Door , , reacties: 122, views: 105.362 •

Het pr-geweld rond de nieuwe Star Trek-film ‘Into Darkness’ heeft in Nederland voor ons gevoel slechts op magere schaal huisgehouden. Als je niet van tijd tot tijd een rondje nieuwe filmtrailertjes maakt op het wereldwijde web, had reboot #2 van een van ‘s werelds betere sci-fi-franchises je zomaar stilletjes voorbij kunnen gaan. Moet je niet willen, want Star Trek is awesome en J.J. Abrams doet mee. Best een kijkje waard dus. Ergens geeft het wel aan hoe zwaar het Nederlandse biosvee volgens het pr-bureau van Paramount Pictures aan Star Trek tilt. Wij schatten iets als: niet tot nauwelijks.

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: Windows, PlayStation 3

Nog veel minder exposure kreeg de tegelijkertijd gereleasede game, waar zeer waarschijnlijk ook niemand op zat te wachten - als iemand er überhaupt al van had gehoord. Het is dan ook een filmgame, en  dit soort producten stelt traditioneel gezien slechts zeer zelden iets noemenswaardigs voor. Het is een beetje als het vervelende en onaantrekkelijke zusje van je beoogde liefje, dat van haar vader ook zo nodig met jullie mee moest naar dat ene feest. 'Het' draagt dan wel dezelfde naam, maar de twee lijken nauwelijks op elkaar en hebben slechts een minimale binding. Zo'n constructie zie je wel vaker bij games en films, recentelijk nog bij 007 Legends en Skyfall bijvoorbeeld. De game dient dan slechts als goedkope merchandise, omdat de marketing er toch al was. Niet bepaald een hoopgevend precedent voor een entertainmentproduct, en waarschijnlijk ook geen leuke opdracht voor Digital Extremes.

Deze toch al niet erg hoog aangeschreven Canadese studio kreeg de oneervolle taak iets neer te zetten dat in ieder geval de schijn op kon houden. Iets waar de goedgelovige consument zich tenminste nog in kon vergissen, omdat hij dacht dat de twee bij elkaar hoorden en dus kwalitatief gelijk zouden moeten zijn. Goed, het neerzetten van iets dat de schijnt ophoudt is in grote lijnen wel gelukt. Maar daar is ook meteen alles mee gezegd.

William Shatner vecht tegen een Gorn.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops