaar haha. Wordt lachen.
Hoop dat ik dat hier ook mee kan maken. Misschien bouwen ze wel iets van co-op in?
Alsof Battlefield en COD zo'n goede verhaallijn hebben... Ik heb de campaign van BF3 niet eens uitgespeeld zo saai vond ik het.

Hoe je dit verslaat is door weer een echte hero neer te setten, sarcasme erin te gooien, beejte humor erbij en een boeiende verhaallijn. Dan maken graphics etc al een stuk minder uit imo
Ik zie wel hoe Wolf het tegen BF en Cod kan opnemen. Strategische battles, health packs, weinig munitie, Sci-fi sfeer met toch een link met de werkelijkheid, nostalgie ťn singleplayer focus!

al met al, ik ben reuze benieuwd, ookal lijkt het waarschijnlijk weinig meer op Wolfenstein3D en opvolgers.
Hier een kleine preview van de gameplay: http://www.youtube.com/wa...a8uw&feature=youtu.be

Ik hoop van harte dat de SP echt stand houdt. De laatste wolfenstein moest het met twee verschillende engines uiteindelijke een SP en MP bieden. Wat aardig wat voeten in de grond had, mocht je mods uitwillen brengen en wat problemen opleverde met keybinds.
Hoewel ik Wolfenstein een toffe setting vind hebben, denk ik toch dat de game tegen gaat vallen....

Het ontbreken van een multiplayer is een gemis. Het moet wel een echte sterke game zijn voor mij wil ik deze game kopen alleen voor de singleplayer.
@Devroet : Ik vind het juist een groot pluspunt dat er eindelijk weer eens een fatsoenlijke FPS komt met een degelijke single-player campaign. Met multiplayer-games wordt je tenslotte al dood gegooid.

Voor jou is het ontbreken van MP een gemis, voor mij is het juist een reden om deze game aan te gaan schaffen. Eindelijk eens wat variatie in de vastgeroeste FPS-categorie.
Juist de MP versie van RCTW heb ik helemaal stuk gespeeld, volgens mij heb ik zelfs de campagnemode nooit uitgespeeld.

Ik vind het jammer dat er geen MP in zit.
Ben het helemaal met je eens Titan, mij spreekt multipayer weinig aan. Singleplayer campaigns zijn gaaf omdat goeie campaigns je iets meer te puzzelen geven. En ik vindde verhalen altijd leuk en spannend.

Dus ook voor mij is de focus op SP juist een reden voor extra vertrouwen in de goede uitkomst van de game.
@analogworm : Ik vind MP ook wel leuk op zijn tijd. Speel toch regelmatig Modern Warfare 3 via PSN. Het moet alleen niet zo zijn dat er helemaal niks anders meer te krijgen is. Waar je vroeger nog makkelijk 9 Š 10 uur bezig was om de SP van een FPS uit te spelen, mag je tegenwoordig blij zijn als je de 5 uur nog haalt.

Als troost had je dan nog de MP, maar die is tegenwoordig dusdanig uitgekleed (dankzij DLC) dat je in feite geen complete game meer koopt maar iets dat van ellende bijna uit elkaar valt.

Daar kan ik me behoorlijk aan storen. Single-player vind ik minstens zo belangrijk als multi-player (misschien nog wel belangrijker). Ik wil tenslotte ook in m'n uppie of samen met een vriend (co-op) kunnen spelen zonder dat ik daarvoor online moet zijn.
Zoveel goede multiplayer games zijn er anders niet, tussen de console ports waar multiplayer een boel weg heeft van een mmorpg zijn echte shooters behoorlijk dun gezaaid.
Persoonlijk hoop ik toch op een een echte rtcw:ET opvolger (en dus ook weer terug naar dedicated servers, mods, custom maps etc etc).
De kans dat dat gebeurd is in het console-tijdperk klein. Goeie ouwe tijd ;)
@Devroet
een focus op multiplayer is voor mij juist een reden om een spel niet aan te schaffen... Ik wil een goed verhaal en goede inhoud. Ik heb absoluut geen behoefte aan andere spelers en allerlei varianten op elkaar verrot schieten.
Ik ben ook een fervent SP gamer, en al zeker als het zo'n vette kluif wordt als in RTCW (Die crypte als 12 jarige gamer was echt doorbijten :o).

Tot zover mijn positieve uitingen: ik ben namelijk gestopt met lezen toen ze over lasers begonnen, ik zie dit weer dezelfde kant opgaan als de vorige Wolfenstein, waarbij een dwaze magische gadgets voor mij de sfeer compleet verpestten. De semi open wereld vond ik dan wel weer geslaagd.

Wat mij betreft wordt het dus afwachten, al loop ik er helaas nog niet warm voor... misschien haal ik wel gewoon RTCW nog eens van onder het stof.

Edit: nog een positief puntje: de screens zien er magnifiek uit.

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 29 mei 2013 21:34]

Gewaagd concept, maar de interesse is gewekt!
Na vroeger Wolfenstein return to castle kapot gespeeld te hebben samen met mijn vader, kijk ik zeker uit na een nieuwe game van MachineGames :D
Ben benieuwd! :D
Hoe zit het met geheime ruimtes? Kan ik nog steeds als een zot tegen elke muur aan-spatiŽn om een geheime ruimte te ontdekken?
Persoonlijk ben ik niet zo te spreken over de setting. Ik schiet liever op gemuteerde nazis dan een berg robots. Robots zijn wat mij betreft niet zo occult. En dat is juist wat andere Wolfensteins voor mij zo goed maakten.
Die Nazi's zijn er ook, maar de robots zijn wel het meest gevaarlijk en indrukwekkend. Tenminste, in het deel dat we gezien en gespeeld hebben.

En een geheime ruimte heb ik zo snel niet gevonden (maar dat hoort natuurlijk ook zo met geheime ruimtes), maar dus wel een verborgen doorgang in de stijl van Deus Ex.

[Reactie gewijzigd door Paul Hulsebosch op 29 mei 2013 12:29]

Haha jaah, en dan die muren die zo weg schoven. Treasure!! Toen ik de iPhone versie voor mijn neus kreeg wist ik de geheime plekken zo weer te vinden! Goeie ouwe tijd :)

Maar je hebt wel een punt mbt het occulte van de nazi's. Dat is natuurlijk ook in Indiana Jones voor gekomen en wel meer waarschijnlijk.. Ik hoop dat ze dr wat verbluffend moois van maken.. Robots klinkt in eerste optiek ook bij mij een beetje als domper.. Maar dat ze de oorlog gewonnen hebben spreekt juist tot de verbeelding!
Hahaha, bij mij is het zelfs zo erg dat ik waarschijnlijk 80% van die ruimtes nog wel weet te vinden in wolfenstein3d, ook al heb ik dat al 10 jaar niet meer gespeeld.

Ik ben ook veel meer van de singleplayer campaigns, soms is het gewoon lekker om in je eentje door een game te raggen zonder dat je rekening moet houden met teammaten.

Ik ben zeer benieuwd en weet bijna wel zeker dat ik deze ga halen.
Doet me denken aan de film, fatherland, met rutger hauer. Dan hebben de nazi's ook gewonnen.
waarom niet een remake van de oude? met verborgen muren en gewoon lekker moffen afknallen ww2 stijl in de bunkers en wat kleine afwisseling buiten? ziet er niet uit als een game die ik zou kopen op het eerste gezicht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013