Door , , reacties: 57, views: 65.556 •

Het Zuid-Koreaanse NCSoft blijft geloven in de potentie van mmog's. Het bracht vorig jaar nog Guild Wars 2 op de markt en hoopt later dit jaar de ontwikkeling van Wildstar af te ronden. Terwijl Guild Wars 2 nog voortborduurt op een bekende formule, is Wildstar een geheel nieuwe naam, wat het risico er alleen maar groter op maakt.

Lef kan NCSoft dus niet ontzegd worden. Al helemaal niet omdat het met Wildstar een mmog maakt die afwijkt van wat we gemiddeld genomen in dit type games tegenkomen. Dat geldt vooral op grafisch gebied. Waar veel studio's en spelers de stijl van World of Warcraft al als 'te kiddy' bestempelen, gaat Carbine Studios, de maker van Wildstar, nog een stapje verder. Het uiterlijk heeft iets weg van een tekenfilmserie voor kinderen. Maar schijn bedriegt, Wildstar is een mmog die bedoeld is voor volwassenen. Een mmog  waarin zaken bovendien net iets anders worden aangepakt dan je gewend bent.

Dominion en Exiles

Uiteraard is niet alles anders. Zo zijn er twee strijdende partijen in de game, zoals in meer mmog's het geval is. Hier zijn het de Exiles die in de clinch liggen met de Dominion. In de wereld van Wildstar is  sprake van een mythologisch ras dat de Eldan heet. De Dominion denkt dat ze uit naam van deze Eldan het hele universum kunnen onderwerpen. De Exiles denken daar anders over. Dat is een verzameling rassen onder aanvoering van de laatste mensen, en de Exiles betwisten de macht van de Dominion. Voor het begin van de game vinden de Exiles de onbekende en verlaten planeet Nexus, die overduidelijk ooit door de Eldan bewoond is geweest. De planeet is daarmee niet alleen een prima schuilplaats voor de Exiles, maar ook een rijke bron van kennis en grondstoffen. Uiteraard weet de Dominion de weg naar Nexus al snel te vinden, en dat is zo ongeveer wanneer het spel begint. Wildstar speelt zich dus af op Nexus, waarbij de Dominion en de Exiles vechten om controle over de planeet.

De eerste trailer die Carbine Studios van Wildstar heeft vrijgegeven

Meer gebruikersreviews over de WildStar, PC

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games uit te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Populair: Tablets Nokia Lumia 930 Nokia Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True