Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 57, views: 59.387 •

Nog veel vragen

We hebben in de trailers ook al een ander product van die nieuwe engine gezien: veel wijdsere, open gebieden. Daar hadden we graag meer van gezien, want Dark Souls staat vooral bekend om nauwe gangetjes en onheilspellende kamers. Helaas hebben we nog geen gameplay gezien in de buitengebieden, die er wat kleurrijker uit moeten gaan zien dan de rest van het spel. Dat klinkt als erg prettige variatie, maar goed: nog niet echt gezien dus.

Dat is trouwens toch een beetje de hoofdzaak die terugkwam tijdens onze previewsessie en het interview dat we met de makers van Dark Souls II hadden, tijdens Namco Bandai's Global Gamers Day. De mannen hadden een verhaaltje voorbereid en lieten best wat los over Dark Souls II, maar wilden over heel veel andere dingen vooral niets zeggen. Vragen over het achtergrondverhaal werden ontweken, en ook over de functies van de server en de multiplayergerichte features die daar vandaan komen bleef FromSoftware nog erg vaag. Dat maakt dat veel vragen over Dark Souls II onbeantwoord blijven, al zijn de grote lijnen van het spel goed zichtbaar.

Titel Dark Souls II Dark Souls II
Platform PC, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar FromSoftware
Uitgever Namco Bandai Partners
Releasedatum 2013

Dark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls IIDark Souls II


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Reacties (57)

zin an! kan niet wachten
Ik ben erg benieuwd naar de multiplay functies. Ik krijg nu een puntneus van elke keer geinvade worden door PvP-spelers als ik even hulp nodig heb van een bekende, of samen wat wil dollen. :).
inderdaad wel een verbeterpunt. voornamelijk het falen van de connectie..echter werkt het na de verbinding prima
PC-versie Dark Souls 2 moet beter worden dan eerste

Nieuws | 12 april 2013 -
De PC-versie van Dark Souls 2 gaat meer aandacht krijgen dan de PC-versie van de eerste Dark Souls,

Dat laat de Dark Souls 2 director Yui Tanimura weten aan Shacknews. Tanimura geeft zelf al aan dat de PC-versie van de eerste game een beetje halfbakken werk was. Dat komt onder andere omdat er pas aan de PC-versie werd gewerkt toen de consolevariant al af was.

Met Dark Souls 2 wordt tegelijkertijd aan de PC- en console-versie gewerkt, waardoor de PC-versie qua kwaliteit op ongeveer hetzelfde niveau moet komen te zitten.
Van insidegamer.nl
Een beetje halfbakken is een understatement van jewelste :(
Controls waarvan je zelf maar moest zoeken wat het toetsenbord alternatief was, gelockte resolutie, gelockte fps, gare toetsen, crappy performance enzovoort...

Verder wel een memorabel spel, al raakte ik mijn interesse kwijt eens ik aan die gargoyles was.
Ja, klopt. Ik heb dit spel dan ook met een Xbox 360 controller gespeeld. Op een andere manier is het gewoon niet speelbaar. De fixed resolutie issue was enkele minuten na de release al gefixed met DSFix. De framecap was toen ook verwijderd, al kan dit heel soms voor bugs zorgen. Helaas is het spel enorm CPU bound en natuurlijk niet geoptimaliseerd voor de PC, wat voor de relatief slechte performance zorgt.

Jammer dat je niet verder bent gegaan na de gargoyles. Je hebt werkelijk nog maar heel weinig van het spel gezien, maar misschien is het spel gewoon niet echt jouw ding. Het is ook een spel wat maar een bepaald publiek aanspreekt. Zodra je eenmaal gewend bent geraakt aan de game mechanics, kun je gaan genieten van het spel.

Dit spel biedt enorm veel diepgang, de lore is heel interessant en het leveldesign is absoluut geweldig. Zonder enige twijfel een van de beste spellen die ik de afgelopen tijd heb gespeeld. Ik heb het nu al meer dan 100 uur gespeeld, en ik kan met zekerheid zeggen dat ik de 200 en waarschijnlijk zelfs de 300 wel zal halen.
Die gargoyles hitten mij terwijl ik daar echt wel op een afstand van hun wapen sta, dat maakte het mij net iets te zuur. Nu ik heb het nog altijd staan, misschien doe ik wel nog voort.
Hopelijk dit keer ook een betere poort op PC, bij Darksouls was een controller echt een must op het PC.
Persoonlijk hoop ik heel erg dat ze niet alleen met de Windows-PC rekening houden maar ook met Linux (Steambox). *fingers crossed*
Er zijn wel fixes uitgebracht door spelers voor de resolutie en framerate, maar heeft de PC versie geen officiŽle controller support?
Hoe weet jij dat dat zo is? En waarom zou dat zo moeten zijn? Whining? Het is belachelijk als de keyboard en muis niet goed werken met een PC game. Dat noem je niet zeuren. Je betaald voor een game en je mag dus verwachten dat je het goed werkt.
Sommige games hebben altijd een speciale controler vereist. En die kreeg je er niet bij.

Flightsim die een flightstick en throttle nodig hebben omdat ze anders bijna onspeelbaar zijn.
FPS en point en click adventures die een muis nodig hebben (ja, er was een tijd dat een muis voor veel mensen optioneel was).

Dingen veranderen. En 1 van die veranderingen is dat tegenwoordig veel games een gamepad vereisen. Wat is daar mis mee? Het is nu niet alsof de prijs van zo'n ding astronomisch hoog is (kuch Thrustmaster Hotas Cougar kuch)
maar een flightsim heeft (idealiter) een joystick nodig, en een racesim een stuurtje, omdat dat de enige manier is om zo'n spel overtuigend te spelen. een spel als dit echter zou prima (zo niet beter) tot haar recht komen met keyboard+muis.
Ik heb toch echt de game op de pc meerdere keren uitgespeeld met de muis en toetsenbord.. Wel met fix maar toch!

Het is even wennen maar zodra je het door hebt is d'r niks anders dan een controller
Inderdaad, heb speciaal voor de PC een controller gekocht om Dark Souls te kunnen spelen. Hoop vooral dat het er beter uit komt te zien, dat spel was lelijk, maar wel sfeervol.
ik ben allang blij dat namco de gameplay belangrijker vind als graphics, zoals in de review ook al wordt genoemd de games tegenwoordig zijn te makkelijk, daarentegen is dark souls meedogenloos.
Heb je een tip welke goed functioneert? De keyboard + muis combo was echt droevig te noemen.

Zelf ben ik samen met 2 anderen naar de try out geweest via Tweakers, was een enorm leuke dag en we kregen destijds de game. Heb met veel plezier Dark Souls uitgespeeld.
Gewoon Xbox360 controller plus ontvanger kopen, dan speelt het als een tiet! :D Heb ik ook speciaal voor deze game gedaan.
Heb er ook een XBox controller voor aangeschaft. Die speelt prima en houdt lekker vast. Heb wel een versie met draad genomen. Draad is voor mij lang genoeg.
Ik vind lelijk dan ook niet het juiste woord eigenlijk. De graphics zijn niet het neusje van de zalm, maar de sfeer, de architectuur en het design zijn superb als je mij vraagt. Over de hele linie zou ik het dus zeker niet lelijk noemen.
Dark Souls was niet lelijk op de PC, je moest gewoon even een kleine mod/fix downloaden en je had volle 1920x1080 support en graphics.
smaken verschillen misschien, want ik vond het werkelijk verschrikkelijk.

op verzoek van vele pc gamers poorten ze m naar de pc, maken ze er een potje van.
ben ik nou gek dat ik het stom vind dat ik daarna een modfix moet downloaden om zelfs maar de resolutie goed te krijgen? of dat ik een controller moet kopen om de boel te kunnen besturen?

toch kijk ik erg uit naar de tweede.
als ze een goeie port afleveren (nixxes anyone?) kunnen ze hoge ogen gooien..ik zag door alle problemen heen wel dat de core game behoorlijk vet is.
De makers hebben toen wel aangegeven dat dit de eerste keer zou worden dat ze een game zouden maken voor de PC.. En dat ze hier geen ervaring mee hadden. Oftewel de verwachtingen waren ook niet echt hoog voor de pc :(

Ik geef toe dat het "out of the box" misschien belabberd was, maar ze luisteren in ieder geval wel naar de gamer! En er zijn maar weinig makers die dat doen

Ik heb er vertrouwen in dat ze een goede opvolger gaan maken!
Ze waren nooit van plan om Dark Souls te porten naar de PC. Uiteindelijk hebben ze dit toch gedaan. Je kunt wel gaan klagen over de kwaliteit van de PC port, maar aangezien dit nooit op de agenda stond van From Software is het juist vet dat ze het toch hebben gedaan. Daarnaast was de fix heel makkelijk te installeren, al is het natuurlijk jammer dat het zo moet.

Je moet ook niet vergeten dat het PC platform in Japan absoluut niet populair is voor games. De PC gaming markt is in Japan haast non-existant. De meeste Japanse games worden vrij belabberd geport naar de PC, simpelweg omdat er bijna niet wordt ontwikkeld voor de PC in Japan. Ze hebben er gewoon bijna geen ervaring mee.

Ik denk dat Dark Souls II hier wel een hele interessante stap voorwaards in gaat maken!
Ziet er goed uit - lijkt me een vette game :)
Hier kijk ik wel naar uit. De eerste heb ik niet 100% kunnen uitspelen, maar het was een prachtig spel. Games met deze moeilijkheidsgraad zouden er meer moeten zijn.
Heb me enorm vermaakt met Dark Souls, geweldige uitdaging! Ben ook echt benieuwd naar het vervolg en ziet er voor alsnog ook weer veelbelovend uit.

Hoop alleen wel dat deze te spelen is op de next-gen consoles.. Dit is bij mijn weten nog niet concreet ontkracht.. misschien dat gezien de tot nu toe nog onbekende releasedatum dit toch nog van toepassing zal zijn?
Ik had heb via steam sales gekocht voor de pc maar ik kon er maar niet inkomen door de controles en toen ik een bow had gevonden en zag hoe langzaam die pijlen gingen.. helaas want ik hoor veel goede dingen erover, moeilijkheidsgraad als sell point.
Hmm ik ben benieuwd. Demon souls vond ik een geniaal spel, maar dark souls voelde voor mij toch niet prettig om te spelen. Ook de graphics stijl voelde heel anders aan waardoor ik dus het spel amper gespeeld heb.
Ik ben benieuwd of deel 2 met een nieuwe engine hier verbetering in kan brengen want ik heb wel weer zin in een uitdaging (of 2, replay). :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013