Door , , reacties: 43, views: 144.261 •

Inleiding

Samsungs productlijn voor laptops was relatief eenvoudig. Je had bijvoorbeeld de Series 9 voor high-end systemen, Series 3 voor goedkopere laptops en Series 5 voor basis- en mainstreamcomputers. De Series 7 was voorbehouden aan laptops die voor de mainstream- tot en met de high-end markt bedoeld zijn. Zo wierpen we begin dit jaar al een korte blik op de Series 7 Ultra.

Nu is Series 7 geen sexy naam, zo hebben ze ook bij Samsung geconcludeerd. Apple en Asus hebben met respectievelijk MacBook en Zenbook veel pakkender namen en net zoals Tab een logische aanduiding voor een tablet is, is Book dat voor een notebook. Samsung gebruikt daarnaast de aanduiding Ativ al voor enkele Windows-producten, zoals de Ativ Smart PC's, Ativ S-Windows Phone en Ativ Tab. De combinatie van Ativ met Book was dan ook gauw gemaakt. Voor wie het niet gezien had: Ativ is het omgekeerde van Vita, oftewel 'leven'. Vanaf 13 mei voorziet Samsung al zijn Windows-pc's van de Ativ-aanduiding. Het cijfer achter Ativ geeft aan hoe high-end het product is, waarbij de oneven cijfers voor dunne ultraportables worden gebruikt. Om een lang verhaal kort te maken: de nieuwe ultrabook die Samsung deze week uitbrengt, werd in januari geïntroduceerd als Series 7 Ultra, maar zal nu door het leven gaan als Ativ Book 7, wat aangeeft dat het gaat om een redelijk high-end thin & light-laptop die Windows draait.

Tijdens de technologiebeurs in Las Vegas waren we onder de indruk van de nieuwe ultrabook van Samsung, met zijn Radeon-videokaart, en touchscreen met ips-paneel en full-hd-resolutie. Vier maanden na dato is het model beschikbaar in Nederland en konden we kijken of onze indruk gerechtvaardigd was.

Populaire gebruikersreview

Meer gebruikersreviews over deSamsung Ativ Book 7 NP740U3E

Door Olaf van Miltenburg

- Nieuwsco÷rdinator

Olaf werkt sinds begin 2007 bij Tweakers en snapt als geen ander wat nieuws is. Hij heeft een voorliefde voor computers, internet, wetenschap en techniek en gebruikt die kennis sinds 2008 dan ook in zijn rol als nieuwsco÷rdinator. Ook test Olaf nog regelmatig zelf laptops en bezoekt hij internationale beurzen om op de hoogte te blijven.

Volg Olaf op Twitter

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets